Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din frumosul oraș polonez CRACOVIA,
denumire germană KRAKOW, voivodatul POLONIA MICĂ,
câteva trimiteri poștale ilustrate din vremuri diferite, câteva
insigne, un jeton, o medalie, o monedă, dar și un notgeld local.
Deasupra am postat o frumoasă acțiune financiară emisă de o
întreprindere din acest oraș.
Aeroportul
Muzeul de artă
Muzeul Czartoriski
Gara
Biserica Sfânta Maria
Hala țesăturilor
Parcul național Ojkow și Castelul
Parcul Planty
Teatrul
Pavilionul Wyspianski
Palatul Wielopolsly
Piața Matejko
Podul Debnicki de pe Vistula
Politehnica Tadeusz Kosciusko
Castelul Wavel
Centru bancar
Centru de afaceri
Blocuri comuniste
Academia de științe economice
Primăria veche
Salina Wieliczka
Biserica Sfântul Adalbert
Teatrul Juliusz Slowacki
Stadionul Miejsky
Strada Basztowa
Strada Kanonicza
Universitatea jajghelonă
Catedrala Wavel
Statuia lui Tadeusz Kosciusko
Statuia mareșalului Josef Pilsudski
Trimiteri poștale
Jeton local
Medalie locală
Monedă locală
Insigne locale
Notgeld local
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
________xxx________
CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
Insigna - Regele Carol al II-lea al României
Carol al II-lea, Rege al României, Principe de Hohenzollern -Sigmaringen (născut
la data de 15 octombrie 1893 şi decedat la data de 4 aprilie 1953) a fost rege
al României între 8 iunie 1930 şi 6 septembrie 1940, când a trecut
prerogativele sale regale în favoarea fiului său Mihai. Carol II este
cunoscut şi sub numele de Carol Caraiman, nume ales de tatăl său Ferdinand
şi folosit de Carol după ce a fost dezmoştenit şi radiat din Casa Regală a
României (între 1925 şi 1930) în urma renunţării lui Carol la calitatea de
Prinţ Moştenitor. Carol este fiul cel mare al regelui Ferdinand al României şi
al soţiei sale regina Maria.
Insigna - Consiliul de patronaj al operelor sociale
Consiliul de patronaj al operelor sociale a fost o instituție de Stat cu
personalitate juridică și patrimoniu propriu, care a fost înființat de către
Ion Antonescu prin decretul-lege
din 10 Aprilie 1941, și a funcționat pe lângă Președinția Consiliului de
Miniștri.
Conform regulamentului său de funcționare, el avea misiunea de a
coordona activitatea tuturor instituțiunilor publice de utilitate publică și
privată, care aveau atribuțiuni și activități în domeniul asistenței și
ocrotirii sociale.
Erau controlate și îndrumate toate așezămintele particulare,
precum și asociațiile și societățile particulare, care se ocupau permanent sau
ocazional cu operele de binefacere, asistență sau ocrotire socială și în genere
a acelor instituțiuni private, care aveau o activitate de interes social.
Președintă a fost numită Maria Antonescu, soția Ion Antonescu, iar
vicepreședintă Veturia Goga, văduva lui Octavian Goga, prietenă de familie cu
Maria Antonescu. Sus am postat o foiță filatelică și un bilet ajutor de iarnă
de 100 lei emise de către Consiliul de patronaj al operelor sociale.
Insigna - C.F.R. (Căile ferate române)
Căile Ferate Române (CFR) este compania națională
de transport feroviar a României. CFR administrează infrastructura,
transportul de călători și marfă pe calea ferată din țară. Rețeaua este
integrată semnificativ cu alte rețele feroviare europene, oferind servicii
paneuropene de transport de pasageri și marfă. CFR, ca instituție, a fost
fondată în anul 1880, după ce prima cale ferată pe teritoriul actual al
României a fost deschisă în anul 1854. Sus am postat logo-ul Companiei
naţionale CFR. Prima cale ferată din lume s-a inaugurat în data de 15
septembrie 1850 în Anglia, între oraşele Liverpoool şi Manchester. Pe actualul
teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe data de 20 august
1854 și făcea legătura între Oraviţa şi Baziaş.Linia, având o lungime de
62,5 km, a fost folosită inițial doar pentru transportul cărbunelui. De la
12 ianuarie 1855 linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece,
Banatul fiind în acel timp parte a imperiului austriac. După diverse
îmbunătățiri tehnice la linie în următoarele luni, relația Oravița - Baziaș a
fost deschisă pentru traficul de pasageri la data de 1 noiembrie 1856.
Pe data de 1 septembrie 1865, compania engleză John Trevor-Barkley a
început construcția liniei ferate Bucureşti - Giurgiu, date în folosinţă
în dat de 26 august 1869. În septembrie 1866 Parlamentul României
a aprobat construcția unei linii ferate de 915 km, de la Vârciorova
(malul Dunării - judeţul Mehedinţi de astăzi) până în oraşul moldovenesc
Roman, trecând prin Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi, şi
Tecuci. Costul construcției era la acel timp de 270000 de franci de aur pe
kilometru și construcția a fost încredințată consorțiului german Strousberg.
Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Roman a
fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Varciorova - Pitești pe 9
mai 1878.
Insignă Crucea roșie C.R.A.Ad. (?)
România a devenit Parte semnatară la
prima Convenție de la Geneva din anul 1864 și a ratificat-o în anul 1874. Doi
ani mai târziu, la data de 4 iulie 1876, a luat ființă Societatea Crucea
Roșie din România și și-a început activitatea în actualul sediu al
Spitalului Colțea din București. Printre semnatarii actului de înființare a
Crucii Roșii Române, se regăsesc importante personalități ale vremii: Nicolae
Cretzulescu, George Gr. Cantacuzino, C.A. Rosseti, Ion Ghica, Dimitrie Sturza,
Gr.G. Cantacuzino și Dr. Carol Davila. Sus am postat logo-ul Societății de
Cruce roșie din România precum și un Carnet de membru elev al Crucii
roșii a Republicii Populare Române din anul 1963.
Sus am postat o Diplomă
"Gata pentru apărarea sanitară" a Crucii roșii a Republicii Populare
Române din anul 1958.
Insignă - C.T.A. sanitar (Cercul tehnico aplicativ)
În data de 15 noiembrie 1968 s-a emis Legea 53
privind pregătirea tineretului pentru apărarea patriei care stabilea că
apărarea patriei, a cuceririlor revoluționare ale poporului muncitor, este
îndatorirea supremă a tuturor cetățenilor Republicii Socialiste România.
Activitatea de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei cuprinde
instruirea militară generală, cunoașterea armelor de nimicire în masă și
protecția împotriva lor, apărarea locală antiaeriană, pregătirea sanitară și de
prim ajutor, precum și pregătirea de specialitate în cadrul unor cercuri
tehnico-aplicative. Deci cercul tehnico-aplicativ era
forma prin care se asigura pregătirea militară a tineretului în diferite
specialități.
_________ooOoo_________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Vasco Nunez de Balboa,
explorator, guvernator, conchistador spaniol,
a trăit între anii 1474 - 1519.
Detaliu vignetă de pe un cupon de raționalizare
a bunurilor de larg consum din timpul
primului război mondial
Două vignete de pe bilete spaniole de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 26.11.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu