Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea austriacă SCHILDORN, bundes
landul AUSTRIA SUPERIOARĂ, câteva trimiteri poștale din
vremuri diferite și o insignă locală.
Troița
Biserica parohială
Școala
Monumentul
Arhitectură locală
O intrare în localitate
Trimiteri poștale
Insignă locală
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
DIN INTELIGENȚA
POPOARELOR LUMII
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_________xxx_________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare,
confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la
şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Emil Constantinescu
Emil Constantinescu,fost Președinte al României în perioada 1996 – 2000, este
cadru didactic al Facultății de Geologie a Universității din București. El s-a
născut la data de 19 noiembrie 1939 la Tighina, azi în
Republica Moldova. În anul 1943 părinții săi s-au refugiat în satul Brădetul
din județul Argeș, unde el își va trăi copilăria. În perioada 1953-1956 Emil
Constantinescu a fost elev al Liceului „Nicolae Bălcescu” din Pitești (actualul
Colegiu I.C.Brătianu). În același an s-a înscris la Facultatea de Drept a
Universității din București, obținând Diploma în Științe Juridice în 1960. După
îndeplinirea stagiului militar la Piatra Neamț, își începe activitatea ca
judecător stagiar la Tribunalul Regional Pitești, secția economică. Climatul
politic îl determină să renunțe la acest post și să redevină student la
Facultatea de Geologie – Geografie în perioada 1961 – 1966. Este Doctor în
Geologie al Universității București și Doctor of Sciences al Universități
Duke -SUA. A parcurs toate treptele carierei universitare ca asistent, lector
și conferențiar la Facultatea de Geologie (1966 – 1990). Din 1991 și în prezent
este profesor de Mineralogie la Universitatea București. Visiting professor la
Universitatea Duke, SUA (1991 – 1992). A fost ales prorector (1990 – 1992) și
rector (1992–1996) al Universității București; președinte al Consiliului
Național al Rectorilor din România (1992–1996); membru al Comitetului permanent
al Asociației Universităților Europene – CRE (1992–1993; 1994–1998); membru al
Asociației Internaționale a Președinților de Universități – IAUP (1994–1996).
Autor a 12 cărți și a peste 60 de studii în domeniul geologiei, publicate în
reviste științifice de prestigiu din țară și din străinătate. Membru de onoare a
numeroase societăți din toată
lumea, deținător a numroase premii și distincții internaționale, după căderea
dictaturii comuniste (decembrie 1989),
s-a angajat împreună cu colegi universitari și intelectuali reputați în efortul
de democratizare a României, în apărarea drepturilor și libertăților
fundamentale ale omului, în constituirea societății civile. În anul 1996 din
partea Convenției Democrate Romane a candidat și a a fost ales prin vot direct
(cu 7 milioane de voturi) Președintele României, pentru un mandat de patru ani.
În perioada mandatului său prezidențial (1996 – 2000), România s-a angajat
într-un larg proces de reformă în economie, justiție și administrație. În
decembrie 2000, Emil Constantinescu și-a reluat îndatoririle universitare și
demersurile pentru consolidarea rolului organizațiilor neguvernamentale ca
președinte al Asociației pentru Educație Cetățenească, al Fundației Române
pentru Democrație și președinte – fondator al Institutului pentru Cooperare
Regională și Prevenirea Conflictelor. Din 2001 este membru fondator și membru
în Comitetul director al Clubului Politic Balcanic.
Bijuterie masonică
Produsul medalistic
de mai sus este o Bijuterie
masonică. Bijuteria constă în Steaua lui David, înscrisă într-un cerc
perla, având în centru o legendă în limba ebraică. Piesa este confecționată din
metal comun, are forma rotundă și diametrul de 28 milimetri. Există și alte simboluri masonice care apar frecvent pe bijuterii, medalii
și decorații masonice ca de exemplu:
- Compasul – dedicat
tuturor masonilor, semnificând Spiritul
- Echerul – dedicat
doar Marelui Maestru, semnificând Materia, Spațiul, Echilibrul, fără el masonii
nu pot șlefui “piatra brută”
- Steaua în cinci
colțuri (pentaclul) – semnifică Lumina, Inteligența. Știința
- Ramurile de accacia
– semnifică Reînnoirea, Metamorfoza, Inocența
- Litera G – se
referea inițial la Geometrie - știința sacră transmisă, azi cu ample și
misterioase încărcături ezoterice.
Temuta, admirata sau dezavuata, Francmasoneria a
jucat si continua sa aiba un rol important in multiple planuri ale Romaniei.
Sub semnul echerului si compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat
evenimente majore ale neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o
considerabila cota in perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie
de masoni. Sintagma este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati
apartineau unor societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi,
Brasov, Chisinau, Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in
lojile pariziene, ii gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri,
Cuza, Negruzzi si I.C. Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12
din 19 prim-ministri au fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai vremii.
Acum, Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala. În fine,
in perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru
Alexandru Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de
Traian Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii
sai masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean, Ioan
Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea României
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere.
Prin Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae
al Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta". Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului
enciclopedic „The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai
vastă societate secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită
întinderii în sec. al XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi
însă: „societate discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar
atunci şi acolo unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o
asociaţie secretă, deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din
Antichitate. Însă, potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria
este: „o asociaţie de oameni liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru
binele şi progresul societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a
membrilor săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul,
pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri
sunt uniți de idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe
dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde
spre perfecţionarea omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere
sinceră şi nu ar trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă
această organizație într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o
organizare ermetică, antisocială, complotistă si satanista. Lojele
masonice sunt forme de organizare ale masonilor de oriunde. Jetonul - GS - P.M
Jetoanele sunt piese din
metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune
monedelor și sunt folosite pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru
procurarea unor băuturi sau mici obiecte, ori pentru acces într-o anume
incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele
unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt
folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost
precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi
pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor
consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la ședinţe,
şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată. Jetonul
postat aici este confecționat din alamă, are forma rotundă și diametrul de 21,2 milimetri. Pe una din fețe, în
interiorul unui cerc perlat exterior, este inscripționat grupul monogramat de
litere G și S. Pe cealaltă față sunt inscripționate literele mari de tipar P și
M având între ele un punct. Nu există informații despre ce ar putea să însemne
aceste litere și nici asupra modului de folosire a acestui jeton.
Sfântul Alexandru - Sfinții neamului
Sfântul Alexandru este praznuit anual pe 30
august. El a fost episcop in Constantinopol in timpul imparatului Constantin
cel Mare (313-337). A participat la Sinodul I Ecumenic de la Niceea din anul
325, dovedindu-se un aparator al dreptei credinte. La acest sinod l-a combatut
pe Arie, unul din preotii sai slujitori, care incepuse sa predice o invatatura
neconforma cu traditia si credinta Bisericii. La inceput Alexandru a
incercat sa rezolve noua tensiune in mod pasnic. Arie si adeptii sai refuza
orice conciliere, motiv pentru care este chemat in fata unui sinod local (321).
Aici Arie va sustine ca Fiul nu este vesnic, ci a fost creat de Tatal.
Sinodul a pronuntat pe loc anatema! In sprijinul apararii ortodoxiei a fost
chemat si Osie, episcop de Cordova. Criza s-a accentuat, determinandu-l pe
imparatul Constantin cel Mare sa convoace primul Sinod Ecumenic de la Niceea
(325), care il excomunica pe Arie. Inceputul propovaduirii eretice a lui Arie
este pus intre anii 312 si 320. Este posibil ca doctrina eretica sa fi aparut
in mintea sa ceva mai devreme de 320, dar a devenit o realitate in jurul
acestui an. Claudio Moreschinni subliniaza aspectele esentiale ale ereziei
ariene: "Fiul, nefiind Dumnezeu adevarat, nu putea sa fie decat creatura,
chiar daca cea mai perfecta dintre creaturi. Ceea ce nu reprezinta un
impediment pentru ca Tatal sa fie Tata, doar ca acesta este parinte pentru o
fiinta diferita de El. Este adevarat ca Fiul este numit Dumnezeu, dar numai
intr-un sens impropriu: El este bun si intelept, se bucura de prerogativa de a
fi fost creat direct de Dumnezeu, in vreme ce celelalte creaturi au fost create
prin Fiul. In schimb, existenta sa nu se identifica nicidecum cu realitatea
divina: El este pentru totdeauna contingent. (...) Mantuirea pe care Hristos o
aduce oamenilor nu consta intr-o innoire a naturii lor, savarsita gratie
inaltarii, prin Hristos, a aceleiasi naturi umane, ci in oferirea unui model de
viata si in revelarea credintei adevarate" (Claudio Moreschinni, Enrico
Norelli, Istoria literaturii vechi, grecesti si latine, vol. II/1, Editura
Polirom, Iasi, 2004, p. 37). Redau mai jos câteva tradiții și obiceiuri de
sărbătoarea Sfântului Alexandru: În această zi de
sărbătoare, se spune că nu este bine să îți vorbești aproapele de rău; Biserica îndeamnă toți
credincioșii să fie mai milostivi cu cei năpăstuiți de soartă; În această zi, creștinii
sunt îndemnați să spună rugăciunea Sfântului Alexandru. Iată rugăciunea Sfântului Alexandru “Noi, turma ta, prin vitejia ta, ierarhe,
izbăvindu-ne de mărirea idolească a celor necredincioși, mulțumim ție și cântăm
cântare pentru biruință. Celui ce a doborât pe Arie și, cu totul, a legat limbă
filosofului, grăim: Bucură-te, Sfinte Ierarhe Alexandre!”
Insigna - Școala română de schi
Schiul este
un sport de iarnă care constă în coborârea unor pante înzăpezite pe
schiuri prinse de ghetele echipamentului individual. El cuprinde mai multe
discipline sportive din care amintesc; schi fond, schi alpin, slalom, sărituri
cu schiurile etc.
______________ooOoo______________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Inventator Harry Ferguson, a trăit între anii 1884 - 1960
Detaliu vignetă de pe o fotografie românească
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
_dorul@yahocono.com
MOUSAIOS - 08.04.2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu