1. Moneda de colecție de mai jos a fost emisă pentru a marca Crearea
fondului special al guvernului cipriot împotriva SIDA. Pe avers
moneda prezintă profilul a două chipuri umane, simbolul internațional 20 pound
și liniar inscripția AIDS, iar pe revers se prezintă stema statului cipriot,
numele țării în trei limbi și anul emiterii - 1992.
Moneda are următoarele caracteristici tehnice: valoarea – 20 pound,
data emiterii – 1994, diametrul – 22,05 milimetri, greutatea – 7,99 grame,
forma – rotundă, materialul – aliaj (aur – 91,7% și cupru – 8,3%), tirajul – 4000
de exemplare, calitatea – proof și designer Katia
Georghiadou.
S.I.D.A. (sindromul
imuno-deficienței umane dobândite) este o afecțiune provocată de virusul
imuno-deficienței umane, HIV,
care atacă și distruge progresiv sistemul imunitar al organismului. Virusul
pătrunde în organism prin contact sexual, prin contaminare cu sînge infectat sau
de la mamă infectată la făt, în timpul sarcinii,
al nașterii și al alăptării. SIDA a fost declarată ca boală de sine stătătoare
cu aspect de pandemie la data de 1 decembrie 1981. Data de 1 decembrie a fost
declarată de Organizația Mondială
a Sănătății drept Ziua mondială de combatere a SIDA. În 1990 s-a ales ca simbol
împotriva discriminării persoanelor HIV pozitive panglica roșie purtată în
jurul brațului. Un an mai târziu a fost transformată într-o buclă roșie (poza
de mai sus). Începuturile cercetării HIV/SIDA a dus la opinia că boala este o
maladie a populației grupurilor mărginașe: a homosexualilor și a narcomanilor.
Apariția testelor HIV a schimbat însă rapid această opinie, demonstrându-se
existența anticorpilor și la
persoane asimptomatice. Aceasta duce la concluzia unei perioade de incubație de
ani de zile, perioadă în care nu se poate exclude transmiterea virusului la
alte persoane. Toate aceste studii au dus la concluzia că HIV/SIDA nu este doar
o afecțiune a grupurilor la care a fost descoperită, ci poate afecta orice
persoană care a ajuns în contact cu virusul HIV. Mediatizarea bolii, respectiv
a căilor de transmitere, a perioadei de incubație, calculele efectuate care
arătau populația deja infectată și rata de infectare preconizată pentru
următorii ani cu ritmul atunci actual, a dus la sfârșitul anilor '80 la o
isterie în masă. Toate guvernele lume, cum este și cazul guvernului cipriot au
creat fonduri speciale pentru lupta împotriv abolii secolului – SIDA.
2. Moneda de colecție de mai jos a fost emisă pentru a marca Cea
de-a 50 aniversare a FAO. Pe avers moneda prezintă două spice de
grâu, un cap de taur, simbolul internațional 1 pound și circular inscripția FAO
1945 – 1995, iar pe revers se prezintă stema statului cipriot, numele țării în
trei limbi și anul emiterii - 1995.
Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite (F.A.O. - Food and Agriculture Organization of the United Nations) este o agenție specializată a Organizației Națiunilor Unite, cu sediul la Roma, fondată în anul 1945, al cărei scop principal este eliminarea foametei pe scară mondială, îmbunătățirea alimentației, prin coordonarea activităților guvernelor în domeniul agriculturii, silviculturii și în industria piscicolă. De asemenea FAO vine în sprijinul țărilor prin programe de cercetare, specializare, dezvoltare și aplicații practice și acordă ajutor în cazuri de dezastru. FAO are un caracter preponderent tehnic, urmărind ridicarea condițiilor de trai ale popoarelor statelor membre, sporirea randamentului producției și repartiției tuturor produselor alimentare și agricole, îmbunătățirea condițiilor de existență a populațiilor rurale, expansiunea economiei mondiale și rezolvarea problemei subnutriției de pe Terra. Pentru îndeplinirea funcțiilor sale FAO desfășoară o serie de activități, dintre care: culege, analizează, interpretează și difuzează membrilor săi date privind hrana, alimentația și agricultura; acordă asistență tehnică în vederea realizării unor programe naționale; promovează și, acolo unde este indicat, recomandă întreprinderea unor acțiuni pe plan național și internațional (de exemplu: în legătură cu cercetări științifice, tehnologice, sociale și economice privind hrana, alimentația și agricultura); facilitează conservarea resurselor naturale și adoptarea unor metode perfecționate de producție agricolă; asigură adoptarea unor sisteme satisfăcătoare de credit agricol pe plan național și internațional etc.; răspunde de campania mondială lansată în 1960 împotriva foametei; încheie acorduri cu instituțiile de dezvoltare guvernamentale cu privire la crearea unor fonduri cu destinație specială.
3. Moneda de colecție de mai jos a fost emisă pentru a marca Cea
de-a 50 aniversare a ONU. Pe avers moneda prezintă un copac
stilizat în care sunt prinse fragmente ale drapelelor unor state membre ONU, simbolul
internațional 1 pound și liniar inscripțiile 50 și Organizația Națiunilor Unite
(în limba cipriotă), iar pe revers se prezintă stema statului cipriot, numele
țării în trei limbi și anul emiterii - 1995.
***
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
_______xxx_______
O INSIGNĂ ȘI CÂTEVA
MEDALII ROMÂNEȘTI
MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Federația română de fotbal
Campionatul național al juniorilor 1994 - 1995
Structura
organizatorică conducătoare a fotbalului românesc a luat ființă în anul 1909
sub numele Asociația cluburilor de fotbal din România. În timp aceasta a
evoluat primind și alte denumiri după cum urmează; 1912 – Federația
societăților sportive din România, 1919 – Uniunea cluburilor de fotbal
asociație, 1930 – Federația română de fotbal asociație și 1940 – Organizația
sportului de fotbal și handbal. Din 1944 si până în prezent forul conducător al
fotbalului autohton se numeste Federația
romană de fotbal. Din anul
1930 este afiliată la Federaţia Internaţională de Fotbal Amator (F.I.F.A.) iar
din anul 1955 este afiliată şi la Uniunea Europeană de Fotbal Amator
(U.E.F.A.).
Patriarhul Iustin Moisescu 1977 - 1986
Patriarhia Bisericii ortodoxe române - 2007
Iustin Moisescu (născut la 5 martie 1910 în localitatea
Cândeşti, judeţul Argeş şi decedat la 31 iulie 1986 în Bucureşti) a fost al
patrulea patriarh al Bisercii Ortodoxe Române, pe care a condus-o între anii
1977 - 1986. Sus am postat logo-ul
Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Române. Iustin Moisescu a fost unui învăţător care s-a jertfit în Războiul
pentru întregirea ţării, a urmat Seminarul, Facultatea de Teologie din
Bucureşti, cu rezultate excepţionale, iar la mijlocul anilor 30 a fost trimis
de patriarhul Miron să îşi continue studiile în Grecia. În 1937, la vârsta de
27 de ani, Iustin Moisescu obţinea titlul de doctor în teologie al
Universităţii din Atena cu o teză, redactată în limba greacă, despre Evagrie
din Pont, care avea să rămână până astăzi un punct de referinţă bibliografică.
Această lucrare trebuie aşezată în contextul epocii, în care teologia noastră
începea să se impună prin contribuţii de valoare, menite să reziste probei
timpului. După
ce şi-a obţinut doctoratul la Atena, Iustin Moisescu a trecut pe la
Universitatea de la Strasbourg, apoi a fost profesor în Varşovia. Revenit în
ţară a predat la Iaşi, Suceava şi în cele din urmă la Institutul de Teologie
din Bucureşti adică la fosta Facultate de Teologie, pe care, în 1948, regimul
comunist o desprinsese de Universitate. Ca formaţie, Iustin Moisescu a fost un
teolog de studiu concentrat şi un profesor, având ca specialitate Noul
Testament. După ce a funcţionat o scurtă perioadă de timp ca profesor la
Seminarul Nifon din Bucureşti, a predat la Facultatea de Teologie Ortodoxă din
Varşovia (1938-1939). La începutul anilor ‘50, profesorul teolog Iustin Moisescu
a fost înlăturat din învăţământ de autorităţile comuniste. În anul 1956, după moartea
mitropolitului Nicolae Bălan, profesorul Iustin Moisescu intră în monahism şi
este ales mitropolit al Ardealului. Nu va păstori în Sibiu decât zece luni,
pentru că, după trecerea la cele veşnice a lui Sebastian Rusan, Iustin Moisescu
devine arhiepiscop al Iaşilor şi mitropolit al Moldovei. Va rămâne în această
demnitate vlădicească timp de douăzeci de ani. Perioada era una cât se poate de
grea pentru Biserică. Regimul comunist se afla în plină ofensivă, iar funestul
Decret 410 din 28 octombrie 1959 avea să decimeze mănăstirile:din aproape zece
mii de călugări şi călugăriţe, după aplicarea acestui decret cu urmări tragice
pentru monahismul nostru, nu mai rămâneau în chinovii decât un număr foarte mic
de monahi şi monahii. Îndată ce urgia se atenuează cât de cât, mai ales după
amnistia deţinuţilor politici din anul 1964, mitropolitul Iustin începe să
restaureze mănăstirile şi să reintegreze o serie de călugări în viaţa monahală.
Este vremea în care părintele Cleopa, care trăise ascuns în munţii Moldovei,
revenea la mănăstirea Secu şi ulterior la Sihăstria şi acelaşi lucru se
întâmpla şi cu alţi duhovnici. Dar este şi vremea în care mitropolitul,
provenit dintr-un profesor teolog, îşi dezvăluie marile calităţi de
chivernisitor care i-au surprins pe mulţi. Deşi Iustin Moisescu a intrat târziu în
monahism, n-a avut experienţa stăreţiei, atât de necesară unui ierarh şi nu
avea nici comportamentul unui călugăr, cu toate acestea el a fost nespus de
iubit de călugării şi stareţii din Moldova. Om sobru şi frământat, străin de
satisfacţiile formale pe care le aduce uneori pompa chiriarhală, Iustin
Moisescu era un om drept şi, totodată, unul care înţelegea neajunsurile şi
poticnirile naturii umane. Simţul dreptăţii îl determina să promoveze ca
stareţi sau ca parohi la bisericile mai importante numai elemente cu vocaţie şi
bine pregătite. Iar înţelegerea neputinţelor îl făcea să fie blând şi iertător.
Când a părăsit Iaşiul, în cuvântul de rămas bun Iustin Moisescu şi-a mărturisit
una din satisfacţiile legate de cele două decenii în care condusese Mitropolia
Moldovei: în tot acest timp nu caterisise nici un preot! Iustin Moisescu a
devenit patriarh al Bisericii Ortodoxe Române în vremuri grele, când
stăpânirea, mai ales în deceniul al nouălea al secolului trecut, îşi reluase
atitudinea ateistă şi de prigonire a Bisericii. Patriarhul Iustin a îmbunătăţit
învăţământul teologic, susţinând oameni de valoare, a înfiinţat strălucita
serie editorială "Părinţi şi
Scriitori Bisericeşti", a numit o serie de stareţi tineri şi destoinici la
mănăstirile din eparhia sa, care au reuşit cu multă abilitate să realizeze mai
mult pe ascuns lucrări de restaurare şi consolidare. Regimul, însă, era pornit
asupra Bisericii. Se zvonea despre o posibilă mutare a reşedinţei Patriarhiei
fie la Radu-Vodă, fie la Popeşti-Leordeni, în afara Bucureştiului.
Erau"translatate"unele lăcaşuri de cult şi începea să se simtă
ameninţarea buldozerelor. Chiar şi în aceste împrejurări, patriarhul Iustin
Moisescu, a reuşit, cu ajutorul lui Dumnezeu, să împiedice un mare
sacrilegiu:demolarea bisericii Sf. Gheorghe, concepută de Constantin
Brâncoveanu ca necropolă pentru sine şi familia sa. Patriarhul Iustin i-a spus
limpede lui Ceauşescu, în decursul unei audienţe, că necropola brâncovenească
şi biserica în care a fost prohodit I.L.Caragiale nu pot fi şterse de pe faţa
pământului. În afară de toate acestea, patriarhul Iustin şi-a înscris numele
printre marii ecumenişti contemporani, făcând cunoscută în întreaga lume
Biserica românească, cu istoria ei, cu problemele ei actuale; a fost delegat de
Sfântul Sinod să reprezinte Biserica românească la zeci de congrese şi
întruniri intercreştine. Ca mitropolit, a fost membru în Comitetul Central al
Consiliului Ecumenic al Bisericilor şi în prezidiul Conferinţei Bisericilor
Europene; a condus delegaţiile Bisericii noastre la Adunările generale ale
acestor două mari organizaţii inter-creştine, la Conferinţele panortodoxe de la
Rhodos şi Chambesy; a condus sau a făcut parte din multe delegaţii ale
Bisericii noastre care au vizitat alte Biserici. În chip deosebit trebuie
subliniată acţiunea de restaurare a zeci de monumente istorice şi de artă pe
întreg cuprinsul Arhiepiscopiei, ca şi construcţia unor clădiri moderne la
centrul mitropolitan Iaşi. A îndrumat tipărirea mai multor lucrări privind arta
bisericească, precum şi a revistei "Mitropolia
Moldovei şi Sucevei". Iată cum caracteriza perioada de păstorire a
patriarhului Iustin Moisescu renumitul teolog al timpului, Pr. Prof. Dr. Bria
Ion:"Perioada patriarhului Justinian avusese coerenţa ei de nezdruncinat,
şi aceasta din cauză că el însuşi ţinuse mâna fermă pe mecanismul complex al
unei administraţii patriarhale de mari proporţii. Patriarhul Iustin a optat
pentru instaurarea unei ordini morale în viaţa preotului, pentru o
spiritualitate sacerdotală şi parohială disciplinată. Desigur, pentru acei
preoţi care socoteau existenţa consistoriilor ca ceva normal, metoda pastorală
a patriarhului Iustin devenea prea urgentă. Sacerdoţiu şi etica merg împreună,
sunt valori reciproce. Patriarhul Iustin a refuzat să creadă că ar putea să
existe slujitori nedemni care uzurpă preoţia. De aceea, a spus odată, că
instanţele de judecată pentru preoţi constituie o contradicţie, chiar o injurie
pentru numele unei Biserici Ortodoxe".Biserica Ortodoxă Română este o biserică de origine apostolică, întemeiată prin lucrarea misionară a Sfântului Apostol Andrei care a predicat cuvântul Evangheliei şi în fosta provincie romană Scythia Minor, teritoriul dintre Dunăre şi vestul Mării Negre, Dobrogea de astăzi (Sud-Estul României). La 25 aprilie 1885, Biserica Ortodoxă Română a devenit autocefală (de sine stătătoare), iar la 25 februarie 1925 a fost ridicată la rangul de Patriarhie, fiind în comuniune dogmatică, liturgică şi canonică cu celelalte Biserici Ortodoxe Surori.
Potrivit ultimului recensământ (2002), 86.7% din cei 21.794.793 de locuitori ai
României s-au declarat creştini ortodocşi.
Biserica Ortodoxă Română este
organizată ca Patriarhie şi cuprinde:
în ţară: 6 Mitropolii,
împărţite în Arhiepiscopii şi Episcopii, cu un total de 13.527 parohii şi
filii, deservite de 14.513 preoţi şi diaconi, ce slujesc în 15.218 lăcaşuri de
cult; pentru românii ortodocşi din diaspora există 3 Mitropolii (constituite
din 3 Arhiepiscopii şi 6 Episcopii) în Europa; o Arhiepiscopie pe continentul
american şi o Episcopie a Australiei şi Noii Zeelande. Biserica Ortodoxă
Română are 637 de mănăstiri şi schituri, cu peste 8 000 de monahi şi
monahii. Ea dispune de: 33 de Seminarii Teologice liceale; 11 Facultăţi de Teologie şi 4
departamente de teologie, incluse în cadrul altor facultăţi, care fac parte din
învăţământul superior de stat, având înscrişi peste 9000 de studenţi, la mai
multe specializări. Peste 10000 de cadre
didactice predau religia în şcolile publice. Pe lângă activitatea curentă din parohii, asistenţa religioasă este asigurată
şi în: armată, jandarmerie şi penitenciare, de către 143 de preoţi; spitale,
centre sociale şi unităţi de învăţământ, de către 364 de preoţi.
Instituţii
sociale aflate sub directa îndrumare a Bisericii Ortodoxe Române:
- 121 de centre pentru copii;
- 35 de centre pentru vârstnici;
- 106 cantine sociale şi brutării;
- 52 de centre de diagnostic şi tratament, cabinete medicale şi farmacii sociale;
- 23 de centre de consiliere şi asistenţă a familiilor în dificultate;
- 2 centre pentru victimele traficului de fiinţe umane.
Patriarhul Miron Cristea
Centenarul instalării ca episcop al Caransebeșului 1910 - 2010
Catedrala Învierea domnului din Caransebeș - 2010
Miron Cristea, pe numele său de mirean Elie Cristea (născut
la 20 iulie 1868 în localitatea Topliţa şi decedat în data de 6 martie 1939 la
Cannes, Franţa) a fost un publicist, filolog, politician roman cu vederi
anti-Semite, senator, regent (20 iulie 1927 – 8 iunie 1930) şi teolog, primul
patriarh al Bisericii Ortodoxe Române (1925-1939). La 7 iunie 1919 a fost ales membru de onoare
al Academiei Române. În
momente de criză pe scena politică românească, a fost numit mai mult ca simbol
în funcţiile cele mai înalte din administraţia de stat. A fost Înalt Regent, în
timpul crizei dinastice, și preşedinte al Consiliului de miniştri, atunci când
regele Carol al II-lea şi-a instaurat regimul autoritar. A urmat cursurile
Institutului Teologic-Pedagogic din Sibiu, apoi profesează pentru o scurtă
perioadă la Şcoala confesională românească din Orăştie. După această
experienţă, pleacă la Budapesta şi vreme de cinci ani a studiat la Facultatea
de Litere şi Filosofie, unde îşi obţine licenţa şi doctoratul, cu o teză despre
viaţa şi opera lui Eminescu. Când revine în ţară, este numit secretarul
consistoriului, consilier-asesor la Arhiepiscopia Sibiului, în 1901 este
hirotonit diacon, iar anul următor este călugărit sub numele de Miron la
mănăstirile Hodoş şi Brodrog. A urcat rapid pe treptele ierarhice bisericeşti,
iar pe data de 25 aprilie 1910 Miron Cristea este ales episcop al
Caransabeşului. În această calitate, a apărat şcolile confesionale româneşti
din Banat în faţa încercărilor guvernului din Budapesta de a le desfiinţa. A
avut o intensă activitate publicistică în multe din revistele vremii. Pe 1
decembrie 1918 participă la Marea Adunare Naţională de la Alba-Iulia, apoi a
fost component al delegaţiei care a mers la București şi a înmânat regelui Ferdinand I actul Unirii cu Regatul
României a provinciilor Transilvania, Banat, Crişana şi Maramureş. Pe data de 19 decembrie 1919 este ales
mitropolit primat al României, cea mai înaltă funcţie ecleziastică din acele
vremuri. În acestă calitate, Miron Cristea a realizat definitivarea unificării
ecleziale prin întocmirea rânduielilor şi aşezămintelor fundamentale ale
Bisericii româneşti unificate. În anul 1925 Biserica Ortodoxă Română este
ridicată la rangul de Patriarhie, astfel că, la 4 februarie 1925 Miron Cristea
devine primul patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, fiind instalat în noua
demnitate la 1 noiembrie 1925. După
eșecul Regenței și revenirea Regelui Carol al II-lea Patriarhul Miron
Cristea a mai fost încă odată adus în prim-planul scenei politice pe 10
februarie 1938, când a fost desemnat de rege l-a
desemnat în funcţia de prim-ministru al României. Prezenţa patriarhului în
această funcţie a fost mai mult una simbolică, căci prin această lovitură,
regele a reuşit îşi instaureze regimul autoritar şi să îşi aroge atribuţii
executive şi legislative sporite, în defavoarea celorlalte instituţii ale
statului. Din Consiliul de Miniştri făceau parte numai apropiaţi ai regelui şi
susţinători ai noului regim. Este înmormântat la Catedrala Patriarhiei din
Bucureşti.
Vechea episcopie
a Caransebeșului, desfințată de regimul comunist a fost reînființată prin
strădania episcopului Emilian Birdaș, în anul 1994. El a întocmit planul noii
catedrale, a cărei piatră de temelie a fost pusă la data de 27 octombrie 1996
de către Preasfinţitul Părinte Episcop Laurenţiu Streza, astăzi mitropolitul
Ardealului. Fundaţia Catedralei a fost executată de S.C. Construct 102 S.R.L.
Caransebeş din anul 1997 până în anul 2000, când s-a ajuns la cota zero.
Construcţia zidurilor a început în anul 2000 prin S.C. Hidroconstrucţia
Caransebeş, până în anul 2005 ajungându-se la nivelul ferestrelor. În anul 2006
s-a amenajat pentru slujire demisolul, Catedrala Episcopală „Învierea Domnului”
intrând în circuitul religios liturgic la Sărbătoarea Naşterii Domnului. În
cursul anilor 2007 şi 2008 catedrala a fost ridicată, acoperită şi tencuită
exterior. Firmele constructoare au fost S.C. LB Crismi SRL şi S.C. Granit Prest
S.R.L din Lugoj. În anul 2009 s-au continuat lucrările de tencuire şi amenajare
interioară, biserica fiind terminată în primăvara anului 2010. Iconostasul
sculptat în lemn şi mobilierul au fost confecţionate de firma S.C. Livadar
Impex S.R.L. din Arad, iar clopotele, sfinţite şi înălţate la praznicul
Sfântului Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtorul de Mir din anul 2007, au fost
executate de firma Hörz din Ulm – Germania. După multă trudă din partea tuturor
celor implicaţi, în data de 12 septembrie 2010 catedrala a fost sfințită de
Preafericitul Părinte Partriarh Daniel, marcându-se totodată centenarului
instalării episcopului Miron Cristea în scaunul episcopal de la Caransebeş
(1910 – 2010).
Marele martir Dimitrie
Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir este
pentru noi românii foarte important pentru faptul că este un sfânt sud-est
european care şi-a dat viaţa pentru Hristos şi care face parte din
spiritualitatea răsăriteană. S-a născut în secolul al III-lea la Salonic și a
fost martirizat în data de 26 octombrie 306 tot la Salonic (denumirea antică -
Tesalonic). Fiu de guvernator, Dimitrie nu a pregetat să mărturisească credinţa
creştină chiar cu preţul vieţii sale. Pentru aceasta, cultul său a ajuns la o
răspândire foarte mare în Orient şi foarte multe persoane îi poartă numele până
astăzi. Se spune despre
Dimitrie că ar fi fost fiul guvernatorului oraşului Tesalonic. După ce a murit
tatăl său, el a fost lăsat în acelaşi scaun. Dar în această funcţie înaltă era
pus în faţa unor realităţi care erau legate de cultele păgâne într-o lume pe
jumătate sau chiar mai mult necreştină. Istoria consemnează că împăratul
Maximin Daia, întors dintr-o luptă soldată cu victoria asupra barbarilor din
regiunile noastre de aici, a plănuit nişte sărbători mari, iar aceste sărbători
au avut ca loc de desfăşurare oraşul Tesalonic. Se crede că împăratul Galeriu
începuse persecuţia, dar el a fost urmat în această direcţie de Maximin Daia.
Sărbătorile atunci erau tot după tradiţia romană, în sensul că se adunau în
hipodrom, adică în stadion, şi acolo se ţineau tot felul de întreceri de cai şi
de care, precum şi lupte între pugilişti. La o asemenea întrecere, fiind
prezent şi împăratul, s-a constatat că era un vajnic luptător de origine
vandală, adus de prin Africa, care biruise pe toţi concurenţii lui bizantini,
dintre care mulţi fuseseră chiar ucişi. Nestor, un ucenic de-al Sfântului
Dimitrie, aflat pe atunci în închisoare pentru că mărturisise credinţa
creştină, s-a dus la învăţătorul său cerându-i sfatul şi întrebându-l dacă-l
binecuvântează ca să se lupte el cu acest vandal pe care-l chema Lie. Lupta a
avut loc, Lie a fost biruit. Atunci împăratul a aflat că Nestor, atletul
sprijinit de Dimitrie, a primit această binecuvântare din închisoare de la
sfânt. A trimis atunci ostaşi care l-au ucis cu suliţele pe Dimitrie,
guvernatorul Tesalonicului. Aşa a murit Sfântul Dimitrie. Trupul său a fost
înmormântat de creştini, iar pe acel loc a fost ridicată mai târziu biserica,
care se poate vedea şi astăzi. Aceasta este pe scurt biografia marelui
mărturisitor al credinţei. Se cunoaşte însă o literatură destul de amplă scrisă
în legătură cu minunile săvârşite de Sfântul Dimitrie în cursul timpului.
Insigna - Facultatea I.C.M. - Promoția 1985 - 1989
Insigna de mai sus omagiază o promoție a studenților din Facultatea T.C.M. (Tehnologia construcțiilor
de mașini) sau I.C.M.(Industria
constructoare de mașini) din unul din centrele universitare ale țării (care
anume nu se știe) din perioada 1985 – 1989. Tehnologia Construcţiilor de Maşini este o
specializare de studii universitare de licenţă din domeniul Inginerie Industrială, care a fost înfiinţată în România în
urmă cu peste 50 de ani. Inginerul tehnolog, aşa cum este numit în limbajul
curent absolventul TCM, se ocupă cu fabricarea produselor industriale.
Competenţele pe care le dobândeşte acesta în cadrul studiilor de licenţă
(programare şi operare pe calculatoare, proiectare piese şi ansambluri
mecanice, proiectare tehnologii şi echipamente de fabricaţie pentru
produse mecanice, managementul calităţii produselor şi al proceselor de
fabricaţie, cercetare procese de fabricaţie) îi permit să acceseze o foarte
mare diversitate de locuri de muncă. Astfel, specialistul TCM poate lucra în
orice întreprindere industrială (producătoare de automobile sau componente de
automobil, de bunuri industriale, de echipamente şi instalaţii industriale
etc.), în firme de proiectare-dezvoltare produse şi / sau tehnologii, institute
de cercetare sau în învăţământ (preuniversitar sau universitar).
__________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Teuku Umar a
fost un comandant militar indonezian, implicat în războiul de independență,
care s-a născut în anul 1854 și a decedat în anul 1899.
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 22.06.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu