miercuri, 11 noiembrie 2020

OLIVEIRA DO HOSPITAL - PORTUGALIA


Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură 
și arhitectură din localitatea portugheză OLIVEIRA DO 
HOSPITAL din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale 
ilustrate, o vedere generală și una aeriană. 
Primăria
Arcul roman Bodabella
Biserica
Hotelul S. Paulo
Vedere generală
Vedere aeriană
Trimiteri poștale

xxx

O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ

_________xxx_________

O INSIGNĂ
ȘI CÂTEVA MEDALII
DIN JUDEȚUL GALAȚI

Informaţii generale despre medalistică  şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul  "Le Havre - Franţa". 

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc. 

Campion C.C.G. semifond 1925 (ciclism)
(Clubul de ciclism Galați)
Ciclismul este, în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al. Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut, sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas” si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km, este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si ”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata ”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre. Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga de 250 m, cu o turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul, velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si, totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma ”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de 333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania, Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea, este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898. Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment, care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei Societatilor Sportive din Romania (FSSR).
Tradiția ciclismului în orașul de la Dunăre este continuată de existenta Clubului (asociației) de ciclism din Galați care desfășoară o prodigioasă activitate. Deasupra am postat logo-ul și un tricou al acestul club de ciclism. 
Galtour Dunărea 25 ani - 2015 
Galați - Piața Domnească
Galtour – Dunărea din Galaţi este un grup de firme cu activităţi în sectorul agenţiilor de turism, al hotelurilor şi restaurantelor şi viticulturii, ce a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 3 milionae de euro, în creştere cu 2,5% faţă de anul precedent. Grupul  Galtour - Dunarea cuprinde următoarele firme:
  • Hotelul Galati Centrum*** – locatie emblema a orasului, ce pune la dispozitia clientilor o oferta diversificata  de servicii turistice adresate atat calatorilor in interes de afaceri cat si celor care viziteaza zona in scop turistic;
  • Hotel Danube Stars***, situat ultracentral, este o locatie care surprinde placut clientii ce vin in Galati in interes de afaceri, prin dotarile si facilitatile moderne oferite;
  • Restaurant Rapsodia – situat in complexul hotelier Danube Stars***, este un loc discret unde clientii pot savura preparate delicioase din bucataria romaneasca, admirand in acelasi timp scene din Galatiul de altadata;
  • Restaurantul Blue Sun – situat in complexul hotelier Galati Centrum*** – cu specific international, ofera clientilor preparate din bucataria internationala, servire deosebita si un cadru ideal pentru organizarea evenimentelor de familie si de firma;
  • First Club – elegant si versatil, initiatorul serilor tematice speciale in Galati este o locatie rafinata care gazduieste ,cu distinctie, evenimente de firma si familie;
  • Centrul de Afaceri Dunarea – situat in imediata apropiere a celor doua complexuri hoteliere este singurul organizator complet din Galati de conferinte si evenimente corporate pentru o gama vasta de actiuni de firma; Pentru orice tip de eveniment de firmă, vei beneficia de experienta unei echipe de profesionişti care iti va acorda consultanta pentru identificarea formulei optime de organizare a evenimentului si se va ocupa de toate aspectele pe care le implica o astfel de actiune: recomandarea salii de conferinta pentru eveniment; cazarea si asigurarea serviciilor de masa pentru invitati; servicii de catering si/sau coffee break pe perioada derularii evenimentului; 
  • Dunarea Events – ofera o gama completa de servicii pentru derularea impecabila a evenimentelor coprorate sau de familie indiferent daca acestea se organizeaza in locatiile noastre  nostru, ori intr-o alta locatie pe care o alegeti dumneavoastra…
  • Salon multifunctional Panoramic – situata la etajul IX al Hotelului Galati- prin functionalitatea complexa a spatiului si panorama superba asupra zonei, este o locatie ideala pentru organizarea evenimentelor corporate sau de petreceri private;
  • Dunarea Catering - ofera multiple variante culinare, logistica necesara, personal calificat si servicii de divertisment pentru evenimentele complexe cu un numar foarte mare de invitati in locatia indicata de client;
  • Terasele Blue Sun si Rapsodia - situate langa restaurantele cu acelasi nume, reprezinta locatii deosebite pe timpul verii atat pentru relaxare cat si pentru organizarea unei game variate de evenimente;
  • Agentia de turism Galtour Travel - infiintata in 1990, prima agentie de turism din Galati si a doua din Romania, se mentine in topul preferintelor clientilor care doresc turism de calitate si programe inovatoare, atat persoane fizice cat si companii. 
     
    Combinatul siderurgic Galați
    U.A.F. 20 de ani de funcționare continuă
    1968 - 1988 U.A.F. (Uzina de aglomerări furnale)
Arcelor Mittal Galați (fost Sidex Galați, fost C.S.G. - Combinatul Siderurgic Galați) este cel mai mare combinat siderurgic din România. A fost cumpărat de LNM Holdings NV în noimebrie 2001 de la statul român cu prețul de 70 milioane de dolari. Tranzacția a inclus angajamente investiționale de 351 milioane de dolari și un capital de lucru de 100 milioane de dolari. Începând cu 2004, Sidex Galați este parte a Mittal Steel, companie formată prin fuziunea companiilor LNM Holdings NV și Ispat International N. V. După fuziunea dintre Mittal Steel și Arcelor, în anul 2006, din care a rezultat Arcelor Mittal, numele combinatului a fost schimbat în Arcelor Mittal Galați. Ideea construirii unui mare combinat siderurgic în partea de est a României, cu acces la Dunăre și/sau la Marea Neagră, a fost prima dată pusă în discuție la Plenara Partidului Muncitoresc Român din 1958. Decizia a fost luată printr-un decret adoptat în 1960, la puțin timp după ce Congresul al VIII-lea al Partidului a aprobat o investiție masivă pentru acest proiect. După un amplu studiu științific cu privire la curenții de aer, apa freatică și stabilitatea solului, s-a stabilit ca amplasarea combinatului să se facă în orașul Galați. Întreprinderea de construcții și montaje siderurgice a fost împuternicită să construiască combinatul; un număr de peste 12000 de oameni au lucrat la construcția acestuia. Construcția combinatului a început în luna iulie 1960. Un an mai târziu, după ce infrastructura necesară constructorilor a fost instalată, a început săparea. Prima clădire construită a fost atelierul de preparări mecanice. Construcția primei unități semnificative de producție, Laminorul Nr. 1, a început în aprilie 1963. Gheorghe Gheorghiu-Dej a decedat în martie 1965 iar succesorul său, Nicolae Ceaușescu, a tăiat panglica inaugurală a combinatului în septembrie 1966. Producția a început în iulie 1968 când componentele necesare producerii de oțel au fost montate și a rezultat primul oțel produs la Oțelăria Nr. 1. Activitatea a crescut într-un ritm constant, în 1972 combinatul având 40000 de angajați - peste 50.000 per total, incluzând și unitățile industriale din vecinătate. Un studiu din 2011 arăta că două treimi din populația Galațiului a lucrat sau obișnuia să lucreze în combinat sau în fabricile asociate acestuia. Conform înregistrărilor oficiale, maximul de producție a fost atins în 1988, cu 8,2 milioane tone oțel în valoare de 7,2 milioane $ (banii vremii). La începutul anilor 1990 combinatul provoca poluări masive ale aerului, solului și apei din Galați.Regimul comunist a fost înlăturat în 1989 iar în 1991 combinatul a devenit o societate pe acțiuni sub numele de Sidex Galați. Acesta a fost preluat în anul 2001 de la Statul Român de către compania Mittal Steel iar datoriile combinatului au fost șterse. La Galați este cel mai mare combinat siderurgic din România și este pilon principal al economiei orașului. De asemenea este singurul care nu utilizează furnale cu arc electric, bazându-se în schimb pe minereul de fier și cărbune pentru a produce un tip special de oțel, mai maleabil și potrivit pentru a produce tablă de oțel. Aflată în vestul oraşului Galaţi, platforma siderurgică este cea mai mare din România şi se întinde pe o suprafaţă de circa 1.600 de hectare, având un perimetru de aproape 45 de kilometri. Amplasamentul actual a fost ales după un studiu ştiinţific aprofundat privind curenţii de aer dominanţi, pânza freatică şi stabilitatea terenului. Poziţia geografică este una extrem de favorabilă exporturilor şi aducerii de materii prime. Apropierea de Dunăre, unde ArcelorMittal deţine propriul port industrial, Romportmet, face ca produsele să ajungă, de exemplu, în Bosfor în mai puţin de 24 de ore. Despre necesitatea construirii unui combinat siderurgic la Galaţi s-a discutat pentru prima oară în 1958, dar decizia fost luată în 1960. Construcţia a început în iulie 1961, iar primul obiectiv de producţie important, respectiv Laminorul de Tablă Groasă nr.1, a fost inaugurat doi ani mai târziu. Producţia integrată a început în iulie 1968, când au fost finalizate toate capacităţile de producţie importante şi a fost elaborată prima şarjă la Oţelăria nr. 1. Combinatul a fost iniţial o companie de stat iar in anul 1991 s-a transformat în societate pe acţiuni pentru ca, 10 ani mai târziu, Grupul LNM Holdings - în prezent ArcelorMittal - să cumpere acţiunile statului. Actualment, unitatea de la Galați se află într-un proces de tranziție, fiind preluată de un nou proprietar, Grupul britanic Liberty House.Combinatul de la Galaţi este cel mai mare producător de oţel din România, cu o capacitate actuală de peste 2 milioane de tone fontă lichidă anual, fiind specializat în produse plate, de la table sub formǎ de foi şi benzi subţiri, ori laminate pentru industria auto, până la table groase pentru industria navală ori pentru construcţii. Actualmente se tinde către realizarea unor produse cu o valoare adăugată mai mare, mai sofisticate şi mai adaptate cerinţelor actuale ale pieței. Amprenta industrială a Combinatului de la Galați în prezent, include următoarele capacități de producție:
  • uzină de aglomerare și materii prime;
  • trei furnale, din care unul este funcțional, modernizat la nivelul celor similare din vestul Europei și două în conservare;
  • oțelărie și o secție de turnare continuă;
  • un laminor de benzi la cald,
  • un laminor de benzi la rece,
  • linie de zincare;
  • linie de acoperire organică a tablei;
  • un laminor de tablă groasă. 
Uzina de aglomerare furnale cuprinde:
  • statia de materii prime cu o capacitate de 5,5 mil. tone;
  • sectia de aglomerare cu sapte benzi transportoare (din care trei sunt in regim de conservare) care prelucreaza minereuri maruntite pentru a fi utilizate de catre furnalele cu cuva;
  • 6 furnale cu cuva (din care doua sunt oprite) care furnizeaza fonta necesara convertizoarelor. Gazul rezidual de furnal recuperat reprezinta 34% din totalul consumului de combustibil.
Insigna sportivă - F.C.M. Galați
(Fotbal club muncitoresc)
Dunărea Galați a fost un club de fotbal din orașul Galați. Clubul a fost înființat în 1970 și de-a lungul timpului a avut și alte diverse denumiri: Știința Navrom Galați, FCM Galați, Dunărea CSU Galați, Dunărea Romport Galași, Gloria CFR Galați, și Constant CFR Galați. În anul 2014 clubul s-a desființat din cauza problemelor financiare. Clubul a avut 6 sezoane prezență în Liga I - Divizia A (1974 – 1975, 1976 – 1977, 1977 – 1978, 1979 – 1980, 1981 – 1982 și 1983 - 1984). Deși a petrecut puține sezoane în prima ligă, echipa a obținut câteva rezultate memorabile (2-1 cu Dinamo București în 1975, 1-0 cu Rapid București în 1977, 2-0 cu Dinamo București în 1980 și 3-1 cu Steaua București în anul 1983.Echipa se poate mândri cu lansarea pe scena fotbalului romanesc a unor jucători de mare valoare cum ar fi: Costel Orac, Mihai Majearu, Ionel Chebac sau Danut Lupu. Toate meciurile de acasă echipa le-a jucat pe stadionul Dunărea cu capacitatea de 23000 locuri, 7000 fiind pe scaune, cel mai mare din Galați. Culorile tradiționale ale echipamentului de joc al echipei au fost: complet albastru – pentru meciurile de acasă și complet roșu – pentru meciurile în deplasare.
S.C.INTFOR S.A. Galați - România
Optzeci de ani de activitate 1921 - 2001
S.C. INTFOR S.A. Galați a fost înființată în anul 1921 sub numele de TITAN de celebrul industriaș Ausschnitt în scopul producției de tablă laminată la cald. Societatea a avut un parcurs ascendent, cu excepția stagnării din perioada războiului, parcurs ce poate fi sintetizat astfel: În perioada 1924-1932 s-au făcut investiții permanente, ajungându-se ca producția realizată să reprezinte 76,6% din producția totală de laminate a țării; În anul 1948 a avut loc naționalizarea Uzinelor Metalurgice TITAN SAR, denumirea schimbându-se succesiv în “Cristea Nicolae”, “Laminorul de Tablă Subțire” și “Întreprinderea Laminorul de Tablă Galați”; În perioada 1955-1981 s-au construit noi capacități de laminare, s-au asimilat produse noi și au intrat în funcțiune șapte linii de profilare. Spre sfârșitul acestei perioade, s-a demarat activitatea de export a produselor metalurgice în Franta, Anglia, Suedia, Danemarca. INTFOR S.A. a dezvoltat permanent activitatea de bază reprezentată de producția de țevi din otel sudate longitudinal, profile formate la rece, tabla BLC / BLR, tablă striată, tablă zincată, bandă îngustă zincată, bandă îngustă laminată la rece, parapet de protecție în paralel cu extinderea în domenii noi de producție aflate însă în aceeași arie a oțelului. Societatea are sediul central în Galați, strada Portului, nr.157. 
Municipiul Galați este reședința și totodată cel mai mare oraș al județului Galați situat în sudul Moldovei în apropierea frontierelor cu Republica Moldova și Ucraina. Conform ultimului recensământ din 2011, populația orașului era de 249732, fiind al 8-lea oraș din țară ca număr de locuitori. Este unul dintre cele mai mari centre economice din România, respectiv Moldova. Orașul Galați are o istorie încărcată și datorită faptului că este plasat pe Dunăre, cea mai importantă arteră comercial-fluvială europeană, Canalul Dunăre – Main – Rin. Primele semne ale unei așezări permanente în zona municipiului Galați s-au găsit pe malul estic al bălții Mălina (în nord-vestul municipiului), unde s-au descoperit fragmente din ceramica de tip Stoicani-Aldeni. Prima menționare documentară a orașului Galați (pe atunci târg) datează din anul 1445 (într-un act semnat de domnitorul Ștefan al II-lea). Sus am postat stema actuală și primul sigiliu al târgului Galați, iar jos pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din municipiul Galați, din vremuri diferite, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate. 
Teatrul de Stat
Bursa
Statuia lui Lascăr Catargiu
Biserica grecească
Piața Regală
Hotelul Metropol - Strada Domnească
Vedere din port 
Curtea de apel
Piața C. Negri
Azilul Alinarea
Hotelul Bristol - Strada Domnească
Hotelul Imperial 
Palatul administrativ
Oborul de fân
Colegiul național Vasile Alecsandri 
Biserica armeană
Statuia lui Mihai Eminescu
Hotelul Splendid
Centrul comercial vechi
Teatrul Papadopol - Strada Brașoveniei
Școala normală
Biserica catolică
Palatul episcopal
Catedrala episcopală
Parcul central cu Statuia lui Eminescu
Biserica catedrală
Palatul Comisiei Europene
Vederi
Galați este un județ situat în sudul provinciei istorice Moldova, România, cu reședința în orașul cu același nume. Județul Galați face parte din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est (împreună cu județele Vrancea, Buzău, Brăila, Constanța și Tulcea), din Euro regiunea Dunării de Jos (alături de raioanele din sudul Republicii Moldova și vestul Ucrainei) precum și din Zona Economica Libera Galați-Giurgiulești-Reni. Acest județ are suprafața de 4466 kilometri pătrați și numără aproximativ 536000 de locuitori. Ca subunități administrative județul are în compunere; 2 municipii – Galați și Tecuci, 2 orașe – Târgu Bujor și Berești precum și 61 de comune. Sus am postat stemele comunistă și actuală precum și harta județului Galați, iar mai jos fotografiile câtorva monumente de cultură și arhitectură din județ, din vremuri diferite, precum și alte frumoase locuri de vizitat în acest județ. 
Cazarma Regimentului 3 Roșiori - Tecuci
Grădinița nr.14 - Tecuci
Centrul de instrucție al aviației - Tecuci
Biserica Sfântul Nicolae - Tecuci
Vedere - Barboși
Banca Națională - Tecuci
Biserica Sfântul Ioan - Tecuci
Gimnaziul - Tecuci
Hotelul Tecuci - Tecuci
Vedere generală și Piața - Tecuci
Școala normală - Tecuci
Școala de fete Tache și Elena Atanasiu - Tecuci
Hotelul Bulevard - Tecuci 
Teatrul - Tecuci
Vila Nestor Cincu - Țigănești 
Podul peste Siret - Cosmești
Spitalul Anton Cincu - Tecuci 
Căminul cultural - Băleni
Catedrala Sfântul Mare Mucenic Gheorghe - Tecuci 
Statuia eroilor ceferiști - Tecuci
Monumentul cercetașului - Tecuci
Fosta și actuala Primărie - Tecuci
Monumentul Tudor Pamfile - Tecuci
Colegiul național agricol - Tecuci  
Oficiul postal central - Tecuci 
Muzeul - Tecuci 
Restaurantul Moldova - Tecuci
Vila D. Nenița - Bulevardul Gării - Tecuci
Gara - Tecuci
Hanul Ocaua lui Cuza - Tecuci
Foișorul de foc - Tecuci 
Parcul doamnei E. Jurgea - Negrilești

__________ooOoo_________

O OBLIGAȚIUNE ROMÂNEASCĂ
REGATUL ROMÂNIEI - MINISTERUL FINANȚELOR
Datoria publică - Renta unificată amortibilă
Titlu de lei 2000 anul 1941 
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 12.11.2020

Niciun comentariu: