Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea spaniolă ALMORADI, provincia
ALICANTE, comunitatea autonomă VALENCIA, din vremuri
diferite, câteva trimiteri poștale ilustrate și o insignă locală.
Teatrul Cortes
Biserica Sfântul Apostol Andrei
Hotel Almoradi
Vechiul spital
Casa consistorială
Arhitectură locală
Vedere aeriană
Trimiteri poștale
Insignă locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx____________
O INSIGNĂ
ȘI CÂTEVA MEDALII
DIN JUDEȚUL SIBIU
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Mediaș Bike Marathon 2023
Cursele
maraton de biciclete montane sunt o formă foarte
solicitantă de curse de biciclete montane care acoperă cel puțin 40 de
kilometri (25 mile) de obicei pe teren montan. Mediaș Bike Maraton este o
competiție de ciclism cross country care se desfășoară zona de nord a județului
Sibiu.
Mediaș, în limba latină - Media, în limba germană – Mediasch, în limba maghiară – Medgyes, în dialectul săsesc - Medwesch sau Medveš, este un municipiu și al doilea oraș ca mărime din județul Sibiu, care includ eși satul Ighișul Nou. Este situat în bazinul mijlociu al râului Târnava Mare la distanța de 55 km de Sibiu, 39 km de Sighișoara și 41 km de Blaj. În perioada romană pe teritoriul localității a existat castrul roman Media. Prima mențiune documentară, apare în anul 1267, sub numele Mediesy. Acest nume poate fi legat de numele unui trib secuiesc din secolul al IX-lea. În secolele al XII-lea – al XIII-lea, regii Ungariei au așezat în zona Mediașului coloniști germani, cunoscuți sub numele de sași. În anul 1318 sașii din Mediaș și cei din Șeica Mare au fost scutiți de obligația de a participa la oastea regală, obținând totodată și unele privilegii fiscale. În anul 1402 regele Sigismund de Luxemburg a eliberat scaunele Mediaș și Șeica de sub jurisdicția comitelui secuilor. Redau mai jos câteva repere calendaristice din istoria municipiului Mediaș:
- 1359 - Localitatea este numită pentru prima dată oraș (civitas).
- 1457 - Prima mențiune a breslei croitorilor și a celei vânzătorilor de postav din Mediaș.
- 1487 - Prima mențiune a breslei croitorilor și a celei vânzătorilor de postav din Mediaș.
- 1501 – În Mediaș existau deja 6 bresle
- 1552 – Orașul devine sediul judelui regal al scaunelor Mediaș și Șeica.
- 1586 – Este amintită “Schola civitatis” (Școala orașului).
- 1599 - Dieta întrunită la Mediaș l-a ales ca principe al Transilvaniei pe cardinalul Andrei Bathory.
- 1816 – 1824 – S-a construit Școala de fete
- 1826 – S-au construit Biserica Înălțarea Domnului și Școala greco catolică de către episcopul Ioan Bob
- 1863 – S-a introdus iluminatul electric
- 1872 – Inaugurarea gării Mediaș
- 1893 - Înființarea Cooperativei de economii și credit. Primele legături telefonice la Mediaș. Începe să apară “Mediascher Wochenblatt” (Foaie săptămânală medieșeană).
- 1902 - Se construiește un spital orășenesc cu 32 de paturi.
- 1908 - Transformarea spitalului și mărirea capacității la 160 de paturi. Construirea unei școli catolice elementare și a unei școli românești unite.
- 1910-1912 - Construirea liceului Stephan Ludwig Roth.
- 1911 - Construirea Școlii ortodoxe românești. Începutul exploatării gazului metan la Mediaș.
- 1935 - 28 Iulie - Sfințirea Catedralei ortodoxe cu hramul “Sf. Mihail și Gavril”.
- 1963-1965 - Se construiește noua gară.
- 1970 și 1975 – Mari inundații lovesc orașul
Loja Harmonia Sibiu
Produsul medalistic de mai sus este o medalie masonică
realizată în data de 16 mai anul 1888 la comanda Lojii Harmonia din orientul Sibiu. Loja este cunoscută mai bine sub
numele Armonia sau Armonia la cele trei frunze de
nufăr (a fost vehiculat şi numele Armonia la cele 3 frunze de
mare, aceasta fiind de facto o traducere din limba maghiară, cuvânt în
cuvânt, a numelui Harmonia a harom tengeri levelhez). Această medalie
poate fi admirată în fondurile Muzeului Marii Loji Provinciale din
Worcestershire și are forma generală a unui triunghi isoscel. Pe aversul
medaliei este reprezentată o monogramă formată din literele cuvântului HARMONIA
iar pe revers este marcat anul 1880. Piesa este confecționată din metal
aurit.
Vorbind etimologic, Francmasoneria este o asociaţie a
zidarilor (masoni) liberi (adjectivul ,,franc” desemna în Evul Mediu francez pe
cineva scutit de dările feudale). Cuvântul franc-mason, încetăţenit la noi prin
secolul al XVIII-lea de un cleric, vine prin filiera franceză; sensul termenului
fiind identic şi în celelalte limbi europene: freemason în engleză, Freimaurer
în germană şi liberi muratori în italiană. Situaţia privilegiată a acestei
asociaţii a constructorilor medievali – căreia putem să-i spunem : breaslă -
vine din faptul că membrii ei erau constructorii bisericilor şi catedralelor.
Toate domurile şi catedralele artei gotice au fost ridicate de francmasoni
între secolele X -XVII, aceasta fiind principala îndeletnicire a
Francmasoneriei. Francmasoneria a fost, ca orice breaslă medievală, o societate
secretă. Membrii ei aveau: parole, semne, vestimentaţie specială şi un alfabet
secret. Exista de asemenea un ritual simbolic, un simbolism al obiectelor (mai
ales al uneltelor de zidărie) şi un mit fundamental – mitul despre uciderea lui
Hiram, arhitectul templului lui Solomon, care a fost ucis de trei calfe cu
uneltele lor: rigla, cleştele (compasul) şi ciocanul de lemn (maiul), devenite
apoi simboluri în Francmasonerie. De asemenea locurile în care a fost lovit
Hiram au căpătat şi ele o valoare simbolică pentru masoni: gâtul – sediul
vieţii materiale, inima – sediul sufletului şi fruntea sediul inteligenţei. În
continuare voi enumera simbolurile masonice întâlnite pe insigne şi anume:
ECHERUL şi COMPASUL, sunt simboluri de bază ale masoneriei, necesare pentru
ridicarea unor edificii stabile şi drepte. Ele constituie alături de Biblie
(simbolul Cărţii Sacre), cele trei Mari Lumini ale Masoneriei. Echerul este
simbolul rectitudinii morale în conduită, ale cinstei şi onestităţii iar compasul,
simbolul patimilor (lăcomie, mânie, judecată nedreaptă, intoleranţă, egoism),
al cunoaşterii şi priceperii. Fără compas nu se poate alcătui un echer, iar
fără un echer nu se poate construi un Templu. FIRUL CU PLUMB PENTRU NIVEL, este
elementul echilibrului interior şi sugerează ideea ascensiunii stabile,
liniare, trasând o linie verticală infinită care conduce la perfecţiune.
Semnifică capacitatea de a construi un sistem de referinţă. CIOCANUL şi DALTA,
semnifică necesitatea de a uni acţiunea cu gândul. Ciocanul reprezintă forţa
voinţei iar dalta discernământul, inteligenţa şi fineţea. Combinarea celor două
determină perfecţionarea treptată a operei. RIGLA, este emblema perfecţiunii şi
a ordinii, este din timpuri străvechi instrumentul de comparaţie a mărimii de
măsurare a armoniei proporţiilor. Este şi simbolul celor 24 de ore ale zilei,
dintre care o parte trebuie dedicate gândului, una lucrului, una odihnei şi un
celor care au nevoie de ajutor. MISTRIA, simbolizează binefacerea, precum şi
dorinţa de al ajuta pe cel care are nevoie, exprimă bunătatea, caritatea dar şi
voinţa fiinţei umane. DELTA, numită şi triunghiul lui Solomon. Are forma unui
triunghi echilateral şi este reprezentarea geometrică a lui trei (principiul
triplicităţii). În tradiţia creştină semnifică trinitatea iar în mai multe
filozofii divinitatea ca perfecţiune. În Templu, Delta are în centru fie litera
G, căreia i se dau mai multe interpretări (Dumnezeu – God, Cunoaştere – Gnosi,
Geometrie, Geneza), fie tetragrama ebraică, fie schema pitagorică, fie ochiul
divin – simbol al principiului creator, fie soarele – principiul luminos al
vieţii. OCHIUL ATOTVĂZĂTOR, simbol al Divinităţii şi, prin analogie, al
atributelor cele mai importante pentru om: iubirea, ştiinţa, dreptatea, şi
mila. Una dintre cele mai importante reprezentări ale Ochiului Atotvăzător se
găseşte pe bancnota de un dolar. Ea reproduce Marele Sigiliu al Statelor Unite.
SOARELE şi LUNA, reprezintă alternanţa şi echilibrul între zi şi noapte între
alb şi negru, între activitate şi repaos, dialectica contrariilor. Soarele
simbolizează Masculinul, fiind de aceea simbolul Originii, al Începutului, al
raţiunii care luminează tenebrele şi iluminează spiritele. Luna simbolizează
Femininul, obscurul, intuiţia, caracterul schimbător al formelor. ZODIACUL,
după etinomul grecesc, ,,cerc cu figuri animale” , era, conform definiţiei
platonice, ,,imaginea cerului”. În masonerie zodiacul este folosit ca sistem
simbolic şi nu are caracter divin sau astrologic, ci înfăţişează o viziune
cosmologică a universului. ACACIA (SALCÂMUL), este cel mai important dintre
simbolurile vegetale ale masoneriei simbolizând principiul nemuririi gradului
de Maestru. Salcâmul este simbolul speranţei şi al existenţei sufletului
dincolo de moartea fizică şi conservarea energiei indestructibile a vieţii.
COLOANELE, simbolizează dualitatea. Prima coloană simbolizează elementul
feminin, aerul, suflul ce alimentează viaţa, sensibilitate, înţelepciune iar a
doua elementul masculin, focul, căldura vitală devoratoare, activitatea, suflu
alchimiştilor. Din duplicitatea celor două se naşte dihotomia între vertical şi
orizontal, între valorile terestre şi cele ale aerului, căutarea contrariilor
şi principiilor complementare. Coloanele mai înseamnă perpendicularitate,
stabilitate, echilibru, joc controlat al dinamicii între urcuş şi coborâşi.
MOZAICUL, pavimentul cu dale albe şi negre este simbolul binarului, al
opoziţiei între o entitate şi alta, între spirit şi materie, între adevăr şi
fals, între bine şi rău, între frumos şi urât, sugerând în acelaşi timp şi
dinamica compoziţiei între contrarii. LITERA ,,G”, simbol al geometriei şi unul
dintre simbolurile lui Dumnezeu (God în limba engleză). Este asociat adesea cu
echerul şi compasul alcătuind simbolul Masoneriei. Marea Lojă Națională
din România (M.L.N.R.) a fost înființată în anul 1993 sub
patronajul Marelui Orient al Italiei și la inițiativa unor cercuri
masonice americane. La momentul înființări, mai exista încă o organizație
masonică în România având același nume, înființată pe filieră franceză, care
însă în anul 1996 a fost redenumită în Marea Lojă Națională Unită din
România (MLNUR) iar în 2010 în Marea Lojă Națională Română 1880 (MLNR
1880). În anul 2001, o parte a MLNUR, s-a unit cu MLNR, dorind să unifice masoneria
regulară recunoscută. Pe 24 ianuarie 2008, două mari organizații masonice,
Marea Lojă Națională din România și Marea Lojă a României au fuzionat devenind
MLNR, aceasta editând revista Atelierul Masonic. Temuta, admirata sau dezavuata,
Francmasoneria a
jucat si continua sa aiba un rol important in multiple planuri ale Romaniei.
Sub semnul echerului si compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat
evenimente majore ale neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o
considerabila cota in perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie
de masoni. Sintagma este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati
apartineau unor societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi,
Brasov, Chisinau, Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in
lojile pariziene, ii gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri,
Cuza, Negruzzi si I.C. Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12
din 19 prim-ministri au fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai
vremii. Acum, Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala.
În fine, in perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru
Alexandru Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de
Traian Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii
sai masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean,
Ioan Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere.
Prin Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae
al Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta". Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului
enciclopedic „The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai
vastă societate secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită
întinderii în sec. al XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi
însă: „societate discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar
atunci şi acolo unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o
asociaţie secretă, deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din
Antichitate. Însă, potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria
este: „o asociaţie de oameni liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru
binele şi progresul societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a
membrilor săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul,
pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri
sunt uniți de idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe
dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde
spre perfecţionarea omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere
sinceră şi nu ar trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă
această organizație într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o
organizare ermetică, antisocială, complotistă si satanista. Lojele
masonice sunt forme de organizare ale masonilor de oriunde.
A.J.V.P.S. - Sibiu
(Asociația Județeană a Vânătorilor și pescarilor)
Asociaţia
Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România (A.G.V.P.S.) este persoană
juridică de drept privat şi de utilitate publică, care reprezintă, în plan
intern, interesele a peste 150 de asociaţii afiliate, în care sunt înscrişi
peste 90% din vânătorii români şi peste 80% din pescarii cu domiciliul sau
rezidenţa în România, iar în plan extern, interesele tuturor vânătorilor şi
pescarilor sportivi din ţara noastră. Data de 5 iunie 1919 reprezintă
momentul constituirii „Uniunii Generale a Vânătorilor”, iar cea de 26 mai 1922,
data de naştere a „Uniunii Generale a Vânătorilor din România”. Această formă
de organizare a suferit mai multe transformări și convulsii până să ajungă la
formatul de astăzi. Au fost perioade când au existat și organizații paralele în
acest domeniu de activitate. Sus am postat logo-ul Asociației generale a
vânătorilor și pescarilor sportivi din România. La
nivelul fiecarui județ există câte o filială de
vânătoare și pescuit, care periodic comandă pe care le oferă gratuit sau
contracost membrilor dar și altor persoane interesate. Produsul medalistic de
mai sus a fost realizat la comanda Asociației Județene de Vânătoare și Pescuit
Sibiu, pe ea fiind reprezentat capul unui cerb. Insigna s-a realizat în anul
2000 din inițiativa colecționarului de insigne și vânător pasionat Zerbeș Klaus
la o firmă privată din Arad într-un tiraj de 120 exemplare. Insigna emisă
are dimensiunile 37 x 25 milimetri şi este compusă din două piese:
- Piesa de bază, arămie, este o goarnă de vânătoare cu muştiucul şi pâlnia în sus care are la partea inferioară o stilizare a două ramuri de stejar unite într-un nod, iar sub această semicunună este o eşarfă, tot metalică, pe care este trecut înscrisul „AJVPS SIBIU”, cu litere de 2 mm înălţime.
- Piesa a doua, care este suprapusă cercului format de goarna de vânătoare, reprezintă un cap de cerb, boncănind, spre dreapta, piesă realizată din alamă.
Set 3 jetoane - Flaro
Flaro Sibiu (fosta fabrică Flacara Roșie din
perioada de dinainte de 1989) este cel mai renumit producător de birotică
și articole școlare din România, ce a fost înființat în
anul 1922, Face parte din grupul RTC Holding, începând cu anul 2005.
Flaro furnizează și servicii pentru clienți din industria auto, electronică și
electrotehnică, folosind următoarele tehnologii: prelucrări mase plastice
(piese realizate prin injecție și presare), prelucrări metalice (piese metalice
obtinute prin ștanțări și îndoiri), acoperiri galvanice; prelucrări mecanice
prin strunjire, frezare, rectificare precum și închiriere de forță de muncă,
logistică și operațiuni vamale. În anul 2005 flaro a avut o cifră de afaceri de
6 milioane euro iar în anul 2006 – 9 milioane de euro. Sediul fabricii este
situat pe Strada Fabricii, la nr. 33. Sus am postat logo-ul și o poză cu vechea
cladire a fabricii sibiene.
Redau mai jos câteva repere din istoria acestei
fabrici:
- 18 DECEMBRIE 1922 - isi incepe activitatea la Sibiu societatea GRATIOZA
- 9 DECEMBRIE 1925 - intreprinderea se transforma in societate anonima, cu denumirea GRATIOZA MILL Pantle S.A. cu sediul in Sibiu strada Riului nr. 12; Scopul societatii este „producerea de plicuri si hirtie de scrisori precum si a tuturor marfurilor si produselor de fabrica pentru industrii, cari intrebuinseaza hirtie”.
- 1931 - 1938 - se largeste domeniul de activitate al intreprinderii cu prelucrarile metalice, inceperea fabricarii de articole chimice, ace de cusut manual, tevi textile din hartie, penite, pioneze.
- 1944 - 1947 - se trece la munca planificata; se aplica proiectul planului de munca pe sectii:
- 1948 - dupa nationalizare, intrepinderea DEROPA (cu obiect de activitate tiparirea si confectionarea) se comaseaza cu intreprinderea GRATIOZA, schimbandu-i-se numele in Intreprinderea Industriala de Stat „Flamura Rosie”.
- 1950 - o alta intreprindere mica din Sibiu este comasata cu „Flamura Rosie”: fabrica ARTALITH (producatoare de stilouri si creioane mecanice).
- 1958 - Ministerul Industriei si al Bunurilor de Consum stabileste comasarea fabricii ORLALIT (producatoare de placi, nasturi, bastoane de galalit si manere de mobila) cu FLAMURA ROSIE.
- 1960 - se achizitioneaza primele masini de injectat mase plastice se schimba aproape in intregime profilul intreprinderii.
- 1968 - incepe activitate de cercetare; se realizeaza 20 de inventii, dintre care 16 sunt brevetate si aplicate in productie.
- 1989 - Compania ajunge la un efectiv de 3000 angajati; are loc dezvoltarea puternica prin cresterea capacitatilor de productie si dotarea cu masini specializate pentru producerea de accesorii textile, masini de prelucrat mase plastice, alte masini si utilaje.
- 1990 - Prabusirea industriei textile romanesti determina societatea sa asimileze produse noi si sa patrunda pe pietele externe. Flamura Rosie isi schimba numele in Flaro.
- 1996 - Semnarea unui contract cu Fuji Magnetics Gmbh din Germania - pentru producerea in sistem Lohn de unitati mecanice pentru camere foto.
- 1999 - S-a nascut o noua societate mixta, Phoenix Mecano Mould SRL, prin joint-venture cu marele concern Phoenix Mecano, pentru realizarea de matrite de injectie.
Semn de înmormântare
Produsul de mai sus este un semn de înmormântare în formă de scut heraldic, din lemn vopsit și
sculptat. Pe una din fețe este sculptat un craniu, sub care sunt două oase
încrucișate, iar pe cealaltă o clepsidră. Pe ambele fețe, de-a lungul marginii,
sunt reprezentate motive vegetale stilizate. În partea de sus, semnul are o
bandă din alamă, decupată pe margini în formă de ove, de care este fixat inelul
de agățare. Semnele de înmormântare au apărut
din cauza unor prejudecăți care sunt asociate cu cei morți și o înțelegere
slabă a ceea ce se întâmplă după moarte .Este important să rețineți că toate
semnele de la înmormântare au o conotație negativă, deoarece evenimentul în
sine este trist. Una dintre cele mai frecvente superstiții - omul mort poate
lua cu el un om care a făcut ceva în neregulă cu ritualul funerar sau lângă
trupul decedatului. Oamenii cred că dacă ochii celui decedat sunt deschis, el
poate lua cu el o persoană care se află în apropiere. Aproape toți oamenii atarna
oglinzi, astfel încât sufletul decedatului nu poate fi reflectat în oglindă.Se
crede că lumile noastre și ale astralului sunt foarte strâns legate, astfel
încât sufletul poate merge din greșeală la astral. Uneori, o batistă este pusă
în mâinile celui decedat, astfel încât să o poată folosi "într-un proces
groaznic". Semnele și superstițiile la înmormântare sperie mulți oameni.
Ar trebui să înțelegeți că aproape toate semnele și obiceiurile asociate
procesului funerar sunt simple temeri omenești și nu poartă nimic rău în sine.
Există o opinie că, în casa în care se află corpul, nu puteți deschide
ferestrele, astfel încât sufletul să nu zboare înainte. Unii oameni se agață de
picioarele celor decedați, astfel încât să nu viseze și să ardă măsura, frânghiile,
măturea, cipurile din sicriu și alte lucruri care au legătură cu el și cu
ritualul său. Semnele de înmormântare sunt atât de numeroase încât este pur și
simplu imposibil să le cunoaștem și să le respectăm pe toate. Dar există câteva
recomandări care sunt de dorit să fie implementate. În ziua înmormântării,
merită să aduceți o lampă închisă cu lumanari și un cărbune cu tămâie, în loc
de băuturi alcoolice. În timpul mesei funerare, primul fel de mâncare este
clătite. Terenul de cimitir nu poate fi folosit pentru tratarea bolilor,
deoarece este folosit doar în magia neagră, care vă va face rău pe voi și pe
cei dragi. La ceremonia de înmormântare este mai bine să aducă flori vii, mai
degrabă decât numeroase coroane artificiale, care în timp vor deveni gunoaie.Sibiu, arhaic Sibiiu, popular Sâghii,
(în germană Hermannstadt, în maghiară Szeben sau Nagyszeben, în
latină Cibinium) este reședința de județ și cel mai mare municipiu
al județului Sibiu, România. Sibiu este un important centru cultural
și economic din sudul Transilvaniei, cu o populație de aproximativ 155000 de
locuitori. În vremea romană, zona Sibiului era cunoscută sub denumirea de Cibiniensis sau Cibinium,
de aici derivând numele râului ce trece prin oraș (Cibin) și denumirea
românească a orașului. În zona actualului cartier Gușterița a existat o
așezare romană numită Cedonia. Sibiul a fost fondat pe locul unei mai
vechi așezări, probabil slave, imediat după mijlocul secolului al XII-lea de
către coloniști sași din teritoriul Rin-Mosela. Prima mențiune
a cetății este făcută în anul 1191 sub numele Cibinium într-un
document ecleziastic de la Vatican. Prima atestare documentară în
forma Hermannstadt datează din anul 1223. Sus am postat
stemele interbelică, comunistă și actuală ale municipiului Sibiu, iar jos
câteva dintre cele mai frumoase și mai reprezentative monumente de cultură și
arhitectură sibiană.
Turnurile de fortificație cu parcul
Hotel Împăratul romanilor
Cazarma
Palatul de Justiție
Palatul ASTRA
Monumentul episcopului
Mănăstirea Ursulinelor
Lacul Dumbrava
Gara
Comandatura
Județul
Sibiu este situat în sudul provinciei istorice
Transilvania, în podișul cu același nume, la nord de Carpații Meridionali,
în România. Reședința de județ este municipiul Sibiu. Județul se întinde
pe suprafața de 5432 kilometri pătrați și numără aproximativ 425000 de
locuitori. Ca subunități administrative județul este compus din; 2 municipii -
Sibiu și Mediaș, 9 orașe - Avrig, Agnita, Cisnădie, Dumbrăveni, Ocna Sibiului,
Miercurea Sibiului, Săliște, Tălmaciu, Copșa Mică și 53 de comune. Sus am
postat harta și stemele interbelică, comunistă și actuală ale județului Sibiu,
iar jos câteva dintre monumentele istorice și arhitectonice inconfundabile ale
județului dar și câteva trimiteri poștale ilustrate din vremuri diferite.
Primăria și magazinul - Richiș
Vederi - Marpod
Vedere - Orlat
Primăria - Miercurea Sibiului
Vedere Gura-Râului
Vedere - Cristian
Podul - Copșa Mică
Monumentul german - Cisnădioara
Vedere - Cisnădie
Vedere - Bradu
____________oOo___________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Victor Schoelcher scriitor francea,
a trăit între anii 1804 - 1893
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un cupon de raționalizare
a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 03.11.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu