Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea belgiană DE CLINGE (DE KLINGE),
municipalitatea SINT-GILLIS-WAAS, provincia FLANDRA
ORIENTALĂ, regiunea FLANDRA, din vremuri diferite, dar și
câteva vechi trimiteri poștale ilustrate.
Biserica catolică
Capela
Strada Kieldrecht
Intrarea în localitate dinspre Olanda
Ieșirea din localitate spre Olanda
Strada Bisericii
Gara
Strada Dorp
Strada Gării
Granița cu Olanda
Strada Gillis
Trimiteri poștale
xxx
"CRIZA"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHITCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_________xxx_________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BACĂU
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept,
la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Loja română Costache Negri nr.169 orașul Bacău
6004 - M.L.N.R. - 6014
Costache Negri (născut la data de 14 mai 1812 la Iași și decedat la data de 28 septembrie 1876 la Târgu Ocna)
este un scriitor, om politic și patriot român. A scris poezii de dragoste transpuse in
epoca pe muzica și poezii de inspiratie folclorica. A
îndeplinit următoarele funcții; pârcălab
de Covurlui – între anii 1851 – 1855 și deputat – între anii 1857 – 1865. În anul 1842,
era Venerabilul unei loji masonice din Bârlad. A fost un fervent luptător
pentru cauza Revoluției de la 1848 și a Unirii Principatelor. Prieten bun cu
Alexandru Ioan Cuza, a sprijinit toate acțiunile și reformele domnitorului
Unirii. Prin misiunile pe care le-a avut peste hotare, Costache Negri poate fi
socotit primul diplomat al Principatelor Române. Complotul care a dus la detronarea
lui Cuza l-a determinat să renunțe la viața politică. S-a retras la Târgu Ocna și
și-a dedicat ultimii ani ai vieții pasiunilor sale de-o viață: numismatica și
colecționarea de tablouri. Mihai Eminescu îl prezenta pe Costache Negri ca
fiind "unul din cei mai nobili
bărbați ai românilor, care reprezintă nu numai cel mai curat patriotism și
caracterul cel mai dezinteresat, dar și o capacitate extraordinară, căreia-i
datorăm, în bună parte, toate actele mari săvârșite în istoria modernă a
românilor".
Vorbind
etimologic, Francmasoneria este o asociaţie a zidarilor (masoni) liberi
(adjectivul ,,franc” desemna în Evul Mediu francez pe cineva scutit de dările
feudale). Cuvântul franc-mason, încetăţenit la noi prin secolul al XVIII-lea de
un cleric, vine prin filiera franceză; sensul termenului fiind identic şi în
celelalte limbi europene: freemason în engleză, Freimaurer în germană şi liberi
muritori în italiană. Situaţia privilegiată a acestei asociaţii a
constructorilor medievali – căreia putem să-i spunem : breaslă - vine din
faptul că membrii ei erau constructorii bisericilor şi catedralelor. Toate
domurile şi catedralele artei gotice au fost ridicate de francmasoni între
secolele X -XVII, aceasta fiind principala îndeletnicire a Francmasoneriei.
Francmasoneria a fost, ca orice breaslă medievală, o societate secretă. Membrii
ei aveau: parole, semne, vestimentaţie specială şi un alfabet secret. Exista de
asemenea un ritual simbolic, un simbolism al obiectelor (mai ales al uneltelor
de zidărie) şi un mit fundamental – mitul despre uciderea lui Hiram, arhitectul
templului lui Solomon, care a fost ucis de trei calfe cu uneltele lor: rigla,
cleştele (compasul) şi ciocanul de lemn (maiul), devenite apoi simboluri în
Francmasonerie. De asemenea locurile în care a fost lovit Hiram au căpătat şi
ele o valoare simbolică pentru masoni: gâtul – sediul vieţii materiale, inima –
sediul sufletului şi fruntea sediul inteligenţei. În continuare voi enumera
simbolurile masonice întâlnite pe insigne şi anume:- ECHERUL şi COMPASUL, sunt
simboluri de bază ale masoneriei, necesare pentru ridicarea unor edificii
stabile şi drepte. Ele constituie alături de Biblie (simbolul Cărţii Sacre),
cele trei Mari Lumini ale Masoneriei. Echerul este simbolul rectitudinii morale
în conduită, ale cinstei şi onestităţii iar compasul, simbolul patimilor
(lăcomie, mânie, judecată nedreaptă, intoleranţă, egoism), al cunoaşterii şi
priceperii. Fără compas nu se poate alcătui un echer, iar fără un echer nu se
poate construi un Templu.
- FIRUL CU PLUMB PENTRU NIVEL,
este elementul echilibrului interior şi sugerează ideea ascensiunii stabile,
liniare, trasând o linie verticală infinită care conduce la perfecţiune.
Semnifică capacitatea de a construi un sistem de referinţă.
- CIOCANUL şi DALTA, semnifică
necesitatea de a uni acţiunea cu gândul. Ciocanul reprezintă forţa voinţei iar
dalta discernământul, inteligenţa şi fineţea. Combinarea celor două determină
perfecţionarea treptată a operei.
- RIGLA, este emblema
perfecţiunii şi a ordinii, este din timpuri străvechi instrumentul de
comparaţie a mărimii de măsurare a armoniei proporţiilor. Este şi simbolul
celor 24 de ore ale zilei, dintre care o parte trebuie dedicate gândului, una
lucrului, una odihnei şi un celor care au nevoie de ajutor.
- MISTRIA, simbolizează
binefacerea, precum şi dorinţa de al ajuta pe cel care are nevoie, exprimă
bunătatea, caritatea dar şi voinţa fiinţei umane.
- DELTA, numită şi triunghiul
lui Solomon. Are forma unui triunghi echilateral şi este reprezentarea
geometrică a lui trei (principiul triplicităţii). În tradiţia creştină
semnifică trinitatea iar în mai multe filozofii divinitatea ca perfecţiune. În
Templu, Delta are în centru fie litera G, căreia i se dau mai multe
interpretări (Dumnezeu – God, Cunoaştere – Gnosi, Geometrie, Geneza), fie
tetragrama ebraică, fie schema pitagorică, fie ochiul divin – simbol al
principiului creator, fie soarele – principiul luminos al vieţii.
- OCHIUL ATOTVĂZĂTOR, simbol al
Divinităţii şi, prin analogie, al atributelor cele mai importante pentru om:
iubirea, ştiinţa, dreptatea, şi mila. Una dintre cele mai importante
reprezentări ale Ochiului Atotvăzător se găseşte pe bancnota de un dolar. Ea
reproduce Marele Sigiliu al Statelor Unite.
- SOARELE şi LUNA, reprezintă
alternanţa şi echilibrul între zi şi noapte între alb şi negru, între
activitate şi repaos, dialectica contrariilor. Soarele simbolizează Masculinul,
fiind de aceea simbolul Originii, al Începutului, al raţiunii care luminează tenebrele
şi iluminează spiritele. Luna simbolizează Femininul, obscurul, intuiţia,
caracterul schimbător al formelor.
- ZODIACUL, după etinomul
grecesc, ,,cerc cu figuri animale” , era, conform definiţiei platonice,
,,imaginea cerului”. În masonerie zodiacul este folosit ca sistem simbolic şi
nu are caracter divin sau astrologic, ci înfăţişează o viziune cosmologică a
universului.
- ACACIA (SALCÂMUL), este cel
mai important dintre simbolurile vegetale ale masoneriei simbolizând principiul
nemuririi gradului de Maestru. Salcâmul este simbolul speranţei şi al
existenţei sufletului dincolo de moartea fizică şi conservarea energiei
indestructibile a vieţii.
- COLOANELE, simbolizează
dualitatea. Prima coloană simbolizează elementul feminin, aerul, suflul ce
alimentează viaţa, sensibilitate, înţelepciune iar a doua elementul masculin,
focul, căldura vitală devoratoare, activitatea, suflu alchimiştilor. Din
duplicitatea celor două se naşte dihotomia între vertical şi orizontal, între
valorile terestre şi cele ale aerului, căutarea contrariilor şi principiilor
complementare. Coloanele mai înseamnă perpendicularitate, stabilitate,
echilibru, joc controlat al dinamicii între urcuş şi coborâşi.
- MOZAICUL, pavimentul cu dale
albe şi negre este simbolul binarului, al opoziţiei între o entitate şi alta,
între spirit şi materie, între adevăr şi fals, între bine şi rău, între frumos
şi urât, sugerând în acelaşi timp şi dinamica compoziţiei între contrarii.
- LITERA ,,G”, simbol al
geometriei şi unul dintre simbolurile lui Dumnezeu (God în limba engleză). Este
asociat adesea cu echerul şi compasul alcătuind simbolul Masoneriei.
Marea
Lojă Națională din România (M.L.N.R.) a fost înființată în anul 1993 sub
patronajul Marelui Orient al Italiei și la inițiativa unor cercuri
masonice americane. La momentul înființări, mai exista încă o organizație
masonică în România având același nume, înființată pe filieră franceză, care
însă în anul 1996 a fost redenumită în Marea Lojă Națională Unită din
România (MLNUR) iar în 2010 în Marea Lojă Națională Română 1880 (MLNR
1880). În anul 2001, o parte a MLNUR, s-a unit cu MLNR, dorind să unifice
masoneria regulară recunoscută. Pe 24 ianuarie 2008, două mari organizații
masonice, Marea Lojă Națională din România și Marea Lojă a României au fuzionat
devenind MLNR, aceasta editând revista Atelierul Masonic. Temuta,
admirata sau dezavuata, Francmasoneria a jucat si continua sa aiba un
rol important in multiple planuri ale Romaniei. Sub semnul echerului si
compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat evenimente majore ale
neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o considerabila cota in
perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie de masoni. Sintagma
este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati apartineau unor societati
secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi, Brasov, Chisinau,
Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in lojile pariziene, ii
gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri, Cuza, Negruzzi si I.C.
Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12 din 19 prim-ministri au
fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai vremii. Acum,
Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala. În fine, in
perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru Alexandru
Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de Traian
Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii sai
masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean,
Ioan Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe, Florian
Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia Nestorescu-Balcesti,
renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei romane, afirma ca:
"Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei Moderne, a
Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere. Prin
Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae al
Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta". Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor
englez free mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului enciclopedic
„The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai vastă societate
secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită întinderii în sec. al
XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi însă: „societate
discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar atunci şi acolo
unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o asociaţie secretă,
deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din Antichitate. Însă,
potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria este: „o asociaţie de oameni
liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru binele şi progresul
societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a membrilor
săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul, pro-masonic,
prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri sunt uniți de
idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe dintre ramuri, de
credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde spre perfecţionarea
omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere sinceră şi nu ar
trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă această organizație
într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o organizare ermetică,
antisocială, complotistă si satanista. Lojele masonice sunt forme de
organizare ale masonilor de oriunde. A.S. - SlănicCazinoul Moldova - 100
Jetoanele sunt piese din metal sau alte materiale
nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune monedelor și sunt folosite
pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru procurarea unor băuturi sau
mici obiecte, ori pentru acces într-o anume incintă, etc. Pe unele jetoane este
înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme, magazin, localitate, etc.
În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca număr de ordine. În mod cu
totul special ele au fost precursoarele monedelor metalice, fiind folosite
pentru efectuarea unor plăţi pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă
încasată de membrii unor consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru
participarea la ședinţe, şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă
adevărată.
Una din clădirile
emblematice ale stațiunii Slănic Moldova a fost și încã mai este
Cazinoul. „Noul Casin, un adevãrat monument de artã, pentru prima oarã
pus în exploatare în aceastã stagiune, poate rivaliza cu tot ce s-a fãcut mai
de gust și mai luxos în acest gen; mobilat cu deosebit lux și îngrijire, în
stejar masiv și pluș, cuprinde vaste sãli de mâncare, café, cofetãrie,
salon de lecturã, conversație și corespondențã, piane, jocuri de
distracție, precum și o salã cu douã biliarde aduse din renumita fabricã
Iassinte din Lion. Pe lângã acestea mai este o splendidã salã de teatru,
încãpãtoare de 500 persoane, care rivalizeazã cu sala Teatrului Național Iași și care e
proiectatã a fi iluminatã electric ca întreaga clãdire”, scria
ziarul Epoca în ediția din 26 iulie 1897 la puțin timp dupã inaugurarea
cazinoului. Cazinoul, o clãdire în stil baroc cu elemente de stil vechi
românesc, a fost construit începând cu anul 1894 și i-a avut ca arhitecți
pe George P. Sterian și H. Rick din Iași. Clãdirea are douã niveluri și
este prevãzutã în laterale cu douã turnuri zvelte și pavilioane terasã cu
ornamente sculptate în lemn. Inițiativa ridicãrii cazinoului a avut-o N.
Ghica-Budești, efor al Epitropiei Sf. Spiridon. Amplasat în centrul stațiunii,
cazinoul a fost conceput „într-o arhitecturã desfãșuratã în lungul
terasei de pe malul apei, ea pune în evidențã, în axa compoziției, sala mare
polivalentã cu un spațiu pe douã niveluri: la primul nivel, intrãrile, iar la
al doilea, arcade corespunzãtoare balcoanelor. O scarã monumentalã în douã
rampe leagã cele douã vestibuluri care preced intrarea în salã și, respectiv,
la balcoane. De o parte și de alta a sãlii mari, separate prin douã spații
interioare deschise, se detașeazã sãlile mici – pentru biliard, lectură și
conversații – legate cu corpul principal al sãlii de spectacole prin portice
larg dimensionate, cu stâlpi de lemn, terminate cu chioșcuri poligonale,
deschise toate spre valea Slãnicului. Formele foarte variate ale
elementelor arhitecturale imprimã ansamblului caracterul unei arhitecturi
eclectice rigid compuse în jurul unor cãutate axe de simetrie. În peisajul
Slãnicului Moldovei, G. Sterian nu uitã sã introducã între aceste forme,
turlele bulboane de la Secu și Dobrovãț, întâlnite și la alte biserici ale
mânãstirilor moldovene. Lemnul porticelor, foișoarelor, streșinilor,
turlelor, înlesnește alcãtuirea unui ansamblu integrat în natura
înconjurãtoare, mai cu seamã azi, când o vegetație bogatã întrerupe și
puncteazã fericit desfãșurarea frontului întregii construcții”
– scria același ziar. În anul 1898,
Cazinoul Regal din Slãnic Moldova era în administrarea unei societãți franceze,
care pentru a atrage turiștii și în perioada de sfârșit de sezon oferea
reduceri considerabile la mâncare, cazare și transport de la Tg. Ocna pânã
stațiune. Mai jos admiri un anunț edificator în acest sens, apărut în ziarul vremii
–Epoca. Celebritatea stațiunii moldave și a cazinoului sãu le era
cunoscutã și românilor de peste Carpați. Astfel, în ziarul „Tribuna” ce apãrea
la Arad la începutul secolului al XX –lea, se preciza cã: Slãnicul
este cunoscut ca stațiunea balnearã cea mai mondenã din țarã, este
Aix-les-Bains al României; la Slãnic își dã întâlnire toatã lumea elegantã și
aleasã, care dorește sã petreacã agreabil timpul de vacanțã. Între distracții
putem cita Casinul Regal monumental, în care este cercul, sala de biliard, sala
de conversație separate pentru doamne și domni, cãișori, cabinet de lecturã cu
jurnale strãine și române; apoi magnifica salã de teatru, unde se dau
reprezentații teatrale, concerte,baluri, conferințe, matinee literare și
artistice etc. În data de 18 decembrie 1924 s-a înființat “Societatea
Anonimã pentru Exploatarea de Stațiuni Balneare și Climatice” cu
sediul în București, ce includea și Cazinoul din Slănic Moldova.
Într-o monografie a localitãții, apãrutã în anul 1934, cazinoul din Slãnic
Moldova este prezentat ca principalul loc de distracție
al stațiunii: „Cazinoul e clãdirea, în care pulseazã viața stațiunii de
dimineața și pânã noaptea târziu, acesta fiind unul dintre locurile
de distracție ale vizitatorilor”. În anul 1936 medicul balneolog
oficial al sta’iunii Slãnic Moldova scria în presa vremii despre atmosfera de
la cazinou: „Casinoul dispune de jazuri excelente, ale cãror tangouri
languroase seara, le savureazã tineretul dansator, cu multã plãcere. Mai multe
cofetãrii, cu înghețate proaspete,
prãjituri delicioase și cu bãuturi rãcoritoare, adãpostesc vizitatorii în
zilele calde de varã”.
Astãzi, de gloria de altãdatã a
cazinoului amintesc și niște piese, unele aidoma unor monede, ținute în mâini
și folosite de pãtimașii jocurilorde noroc veniți sã se relaxeze în
acest „colț de rai”. Aceste jetoane de cazinou, devenite documente istorice, se mai gãsesc în coleciile câtorva pasionați de numismaticã. Toate
jetoanele care s-au utilizat în cadrul cazinoului din Slãnic Moldova, pãstrate
prin diverse colecții particulare, sunt din material plastic de diverse culori.
Toate jetoanele prezintã aceeași inscripție: pe avers într-un chenar lat:
„CASINOUL SLANIC-MOLDOVA” iar în centru literele: „A.S.”. Pe
cealaltã fațã în interiorul unui chenar lat într-un câmp cu striuri verticale,
este inscripționatã valoarea nominalã. Pânã în prezent sunt cunoscute
jetoane în diferite culori: de 30 (diametrul 33 mm), de 100
(diametrul 39 mm). Piesa de 500 are dimensiunile 40/67 mm este confecționată
din plastic roz, cea de 1000 – din plastic albastru și cea de 5000 – din
plastic bej. În anii ’70 ai secolului al XX-lea ,
Complexul „Cazinou” adãpostea Casa de culturã și clubul, biblioteca
orãșeneascã, cinematograful „9 Mai”, braseria „Casino” și pensiunea
„Casino”. Între anii 1986-1989 cazinoul a fost restaurat, redându-i-se forma
iniþialã și a fost amenajat ca edificiu cultural educativ. Cazinoul a fost
inclus în patrimoniul cultural cu valoare naționalã și așteaptã o viitoare
renovare. (Sursa NET – Dorel Bălăiță, Carpica XLVI)
Medalia - XC Maraton Bacău
Produsul
medalistic de mai sus este o medalie aparte realizată de firma privată Alex
Sztankovits din municipiul Oradea, ce s-a conferit participanților la competiția
sportivă XC Maraton din municipiul
Bacău.
Organizatorul
acestui eveniment sportiv este Asociatia Happy Sport Festival, denumita în
continuare „organizator”. Concursul este deschis publicului larg și se
adresează în principal bicicliștilor amatori (începători, intermediari și
avansați), care au împlinit vârsta de 9 ani. Dacă minorul a împlinit 9 ani la
data concursului, va putea participa doar in prezenta unui adult si prezentand
declaratia parinte/tutore. Minorul care a implinit 14 ani poate participa in
concurs-tura scurta cu acordul scris al parintelui / tutore. Participarea la competiție
se face pe proprie răspundere, în deplină cunoştinţă a aptitudinii de a
participa la eveniment, a stării de sănătate fizică şi mentală, precum şi a
stării tehnice a echipamentului fiecărui participant. Fiecare participant este
responsabil pentru propria securitate şi siguranţă. Este recomandat ca
participanţii să dispună de asigurare în caz de accidente valabilă pentru
competiţii sportive. Purtarea unei căşti de protecţie este
obligatorie pe toată durata desfăşurării concursului. Refuzul purtării unei
căşti de protecţie pe durata competiţiei atrage descalificarea. Concursul se
desfășoară pe 4 trasee, diferite ca lungime și grad de dificultate. Cele 4
trasee satisfac cerințele sportivilor amatori și profesioniști, fiecare dintre participanți
putând alege în funcție de condiția fizică și nivelul de
pregătire. Numarul de kilometri pentru fiecare traseu si configuratia
acestora vor fi comunicate de organizatori pe site-ul de concurs cu 3 saptamani
inainte de start. Traseele au grade de dificultate și lungimi diferite. Pe
traseu sunt amplasate puncte de control obligatorii. Participanții care nu trec
printr-un punct de control, indiferent de motiv, vor fi descalificați.
Parcurgerea traseului necesită experiență și unele cunoștințe, cum ar fi:
- fiecare
participant să aibă cel puțin o experiență generală despre concursurile de
biciclete, fiind pregătit din punct de vedere al condiției fizice;
- fiecare
participant să aibă cunoștințe tehnice despre abordarea unui traseu neamenajat
prin pădure;
- fiecare
participant să fie capabil să urce şi să coboare în siguranţă o pantă
înclinată;
- fiecare
participant ar trebui să dea dovadă de fair-play și să acționeze în consecință
atunci când situația o cere;
- fiecare
participant ar trebui să știe și să aibă o atitudine care să țină cont de
faptul că oricât de multe măsuri de siguranță ar lua organizatorii, nu sunt și
nu vor putea fi acoperite toate riscurile rezultate din natura competițiilor,
mediul și condițiile în care se desfășoară acestea;
Insigna - Fotbal club Onești
FC
Onești a
fost un club de fotbal din orașul Onești,
județul Bacău Bacău, fondat în anul 1994, cu cea mai bună reprezentare în Liga
I (Divizia A) – sezoanele 1998 – 1999 și 1999 – 2000. În anul 2004 clubul a
intrat în faliment și s-a desființat. Echipa de fotbal a orașului a purtat
următoarele denumiri: Chimica Onești – 1963,
Trotușul – 1971, Energia – 1973, CAROM – 1974, CSM Borzești – 1976, MECON
Onești – 1987, MECONERG – 1991, Electromecon – 1993, F.C. Electro – 1994. Clubul
FC Onești a fost înființat în anul 1994 prin
fuzionarea a două cluburi de fotbal locale: C.S.M. Borzești și A.S.
Electromecon Onești, la inițiativa lui Nicolae Puiu, cu sprijinul lui Simion
Albu (manager al RAFO SA) și a lui Ion Marian (liderul sindicatului
„Rafinorul”) Culorile echipamentului erau: alb-albastru (acasă), alb-albastru
(deplasare). Echipa a jucat pe stadionul local de aproximativ 12000 locuri
dintre care 4500 pe scaune.Și în regimul comunist se organizau periodic întâlniri ale constructorilor specialiști pe tema comportării în exploatare a construcțiilor și studiul rezistenței acestora la dezastre naturale ori bombardamente de război. Școala românească de construcții era foarte apreciată și pe vremea comunismului. Specialiști români și-au adus contribuția la realizarea unor mari obiective industriale și în alte state ale lumii.
Onești este un municipiu din județul Bacău,
provincia istorică Moldova, România, care în anul 2002 avea o populație de
51416 locuitori, fiind al 45-lea oraș din țară ca număr de locuitori, între
orașele Slobozia și Alexandria. Onești. Orașul de pe Trotuș este atestat
documentar pentru prima data într-un act de danie emis la 14 decembrie 1458 de
cancelaria voievodului Ștefan cel Mare și Sfânt din Suceava. Documentul se află
expus la Muzeul de Istorie al municipiului Onești alături de obiecte și arme
datând din acea vreme, descoperite de arheologi pe aceste meleaguri. Orașul modern a luat naștere pe vatra vechiului sat în anul
1952, atunci când, prin decizia Consiliului de Miniștri, a fost dispusă
construirea Grupului Industrial Borzești și a orașului muncitoresc aferent
Onești. Ca urmare a acestei decizii, s-au înființat primele colonii și a
început construcția primelor blocuri. Între anii 1952 - 1960 se construiesc
cartierele muncitorești Cașin și Tineretului. În anul 1956
comuna Onești primește statutul de oraș. Din martie 1965 orașul se
numește Gheorghe Gheorghiu-Dej (după numele liderului comunist al țării de
atunci), iar din anul 1990 revine la vechea denumire. Sus am postat stema
comunistă a orașului Gheorghe Gheorghiu Dej, stema actuală a orașului Onești și
o poză a Primăriei din Onești.
Municipiul Bacău, în latină Bacovia, în maghiară Bako, în germană Barchau şi în poloneză Bakow, supranumit
orașul lui Bacovia, este reședința și totodată cel mai
mare oraş din judeţul Bacău, provincia Moldova, România, fiind
situat pe râul Bistriţa. Suprafața municipiului este de 43 kilometri pătrați, iar populația
este de aproximativ 177000 de locuitori. Bacăul își are stramoșii până în
comuna primitivă, mai precis în paleoliticul superior cam 5000 de ani în
urmă. În perimetrul Pieței Revoluției s-a descoperit un racloir de
silex negru-vinețiu de formă trapezoidala, obiect folosit la vânătoare.
Acest obiect de silex mărturisește primele exemple de comerț, deoarece acest
material nu se gasea prin aceasta zona, deci era adus din depărtări. O altă
prezență umană în vatra localității, s-a descoperit cu ocazia săpăturilor
pentru Pasajul Mărgineni. La opt metri adâncime, muncitorii găsesc urmele unei
așezări din epoca mijlocie a bronzului - Cultura Monteoru. Cu puțin
timp în urmă se știa că prima atestare documentară a localității este de pe
tipul lui Alexandru cel Bun, 6 octombrie 1408. Însă pe baza unei
indelungate cercetări de arheologie, Bacăul a mai îmbătrânit. Cercetătorul
Ștefan S. Gorovei demonstrează că Bacăul are actul de naștere între anii
1391 - 1432 pe timpul domniei lui Petru Mușat. În anul 1399, orașul
este menționat în Documentul lui Iuga Vodă, prin care se dă carte de judecată
între spătarul Răducanu cu răzeșii satului Brătila, din ținutul Bacăului. La 15
aprilie 1400 aflăm ca în Bacău se află o parte a Cavalerilor
Ioaniți, numiți mai târziu Cavalerii de Malta. Deasupra am postat
drapelul, stemele interbelică, comunistă şi actuală ale municipiului Bacău, iar
dedesubt pozele câtorva inconfundabile monumente ale arhitecturii și culturii
băcăuane, din vremuri diferite, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Biserica Armeană
Biserica catolică
Strada Ioniță Sturza
Internatul liceului
Biblioteca Județeană
Catedrala Sfântu Nicolae
Palatul municipal
Camera de Comerț și Industrie
Strada Mare
Vederi
Bacău este un judeţ în
regiunea Moldova din România, care are suprafața de 6603 kilometri
pătrați, numără aproximativ 700000 de locuitori, având reşedinţa în municipiul
Bacău. Principalele cursuri de apă sunt: Siret, Bistrița, Trotuș, Tazlău,
Berheci, Zeletin, iar principalele lacuri sunt: Bălătău (baraj natural), Belci,
Poiana Uzului (alimentare cu apă), Racova, Gârleni, Șerbănești și Lilieci
(hidroenergetice). Ca subunităţi administrative judeţul Bacău are 3 municipii -
Bacău, Moinești, Onești, 5 oraşe - Buhuși, Comănești, Dărmănești, Slănic
Moldova, Târgu Ocna şi 85 de comune. Sus am postat harta și stemele veche,
interbelică, comunistă şi actuală ale judeţului, iar dedesubt pozele câtorva
clădiri reprezentative pentru județul Bacău, din vremuri diferite, alte
frumoase locuri de vizitat în acest județ, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Vederi - Borzești
Biserica - Brusturoasa
Vederi - Comănești
Mănăstirea Bogdana - comuna Ștefan cel Mare
Vederi - Cireșoaia
Vederi -Buhuși
Monumentul eroilor - Găiceana
Gara - Moinești
Gara - Comănești
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Nicolaus Copernic,
astronom, matematician și economist polonez
a trăit între anii 1473-1543
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 15.05.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu