luni, 26 noiembrie 2018

CRACOVIA - POLONIA


Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din frumosul oraș polonez CRACOVIA, 
denumire germană KRAKOW, voivodatul POLONIA MICĂ, 
câteva trimiteri poștale ilustrate din vremuri diferite, câteva 
insigne, un jeton, o medalie, o monedă, dar și un notgeld local. 
Deasupra am postat o frumoasă acțiune financiară emisă de o
întreprindere din acest oraș.
Aeroportul
Muzeul de artă
Muzeul Czartoriski
Gara
Biserica Sfânta Maria
Hala țesăturilor
Parcul național Ojkow și Castelul
Parcul Planty
Teatrul
Pavilionul Wyspianski
Palatul Wielopolsly
Piața Matejko
Podul Debnicki de pe Vistula
Politehnica Tadeusz Kosciusko
Castelul Wavel
Centru bancar
Centru de afaceri
Blocuri comuniste
Academia de științe economice
Primăria veche
Salina Wieliczka
Biserica Sfântul Adalbert
Teatrul Juliusz Slowacki
Stadionul Miejsky
Strada Basztowa
Strada Kanonicza 
Universitatea jajghelonă
Catedrala Wavel
Statuia lui Tadeusz Kosciusko
Statuia mareșalului Josef Pilsudski
Trimiteri poștale
Jeton local
Medalie locală
Monedă locală
Insigne locale
Notgeld local

xxx

O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ

________xxx________

CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI

Informaţii generale despre medalistică  şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul  "Le Havre - Franţa".
Insigna - Regele Carol al II-lea al României 
Carol al II-lea, Rege al RomânieiPrincipe de Hohenzollern -Sigmaringen (născut la data de 15 octombrie 1893 şi decedat la data de 4 aprilie 1953) a fost rege al României între 8 iunie 1930 şi 6 septembrie 1940, când a trecut prerogativele sale regale în favoarea fiului său Mihai. Carol II este cunoscut şi sub numele de Carol Caraiman, nume ales de tatăl său Ferdinand şi folosit de Carol după ce a fost dezmoştenit şi radiat din Casa Regală a României (între 1925 şi 1930) în urma renunţării lui Carol la calitatea de Prinţ Moştenitor. Carol este fiul cel mare al regelui Ferdinand al României şi al soţiei sale regina Maria.  
Insigna - Consiliul de patronaj al operelor sociale
Consiliul de patronaj al operelor sociale a fost o instituție de Stat cu personalitate juridică și patrimoniu propriu, care a fost înființat de către Ion Antonescu prin decretul-lege din 10 Aprilie 1941, și a funcționat pe lângă Președinția Consiliului de Miniștri. 
Conform regulamentului său de funcționare, el avea misiunea de a coordona activitatea tuturor instituțiunilor publice de utilitate publică și privată, care aveau atribuțiuni și activități în domeniul asistenței și ocrotirii sociale. 
Erau controlate și îndrumate toate așezămintele particulare, precum și asociațiile și societățile particulare, care se ocupau permanent sau ocazional cu operele de binefacere, asistență sau ocrotire socială și în genere a acelor instituțiuni private, care aveau o activitate de interes social. Președintă a fost numită Maria Antonescu, soția Ion Antonescu, iar vicepreședintă Veturia Goga, văduva lui Octavian Goga, prietenă de familie cu Maria Antonescu. Sus am postat o foiță filatelică și un bilet ajutor de iarnă de 100 lei emise de către Consiliul de patronaj al operelor sociale.
Insigna - C.F.R. (Căile ferate române)
 
Căile Ferate Române (CFR) este compania națională de transport feroviar a României. CFR administrează infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată din țară. Rețeaua este integrată semnificativ cu alte rețele feroviare europene, oferind servicii paneuropene de transport de pasageri și marfă. CFR, ca instituție, a fost fondată în anul 1880, după ce prima cale ferată pe teritoriul actual al României a fost deschisă în anul 1854. Sus am postat logo-ul Companiei naţionale CFR. Prima cale ferată din lume s-a inaugurat în data de 15 septembrie 1850 în Anglia, între oraşele Liverpoool şi Manchester. Pe actualul teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe data de 20 august 1854 și făcea legătura între Oraviţa şi Baziaş.Linia, având o lungime de 62,5 km, a fost folosită inițial doar pentru transportul cărbunelui. De la 12 ianuarie 1855 linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a imperiului austriac. După diverse îmbunătățiri tehnice la linie în următoarele luni, relația Oravița - Baziaș a fost deschisă pentru traficul de pasageri la data de 1 noiembrie 1856.  Pe data de 1 septembrie 1865, compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei ferate Bucureşti - Giurgiu, date în folosinţă în dat de 26 august 1869. În septembrie 1866 Parlamentul României a aprobat construcția unei linii ferate de 915 km, de la Vârciorova (malul Dunării - judeţul Mehedinţi de astăzi) până în oraşul moldovenesc Roman, trecând prin Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi, şi Tecuci. Costul construcției era la acel timp de 270000 de franci de aur pe kilometru și construcția a fost încredințată consorțiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Roman a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Varciorova - Pitești pe 9 mai 1878. 
Insignă Crucea roșie C.R.A.Ad. (?)
România a devenit Parte semnatară la prima Convenție de la Geneva din anul 1864 și a ratificat-o în anul 1874. Doi ani mai târziu, la data de 4 iulie 1876, a luat ființă Societatea Crucea Roșie din România și și-a început activitatea în actualul sediu al Spitalului Colțea din București. Printre semnatarii actului de înființare a Crucii Roșii Române, se regăsesc importante personalități ale vremii: Nicolae Cretzulescu, George Gr. Cantacuzino, C.A. Rosseti, Ion Ghica, Dimitrie Sturza, Gr.G. Cantacuzino și Dr. Carol Davila. Sus am postat logo-ul Societății de Cruce roșie din România precum și un Carnet de membru elev al Crucii roșii a Republicii Populare Române din anul 1963.  
Primul președinte al Crucii Roșii Române a fost Prințul Dimitrie Ghica, în perioada 1876-1897.  
La nici trei săptămâni de la înființare, în ziua de 20 iulie 1876, prima ambulanță a Crucii Roșii Române a plecat într-o misiune umanitară pe frontul sârbo-turc de la sud de Dunăre. Pe baza solidarității ce unește Societățile Naționale surori, prima misiune a Crucii Roșii Române avea menirea de a acorda ajutor medical militarilor răniți, indiferent de tabăra din care făceau parte. Sus am postat poza lui Dimitrie Ghica și un Brevet de soră infirmieră voluntară din anul 1942.  
Deasupra am postat o Diplomă de Post școlar fruntaș de Cruce roșie, din anul 1960.
Sus am postat o Diplomă "Gata pentru apărarea sanitară" a Crucii roșii a Republicii Populare Române din anul 1958.  
Sus am postat un Carnet de Medic evidențiat în munca medico-sanitară din anul 1960.  
Insignă - C.T.A. sanitar (Cercul tehnico aplicativ)
În data de 15 noiembrie 1968 s-a emis Legea 53 privind pregătirea tineretului pentru apărarea patriei care stabilea că apărarea patriei, a cuceririlor revoluționare ale poporului muncitor, este îndatorirea supremă a tuturor cetățenilor Republicii Socialiste România. Activitatea de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei cuprinde instruirea militară generală, cunoașterea armelor de nimicire în masă și protecția împotriva lor, apărarea locală antiaeriană, pregătirea sanitară și de prim ajutor, precum și pregătirea de specialitate în cadrul unor cercuri tehnico-aplicative. Deci cercul tehnico-aplicativ era forma prin care se asigura pregătirea militară a tineretului în diferite specialități.

_________ooOoo_________

PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Vasco Nunez de Balboa,
explorator, guvernator, conchistador spaniol,
a trăit între anii 1474 - 1519.

Detaliu vignetă de pe un cupon de raționalizare
a bunurilor de larg consum din timpul
primului război mondial
Două vignete de pe bilete spaniole de loterie

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 26.11.2018

Niciun comentariu: