Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente arhitectonice
și o vedere generală din localitatea portugheză
ARRUDA DOS VINHOS, districtul LISABONA.
Apeductul
Cimitirul eroilor
Fântâna
Biserica
Arhitectură locală
Vedere generală
***
VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
ABRAHAM LINCOLN (1809 - 1865)
președinte al SUA între anii 1861 - 1865
- La sfârşit nu contează anii din viaţă, ci viaţa din anii
tăi.
- Aproape toți oamenii rezistă la nenorociri, dar dacă vrei
să le testezi caracterul, dă-le putere.
- Poți să prostești unii oameni tot timpul și toți oamenii
un timp, dar nu poți să prostești toți oamenii tot timpul.
_______________xxx_______________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Comemorarea Serbării românești de la Putna 1871 - 1926
Cercul studențesc Arboroasa - Cernăuți
Cu ocazia comemorării primului congres studențesc
ținut la Putna - 1871
În
anul 1926, Cercul studenţesc ”Arboroasa” din Cernăuţi bate o medalie din argint
şi aluminiu, cu diametrul de 32 de milimetri, ce prezintă pe avers efigia lui Ştefan cel
Mare, portretul lui Mihai Eminescu şi inscripţia: „COMEMORAREA SERBÃRII ROMÂNEŞTI DE LA PUTNA – 1871-1926”. Pe
revers este aplicat orizontal textul:„CU OCAZIA COMEMORÃRII PRIMULUI CONGRES
STUDENŢESC ŢINUT LA PUTNA 1871”. Circular este aplicată inscripţia:„CERCUL STUDENŢESC ARBOROASA - CERNÃUŢI”.
Ştefan al III-lea, supranumit Ştefan cel Mare (născut în anul 1433 la Borzeşti şi decedat la
2 iulie 1504 la Suceava), fiul lui Bogdan al II-lea, a fost un mare
domnitor al Moldovei între anii 1457 şi 1504. Calităţile umane,
cele de om politic, de strateg şi de diplomat, acţiunile sale fără precedent
pentru apărarea integrităţii ţării, iniţiativele pentru dezvoltarea culturii au
determinat admiraţia unor iluştri contemporani, iar, graţie tradiţiei populare,
a fost transformat într-un erou legendar şi sfânt al Bisericii Ortodoxe
Române. Ştefan cel Mare a fost nepot de fiu
al lui Alexandru cel Bun. Însă, după obiceiul ca marii boieri să aleagă
succesorul la tron între fiii şi nepoţii fostului voievod, a fost uns domn
Ştefan. Acesta a avut calităţi excepţionale, nu numai de vitejie, dar şi
de chibzuinţă şi de organizare, şi, spre fericirea Moldovei, în general a
românimii, a avut o domnie lungă. Se urcă pe tron în 1457, deci un an după Vlad
Ţepeş în Muntenia, şi domneşte până în 1504. Moşteneşte o ţară în plină
organizare, dar care din punct de vedere economic începea să se dezvolte mai cu
seamă datorită împrejurării că reprezenta o regiune de tranzit între Europa
centrală, Polonia şi porturile de la Marea Neagră. Iar faptul că Moldova avea
două porturi importante, Chilia şi Cetatea Albă, îi aducea o substanţială sursă
de venituri, prin vămi. Chilia — după cum am spus — fusese a domnilor munteni,
în înţelegere cu regii unguri. Ştefan cel Mare e cel care o cucereşte de la
munteni, atrăgându-şi prin aceasta duşmănia lui Matei Corvin. Ştefan cel Mare
este, pentru mica lui ţară, un voievod bogat prin vămile pe care le ia de pe
urma comerţului internaţional. Ştefan cel Mare s-a bătut împotriva
tuturor celor care voiau să-i ştirbească relativa independenţă. Astfel s-a
bătut şi cu Matei Corvin care, supărat că Ştefan luase Chilia de la munteni şi
unguri, a venit să-l silească să redevină vasal al regelui Ungariei, îl bate pe
Matei Corvin la Baia, şi-l sileşte să treacă îndărăt Carpaţii. Mai târziu
va avea să lupte şi împotriva polonezilor. Dar, bineînţeles, ce a rămas mai viu
în memoria populară au fost luptele sale cu turcii, în special în 1475, când
Moldova este invadată de o mare armată otomană condusă de Soliman paşa, cel mai
mare general al turcilor. Mica armată a lui Ştefan cel Mare învinge armata
turcă la Vaslui. Faima lui Ştefan trece peste graniţe; cronicarul polonez
Dlugosz spune că este cel mai mare domnitor din toată Europa, iar Papa îl
proclamă „Athleta Christi”, adică „Atletul lui Cristos”. Din păcate, turcii,
furioşi din pricina acestei înfrângeri, revin după un an cu Mehmet al II-lea în
fruntea lor. În plus, îi îndeamnă pe tătarii din Crimeea şi din actuala Ucraină
să atace Moldova de la răsărit. Este învins la Războieni, în 1476. Totuşi, se retrage mai la
nord, iar Mehmet al II-lea nu reuşeşte să cucerească cele două puternice
cetăţi, Suceava şi Neamţ. După ce a pârjolit ţara, pentru ca turcii să nu se
mai poată aproviziona, Ştefan cel Mare rămâne voievod al Moldovei, iar Mehmet
al II-lea se retrage. Ştefan cel Mare îşi dă seama că trebuie să se
înţeleagă în vreun fel cu turcii, dar în 1484, o nouă campanie a lui Baiazid al
II-lea are drept scop, de data aceasta, cucerirea celor două porturi Chilia şi Cetatea Albă. Cele două cetăţi cad, probabil şi
printr-o trădare a genovezilor care erau înăuntru şi care şi-au dat seama că nu
se mai putea lupta împotriva Imperiului Otoman, nefiind suficient de bine
ocrotiţi de un mic voievod creştin. Pierderea, prin trădare, a Chiliei şi
a Cetăţii Albe a reprezentat o catastrofă pentru dezvoltarea ulterioară a
Moldovei. Au început să sărăcească oraşele mari, şi Moldova nu s-a mai putut
dezvolta cum s-a dezvoltat Transilvania, cu cetăţi, cu târgoveţi bogaţi, cu
comerţ de tranzit etc. Ştefan cel Mare rămâne pe tron până la bătrâneţe.
Se mai bate cu regele Poloniei la Dumbrava Roşie unde polonezii au înregistrat
mari pierderi umane. Spre finalul domniei sale Ştefan acceptă plata un tribut
rezonabil către Poartă. Imperiul Otoman ajunge la întindere maximă,
cheltuielile de administraţie cres şi deci şi pretenţiile de majorare a
tributului primit de la moldoveni. Ştefan cel Mare se zice că a clădit o
biserică în fiecare an sau după fiecare izbândă, astfel încât s-au numărat 47
de biserici clădite de el. Între frumoasele mânăstiri din Bucovina câteva sunt
ctitoria lui, însă majoritatea zugrăvelilor, picturilor exterioare aparţin unei
epoci imediat următoare, când pe tronul Moldovei se află un fiu al său, Petru
Rareş. Lui Ştefan îi urmează la domnie Bogdan, fiul său legitim, pe care îl
impusese ca succesor pe când era pe patul de moarte, tăind capetele câtorva
boieri recalcitranţi. Lui Bogdan i s-a zis Chiorul fiindcă pierduse un ochi
într-o bătălie cu tătarii. Nu a fost un domnitor strălucit, însă nici unul rău;
a domnit 17 ani şi s-a închinat turcilor.
Mănăstirea Putna este un lăcaş de cult ortodox, una din
cele mai importante centre culturale, religioase şi artistice înfiinţate în
Moldova. Mănăstirea se află la 33 km de oraşul Rădăuţi, în nordul Moldovei.
Mănăstirea a fost un important centru cultural; aici s-au copiat manuscrise şi
au fost realizate miniaturi preţioase. Lăcaşul deţine un bogat muzeu
mănăstiresc, cu broderii, manuscrise, obiecte de cult, icoane etc. Istoric
Potrivit vechilor cronici moldoveneşti, zidirea mănăstirii, ctitorie a lui
Ştefan cel Mare (al cărui mormânt se află aici), a început în anul 1466 şi s-a
terminat în 1469. Incinta, turnul de la intrare şi fortificaţiile au fost
terminate în 1481. Biserica fiind devastată de oştile lui Timuş Hmelniţki,
lucrările de recontruire au fost începute de voievodul Gheorghe Ştefan (1653 -
1658) în 1654 şi terminate, sub domnia lui Eustatie Dabija (1661 - 1665) , în
1662. Mănăstirea a fost restaurată în 1756 - 1760 prin grija mitropolitului
Iacob Putneanul, apoi în 1902, când s-a refăcut acoperişul după planurile arhitectului
Romstörfer, şi, mai recent, în perioada 1961 - 1975. Arhitectura Intrarea în
incinta mănăstirii se face pe sub arcul boltit al unui turn compus din parter
şi etaj, pe a cărui faţadă estică se află stema Moldovei datată 1471. Turnul a
fost zidit în anul 1757 în vremea domnitorului Constantin Racoviţă, despre
aceasta dând mărturie şi stema de pe faţada de vest, în care apar reunite
stemele Moldovei şi ale Ţării Româneşti. Deoarece poetul Mihai Eminescu
împreună cu Ioan Slavici şi cu alţi participanţi la Marea Serbare de la Putna
din august 1871 au înnoptat în acele zile în sala de la etaj, această
construcţie se numeşte „Turnul Eminescu“. Tot pe latura de est este situat şi
Turnul clopotniţei construit în anul 1882. Paraclisul mănăstirii, aşezat în
partea vestică a incintei, cu hramul Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, este
construit de mitropolitul Iacov Putneanul în anul 1759, pe locul vechiului turn
clopotniţă deteriorat la marele cutremur din 1739. A fost restaurat între anii
1976-1983, când i s-au adăugat noi spaţii. Paraclisul a fost pictat în tehnica
"a fresco" în perioada 1980-1984 de artiştii-fraţi Mihail şi Gavril
Moroşan, stareţ fiind Arhimandritul Iachint Unciuleac. Pe latura sudică a
incintei se află Casa Domnească ridicată între anii 1982-1988 pe temeliile
celei vechi distrusă de habsburgi. Lucrările de reconstrucţie au fost începute
şi supravegheate, în mare parte, de către Prea Fericitul Părinte Teoctist pe
timpul arhipăstoririi sale ca mitropolit al Moldovei. Singura clădire rămasă din
vremea Sfântului Voievod Ştefan este Turnul Tezaurului a cărui construcţie a
fost terminată în anul 1481. În el au fost adăpostite, în vremi de tulburare,
odoarele acestui sfânt locaş. Biserica originală a suferit mari modificări în
perioada 1653-1662. S-au păstrat liniile arhitectonice iniţiale specifice
stilului moldovenesc, fiind alcătuită din cinci încăperi: pridvor, pronaos,
gropniţă, naos şi altar. Se regăsesc astfel reunite elemente de arhitectură
bizantine, gotice şi renascentiste. Accesul în biserică se face prin cele două
uşi laterale ale pridvorului, încadrate cu portaluri de piatră. Uşa masivă prin
care se trece din pridvor în pronaos are la partea superioară o pisanie care
aminteşte de lucrările de reconstrucţie ce au avut loc în timpul domniilor lui
Gheorghe Ştefan şi Eustratie Dabija. Din camera mormintelor (gropniţa) trecerea
către naos se face printre două coloane masive ce au înlocuit, în secolul XVII,
peretele desparţitor specific liniei arhitectonice ştefaniene. La exterior
biserica este încinsă cu un brâu răsucit în torsadă simbolizând Preasfânta
Treime, motiv ce se regăseşte şi în ornamentaţia interioara.
În anul 1869 Mihai
Eminescu soseşte în Viena şi
se înscrie în Societatea ştiinţifică a românilor din Viena care
funcţiona concomitent cu Societatea știinţifică
şi socială “România” tot din Viena. Eminescu susţine fuzionarea lor într-un
scop măreţ, sub numele de “România Jună”, citez: “noi vrem să croim (…) acestei
societăţi o haină mai largă, în care să-ncapă toată lumea românească din Viena”.
Comitetul provizoriu al celor două societăţi ale studenţilor români din
Viena lansează un apel către toţi colegii lor conaţionali, de la universităţile
din Bucureşti, Iaşi, Paris, Viena, Torino, Berlin, Pesta, Pisa şi de la
academiile din Sibiu, Oradea, Cluj, Cernăuţi, Arad şi Blaj, ca să contribuie –
cu mijloace materiale şi morale – la realizarea unei întruniri „a tinerimii
române de pretutindeni într-o serbare naţională”, care nicăieri nu va putea fi
„mai demnă şi mai festivă” decât „la mormântul lui Ştefan cel Mare, în
Mănăstirea Putnei, cu ocaziunea hramului bisericesc”, ce urma să aibă loc la 15
august 1870, când trebuie să se celebreze şi împlinirea a patru veacuri de la
sfinţirea lăcaşului. Se argumenta că „Fiecare naţiune, care are conştiinţă de
existenţa şi misiunea sa, pune preţ, înainte de toate, în memoria trecutului
său”, că ceea ce trebuie să se urmărească este „consolidarea noastră
naţională”, în care scop este imperios necesar să conlucrăm, „să ne coadunăm
din toate unghiurile spre a ne cunoaşte unii pe alţii, a ne uni în cuget şi
simţiri, a ne coînţelege despre interesele noastre comune, pentru care suntem
şi existăm, pentru progres şi cultură naţională”. Proiectarea unei asemenea
întruniri la mormântul lui Ştefan cel Mare avea un mobil pilduitor, marele
voievod fiind considerat „primul erou naţional”, iar epoca sa „pagina cea mai
strălucită din istoria română”, fapt pentru care „mormântul lui ar trebui să
fie Mecca fiecărui român”. În august 1870, din cauza războiului franco-prusac,
care începuse de circa trei săptămâni, „Comitetul central pentru serbarea de la
mormântul lui Ştefan cel Mare, faţă cu situaţiunea actuală critică, decide
amânarea festivităţii pe 15 / 27 august 1871”. Serbarile de la Putna din august 1870
erau chemate sa arate ca romanii din Imperiul austro-ungar nu capitulasera in
fata stapinirii dualiste. In august 1870 se implineau patru sute de ani de la
sfintirea manastirii Putna si studentii romani din Viena hotarasc sa organizeze
serbarea de la Putna cu participarea larga a junimii studioase. Eminescu
nu este initiatorul serbarilorde la Putna, insa se impune ca unul din cei mai
entuziasti sustinatori ai ei. Eminescu face propunerea ca, paralel cu
festivitatile de la mormintul lui Stefan cel Mare, sa se tina si un congres
studentesc. Motivând amânarea, Mihai Eminescu scria într-un articol
publicat în Convorbiri literare, în toamna anului 1870, că serbarea a fost
„…pornită dintr-un sentiment de pietate către trecutul nostru pe cât de
glorios, pe atât de nefericit”.În primele zile ale lunii august 1871 întregul
comitet care se ocupa de organizarea serbărilor, format din Ioan Slavici -
preşedinte, Mihai Eminescu - secretar, precum şi Petru Pitei, Pamfil Dan,
Sterie Ciurcu, Vasile Morariu, Ion Cocinschi şi Elie Luţia, se afla la
Cernăuţi, desăvârşind ultimele aprobări şi măsuri de organizare. De la Cernăuţi, Mihai Eminescu şi o
parte din organizatori călătoresc cu trenul la Dorneşti (Hadikfalva), atunci
cea mai apropiată staţie a liniei ferate Cernăuţi - Iţcani de orăşelul Rădăuţi.
De aici, cu o trăsură, au venit la Rădăuţi, la 5 august, unde s-au întâlnit cu
prefectul Oreste Renney, de la care au primit sprijinul necesar, ca şi din
partea egumenului Mănăstirii Putna, Arcadie Ciupercovici. Eminescu,
însuşi, s-a interesat de buna primire a oaspeţilor, inclusiv la gospodării
ţărăneşti din localităţile din preajma mănăstirii. De la Rădăuţi, Eminescu a plecat la
Putna cu trăsura. Aici a participat la serbarea „de suflet românesc, importantă
prin idei, prin parada costumului naţional”, prin depunerea pe mormântul lui
Ştefan cel Mare a unei urne de argint cu pământ din toate teritoriile române;
prin gestul colonelului Boteanu, care şi-a depus centironul de aur pe mormânt,
prin muzica celor 30 de lăutari conduşi de vestitul Grigore Vindireu şi prin
entuziasmul elevului Ciprian Porumbescu care, după ce a cântat, adresându-se
tatălui său, a spus cuvintele devenite celebre „Tată, am cântat Daciei
întregi”. În ziua de 14-26 august seara, în atmosfera creată de dangătul
clopotelor mănăstirii, a avut loc „privegherea religioasă” la mormântul lui
Ştefan cel Mare, printre cei prezenţi aflându-se Mihail Kogălniceanu, Vasile
Alecsandri, Gr. Tocilescu, Constantin Istrati, G. Dem. Teodorescu şi o
delegaţie din partea Mitropoliei Moldovei. A doua zi, duminică 15/27 august,
participanţii s-au adunat în faţa porticului festiv, şi în prezenţa a 3000 de
oameni, A. D. Xenopol a rostit cuvântarea festivă. Au rămas memorabile
cuvintele: „Tu, umbră măreaţă a lui Ştefan cel Mare, coboară-te în sufletul poporului
tău şi, cu puterea ta de fier, încoardă-ţi voinţa pentru împlinirea acelor
datorii pe care natura le impune oricărui popor ce năzuieşte către nemurire… Pe
mormântul lui Ştefan cel Mare, pe astă amintire comună tuturor, venim noi deci
astăzi cu credinţa într- un viitor comun”. În continuare a urmat Congresul
studenţilor români. Mihai Eminescu a socotit că serbarea de la Putna a avut un
rol deosebit: „Se va ridica simţul naţional, aproape adormit până acuma, şi va
lua alt avânt, iar studenţii ce-au sosit din toate părţile şi au făcut
cunoştinţă şi legături de prietenie între dânşii... vor fi propagatorii cei mai
zeloşi ai ideii că, lucrând uniţi şi conduşi de acelaşi ideal, vor contribui la
deşteptarea şi mărirea neamului lor în provinciile de unde se trag... Deşi
despărţiţi prin hotare politice, toţi ştiu că sunt unul şi acelaşi neam şi
această convingere va mări puterea lor de rezistenţă şi îi va oţeli în lupta
pentru neam, lege şi ţară...”. La încheierea manifestărilor de la Putna,
Eminescu a plecat la Suceava, de aici la Ipoteşti şi apoi la Societatea
„Junimea” din Iaşi, iar în toamnă se întoarce la Viena, locuind la colegul său
Samuil Isopescu. Serbarea de la Putna, cu adevărat importantă şi grandioasă, a
fost pentru tânărul de 21 de ani Mihai Eminescu un moment semnificativ în
devenirea sa politică, patriotică şi poetică.
Mihai Eminescu (nume real Mihail Eminovici) (născut 15 ianuarie
1850 la Ipoteşti, judeţul Botoşani şi decedat la 15 iunie 1889 în Bucureşti) a
fost un poet, prozator şi jurnalist român, socotit de cititorii români şi de
critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literature
română. Eminescu a fost activ în societatea politico-literară Junimea, şi a
lucrat ca redactor la Timpul, ziarul oficial al Partidului Conservator. A
publicat primul său poem la vârsta de 16 ani, iar la 19 ani a plecat să
studieze la viena. Manuscrisele poetului Mihai Eminescu, 46 de volume,
aproximativ 14000 de file, au fost dăruite Academiei Române de Titu Maiorescu,
în şedinta din 25 ianuarie 1902. Eminescu a fost internat în data de 3
februarie 1889 la spitalul Mărcuţa din Bucureşti şi apoi a fost transportat la
sanatoriul Caritas. În data de 15 iunie 1889, în jurul orei 4 dimineaţa, poetul
a murit în sanatoriul doctorului Şuţu. În 17 iunie a fost înmormântat la umbra
unui tei din cimitirul Bellu – Bucureşti. A fost ales post-mortem (28 octombrie 1948)
membru al Academiei Române.
În memoria lui Ștefan cel Mare
Junimea academică română Putna - 15 august 1871
Uniți suntem în cuget, uniți în Dumnezeu.
Această medalie s-a confecționat din argint sau bronz, prezentând pe revers Columna lui Traian şi textul: ”UNIŢI SUNTEM ÎN CUGETU, UNIŢI ÎN DUMNEDIEU”. Pe avers este inscripţionat textul: ”JUNIMEA ROMÂNà ACADEMICà – PUTNA – 15 AUGUST 1871” şi în mijloc: ”ÎN MEMORIA LUI ŞTEFANU CELU MARE”. Medalia are un diametrul de 35,5 milimetri şi o grosime de 3 milimetri, cântărind 21,5 grame. Această medalie a fost parte a serbărilor de la Putna, fiind inclusă la punctul 18 al Programului manifestărilor, întocmit de Aurel Mureșianu –“Reaîntoarcerea în biserică, urmând împărţirea monedelor (medaliilor) de aducere aminte“.
Columna lui Traian este un monument antic din Roma, înalt de 35,07 metri, construit din ordinul împăratului Traian care s-a păstrat până în zilele noastre. Monumentul se află în Forul lui Traian , în imediata apropiere - la nord - de Forul roman. Terminat în anul 113 , basorelieful în formă de spirală comemorează victoria lui Traian în campania sa de cucerire a Daciei. Columna are o înălțime de aproximativ 30 de metri și conține 18 blocuri masive de marmură de Carara, fiecare cântărind 40 de tone. Iniţial în vârful columnei se afla o statuie a lui Traian, însă ea a fost înlocuită în secolul al XVI-lea cu o statuie a Sfântului Petru. Columna a fost ridicată atât pentru a comemora victoriile lui Traian, fiind o adevărată istorie gravată în piatră, cât și pentru a servi ca mausoleu (după deces, cenușa împăratului a fost depusă în încăperea de la baza columnei). Basorelieful prezintă scene de luptă din campaniile lui Traian împotriva dacilor din 101 - 102 (în partea de sus a columnei) şi 105 -106 (în partea de jos). Soldații romani și daci sunt prezentați în timpul bătăliei. Atingând apogeul basoreliefului istoric roman, cele 124 de episoade care îmbracă în spirală trunchiul coloanei și care ilustrează Comentariile lui Traian despre războaiele dacice, prin caracterul lor de document istoric, constituie un adevărat "act de naștere" al poporului român.
Insignă - Campionat internațional 1967 (tir)
R.P.R. (Republica Populară Română)
Federaţia română
de tir sportiv este forul tutelar care conduce, organizează şi
dezvoltă acest jos sportiv în România. Această federaţie este responasibilă de
organizarea tuturor competiţiilor sportive de tir, la toate nivelurile de
vârstă şi pregătire, în toate structurile societăţii româneşti. Sus am aplicat
logo-ul Federaţiei române de tir sportiv.
Tirul
sportiv este sportul olimpic care
constă în tragerea la țintă fixă sau țintă în mișcare a unui număr stabilit de
cartușe sau săgeți. În
cadrul acestei discipline sportive sunt mai multe tipuri de tir sportiv: tir
sportiv cu pușca cu aer comprimat; tir sportiv cu arcul și tirul cu alice
(trap,skeet sau sporting care nu a fost declarat sport olimpic)
Set 4 insigne - Fruntaș în gospodărirea orașului
Anii 1984 - 1985 - 1986 - 1987
Imediat după declararea încheierii colectivizării regimul
comunist din România a început o campanie de convingere a sătenilor asupra
necesității de gospodărire mai bună a satelor. În această largă acțiune intrau
acțiuni de curățenie și înfrumusețare a propriei gospodarii dar și acțiuni de
muncă patriotică în folosul comunității. În cadrul acțiunilor de înfrumusețare
a propriei gospodării intrau; văruirea gardurilor de la drum și a podețelor de
la intrarea în curte, curățarea șanțurilor de la drum din dreptul propriei
case, curățarea și văruirea copacilor, adunarea frunzelor și
vegetației uscate, precum și cultivarea și întreținerea culturilor din
intravilan. În cadrul acțiunilor de muncă patriotică în folosul comunității
intrau cam aceleași activități dar aferente instituțiilor de interes public ale
satului; școala, primăria, biserica, dispensarul local, etc. precum și
acțiunile de deszăpezire, îndiguire, desfundare canale de scurgere sau
împăduriri în folosul comunității. Sătenii participanți la astfel de acțiuni
erau distinși, cu mare fast, în adunări publice, cu aceste insigne - distincții
care se acordau anual. Apreciez că acordarea acestor distincții erau totuși o formă
de propagandă comunistă care arătă ce înseamnă munca în folosul comunității, ce
înseamnă ordinea și disciplina în tot și în toate.
Fruntaș în comerțul de stat
Regimul comunist căuta să încurajeze toate toate domeniile economiei, toate ramurile industriei și agriculturii. Una dintre modalități era acordarea de insigne de fruntaș pe ramură, din care nu lipseau simbolurile comunismului; steaua roșie model sovietic și laurii.
_______________ooOoo_______________
O INSIGNĂ ROMÂNEASCĂ
CU BREVETUL SĂU
"Insigna de război a cercetașilor" și Brevetul său,
conferite de către Ministerul Apărării Naționale al
Regatului României, domnului Palade Vasile,
fost cercetaș la Comandamentul Marii Legiuni
Baza legală; Înaltul Decret nr.1802 din 8 iulie 1935
Câteva vignete de pe acțiuni poloneze
Detaliu vignetă de pe un certificat american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 11.09.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu