Este o insulă – colonie
britanică,
situată în vestul Oceanului
Pacific,
la nord de Australia și la est de
Indonezia,
ce și-a câștigat independența la
data de
16 septembrie față de Australia.
Statul are capitala la Port
Moresby,
numără aproximativ 6,7 milioane
de locuitori
și se întinde pe o suprafață de
uscat
de 462840 kilometri pătrați
Deviza națională unanim acceptată
în stat este:
Unitate în diversitate
Stema:
Michael Somare este un politic, fost prim-ministru al statului Papua Noua Guinee care s-a născut în anul 1936.
Pe reversul bancnotei aplicate aici și în poza de deasupra este reprezentată clădirea Parlamentului statului Papua Noua Guinee. Clădirea este inspirată din arhitectura locală și este dispusă într-un cadru natural feeric.
Deasupra sunt expuse fotografiile unor monumente de arhitectură inconfundabile din Papua Noua Guinee:
aeroportul național și hotelurile Coroana și Hilton
Deasupra admiri o monedă, o medalie și o insignă
emise în statul Papua Noua Guinee.
xxx
________xxx________
CÂTEVA
INSIGNE ȘI PLACHETE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille)
şi spanioli (edala).
Insigna - Clubul ciclist Principele Nicolae - București
Clubul ciclist
Principele Nicolae a
fost unul dintre primele și cele mai
cunoscute cluburi de ciclism din București și din România. El a fost
animatorul și organizatorul multor competiții cicliste în perioada României
regaliste.
Principele Nicolae
al României a fost unul dintre membrii familiei regale a României, cel de-al doilea
fiu al regelui Ferdinand I și al reginei Maria fratele mai mic al regelui Carol al II-lea și unchi al
regelui Mihai I al României,
care s-a născut
la data de 3 august 1903 la Sinaia și a decedat la data de 9 iunie la Lausanne,
în
Elveția.
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere
bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină
sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii locuitori ai
Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se numarau si
cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al. Vlahuta, B.
Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care doreau sa
organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete cu roata
mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut, sporeste
numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele velodromuri. Inca
din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas” si ”Huniade”, iar
in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut din Bucuresti,
care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km, este castigata de
D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data cu inmultirea
societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si organizarii ritmice
a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se infiinteaza ”Clubul
velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs oficial. In 1893,
se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de binefacere, destinate
ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la periferia Capitalei. De
acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate sportiva, motiv
pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si ”Uniunea
velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina prerogativele unei
federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor Excursionisti” si
apare prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata ”Bicicleta”.
Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe bicicleta, in
spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre. Pe campul
acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga de 250 m, cu o turnura
usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul, velodrom din
Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa atelierul de
reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de sosea, apare si
cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau neincapatoare si
ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia de a construi un
nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul acestui proiect a
fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si, totodata,
reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma
”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de
333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta
Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o
bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania,
Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn
de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea
fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898.
Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de
concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in
teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment,
care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee
organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si
organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica
a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei
Societatilor Sportive din Romania (FSSR).
Insigna 7 ani vechime - Regimentul tracțiune auto
Insignele militare regaliste pentru vechimea de șapte ani
contineau simboluri ale regalităţii şi se deosebeau de la o unitate la alta, pe
când în regimul comunist, dar şi în prezent se emiteau şi se emit insemne
(ordine sau medalii) unice, ca reprezentare grafică, pe toata armata, împărţite
în trei clase (1, 2 şi 3) pe care se înscria şi se înscrie vechimea
neîntrereupă în muncă de 5, 10, 15, 20 de ani sau mai mult. Este necesar de
precizat că acordarea acestor insemne de vechime era însoţită şi este însoţită
de o mică majorare a retribuţiei lunare sau de o avansare în grad la
exceptional (dacă persoana era bine văzută, a se înţelege - apreciată, de
către şefi. Regimentul de Tracțiune Automobilă, a fost prima unitate de automobile, înființată la data de 1 martie 1917, care a reunit toate structurile de transport auto din Armata Română, cum ar fi Compania de Automobile din Batalionul de Specialități sau Corpul Automobiliștilor Voluntari. Se consideră, astfel, data de 1 martie 1917, ca dată a nașterii armei auto în armata noastră și ziua națională a armai auto. Auto este o specializare tehnică, o profesie, ce constă în construcția propriu zisă, repararea, întreținerea, exploatarea și conducerea pe drumuri a oricărui autovehicul. Prin autovehicul se înțelege orice vehicul terestru, autopropulsat, suspendat pe roți (cel puțin 4), șenile sau tălpi de alunecare, care servește la transportul oamenilor sau al bunurilor.
Placheta
de mai sus a fost bătută cu ocazia Expoziției
jubiliare care a avut loc în anul 1906 la București. Placheta are o singură
față, este confecționată dintr-un aliaj de argint, are dimensiunile de 115 x 87
milimetri, fiind opera gravorului Fessler. Ea prezintă chipurile acolate ale
Regelui și Reginei României (Carol I și Elisabeta). Pe colțul din stânga jos
al plachetei este aplicată notația pe patru rânduri: “EXPOSIȚIA
/ JUBILIARĂ / BUCUREȘTI / 1906 ”.
Anul jubiliar 1906 a avut o
însemnătate aparte în istoria românilor: se împlineau, 40 ani de domnie a lui
Carol I şi 25 ani de la proclamarea Regatului României dar şi 1800 ani de la
cucerirea Daciei de către împăratul Traian. Comemorarea celor patru decenii de
domniei ai regelui a fost ilustrată de numeroase manifestări ce au avut ca
trăsătură comună participarea reprezentativă a românilor din Regat şi din
celelalte provincii româneşti, din afara hotarelor, capitala căpătând atributul
de centru al românismului. Pentru a marca un astfel de eveniment s-a luat
hotărârea organizării unei expoziţii naţionale în Bucureşti. Au fost luate în
calcul mai multe locaţii precum Cotroceni sau şoseaua Kiseleff, însă decizia a
fost luată pornind de la idee mai veche, din 1894, de transformare a câmpiei
mlăştinoase a Filaretului – numit Câmpul Libertăţii în 1848 – într-un parc
naţional care să găzduiască expoziţia aniversară. La 3 mai 1905 Adunarea
Deputaţilor şi la 5 mai 1905 Senatul au votat proiectul de lege ce autoriza
Guvernul să organizeze în Bucureşti o „Expoziţiune Naţională – expoziţie la
care sub anumite condiţiuni şi din anumite considerente au fost invitate să
participe şi unele naţiuni străine”. Comisarul General al Expoziţiei a fost
numit Dr. Constantin I.Istrati, membru al Academiei, profesor la Universitatea
din Bucureşti, senator şi fost ministru. Lucrările au demarat la 15 mai
1905, iar fundaţiile pentru Palatul Artelor la 16 august 1905. Intârziată de
ploi torenţiale, inaugurarea Expoziţiei s-a făcut marţi, 6 iunie 1906, la orele
10, de către regele Carol I, alături de care se afla regina Elisabeta,
principele Ferdinand şi principesa Maria. 100 de trambiţaşi au sunat primirea,
iar tunurile de la bateria Calafat au tras 21 lovituri. Inaugurarea solemnă a
avut loc Arenele Romane unde regele a fost întâmpinat de membrii Guvernului,
preşedinţii Camerelor, primarul capitalei, delegaţi ai Comisiei Europene a
Dunării, iar ca invitaţi de onoare se aflau şi membrii corpului diplomatic,
oaspeţi străini, excepţie făcând ambasadorul Turciei, Kiazim Bey, absent ca
urmare a prezentării în Expoziţie a bateriei Calafat din Războiul de
Independenţă şi a diferitelor trofee capturate cu această ocazie. Efortul
organizării în 11 luni al expoziţiei a fost arătat în discursul de inaugurare
rostit de ministrul Agriculturii, Industriei, Comerţului şi Domeniilor, Ion
Lahovari: „am tăiat dealuri, am secat bălţi, am umplut o vale, am săpat un lac
mare şi în mai puţin de un an am scos la lumină parcul şi grădina expoziţiei.
Suprafaţa totală a expoziţiei: 41 ha, pământ mutat 575.000 m3,
construcţii definitive şi provizorii 35.000 m2, plantaţii de copaci
mari 4.000, brazi şi copaci mici 90.000”. Poarta de la intrarea în parc era în
formă de arc de triumf, iar pe aceasta stătea scris: „credinţă, prevedere, muncă,
economie, ştiinţă, pricepere, voinţă, cultură”, iar sub formă de arc
„Expoziţiunea Generală: 106; 1866 – 1906 Domnie Glorioasă”. Numeroasele
pavilioane, circa 165, erau destinate a prezenta evoluţia României, în plan
economic, politic, militar şi cultural în perioada 1866 – 1906. Au fost
construite pavilioane ce reprezentau Primaria, Camera de Comerţ, Palatul de
Industrie, Lucrărilor Publice, Pavilionul de Agricultură, Industria Casnică,
Minele, Carierele şi Domeniile, Pavilionul Poştei ş.a., arhitectura clădirilor
fiind inspirată din diferite monumente arhitecturale reprezentative ale
culturii şi istoriei românilor. Astfel, Pavilionul Regal a avut ca model
mănăstirea Cozia, iar Pavilionul Penitenciarelor un castru roman ce amintea de
latinitatea românilor. Biserica Cuţitul de Argint a fost construită ca o copie
a bisericii ieşene Sf. Nicolae, ctitorită de Ştefan cel Mare la 1491. A fost
reconstituită mănăstirea Hurezu din Vâlcea şi Cula (casa-fortăreaţă construită
de către boieri pentru a se apăra de atacurile turcilor şi tătărilor), copiată
după cula familiei Greceanu din acelaşi judeţ. Centrul expoziţiei îl reprezenta
Palatul Artelor, numit şi „Muzeul Trecutului Nostru” şi devenit Muzeul Militar.
In spatele Palatului Artelor a fost reconstituită Casa de la Poradim, în care a
locuit Carol I în timpul războiului din 1877 – 1878, despre care Ion Lahovari
spunea: „din căsuţa din gard şi lut a ieşit edificiul măreţ al României de sine
stătătoare şi al Regatului Român”. Din motive politice au fost atribuite
pavilioane unor ţări străine precum Italia, Elveţia, Franţa, Germania, dar şi
Comisiei Europene a Dunării, care găzduia o hartă în relief a Dunării ce
prezentă lucrările executate la gurile Dunării în 50 ani de existenţă a
Comisiei. Pavilionul Austriei era asezat în faţa celui al Ungariei şi
„încorpora” ca o anexă Pavilionul Bucovinei (construit în forma bisericii din
Rădăuţi), urmând pavilioanele românilor din Transilvania şi Ungaria, din
Basarabia, Macedonia şi Banat. De asemenea a fost construit un lac, insule, o
cascadă, o peşteră şi diferite statui şi ansabluri statuare, un cinematograf, o
grădină zoologică, tobogan etc. Au existat totodată şi pavilioane ale unor
intreprinderi private româneşti şi străine. Trebuie remarcate Turnul (Castelul)
lui Vlad Ţepes, un turn de apă, construit după modelul castelului de la
Cheia Argeşului. A fost reconstituită şi o moschee cu altarul îndreptat spre
Mecca (mutată astăzi în zona Pieptănari). Viceprimarul Romei, şeful delegaţiei
Primăriei Romane, a dăruit oraşului Bucureşti o copie a Lupoaicei Capitoline,
ce a fost amplasată în Palatul Artelor şi care ulterior a avut diferite locaţii
(astăzi ea se află în Piaţa Romană). Printre oaspeţii sosiţi la inaugurare a
fost şi o delegaţie a consiliului comunal al Vienei condusă de primarul Carol
Lueger, care a declarat: „Am venit în România spre a cunoaşte acest popor
pentru care nutresc de mulţi ani cele mai mari simpatii. Vă mulţumesc pentru
această primire prietenească, care mă onorează foarte mult şi de la care nu
m-am aşteptat. Trăiască poporul român!” Ca simplii vizitatori sau ca
participanţi la acţiunile culturale, au venit români atât din Regat cât şi din
afara graniţelor, din Bucovina, Transilvania, Banat, dar şi românii macedoneni.
Singurii care nu au putut participa au fost românii basarabeni, ei neprimind
aprobarea puterii ţariste. In Pavilionul Transilvaniei au fost prezentate,
printre altele, tablouri istorice prezentând marea adunare de la Blaj din 1848,
fruntaşii Memorandumului, un grafic cu situaţia demografică preponderent
românescă, acestea fiind şi motivele pentru care oficialităţile ungare s-au
opus până în ultimul moment la participarea românilor din Transilvania la
expoziţie. „Veneau zilnic reprezentanţii românimii nelibere, primiţi cu o
fanatică iubire la gară şi întovărăşiţi de o nebună bucurie când cetele lor cu
mândre costume de acasă defilau pe Calea Victoriei, în ciuda celor de la
Budapesta şi poate a multora din Viena, care n-aveau ce face când un suveran
aliat îşi organiza serbarea cuvenită şi astfel, simulau că nu văd nimic” scria
Nicolae Iorga. La 23 noiembrie a fost închisă oficial prima mare expoziţie
naţională dar de nivel internaţional, ce se înscria în şirul expoziţiilor
universale din acea perioadă (Paris, Liege etc). Cheltuielile se ridicau la 6600000
lei, veniturile la 1500000 lei la care se adăugau 3000000 lei parcul, dar şi o
mişcare comercială foarte vie ce s-a resimţit în sporul resurselor indirecte.
Bucureştii anului 1906 „deveniseră, în adevăr, capitala poporului românesc”
scria Nicolae Iorga.
Carol I, Principe de Hohenzollern-Sigmaringen, pe numele
său complet Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen,
(născut 10 aprilie 1839 la Sigmaringen şi decedat 10 octombrie 1914 la Sinaia)
a fost domnitorul apoi regele României, care a condus Principatele Române şi
apoi România, după abdicarea lui Alexandru Iona Cuza. Din 1867 a devenit membru
de onoare al Academiei Române, iar între 1879 şi 1914 a fost protector şi
preşedinte de onoare al aceleiaşi instituţii. În cei 48 de ani ai domniei sale
(cea mai lungă domnie din istoria statelor româneşti), Carol I a obţinut
independenţa ţării, căreia i-a şi crescut imens prestigiul, a redresat economia
şi a pus bazele unei dinastii. A construit la Sinaia castelul Peleş, care a
rămas una dintre cele mai vizitate atracţii turistice ale ţării. După războiul
ruso-turc, România a câştigat Dobrogea, iar Carol a dispus ridicarea primului
pod peste Dunăre între Feteşti şi Cernavodă, care să lege noua provincie de
restul ţării.
Elisabeta
de Neuwied (cunoscută ca Regina
Elisabeta sau Elisaveta a României, nume
complet: Elisabeth Pauline Ottilie Luise zu Wied, născută în data de 29 decembrie 1843 în Neuwied,
Germania şi decedată la 18 februarie 1916 la Curtea de Argeş) a fost întâia
regină a României, soţia lui Carol I, primul rege român din renumita dinastie
germană Hohenzollern, a fost o patroană a artelor, fondatoare a unor instituţii
caritabile, poetă, eseistă şi scriitoare. Mai este deasemenea cunoscută sub
numele de Principesa Elisabeth von Wied, iar ca patroană a artelor Carmen Sylva, şi ca fondatoare de instituţii
caritabile a fost supranumită de oamenii din popor Mama răniţilor.
Placheta - AS - Institutul de arhitectură - București
Universitatea
de Arhitectură și Urbanism este o instituție de învățământ
superior din București, ce poartă numele arhitectului Ion Mincu. În anul 1952, printr-un decret, Facultății de Arhitectură, din cadrul
Institutului de Construcții, i se conferă independența și titulatura de
Universitate, devenind Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”.
Palatul Institutului de
Arhitectură Ion Mincu este un edificiu din București, sectorul 1, strada
Academiei, la nr.18 - 20. Acest palat a fost construit în stilul brâncovenesc
(neoromânesc) între anii 1912 - 1927, după planurile arhitectului Grigore
Cerchez. Istoria învățământului de arhitectură din România începe de la 1
octombrie 1864, conform decretului domnitorului Alexandru Ioan Cuza, care
prevedea fondarea ''Școlii de Ponți și Șosele, de Mine și Arhitectură''. În
1891, se înființează o școală particulară de arhitectură, sub auspiciile
Comitetului de Conducere al Societății Arhitecților Români. Condusă de Ion
Socolescu, Școala de Arhitectură a Societății Arhitecților Români funcționează
timp de cinci ani. Această școală este oficializată ca învățământ de stat, sub
denumirea de Școala Națională de Arhitectură, secție a Școlii de Belle-Arte din
București, prin reforma învățământului inițiată de ministrul Spiru Haret, în
decembrie 1897, arată istoricul principalei instituții de stat în formarea
specialiștilor în arhitectură și urbanism. Secția de arhitectură funcționează
până în 1904, când, sub direcția lui Ermil Pangrati, devine Școala Superioară
de Arhitectură. Până în anul 1927, centrul de învățământ a funcționat într-o
clădire din strada Brezoianu, după care s-a stabilit în actualul
sediu. Din anul 1932, Școala Superioară de Arhitectură își schimbă
denumirea printr-o lege specială și devine Academia de Arhitectură. În același
an, învățământul de arhitectură a fost reglementat pentru prima dată printr-o
lege proprie. Echivalând-o în grad cu universitatea și păstrându-i titulatura
de Academia de Arhitectură, obținută printr-un decret din 15 iulie 1931, noua
lege reglementa și dreptul purtării titlului și exercitării profesiei de
arhitect în România. Academia de Arhitectură a funcționat sub rectoratul
profesorului Petre Antonescu până în 1938. În toamna anului 1938, Academia de
Arhitectură a fost integrată cu o titulatură nouă, Facultatea de Arhitectură,
în structura Politehnicii din București, fără să-și modifice profilul, dar
regrupându-și disciplinele. Din 1943 până în 1948, pentru pregătirea
specialiștilor în construcția și reconstrucția orașelor, a funcționat pe lângă
Facultatea de Arhitectură, o secție de specializare în Urbanism, sub conducerea
profesorului Duiliu Marcu. Desprinsă din cadrul Politehnicii în urma reformei
învățământului din 1948, Facultatea de Arhitectură a devenit instituție
independentă de învățământ superior, cu titulatura ''Institutul de Arhitectură'',
cu sediul în strada Biserica Enei nr. 3-5. Prin Decretul nr. 147/1953,
Institutului i s-a conferit numele arhitectului Ion Mincu (1852 - 1912),
promotorul unui stil românesc în arhitectură. Sub această titulatură,
instituția a funcționat până în 2000 când, în urma hotărârii Senatului
universitar, denumirea a fost modificată în Universitatea de Arhitectură și
Urbanism ''Ion Mincu''. Modificarea a evidențiat și schimbările din structura
internă a instituției, generate de necesitatea diversificării ofertei
educaționale. După 1990, au fost înființate două noi facultăți: în 1997,
Facultatea de Urbanism, iar, în 2003, Facultatea de Arhitectură de
Interior. Grigore Cerchez, arhitectul clădirii ce expune cel mai bine
caracteristicile stilului neoromânesc pe latura din strada Biserica Enei, a
fost unul dintre adepții și susținătorii curentului istorist, concretizat în
special în clădiri de factură neobrâncovenească. Stilul arhitectural
neobrâncovenesc îmbină elemente răsăritene bizantine și motive arhitecturale și
etnografice țărănești locale, precum și anumite modele de artă otomană.
Placheta - Insignia 45 - 2013
C.M.N. - (Cercul militar național)
C.C.M.E. - (Clubul colecționarilor Mihai Eminescu)
Palatul
Cercul Militar Național este este o clădire din Bucureşti care
găzduiește instituția centrală de cultură a Armatei române, cu profil
cultural-educativ, artistic, recreativ-distractiv, precum și de imagine,
reprezentare și protocol. Lucrările pentru construcția Palatului Cercului
Militar Național au început în anul 1911, deși terenul unde urma să se ridice
edificiul fusese cedat de Ministerul Domeniilor încă din
1898. Proiectantul principal al monumentalului Palat al Cercului Militar
Național a fost arhitectul român Dimitrie Maimarolu, în colaborare cu V.
Ștefănescu și E. Doneaud. Beneficiarul lucrării a fost Cercul militar
al ofițerilor din garnizoana București, organizație a ofițerilor români
înființată în 15 decembrie 1876. Fondurile necesare au fost adunate din
donații, subscripții și cotizații ale ofițerilor (circa 80%), precum și din
subvenții de stat și împrumuturi rambursabile. Palatul Cercului Militar
Național a fost ridicat pe locul fostei Mănăstiri Sărindar, pe un teren
mlăștinos.
Gravorii profesioniști ai Monetăriei Statului și Societății
Numismatice Române, iubitori de Eminescu s-au reunit în Gruparea (Clubul)
Colecționarilor de Medalii și Insigne Mihai Eminescu a Societății Numismatice
Române (G.C.M.I. - M.E. a S.N.R.). Începând cu anul 2000 această grupare
organizează de două ori pe an, pe 15 ianuarie și 15 iunie, în Palatul
Parlamentului din București, sala Constantin Brâncuși, Salonul Mihai Eminescu.
Prin această acțiune se dorește sa se promoveze in randul tinerilor si, nu
numai al lor, personalitatea poetului național și a numismaticii eminesciene,
în general. Sus admiri logo-ul Grupării Colectionarilor de Medalii și
Insigne “Mihai Eminescu” din cadrul Societății Numismatice Române.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și fotografiile câtorva monumente de cultură și arhitectură inconfundabile din vremuri diferite din București, dar și alte frumoase locuri de vizitat.
Ministerul de Finanțe
Ministerul Domeniilor
Ministerul lucrărilor publice
Mitropolia
Statuia lui Gheorghe Lazăr
Moscheea și Lacul din Parcul Carol
Muzeul Toma Stelian
Statuia lui C.A.Rosetti
Ministerul de Externe
Casa Lahovary
Gara de nord
Muzeul zoologic
Hotelul Bristol
Statuia lui Ion Heliade Rădulescu
Lacul Herăstrău
Casa Langhaus
Lacul Cișmigiu
Ministerul de Interne
Muzeul de geologie
Muzeul Simu
Biserica Zlătari
Grupul statuar Eroilor aerului
Muzeul de artă feudală al Academiei RSR - Ing.D.F.Minovici
Gara Filaret
Institutul agronomic Nicolae Bălcescu
Banca Marmorosch - Sediul 2 - Lipscani
Mănăstirea Plumbuita
Biserica Sfinții Voivozi
Arcul de Triumf
Biserica Stavropoleus
Biserica Domnița Bălașa
Bufetul de la Șosea
Liceul Mihai Eminescu
Calea Victoriei
Banca Națională a României
Academia militară generală
Hotelul Intercontinental
Casa de depuneri
Bulevardul Elisabeta și Liceul Gheorghe Lazăr
Calea Griviței
Cercul militar național
Piața Senatului
Hotelul Dorobanți
Hotelul Nord
Academia comercială
Ateneul român
Biserica Sfântul Gheorghe
Bulevardul Brătianu
Bulevardul Universității
Hotelul Bulevard
Monumentul eroilor din Parcul Carol
Monumentul eroului necunoscut
Palatul ziarului Universul
Palatul studenților în medicină
Parcul de cultură și odihnă I.V.Stalin
Piața Palatului RPR
Piața Sfântul Gheorghe
Calea Victoriei cu Piața Teatrului
Spitalele Brâncovenești
Spitalul Colței
Statuia lui I.C.Brătianu
Strada Lipscani
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu