Tao Zhu Yin Yuan, cunoscută și sub numele de Grădina Agora, este o clădire rezidențială de lux înaltă situată în districtul special Xinyi, districtul Xinyi, din orașul Taipei, Taiwan.
Edificiul ecologic a fost construit
BES Engineering Corporation pe unul dintre cele mai mari situri rezidențiale
desemnate din Taipei, care a găzduit cândva hotelul de cinci stele Agora
Garden. Clădirea găzduiește două cluburi de relaxare pe acoperiș și o platformă
pentru elicopter pe acoperiș, o piscină, facilități de sală de sport, parcări
și 42 de apartamente de lux. La fiecare etaj sunt două sau patru apartamente.Fiecare
apartament de 540 m² este complet lipsit de coloane, oferind flexibilitate
spațială în ceea ce privește amenajarea interioară și compartimentarea
interioară. Clădirea are o înălțime arhitecturală de 93,2 m cu 21 de
etaje deasupra solului și patru niveluri de subsol, cu o suprafață de 42335 mp.
Edificiul a fost proiectat de arhitectul belgian Vincent Callebaut și a fost
finalizat în 2018. Clădirea a primit o etichetă energetică LEED Gold și a fost
clasificată la nivelul de diamant acordat de Asociația arhitecților - Low
Carbon Building Alliance. Clădirea are un aspect deosebit, este ușor răsucită
după modelul ADN având formă de dublă spirală care se rotește cu 90 de grade de
sus în jos, fiecare etaj rotindu-se cu 4,5 grade față de precedentul. Turnul rezidențial este
înconjurat de un șanț mineral pentru a proteja intimitatea locuitorilor.
Parterul este format dintr-un hol cu înălțime dublă acoperit cu fațade
transparente. Miezul central al clădirii găzduiește două scări, patru lifturi
de mare viteză, un lift auto și două garaje vitrate la intrarea fiecărui
apartament. De asemenea, ține arborii verticali pentru fluxurile principale,
care sunt acoperite de un exoschelet de rulment imens din oțel armat. Parcarea
amenajată de la subsol a fost construită pe parcarea hotelului preexistent
Agora Garden pentru a minimiza costurile de excavare și fundare. O fântână
circulară de lumină va permite luminii soarelui și aerului proaspăt să atingă
toate cele patru niveluri de subsol, precum și să aerisească în mod natural
piscinele și facilitățile de fitness conectate. Fațade cristaline liniare
identice acoperă toate nivelurile turnului. Aceste geamuri multistrat sau
fațade cu două straturi sunt integrate cu jaluzele pentru a proteja
apartamentele de radiațiile solare vara și pentru a reduce pierderile de
căldură în timpul iernii. Turnul cu dublu helix se răsucește cu 90° în total de
la bază la vârf, făcându-l o geometrie în mișcare care își transformă forma în
funcție de direcția din care este privit. Elevația sa nord-sud îi conferă o
formă inversă de piramidă, în timp ce cota sa est-vest are forma unei piramide
romboidale. Nivelurile sunt susținute structural de sistemul Vierendeel din
spatele fațadelor de sticlă, care constau dintr-un set de grinzi pentru fiecare
două etaje. Împreună cu un sistem structural suspendat, acesta transferă toată
greutatea prin grinzi către miezul central și în jos către fundație. Clădirea
cu formă unică oferă o vedere excepțională de 270° asupra orizontului Taipei în
trei direcții din fiecare apartament, precum și vederi panoramice ale turnului
Taipei 101 și ale districtului central de afaceri din Taipei.
Exteriorul
clădirii prezintă un strat de verdeață în cascadă cu balcoane la periferia
fiecărui apartament, care conține pomi fructiferi, grădini de legume organice,
precum și plante aromatice și medicinale, care vor permite locuitorilor să-și
cultive propriile produse. Grădinile suspendate în aer liber integrează un
sistem de compost pentru a genera îngrășăminte organice, un sistem de captare a
apei pluviale pentru irigarea plantelor și cuiburi pentru păsări. Paturile de
plantare sunt acoperite de un strat de granit alb Bethel pe un fagure pentru a
proteja plantele de excesul de caldura. Cladirea dispune si de un acoperis
fotovoltaic situat la 100 m deasupra solului. Cu o suprafață de 1.000 m²,
pergola fotovoltaică va integra energia electrică produsă din razele solare în
rețeaua electrică a clădirii. Apa de ploaie purificată este injectată în
sistemul de distribuție a apei din clădire prin gravitație. Clădirea
este acoperită cu aproximativ 20000 de copaci și arbuști, ceea ce are ca scop
reducerea amprentei de bioxid de carbon a orașul Taipei prin absorbția a
aproximativ 130 de tone de emisii de dioxid de carbon anual.
Pentagonul (sediul central al Departamentului
Apărării al Statekor Unite ale Americii) este cea mai mare clădire
administrativă din lume.
Este de două ori mai mare decât Merchandise Mart
din Chicago și are o suprafață folosibilă de trei ori mai mare decât cea
a Empire State Building din New York. Există puțini americani care să nu
știe de Pentagon. Dintre aceștia, mulți urmăresc știrile despre proiectele de
apărare inițiate în această clădire. Clădirea, la data construcției, reprezenta
cea mai mare suprafață construită din lume, 14 ha. În fapt, Pentagonul este un
oraș în sine. Aproximativ 23.000 de angajați, cadre militare și civili,
contribuie la planificare și execuția planurilor de apărare a SUA. Aceștia vin
zilnic din Washington D.C. și din suburbiile orașului, folosind cei peste
45 km de drumuri de acces, încorporând benzi expres pentru autobuze și
unul dintre cele mai noi sisteme de metrou din țară. Angajații parchează zilnic
8.770 de mașini în 16 parcări răspândite printre cei 200 de ari de gazon; folosesc
131 rânduri de scări și 19 scări rulante pentru a ajunge la birouri care ocupă
338.879 de metri pătrați. În interiorul clădirii, angajații au la dispoziție
4.200 de ceasuri, beau apă din 691 de cișmele, folosesc 284 de toalete, consumă
4.500 de căni de cafea și 6.800 de băuturi răcoritoare servite de personalul de
230 de oameni de la un restaurant, două cantine și șapte baruri, inclusiv unul
în aer liber. Serviciile tip restaurant sunt contractate de către Pentagon cu o
companie privată, civilă. Cei 165.000 km de cablu telefonic conectează
zilnic peste 200.000 de apeluri telefonice. Oficiul poștal militar procesează
lunar 1.200.000 de articole de corespondență. O varietate de biblioteci
deservesc munca și activitatea de cercetare a personalului. Doar una dintre
ele, Biblioteca Armatei, oferă 300.000 de publicații și 1.700 de periodice în
diferite limbi de circulație. Chiar și fără ocupanți, mobilier și decorații,
edificiul rămâne o structură extraordinară. Construită în primii ani ai celui
de-al doilea război mondial, Pentagonul este considerat în continuare ca fiind
una dintre cele mai eficiente clădiri cu birouri din lume. În ciuda celor
aproape 29 km de coridoare, deplasarea între oricare două puncte din
clădire nu necesită niciodată mai mult de șapte minute. Înainte de construcție,
actuala locație a Pentagonului era acoperită de mlaștini și gropi de gunoi.
La
fundația clădirii s-au folosit 5,5 milioane de metri cubi de pământ și 41.492
prefabricate din beton. În plus, 680.000 de tone de nisip și pietriș, dragate
din râul Potomac, aflat în apropiere, au fost transformate în 435.000 de
metri cubi de beton și folosite la crearea formei actuale a Pentagonului.
Edificiul a fost ridicat cu costuri de circa 83 de milioane de dolari,
construcția realizându-se în timp record, în mai puțin de 16 luni, fiind
terminată pe 15 ianuarie 1943. Astfel au fost integrate 17 dintre fostele
clădiri ale Ministerului de Război, permițând recuperarea investiției în
decursul următorilor șapte ani. Edificiul este situat în orașul Arlington
îmbinând armonios următoarele stiluri arhitectonice: modern, neoclasic și clasicism esențializat.
Edificiul este realizat după proiectul lui George Bergstrom, numără 5 etaje și
are o înalțimea maximă de 21,6 metri.
Muzeul de artă
Ermitaj,
una dintre cele mai celebre construcţii din orașul rusesc Sankt-Petersburg a
fost întemeiat datorită împărătesei Ecaterina a II-a.
În anul 1764, ţarina a
poruncit să i se construiască lângă Palatul de iarnă o reşedinţă retrasă, loc
în care să poată admira tablourile de artă achiziţionate. Ţarina se retrăgea la
Ermitaj pentru a se recreea în compania prietenilor pe care îi supunea unor
reguli stranii: atunci când intrau aici, aceştia trebuiau să păstreze liniştea,
să nu caşte, să renunţe la sabie, palărie, chiar şi la rang şi dreptul de
întâietate. Ermitajul a fost întemeiat în anul 1764, când Ecaterina cea Mare a
cumpărat la Berlin colecţia Gotzkovski-două sute şi cinci de tablouri
aparţinând în principal şcolilor olandeză şi falamandă. Ecaterina a II-a este
cea care a impus construirea unui refugiu lângă Palatul de iarnă. Clădirea era
formată din două părţi unite printr-o grădină suspendată, denumită Ermitaj şi
gândită ca un loc pentru destindere şi conversaţie cu prietenii, printre plante
exotice, păsări şi diverse animale. Cunoscutul muzeu de artă este alcătuit din
cinci construcţii legate una de alta:Palatul de iarnă, Micul Ermitaj
(1771-1787, arhitect J.B. M. Vallen Delamotte), Vechiul Ermitaj (1771-1787,
arhitect M. Felten) şi Teatrul Ermitaj. Ansamblul arhitectural are influenţe
baroce şi neoclasice, importate din Occident prin intermediul arhitecţilor şi
urbaniştilor, în principal italieni, aduşi aici de ţarul Petru cel Mare. În
ciuda varietăţii stilistice, aceste construcţii realizează un complex unitar
care adăposeşte una dintre cele mai mari colecţii de artă plastică şi
decorativă din lume. Muzeul este împărţit în opt mari departamente şi include
lucrări dedicate culturilor primitive, lumii antice şi Rusiei, artei Europei
occidentale şi numismaticii. La parter se găseşte artă antică: arta Egiptului
Antic, arta Extremului Orient, artă romană şi greacă, precum şi bijuterii şi
obiecte misterioase din aur colecţionate de Petru cel Mare. Ţarul era atras în
special de obiectele rare, de curiozităţile naturale şi de orice fel de
ciudăţenii. La etajul principal, reşedinţa ţarilor pe vremea Imperiului Rus,
regăsim picturi şi sculpturi din spaţiul occidental European din secolele
XV-XVIII:pictură flamandă, pictură spaniolă şi olandeză, sculptură europeană,
arte decorative şi aplicate din Europa medievală, precum şi arme şi armuri
europene din secolele al XV-lea şi al XVII-lea. La etajul doi se
regăsesc:pictură şi sculptură franceze din secolele XIX-XX, artă chineză şi a
Asiei centrale, artă bizantină, artă iraniană şi a Orientului Mijlociu, pictură
europeană şi americană între secolele al XIX-lea-al XX-lea, pictură germană şi
austriacă, pictură engleză şi pictură rusă între secolele al IX-lea şi al
XIX-lea. La etajul al treilea se află celebrii impresionişti şi
postimpresionişti din colecţiile Shukin şi Morozov, naţionalizate după
Revoluţia bolşevică. Iubitoare de artă, ţarina spunea despre sine că nu se
pricepe prea mult la pictură, dar îi plăcea să colecţioneze tablouri.
Achiziţionarea de tablouri pentru palat a fost continuată în diverse oraşe din
străinătate (Dresda, Paris, Roma) din diferite colecţii particulare. Pentru a
reuni o colecţie capabilă să rivalizeze cu cele ale suveranilor sau înalţilor
demnitari, Ecaterina a II-a i-a împuternicit pe ambasadorii ei să participe la
licitaţii în ateliere din toată Europa. Ţarina avea o relaţie apropiată cu
renumitul enciclopedist Denis Diderot şi cu Frédéric-Melchior Grimm. Relaţia
Ecaterinei cu Franţa enciclopediştilor va fi o constantă în istoria muzeului,
unde regăsim numeroase opere franceze datând din secolele XV până în secolul
XX. Cea mai mare colecţie datează din perioada ambasadorului Imperiului Rus la
Paris şi apoi la Haga, prinţul Goliţîn. Prinţul a făcut posibilă achiziţia unei
colecţii impresionante cum sunt cele ale lui Colbentz din 1769 şi cea a
contelul Von Brühl din 1769. Acesta din urmă avea o colecţie numeroasă formată
din capodopere aparţinând lui Rembrandt, Rubens, Cranach, Tiepolo şi Bellotto.
Cea mai importantă colecţie datează din 1772, când au fost achiziţionate de la
bancherul francez Pierre Crozat, pânze aparţinând unor maeştri precum:Rafael,
Giorgione, Paolo Veronese, Van Dyck, Tintoretto, Fetti, Rubens sau Rembrandt. În
timpul domniei lui Alexandru I (1777-1825), nepotul Ecaterinei cea Mare,
numărul de capodopere din Ermitaj s-a mărit după o pauză din timpul domniei lui
Pavel I (1745-1801). În urma victoriei asupra lui Napoleon, Alexandru I a
cumpărat de la soția acestuia-Joséphina de Beauharnais, treizeci și opt de
pînze care decoraseră reședința imperială Malmaison. Comparativ cu achizițiile
anterioare, în secolul al XIX-lea s-a impus o selecție mai riguroasă care să
echilibreze disproporțiile dintre diversele colecții. În această perioadă, s-a
mărit colecția de pictură spaniolă. Palatul de iarnă, elementul central al
ansamblului cunoscut sub numele de Ermitaj, este un adevărat monument de artă
barocă. “Prima casă de iarnă” ridicată de Petru I a fost construită în 1711, pe
malul canalului Zomniaia, cea de-a doua pe locul actualului Teatru
Ermitaj-ridicată de arhitectul G.I. Mattarnovi. În 1732, Bartolomeo Rastrelli a
început construcţia celei de-a treia reşedinţe de iarnă, cu faţadele orientate
către Neva şi Piaţa Palatului. O a patra construcţie, temporară, a fost
ridicată tot de Rastrelli, în 1755, la intersecţia Bulevardului Nevski cu
cheiul râului Mika (a fost demolată în 1762). Cea de-a patra variantă, care s-a
păstrat până în zilele noastre, a fost construită între anii 1745 şi 1762 de
acelaşi Rastrelli. Construcţia a fost
ridicată în forma unui pătrat închis, prevăzut cu o curte interioară, iar
faţadele îndreptate spre Neva, Amiralitate şi Piaţa Palatului. Impresionanta
construcţie include:faţade luxuriante împodobite cu ornamente în relief,
sculpturi decorative deasupra parapetelor, frontoane, grilaje cu arabescuri şi
motive bogate. Începând cu 1760, Palatul de iarnă a devenit reşedinţa
împăraţilor ruşi. Între 1780 şi 1790, sălile de paradă, cu ferestrele care se
deschid spre Neva, a fost reconstituită în stil clasic de către arhitecţii G.
Quarenghi, I. E. Starov. Într-un nou corp, care lega Palatul de iarnă de Micul
Ermitaj a fost amenajată Sala Gheorghievski. În anul 1837, Palatul de iarnă a
fost devastat de un incendiu, acest accident a dus la accelerarea lucrărilor
pentru construcţia unui muzeu care să poate îngloba toate operele.
Construcţia,
denumită ulterior Noul Ermitaj, a fost ridicată între 1839 şi 1851, după
proiectele lui Franz Karl Leo von Klenze, arhitectul Glipotecii şi Pinacaotecii
din Monaco. Situat lângă Palatul de iarnă, Noul Ermitaj a fost armonizat cu
aspectul fast al palatului, prin decorarea cu sclupturi şi fresce a faţadelor
şi cu reliefuri a interioarelor. Porticul cu zece figuri ale lui Atlas, situat
în partea de sud, a devenit intrarea principală şi emblema Noului Ermitaj. Noul
muzeu, inaugurat în 1852 era compus din cincizeci şi şase de lucrări și
includea numeroase opere de artă plastică şi decorativă.
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx____________
O MEDALIE ȘI CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
easte un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Autoritatea electorală permanentă - România
2 - 9 noiembrie 1919 - 2 - 9 noiembrie 2019
Autoritatea
Electorală Permanentă
este o instituţie administrativă autonomă cu personalitate juridică şi cu
competenţă generală în materie electorală, care are misiunea de a asigura
organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor, precum şi
finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu respectarea
Constituţiei, a legii şi a standardelor internaţionale și europene în materie.
Autoritatea Electorală Permanentă îşi desfăşoară activitatea cu respectarea
principiilor independenţei, imparţialităţii, legalităţii, transparenţei,
eficienţei, profesionalismului, responsabilităţii, sustenabilităţii,
predictibilităţii şi legitimităţii. De la înfiinţarea sa prin Legea nr.
286/2003, atribuţiile Autorităţii Electorale Permanente s-au triplat prin acte
normative succesive: Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi
a Senatului, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 334/2006
privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale,
cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 33/2007 privind
organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, Legea nr.
35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru
modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor
administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr.
215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu
modificările şi completările ulterioare, Ordonanţele de urgenţă ale Guvernului
nr. 1/2007, 8/2007, 9/2007, 20/2008, 32/2008, 36/2008, 97/2008, 11/2009,
55/2009, 95/2009, 4/2014, 12/2014, Legea nr. 208/2015 privind alegerea
Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și
funcționarea Autorității Electorale Permanente, Legea nr. 115/2015 pentru
alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii
administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali. Activitatea
Autorităţii Electorale Permanentă este orientată spre:- asigurarea
şi îmbunătăţirea constantă a cadrului legal şi organizatoric al alegerilor şi
al oricăror alte consultări, la nivel naţional sau local, precum şi al
finanţării partidelor politice, în concordanţă cu instrumentele juridice de drept
internaţional, acquis-ul comunitar şi dispoziţiile constituţionale;
- aplicarea
unitară, pe întreg cuprinsul ţării, a dispoziţiilor legale din domeniul
electoral şi al finanţării partidelor politice şi controlul îndeplinirii
atribuţiilor şi sarcinilor care revin celorlalte autorităţi publice cu
atribuţii în domeniu;
- educarea
electoratului şi a celorlalţi participanţi la alegeri;
- reprezentarea
în plan extern a statului român ca principal vector de imagine al acestuia în
ceea ce priveşte gradul de democratizare al României, măsurat prin modul de
exercitare a drepturilor electorale, egalitatea de şanse în competiţia politică
şi transparenţa în finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor
electorale.
Potrivit Legii nr. 208/2015privind alegerea Senatului și a
Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității
Electorale Permanente, AEP are următoarele atribuții: - elaborează propuneri
privitoare la asigurarea logisticii necesare desfăşurării alegerilor, pe care
le transmite spre însuşire Guvernului şi autorităţilor administraţiei publice
locale, şi urmăreşte modul de îndeplinire a propunerilor;
- urmăreşte modul de delimitare a secţiilor de votare, de
stabilire a localurilor secţiilor de vot şi a sediilor birourilor electorale;
- urmăreşte realizarea din timp a dotărilor specifice secţiilor
de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente pentru
transportul buletinelor de vot şi altele asemenea; controlează modul de
păstrare a acestora între perioadele electorale;
- urmăreşte modul de asigurare a fondurilor necesare realizării
eşalonate, din timp, a logisticii necesare desfăşurării procesului electoral;
- monitorizează securitatea secţiilor de votare, a buletinelor
de vot şi a celorlalte documente şi materiale specifice perioadei electorale;
- monitorizează întocmirea şi tipărirea listelor electorale
permanente; monitorizează şi controlează actualizarea Registrului electoral;
- administrează Registrul electoral şi registrul secţiilor de
votare;
- controlează şi monitorizează îndeplinirea sarcinilor care
revin autorităţilor publice şi altor organisme în pregătirea şi organizarea
proceselor electorale;
- asigură, în limita competenţelor sale, aplicarea unitară a
dispoziţiilor legale referitoare la organizarea alegerilor şi a referendumurilor;
- elaborează studii şi propuneri vizând îmbunătăţirea
sistemului electoral, pe care le dă publicităţii şi le prezintă autorităţilor
publice, partidelor politice, precum şi organizaţiilor neguvernamentale
interesate;
- prezintă Parlamentului, în maximum 3 luni de la încheierea
alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor, pentru Preşedintele României,
pentru Parlamentul European şi pentru autorităţile administraţiei publice
locale sau a unui referendum naţional, un raport asupra organizării şi desfăşurării
alegerilor, respectiv a referendumului, cuprinzând referiri la participarea la
scrutin, modul de desfăşurare a acestuia, abaterile neajunsurile, inclusiv de
ordin legislativ, constatate şi rezultatul consultării; raportul se dă
publicităţii sub forma unei Cărţi Albe;
- implementează programe de informare şi educare a alegătorilor
asupra sistemului electoral românesc şi asupra respectării deontologiei
electorale şi asigură popularizarea acestora;
- organizează programe specifice de instruire şi formare
profesională în materie electorală pentru personalul autorităţilor şi
instituţiilor, cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea alegerilor, precum
şi pentru persoanele care pot deveni membri ai birourilor electorale şi
operatori de calculator în secţiile de votare;
- elaborează programe şi stabileşte proceduri unitare privind
exercitarea dreptului de votul de către persoanele cu dizabilităţi şi asigură
popularizarea acestora;
- elaborează proiectul bugetului propriu, care se aprobă prin
legea bugetului de stat;
- întocmeşte lista cu personalul de specialitate atestat de
Institutul Naţional de Statistică, care participă la centralizarea, prelucrarea
datelor şi constatarea rezultatelor alegerilor;
- coordonează sistemul informaţional electoral naţional;
- achiziţionează, în condiţiile legii, aplicaţiile şi/sau
serviciile informatice utilizate de Biroul Electoral Central pentru
centralizarea rezultatelor votării;
- elaborează şi supune Guvernului, spre aprobare, împreună cu
Ministerul Afacerilor Interne, data alegerilor şi calendarul acţiunilor din
cuprinsul perioadei electorale;
- elaborează şi supune Guvernului, spre aprobare, împreună cu
Ministerul Afacerilor Interne, proiectele de hotărâri specifice bunei
organizări şi desfăşurări a alegerilor;
- elaborează proiecte de acte normative pentru îmbunătăţirea şi
perfecţionarea sistemului electoral românesc, pe care le supune Guvernului spre
analiză şi exercitare a dreptului de iniţiativă legislativă;
- prezintă Guvernului, spre aprobare, împreună cu Ministerul
Finanţelor Publice şi Ministerul Afacerilor Interne, proiectul hotărârii
Guvernului privind aprobarea cheltuielilor necesare pentru organizarea şi
desfăşurarea alegerilor;
- certifică spre neschimbare, cu 10 zile înainte de data
alegerilor, aplicaţiile informatice utilizate de Biroul Electoral Central
pentru centralizarea rezultatelor votării şi le pune la dispoziţie partidelor
politice şi organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale
înscrise în competiţia electorală, la cererea scrisă a acestora;
- face propuneri Guvernului pentru stabilirea datei de
organizare şi desfăşurare a alegerilor parţiale pentru autorităţile
administraţiei publice locale și sprijină organizarea acestora;
- veghează la respectarea legii privind organizarea şi
desfăşurarea referendumurilor locale;
- asigură aplicarea legislaţiei privind finanţarea activităţii
partidelor politice și a campaniilor electorale;
- organizează conferinţe, seminarii și congrese naţionale și
internaţionale în domeniul său de activitate;
- asigură transparenţa cheltuielilor efectuate pentru
organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi referendumurilor.
Cupa U.T.C. 1988 - radioamatorism
(Uniunea Tineretului Comunist)
Uniunea
Tineretului Comunist (cunoscută
și prin acronim U.T.C.) a fost organizația de tineret şi
rezerva de militanţi a Partidului Comunist Român. Sus am aplicat stema Uniunii
Tineretului Comunist din România, iar mai jos carnetul de membru și drapelul
U.T.C.. În
timpul Republicii Populare Române, organizaţia s-a numit Uniunea
Tineretului Muncitor (acronim U.T.M.) Ea a fost întemeiată în anul
1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică 11,78% din
populația României. Prin Uniunea Tineretului Comunist s-a urmărit
înregimentarea tineretului din fabrici, universități, școli, unități militare,
în vederea transformării acestuia într-un susținător fidel al regimului
dictatorial. Tineretul era supus unei educații în spiritul marxist-leninist și
unui învățământ politic. Se încerca chiar anularea gândirii individuale a
tinerilor. Aceștia luau cunoștință numai despre realizările mult exagerate ale
partidului. Ideologii comunişti împărtăşeau
credinţa că orice ființă umană poate fi transformată radical în urma unui
intens proces de manipulare prin propaganda de masă. Această credinţă a
comuniștilor era întărită de supoziţii sumbre despre natura umană şi a
societăţii. Exista siguranța că, pe scară largă, la nivel social, utilizând
instrumente coercitive şi de control, omul poate fi schimbat, supus,
subordonat, mai ales tineretul în formare. Marxism-leninismul
amesteca fascinaţia faţă de mulţime cu teama şi neîncrederea faţă de aceasta.
Acest lucru se observă foarte bine în atitudinea faţă de tineri. Din cauza
legăturilor slabe cu vechiul regim, aceștia apăreau ca ipostazierea perfectă a
„omului nou” şi ca masă de manevră ideală. Totuși, erau trataţi cu infinită
suspiciune. Reţeaua de organizaţii comuniste s-a întins cu precădere spre
categoriile de populaţie de care regimul îşi lega interesele. Totodată, acestea
erau suspectate ideologic: tinerii, ţăranii, intelectualii, soldaţii şi
muncitorii. După spusele lui Lenin, pentru regimul comunist, aceste organizaţii
aveau menirea de a funcţiona pe post de „curele de transmisie” între Partidul
Comunist şi popor. Stalin a adoptat aceleaşi idei. El considera că, din rândul
organizaţiilor de masă, trebuie să facă parte: asociaţiile fără partid ale
femeilor, organele de presă, uniunile de tineret, sindicatele, cooperativele,
organizaţiile de fabrică şi uzină. Uniunea Tineretului Comunist din România a
fost constituită după modelul sovietic. Prin această organizaţie se reuşea
îndoctrinarea masivă a tinerilor, precum şi implicarea acestora în activităţile
regimului. Se urmărea ca, după terminarea studiilor, tineretul să servească
partidului. Uniunea Tineretului Comunist din România a fost constituită după
modelul sovietic. Prin această organizaţie se reuşea îndoctrinarea masivă a
tinerilor, precum şi implicarea acestora în activităţile regimului. Se urmărea
ca, după terminarea studiilor, tineretul să servească partidului. Uniunea
Tineretului Comunist a fost o organizație de tineri creată de către Partidul
Comunist din România. Prin aceasta se urmărea înregimentarea tineretului român,
din fabrici, universități, școli, unități militare, în vederea transformării
acestuia într-un susținător fidel al regimului dictatorial. În cadrul UTC,
tineretul român era supus unei educații în spiritul marxist-leninist și unui
învățământ politic. Se încerca chiar anularea gândirii individuale a tinerilor.
Aceștia luau cunoștință numai despre realizările mult exagerate ale partidului. În mai toate scrierile din perioada comunistă, cu
privire la Uniunea Tineretului Comunist, se evidenția importanța pe care
aceasta o juca în rândul tuturor tinerilor. UTC se afla sub conducerea
Partidului Comunist Român. Conducerea comunistă aprecia UTC ca fiind acea
organizație care reușește mereu să-și găsească loc în fruntea luptei maselor de
tineri. Aceștia, alături de întregul popor, au acţionat pentru afirmarea
năzuinţelor de unitate şi independenţă naţională, de progres social şi
prosperitate economică a patriei. Radioamatorismul reprezintă
practicarea radiocomunicațiilor prin posturi de emisie-recepție proprii,
fără a se urmări interese economice sau transmiterea altor informații în afară
de cele referitoare la calitatea emisiunilor stabilite. Instalațiile de
radioemisie folosite de radioamatori (numite stații) au o denumire
convențională care se atribuie pe plan central în fiecare țară.
Radioamatorii pot face parte din diferite asociații naționale sau
internaționale. Radioamatorismul, ca mișcare de amatori de radiotelegrafie
a apărut pentru prima dată în SUA (1919). În anul 1925 s-a înființat „Uniunea
Internațională a Radioamatorilor”. În România, primul radioclub a fost inițiat
în anul 1926, iar în 1936 a luat ființă „Asociația Amatorilor Români
de Unde Scurte”. Radioamatorii se pot organiza liber, conform legii civile.
Insigna - A.G.V.P.S.
(Asociația Generală a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi)
Asociaţia
Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România (A.G.V.P.S.) este
persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, care reprezintă, în
plan intern, interesele a peste 150 de asociaţii afiliate, în care sunt
înscrişi peste 90% din vânătorii români şi peste 80% din pescarii cu domiciliul
sau rezidenţa în România, iar în plan extern, interesele tuturor vânătorilor şi
pescarilor sportivi din ţara noastră. Data de 5 iunie 1919 reprezintă
momentul constituirii „Uniunii Generale a Vânătorilor”, iar cea de 26 mai 1922,
data de naştere a „Uniunii Generale a Vânătorilor din România”. Această formă
de organizare a suferit mai multe transformări și convulsii până să ajungă la
formatul de astăzi. Au fost perioade când au existat și organizații paralele în
acest domeniu de activitate. Sus am postat logo-ul Asociației generale a
vânătorilor și pescarilor sportivi din România. Mistrețul (denumire
științifică Sus scrofa) este un mamifer sălbatic omnivor, în
general nocturn. Aria sa de răspândire cuprinde întreaga Europă, nordul
Africii, mare parte din Asia, întinzându-se la sud până în Indonezia.
În România populează în toate pădurile. Este colorat negru - cafeniu. Scoate
sunete foarte asemănătoare celor ale porcilor domestici. Colindă în turmă
pădurile și culturile agricole de la marginea acestora. Produce stricăciuni în
special în lanurile de porumb și cartofi. Scroafa fată 4-6
purcei, pe care hrănește cu lapte. Este vânat pentru trofeu și
pentru carne. Poate ataca omul, de aceea întâlnirea cu aceste animale trebuie
evitată. Dentiția este adaptată modului de hrănire și e formată din incisivi,
canini și măsele. Trunchiul său este puternic, îndesat, turtit lateral, mai
rotunjit la umeri și mai lat la șale. Râtul lung se termină cu un disc
mobil, susținut de un os cu care poate săpa și pământul tare. Mistrețul este un
mamifer artiodactile de circa 1,5 m lungime, 1 m înălțime și
200 kg greutate, cu capul mare, caninii lungi și tăioși, păr aspru, de
culoare sură-neagră. În anul 2009, Europa se confrunta cu o creștere explozivă
a numărului de mistreți, ca rezultat al încălzirii globale și al cultivării pe scară
largă a porumbului și rapiței pentru biocombustibili. A.S. (?)
Produsul medalistic de mai sus este o insignă care suscită mare
interes din partea colecționarilor. Deși reprezentarea grafică este clară
înscrisul A S pune multe semne de întrebare. Nu se știe exact ce ar putea
însemna. Sunt păreri care susțin că ar putea însemna: Asociație
sportivă, Asociație studențească sau Asociație științifică. Eu personal sunt
tentat să cred că piesa a fost realizată de o asociație sportivă de echitație.
Calul (Equus ferus
caballus) este un mamifer erbivor copitat de mărime considerabilă. Originar
din Europa și Asia, este răspândit în prezent pe toate continentele. Există mai
multe rase de cai: pentru călărie, tracțiune și samar. Anatomia cailor le
permite să se folosească de viteză pentru a scăpa de prădători. Caii au un bine
dezvoltat simț al echilibrului și instinctul de a lupta sau a fugi în caz de
pericol. Legată de această necesitate de a scăpa de prădători în sălbăticie
este o trăsătură neobișnuită: caii sunt capabili de a dormi în picioare. Caii
de sex feminin, numite iepe, au o perioadă de gestație de aproximativ
11 luni (340 de zile), iar puiul, numit mânz, poate sta în picioare și alerga
la scurt timp după naștere. Corpul calului este zvelt, iar gâtul este puternic
și poartă o coamă. Trunchiul, cu piept lat, se sprijină pe patru membre lungi,
musculoase, puternice, terminate cu câte un deget învelit în copită. Incisivii
sunt îndreptați oblic înainte. Deoarece se tocesc, pe suprafața incisivilor
apar urme în relief, după care se apreciază vârsta animalului. Caninii sunt
mici. Între canini și premolari se află bara cornoasă. Măselele sunt late, cu
creste de smalț. În prezent, sunt mai mult de 300 de rase de cai în lume,
utilizați pentru diferite activități. Depinzând de rasă, îngrijire și mediu,
calul modern domestic are o speranță de viață de 25 – 30 de ani chiar mai mult.
Pentru a descrie caii de diferite vârste există următoarea terminologie:- Mânz
– un cal mai mic de un an.
- Cârlan - un cal
până la vârsta de trei ani.
- Noaten - un cal
de la șase luni până la trei ani.
- Mânzoc - un cal
de doi sau trei ani.
- Tretin - un cal
de trei ani
- Mânză - cal de
sex feminin sub vârsta de patru ani.
- Iapă - cal de
sex feminin.
- Armăsar - un cal
necastrat cu vârsta de peste patru ani.
- Jugan - cal castrat de orice vârstă
Înălțimea
cailor este măsurată de la sol până la cel mai înalt punct al greabănului,
unde gâtul se unește cu spatele. Caii de rase ușoare au deobicei o înălțime
cuprinsă între 142 și 163 cm și pot cântări între 380 și 550 kg. Caii de
rase grele au o înălțime cuprinsă între 157 și 173 cm, cântărind între 500 -
600 kg. Caii pentru muncile grele au cel puțin 163 cm înălțime (putând ajunge
pînă la 183 cm) și au o greutate cuprinsă între între 700 - 1000 kg.Echitația este, în sensul larg, sportul
călăriei. În sensul restrâns al termenului, echitația reprezintă modul în care
se călărește corect un cal de călărie. Echitația este
prezentă în toate formele tradiționale de călărie precum stilul și echipamentul
englezesc tradițional, prin stilul și echipamentul clasic spaniol, prin stilul
și echipamentul arab de călărie și să nu uităm de stilul și echipamentul
specific continentului nord american, cunoscut mai degrabă ca stilul western. Echitația
se definește prin modul corect în care călărețul se prezintă călare pe un cal și
capacitatea sa de a își controla și prezenta calul cu ajutorul comenzilor
specifice. Modul corect de a calări și controla calul este universal valabil
pentru toate stilurile deși în funcție de echipamentul folosit pot apărea mici
variații. Echitația este cel mai bine evidențiată de către stilul și
echipamentul de tip englezesc, probabil cel mai sportiv model de echipament de
călărie existent, motiv pentru care a fost preluat și folosit pentru
sportul ecvestru modern de performanta, impunându-se la nivel mondial. Din
sportul tradițional englezesc de societate (hunting) rezervat doar
aristocrației a evoluat în timp sportul ecvestru modern prin definirea treptata
a celor mai importante discipline ecvestre moderne: dresaj clasic și
sărituri peste obstacole. Echitația ca definiție mai larga poate fi întâlnită
în toate activitățile de călărie a cailor însa ea poate să fie menționată doar
atunci când activitatea respectiva respecta însăși normele care o
definesc : călărețul va avea o poziție corecta șaua de călărie iar
calul va fi prezentat și controlat în mod corespunzător stilului, în
conformitate cu activitatea propusa. În mod popular echitația este definiția
pentru călăritul corect al unui cal. Aceasta se face astfel: așezat în șaua de
călărie, cu picioarele corect așezate de o parte și de alta a șeii de călărie,
cu genunchii ușor flexați și bine fixați de pulpanele șeii de călărie, cu
pingeaua tălpilor bine fixata în scări și călcâiele ușor coborâte,
ținând dârlogii corect în mâini pentru a avea un contact ușor cu gura
calului, spatele drept, bazinul ușor spre înainte, pieptul
scos, privirea spre înainte, atent la mediul înconjurător, dar sensibil la
potențialul și resursele calului.
A.C.R. (Automobil Clubul Român)
Produsul
de mai sus nu este o piesă propriu-zisă de medalistică, el părând a fi un
răzuitor de gheață sau zăpadă de pe geamurile automobilelor. Am ales să îl
prezint aici deoarece are pe el sigla Automobil Clubului Român (ACR). Probabil
că era oferit gratuit membrilor ACR. - Mai jos prezint câteva file din istoria veche a Automobil Clubului Roman (A.C.R.), fost Automobil
Clubul Regal Roman (A.C.R.R.) 1904 – 2014.
- 5
aprilie 1904. În salonul de onoare al Hotelului Boulevard din
Bucureşti (clădire existentă şi în prezent), un grup de automobilişti,
constituiţi în Adunarea Generală, a hotarât şi a semnat actul de înfiinţare a
primei asociaţii a automobiliştilor din ţara noastră: Automobil Club Român.
Automobil Club Român se înscrie, astfel, în primele 10 cluburi centenare din
Europa şi în primele 14 cluburi centenare din întreaga lume.
- Septembrie 1904. Are loc prima cursă de automobile din România organizată de ACR pe
traseul Bucureşti – Giurgiu – Bucureşti (120 km). România a fost printre
primele 6 ţări din lume care au organizat concursuri auto, după Franţa, SUA,
Germania, Italia şi Austria.
- 8
decembrie 1905. ACR a fost primit ca membru al Asociaţiei
Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute de la Paris, devenită
ulterior Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA).
- 1914. Automobil Club Român îşi schimbă statutul în Automobil
Club Regal Român (ACRR), iar timp de 33 de ani Regii României au deţinut
funcţia de preşedinţi de onoare ai ACRR.
- 15
ianuarie 1921. Adunarea
Generală a ACRR introduce un nou capitol în Statut (capitolul 6) privind
autorizarea cluburilor regionale. Primul club regional a fost înfiinţat la 8
septembrie 1921, la Cluj. Printre membrii lui de onoare s-a numărat Octavian
Goga.
- 1925. ACRR s-a afiliat
la Consiliul Central al Turismului Internaţional, cu sediul la Paris.
- 1926. Alexandru
Berlescu realizează, în premieră, înconjurul României pe un Oldsmobile,
parcurgând 2447 km în 50 de ore. Are loc, de asemenea, în România, prima
cursă Bucureşti – Paris şi retur, fără oprire, performanţă realizată de Henry Manu,
însoţit de N. Constantinescu, pe o maşină Buick.
- 1927. Este înfiinţat
Automobil Club Regional Moldova de Sus, Cernăuţi, potrivit Statutului
ACRR.
- 1929.
Automobil Club Regal Român devine membru fondator al Cercului de sporturi
Băneasa (Country Club), cu denumirea actuală de Clubul Diplomatic
Bucureşti.
- 1936. Petre Cristea şi
Ion Zamfirescu (însoţiţi de Gogu Constantinescu) câştigă Raliul Monte Carlo, pe
un Ford V8, performanţă considerată ca fiind cea mai mare victorie a
automobilismului românesc.
- 1
ianuarie 1948. Automobil Club Regal Român primeşte denumirea de
Automobil Clubul Republicii Populare Române (ACRPR), cu sediul în B-dul 6
Martie nr. 5, fiind unicul club naţional recunoscut oficial.
- 1953. Este organizată
Competiţia automobilistică Marele premiu al RPR şi Circuitul CFR pe parcelarea
Floreasca din Bucureşti.
- 1958. Urmare a
transformărilor politice din România, desfiinţarea Regatului, la iniţiativa
unui grup de automobilişti, ACRPR a fost reorganizat într-o nouă concepţie, sub
denumirea de Asociaţia Automobiliştilor din România (AAR).
- 1964. Are loc prima ediţie a Raliului Dunării – Castrol care
avea startul la Viena şi sosirea la Braşov.
- 1967. Are loc prima ediţie a Raliului României. Un
comitet de iniţiativă a depus diligenţele necesare pentru transformarea AAR în
Automobil Clubul Român. La împlinirea a 63 de ani de existenţă, asociaţia
automobiliştilor din România revenea, astfel, la numele ei iniţial – Automobil
Clubul Român.
- 18
octombrie 1967. ACR
se mută în noul său sediu situat în Str. Nikos Beloiannis nr. 27,
astăzi Str. Take Ionescu nr. 27.
- 17
mai 1974. Se înfiinţează Federaţia Română de Automobilism şi Karting
(ACR – FRAK).
Amintiri din copilărie - martie 2023
La Concursul „Amintiri din Copilărie” sunt bineveniți toți copiii de la
toate grupele de grădiniță și din toate clasele primare. Concursul are profil
interdisciplinar, fiind format din subiecte de Limba Română, Matematică și Științe. Pentru clasele PRE-IV,
subiectele au format tip grilă, iar pentru grupele de grădiniță, subiectele
sunt concepute sub forma unor jocuri educative, cu multiple metode de
rezolvare: încercuire, unire, bifare, colorare. Toate cerințele sunt conforme
cu programa școlară în curs și testează cunoștințele copiilor într-un mod
educativ și isteț, pregătindu-i pentru Evaluările Naționale. Concursul scoate și o revistă recomandată de profesori și
apreciată de părinți și copii. Revista se numește Amintiri din Copilărie și urmărește conceptul de „edutainment”, îmbinând educația cu
distracția. În paginile ei copiii vor regăsi articole, benzi desenate, limba
engleză, matematică distractivă, jocuri de perspicacitate, proiecte STEM,
ilustrații pline de farmec, totul într-un număr super-distractiv. Conținutul
revistei este original, toate materialele fiind elaborate de specialiști în
educație, psihologi și graficieni români. Prin acest concurs se dorește
încurajarea celor mici să pășească entuziaști în lumea cunoașterii și
dezvoltarea unui mediu educațional lipsit de prejudecăți și discriminare. Toți
participanții la concurs vor primi, super
Medalia pentru Istețime „Amintiri din Copilărie” și diplome „Amintiri din Copilărie”.
____________ooOoo____________
TICHET
SUBSCRIPȚIE PUBLICĂ - 2 LEI
Fundația culturală regală "Principele Carol"
Căminul cultural "Lumina poporului"
din satul Cobâla-Șendriceni - Dorohoi
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un set de opt cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 16.11.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu