GIGI BECALI
"Eu în tinerețe eram
amfitrion
pe oriunde mă duceam."
MARIAN VANGHELIE
“Nu am studiile primarului Parisului
și poate nici măcar ale domnului
primar Căldărescu
care ați spus dumneavoastră.“
SILVIU PRIGOANĂ
“Mi-am făcut parastasul acum,
întrucât copii mei,
mai mult ca sigur,
o să uite să mi-l facă.“
întrucât copii mei,
mai mult ca sigur,
o să uite să mi-l facă.“
xxx
"GÂNDURI CLARE"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHITCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_________xxx_________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
Insigna - Crucea roșie
România a devenit Parte semnatară la
prima Convenție de la Geneva din anul 1864 și a ratificat-o în anul 1874. Doi
ani mai târziu, la data de 4 iulie 1876, a luat ființă Societatea
Crucea Roșie din România și și-a început activitatea în actualul sediu
al Spitalului Colțea din București. Printre semnatarii actului de înființare a
Crucii Roșii Române, se regăsesc importante personalități ale vremii: Nicolae
Cretzulescu, George Gr. Cantacuzino, C.A. Rosseti, Ion Ghica, Dimitrie Sturza,
Gr.G. Cantacuzino și Dr. Carol Davila. Sus am postat logo-ul Societății de
Cruce roșie din România precum și un Carnet de membru elev al Crucii
roșii a Republicii Populare Române din anul 1963. Primul președinte al Crucii Roșii Române a fost Prințul Dimitrie Ghica, în perioada 1876-1897.
La nici trei săptămâni de la înființare, în ziua de 20 iulie 1876, prima ambulanță a Crucii Roșii Române a plecat într-o misiune umanitară pe frontul sârbo-turc de la sud de Dunăre. Pe baza solidarității ce unește Societățile Naționale surori, prima misiune a Crucii Roșii Române avea menirea de a acorda ajutor medical militarilor răniți, indiferent de tabăra din care făceau parte. Sus am postat poza lui Dimitrie Ghica și un Brevet de soră infirmieră voluntară din anul 1942.
Sus am postat o Diplomă
"Gata pentru apărarea sanitară" a Crucii roșii a Republicii Populare
Române din anul 1958.
Sus am postat un Carnet de Medic evidențiat în munca medico-sanitară din anul 1960.
Sus am postat un Carnet de Medic evidențiat în munca medico-sanitară din anul 1960.
Insigna - Corpul gardienilor publici
Infiintat in anul 1994, conform Legii 26/1993 si a Hotararii
de Guvern nr. 518/1993, Corpul
Gardienilor Publici este (a fost) o institutie publica prestatoare de
servicii de paza si ordine publica, precum si de transport de valori. Aceste
servicii se realizeaza doar in urma unor contracte incheiate cu cei interesati,
contra cost, Corpul Gardienilor Publici fiind o institutie care se
autofinanteaza. In Timisoara, exista aproximativ 40 de firme de paza care ofera
servicii similare Gardienilor Publici. Atributiile gardienilor publici variaza
in functie de contractul incheiat si cu cerintele celui care incheie
contractul.Competentele gardienilor publici sunt: sa opreasca si sa legitimeze
persoane despre care au date sau indicii ca au comis o abatere, contraventie
sau infractiune; sa retina persoane despre care au date sau indicii ca au comis
o abatere, contraventie sau infractiune; sa constate contraventii (cei care
incalca prevederile Hotararilor de Consiliu Local si a Legii 2/2001); sa faca
uz de arma, conform legii. Din Corpul Gardienilor Publici fac parte atat
barbati cat si femei, conditiile de angajare fiind urmatoarele: limita de
varsta 40 de ani, stagiul militar satisfacut, test psihologic (eliminatoriu),
certificat care sa ateste starea buna de sanatate, comportament civilizat,
minim 10 clase. O data indeplinite aceste conditii, aspirantii vor urma un curs
de perfectionare de 30 de zile care se finalizeaza cu un examen. De asemenea,
este nevoie si de avizul de port arma eliberat de Politie.
Insigna - Uniunea "Vatra Românească"
Uniunea
Vatra Românească este organizaţie naţională social-culturală şi de
atitudine civică a românilor de pretutindeni , neguvernamentală, filantropică
şi independentă, nesubordonată nici unui partid, infiinţată la Târgu-Mureş în
urma evenimentelor din decembrie 1989. Uniunea Vatra Românească îşi asumă
menirea de a fi continuatoarea şi susţinătoarea idealurilor de reîntregire,
unitate, integritate teritorială, independenţă, suveranitate şi demnitate
naţională. Uniunea Vatra Românească contribuie la renaşterea spirituală şi morală
a poporului român, la instaurarea unui climat democratic pentru toţi fiii
patriei, fără deosebire de naţionalitate, sex, religie şi convingeri politice.
Uniunea Vatra Românească apără drepturile tuturor cetăţenilor ţării şi cultivă
sentimentul apartenenţei spirituale la patria mamă a românilor care trăiesc
dincolo de fruntarii. Uniunea Vatra Românească se pronunţă împotriva oricăror
manifestări de şovinism, rasism şi regionalism, se opune tendinţelor de
separatism, autonomie teritorială şi segregare etnică în România; ea acţionează
în conformitate cu principiile Cartei ONU şi ale documentelor Conferinţelor
pentru securitate şi cooperare în Europa. Sus am postat logo-ul Uniunii Vatra Românească. Uniunea Vatra Românească are
următoarele obiective:
- aprofundarea cunoaşterii, respectării şi valorificării trecutului istoric al tuturor românilor, a vechimii şi continuităţii lor în spaţiul carpato-danubiano-pontic;
- cultivarea şi răspândirea valorilor culturale ale neamului românesc, continuarea tradiţiilor Şcolii Ardelene, „Astrei”, Academiei Române şi a altor instituţii naţionale;
- apărarea unităţii statale, integrităţii teritoriale, precum şi a suveranităţii şi demnităţii României, consfinţite prin actul istoric de la 1 Decembrie 1918, protejarea limbii naţionale şi a fiinţei poporului român;
- repunerea în drepturi a tradiţiilor culturale şi sociale, a adevăratelor valori naţionale, în acord cu credinţa şi morala creştină;
- sprijinirea prin toate mijloacele legale a drepturilor şi intereselor românilor de pretutindeni;
- dezvoltarea şi întărirea relaţiilor de înţelegere, colaborare, şi prietenie cu minorităţile naţionale, sprijinirea spiritualităţii lor, în conformitate cu Constituţia României şi normele internaţionale;
- ocrotirea drepturilor şi intereselor poporului român, constatarea, verificarea şi consemnarea încălcării acestora, sesizarea sau informarea instituţiilor şi instanţelor constituţionale de stat, precum şi a opiniei publice din ţară şi din străinătate asupra unor astfel de fapte; respectarea Constituţiei şi legilor ţării, a Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, a Actului final al Conferinţei de la Helsinki;
- colaborarea cu uniuni, societăţi, asociaţii similare din ţară şi din străinătate, cu instituţii socio-culturale, organizaţii profesionale şi politice;
- susţinerea intereselor generale ale poporului român, fără a se subordona vreunui partid;
- cultivarea dragostei faţă de limba română, susţinând cu fermitate statutul ei de limbă oficială unică a statului român, fără a împiedica sau îngrădi folosirea, ca mijloc de comunicare, a limbii materne de către minorităţile naţionale;
- urmărirea adevărului cu privire la realităţile istorice, geografice, demografice şi cultural – artistice ale poporului român, combătând ori ce tendinţă de denaturare şi de distrugere a acestora, pentru a fi transmise nealterate generaţiilor viitoare;
- susţinerea, prin acţiuni specifice, a procesului de dezvoltare şi revigorare a vieţii spirituale, învăţământului, creaţiei populare şi a folclorului, a obiceiurilor, a portului şi datinilor străbune, precum şi a tradiţiilor religioase şi de muncă, în scopul propăşirii patriei.
- implicarea în apărarea și conservarea patrimoniului naţional.
Insigna - Ciclo-turist România
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere bicicletele.
Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină sportivă de
sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii
locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se
numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al.
Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care
doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete
cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut,
sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele
velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas”
si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut
din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km,
este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data
cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si
organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se
infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs
oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de
binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la
periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate
sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si
”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina
prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor
Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra,
intitulata ”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a
mersului pe bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din
zilele noatre. Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga
de 250 m, cu o turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar,
primul, velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois
Pucher, langa atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa
ciclismul de sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului
erau neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut
nevoia de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare.
Initiatorul acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi
Cazzavillan si, totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc
biciclete (firma ”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de
lemn, lunga de 333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua
Kiseleff, in dreapta Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in
1896, prilejuind o bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat
ciclisti din Germania, Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si
pista vanduta ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase
neachitate dupa moartea fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in
care cursele de viteza s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom,
ciclismul de pista isi va relua activitatea o data cu construirea velodromului
de la Galati (1923), din initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului
Ciclist Galati. De asemenea, este consemnata existenta unui velodrom la
Craiova, unde s-au derulat concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni
in anii 1896-1898. Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot
mai mare de concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in
Capitala si in teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism.
Acest eveniment, care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua
nuclee organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de
conducere si organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea
Velocipedica a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul
Federatiei Societatilor Sportive din Romania (FSSR).Oltcit
Oltcit (oficial Oltcit
S.A.) a fost o marcă și un producător auto din România
între anii
1981 – 1991. Oltcit a apărut ca urmare a unui parteneriat între autoritățile statului
român (guvern) și producătorul francez de mașini Citroën. Astfel, un an mai
târziu, în 1977, la Craiova, începe construcția unei fabrici moderne pentru
construcția unei mașini mici. În 1979, la Expoziția Realizărilor Economiei
Naționale a fost lansat oficial noul brand de mașini Oltcit, care avea două
variante: cu motor de 652 cmc și 36 CP și cu motor de 1130 cmc și 56 CP. Noile
mașini Oltcit urmau să fie produse în serie începând cu anul 1980.
În fabrică au fost produse patru versiuni:
În fabrică au fost produse patru versiuni:
- Special - echipat cu un motor de 652 cm³ de la Visa și LNA.
- Club - echipat cu motor de 1129 cmc si cutie de viteze in 4 trepte.
- Club 12 TRS - echipat inițial cu un motor de 1200cc, dar înlocuit cu un motor de 1299cc și cutie de viteze cu 5 trepte; a fost o mașină destinată exportului.
- Club 12 CS - disponibil din 1993, camionetă cu doua locuri; Motor de 1299 cm³ și o cutie de viteze cu 5 trepte cu rapoarte care favorizează puterea.
Ordinul Casei Domnitoare în grad de mare ofițer
pentru militari 1935 -1939
pentru militari 1935 -1939
Produsul medalistic de mai sus este Ordinul Casei Domnitoare pentru civili, în
grad de mare ofițer, ce s-a acordat militarilor în perioada anilor 1935-
1939. Diferența între distincțiile pentru militari și cele pentru civili este
aceea că distincțiile pentru militari sunt realizate peste două săbii
încrucișate pe când cele civile nu. Pe avers atrage atenția stema stilizată a
Regatului România, având în mijloc un scut cu două cartiere albe și două negre
dispuse în cruce și sloganul regal în scris pe sectorul albastru cu litere
galbene: ”NIHIL SINE DEO” (nimic fără Dumnezeu). Pe revers, în câmpul
central alb este reprezentată monograma regelui Carol II.
Această distincție se
conferea de către suveran militarilor cu merite deosebite în activitatea lor.
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Scriitorul american Edgar Allan Poe,
a trăit între anii 1809 - 1849
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 25.12.2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu