Clădirea Bublik
din capitala Rusiei - Moscova, cartierul vestic Oceakovo-Matveevskoe, strada
Nejinskaya, a fost construită în anul 1972 după planul arhitectului sovietic
Eugen Stamo și sub conducerea inginerului Aleksandr Markelov.
Această clădire
masivă are forma unui covrig (Bublick în limba rusă) și deține 913 apartamente.
Edificiul se prezintă sub forma unui bloc cilindric
înalt de 155 m înălțime, cu o curte interioară, terenuri de joacă, spații verzi,
are 9 etaje și peste 26 de intrări. Mai mulți locatari au spus că pentru
vizitatorii ocazionali era foarte greu de găsit intrarea potrivită. Înainte
de cel de-al Doilea Război Mondial, cea mai mare parte a populației din estul
Europei era țărănime care trăia în orașe rurale, cu toate acestea, după al
Doilea Război Mondial sa născut clasa de mijloc și a trebuit să trăiască
undeva. În perioada socialistă, Europa de Est a fost gazda multor structuri
„brutaliste” neobișnuite, în special Moscova. Autoritățile comuniste au fost
nevoite să industrializeze și să extindă orașele cât mai curând posibil din
cauza afluxului mare de populații rurale în orașele capitale. Pentru a face
față marelui aflux de cetățeni spre oraș și pentru a marca Jocurile Olimpice de
Vară, desfășurate la Moscova, în anul 1980, autoritățile supreme sovietice au
decis construirea a cinci astfel de clădiri ce ar fi trebuit simbolizeze
cercurile olimpice, dacă se privea de deasupra. Deoarece clădirile erau prea
masive, scumpe de întreținut și destul de îndepărtate unele de altele, iar
locuințele sovietice erau orientate strict pe caracter practic și
accesibilitate, întregul proiect a fost abandonat existând astăzi doar două
asemenea clădiri.
Inițial la primul etaj al clădirii se aflau farmacii, magazine,
saloane de coafură, un atelier de spălătorie și croitorie, de asemenea un club
pentru copii și chiar o bibliotecă. Camerele de aici nu sunt dreptunghiulare, ci
trapezoidale ceea ce face ca dispunerea mobilierului să fie mai greoaie.
Șoseaua de peste clădire
este o amenajare urbanistică – mare atracție turistică, din orașul Santa Cruz
de Tenerife (Insulele Canare) – Spania.
Proiectul Road Over Building (Drumul de
peste clădire) a început ca o soluție la o problemă majoră de transport într-un
centru aglomerat al orașului. Proiectul a presupus construirea unui drum
care să treacă peste o clădire existentă pentru a atenua congestionarea
traficului în zonă. Proiectul a început cu studii ample de planificare și
fezabilitate pentru a determina cerințele inginerești și arhitecturale pentru
ca drumul să treacă în siguranță peste clădire. Construcția a presupus instalarea
de grinzi și stâlpi de oțel pentru a susține greutatea drumului și a o
distribui uniform pe structura clădirii. Drumul a fost proiectat astfel încât
să fie suficient de lat pentru a găzdui două benzi de circulație pe fiecare
sens, cu o pasarelă pietonală pe ambele părți. Proiectul a presupus și
instalarea de semnale de circulație, marcaje rutiere și iluminat pentru a
asigura un flux de trafic sigur și eficient. Procesul de construcție a fost
provocator și a necesitat o coordonare atentă între echipa de construcție și
ocupanții clădirii pentru a asigura întreruperi minime în activitățile lor
zilnice. Proiectul a fost finalizat cu succes, iar drumul peste clădire a
devenit un reper în oraș, oferind o soluție unică la o problemă provocatoare de
transport. Proiectul de drum a necesitat utilizarea unor tehnici și materiale
inovatoare de inginerie structurală pentru a asigura siguranța și stabilitatea
drumului și a clădirii.
Unele dintre materialele utilizate în proiect
includ:
- Grinzi de oțel: Grinzile de oțel au fost folosite pentru a
susține greutatea drumului și pentru a o distribui uniform pe structura
clădirii. Grinzile au fost proiectate și plasate cu atenție pentru a se
asigura că pot rezista greutății drumului și a traficului.
- Placă de beton: a fost folosită o placă de beton pentru a
crea o suprafață solidă pentru drum. Placa a fost întărită cu bare de oțel
pentru a se asigura că poate rezista la sarcini grele și poate rezista la
fisurare.
- Piloni: Pilonii au fost utilizați pentru a susține structura
clădirii și pentru a transfera greutatea drumului pe sol. Pilonii au fost
înfipți adânc în pământ pentru a oferi o fundație fermă pentru clădire și drum.
Drumul a fost proiectat ca un pod,
grinzile de oțel susținând drumul și distribuind greutatea acestuia peste
structura clădirii. Acest design a permis drumului să treacă peste clădire
fără a compromite integritatea structurală a acesteia.Proiectul a încorporat și
caracteristici rezistente la cutremur pentru a se asigura că drumul și clădirea
ar putea rezista activității seismice. Grinzile de oțel au fost concepute
pentru a se flexa și a absorbi energia unui cutremur fără a se rupe. Pentru a
asigura siguranța drumului și a clădirii, a fost instalat un sistem de
monitorizare pentru a detecta orice mișcare sau stres în
structură. Sistemul include senzori care pot detecta orice modificare de
temperatură, presiune sau mișcare și pot alerta echipa de construcție dacă
există probleme.Les
Espaces d'Abraxas este
un complex de locuințe de mare densitate din orașul francez Noisy-le-Grand, situat la aproximativ 12 kilometri de Paris. Clădirea
a fost proiectată de societatea de arhitectură - Ricardo Bofill Taller de
Arquitectura (RBTA) - în anul 1978, la comanda guvernului francez. După
cel de-al doilea război mondial Franța a cunoscut o perioadă de puternică
urbanizare. Această urbanizare rapidă a dus la supraaglomerare și locuințe
insuficiente în Paris. Pentru a compensa acest lucru, guvernul francez a
implementat un proiect de creare a cinci „Orase Noi” la periferia marii metropole.
Complexul inaugurat în anul 1983, are destinație de locuințe sociale, este
construit din beton armat și are o suprafață de 47000 metri pătrați. Designul
post-modern al clădirii utilizează motive clasice și tehnologii noi de
construcție pentru a obține o estetică de lux rezervată anterior claselor
superioare. În ciuda faptului că a primit critici, clădirea a fost un
succes timpuriu pentru Bofill și i-a adus succes și laude internaționale. Complexul
mare de 591 de apartamente a fost proiectat în 1978 și finalizat în
1982. A dobândit rapid statutul iconic, amplificat de utilizarea sa ca
decoruri de fundal în filme și clipuri muzicale. Este alcătuită din trei
clădiri: Le Palacio (palatul) este cea mai mare, urmată
de Le Théâtre (teatrul) la vest, de formă
semicirculară cu 10 etaje și cea mai mică L'Arc (arcul)
între celelalte două. Le Palacio are 18 etaje, cuprinzând
trei clădiri dispuse în formă de U și conține 441 de unități individuale cu 2-5
dormitoare; Le Théâtre are 130, iar L'Arc are 20. În deceniile de după crearea sa,
condițiile de viață din complex s-au deteriorat în măsura în care
demolarea lui a fost dezbătută la mijlocul anilor 2010. „Orașele Noi” au fost
criticate ca fiind lipsite de „identitate”. Clădirea a fost construită
cu panouri prefabricate din beton realizate prin amestecarea oxizilor
cu ciment pentru a crea un aspect policromatic. Acest tip specific de
beton prefabricat a fost dezvoltat de inginerii proiectului și a fost rezistent
la intemperii și a declanșat o nouă eră a construcției franceze din
beton.Site-ul RBTA, despre construcția complexului Les Espaces d'Abraxas
precizează: "Fațadele au fost construite din secțiuni prefabricate,
tăiate după formele lor individuale și nu în panouri încadrate, astfel încât
rosturile să fie invizibile. Aceste panouri sunt din piatră, un amestec de
nisip, ciment gri și alb și oxizi. Ocru foarte deschis și Nuanțele
violet-albastru obținute din aceste amestecuri sunt extrem de subtile. Scopul
utilizării acestui material contemporan, care se armonizează cu centrul urban,
rămânând în același timp discret, este redescoperirea calităților pietrei și a
referințelor culturale." Arhitecții Farrell și Furman
notează combinația de proporții mari și forme clasice romane, grecești și baroc
din Les Espaces d' Abraxas ca fiind „o combinație unică a sublimului romantic
și a venerației totalitare” și postulează acest lucru ca un posibil motiv
pentru popularitatea sa ca „un fundal pentru lungmetrajele
distopice”.
Piața în aer liber, situată în centrul complexului , a fost
proiectată pentru a aminti de Forumurile Romane. Inventarea de noi tehnologii,
cum ar fi betonul prefabricat, combinată cu motive clasice, a permis realizarea
unei „extravaganțe pseudo luxoase”, care în mod tradițional era reținută doar
pentru clasele superioare. Pe acoperișurile unităților Le Théâtre și L'Arc , există
grădini cu copaci, dar acestea nu sunt accesibile locuitorilor. În anul 2019
expertul-arhitect Owen Hatherley a criticat „calitatea
sinistră, dominatoare” a complexului, pe care o atribuie influenței
comuniste de la acea vreme.
xxx
"NO COMMENT"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHIȚCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_________xxx_________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept,
la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Agenția Națională pentru Romi - Guvernul României
In
februarie 1997 se infiinteaza, in cadrul Guvernului Romaniei, Departamentul
pentru Protectia Minoritatilor Nationale (D.P.M.N.), condus de un Ministru
delegat pe langa Primul Ministru. In cadrul D.P.M.N. functioneaza un
compartiment guvernamental insarcinat cu problematica romilor din Romania :
Oficiul National pentru Romi (O.N.R.). In februarie 2001 - D.P.M.N este
reorganizat si devine o structura a Ministerului Informatiilor Publice
(M.I.P.), schimbandu-si denumirea in Departamentul pentru Relatii Interetnice
(D.R.I.), in cadrul caruia functioneaza si Oficiul National pentru Romi
(O.N.R.). In iulie 2003 - D.R.I. trece din componenta fostului
Minister al Informatiilor Publice (M.I.P.) in cadrul Secretariatului General al
Guvernului (S.G.G.). Functionand in cadrul D.R.I., Oficiul National
pentru Romi (O.N.R.) isi schimba denumirea in Oficiul pentru Problemele Romilor
(O.P.R.). In octombrie 2004 - Guvernul adopta o ordonanta de
urgenta -O.U.G. nr. 78 /7 octombrie 2004 pentru infiintarea unui nou organism, Agentia Nationala pentru Romi (A.N.R.), condusa
de un presedinte cu rang de secretar de stat. Se adopta hotararea de guvern -
H.G. nr. 1703 din 14/10/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei
Nationale pentru Romi (A.N.R.). A.N.R. este organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, coordonat de
Ministrul coordonator al Secretariatului General al Guvernului si preia
atributiile Oficiului pentru Problemele Romilor (O.P.R.) din
structura Departamentului pentru Relatii Interetnice. Agenția
Națională pentru Romi se organizează și funcționează ca organ de specialitate
al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în coordonarea
prim- ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului. Agenția Națională
pentru Romi elaborează politica și strategia Guvernului în domeniul
respectării, promovării și afirmării drepturilor minorității romilor. Misiunile
acestei agenții
sunt:- Asigură
urmărirea şi controlul aplicării reglementărilor din domeniul său de
activitate și a celor privind organizarea și funcționarea instituțiilor
care își desfășoară activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa.
- Administrare
a fondurilor bugetare pentru elaborare a programelor de dezvoltare a
comunităţii de romi.
- Asigură
elaborarea politicilor sociale, strategiilor şi programelor destinate
minorităţii romilor.
- Asigură
elaborarea cadrului normativ și instituțional pentru realizarea obiectivelor
strategice din domeniul său de activitate.
Atribuţiile
Agenţiei Naţionale pentru Romi sunt:- Avizează
proiecte de legi şi alte acte normative care au incidenţă asupra drepturilor şi
îndatoririlor persoanelor aparţinând minorităţii romilor;
- Solicită date şi
informaţii de la autorităţile publice, necesare îndeplinirii atribuţiilor proprii;
- Primeşte şi
examinează cererile şi sesizările adresate de către instituţii, organizaţii sau
persoane fizice şi comunică punctul de vedere de specialitate al agenţiei;
- Sprijină
cercetările ştiinţifice în domeniul relaţiilor interetnice prin menţinerea de
contacte cu personalităţi din domeniu;
- Dezvoltă un
sistem de informare, formare şi consultanţă accesibil minorităţii romilor.
- Iniţiază şi
desfăşoară acţiuni de formare privind combaterea discriminării la nivelul
romilor în cadrul administraţiei publice centrale şi locale;
- Iniţiază,
negociază şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare
internaţională din domeniul incluziunii romilor.
- Asigură
elaborarea politicii şi strategiei Guvernului în domeniul protecţiei
drepturilor minorităţii romilor şi a altor atribuţii stabilite prin acte
normative pentru domeniul său de activitate;
- Elaborează şi
supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Secretariatului General al
Guvernului, strategii şi programe naţionale şi internaţionale în domeniul incluziunii
romilor în conformitate cu principiile şi normele interne şi internaţionale.
- Promovează şi
organizează programe privind păstrarea, exprimarea şi dezvoltarea identităţii
etnice, culturale, lingvistice şi religioase a persoanelor aparţinând minorităţii
romilor;
- Promovează, în
colaborare cu organizaţiile de romi, programe locale pentru procurarea
documentelor de identitate.
- Participă
împreună cu alte organe ale administraţiei publice, cu organizaţiile
neguvernamentale ale romilor şi cu reprezentanţi ai minorităţii romilor la
evaluarea principalelor nevoi ale comunităţilor de romi şi coordonează
aplicarea programelor de sprijinire a acestora.
- Finanţează şi
cofinanţează programe şi proiecte în domeniul incluziunii romilor; iniţiază,
negociază şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare
internaţională din domeniul incluziunii romilor.
- Monitorizează aplicarea actelor normative interne şi internaţionale referitoare la protecţia minorităţii romilor;
- Participă la crearea şi dezvoltarea unei baze de date referitoare la minoritatea romilor;
- Monitorizează şi întocmeşte raportări privind stadiul implementării strategiilor în domeniul îmbunătăţirii situaţiei romilor.
- Evaluarea principalelor nevoi ale comunităţilor de romi;
- Evaluează proiectele cu finanţare externă în domeniul incluziunii romilor;
- Analizează şi evaluează posibilele efecte discriminatorii ale reglementărilor actuale şi acţionează pentru perfecţionarea cadrului juridic existent;
Iron Fist Academy
Nicolae Stoian - Kyokushin Karate - Kickboxing
Produsul
de mai sus a fost realizat la comanda Iron
Fist Academy (Academiei Pumnul de oțel), care este o
academie (club) de karate, fondate de sportivul Nicolae Stoian. Academia duce lucrurile puțin mai departe și se concentrează nu
doar pe forța de lovire ci pe disciplina pe care sportivul o învăța și aplică
de a face pasul lateral, construindu-și încrederea în ei. Aici copii sunt învățați să persevereze, chiar și după o înfrângere, aici
ei învață să facă pasul în afara zonei de confort încă de la o vârstă fragedă
și să își construiască încrederea în ei pe care doar confruntarea cu propriile
limite le-poate oferi. Academia are cluburi în București (Șoseaua Nordului),
Corbeanca, Pipera și Voluntari.Nicolae Stoian este multiplu campion european și internațional de Karate
Kyokushin. Redau mai jos câteva dintre performanțele sale: triplu
campion european, triplu
campion mondial, 11
medalii la campionatele europene și 6
medalii la campionate mondiale.
F.R.C. 50 ani 1926 - 1976 (Federația Română de Ciclism)
Federatia Româna
de Ciclism
a fost fondata la 26 Aprilie 1931 si s-a reorganizat în conformitate cu Legea
Educatiei Fizice si Sportului nr. 69/2000 la data de 16 Noiembrie 2001. În
actuala forma juridica ea este continuatoarea de drept a Federatiei Române de
Ciclism care a functionat în subordinea Ministerului Tineretului si Sportului
pâna la data de 16 Noiembrie 2001. Federatia Româna de Ciclism este structura
sportiva de interes national, constituita prin asocierea tuturor cluburilor cu
sectii de ciclism si asociatiile judetene de ciclism si a Municipiului
Bucuresti, afiliate sau recunoscute de aceasta. Este singura autorizata sa
organizeze si sa controleze activitatea de ciclism din România. Federatia
Româna de Ciclism este persoana juridica de drept privat, de utilitate publica,
autonoma, neguvernamentala, apolitica si fara scop lucrativ. Dobândirea
personalitatii juridice s-a facut conform legii. Ea organizeaza sau tuteleaza
competitiile oficiale de ciclism cu caracter national si cele internationale
care au loc pe teritoriul României și are
sediul în Bucuresti, str. Academiei, nr. 2, sector 3. Federatia Româna
de Ciclism este afiliata la Uniunea Ciclista Internationala (UCI) si la Uniunea
Europeana de Ciclism (UEC) si respecta, în activitatea ei, statutele si
reglementarile celor doua organisme internationale și este membra a Comitetului
Olimpic Român. Ea are ca scop principal organizarea si controlul practicarii
ciclismului în România, extinderea ciclismului pe întreg teritoriul României,
precum si aplicarea unui sistem organizat de selectie, pregatire si participare
la competitii, în vederea dezvoltarii activitatii de performanta si obtinerea
unor rezultate de prestigiu, pe plan national si international. Obiectivele
Federatiei Române de Ciclism sunt:
- asigura
reprezentarea României în competitiile sportive si în organismele
internationale la care este afiliata, stabileste si intretine relatii de
colaborare si schimburi sportive cu federatii similare din alte tari si cu alte
organisme internationale;
- împreuna cu
structurile sportive afiliate conlucreaza cu organele administratiei publice
centrale si locale în vederea asigurarii mijloacelor si conditiilor necesare
pentru pregatirea sportivilor de performanta;
- organizeaza
sistemul competitional intern;
- militeaza pentru
promovarea, de catre sportivi, antrenori, arbitrii si alti tehnicieni din
domeniu a spiritului de “fairplay”, cinste, corectitudine, munca, întrajutorare
în pregatire si competitii;
- actioneaza
impotriva practicii de folosire a substantelor si metodelor interzise în sport,
în conformitate cu reglementarile interne si internationale;
- actioneaza
pentru formarea si perfectionarea continua a specialistilor din domeniu, în
corelatie cu nevoile 2 activitatii de ciclism;
- se preocupa de
atragerea si implicarea cercetarii stiintifice si medicinei sportive în
obiectivizarea si dirijarea procesului de selectie si pregatire a sportivilor;
- se preocupa de
dezvoltarea bazei materiale de interes national destinate ciclismului;
- sprijina moral
si material membrii federatiei sau fosti sportivi si tehnicieni aflati în
situatii de necesitati deosebite;
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere
bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină
sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii
locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se
numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al.
Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care
doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete
cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut,
sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele
velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas”
si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut
din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km,
este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data
cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si
organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se
infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs
oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de
binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la
periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o
activitate sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in
1896 si ”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina
prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor
Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra,
intitulata ”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a
mersului pe bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din
zilele noatre. Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga
de 250 m, cu o turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar,
primul, velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois
Pucher, langa atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa
ciclismul de sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului
erau neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut
nevoia de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare.
Initiatorul acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi
Cazzavillan si, totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc
biciclete (firma ”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de
lemn, lunga de 333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua
Kiseleff, in dreapta Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in
1896, prilejuind o bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat
ciclisti din Germania, Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si
pista vanduta ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase
neachitate dupa moartea fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in
care cursele de viteza s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom,
ciclismul de pista isi va relua activitatea o data cu construirea velodromului
de la Galati (1923), din initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului
Ciclist Galati. De asemenea, este consemnata existenta unui velodrom la
Craiova, unde s-au derulat concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni
in anii 1896-1898. Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot
mai mare de concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in
Capitala si in teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism.
Acest eveniment, care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua
nuclee organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de
conducere si organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea
Velocipedica a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul
Federatiei Societatilor Sportive din Romania (FSSR).Amintiri din copilărie 1 noiembrie 2017
Produsul
de mai sus este o medalie școlărească care mobilizează copii în obținerea de
bune rezultate în activitățile școlare. Amintiri
din copilărie este numele unui concurs dar și al unei reviste școlărești. La concursul Amintiri din copilărie sunt bineveniți
toți copiii de la toate grupele de grădiniță și din toate clasele primare.
Concursul are profil interdisciplinar, fiind format din subiecte de Limba Română, Matematică și Științe. Pentru clasele PRE-IV,
subiectele au format tip grilă, iar pentru grupele de grădiniță, subiectele
sunt concepute sub forma unor jocuri educative, cu multiple metode de
rezolvare: încercuire, unire, bifare, colorare. Toate cerințele sunt conforme
cu programa școlară în curs și testează cunoștințele copiilor într-un mod
educativ și isteț, pregătindu-i pentru Evaluările Naționale. Iubită de copii,
recomandată de profesori și apreciată de părinți, revista Amintiri din
Copilărie urmărește conceptul de „edutainment”, îmbinând educația cu distracția. În paginile ei
copiii vor regăsi articole, benzi desenate, limba engleză, matematică
distractivă, jocuri de perspicacitate, proiecte STEM, ilustrații pline de
farmec, totul într-un număr super-distractiv. Conținutul revistei este
original, toate materialele fiind elaborate de specialiști în educație,
psihologi și graficieni români.
Pentru
că se dorește încurajarea celor mici de a păși entuziaști în lumea cunoașterii
și contribuirea activă la dezvoltarea unui mediu educațional lipsit de
prejudecăți și discriminare se oferă premii tuturor copiilor participanți. Super Medalia pentru Istețime „Amintiri
din Copilărie” se oferă tuturor participanților, ca o recompensă pentru efortul
depus și pentru implicare. Diplomele „Amintiri
din Copilărie” se oferă, de asemenea, tuturor copiilor, dar acestea evidențiază
nivelul de performanță la care se situează fiecare dintre ei. Pe reversul
acestei medalii este reprezentată stilizat Cupa Campionilor Europeni la fotbal
– trofeu câștigat și de clubul sportiv Steaua București, în anul 1986,
împotriva clubului spaniol FC Barcelona, pe stadionul din Sevilla.
Trofeul
Ligii Campionilor,
de asemenea cunoscut și ca Cupa Campionilor Europeni, se acordă
anual de către UEFA clubului de fotbal care câștigă Liga Campionilor
UEFA. Trofeul este transferabil, la finele sezonului următor de UEFA Champions
League, deținătoarea lui actuală îl returnează forului UEFA, ca aceasta la
rândul său să-l înmâneze noii campioane europene inter-cluburi. Aceasta este a
6-a cupă la număr. Conform unei reguli introduse de UEFA în sezonul 1968-1969,
clubul care câștigă Liga Campionilor de 5 ori, sau 3 ori consecutiv, poate
să-și păstreze trofeul pentru totdeauna. Până
în prezent doar cinci cluburi dețin în posesie permanentă trofeul Ligii
Campionilor:
- Real Madrid -
după cinci câștiguri consecutive între 1956 – 1960
- Ajax Amsterdam -
după cel de-al treilea câștig consecutiv în 1973
- Bayern Munchen -
după cel de-al treilea lor câștig consecutiv în 1976
- A C Milan - după
obținerea a cinci titluri - 1994
- F C Liverpool - după
obținerea a cinci titluri - 2005
- F C Barcelona –
după obținerea a cinci titluri - 2015
Jeton (sigiliu) - Arsenalul Armatei 82 - 787
C.F.R. 284 (Căile Ferate Române)
Piesa
prezentată mai
sus pare a fi un jeton sau un sigiliu metalic ce se aplica pe ușile vagoanelor
CFR care transportau produse militare. Arsenalul armatei a fost denumirea
generică dată unei clădiri, întreprinderi sau entități în care se produceau sau
se depozitau bunuri destinate armatei naționale. Jetoanele sunt piese din metal sau alte materiale nemetalice,
asemănătoare ca formă şi ca dimensiune monedelor și sunt folosite pentru
declanșarea unui automat de muzică, pentru procurarea unor băuturi sau mici
obiecte, ori pentru acces într-o anume incintă, etc. Pe unele jetoane este
înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme, magazin, localitate, etc.
În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca număr de ordine. În mod cu
totul special ele au fost precursoarele monedelor metalice, fiind folosite
pentru efectuarea unor plăţi pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă
încasată de membrii unor consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru
participarea la ședinţe, şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în
monedă adevărată.Căile Ferate Române (CFR) este
compania națională de transport feroviar a României. CFR
administrează infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată
din țară. Rețeaua este integrată semnificativ cu alte rețele feroviare
europene, oferind servicii paneuropene de transport de pasageri și marfă.
CFR, ca instituție, a fost fondată în anul 1880, după ce prima cale ferată
pe teritoriul actual al României a fost deschisă în anul 1854. Sus am postat
logo-ul Companiei naţionale CFR. Prima cale ferată din lume s-a inaugurat
în data de 15 septembrie 1850 în Anglia, între oraşele Liverpoool şi
Manchester. Pe actualul teritoriu românesc prima linie a fost deschisă
pe data de 20 august 1854 și făcea legătura între Oraviţa şi
Baziaş. Linia, având o lungime de 62,5 km, a fost folosită inițial doar pentru
transportul cărbunelui. De la 12 ianuarie 1855 linia a fost
administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a
imperiului austriac. După diverse îmbunătățiri tehnice la linie în
următoarele luni, relația Oravița - Baziaș a fost deschisă pentru traficul de
pasageri la data de 1 noiembrie 1856. Pe data de 1 septembrie 1865,
compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei ferate
Bucureşti - Giurgiu, date în folosinţă în dat de 26 august 1869. În
septembrie 1866 Parlamentul României a aprobat construcția unei linii
ferate de 915 km, de la Vârciorova (malul Dunării - judeţul Mehedinţi de
astăzi) până în oraşul moldovenesc Roman, trecând prin Piteşti,
Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi, şi Tecuci. Costul construcției era la
acel timp de 270000 de franci de aur pe kilometru și construcția a fost
încredințată consorțiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe
faze - prima parte, Piteşti - Roman a fost deschisă la 13 septembrie 1872,
iar partea Vârciorova - Pitești pe 9 mai 1878.
__________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Filozof și medic portughez Francisco Sanches,
a trăit anii 1550 - 1623
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 22.07.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu