Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din orașul polonez GARBOW, denumire germană
GARBENDORF, județul LUBLIN, voievodatul LUBLIN, din
vremuri diferite și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Biserica nouă
Hotelul
Capela
Centrul medical
Biserica veche
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
xxx
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
___________xxx___________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BRĂILA
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Regele Mihai I al României - 95 de ani 1921 - 2016
Muzeul Brăilei "Carol I" la 135 de ani de la înființare 1881 - 2016
Un viitor pentru trecutul nostru
Regele Mihai I s-a nascut la 25 octombrie 1921, la
Sinaia. A fost fiul Regelui Carol al II-lea si al Reginei-Mama Elena. A incetat
din viata, in ziua de 5 decembrie 2017, la resedinta privata din Elvetia. Din
iunie 1930, dupa plecarea Reginei-mama in exil, Regele Mihai a ramas in grija
tatalui Sau. A urmat cursurile unei scoli organizate de acesta la palat,
alaturi de copii reprezentand toate colturile tarii si toate categoriile
sociale. A devenit din ce in ce mai inchis in sine si mai ganditor. Singurele saptamani
fericite erau cele petrecute la Florenta, la mama sa. In adolescenta,
Principele Mostenitor a urmat cursuri de sport si a inceput pregatirea
militara. La varsta de saisprezece ani a devenit sublocotenent in armata
romana. Dupa decesul Regelui Ferdinand din 1927 si ca urmare a faptului ca
Principele Carol a renuntat la statutul de Principe Mostenitor, Principele
Mihai a fost proclamat Rege. Fiind minor, s-a instituit o Regenta, compusa din
Principele Nicolae, Patriarhul Miron Cristea si Presedintele Inaltei Curti de
Casatie, Gh. Buzdugan. La 8 iunie 1930, Principele Carol a revenit in tara si a
preluat tronul. Mihai I a primit titlul de Mare Voievod de Alba Iulia. In urma
abdicarii tatalui Sau, la 6 septembrie 1940, a devenit Regele Mihai I. In
timpul razboiului, Regele i-a imbarbatat pe ostasii romani care au luptat
pentru reintregirea tarii. Nu a fost insa de acord cu depasirea liniei
Nistrului. In ciuda refuzului Maresalului Antonescu, la 23 august 1944 Regele a
hotarat trecerea Romaniei alaturi de aliatii sai traditionali. Acest act de
curaj a scurtat razboiul cu 6 luni si a crutat vietile a sute de mii de oameni.
Din 1944, Majestatea Sa Regele s-a opus din toate puterile instaurarii
autoritatii comuniste. In cele din urma, a fost obligat sa abdice la 30
decembrie 1947. Exilul Regelui Mihai si al Reginei Ana a inceput odata cu
revenirea de la nunta din Atena. Au locuit pana la sfarsitul anului 1948 la
vila Sparta, locuinta Reginei-mame Elena. Din 1949, Regele Mihai si Regina Ana
s-au mutat la Lausanne si apoi in Anglia, unde au locuit pana in 1956. Pentru
a-si castiga existenta, Regele si Regina au construit o ferma de pui si un mic
atelier de tamplarie. Familia Regala s-a intors in Elvetia in 1956. Regele
Mihai a semnat un contract cu compania aeriana "Lear Jeats and Co",
la Geneva. Familia s-a mutat la Versoix, un mic oras de pe malul lacului Léman,
la cativa kilometri de Geneva. Aici a locuit peste patruzeci si cinci de ani si
tot aici se afla, pentru moment, casa familiei. In anul 1958, Regele a oprit
colaborarea cu "Lear", iar un an mai tarziu, a infiintat o companie
de electronica si de mecanisme automate denumita METRAVEL, pe care a vandut-o
cinci ani mai tarziu. Din biroul sau de la Versoix si, incepand cu 2001, din
cel de la Bucuresti, Regele Mihai a militat pentru intrarea Romaniei in NATO si
in Uniunea Europeana. Majestatea Sa a incurajat respectarea drepturilor omului,
dezvoltarea economiei de piata, pastrarea culturii nationale, respectarea
adevarului istoric, respectarea si garantarea proprietatii private,
consolidarea statului de drept si a democratiei in tara noastra. Regele Mihai
si Regina Ana au locuit din 2004 la Aubonne, in Elvetia. De marile sarbatori
crestine si, in functie de angajamentele Lor publice, Majestatile Lor au ales
sa fie alaturi de cei dragi fie la Castelul de la Savarsin, fie la Palatul
Elisabeta.
Muzeul Brăilei s-a născut odată cu biblioteca
publică a oraşului, fiind întemeiat la începutul anilor '80 ai veacului al
XIX-lea. Atunci, mai precis la sfârşitul anului 1880, la 3 noiembrie, în
Conferinţa profesorilor din cadrul gimnaziului real din Brăila 8 din cei 10
profesori: Şt. C. Hepites, I. Guliotti, Z. Deimeze, Iordan Dimitriu, I.C.Tacit,
Pr. M. Guzianu, Drag. Constantinescu şi Atanasie Popescu - directorul acestei
instituţii de învăţământ au hotărât să supună subscripţiei publice înfiinţarea
unei biblioteci şi a unui muzeu pe lângă gimnaziu. Muzeul se poate vizita şi
azi în Piaţa Traian la nr.3
Lui Nicolae Iorga brăilenii recunoscători 1871 - 1940
Nicolae Iorga 140 de ani de la naștere 1871 - 2011
Nicolae Iorga, nume real Nicu
N. Iorga, a fost un istoric, critic literar, documentarist,
dramaturg, poet, enciclopedist, memorialist, ministru, parlamentar,
prim-ministru, profesor universitar și academician român, care s-a născut la
data de 17 ianuarie 1871 la Botoșani și a decedat la data de 27 noiembrie 1940
la Strejnic, județul Prahova. După cum a afirmat George Călinescu, Iorga a
jucat în cultura românească, în primele decenii ale secolului XX, ”rolul
lui Voltaire”. Strămoșii lui Nicolae Iorga se pare că erau de origine
aromână, veniți din zona Pindului, deși istoricul nu s-a identificat niciodată
explicit și fără echivoc cu această etnie. Părinții lui au fost Nicu Iorga,
avocat, și Zulnia Iorga, născută Arghiropol. Numele de botez este Niculae,
acesta fiind și motivul pentru care, în majoritatea cazurilor, în timpul vieții
s-a semnat N. Iorga. Numele Nicolae apare târziu și rar din mîna sa, fiind
covîrșitor folosit ulterior, la reeditarea scrierilor sale. Soția lui Nicolae
Iorga a fost Catinca. După studii elementare și gimnaziale în Botoșani,
termină Liceul Național din Iași în 1888. Absolvă
Universitatea din Iași într-un singur an cu diploma "magna cum
laude". Continuă studiile universitare la Paris, Berlin și Leipzig,
obținând doctoratul (1893) la numai 23 de ani. Iorga devine în 1893, la numai
23 de ani, membru corespondent al Academiei Române. Omul care se descurca
fluent în 18 limbi de comunicare a absolvit Universitatea din Iași într-un
singur an. În 1894, la 24 de ani, obține prin concurs catedra de istorie la
Universitatea din București. Din 1911 este membru activ al Academiei
Române. Începând din 1908 ține cursuri de vară la Vălenii de Munte,
județul Prahova. Dotat cu o memorie extraordinară, cunoștea istoria universală
și în special pe cea română în cele mai mici detalii. Nu este cu putință să-ți
alegi un domeniu din istoria românilor fără să constați că Nicolae Iorga a
trecut deja pe acolo și a tratat tema în mod fundamental. În timpul regimului
comunist opera sa istorică a fost în mod conștient ignorată, istoria României
fiind contrafăcută în concordanță cu vederile regimului de către persoane
aservite acestuia. Iorga a fost autor al unui număr uriaș de publicații, cel
mai mare poligraf al românilor: circa 1250 de volume și 25000 de articole.
Opera sa istorică cuprinde diverse domenii: monografii de orașe, de domnii, de
familii, istoria bisericii, a armatei, comerțului, literaturii, tipăriturilor,
a călătorilor în străinătate etc. Cîteva din publicațiile mai importante:
Studii și documente cu privire la istoria românilor, în 25 volume
(1901-1913), Istoria imperiului otoman în 5 volume. Ca
literat, Nicolae Iorga a scris poezii, drame istorice (Învierea lui
Ștefan cel Mare, Tudor Vladimirescu, Doamna lui Eremia, Sfântul Francisc din
Asisi și altele), volume memorialistice (Oameni cari
au fost, O viață de om, așa cum a fost). Iorga este autorul a 1003
volume, 12755 articole, 4963 recenzii. În 1903 a preluat conducerea
revistei Sămănătorul. Ca om politic, a fost co-fondator al
Partidului Naționalist-Democrat, în anii 1931-1932 Prim-ministru și Ministru al
Educației Naționale. Membru al parlamentului în mai multe legislaturi, Iorga
era un reputat orator, temut de adversarii săi politici. Nicolae Iorga a fost
fondatorul (1920) și director al Școlii Române din Paris ("Fontenay-aux-Roses").
A editat și condus numeroase ziare și reviste ("Neamul
românesc", "Revista istorică", "Revue Historique du
Sud-Est-Européen", "Floarea darurilor" etc.). Împreună
cu un grup de profesori, fizicieni și alți oameni de știință a ajutat la
pornirea mișcării de cercetași din România și la dezvoltarea organizației Cercetașii
României. Nicolae Iorga a avut un sfârșit tragic, fiind ridicat de la
vila sa din Sinaia și asasinat la 27 noiembrie 1940 de către legionari, fiind
considerat responsabil de uciderea Căpitanului, Corneliu Zelea Codreanu în
timpul regimului de autoritate monarhică a regelui Carol al II-lea. După
aflarea veștii despre asasinarea lui Iorga, 47 de universități și academii din
întreaga lume au arborat drapelul în bernă. (Sursa NET – Vlada Aftene)
Lui Nicăpetre brăilenii recunoscători
La 80 de ani de la naștere 1938 - 2018
Nicăpetre, nume real Petre
Bălănică, a fost un sculptor român
care s-a născut la data de 27 ianuarie 1936 la Brăila și a decedat la data de
21 aprilie 2008 în Canda. A absolvit Institutul de arte plastice Nicolae
Grigorescu, în 1964. Prin calitățile artistice de excepție ale lucrărilor, s-a
afirmat de la debut ca desenator și sculptor original, de mare valoare. Pînă în
1980 a trăit și a creat în România. A publicat desene, încă din studenție, în
revistele Luceafărul, România Literară, Săptămâna, Viața Românească, Albina,
Ifiumuncacs. A ilustrat volumele: Poeme de Theodor Balș, Libertatea de a trage
cu pușca de Geo Dumitrescu, Veșmânt și culoare de Cristina Anghelescu, Coloana
fără sfârșit de Mircea Eliade. Prima expoziție personală, de sculptură și
desen, Cariatide, a fost realizată în anul 1969, la Galeria Simeza. I-au urmat
expozițiile de sculptură din anii 1970, 1972, 1974, la Galeria Apollo; 1975
expoziția de desen la Galeria Amfora; 1976 expoziția de sculptură la Galeriile
de artă ale municipiului București; 1979 expoziția de sculptură și desen la
Galeriile de artă Bacău; 1980 expoziția de desen la Galeria Galateea. Sculpturi
monumentale din această perioadă se află la Măgura Buzăului: A fost aici,
odată... (1971), Zăbală și paloș (1979), iar la Tîrgu-Jiu a realizat decorația
exterioară de la sediul primăriei (32 capitele). La 15 iulie 1980, data la care
Nicăpetre a părăsit România, creația sa de desenator și de sculptor, realizată
între 1962 - 1980, a rămas în atelierul din Bariera Vergului, Intrarea Mieilor
nr. 10, atelier devastat după refuzul artistului de a reveni în țară. Plecarea
din România i-a fost favorizată de invitația la Simpozionul de sculptură în
marmură de la Skironio (Grecia), organizat de soția sculptorului Costas
Polichronopoulos, în memoria acestuia. După o scurtă perioadă petrecută în
Grecia și în Italia, în iulie 1981 Nicăpetre emigrează în Canada, la Toronto.
Deși a fost obligat să lucreze ca dulgher sau vopsitor pentru a supraviețui, în
ascuns a continuat să deseneze (ciclul Artistul și Natura), să picteze (ciclul
Livezi înflorite), să scrie (volumul autobiografic Brăilița - Downtown - via
UAP) și să cioplească în parcuri, în locuri izolate, trunchiuri de copaci
răsturnați de furtună și din ce în ce mai rar, în piatră. Din 1982 a reușit să
expună în Toronto, pictură și sculptură la Columbus Center, iar în 1985, a
deschis expoziția personală de sculptură la Goethe Institute. Acesta a fost
începutul unei intense activități expoziționale care îi va aduce recunoașterea
internațională. Nicăpetre s-a impus prin varietatea tehnicilor, a genurilor și
prin complexitatea operei sale, prezentată în galerii și în alte spații
culturale de referință din Canada, SUA, Japonia, Grecia, Germania, Austria. În
1991 a fost distins cu Marele Premiu la Concursul Internațional de Sculptură
Henri Moore de la Hakone (Japonia). Lucrarea premiată, Adam și Eva,
sculptată în marmură, a intrat în colecția Muzeului Regal din Tokio. În 1993 a
obținut Premiul Juriului la a II-a ediție a Concursului Internațional de
Sculptură organizat de Universitatea din Birmingham - Alabama, SUA. Lucrarea
Invocație, sculptată în lemn, a fost cumpărată pentru colecția Universității. În 1995 a participat cu lucrarea în
lemn, Devenire, la Expoziția Trienală de Sculptură de la Osaka. Alte lucrări
monumentale sculptate de Nicăpetre sînt instalate în parcuri culturale și
spații publice din lume: Iubirea mea... despre tine (1974), marmură, la Villany
(Ungaria), Marea Umbră (1980), marmură, la Skironio (Grecia), Orgă de liniște
(1988), granit, la Straubing (Germania), Acrotiri (1993), marmură, la Krastal -
St. Paul (Austria), Devenire, lemn (1994), la Saint-Jean-Port-Joli (Quebec),
Păstaie (1996), lemn, la Kirkfield (Ontario) ș.a. Pentru Centrul Cultural
Românesc din Hamilton (Canada) a sculptat portretele lui Mihai Eminescu (în
1989) și Nae Ionescu (în 2000), ambele în marmură, bustul lui Horia
Stamatu (în 2001) în marmură, portretele lui Aron Cotruș (în 2002) și
Mircea Eliade (2005), în bronz. În vara anului 2004, Nicăpetre s-a reîntors
pentru un stagiu de lucru la Brăila. A desenat alte variante ale temei Artistul
și Natura, a modelat în lut bustul filosofului Petre Andrei și a publicat
Nicăpetre despre Nicăpetre, volum alcătuit din fragmente selectate din
autobiografia Brăilița - Downtown via U. A. P. Există trei etape de referință
în creația lui Nicăpetre, stadii ale devenirii ideii, ale dezvoltării
registrului expresiv într-un repertoriu formal constant. Prima etapă, 1965 -
1980, cuprinde lucrări cioplite în piatră, realizate în România. În ele se
reflectă atașamentul sculptorului pentru geniul pietrarilor țărani și pentru
frumusețea formelor arhaice. Prin arhitecturi de volume simetric articulate,
dinamizate de accente decorative exprimă unitatea dintre formă și structura
materialelor. De asemenea, anunță viitoare forme de expresie non-figurativă. Etapa
a doua grupează sculpturile cioplite în marmură, realizate în Grecia, în
perioada 1987 - 1988. Reflectă atașamentul pentru idealul clasic de
reprezentare, înțeles ca armonie, echilibru, proporție. Exprimă frumusețea
plastică a formei prin amplificarea detaliului semnificativ. Anunță intenția de
a crea în sensul naturii. Etapa a treia, (1982 - 2001), cuprinde sculpturile
cioplite în lemn, realizate în Canada. Impune forme simbolice, inepuizabile ca
sens și expresie, exprimate monumental, printr-o metodă proprie, care îmbină
ordinea arhitecturii cu libertatea sculpturii.
C.C.Br. (Clubul ciclist Brăila) viteză
Categoria II, locul III - 1930
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere bicicletele.
Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină sportivă de
sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii
locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se
numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al.
Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care
doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete
cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut,
sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele
velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas”
si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut
din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km,
este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data
cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si
organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se
infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs
oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de
binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la
periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o
activitate sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in
1896 si ”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina
prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor
Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata
”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe
bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre.
Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga de 250 m, cu o
turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul,
velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa
atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de
sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau
neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia
de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul
acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si,
totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma
”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de
333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta
Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o
bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania,
Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn
de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea
fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898.
Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de
concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in
teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment,
care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee
organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si
organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica
a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei Societatilor
Sportive din Romania (FSSR).
Insigna - M.T. (Minitehnicus)
În regimul comunist Minitehnicus a fost un
concurs pentru școlari
și pionieri legat de
carturi și aparatură tehnică organizat prin revista pionierilor și școlarilor
din România – “Cutezătorii”. Acest concurs a dus la apariția unei reviste
cu caracter mai tehnic, denumită chiar Minitehnicus, puiul revistei
Cutezătorii. Încă de pe atunci se vorbea despre poluare, exista o preocupare
pentru informatică, automobilism, etc. Revista Minitehnicus beneficia de colaborarea
cu nume cunoscute ale științei și culturii românești precum; poetul Petre
Ghelmez, fizicianul Șerban
Țițeica sau dramaturgul Radu F. Alexandru.
Insigna - Danubius 88
Cutezătorii tehnicii de mâine
Concurs interjudețean - ediția I - Brăila
Produsul medalistic de mai sus este o insignă românească de
tradiție care se conferea elevilor participanți la concursurile interjudețene
Danubius. Concursurile Danubius se organizau în regimul comunist în orașele
port dunărene, se organizează și în prezent sub egida cluburilor copiilor
pentru a dezvolta la aceștia dragostea pentru tehnică, pentru știință, pentru
cultură. Insigna de mai sus s-a emis la Brăila în anul 1988 pentru a aminti
despre Concursul Danubius organizat sub egida “Cutezătorii tehnicii de mâine”. Spre deosebire de edițiile trecute concursurile din
zilele noaste sunt axate pe matematică, informatică și alte domenii care trezesc
interes pentru copii.
Brăila este un municipiu în
sud-estul României și reședința județului cu același nume. Orașul este
situat pe malul stâng al Dunării. Conform ultimelor estimări oficiale ale
Institutului Național de Statistică, populatia orașului era, în anul 2009, de
211884 de locuitori, fiind al 10-lea oraș din țară după numărul de
locuitori. Brăila este o veche așezare pe malul stâng al Dunării, apărând
cu numele "Drinago" într-o veche descriere geografică și de călătorii
spaniolă, "Libro del conoscimiento" (1350), dar și pe câteva hărți
catalane (Angellino de Dalorto, 1325 - 1330 și Angelino Dulcert, 1339). Sus am
postat stemele 1865 - 1918, interbelică, comunistă și actuală ale municipiului,
iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură brăilene din vremuri diferite.
Fabrica de ciment, azi Hypermarketul PIC
Hipodromul
Inspectoratul de poliție județean
Colegiul național Nicolae Bălcescu
Biserica armeană
Biserica Sfântul Gheorghe
Monumentul Traian
Vederi generale
Cazarma guarzilor comunali
Strada Mihai Eminescu
Fântâna cinetică
Teatrul Maria Filotti
Palatul Agriculturii
Spitalul Județean de Urgență
Biserica greacă Buna Vestire
Calea Dobrogei
Banca națională română
Berăria și Hotelul Francez
Biserica Sfântul Nicolae
Piața centrală
Casa Inginer Budeanu
Biserica Sfântul Petru
Casa Sulioti
Cazarma pontonierilor
Docurile
Gara
Strada regală
Institutul Sfânta Maria
Librăria J. Gheorghiu & Co
Marele Hotel Splendid
Fabrica de făină a Fraților Violatos
Pescăriile și intrarea în docuri
Brăila este un județ din provincia Muntenia, partea de est a
României, care își are reședința în orașul cu același nume. Județul se întinde
pe o suprafață de 4766 kilometri pătrați și numără aproximativ 373000 de
locuitori. Ca subunități administrative județul se compune dintr-un municipiu -
Brăila, 3 orașe - Însurăței, Ianca, Făurei și 40 de comune. Sus am postat harta, stemele
interbelică, comunistă și actuală ale județului, iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din acest județ, din vremuri diferite, dar și alte frumoase locuri de vizitat.
Vederi - Băile Câineni
Cazinoul - Lacul Sărat
Sanatoriul Principele Nicolae - Lacul Sărat (nu Brăila)
Biserica - Movila Miresii
Administrația băilor - Lacul Sărat
Băile reci - Lacul Sărat
Parcul englez - Lacul Sărat
Restaurantul anglo-francez - Lacul Sărat
Tabăra de copii - Lacul Sărat
Vila Segărceanu - Lacul Sărat
Vila Apostolescu - Lacul Sărat
Gara - Ianca
Gara - Făurei
Primăria - Făurei
Primăria - Însurăței
Primăria - Ianca
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Englezoaica Florence Nightingale
prima infirmieră modernă
a trăit între anii 1820 - 1910
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni germane
MOUSAIOS - 19.10.2020
O mare bucurie, un motiv de mândrie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu