Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea maghiară BUDAKESZI, județul
PESTA, din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale ilustrate,
o vedere generală și o medalie locală.
Sanatoriul Fodor Jozsef
Biserica
Parcul zoo
Școala
Sanatoriul
Strada Erdo
Sanatoriul Budapesta
O intrare în localitate
Sanatoriul Elisabeta
Sanatoriul Weisz Manfred
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
Vedere generală
Medalie locală
xxx
"RESPECT"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHIȚCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DUEL EPIGRAMATIC
____________xxx____________
O MEDALIE, O PLACHETĂ
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept,
la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de
obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi
se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în
semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte
din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Patriarhia Română
Mitropolia, denumiri actualizate
Patriarhia sau Catedrala Patriarhală este o biserică ortodoxă și monument istoric, situată
în București, pe Dealul Patriarhiei. Edificiul este ctitorit de voievodul
Constantin Șerban și soția acestuia Bălașa, între anii 1654 – 1658. Biserica,
purtând hramul Sfinții Împărați Constantin și Elena, a fost sfințită
de Mihnea al III-lea în anul 1658, iar la scurt timp a fost
transformată în Mitropolie. După primul război mondial (anul
1925) Mitropolia a fost transformată în Patriarhie. Nu s-au păstrat date
despre meșterul care a coordonat construirea edificiului, singurele nume
păstrate fiind cele ale dregătorilor care au supravegheat ridicarea bisericii:
logofătul Radu Dudescu și Gheorghe Sufariu. Biserica a fost restaurată de mai
multe ori, între anii 1792 - 1799, 1834 - 1839, 1850, 1886 și 1932 - 1935,
motiv pentru care în prezent construcția nu mai păstrează forma originală, de-a
lungul timpului aducându-i-se diverse completări și ajustări. Dimensiunile
interioare ale bisericii sunt: lungimea – 28 metri și
lățimea – 14,6 metri (la pronaos). Biserica adăpostește moaștele Sfântului
Dimitrie Basarabov (Sf. Dimitrie cel Nou), așezate într-o raclă de
argint, aduse din Bulgaria, la data de 13 iulie 1774. În prezent,
catedrala este integrată în „Ansamblul patriarhal”, compus din: Catedrala
Patriarhală „Sf. Împărați Constantin și Elena, Turnul clopotniță, Palatul
Patriarhal (fostul sediu al Camerei Deputaților), Paraclisul și Reședința
patriarhală (toate fiind declarte
monumente istorice).
Palatul Marii
Adunări Naţionale, ulterior Palatul Camerei Deputaților (în
prezent Palatul Patriarhiei)
este o construcție din Bucureşti, amplasată pe Dealul
Mitropoliei. De-a lungul timpului edificiul a fost sediul instituției
legislative a statului român, până la trecerea ei în proprietatea Bisercii
Ortodoxe Române. Primele date despre dealul pe care va fi construit
viitorul Palat al Camerei Deputaților sunt din jurul anului 1650. În acea
perioadă Dealul Mitropoliei, ulterior Dealul Patriarhiei, era acoperit cu viile
domnului și viile călugărilor de la Mitropolie. Ideea de a avea în mijlocul
mitropoliei sediul forului legislativ nu este pur întâmplătoare, acest aspect
este rezultatul unor cutume ale vremurilor. Conform acestor cutume Mitropolitul
era de drept președintele boierilor, singurii cetățeni cu drept de vot, reuniți
în adunarea deputaților. Necesitatea de a avea sediul legislativului în dealul
mitropoliei este și rezultatul faptului că prin tradiție Mitropolitul nu putea
să-și părăsească locuința. Prin urmare obiceiul de a organiza adunarea
deputaților la mitropolie devine o acțiune firească, în acest sens o parte din
chiliile călugărilor fiind transformate într-o construcție care să permită
reuniunile oficiale ale legislativului. În anul 1881 are loc repararea și
reamenajarea vechii construcții a Adunării Deputaților, obținute din
transformarea chiliilor și este adăugat un amfiteatru, asemănător Palatului
Deputaților Germani (Reichstag). Amfiteatrul creat era mare, cochet, spațios și
avea două rânduri de loji și o galerie. Deputații își desfășurau ședințele în
sala de ședințe, o sală cu scaune dispuse în semicerc, în partea din față a
acestuia exista o tribună, iar în dreapta tribunei era amplasată banca
miniștrilor. Clădirea era deschisă publicului pentru vizitare doar în
afara orelor de ședință, în urma acordului obținut de la unul din funcționarii
instituției. Cetățenii români puteau lua parte la lucrările camerei doar dacă
aveau semnătura unui deputat pe un tichet de intrare, cetățenii străini având
nevoie de semnătura ambasadei țării sale. În locul fostului palat al
Adunării Deputaților, în anul 1907 este ridicată actuala construcţie, după
planurile arhitectului Dimitrie Maimarolu. Fațada construcției realizată
în stil neo-claisc, cu o lungime de 80 metri, are un parter impozant și este
dominată de centrul acesteia, corpul intrării, decroșat având un peristil
format din 6 coloane ionice, grupate câte două. Cupola clădirii este
asemănătoare cu cea a Ateneului Român din Bucureşti, o altă clădire
reprezentativă a capitalei. Lucrările de
ridicare a clădirii au fost conduse de inginerul George (Gogu) Constantinescu.
În construcţie au fost folosite elemente de beton armat, fiind prima clădire
din beton armat din ţară. Cu timpul a suferit diverse modificări. Cea mai
importantă a fost refacerea cupolei, care s-a prăbuşit la cutremurul din 10
noiembrie 1940. Suprafaţa totală construită este de 7.000 de metri pătraţi.
Clădirea are mai multe niveluri, care pot fi sesizate mai bine de pe latura de
răsărit a dealului. Pe panta acestuia se ridică două subsoluri şi un extensol
(subsol III parţial), parter şi două etaje. Ultimul etaj este în mare parte
mansardă. Interiorul cuprinde mai multe săli, birouri şi anexe, grupate în
patru aripi, dispuse în jurul unei aule mari, care este de altfel piesa
dominantă a întregii clădiri. Imobilul este din zidărie masivă, iar acoperişul
este în mare parte din beton armat. Potrivit specialiştilor, arhitectura
exterioară, cât şi cea interioară, se apropie de arta neoclasicismului, cu
influenţe din barocul francez. Faţada centrală, cea mai expusă privirilor, este
orientată spre catedrală şi paraclis, şi are intrarea evidenţiată printr-un
portic impunător, care se sprijină pe doi masivi de zidărie şi şase coloane de
piatră. Ele sunt aşezate pe câte un postament de piatră înalt de un metru. Pe
fronton, sub cornişe, stă scris: Palatul Patriarhiei. Deasupra cornişei este
acoperişul, o mare cupolă cu baza circulară şi ferestre rotunde de
jur-împrejur, învelită cu tablă ornamentată, care se prelungeşte la vârf cu o
boltă cu ferestre semicirculare şi un glob metalic pe care se înalţă o acvilă.
La întrarea principală, din spatele coloanelor de piatră, sunt trei uşi masive
de stejar, în două canate. Doar un ochi format şi curios poate descoperi că pe
fiecare canat există câte o plăcuţă de alamă incrustată cu stema Principatelor
Unite (acvila Ţării Româneşti şi bourul Moldovei) şi anul 1908 (data
construcţiei clădirii). O altă intrare, secundară, se găseşte în colţul de
nord-est. Privită dinspre clopotniţă, aripa de est a clădirii este deosebită
prin echilibrul volumelor, forma şi dispunerea ferestrelor. De asemenea,
impresionante sunt şi scările placate cu dale de piatră, care coboară domol
panta de sud a dealului, în parcul din spate. Aici, o altă intrare, la fel de
impunătoare ca celelalte. Parcul se întinde pe o suprafaţă de 3000 de metri
pătraţi şi este o adevărată oază de linişte şi reculegere. Mai departe, la
parterul intrării principale, este un hol de marmură, în formă de patrulater, lung
de 15 metri. Plafonul este de fapt o boltă cu arcade sprijinite pe coloane de
marmură. Arcadele bolţii sunt ornamentate cu stucaturi. Încăperea este luminată
de luminatoare mari, montate în plafon. Pereţii sunt placaţi cu panouri de
marmură albă, în formă de rame, iar pardoseala cu plăci de marmură cu motive
geometrice. Pe peretele de sud, între coloane, tronează icoana Maicii Domnului
şi stema Patriarhiei. Începând cu anul
1997, de când a revenit Patriarhiei, în diferite spaţii ale palatului se
desfăşoară şedinţele Adunării Naţionale Bisericeşti şi ale Adunării Eparhiale a
Arhiepiscopiei Bucureştilor, conferinţele preoţeşti, consfătuirile profesorilor
de religie, întâlniri ale ierarhilor cu preoţi, profesori, studenţi teologi şi
elevi seminarişti, concerte de muzică bisericească şi de colinde, expoziţii de
icoane, alte activităţi bisericeşti. Tot aici sunt birourile unor sectoare ale
Administraţiei Patriarhale, redacţia periodicului „Chemarea Credinţei“, a
Biroului de Presă al Patriarhiei. În ziua de 27 octombrie 2007, cu ocazia
sărbătorii Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou, Preafericitul Părinte Patriarh
Daniel a sfinţit şi inaugurat studiourile posturilor de Radio şi Televiziune
Trinitas, instalate aici şi dotate cu mijloace tehnice moderne. Din data de 16
iunie 2008, în Palatul Patriarhiei funcţionează şi Agenţia de Ştiri BASILICA.
Din orice parte e privită, clădirea se înfăţişează sub o altă dimensiune, cu excepţia
aripii de vest, care a rămas din construcţie neterminată. Înaintând, paşii
urmăresc partea de sud a holului de marmură, unde se deschide un coridor, care
înconjoară aula mare de formă circulară, în jurul căreia sunt dispuse toate
celelalte încăperi şi coridoare. Câte un coridor circular, identic cu cel de la
parter, se află la etaj şi la mansardă. Aula are 900 de locuri pe scaune, din
care 400 la parter şi 500 la cele două balcoane. Accesul în sală se face din
cele trei coridoare circulare, de la parter, etaj şi mansardă, prin 12 uşi de
stejar în două canate. Mai departe, pe o platformă de lemn cu opt trepte se
află un pupitru prezidial. La dreapta şi stânga acestei platforme sunt două
pupitre semicirculare, cu scaune tapisate, ridicate cu patru trepte de la
podea. Pereţii au lambriuri de lemn sculptate cu motive geometrice. Lumina
naturală pătrunde prin plafon, unde se deschide o mare cupolă circulară,
asemănătoare cu cea a Ateneului, cu ferestre rotunde şi geamuri colorate în
armătură metalică. Mobila din lemn masiv şi fotoliile tapisate cu catifea
purpurie, precum şi acustica sunt de calitate superioară. Coridorul circular de
la parter are ornamentate şi lambriuri, este mobilat cu fotolii şi canapele.
Tot aici sunt expuse tapiserii şi tablouri în ulei ale unor ierarhi ai
Bisericii, patriarhul Miron Cristea şi mitropoliţii Dionisie Lupu, Veniamin
Costachi, Calinic Miclescu, Ghenadie Petrescu, Conon Arămescu Donici. De
asemenea, palatul adăposteşte două picturi ce reprezintă momente importante din
istoria României, respectiv a Bisericii Ortodoxe Române, proclamarea Marii
Uniri din 1 Decembrie 1918, ridicarea Mitropoliei la rangul de Patriarhie
(1925) şi încoronarea primului patriarh al Bisericii Ortodoxe Române (Miron
Cristea). O încăpere cu ferestrele spre paraclis închide aripa de vest a
palatului, rămasă neterminată. Această încăpere, cu pardoseala de lemn, cu trei
candelabre din cristal de Bohemia fixate în plafon, şi mobilier modern,
serveşte ca sală de şedinţe. Spaţiile aripii de est au o construcţie şi
ornamentaţie aparte. Sunt înalte şi spaţioase, cu ferestre spre curtea
exterioară, uşi de acces din coridor şi uşi de trecere din una în alta. Aici se
găsesc: Salonul „Sanctus Apostolus Andreas“, Salonul „Sanctus Dionysius
Exiguus“, Salonul „Sanctus Johannes Cassianus“, Salonul „Sanctus Niceta
Remesianae“ (Episcopus), Salonul „Sanctus Princeps Stephanus Magnus“, „Sancta
Parascheva“. Încăperile au primit de curând denumirile în latină din partea
Preafericitului Părinte Daniel. Uşile mari, de stejar masiv, în două canate,
sunt sculptate în partea de sus, ca şi tocurile de la ferestre, cu motive
florale şi geometrice. Plafoanele şi pereţii sunt încărcaţi cu panouri
dreptunghiulare de zidărie, ca nişte oglinzi înrămate şi ornamentate cu
elemente baroce. Predomină liniile curbe, frânte, care formează medalioane,
rozete, făclii, ghirlande cu flori, frunze, fructe. Culorile predominante sunt
roşu, albastru, vernil şi auriu. De plafoane sunt fixate candelabre mari de
metal galben şi cristal de Bohemia, cu mai multe braţe. Toate încăperile sunt
mobilate simplu şi sumar, cu excepţia celei din colţul de sud-est, numită Sala
de întruniri Conventus (fosta „Nicolae Iorga“), dotată cu o frumoasă masă ovală
de lemn sculptat şi scaune tapisate pentru conferinţe. În perioada
1948 – 1989 aici a avut sediul forul legislative al statului comunist – Marea
Adunare Națională. După Revoluția din anul 1989 aici a avut sediul Camera
Deputaților, camera inferioară a Parlamentului României, pentru ca din anul
1997 această să își desfășoare ședințele în clădirea nouă a Casei Poporului.
Vechea clădire a forului legislativ românesc a revenit la vechea destinație de
Palat al Patriarhiei Române.Biserica
Ortodoxă Română este
o biserică de origine apostolică, întemeiată prin lucrarea misionară a
Sfântului Apostol Andrei care a predicat cuvântul Evangheliei şi în fosta
provincie romană Scythia Minor, teritoriul dintre Dunăre şi vestul
Mării Negre, Dobrogea de astăzi (Sud-Estul României). La 25 aprilie 1885,
Biserica Ortodoxă Română a devenit autocefală (de sine stătătoare),
iar la 25 februarie 1925 a fost ridicată la rangul de Patriarhie, fiind în
comuniune dogmatică, liturgică şi canonică cu celelalte Biserici Ortodoxe
Surori. La recensământul din
anul 2002 ponderea ortodocșilor în rândul populației României era de 86,7%.
Biserica Ortodoxă Română este organizată ca Patriarhie şi
cuprinde: în ţară: 6 Mitropolii, împărţite în Arhiepiscopii şi Episcopii, cu un
total de 13527 parohii şi filii, deservite de 14513 preoţi şi diaconi, ce
slujesc în 15218 lăcaşuri de cult; pentru românii ortodocşi din diaspora există
3 Mitropolii (constituite din 3 Arhiepiscopii şi 6 Episcopii) în Europa; o
Arhiepiscopie pe continentul american şi o Episcopie a Australiei şi Noii
Zeelande. Biserica Ortodoxă Română are 637 de mănăstiri şi schituri,
cu peste 8 000 de monahi şi monahii. Ea dispune de: 33 de Seminarii
Teologice liceale; 11 Facultăţi de Teologie şi 4 departamente de teologie,
incluse în cadrul altor facultăţi, care fac parte din învăţământul superior de
stat, având înscrişi peste 9000 de studenţi, la mai multe specializări. Peste
10000 de cadre didactice predau religia în şcolile publice. Pe lângă
activitatea curentă din parohii, asistenţa religioasă este asigurată şi în:
armată, jandarmerie şi penitenciare, de către 143 de preoţi; spitale, centre
sociale şi unităţi de învăţământ, de către 364 de preoţi. Instituţii sociale
aflate sub directa îndrumare a Bisericii Ortodoxe Române:
- 121 de centre
pentru copii;
- 35 de centre
pentru vârstnici;
- 106 cantine
sociale şi brutării;
- 52 de centre
de diagnostic şi tratament, cabinete medicale şi farmacii sociale;
- 23 de centre de
consiliere şi asistenţă a familiilor în dificultate;
- 2 centre pentru
victimele traficului de fiinţe umane.
Biserica
Ortodoxă Română este implicată în derularea unor programe naţionale
privind: - combaterea
violenţei domestice;
- prevenirea
traficului de persoane;
- prevenirea
consumului de droguri;
- prevenirea
răspândirii HIV-SIDA;
- integrarea şi
incluziunea socială a categoriilor defavorizate (persoane cu disabilităţi,
şomeri ş.a.)
Unităţile
componente ale Bisericii Ortodoxe Române sunt: parohia, mănăstirea, protopiatul, vicariatul,
eparhia (arhiepiscopia si episcopia), mitropolia. Mihai Eminescu 1850 - 1889
Societatea numismatică română
Gruparea colecționarilor de medalii și insigne "Mihai Eminescu"
Mihai
Eminescu (nume
real Mihail Eminovici) (născut 15 ianuarie 1850 la Ipoteşti, judeţul
Botoşani şi decedat la 15 iunie 1889 în Bucureşti) a fost un poet, prozator şi
jurnalist român, socotit de cititorii români şi de critica literară postumă
drept cea mai importantă voce poetică din literatura română. Eminescu a fost activ
în societatea politico-literară Junimea, şi a lucrat ca redactor la Timpul,
ziarul oficial al Partidului Conservator. A publicat primul său poem la vârsta
de 16 ani, iar la 19 ani a plecat să studieze la Viena. Manuscrisele poetului
Mihai Eminescu, 46 de volume, aproximativ 14000 de file, au fost dăruite
Academiei Române de Titu Maiorescu, în şedinta din 25 ianuarie 1902. Eminescu a
fost internat în data de 3 februarie 1889 la spitalul Mărcuţa din Bucureşti şi
apoi a fost transportat la sanatoriul Caritas. În data de 15 iunie 1889, în
jurul orei 4 dimineaţa, poetul a murit în sanatoriul doctorului Şuţu. În 17
iunie a fost înmormântat la umbra unui tei din cimitirul Bellu – Bucureşti. A
fost ales post-mortem (28 octombrie 1948) membru al Academiei Române.
Era la început veacului al XX-lea.
Cultura şi ştiinţa în România prinseseră aripi de zbor stabile şi de
perspectivă, precizându-se domeniile şi principiile de activitate. Se trecea
acum la culegerea primelor roade ale frământatului şi cu rol de pionierat secol
al XIX-lea, când reprezentanţi de frunte ai renaşterii româneşti se dăruiau, cu
întreaga lor fiinţă, intereselor naţionale. Unirea Principatelor şi marile
reforme ale lui Alexandru Ioan Cuza au deschis larg porţile afirmării
învăţământului, ştiinţei şi culturii în România. Publicaţii şi societăţi de tot
felul luau fiinţă, croindu-şi drum spre mintea şi inima românilor. În acest context de
efervescenţă spirituală, o nouă ştiinţă specială se înfiripa în peisajul
intelectual românesc. Informaţiile lui C. Bolliac din „Trompeta
Carpaţilor”, referitoare la unele descoperiri monetare, dar mai ales
lucrările lui D.A. Sturdza şi primele studii de specialitate ale lui M.C.
Sutzu, precum şi alcătuirea unor colecţii monetare, aveau să se constituie ca
temelie a ştiinţei numismatice din România. Începutul sec. XX va marca pentru
numismatica din ţara noastră un moment de o reală
însemnătate.
Pe data de 28 decembrie 1903, la iniţiativa unui grup de
entuziaşti şi pasionaţi ai acestei discipline, lua fiinţă Societatea Numismatică
Română (S.N.R.). Adunarea Generală, în şedinţa sa inaugurală, a votat
Statutele Societăţii şi a ales Comitetul de conducere în următoarea alcătuire:
D.A. Sturdza, preşedinte de onoare; M.C. Sutzu, preşedinte activ; Gr.
Tocilescu, vicepreşedinte; Al. Cantacuzino, secretar; lt. col. G. Iordăchescu,
casier contabil; dr. G. Severeanu, subsecretar şi D. Panku, C. Alessandrescu,
Carol Storck şi E.D. Mirea, membri. O dată cu adoptarea Statutelor se fixa şi
ţelul principal al Societăţii, care îşi propunea „să dezvolte ştiinţa şi arta
numismatică” în România." În prezent SNR are filiale în aproape toate
județele țării. Sus am postat logo-ul Societății Numismatice Române.
Gravorii
gravorii profesioniști ai Monetăriei Statului și Societății Numismatice Române,
iubitori de Eminescu, s-au reunit în Gruparea Colecționarilor de Medalii
și Insigne Mihai Eminescu a Societății Numismatice Române (G.C.M.I. - M.E. a
S.N.R.) care are sediul la Cercul Militar Național
din București. Începând cu anul 2000 această grupare organizează de două ori pe
an, pe 15 ianuarie și 15 iunie, în Palatul Parlamentului din București, sala
Constantin Brâncuși, Salonul Mihai Eminescu. Prin această acțiune se dorește
sa se promoveze in rândul tinerilor si, nu numai al lor, personalitatea
poetului național și a numismaticii eminesciene, în general. Deasupra admiri
logo-ul Grupării Colectionarilor de Medalii și Insigne “Mihai Eminescu”
din cadrul Societății Numismatice Române.
Atena era o zeiţă, una dintre cele mai
mari divinități ale mitologiei greceşti, identificată de către romani cu
zeița Minerva. Era zeița înțelepciunii, pe care grecii o mai numeau și Pallas Athena sau,
pur și simplu, Pallas. Deasupra am postat o poză cu statuia zeiţei Atena care
se găseşte la Muzeul Luvru din Paris. Pe listele Societăţii Numismatice
Române sunt în prezent 400 de colecţionari plătitori de cotizaţie din care
câteva zeci sunt profesionişti care lucrează în muzee, centre de cercetare,
universităţi, iar ceilalţi sunt colecţionari răspândiţi prin toată
ţara.
Set 3 medalii - locul 1, 2 și 3
Campionatul european pentru copii clasa B - Taekwondo WT
Taekwondo, transcris și ca Taekwon-Do sau Tae
Kwon Do, este o artă marțială
coreeană caracterizată în special prin lovituri înalte cu piciorul și lovituri
cu pumnul. Taekwondo este unul dintre sporturile naționale coreene, practicat
de peste 2000 mii de ani, reprezentând unul dintre cele mai vechi arte
marțiale. Recent intrat în categoria sporturilor olimpice, practicarea acestui
sport în întreaga lume este structurată și administrată de către World
Taekwondo WT (în română, Federația Mondială de Taekwondo). În România practicarea
acestui sport se realizează sub coordonarea Federației Române de Taekwondo WT,
la conducerea căreia se află Constantin Apostol, maestru internațional 7 DAN.
(iunie 2023). Lupta dintre cei doi sportivi ai meciului
de taekwondo este caracterizată de lovituri în mare parte ale
membrelor inferioare, punctate corespunzător de către sistemul electronic pus
la dispoziție, dar și de arbitri. Sportivii poartă echipamente de
protecție pe cea mai mare parte a corpului (cască de protecție dotată cu
senzori electronici, protecție dentară, vestă dotată cu senzori pentru
punctare, protecții pentru antebrațe, mănuși, tibiere și metatarsiene
dotate cu senzori electronici pentru a
fi realizată punctarea loviturilor.) Cei doi luptători poartă culorile
albastru, respectiv roșu ( în coreeană chong, respectiv hong). Aceștia se luptă
pe o suprafață octogonală ori pătrată, format 10x10 ori 12x12 metri.
Meciurile sportivilor sunt atent coordonate de către trei arbitri dintre care
unul central. La masa suprafeței există un alt arbitru care se ocupă de partea
tehnică a meciului de taekwondo, supraveghind la sistemul de înregistrate
al loviturilor. Un alt arbitru ține evidența fiecărui meci în parte pe o hârtie
specială, în cazul unei posibile erori la nivelul echipamentelor. Ultimul
arbitru, este cel de la Video-Replay, un sistem de contestare a deciziilor
luate de către arbitrii de la suprafață, de către antrenorii sportivilor.
Dineș - Festinul bunului gust
Dineș este numele unui restaurant bucureștean situat în Parcul Carol din București, lângă Arenele Romane (Strada Cuțitul de argint ) într-un cadru natural deosebit, inconjurat de o oaza de liniste, prospetime si verdeata. Restaurantul Dines face parte din grupul de firme DINES, cu traditie in industria alimentara și dispune de patru saloane: "Banatul" - 80 - 100 locuri, "Moldova" - 30 - 35 locuri, "Oltenia" - 30 - 35 locuri și "Foisor" - 40 - 50 locuri. Restaurantul dispune de izolare fonica, aer conditionat, climatizare, sistem de sonorizare, videoproiector, ecran de proiectie, acces gratuit la internet prin wireless. Este dotat cu o bucatarie moderna, in conformitate cu normele UE. Vineri, sâmbătă și duminică până la ora 24.00 aici se poate ascula muzică live. Echipa Dines este formata din personal calificat, cu experienta, instruit sa indeplineasca si cele mai exigente cerinte. Aici se poate servi:
- Meniul zilei - Ciorba, Fel Principal, Desert - de Luni pana Vineri, intre orele 12.00 - 16.00.
- Micul dejun - Continental si Englezesc - intre orele 09.00 -
12.00.
Electroaparataj
Electroaparataj este o
companie producătoare de aparate de distribuție și control al
electricității. Cu o experienta in domeniul
aparatajului de joasa tensiune si al serviciilor de tip electrotehnic: injectie
termoplastic si termorigid, prelucrare prin deformare plastica la rece,
galvanizare electrica, vopsire in camp electrostatic, ne dorim parteneriat si
colaborari cu firme in regim OEM. Electroaparataj a fost infiintata
in 1948 ca producator de echipament de comutatie de joasa tensiune.Cu
o gama de produse dezvoltate de propriul departament de cercetare-proiectare, a
devenit leader de piata pana in anul 1990 cand, la intrarea in tara a
competitiei companiilor multinationale, si-a redus o parte din fabricatie. Complet
privatizata in anul 1997, Electroaparataj si-a dezvoltat
capacitatile si tehnologiile de productie aferente aparatajului de joasa
tensiune si serviciilor respective. Electroaparataj produce sisteme de
climatizare, grupuri de răcire și accesorii auto, fiind unul dintre furnizorii
de componente pentru autoturismele Dacia Logan. Concret aici se produc:- Separatoare pentru inchiderea/deschiderea in sarcina nominala
si protectia prin sigurante fuzibile, a circuitelor electrice de joasa tensiune
pentru uz industrial
- Confecții metalice după proiect sau model
- Rafturi metalice pentru spatii comerciale si magazine cu
profil divers
- Piese de schimb in tractiune urbana; contact dublu 2 x 200
A pentru controler; contactor
MTU 25 și contact
ax inversor pentru vagoane V3A.
- Repere obtinute prin deformare plastica la rece prin
tehnologii de debitare pe ghilotina, stantare pe prese mecanice 6-150 tf si
prese automate 40-250 tf.
- Repere de strungarie usoara
- Repere obținute prin presare directă și injecție termorigid
cu presa Krauss Maffei
- Reperele obtinute prin injectie termoplast
- Acoperiri galvanice (cu zinc, argint sau staniu)
- Vopsire în câmp electrostatic cu vopsea pulbere
Acționarul majoritar al companiei este fondul de
investiții Broadhurst, al New Century Holdings, cu o deținere de
peste 84,74% din titlurile companiei. Sus este postată sigla Electroaparataj -
Bucureşti.București - România
Nu există informații despre produsul medalistic de mai sus, deși s-ar putea crede că este vorba despre ceva din domeniul electronicii. Dacă cineva dintre cititori deține informații sigure despre această insignă îl invit să ni le împărtășească la rubrica "comentarii" de la subsolul acestui artcol de blog. Cu mulțumiri!
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură ale Bucureștiului de acum
sau altădată și chiar unele trimiteri poștale ilustrate.
Expoziția generală română - 1906 - Pescăriile statului
Biserica Boteanu
Palatul de Justiție
Palatul poștal
Biserica Colțea
Vechiul Teatru Național
Palatul episcopal catolic
Muzeul zoologic
Muzeul național al țăranului român "Dimitrie Gusti"
Casă din Banatul de munte
Comuna Borlova, jud. Caraș Severin
Marele Hotel de Franța
________________ooOoo________________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Explorator portughez Vasco da Gama,
a trăit între anii 1460(69) - 1524
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 17.07.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu