Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea belgiană BRASSCHAAT, provincia
ANVERS, regiunea FLANDRA, din vremuri diferite, o
insignă și o medalie locale
Primăria
Vila Sionkloosterlaan
Vila Carlo
Castelul Mishaegen
Castelul Brasschaat
Colegiul Sint Michiel
Poarta din parc
Castelul Mick
Biblioteca
Școala de artilerie
Biserica
Arhitectură locală
Trimitere poștală
Insignă locală
Medalie locală
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
_________xxx__________
O MEDALIE,
O PLACHETĂ ȘI CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille)
şi spanioli (edala).
Insigna - Controlul marinei civile - Căpitănia
Începuturile sistemului format din căpităniile de port se
pierd în negurile istoriei. Astfel, prima căpitănie de port este atestată
documentar la anul 1600, pe vremea lui Mihai Vodă Viteazul și ființa la
Corabia. Rolul ei era acela de a fi stavilă împotriva bolilor ce puteau fi
aduse de navele care făceau comerț pe Dunăre. Căpităniile de port au funcţionat
încă dinaintea Revoluţiei de la 1848, asigurând buna desfăşurare a
operaţiunilor portuare şi reglementarea conflictelor de navigaţie. Apoi, în
1862, în Regulamentul de navigaţie pentru marina comercială al
Principatelor Unite, căpităniile de port sunt menționate din nou. Trebuie
subliniat că proiectul Regulamentului, anterior adoptării sale, a fost trimis
la toate cancelariile statelor apusene pentru observații și a fost socotit cel
mai modern și bine întocmit regulament de navigație al vremurilor. În anul
1878, după transformarea Principatelor Române în stat independent, a fost
stabilit principiul libertăţii navigaţiei pe Dunăre, fapt ce a necesitat întocmirea
unui alt regulament, intitulat Regulament de poliţie a porturilor şi
malurilor dunărene ale României (1879). Potrivit acestuia s-a înfiinţat un
Inspectorat al Navigaţiei şi Porturilor, care avea ca scop supravegherea
regulamentelor în materie de poliţie şi navigaţie, administraţia de căpetenie a
portului devenind căpitănia de port. De-a lungul istoriei, aceste forme de
organizare a activităţilor portuare au evoluat în raport cu noile cerinţe,
determinate de dezvoltarea comerţului, navigaţiei şi a construcţiilor din
porturi. Locația căpităniilor a fost inițial stabilită la Ministerul Afacerilor
Străine, apoi la Ministerul Aerului și Marinei (în anii postbelici) și ulterior
la Ministerul Transporturilor – PCA (Porturi și Comunicații pe Apă), apoi DTN
(Departamentul Transporturilor Navale), ISNC (Inspectoratul de Stat al
Navigației Civile). În prezent, mai exact din anul 2002, prin Regulamentul
de organizare şi funcţionare al Autorităţii Navale Române, s-a reglementat
funcţionarea acestora ca organe teritoriale operative, denumite căpitănii
zonale, fără personalitate juridică, aflate în subordinea aparatului central al
ANR. Rolul definitoriu al căpităniilor zonale este de a asigura în zonele
proprii de jurisdicţie stabilite prin decizia directorului general al ANR,
inspecţia şi supravegherea desfăşurării în siguranţă a navigaţiei în apele
naţionale navigabile, maritime şi interioare. Căpităniile zonale aflate în
structura Autorităţii Navale Române sunt următoarele: Constanța, Tulcea,
Galați, Giurgiu și Drobeta Turnu-Severin. Supravegherea şi controlul
navigaţiei în apele naţionale, a navigaţiei navelor sub pavilion român, precum
şi a navelor arborând pavilion străin dar aparţinând unor persoane fizice sau
juridice române în marea liberă, se exercită de către Ministerul
Transporturilor prin personal specializat, aflat în structurile căpităniilor
zonale. Se deduce că atunci când execută un control, acest personal, pe lângă
legitimația de inspector-controlor naval, poartă la vedere și această insignă.
Pentru exercitarea activităţii de supraveghere şi control a ordinii navigaţiei,
căpităniile de port au dreptul de vizită, la orice oră din zi sau din noapte,
la bordul oricărei nave, indiferent de pavilion, aflată în porturi şi în afara
acestora, în limitele apelor naţionale (Ordonanța 42/28 august 1997).
Carol I Domn allu românilor
Concursu de agricultură în România
Onore cultivatorului 1869
Medalia de mai sus s-a bătut în anul 1869 în
amintirea Concursului de agricultură
ce a avut loc în acel an. Este o medalie premiu realizată în două variante de
metal compoziției (bronz și argint), având forma rotundă, diametrul de 58
milimetri și fiind opera gravorului român Carniol fiul. Pe avers, în interiorul
unui cerc periferic continuu, este reprezentată efigia spre stânga a
Domnitorului, înconjurată de inscripția circulară: “CAROL I DOMN ALLU ROMÂNILOR”. Sub gâtul
domnitorului este aplicat numele gravorului – CARNIOL. Pe revers, în câmp este
aplicată inscripția pe trei rânduri: “ONORE / CULTIVATORULUI / 1869”. Împrejur, între două cercuri, este
aplicat înscrisul: “CONCURSU DE AGRICULTURĂ ÎN ROMÂNIA”. Pe exterior este
reprezentată o cunună vegetală peste care sunt aplicate trei medalioane (capete
de animale domestice) și jos, un plug. Toată compoziția reversului este inclusă
într-un cer periferic continuu.
Carol
I – domnitor și primul rege al României (20
aprilie 1839 Sigmaringen – 10 octombrie 1914 Sinaia) - este
omul de la care a pornit totul: familia regală, statul modern, țara
independentă și suverană. Rând pe rând, an de an, sub domnia acestui rege
european, România a dobândit instituţii, modernitate şi statornicie. După
refuzul contelui Philippe de Flandra, fratele Regelui Leopold al II-lea al
Belgiei, de a primi Tronul României opţiunea românilor de a-și alege principe
străin s-a îndreptat spre Principele Carol de Sigmaringen. Brătianu îl
anunţa pe principe, la Sigmaringen, că fusese ales Domnitor al Principatelor
Unite, cu drepturi ereditare, prin plebiscitul desfăşurat între 2/14 şi 8/20
aprilie 1866. În favoarea lui Carol fuseseră exprimate 685969 de voturi, iar
împotrivă doar 2248. Coincidenţa făcea ca 20 aprilie să fie ziua de naştere a
Principelui Carol, care devenea Domnitor al Principatelor Române Unite chiar în
ziua în care aniversa 27 de ani. Plebiscitul este recunoscut de către Marile
Puteri după o jumătate de an, la 24 octombrie 1866. La 28 aprilie 1866,
proaspăt aleasa Adunare Constituantă a votat aproape unanim aducerea
Principelui Carol pe Tronul ţării: 109 voturi pentru şi 6
abţineri. Domnitorul Carol ajunge în ţara sa de adopţie după o călătorie
aventuroasă, de la Sigmaringen până la Turnu-Severin. Vaporul în care Suveranul
călătorea, alături de Brătianu, a trecut de Porţile de Fier la 8 mai 1866, iar
la ora patru după-amiaza Carol I a văzut drapelul românesc fluturând la
Turnu-Severin. Principele Suveran a intrat în capitala ţării la 10 mai 1866, a
primit cheile oraşului Bucureşti, a depus jurământul de credinţă în faţa
Adunării Constituante şi a fost proclamat Domnitor al Principatelor Române.
Elita politică din Principatele Române împlinea, astfel, vechea dorinţă a
aducerii pe Tronul ţării a unui principe străin, capabil să unească definitiv
Moldova şi Ţara Românească, să stingă pentru totdeauna rivalităţile dintre
familiile domnitoare pământene, să stabilizeze ţara, să o modernizeze şi să îi
confere prestigiu internaţional. Domnitorul Alexandru Ioan I însuşi era convins
de necesitatea înlocuirii sale cu un principe străin. La 10 mai 1866, Carol I
rostea următorul legământ:“Ales de către naţiune Domn al românilor, mi-am
părăsit fără a sta la îndoială, și patria, şi familia, pentru a răspunde la chemarea
acestui popor care mi-a încredinţat destinele sale. Punând piciorul pe acest
pământ sacru, eu am devenit român. Acceptarea plebiscitului îmi impune, o ştiu,
mari datorii. Sper că îmi va fi dat să le duc până la capăt. Vă aduc o inimă
credincioasă, cugetări drepte, o voinţă tare de a face binele, un devotament
fără margini către noua mea patrie şi acel neînvins respect către lege, pe care
l-am cules în exemplul alor mei. Cetăţean astăzi, mâine, de va fi nevoie,
soldat, eu voi împărtăși cu voi soarta cea bună ca şi pe cea rea.”Prin
simpla sa prezenţă, prin demnitatea apartenenţei la una dintre cele mai ilustre
familii ale Europei, dar şi graţie curajului personal, Principele Suveran Carol
a zdruncinat definitiv ultimele rămăşiţe simbolice ale vasalităţii faţă de
Imperiul Otoman. Vizita sa la Constantinopol, în octombrie 1866, în cursul
căreia s-a comportat faţă de Sultan ca un şef de stat, şi nu ca un vasal, a
confirmat procesul ireversibil de ruptură faţă de Poartă. Aceeaşi demnitate o
va arăta Carol şi aliatului rus din Războiul de Independenţă. Atunci când Țarul
Alexandru al II-lea ameninţă, în 1878, după încheierea războiului, cu
dezarmarea armatei române, în cazul în care România s-ar fi opus anexării
sudului Basarabiei de către ruşi, Carol I îi răspunde că trupele române vor
putea fi nimicite, dar nu dezarmate. În timpul lungii sale domnii, Regele Carol
I a pus bazele României ca stat modern pe harta Europei. În anul 1875, bugetul
ţării ajungea la cifra de 100 de milioane de lei, dublul celui din 1866, iar în
1903, la 218 milioane. Între anii 1865 şi 1874, suprafaţa arată a crescut cu o
treime. În 1890, producţia de cereale a ţării a fost de 3 700 000 de tone; în
anul 1903, aceasta ajungea la 5 500 000 de tone. Între anii 1880 şi 1914,
România a exportat 80 de milioane de tone de cereale, situându-se printre cele
mai importante ţări exportatoare de cereale din lume (a doua din Europa, după
Rusia, şi chiar pe primul loc la exportul de porumb, înaintea Statelor
Unite)13. Numărul întreprinderilor industriale mai mari a crescut, între 1866
şi 1877, de la 39 la 17314. România avea şi importante zăcăminte de petrol care
o plasau, în jurul anului 1900, printre primele trei ţări producătoare de ţiţei
din lume, după Statele Unite şi Rusia. Leul românesc era o monedă puternică,
echivalentă cu francul francez şi care putea fi utilizată ca valută forte peste
tot în Europa. Populaţia a crescut, iar procesul de industrializare şi
urbanizare a fost constant.În ciuda tuturor frământărilor politice, uneori
violente, a demagogiei, corupţiei şi lipsei de măsură a unora dintre
politicieni, Carol I a reuşit să consolideze sistemul de partide şi să impună
alternanţa la Guvernare a celor două mari partide structurate după model
occidental şi conduse de bărbaţi politici de mare anvergură: Partidul Naţional
Liberal (reprezentat prin I.C. Brătianu, Dumitru C. Brătianu, C.A. Rosetti,
Mihail Kogălniceanu, Nicolae Kretzulescu, Dimitrie A. Sturdza, Ion Bălăceanu,
Ion Ghica, Vasile Boerescu, Ion Câmpineanu, Nicolae Fleva, Spiru Haret, V.A.
Urechia, Emil Costinescu, Nicolae Ionescu, Vasile Lascăr)15 şi Partidul
Conservator (cu lideri ca Manolache Costache Epureanu, Petre P. Carp, Lascăr
Catargiu, Petre Mavrogheni, Gheorghe Gr. Cantacuzino, Titu Maiorescu, Alexandru
Marghiloman, Take Ionescu, Alexandru Lahovary, Nicolae Filipescu, generalul
Manu). Prosperitatea şi stabilitatea au adus o dezvoltare fără precedent a
culturii, artelor şi ştiinţei. În timpul domniei lui Carol I, scriitori ca
Eminescu, Caragiale, Creangă, Alecsandri, Ion Ghica, Odobescu, Slavici,
Macedonski, Barbu Ştefănescu-Delavrancea, Duiliu Zamfirescu, George Coşbuc,
Octavian Goga, Şt.O. Iosif, I.Al. Brătescu-Voineşti, Al. Vlahuţă modelează
limba literară; B.P. Hasdeu, A.D. Xenopol, Mihail Kogălniceanu, Constantin
Erbiceanu, Dimitrie Onciul, Ion Bogdan, Vasile Pârvan, Constantin Giurescu,
Nicolae Iorga scriu istoria naţională; de filologie se ocupă Ovid Densuşianu,
Sextil Puşcariu, Ion Bianu; Simion Mehedinţi creează şcoala de geografie; Titu
Maiorescu, Constantin Rădulescu-Motru şi Vasile Conta disciplinează gândirea şi
ridică nivelul cultural al societăţii; se afirmă compozitorul George Enescu,
pictorii Nicolae Grigorescu, Theodor Aman, Gheorghe Tattarescu, Ion Andreescu,
Ştefan Luchian, sculptorul Karl Storck, actorii Matei Millo, Aristide
Demetriade, fotograful Carol Popp de Szathmáry; ştiinţele beneficiază de nume
ca Spiru Haret, P.S. Aurelian, Anghel Saligny, Carol Davila, Grigore Antipa.
Apar societăţi culturale, se publică reviste. În această perioadă funcţionează
„Junimea“, vârful efervescenţei intelectuale şi al schimbului liber de idei,
care editează revista „Convorbiri literare”. O enumerare ca aceasta nu ar putea
să acopere niciodată diversitatea şi dinamismul acestei elite a spiritului
românesc. Pionierat şi consolidare, geniu şi meticulozitate, dispute şi dialog
sunt câteva dintre trăsăturile elitei românești din acea vreme, vie şi plină de
resurse. România şi-a consolidat statutul de putere regională şi de „arbitru
balcanic“ prin participarea victorioasă la cel de-al doilea război balcanic,
încheiat la 28 iulie/10 august 1913 cu semnarea Tratatului de la Bucureşti,
prin care România obţinea Cadrilaterul. Regele Carol I a primit bastoane de
mareşal atât de la Împăratul Germaniei, cât şi de la ţarul Nicolae al II-lea al
Rusiei, care l-a şi vizitat în România, în 1914, şi care avea să sfârşească
tragic, împreună cu familia, sub gloanţele bolşevicilor. Carol este descris, în
literatura vremii ca un bărbat mai degrabă mic de statură, dar de o mare
demnitate. A impus respect într-o lume plină de incertitudini şi a făcut din
micul său regat un stat respectat şi stabil. A fost un suveran distant, sever
şi măsurat, bucurându-se de o autoritate excepţională. A avut vocaţie de lider
şi a condus România în momente politice şi istorice dificile, pe care le-a
traversat plin de curaj. Întemeietorul Regatului român a murit la Sinaia, în
ziua de 27 septembrie 1914, la ora cinci şi treizeci de minute dimineaţa. Avea
şaptezeci şi cinci de ani, dintre care domnise patruzeci şi opt. Carol I a fost
înmormântat la Curtea de Argeş, locul ales de el ca necropolă a familiei regale
a României.
Insigna - Curs postuniversitar de război electronic
A.N.M.B. (Academia Navală "Mircea cel Bătrân")
Statul major al forțelor navale
Statul major al
forțelor navale (S.M.F.N.) este o structură militară centrală, organizată,
cu sediul în municipiul Constanța, care asigură conducerea tuturor unităților
militare românești care desfășoară operațiuni militare pe pe Marea Neagră sau
pe Dunăre. Având în vedere că litoralul românesc al Mării Negre are o lungime
de 245 kilometri și 38% din lungimea totală a Dunării (de 1075 kilometri) udă teritoriul
românesc, cu 236 de kilometri pe amble maluri, dimensiunea istorică a Forţelor
Navale şi a biruinţelor lor izvorăşte pe aceste meleaguri din vremuri
străvechi.
Sediul comandamnetului Statului
Major al Forțelor Navale este situat în municipiul Constanța, pe strada Remus
Oprean, nr.13. Sediul S.M.F.N., cunoscut și sub denumirile Comandamentul
Marinei Militare, Sediul Amiralității sau Comandamentul Flotei este unul dintre
multele monumente istorice ale orașului. Impozanta clădire a fost construită de
compania engleză “Danube and Black Sea Railway”, condusă de John Trevor
Barkley, companie care a construit și linia ferată Constanța – Cernavodă
(1858 - 1860). Construcția s-a realizat după planurile arhitectului roman
Alexandru Hristea Orăscu, între anii 1879 – 1881, în stil neoclasic, cu
frontoane, capiteluri și statui decorative. Clădirea a fost folosită vreme
îndelungată ca hotel, inițial denumit “Terminus” și apoi “Carol”.
Prima
denumire se datorează faptului era capătul liniei ferate care ducea “La vii”,
plaja orașului de la sfârșitul secolului trecut. După primul război mondial,
imobilul a fost preluat de Liga navală “Yacht Club”, apoi de Cercul Militar,
iar între anii 1925 – 1927 devine cămin ofițeresc. În anul 1958 este clădirea
devine sediul unor întreprinderi locale și din anul 1978 sediul
Comandamentului Marinei Militare. Între anii 1924 – 1927 clădirea este
supra etajată, iar între anii 1982 – 1983 se restaurează, păstrându-se stilul
neoclasic. În anul 2015 clădirea a intrat într-un nou și amplu proces de
renovare-consolidare, care trebuia să se termine până în anul 2017. Ce va ieși?
Vom vedea. Deasupra am postat sediul SMFN, logo-ul și steagul de identificare
al acestei structuri militare.
Academia navală
“Mircea cel Bătrân” din
Constanța este o instituție de
învățământ superior din România. Academia Navala "Mircea cel
Batran" isi are sorgintea in Scoala Flotilei, infiintata prin Decizia
Ministerului de Razboi nr.15 din 17 noiembrie 1872 cu sediul la Galati. Pe
parcursul a doi ani de studiu, in aceasta institutie s-au pregatit ofiteri si
subofiteri care au indeplinit diferite functii de la bordul navelor Marinei
Militare, dar si ale Flotei Comerciale Romane. Ulterior invatamantul superior
de marina a evoluat sub diferite denumiri conform organizarilor si
reorganizarilor invatamantului militar. Dupa 1878 o parte a ofiterilor de
marina au provenit de la scolile armatei de uscat, indeosebi de la Scoala
Militara de Artilerie, Geniu si Marina. Pentru pregatirea speciala de
marina a ofiterilor repartizati in flota militara la scolile militare, la 26
februarie 1896 s-a infiintat Scoala de Aplicatie a Sublocotenentilor de Marina,
ce a functionat la Galati pana in anul 1901 cand a fost mutata la
Constanta. La 29 octombrie 1909, Scoala de Aplicatie a Sublocotenentilor
de Marina a fost organizata pe alte baze, superioare din punct de vedere
teoretic si practic, primind denumirea de Scola Navala Superioara. Ea a
functionat la Constanta pana la primul razboi mondial.Dupa razboi, sectia de
marina din Scoala de Artilerie, Geniu si Marina si-a reluat activitatea la 9
iunie 1920, prin decizia ministrului de razboi, aceasta sectie a fost mutata la
Constanta reorganizata intr-o institutie de invatamant superior complexa, cu
denumirea de Scoala Navala, care incepand cu anul de invatamant 1925/1926 in
cadrul Scolii Navale a functionat cu unele intreruperi, pana in anul 1939/1940,
o sectie pentru elevii cu termen redus (T.R.).
Pentru formarea
personalului specializat necesar navelor comerciale, la 1 octombrie 1938, in
cadrul Scolii Navale s-a infiintat Sectia Marinei de Comert. Dupa al doilea
razboi modial institutia si-a schimbat denumirea in Scoala Navala si Scoala de
Maistri (martie-decembrie 1948), Scolile Marinei Militare (decembrie 1948-iunie
1950), Scoala de Ofiteri de Marina (iunie 1950-1952), Scoala Militara de Marina
(1952-1954), Scoala Militara Superioara de Marina (1954-1968). La 1 septembrie
1959, reinnodand o traditie, s-a reinfiintat Sectia Marinei Comerciale.
Incepand cu 1 ianuarie 1969 s-a schimbat din nou denumirea in Scoala de Ofiteri
Activi de Marina "Mircea cel Batran", continuand sa pregateasca pe
parcursul a patru ani ofiteri pentru Marina Militara si Marina Comerciala. La
29 august 1973 Scoala Militara de Ofiteri Activi de Marina a fuzionat, prin
Decretul Consiliului de Stat, cu Institutul de Marina Civila creat in 1972,
noii institutii de invatamant superior atribuindu-i-se numele de Institutul de
Marina "Mircea cel Batran". Prin Hotararile de Guvern nr. 406 din 23
aprilie si 551 din 17 mai 1990, Institutul de Marina a fost reorganizat ca
urmare a consecintelor Revolutiei din decembrie 1989, infiintandu-se Academia
Navala "Mircea cel Batran", institutie militara de invatamant
superior de specialitate.
Războiul
electronic
reprezintă forma acţiunilor militare executate în spaţiul electromagnetic în
scopul diminuării potenţialului electronic de luptă al inamicului, simultan cu
creşterea capacităţilor forţelor proprii. Războiul electronic, fiind parte
componentă de bază a războiului informaţional, este definit „ca ansamblul acţiunilor militare, care
implică utilizarea energiei electromagnetice pentru a determina, exploata,
contracara, reduce şi preveni acţiunile ostile în spaţiul electromagnetic,
precum şi măsurile care asigură desfăşurarea în siguranţă a acţiunilor trupelor
proprii şi/sau aliate.” Într-o formă simplificată Dicţionarul NATO Joint
Pub 1-02 (2000), stabileşte că războiul electronic reprezintă „orice acţiune militară, care implică
folosirea energiei electromagnetice sau directe pentru controlul spectrului
electromagnetic sau atacul inamicului”. Principalul rol al acţiunilor de
război electronic este cîştigarea confruntării în spaţiul electromagnetic cu
sistemele electronice, a căror activitate poate fi, după caz, potenţial ostilă
sau ostilă. Pe timp de pace, rolul războiului electronic este identificarea şi
dimensionarea factorilor de risc şi a ameninţărilor la adresa securităţii şi
apărării naţionale, specifice spaţiului electromagnetic, precum şi realizarea
unei capacităţi de descurajare şi reacţie credibilă, adecvată tuturor
situaţiilor probabile. În situaţii de criză, rolul războiului electronic este
de a supraveghea spaţiul electromagnetic din zonele de criză, în cooperare cu
celelalte forţe implicate pentru gestionarea şi soluţionarea acestora. În stare
de război, rolul războiului electronic este de a diminua potenţialul de luptă
inamic concomitent cu multiplicarea capacităţilor de acţiune a forţelor proprii
prin cîştigarea confruntării în spaţiul electromagnetic, conform concepţiei operaţiei.
Se poate afirma că scopul războiului electronic constă în descoperirea
oportună, dezorganizarea sau zădărnicirea funcţionării mijloacelor terestre şi
de la bordul aeronavelor (navelor maritime) ale inamicului: radio (radioreleu),
radiolocaţie, radionavigaţie, sisteme de dirijare şi asigurarea protecţiei
electronice a sistemelor de legătură, cercetare şi dirijare ale trupelor
proprii pentru obţinerea succesului în luptă şi operaţie.
Placheta - Crosul 7 Noiembrie
Comitetul pentru cultură fizică și sport
Concursurile raionale
Trăiască în veci prietenia româno-sovietică
Evenimentul istoric
cunoscut ca Revoluția din octombrie sau
Revoluția bolșevică, a fost o lovitură de stat prin care bolșevicii au preluat
puterea cu forța de la guvernul lui Kerenski, și care a inaugurat a doua fază a
Revoluției Ruse din 1917. Lovitura de stat a fost organizată
de bolșevici sub conducerea lui Vladimir Ilici Lenin și este
considerată a fi prima revoluție comunistă din secolul al XX-lea (deși, strict
cronologic vorbind, este a doua, ea având loc după revoluția bolșevică reușită
de la Tallin, prin care bolșevicii estoni conduși de Jaan Anvelt capturează
puterea cu două zile înaintea revoluției bolșevicilor ruși la Petrograd,
social-democrații radicali estonieni pierzând-o mai târziu, datorită invaziei
armatelor kaiserului), revoluție bazată pe ideile lui Karl Marx. Cele mai
importante activități revoluționare au fost controlate de Comitetul Militar
Revoluționar al Sovietului din Petrograd. Inițial, evenimentul era numit Revolta
din octombrie sau Revolta de pe 25, așa cum apare în prima
ediție a operelor complete ale lui Lenin. Proeminența evenimentului a fost
scoasă în evidență mai târziu. Numele oficial al evenimentului în Uniunea
Sovietică, începând cu a zecea aniversare din anul 1927, a fost Marea
Revoluție Socialistă din Octombrie. Revoluția bolșevică are drept
cauză proximă măsurile represive ale guvernului provizoriu: închiderea ziarelor
partidului ca și decizia guvernului de a trimite garnizoanele capitalei pe
front. O altă cauză proximă este refuzul obstinat al socialiștilor din Dumă de
a lua puterea și forma un guvern socialist pur, așa cum cerea populația. O
cauză fundamentală a revoluției bolșevice este refuzul guvernelor provizorii de
a încheia pacea.Guvernul revoluționar a alunecat gradual, dimpotrivă, dinspre
poziții pro-reformă, înspre măsuri autoritare și nedemocratice. Ziua de 25
octombrie de pe stil vechi înseamnă 7 noiembrie pe stil nou. A rămas în limbajul curent că
Marea Revoluție Socialistă din 25 octombrie 1917 s-a desfășurat de fapt în ziua
de 7 noiembrie și de atunci a intrat în practica guvernelor comuniste să
organizeze diverse manifestări culturale și sportive în cinstea zilei de 7
noiembrie.
Comitetul
pentru Cultura Fizica si Sport (C.C.F.S.) a fost un
organism național rezultat din transformarea O.S.R. (Organizația Sportului
Românesc) care a condus o perioadă de timp sportul românesc (9 august 1949 – 2
iulie 1957). Sub
conducerea C.C.F.S. isi mai desfasurau activitatea Institutul de Educatie
Fizica si scolile medii tehnice de cultura fizica. Acest organism avea filiale teritoriale și locale care funcționau pe
lângă primăriile regionale, raionale sau comunale. Pentru rezultate meritorii
obținute în activitatea sportivă competitorii primeau insigne robuste strident
colorate, încărcate cu simboluri comuniste, dar și diplome, care tot așa, erau
divers colorate și cu multe simboluri comuniste pe ele. CCFS a
funcționat pe lângă Consiliul de Miniștri și în data de 2 iulie 1957 este
transformat în Uniunea pentru Cultura Fizica si Sport (U.C.F.S.) - organizatie obsteasca,
de masă pentru conducerea, indrumarea si controlul educatiei fizice
si sportului din Romania.
Insigna - Concursul Prietenia șosea (ciclism) România 1981
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere bicicletele.
Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină sportivă de
sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii
locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se
numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al.
Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care
doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete
cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut,
sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele
velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas”
si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut
din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km,
este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data
cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si
organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se
infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs
oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de
binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la
periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate
sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si
”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina
prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor
Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra,
intitulata ”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a
mersului pe bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din
zilele noatre. Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga
de 250 m, cu o turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar,
primul, velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois
Pucher, langa atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa
ciclismul de sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului
erau neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut
nevoia de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare.
Initiatorul acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi
Cazzavillan si, totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc
biciclete (firma ”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de
lemn, lunga de 333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua
Kiseleff, in dreapta Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in
1896, prilejuind o bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat
ciclisti din Germania, Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si
pista vanduta ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase
neachitate dupa moartea fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in
care cursele de viteza s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom,
ciclismul de pista isi va relua activitatea o data cu construirea velodromului
de la Galati (1923), din initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului
Ciclist Galati. De asemenea, este consemnata existenta unui velodrom la
Craiova, unde s-au derulat concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni
in anii 1896-1898. Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot
mai mare de concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in
Capitala si in teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism.
Acest eveniment, care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua
nuclee organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de
conducere si organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea
Velocipedica a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul
Federatiei Societatilor Sportive din Romania (FSSR).
Insigna - C.M.B. (?) Hidro 20 ani
Date (informații)
precise despre insigna de mai sus sau despre C.M.B. Hidro nu am găsit pe întreg netul. Pot deduce însă că este
vorba de vreun șantier de Construcții Montaj, probabil din București, care a
aniversat, la data baterii insignei, 20 de ani de existență.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu