1. Habitat 67, sau pur și
simplu Habitat, este un complex de locuințe din cartierul Cité du Havre, pe
râul Saint Lawrence, orașul Montreal, provincia canadiană Quebec.
Acest
edificiu a fost proiectat de arhitectul israeliano-canadian Moshe Safdie, el
având originea în teza sa de master la Școala de Arhitectură de la
Universitatea McGill. Clădirea a fost construită pentru Expo 67, iar adresa sa
exactă este: 2600 Avenue Pierre-Dupuy, lângă Marc-Drouin. Habitat 67 este
considerat un reper arhitectural și o clădire foarte cunoscută din Montreal. Edificiul
a fost construit de compania Anglin-Norcross Limited din Montréal. Inginerul
structural al proiectului a fost August Eduard Komendant, un inginer
estono-american, pionier în domeniul betonului precomprimat. În
ciuda tinereții sale și a lipsei de experiență, arhitectul Safdie a fost
premiat pentru proiectul său, el descriind mai târziu evenimentul drept „un
basm, un basm uimitor.” Realizarea construcției a fost finanțată de guvernul
federal și a costat la vremea realizării sale aproximativ 22,4 milioane dolari
SUA. Astăzi clădirea este deținută de chiriașii săi, care au format o societate
în comandită, cumpărând clădirea de la Canada Mortgage and Housing Corporation
în 1985. Habitat 67 cuprinde 354 forme identice, prefabricate din beton (11,7
metri x 5,3 metri x 3 metri; dispuse în diverse combinaţii, împărţite în trei
piramide, ajungând până la 12 etaje, cu un nivel de parcare și un nivel de
servicii de clădire. Împreună, aceste unități au creat 146 de reședințe de
dimensiuni și configurații diferite, fiecare formată de la una până la opt
unități de beton legate.Inițial complexul conținea 158 de apartamente, dar mai multe
apartamente au fost unite de atunci pentru a crea unități mai mari. Fiecare
unitate este conectată la cel puțin o terasă privată amenajată cu
grădină,construită pe acoperișul nivelului de dedesubt, care poate varia de la
aproximativ 20 până la 90 de metri pătrați. Formele interconectate ale Habitat
67, pasarelele conectate și terasele amenajate au fost esențiale în atingerea
obiectivului Safdie de a crea un mediu privat și natural în limitele unui
spațiu urban dens.
Habitat 67 a devenit un pavilion tematic vizitat de mii de
vizitatori veniți din întreaga lume, iar în timpul expoziției a servit și ca
reședință temporară a numeroșilor demnitari care vizitau Montreal. Ca simbol al
Expo 67, la care au participat peste 50 de milioane de oameni în cele șase luni
în care a fost deschis, Habitat 67 a câștigat renume în întreaga lume ca
„experiment fantastic” și „minune arhitecturală”.
2. Clădirea Peter
B.Lewis
aparține Universității Case Western Reserve (CVRU) din orașul american
Cleveland, statul Ohio.
Este o clădire mare dispusă într-o zonă aglomerată și
din acest motiv nu prea poate fi admirată din stradă, ci, cel mai bine, de pe
una din clădirile învecinate. Puține clădiri importante din istoria recentă a
Clevelandului au avut o naștere la fel de dificilă ca aceasta. Ea este opera
renumitului arhitect Frank Gehry și s-a realizat prin contribuția filantropului
Peter B. Lewis, fiind destinată inițial Școalii de Management Weatherhead (anul
1996). Realizarea construcției a durat șase ani. Deschis
în 2002, reperul ondulat, învelit din oțel inoxidabil, își ia numele de la
Peter B. Lewis, președintele Progressive Insurance Company, a cărui viziune și
sprijin au făcut posibilă construcția. Clădirea, cu are fațadele sale
explozive din oțel inoxidabil curbat și secțiuni ondulate din cărămidă și
sticlă, este înghesuită pe colțul de nord-vest al străzilor Ford Drive și
Bellflower Road, și nu prea este vizibilă. Costul total al clădirii s-a ridicat
la suma acelor timpuri de 61,7 milioane de dolari SUA. Numai partea
investițională a lui Peter B. Lewis s-a ridicat la suma de 37 milioane dolari
SUA. Clădirea Peter B. Lewis a contribuit cu siguranță la renașterea CWRU. De
fapt, ar putea fi considerat un studiu de caz privind impactul pozitiv pe care
arhitectura îl poate avea asupra sufletului unei școli de afaceri – și poate
unei universități întregi. Acoperișul din oțel inoxidabil al clădirii se
revarsă în cascade de la orizont de tip roller coaster către trotuarele din
partea de sud. Pe fațadele de est, vest și nord, copertine explozive din oțel
au izbucnit din zone de cărămidă și sticlă ca petale de flori gigantice.
Efectul este extraordinar. Totuși,
dacă șocul de noutate a dispărut, clădirea a produs și schimbare, cam așa cum
și-a dorit Lewis. Școala Weatherhead a adoptat metodologia de design ca o temă
majoră a formării manageriale și se autoproclamă ca un loc în care este
încurajată creativitatea neconvențională. Arhitectura lui Gehry face parte în
mare parte din mesaj, iar studenții îl înțeleg. Pentru profesori, contactul cu
Gehry în timpul proiectării și construcției clădirii a determinat nevoia de a
preda managementul ca un proces care îmbină intuiția și logica, nu doar ca știință
bazată pe date. Arhitectul Gehry a explorat mai multe concepte pentru proiect, trecând
rapid de la schițe mâzgălite la modele tridimensionale. Astăzi, studenții de la
Weatherhead lucrează adesea în grupuri și învață în studiouri unde explorează
soluții multiple, neconforme la problemele de afaceri, în loc să discute despre
strategii deja dovedite din lumea corporativă. Cu siguranță, clădirea arată privitorilor
dovezi ale originilor sale tulburi. Se află mai aproape de trotuarele din jur
decât clădirile campusului vecine și este greu de înțeles în întregime din
perspectivele restrânse disponibile la intersecția sa. Clădirea nu are
auditoriu, ceea ce înseamnă că adunările mari trebuie să aibă loc în clădirile
adiacente. Cea mai mare cameră - o sală de clasă ovală - este iubită pentru
calitățile sale spațiale egalitare. Toți cei din ea se pot simți la fel de
importanți, fiindcă are doar 60 de locuri. Elevii se plâng de asimetria confuză
a clădirii. Partea de vest a structurii are cinci etaje, în timp ce partea de
est are patru etaje - și cele două nu se leagă. Este stresant în primele
săptămâni de curs să afli că nu poți trece cu ușurință de la partea cu cinci
etaje la cealaltă, au spus studenții.
Acest edificiu este încă o realizare
solidă a unuia dintre cei mai mari arhitecți ai timpului nostru și una dintre
cele mai impresionante clădiri din Ohio. În fiecare an, această clădire devine
din ce în ce mai mult o parte din povestea în evoluție a Școlii Weatherhead și
a modului în care afacerile sunt predate în principala universitate privată din
Ohio. Este o lecție obiect din celebra declarație a lui Winston Churchill: „Noi
modelăm clădirile, iar apoi clădirile noastre ne modelează.
3. Marta Herford este un muzeu de arta contemporană din orasul Herford, Germania, situat pe Goebenstrasse, la numerele 2-10. Ideea construirii si amenajarii acestui muzeu a aparut in anul 2000, pornind de la statutul orasului ca centru german al producției de mobilă.
3. Marta Herford este un muzeu de arta contemporană din orasul Herford, Germania, situat pe Goebenstrasse, la numerele 2-10. Ideea construirii si amenajarii acestui muzeu a aparut in anul 2000, pornind de la statutul orasului ca centru german al producției de mobilă.
Denumirea muzeului s-a format prin
asocierea initialei “M” de la cuvantul mobila din limba germana si “art” de la
cuvantul “arta”. Cladirea a fost proiectata de către renumitul arhitect
american Frank O. Gehry in anul 2000 si construita de compania Archimedes GmbH.
Constructia a inceput in 2001 si s-a finalizat patru ani mai tarziu, fiind
deschisa oficial publicului la data de 7 mai 2005. Cu formele sale fluide si
inclinate, imaginea muzeului Marta Herford seamana cu o cometa misterioasa desprinsa
din spatiul cosmic. Ideea fundamentala de proiectare a implicat incorporarea
unui fragment dintr-o veche fabrica de textile, ridicata in 1959, existenta
inca pe amplasament, la care s-au adaugat doua corpuri noi situate la Sud si la
Nord, astfel incat fragmentul de cladire existent sa devina elementul central
al noului complex muzeal. Designul original al constructiei existente a fost
mentinut, fatadele noilor cladiri fiind imbracate intr-o caramida
rosiatica-bruna, tipica regiunii. Aceasta imagine formeaza un contrast puternic
cu stralucirea otelului inoxidabil al acoperisului in forme ondulate. Complexul
de cladiri ale muzeului este compus din patru componente individuale: aripa
care gazduieste expozitia, formata din trei galerii mici si doua mari si o sala
usor curbata destinata lecturii si evenimentelor. Noua intrare centrala de
acces in complex este flancata, de ambele parti, de cladirile noi. Intrand in holul cladirii principale,
vizitatorul este intampinat de o imbinare de linii si unghiuri drepte. Primul
etaj al cladirii existente gazduieste Galeria Lippold, in care se organizeaza,
de mai multe ori pe an, expozitii. Spatiul interior este completat, la etajele
superioare, de o cafenea cu terasa, de magazinul muzeului, o sala pentru
evenimente, incaperi destinate seminariilor, precum si birourile pentru
angajati dar si birourile a patru firme importante implicate in domeniul
mobilei.
Constructia Marta Herford este considerata una dintre cele mai
interesante cladiri muzeale, reprezentand o fuziune intre arta, design, moda si
arhitectura. Odata cu deschiderea in mai 2005, orașul Herford a transmis și un
semnal clar pentru dezvoltarea orientată spre viitor a cartierului
gării. Sculpturile din jurul terenului Marta sunt printre cele mai importante
opere de artă din oraș. Marta Herford este un muzeu cu orientare
internațională, cu un accent special pe referințele la arhitectură și design. Accesul
la Marta Herford se face fără restricții din curtea gării Herford.
xxx
"MONETIZARE"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHITCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
Ștefan Bathory
Grație lui Dumnezeu - rege al Poloniei
Produsul prezentat mai sus este o
medalie comemorativă unifață care îl reprezintă pe Principele Transilvaniei -
Ștefan Bathory. Medalia, de formă rotundă, cu diametrul de 67 milimetri și
greutatea de 70 de grame prezintă central în câmpul său bustul acolat spre
dreapta lui Ștefan Bathory, purtând mantou cu guler de blană și căciulă cu
penaj prins în agrafă. Periferic circular, pe părțile laterale, sunt aplicate
inscripțiile: “ȘTEFAN” – în stânga și “BATHORY” – în dreapta.Ștefan Bathory s-a născut în anul 1533 la Șimleul Silvaniei și a decedat în anul 1586 în apropierea localității Grodno din Principatul Lituaniei. A fost Principe al Transilvaniei între anii 1571 – 1575 și Rege al Poloniei din 1575 până la moartea sa, în anul 1586. A fost unul dintre cei mai renumiți membri ai familiei Bathory. Având origine nobiliară, a intrat în slujba lui Ioan Sigismund Zapolya, principele Transilvaniei. La moartea acestuia din urmă, rămas fără urmași, Ștefan Bathory este ales de nobilimea Ardealului - împotriva voinței împăratului habsburg de la Viena, ce-și dorea pe altcineva – ca Principe al Ardealului. După alegerea sa a izbucnit un conflict militar în Transilvania, Ștefan Bathory alungându-l din țară pe rivalul său – Ferdinand I – Împărat al Sfântului Imperiu Roman – în anul 1572. Se cunosc mai multe medalii din vremea de când a fost rege al Poloniei și după moartea sa.
Ștefan cel Mare 1434 - 1504
Ștefan al III - lea, supranumit Ștefan
cel Mare a fost un domnitor al Moldovei, care s-a născut în anul 1433
la Borzeşti şi a decedat la 2 iulie 1504 la Suceava. Alexandru cel Bun a
avut mai mulţi fii şi nepoţi, iar Ştefan cel Mare este
nepot de fiu al lui Alexandru cel Bun. Însă, după obiceiul ca marii boieri să
aleagă succesorul la tron între fiii şi nepoţii fostului voievod, a fost uns
Ştefan domn, punându-se capăt unei perioade de lupte interne. Iar Ştefan cel
Mare nu era nici măcar fiu legitim, ci, cum se spunea, fiu din flori, fiu
nelegitim, şi prin urmare i-a fost mai greu să acceadă la tron. Totuşi avea
calităţi excepţionale, nu numai de vitejie, dar şi de chibzuinţă şi de
organizare, şi, spre fericirea Moldovei, în general a românimii, a avut o
domnie lungă de 47 de ani. Este cea mai lungă domnie înainte de cea a regelui
Carol I în veacurile noastre. Se urcă pe tron în 1457, deci la un an după
Vlad Ţepeş în Muntenia, şi domneşte până în 1504. Moşteneşte o ţară în plină
organizare, dar care din punct de vedere economic începea să se dezvolte mai cu
seamă datorită împrejurării că reprezenta o regiune de tranzit între Europa
centrală, Polonia şi porturile de la Marea Neagră. Iar faptul că Moldova avea
două porturi importante, Chilia şi Cetatea Albă, îi aducea o substanţială sursă
de venituri, prin vămi. Chilia - după cum am spus - fusese a domnilor munteni,
în înţelegere cu regii unguri. Ştefan cel Mare e cel care o cucereşte de la
munteni, atrăgându-şi prin aceasta duşmănia lui Matei Corvin. Ştefan cel Mare
este, pentru mica lui ţară, un voievod bogat prin vămile pe care le ia de pe
urma comerţului internaţional. Vom vedea şi tragedia care va decurge din
pierderea, în timpul domniei lui Ştefan cel Mare, a acestor două cetăţi, Chilia
şi Cetatea Albă. Se tot spune că Ştefan cel Mare s-a bătut mereu cu
turcii. Nu e chiar adevărat. S-a bătut împotriva tuturor celor care voiau să-i
ştirbească relativa independenţă. Astfel s-a bătut şi cu Matei Corvin care,
supărat că Ştefan luase Chilia de la munteni şi unguri, a venit să-l silească
să redevină vasal al regelui Ungariei, îl bate pe Matei Corvin la Baia, şi-l
sileşte să treacă îndărăt Carpaţii. Mai târziu va avea să lupte şi
împotriva polonezilor. Dar, bineînţeles, ce a rămas mai viu în memoria populară
au fost luptele sale cu turcii, în special în 1475, când Moldova este invadată
de o mare armată otomană condusă de Soliman paşa, cel mai mare general al
turcilor. Nu uitaţi că suntem sub domnia lui Mahomed (sau, în turcă, Mehmet) al
II-lea care a cucerit Constantinopolul, deci momentul de maximă putere pe care
o atinge Imperiul Otoman. Iar mica armată a lui Ştefan cel Mare învinge armata
turcă la Vaslui. Faima lui Ştefan trece peste graniţe; cronicarul polonez
Dlugosz spune că este cel mai mare domnitor din toată Europa, iar Papa îl
proclamă „Athleta Christi”, adică „Atletul lui Cristos”. Din păcate, turcii,
furioşi din pricina acestei înfrângeri, revin după un an cu însuşi Mehmet al
II-lea în fruntea lor. În plus, îi îndeamnă pe tătarii din Crimeea şi din
actuala Ucraină să atace Moldova de la răsărit. De data asta, pentru a se putea
apăra împotriva năvalei tătarilor, mai toţi răzeşii din actuala Basarabie
părăsesc armata lui Ştefan cel Mare pentru a se duce să-şi apere
vetrele. Ştefan cel Mare rămâne cu mica lui armată formată aproape numai
din boieri, slujitorii lui, şi din câteva cete din oraşe. Este învins la
Războieni, în 1476. Totuşi, se retrage mai la nord, iar Mehmet al II-lea nu
reuşeşte să cucerească cele două puternice cetăţi, din care mai puteţi vedea şi
astăzi ruine, la Suceava şi la Cetatea Neamţului. După ce a pârjolit ţara,
pentru ca turcii să nu se mai poată aproviziona, Ştefan cel Mare rămâne voievod
al Moldovei, iar Mehmet al II-lea se retrage. După această aventură — ca
să zic aşa —, Ştefan cel Mare îşi dă seama că trebuie să se înţeleagă cu
turcii, dar, din păcate, lucrurile se înrăutăţesc, căci câţiva ani mai târziu,
în 1484, o nouă campanie a lui Baiazid al II-lea are drept scop, de data
aceasta, cucerirea celor două porturi despre care am vorbit, Chilia şi Cetatea
Albă. Şi cele două cetăţi cad, probabil printr-o trădare a genovezilor care
erau înăuntru şi care şi-au dat seama că nu se mai putea lupta împotriva
Imperiului Otoman, nefiind suficient de bine ocrotiţi de un mic voievod
creştin. Pierderea, prin trădare, a Chiliei şi a Cetăţii Albe a
reprezentat o catastrofă pentru dezvoltarea ulterioară a Moldovei. Au început
să sărăcească oraşele mari, şi Moldova nu s-a mai putut dezvolta cum s-a
dezvoltat Transilvania, cu cetăţi, cu târgoveţi bogaţi, cu comerţ de tranzit
etc. Anul 1484 reprezintă un moment, economic şi politic, crucial pentru
dezvoltarea ţărilor române. Ştefan cel Mare rămâne pe tron până la
bătrâneţe. Se mai bate cu regele Poloniei, iar legenda Dumbrăvii Roşii
povesteşte că, în urma luptelor, au murit atâţia polonezi din şleahtă, încât se
făcuse câmpia roşie, şi prizonierii au fost puşi să are trăgând ei înşişi
plugurile. Aceste întâmplări se pare că sunt adevărate. Deci chiar pe vremea
lui Ştefan cel Mare, domnul şi dregătorii din sfatul lui îşi spun că nu sunt
ajutaţi cu adevărat de regii creştini, turcul e departe, promite ocrotire
împotriva altor duşmani, nu vine să construiască moschei la noi în ţară, ne
lasă să fim autonomi, adică să avem regimul nostru, cu boierimea noastră, cu
bisericile noastre — şi-atunci ne înţelegem cu turcul, plătindu-i doar un
tribut pe an. La început acest tribut a fost uşor, şi în Muntenia şi în
Moldova, dar foarte curând tributul a crescut, pe măsură ce turcii, opriţi în
fructuoasele lor cuceriri, au avut mai mare nevoie de bani. Aici începe
nenorocirea celor două principate. Prima jumătate a veacului al XVI-lea
este într-adevăr perioada când Imperiul Otoman îşi atinge, cu o repeziciune
uimitoare, întinderea maximă: în anii 1516-l517 otomanii au cucerit Siria şi
Egiptul, apoi Arabia, iar sub Soliman zis Magnificul (1520-l566) turcii
cuceriseră Ungaria, şi în Africa ajung până la graniţa Marocului. Cu vremea
însă, aceste cuceriri, exploatate cu nemiluita, nu mai sunt „rentabile”, ci se
transformă într-o povară. De aceea ţările române, cu pământul lor rodnic, cu
mari turme de oi şi cirezi de bovine, au devenit indispensabile vistieriei
împărăţiei, şi mai cu seamă aprovizionării capitalei
Constantinopol. Ştefan cel Mare se zice că a clădit o biserică în fiecare
an sau după fiecare izbândă, astfel încât s-au numărat 47 de biserici clădite
de el. Între frumoasele mânăstiri din Bucovina câteva sunt ctitoria lui, însă
majoritatea zugrăvelilor, picturilor exterioare aparţin unei epoci imediat
următoare, când pe tronul Moldovei se află un fiu al său, Petru Rareş.(Sursa
- Net - Horia Dumitru Oprea)
Insigna - U.C.F.S. (Uniunea de Cultură Fizică și Sport) ateltism
U.C.F.S
(Uniunea de cultură fizică și sport) s-a constituit în
anul 1962, ca structură subordonată Ministerului Tineretului și Sportului. Ea a
înglobat toate asociațiile A.V.S.A.P. existente până la acea vreme în
țară. A.V.S.A.P. (Asociația voluntară pentru sprijinirea apărării
patriei) s-a constituit prin Decretul Prezidiului Marii Adunări Naționale
nr.415 din 30 noiembrie 1952, fiind subordonată direct Consiliului de Miniștri.
Activitatea acestor asociații era mascată de acțiuni cu caracter sportiv
devenind astfel și mai accesibilă maselor de tineri. AVSAP a fost condusă de
Comitetul central organizatoric și Comitetele organizatorice de la nivele
diferite: regiune, raion, oraș, comună, sat, întreprindere, GAS, GAC, SMT, etc.
Organizațiile de bază erau conduse de ofițeri ai MFA, activiști salarizați și
voluntari, pregătiți în școlile Comitetului organizatoric central. La
împlinirea vârstei de 16 ani tânărul semna o adeziune, precizând activitatea
dorită și plătea o taxă simbolică de 1 leu pe an. Devenind membru primeai un
carnet albastru și o insignă. Tineretul AVSAP s-a pregătit premilitar în ramuri
tehnice legate de aviație, marină, transmisiuni, construcții drumuri și poduri,
activități care ulterior pentru mulți au devenit meserii practicate toată
viața.
Atletismul este una dintre cele mai populare
discipline sportive din lume Este o ramură a sportului care cuprinde
diverse probe de alergări și de marș, de sărituri și aruncări, sau probe
combinate, la care participă atleții. Atletismul a aparut
in Romania la sfarsitul secolului XIX, la initiativa studentilor care studiau
in tarile occidentale. In timpul vacantelor, acestia promovau atletismul
organizand competitii de alergari, sarituri si aruncari. Primul concurs
organizat de atletism are loc in 1882 la Bucuresti, cu participarea
elevilor de la liceele Sf. Sava si Matei Basarab. Treptat, creste interesul
pentru activitatea sportiva, in general, si atletism, in particular. Se
organizeaza curse care atrag un numar mare de concurenti, se contureaza o
literatura de specialitate si sunt organizate competitii pe criterii de varsta.
Mai mult, cu prilejul serbarilor scolare sunt introduse intreceri la alergari
si sarituri la mai multe licee din diverse orase. In 1912, se
infiinteaza
Comisia de atletism, alergari pe jos si concursuri, parte din
Federatia Romana a Societatilor Sportive. Acea comisie este de fapt
precursoarea Federatiei Romane de Atletism (FRA), a 19-a federatie pe lista
mondiala, care in 1923 se afiliaza la IAAF. Primele Campionate
Nationale ale Romaniei sunt organizate in 1914, la 16 probe, si se
adreseaza doar barbatilor. Un an mai tarziu, in 1915, se inaugureaza la
Bucuresti primul teren de atletism, pe locul care devine ulterior Stadionul
Tineretului. Abia din 1922, femeile vor avea propriile competitii,
iar trei ani mai tarziu vor fi organizate primele Campionate Nationale
feminine, precum si primele Campionate pentru juniori. In 1928, la
Jocurile Olimpice de la Amsterdam, o delegatie a Romaniei formata din 10 atleti
si 2 atlete participa pentru prima data la o astfel de competitie, iar in
acelasi an debuteaza Campionatele Universitare din Romania. In 1930,
la Atena, atletii romani se claseaza pe locul al doilea, la prima editie
oficiala a Jocurilor Balcanice, iar in 1934, la editia inaugurala a
Campionatelor Europene, participa 4 atleti romani. In 1937, FRA
organizeaza, pentru prima data in Romania, Jocurile Balcanice, iar
in anul 1948 debuteaza seria Campionatelor Internationale ale Romaniei,
nelipsite din Calendarele Anuale ale FRA. Incepand cu anul 1952,
atletii romani participa cu regularitate la toate marile competitii mondiale si
europene si scriu, cu fiecare medalie, istoria atletismului romanesc.
Insignă specialist clasa a 2-a - aviație
Forțele militare ale oricărui stat, deci și ale țării nostre,
sunt categorisite pe diverse specialități militare de pregătire și instruire.
În baza unor baremuri dinainte stabilite militarii sunt testați periodic asupra
nivelului de pregătire și, dacă corespund acestor baremuri sunt declarați
specialiști de clasă și distinși cu insigne de Specialist de clasă 1, 2 sau 3, diferite
ca model de la o specialitate militară la alta. Obținerea unei asemenea
distincții, meritorii atrage uneori după ea o promovare în funcție și
întotdeauna o creștere neînsemnată a soldei lunare.
Jetonul - A.C. Athena Casino 50 lei
Jetoanele sunt piese din metal sau alte materiale
nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune monedelor și sunt folosite
pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru procurarea unor băuturi sau
mici obiecte, ori pentru acces într-o anume incintă, etc. Pe unele jetoane este
înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme, magazin, localitate, etc.
În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca număr de ordine. În mod cu
totul special ele au fost precursoarele monedelor metalice, fiind folosite
pentru efectuarea unor plăţi pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă
încasată de membrii unor consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru
participarea la ședinţe, şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în
monedă adevărată.
Cazinoul
Athena aparține
lui Mohammad
Murad, cel mai mare investitor din turismul de pe litoral (Bulevardul Mamaia
Nord, nr.95, stațiunea Mamaia, județul Constanța). Este probabil cea mai scumpă
investiție de pe litoral, fiind inaugurat nu demult. Athena Casino este un cazinou
integral live, fără jocuri electronice, fără păcănele, în care toate jocurile
sunt asistate de crupieri. Cazinoul este o încăpere de 1500 metri pătrați, iar
investiția s-ar fi ridicat, potrivit reprezentanților companiei, la 5 milioane
de euro, are 12 mese pentru ruletă americană, black jack, texas, carraibean
pocker și ultimate taxas hold’em. Este singurul cazinou din România cu piscină
interioară.
____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Poetul lituanian Jonas Maironis,
a trăit între anii 1862 - 1932
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 27.12.2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu