1. Turnul de apă Hyllie, poartă numele
cartierului în care este situat în orașul Malmo –
Suedia.
Turnul a fost
proiectat de arhitectul Karl Ivar Stal pentru compania locală Kjessler
& Mannerstråle, fiind dat în folosință în anul 1973. Este de culoare albă și are forma unui farfurii
zburătoare. Turnul este situat în mijlocul unui părculeț, are înălțimea de 62
de metri (203 ft) și depozitează 10200 metri cubi de apă. Turnul este protejat
de multiple sisteme și dispozitive de siguranță. Este cel mai nou recent
turn de apă din Malmö, designul său fiind rezultatul unei propunerii
câștigătoare în cadrul unui concurs de arhitectură. Propunerea câștigătoare a
aparținut firmei „Drabant” din capitala Stokholm. Costul de realizare a construcției
s-a ridicat la 8,6 milioane de coroane suedeze. Fiind situat lângă calea ferată
Oresundstag, turnul devine primul obiectiv ce atrage atenția călătorilor care
vin cu trenul dinspre Danemarca în Suedia. Cu trecerea timpului turnul a
devenit un popular simbol al orașului Malmo, noaptea și ocazional fiind
iluminat în culori diferite. Altitudunea bazei turnului este 21 metri deasupra
nivelui mării. Până în anul 1996 cupola turnului a găzduit un atractiv
restaurant pentru ca ulterior să primească destinația de spațiu expozițional.
Dacă la început turnul era solitar în peisaj, astăzi este înconjurat de noi și
moderne clădiri: Malmo Arena, Centrul comercial Emporia, Citytunneln și Gara Hyllie.
2. Undeva
pe coasta de est a portului italian Napoli, printre containere, depozite și
linii de cale ferată, în vecinătatea Pieței de Pește, te întâmpină o
construcție solidă și îndrăzneață realizată la comanda Companiei Unificate a
Lucrătorilor Portuari din orașul Napoli.
Clădirea
reper vizibil dinspre mare, este un volum gigantic din beton armat ale cărui
forme organice se referă la forme zoomorfe și marine. Construcția clădirii s-a
realizat între anii 1968-1978 și este
opera renumitului arhitect italian Aldo Loris Rossi (1933 - 2018), profesor
de design la Facultatea de Arhitectură din Napoli și academician emerit al
artelor designului din Florența. În anul 1997
arhitectul Paolo Giordano a declarat: „Aldo Loris Rossi propune o arhitectură în care componenta formală, printr-o
configurație plurisemn exasperată, este împinsă la limitele extreme ale
ortodoxiei utopice”. Edificiul Casa muncitorului portuar (în limba italiană – Casa del Portuale) constă într-o bază
alungită și un turn cu zece etaje la care adera doisprezece cilindri verticali
care structurează clădirea, la care se atașeaza și alte cladiri, de forme și
funcții diferite, transparente sau opace. La cel mai de jos nivel
erau birourile, zonele de servicii și echipamentele; alte birouri și
locuințe ocupau nivelurile intermediare, în timp ce restaurantul era la nivelul
superior. Monumentalitatea operei, formele ei futuriste, poetica brutalistă a
acestei clădiri sunt motivele pentru care este considerată una dintre cele mai
importante construcții ale celei de-a doua jumătăți a secolului 20 la Napoli.
Arhitectura lui Rossi este printre cele mai originale în contextul
contemporan și se realizează prin articularea volumelor în jurul unui nucleu
central, care sunt aproape explodate la exterior ca printr-o forță centrifugă,
deși în cadrul unui control geometric și structural riguros. Astăzi, vizitarea Casei del Portuale este o călătorie către
abandon. Clădirea este multifațetă, dar conceptul ei este simplu: o serie
de cilindri plus o prismă, goală și structurală, vizibile din exterior, care
adăpostesc sisteme și ascensoare. Aceste elemente duc la agățarea pieselor
independente în console și apoi extinderea sau micșorarea la diferite niveluri
în funcție de funcții și nevoi statice: tăvi circulare și semităvi, prisme
vitrate și piese convexe. Interiorul clădirii este la fel de bizar, el
amintind de formele unor nave spațiale alteori de interioarele unor nave
maritime. Acest
proiect al lui Aldo Loris Rossi a devenit un simbol al aprecierii actuale
reînnoite pentru arhitectura brutalistă. Criticul de arhitectură Bruno
Zevi a descris această clădire drept „un obiect de pionierat, spectaculos,
subversiv, care pare să pretindă o salvare a mediului”. Arhitectura lui
Rossi a fost întotdeauna greu de încadrat în retorica oficială a arhitecturii
moderne. Betonul și sticla sunt singurele două materiale folosite în clădire, dar
betonul, cu calitățile sale plastice, creează varietatea expresivă a formelor
care fac Casa del Portuale celebră la
nivel internațional.
Această clădire a fost selectată printre cele mai
reprezentative 100 de clădiri din beton ale secolului XX. Pe măsură ce trec
anii acest frumos edificiu rămâne un uriaș blocat în zona portuară, dar ce-i
păcat este faptul este faptul că își pierde viața de altădată.
3. Chinezii au surprins
întotdeauna prin construcțiile lor ieșite din comun, iar calea ferată
construită printr-un bloc de apartamente este unul dintre acele proiecte care
nu trec neobservate.
Calea ferată traversează la propriu un bloc turn, cu 19
etaje, din municipiul chinez Chongquing
(unul dintre cele mai mari orașe ale Chinei, atât ca suprafață cât și ca
populație). Chongquing este un oraș situat în sud-estul țării, numără 49
milioane de locuitori (mai mult de două ori decât are România) și se întinde pe
doar 50000 de metri pătrați, ceea ce înseamnă că problema spațiului este una
arzătoare. Tocmai de aceea, arhitecții și-au pus la încercare imaginația,
pentru a rezolva această problemă. În plus, arhitecții au fost obligați să
traseze ruta trenului prin blocul de apartamente și din cauza terenului muntos.
Dacă nu făceau asta, singura soluție pe care o aveau era să demoleze
clădirea.Trenul neobișnuit traversează clădirea între etajele șase și
opt, din blocul cu 19 etaje, el fiind și la îndemâna locatarilor,
aceștia putând să se urce în el de la etajul 6.
Chinezii au rezolvat și
problema zgomotului, pentru că la amenajarea liniei ferate au folosit materiale
speciale. La orele cele mai aglomerate, locatarii aud un zgomot asemănător cu
cel făcut de o mașină de spălat, astfel că poluarea fonică este aproape
infimă.
xxx
O CARICATURĂ
DE COSTEL PĂTRĂȘCAN
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_______________xxx_______________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept,
la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Emblema
de Onoare a Forțelor Terestre se conferă prin
ordin de către Șeful Satului Major al Forțelor Terestre pentru fapte deosebite
care au contribuit la ridicarea prestigiului Armatei României, pentru
fapte de eroism, pentru îndeplinirea ireproșabilă a misiunilor sau pentru
obținerea de rezultate deosebite în procesul de instruire. Distincția se
conferă personalului militar și
civil, structurilor Armatei României, rezerviștilor, veteranilor de război,
precum și militarilor și structurilor militare străine din forțele terestre. Pe
aversul acestei embleme este reprezentat însemnul heraldic al Statului Major al
Forțelor Terestre, înalt de 35 mm, înconjurat de o cunună de lauri deschisă,
lată de 10 mm. În deschiderea cununii de lauri este dispusă central o cruce.
Deasupra cununii de lauri este dispusă central plăcuţa superioară, cu
dimensiunile 20 mm x 10 mm, pe care este înscris, în relief, cu majuscule,
cuvântul „ONOARE”. Pe reversul emblemei este reprezentată aceeaşi cunună de
lauri, cu o cruce în deschiderea acesteia. Cuvântul „ONOARE“ este scris şi pe
reversul plăcuţei superioare, în relief, cu acelaşi tip de caractere. Pe
reversul emblemei, central, este scris în relief cu majuscule, cu litere înalte
de 3 mm, următoarea denumire: EMBLEMA DE ONOARE A FORTELOR TERESTRE. Forțele
Terestre Române este
numele celei mai mari părți Armata României. Având tot
echipamentul revizuit recent, azi aceste forțe sunt bine echipate, România
fiind astfel unul dintre cei mai importanți noi membri ai NATO. Începând
cu anul 1991 s-au produs schimbări pozitive: bugetul militar a sporit
considerabil, recrutarea tinerilor a fost desființată, are loc un proces de profesionalizare a personalului dar și de
modernizare tehnicii, armamentului, clădirilor și în general a întregii logistici
militare. Forțele
Terestre reprezintă cea mai importantă componentă a Forțelor Armate Române și
sunt destinate realizării de diferite acțiuni militare, cu caracter terestru
sau aeromobil, în orice zonă sau direcție. Din Forțele Terestre fac parte: Infanteria,
Artileria, Rachetele și artileria AA, Vânătorii de munte, Parașutiștii,
Geniștii, Structuri ale comunicațiilor și informaticii, Unități de apărare NC,
Poliție militară, Administrație / Intendență și Forțe pentru Operațiuni Speciale
(FOS).
I.P.C.F. - XXX (30 ani)
I.P.C.F.
(Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate)
a luat ființă în noimebrie 1947 ca
urmare a unei hotarari a Direcției Generale CFR. Scopul a fost de a se realiza
o conceptie unitara asupra modernizarii si dezvoltarii Cailor Ferate Romane,
separand activitatea de conceptie - studii si proiecte - de cea de executie si
de exploatare. Organigrama IPCF cuprindea 7 grupe de studii si proiectare, un
serviciu de personal, un serviciu de contabilitate, un Director General cu doi
directori adjuncti si o grupa de consilieri de specialitate. Schema de personal
prevedea initial 478 persoane, din care 276 persoane in sediul central, avand o
pondere de peste 50% ingineri si arhitecti. Ei proveneau, in primul rand, din
cadrul colectivelor de proiectare si executie din serviciile Directiei
Speciale, desprinsa in anul 1934 din Directia: Poduri, Lucrari Noi, si aduceau
la IPCF si unitatile lor exterioare pentru studii, sondaje, masuratori.
Specialistii transferati la noul IPCF, ingineri si arhitecti cu o mare
experienta in lucrarile de cale ferata. Ei au fost incadrati in punctele cheie ale
activitatii de studii si proiecte, avand rol de coordonare, indrumare si
formare, dar si in functii de sefi de colective, conducatori de grupe de studii
si proiecte, consilieri si cadre de conducere. Specialistii adusi se bucurau de
un prestigiu recunoscut la nivelul retelei de cale ferata si au reprezent mereu
un exemplu pentru tinerii colegi care se formau ca proiectanti. In anul 1991,
prin H.G. nr. 235 din 29 martie 1991 privind infiintarea Societatii Nationale a
Cailor Ferate Romane, isi schimba denumirea din IPCF in ISPCF - Institutul de
Studii si Proiectari Cai Ferate, dar ramane in subordinea Societatii Nationale
a Cailor Ferate Romane. Prin H.G. nr. 570 din 21 august 1991 desprinde de
Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane ca societate comerciala
independenta. Din 2006 ISPCF se privatizează. Serviciile realizate de ISPCF - S.A. au satisfac toate cerinţele, calitatea
concepţiei constructive şi tehnologice fiind în conformitate cu standardele
româneşti şi internaţionale (UIC, EN CEI, ISO, etc.). Institutul este situat în București,
Sectorul 1, Bulevardul Dinicu Golescu, la nr.38.
Direcția topografică militară - 150 ani 1859 - 2009
Direcţia
Topografică Militară (D.T.M.) fost
înfiinţată la 12 noiembrie 1859 prin Înaltul Ordin de zi nr.83, semnat de
domnitorul Alexandru Ioan Cuza, care prevedea îndeplinirea de atribuţii,
conform art. 7 lit. a), privind „tot ce atinge de lucrările topografice,
geodezice şi statistice, precum şi ridicarea şi lucrarea planurilor de acest
fel şi aplicarea acestor lucrări la facerea hărţii cadastrale a Principatelor Unite”,
de către Biroul de geniu, prima structură militară a acelei vremi specializată
în domeniul topogeodeziei. Astăzi, după mai bine de 155 de ani de existenţă şi
activitate neîntreruptă, DTM este structura specializată a Ministerului
Apărării Naţionale în realizarea, actualizarea, multiplicarea şi difuzarea
produselor geospațiale în conformitate cu Politica Geospaţială NATO şi
standardele NATO, UE şi naţionale specifice, necesare asigurării geografice a
Armatei României şi la cerere, a celorlalte structuri ale Sistemului de
Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională, Guvernului României, NATO şi
UE. Sus am postat logo-ul acestei structuri militare. Principalele
obiective ale DTM sunt a sigurarea geografică a Armatei României şi, la cerere,
a celorlalte structuri ale Sistemului de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă
Naţională precum şi a structurilor NATO/PfP/UE conform GEO-1, Instrucţiuni
pentru asigurarea geografică în Armata României, aprobate prin Ordinul
ministrului apărării naționale nr. M.173 din 25.11.2004; planificarea,
organizarea, conducerea şi controlul asigurării geografice în cadrul
Ministerului Apărării Naţionale; elaborarea concepţiei de înzestrare cu produse
geospaţiale şi tehnică topogeodezică a structurilor Ministerului Apărării Naţionale;
executarea serviciilor de aerofotogrammetrie şi de realizare a
ortofotoplanurilor pe teritoriul României şi executarea serviciilor de
digitizare şi actualizare a Sistemului de Identificare a Parcelelor Agricole
pentru Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Realizarea seturilor
de date spaţiale pentru temele repartizate Ministerului Apărării Naţionale, în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr 4/2010 pentru
instituirea Infrastructurii Naţionale pentru Informaţii Spaţiale; realizarea,
întreţinerea şi administrarea geoportalului INIS – componenta Ministerului
Apărării Naţionale, asigurarea protecţiei informaţiilor clasificate în cadrul
operaţiunilor de aerofotografiere a teritoriului naţional realizate de către
persoane fizice şi juridice civile, executarea documentaţiilor tehnice
cadastrale pentru imobilele aflate în administrarea / proprietatea Ministerului
Apărării Naţionale; participarea la Programul Multinaţional de Coproducţie
Geospaţială (MGCP), cooperarea pe linie de specialitate cu instituţii militare
şi civile de profil din ţară şi străinătate, pentru îndeplinirea misiunilor de
asigurare geografică; instruirea personalului Direcţiei Topografice Militare
„General de divizie Constantin Barozzi” și Unităţii de Instrucţie şi Asigurare
Topogeodezică „General de divizie Constantin I. Brătianu”; instruirea,
coordonarea şi evaluarea specialiştilor topogeodezi militari precum şi a
responsabililor cu asigurarea geografică din cadrul Ministerului Apărării
Naţionale; asigurarea protecţiei informaţiilor clasificate în Direcţia
Topografică Militară „General de divizie Constantin Barozzi” şi Unitatea de
Instrucţie şi Asigurare Topogeodezică „General de divizie Constantin I.
Brătianu”. Prezint mai jos câteva repere
istorice în evoluția DTM române: 1859 - prima determinare astronomică
ştiinţifică din România consemnată, efectuată de ofiţerii geodezi români pentru
realizarea Hărţii României Meridionale, la scara 1:28.000, sub comanda mareşalului
austriac De Fligelly; 1863 - tipărirea „Hărții Principatelor
Unite Române”, întocmită de căpitanul Hadji şi locotenentul P. Gramont, la
scara 1:833.000, care cuprinde localităţile principale, staţiile poştale şi
telegrafice, drumurile şi relieful reprezentat prin haşuri; 1864 – generalul
C.I.Brătianu, generalul G.Iannescu, colonelul C.Barozzi și locotenent-colonelul
C. Căpităneanu participă la determinările privind „forma şi dimensiunea
Pamântului, prin măsurarea unor arce gigantice (de meridian şi paralel) care să
lege totodată triangulaţiile geodezice din diferite ţări”, sub egida unei
asociaţii geodezice europene; 1870 – înființarea Depozitului științific de
război, căpitanul C.Poenaru participă la lucrările „Comisiunei Europene
Dunărene”, de ridicare a cursului Dunării de la Brăila la Sulina, în urma
căreia a rezultat „Harta Deltei Dunării”; 1873 – editarea primului atlas de
semne convenționale românești; 1877 – În cadrul Marelui Cartier General se
înființează Direcția topografică; 1894 - începe construirea observatorului
astronomic militar, inaugurat în 1895; 1907 – se înființează secția de
Geografie militară în cadrul Societății române de geografie; 1930 – Serviciul
geographic al armatei se transformă în Institutul geografic militar; 1943 -
Depozitul de hărţi al Institutului Geografic Militar (aproximativ 40 de
vagoane) este mutat la Buşteni, iar în prima parte a anului 1944 sunt mutate şi
Secţia Cartoreproducere, în comuna Domneşti, Secţiile Geodezică şi Topografică,
în comuna Berevoieşti şi Şcoala de Cartografie, în comuna Stăneşti, din judeţul
Argeş; 1949 - Şcoala de Cartografie şi Arte Grafice este transformată în
„Şcoala Tehnică de Subofiţeri Cartografi”, iar de la 8 noiembrie 1950 şi
aceasta este tranformată în „Şcoala de Ofiţeri Topografi” cu durata de doi ani;
1950 – Institutul geografic militar devine Întreprinderea topografică
militară, ia fiinţă Facultatea de geodezie din cadrul Academiei Tehnice
Militare din Bucureşti; 1967 - Se înfiinţează ca unitate independentă în
cadrul Direcţiei Topografice Militare - „Centrul de Cercetări Ştiinţifice
pentru Geodezie şi Cartografie Militară”; 1978 - Se înfiinţează, ca unitate
productivă a Direcţiei Topografice Militare, „Oficiul de calcul”; 2012 -
Direcţiei Topografice Militare i-a fost acordată denumirea onorifică „General
de divizie Constantin Barozzi”, iar Observatorului Astronomic Militar i-a fost
acordată denumirea onorifică „Locotenent colonel Constantin Căpităneanu”, cu
ocazia aniversării a 153 de ani de existenţă, Direcţiei Topografice Militare
„General de divizie Constantin Barozzi” i s-a înmânat drapelul de luptă de
către şeful Statului Major General şi au fost dezvelite statuia şi tabloul
domnitorului Alexandru Ioan Cuza. Incertrans
Institutul de Cercetări în
Transporturi – INCERTRANS activează cu o tradiție de peste 90 de ani în
domeniul transporturilor. INSTITUTUL DE CERCETĂRI IN
TRANSPORTURI – INCERTRANS S.A. este organizat ca societate pe acțiuni sub
autoritatea Ministerului Educației si Cercetării si dispune de specialiști de
înalta calificare și cercetători știintifici specializați in universități
europene. Calitatea lucrărilor efectuate în cadrul Institutului este asigurata
de o echipă multidisciplinară de specialiști: ingineri proiectanți specializați
în construcția de drumuri și poduri, ingineri mecanici, experți, ingineri
specialiști în transporturile rutiere și feroviare, ingineri în domeniul
hidrotehnic, ingineri specialiști în construcția navelor, chimiști, geologi,
economiști, specialiști în analiza economico – financiară, juristi, experti
corporate, psihologi, traducători. De asemenea, Institutul colaborează cu
specialiști de la cele mai renumite universități și alte institute de
cercetare. În ultimii 30 de ani INCERTRANS a
finalizat un număr impresionant de proiecte, fiind recunoscut pentru calitatea
serviciilor oferite. INCERTRANS,
a fost înfiinţat în anul 1993, in baza HG 162/22.04.1993, în urma unor
transformări succesive și schimbări de denumire din Institutul Tehnologic CFR,
înființat în 8 ianuarie 1929. În prezent Ministerul Educației si Cercetării
este acționar majoritar deținând 64,5052 % din acțiuni, SIF Muntenia 22,7588 %
iar restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice și juridice. Direcțiile
principale de activitate ale acestui institut sunt:
- cercetare –
dezvoltare – inovare
- agremente
tehnice
- certificarea
conformității produselor si a sistemelor de calitate
- încercări și
analize de laborator de gradul I
- cercetare
stiintifica
INCERTRANS
S.A. este certificat de catre:
- Autoritatea
Aeronautica Civila Romana pentru
studii și cercetări în domeniul sistemelor rutiere rigide aeroportuare
- Autoritatea
Feroviara Romana – AFER – Ministerul Transporturilor pentru lucrări de cercetare științifică, proiectare, consultanta,
infrastructura portuara
- Asociația
Profesionala de Drumuri şi Poduri din
Romania pentru cercetare, proiectare, consultanta, execuție a lucrărilor de
drumuri şi poduri speciale
- Ministerul
Mediului şi Gospodăririi Apelor pentru
elaborarea documentațiilor de obținere aviz/autorizație de gospodărire a apelor
și elaborarea bilanțurilor de mediu
- Asociația
de Acreditare din Romania – RENAR pentru
organismul de certificare a calității produselor și pentru activități de
încercări produse și materiale utilizate în infrastructura transporturilor
- Ministerul
Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pentru atestarea conformității familiilor de produse utilizate
pentru construcția drumurilor, pentru încercări de materiale și produse
utilizate în infrastructura de transport și pentru încercări și verificări
specifice produselor feroviare
- Consiliul
Tehnic Permanent pentru Construcții pentru notificarea la Comisia Europeana în vederea evaluării
conformității produselor, în conformitate cu Directiva 89/106/EEC
- Societatea
Romana pentru Asigurarea Calității (SRAC) pentru sistemul de management al calității mediului și securității
sănătății în muncă
Festivalul Vasilache 1970 - Premiul II
Festivalul
Vasilache este un festival de păpuși și marionete organizat de Teatrul pentru Copii si
Tineret „Vasilache” din
municipiul Botoșani. Aici își dau întâlnire artiști din teatre similare din
toată țara. Teatrul pentru Copii si Tineret „Vasilache” a fost înfiinţat prin Decizia
nr. 153/1953 a Comitetului Executiv al Sfatului Popular al oraşului Botoşani.
La început s-a numit, în nota epocii, „Cravata Roşie”, dar din anul 1973, teatrul
a preluat numele unei cunoscute păpuşi româneşti, „Vasilache”. Teatrul pentru
Copii şi Tineret „Vasilache” are ca obiect de activitate promovarea artei
spectacolului de animaţie, a creaţiei artistice, a sincretismului artei
spectacolului de teatru prin conceperea şi prezentarea, în variate forme, a
spectacolelor de teatru specifice acestei arte (păpuşi, marionete, obiecte,
forme, etc.). Instituţia îşi desfăsoară activitatea pe baza conceptului de
creaţie artistică în domeniul artei spectacolului de teatru şi urmareşte, prin
programul artistic şi estetic pe care il oferă, să raspundă nevoilor şi
cerinţelor comunităţii locale în domeniul artistic. Obiectivele
instituţiei sunt, în principal: popularizarea teatrului de păpuşi ca gen
teatral; afirmarea identităţii culturale naţionale prin arta spectacolului;
promovarea excelenţei, a experimentului şi a inovaţiei creatiei dramaturgice şi
spectacologice; promovarea concurenţei în domeniul ofertei culturale. Pentru
atingerea acestor obiective, instituţia organizează şi susţine spectacole de
teatru proprii sau în colaborare cu alte autorităţi şi instituţii şi promoveaza
piesele şi textele de teatru reprezentative cuprinzând, pe langă poveştile
tradiţionale pentru copii, şi creaţii ale dramaturgiei universale şi româneşti,
de la clasici până la moderni. Spectacolele
Teatrului pentru Copii şi Tineret „Vasilache” se adresează, în primul rând,
publicului tânăr - copii preşcolari şi şcolari, adolescenţi, liceeni.
Deschiderea spre lume, spre noi idei şi diferite curente a fost o constantă a
activităţii artistice de atunci şi până astăzi. Pentru derularea acestor
activităţi, instituţia a încheiat parteneriate de succes, la nivel local sau
naţional, cu instituţii publice precum UNITER, UNIMA, Ministerul Culturii
din România, Primăria Municipiului Botoşani, Teatrul „Guguţă” Chişinău, Teatrul
„M. Eminescu” Botoşani, Teatrul „Olga Cobileanscaia” Cernăuţi, Complexul Muzeal
„Bucovina” Suceava, Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi, UNATC „I.L.
Caragiale” Bucureşti etc. Despre calitatea prestaţiilor păpuşarilor Teatrului
„Vasilache” aduc mărturie numărul impresionant de spectacole şi spectatori,
turneele din ţară şi din zece state europene şi cele peste 60 de premii şi
distincţii câştigate la festivalurile organizate de teatre de profil, româneşti
sau de peste hotare. Federația română de box
Campionat național 2022 - locul 2
Boxul (sau pugilismul) este un sport
străvechi, în care doi concurenți, cu greutăți similare, luptă cu ajutorul pumnilor, pe durata a mai multor reprize.
Victoria este obținută în urma punctelor date pentru lovituri de catre juriu,
sau atunci când adversarul este doborât la pământ și nu reușește să se ridice
înainte ca arbitrul să termine de numărat până la 10, (Knockout sau KO) sau când adversarul este prea rănit pentru a
continua (Technical Knockout sau
TKO). Următoarele lovituri sunt nepermise; lovirea sub centură, ținerea, împiedicarea, lovirea cu piciorul sau genunchiul, lovirea cu
capul, umărul, antebrațul, cotul, strangularea adversarului și apăsarea cu
brațul sau cotul a feței adversarului, apăsarea capului adversarului
înapoi peste corzi, lovirea cu mănușa deschisă, cu partea interioară a mănușii,
cu încheietura sau latul mâinii, loviturile pe spatele adversarului
și în special orice lovitură pe ceafă sau pe spatele capului sau în zona
rinichilor. În cazul în care adversarul este doborât (la podea), arbitrul va
începe imediat să numere secundele. Boxerul care nu respectă instrucțiunile
arbitrului sau acționează împotriva regulamentului de box, boxează într-o
manieră nesportivă sau comite faulturi, poate fi la discreția arbitrului,
atenționat, avertizat sau descalificat. Dacă un arbitru intenționează să
avertizeze un boxer, va opri meciul și va explica încălcarea. Arbitrul va arăta
apoi spre boxer și spre fiecare din cei cinci judecători. Un arbitru care a
acordat un avertisment pentru un anumit fault, de exemplu pentru ținere, nu mai
poate da o atenționare pentru același tip de greșeală. O a treia atenționare
pentru același tip de fault va duce în mod obligatoriu la acordarea unui
avertisment. Numai trei avertismente pot fi date aceluiași boxer într-un meci.
Cel de-al treilea avertisment aduce automat descalificarea. În fiecare
repriză, un judecător va acorda puncte fiecărui boxer, în funcție de numărul de
lovituri obținute de fiecare. Pentru ca o lovitură să aibă valoare de punctaj,
ea trebuie să ajungă, fără a fi blocată sau apărată, direct cu partea
articulațiilor degetelor din mănușa închisă, de la oricare mână, pe oricare
parte frontală sau laterală a capului sau trupului deasupra centurii. Valoarea
loviturilor punctate într-un meci va fi stabilită la sfârșitul acelui meci și
va fi trecută în contul boxerului care a avut un rezultat mai bun în funcție de
gradul de superioritate. Acordarea punctelor se va face pe baza următorului
principiu: un punct pentru fiecare lovitură corectă. Punctele sunt înregistrate
când cel puțin 3 (trei) din cei 5 (cinci) judecători înregistrează simultan o
lovitură care după părerea lor a ajuns corect pe „suprafața țintă”. Nu se vor
acorda puncte în plus pentru doborârea adversarului. Mai jos îţi prezint câteva repere calendaristice ale
începutului practicării sportului box în România; 1909 – La Campina are
loc prima aparitie a sportului cu manusi din tara noastra. Bucurestiul nu avea
sa ramana mult in urma Campinei. In toamna aceluiasi an, in frumoasa gradina
Cismigiu, doi boxeri straini – francezul Martuin si irlandezul O’Hara – uimeau
bucurestenii cu luptele lor bine regizate; 1919 – Virgil Salvan este primul
boxer roman care a participat la o competitie internationala. El a participat
la intrecerile pugilistice din cadrul jocurilor interaliate care au avut loc pe
Stadionul Parshing din Paris; 1921 – ia fiinta la Bucuresti primele sectii de
box, ele numindu-se “Boxing Club”, care il avea antrenor pe francezul Rene Delcourt,
si “Tirul”; 27 septembrie 1924 – in sala F.S.S.R. din strada Clemanceau
nr.6 din Bucuresti are loc prima reuniune de box din tara noastra care a fost
organizata si condusa dupa cerintele regulamentului. S-au disputat atunci 6
meciuri a 6 reprize fiecare;
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Pilot erou peruan Jose Abelardo Quinones Gonzales,
a trăit între anii 1914 - 1941
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 30.05.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu