JERSEY
KAMBERRA
***
VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAŞI
- Soarta favorabilă e ca femeia: dacă nu profţi de ea când îţi iese în cale, mâine n-o mai prinzi, că a avut-o altcineva. - (Napoleon)
- Bărbatul a fost creat înaintea femeii ca să apuce să spună şi el câteva cuvinte fără să-l întrerupă nimeni. - (Jules Renard)
- Când un bărbat îţi fură nevasta, nu există răzbunare mai bună decât să-l laşi să o păstreze. - (Sacha Guitry)
_________xxXxx__________
CÂTEVA MEDALII
ROMÂNEŞTI
Informaţii generale despre medalistică
şi subiectul ei de studiu, medalia,
poţi citi în articolul
LE HAVRE - FRANŢA
Expoziţia Bucovina reîntregită
6 septembrie 1942
Bucovina recunoscătoare
6 septembrie 1940 - 6 septembrie 1947
În anul 1924, în Piaţa Unirii,
astăzi Piaţa centrală din faţa Palatului Primăriei Cernăuţilor, pe un spaţiu
larg, încadrat de un mic scuar de verdeaţă şi copaci, pe memorabilul loc unde,
la 28 noiembrie 1918, românii au încins Hora Unirii, a fost ridicat Monumentul
unirii - opera artiştilor români Victor Ştefănescu, arhitect, şi Teodor Burcă,
sculptor. Monumentul unirii, reprezintă chipul în bronz al unui
soldat român în plină armătură, având, în stânga un drapel iar în faţă, stând
în genunchi, o fată: Bucovina
recunoscătoare. Grupul statuar era aşezat pe un postament rotund, iar zidul
în formă de semicerc, era încins cu basoreliefuri din bronz, reprezentând scene
din istoria românilor (legenda lui Dragoş Vodă, cu Molda de pe unde a venit
numele de Moldova, decapitarea în condiţiile dramatice ale anului 1777, a
domnitorului Grigore Ghica Vodă), precum şi scene din epopeea primului război
mondial. În spatele monumentului era aşezat pe un soclu, un zimbru din bronz
care strivea sub picioare, vulturul austriac cu două capete.După ocuparea
Bucovinei de către sovietici acest monument care simboliza lupta istorică de
veacuri a românilor, pentru unire a fost demolat. După revenirea administraţiei
româneşti la Cernăuţi, în iulie 1941, pe acelaş amplasament al pieţei din faţa
Primăriei din Cernăuţi a fost executată o replică a Monumentului unirii.
Monumentul unirii a fost distrus a doua oară după anul 1944 fără să mai fie
refăcut până în zilele noastre. În prezent mai există un singur fragment al
acestei opere de artă şi anume: zimbrul Moldovei, strivind vulturul austriac
alături de două basoreliefuri ce au aparţinut importantului proiect al
Monumentului Unirii, care se găsesc la Muzeul Naţional de Istorie din
Bucureşti.
Ardealul nostru
1601 - 1918 - 1944
ROMÂNIA
Mihai
Viteazul sau Mihai
Bravu (născut în anul 1558 la Târgu de Floci şi decedat la data de 9 august
1601 în Turda) a fost banisor de Strehaia, stolnic domnesc şi ban al Craiovei,
apoi domnitor al Ţării Româneşti şi, pentru o perioadă, în anul 1600,
conducător de facto al tuturor celor trei ţări medievale care formează România
de astăzi: Ţara Românească, Moldova şi Transilvania.
Camera de Agricultură
Expoziţia de zarzavaturi
Aradul Nou - 1934
Centenarul naşterii lui N. Grigorescu
15 mai 1938
Pictorul Nicolae Grigorescu
1838 - 1907
Nicolae Grigorescu este primul pictor român de
circulatie europeana, care a trait între anii 1838-1907. A început prin a face
pictura religioasa: icoane si pictura murala în câteva biserici si mânastiri
din România - pictura de la mânastirea Agapia, ramânând pâna în zilele noastre
o capodopera a geniului. Studiile si le-a facut la Paris, iar apoi s-a retras
la Barbizon, alaturându-se grupului de pictori non-conformisti, care cu cativa
ani înainte se stabilisera acolo practicând pictura de plain-air, începe sa
picteze în padurea Fontainbleau, renuntând la principiile artei academiste,
practicând un nou stil, asemenea unui Millet, Diaz, Corot, Troyon etc. Cunoaste
o evolutie foarte rapida spre noua formula plastica, care se poate vedea în
toate genurile pe care le-a abordat cu o neasemuita usurinta: portret, peisaj,
scene diverse (istorice, câmpenesti, de razboi etc.), natura statica etc.Legaturile
lui Grigorescu cu lumea artistica europeana, în special cu cea franceza, au
fost foarte strânse, ani de-a rândul a avut în acelasi timp ateliere în România
si Franta. Cel mai mult Grigorescu a iubit Bretania si Normandia:
"Spalatorese în Bretania", "Taranca franceza în vie",
"Fetita bretona", "Plaja la ocean", "Batrâna la
Brolle", "Strada la Vitre", "Interior la Vitre",
"Pescarita la Granville". A asimilat informatii care au aparut în a
doua jumatate a veacului trecut si le-a aplicat în mod creator pentru a exprima
adevarul plastic specific peisajului românesc. Eliberandu-se de
conventionalismul academic a reusit în mod exceptional redarea sincera, directa
si spontana a imaginii adevarate a naturii. A adus în arta româneasca legatura
intima cu natura, contactul direct cu realitatea. O mentiune trebuie facuta
pentru a scoate în evidenta talentul de desenator al lui Grigorescu. Artistul a
desenat foarte mult, cele mai multe desene care se pastreaza pâna astazi, sunt
legate de Razboiul de Independenta (1877) la care a participat ca reporter de
razboi. Acum mai mult ca în alte situatii, ajunge sa se exprime în chip desavârsit,
imaginile fiind prinse în fuga condeiului în care fiecare trasatura bruta,
oarecum rezumativa, are ceva din precizia si forta unui cuvant spus într-o
telegrama. Expresia rapida, precisa, elimina tot ce nu este indispensabil
pentru a pastra si pune în valoare esentialul. Astfel, numai prin simplul duct
al liniei, fara nici un fel de umbra, sugereaza volumele, asa cum au izbutit sa
o faca marii desenatori clasici: "Trecerea Dunarii la Corabia",
"Cap de pod între Tumu Magurele si Nicopole", "Caruta de campanie
cu trei cai", "Rosier calare", "Turc fumând din pipa";
"Vedete la Plevna", "Ambulanta pe front". Catre sfârsitul vietii a venit definitiv în
România, stabilindu-se pe Valea Prahovei pe care o cunostea înca din tinerete,
când obisnuia sa faca dese excursii însotit de prietenii sai. Pentru o perioada
s-a stabilit la Posada, o mica asezare între Sinaia si Câmpina, un loc foarte
îndragit de artist. In 1891
paraseste Posada si se stabileste la Câmpina. Aici a avut 2 ateliere, unul mai
întâi închiriat si apoi între anii 1901-1904 si-a construit pe un teren
cumparat pe soseaua nationala, o casa-atelier în care a locuit împreuna cu
sotia Maria Danciu si fiul lor Gheorghe. Planul a fost întocmit de însusi
artistul, în stilul caselor din zona: opt camere, parter si etaj, balcoane pe trei
laturi si acoperisul din sindrila. A trait în aceasta casa pâna în anul mortii
(21 iulie 1907).
_________ooOoo__________
Germania - Lagărul de la Halbmond
5 mărci xxxx
Câteva vignete de pe acţiuni româneşti
con_dorul@yahoo.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu