Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente arhitectonice și
câteva vederi generale din vremuri diferite din localitatea olandeză
ALMKERK, ținutul ALTENA, provincia BRABANTUL DE NORD.
Turnul de apă
Școala
Spitalul
Sediu bancar
Moara de vânt
Portul
Arhitectură locală
Vederi generale
***
DOUĂ EPIGRAME
DIN VIAȚĂ,
CU ȘI DESPRE MINERI
DORINȚA MINERULUI
de Janet Nică - Ostroveni - Dolj
Pe aleși, cu conturi pline -
Arme de atac și scuturi -
I-aș lua aici, la mine
Și i-aș ține numa'-n... șutri!
GREVĂ ÎN VALEA JIULUI
de Eugen Ilieșiu - Deva
Fost-a greva răsplătită
C-o mărire de salarii;
Toată Valea-i mulțumită...
Mai cu seamă cârciumarii!
______________xxx______________
CÂTEVA INSIGNE ȘI
MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Set 2 insigne - C.S. (Clubul sportiv) Steaua București
Clubul Sportiv Central al Armatei (Steaua, fost CCA) este
unul dintre cele mai vechi cluburi sportive din capitala si este organizat in
mai multe departamente; fotbal, rugby, hochei pe gheata, handbal, polo, bashet,
volei, atletism, înot, gimnastica, box, canoe, tir, haltere, scrima, tenis,
ciclism si judo. Clubul Sportiv al Armatei Steaua Bucuresti a fost înființat
în data de 7 iunie anul 1947, din inițiativa unor inimoși ofițeri ai armatei
române, sub denumirea inițiala "A.S.Armata", cuprinzând pentru început
un număr de 7 secții sportive: fotbal, scrimă, volei, box, tir, atletism și
tenis. Sus am postat câteva logo-uri ale Clubului sportiv central al Armatei -
STEAUA.
În lunile iulie-august ale anului 1953 aveau loc la București
cel de-al III-lea Congres Mondial al Tineretului și cel de-al IV-lea Festival Mondial
al Tineretului și Studenților. Presa vremii răspândea această informaţie pe
prima pagină şi difuza reacţiile partidului unic, prin organizaţiile
sale. Festivalul Internaţional al Tineretului, cum s-a intitulat oficial,
desfăşurat în mai 1953 la Bucureşti, trebuia să fie un semnal pentru lumea
occidentală că în România tinerii au condiţii optime de dezvoltare, dar să
etaleze şi ospitalitatea poporului român, dorinţa regimului de colaborare cu
statele civilizate.
În perioada desfăşurării festivalului s-a înregistrat un
eveniment deosebit urmarea a tensiunilor existente între liderul iugoslav Iosip
Broz Tito şi restul lumii comuniste care prindea rădăcini în lume.Un avion
străin a trecut peste Dunăre, a virat spre Bucureşti şi, pentru că a contat pe
faptul că, în condiţiile în care erau atâţia tineri străini prezenţi în
Capitală, nimeni nu va avea curajul să tragă în el, a lansat mii de afişe
anti-Stalin şi anti -Dej. Toate aveau imprimate caricaturi foarte
izbutite. Elevi ai Şcolii de ofiţeri de rezervă din Otopeni au fost
trimişi toată noaptea în „misiune", prin parcuri, pe străzi, peste tot, să
adune aceste afişe de propagandă antiromânească şi antisovietică. S-au strâns
mii de astfel de „fluturaşi", dar unii studenţi nu le-au predat pe toate,
conform ordinului sever primit, ci le-au ascuns în cizme sau în căptuşeala
hainelor. Deasupra am postat o
imagine de la lucrările acestor congrese.
Despre Fresca
Ateneului Român. In sfera
aceluiasi interes pentru decoratie intra si preocuparea constanta formulata de
C. Exarhu si Al. Odobescu inca din 1888, de a se realiza o monumentala fresca
pe peretele circular al salii, fresca ce trebuie sa evoce momentele cele mai
importante ale istoriei noastre nationale, dar in acelasi timp sa creeze o
imagine fidela a specificitatii sufletului romanesc.Propunand in anul 1901, un
proiect in spiritul celor aratate mai sus pictorul Stefan Popescu dorea realizarea
acestei picturi de 300 mp pe panza, considerand ca astfel nu va trebui sa fie
inchisa sala pentru un timp. Dar lipsa de fonduri suficiente face ca proiectul
sa taraganeze multi ani.
In sfarsit, este acceptat proiectul prof. Costin Petrescu pentru realizarea unei fresce ce reprezinta in 25 de episoade momente importante din istoria romanilor. Fondurile au provenit din subscriptie publica. Lucrarea în lungime de 75 mp și lățime de 3 metri, începută în 1933 în tehnica "al Fresco" va fi inaugurata la 26 mai 1938. Consideram ca este interesanta o succinta descriere a scenelor deoarece valoarea lor ideatica este net superioara valorii artistice, fapt ce nu ne surprinde avand in vedere caracterul programatic al lucrarii si necesitatea de a supune compozitia, desenul si culoarea spatiului oferit, intr-un ansamblu cu anumite coordonate plastice si decorative. Dar să urmărim succesiunea episoadelor:
In sfarsit, este acceptat proiectul prof. Costin Petrescu pentru realizarea unei fresce ce reprezinta in 25 de episoade momente importante din istoria romanilor. Fondurile au provenit din subscriptie publica. Lucrarea în lungime de 75 mp și lățime de 3 metri, începută în 1933 în tehnica "al Fresco" va fi inaugurata la 26 mai 1938. Consideram ca este interesanta o succinta descriere a scenelor deoarece valoarea lor ideatica este net superioara valorii artistice, fapt ce nu ne surprinde avand in vedere caracterul programatic al lucrarii si necesitatea de a supune compozitia, desenul si culoarea spatiului oferit, intr-un ansamblu cu anumite coordonate plastice si decorative. Dar să urmărim succesiunea episoadelor:
1.
Traian pătrunde în Dacia. Imparatul este prezentat in statul sau major,
langa podul peste Dunare de la Turnu Severin.
2.
Colonizarea Daciei. In fundal se vede monumentul de la Adam-Clissi.
Legionarii patrund in Dacia.
3.
Contopirea dacilor cu romanii este prezentata prin idila dintre o tanara
daca si un soldat roman. Stela funerara reprezinta o piesa gasita in timpul sapaturilor de la Alba
Iulia.
4.
La orizont o sentinela romana strajuieste hotarul. Norii negri
simbolizeaza apropiatele invazii barbare.
5.
Invazia barbarilor.
6.
Inceputul vietii romanesti patriarhale. Norii se risipesc, iar populatia
coboara din munti si ridica locuinte si lăcășe de închinare.
7.
Statornicirea: taranul roman isi pregateste armele: arcul si securea.
8.
Descalecatul: de peste munti se iveste un cavaler calare, pe care
populatia il primeste cu paine si sare.
9.
Statul Militar: Mircea cel Batran parlamenteaza cu trimisii turci.
10. Statul Administrativ: in curtea
Manastirii Moldovita, Alexandru cel Bun imparte dregatoriile statului.
11. Cruciada romanilor: Iancu de
Hunedoara, Vlad dracul si Stefan al doilea ridica o oaste pentru izgonirea turcilor. In fundal apare castelul de la Hunedoara si Cetatea
Poenari de la Arges. Figura lui Tepes Voda se zareste ca o umbra misterioasa.
12. Vremea lui Stefan cel Mare. Un
taran isi face lance din fierul coasei. Stefan in fata Cetatii Sucevei primeste pe trimisii Papei care ii aduc spada si titlul de "Ostas
al lui Christ".
13. Epoca de pace si credinta.
Neagoe Basarab si familia sa ies din Biserica episcopala de la Curtea de Arges (deasupra lojii Romaniei).
14. Epoca lui Mihai Viteazul.
Domnitorul intregitor al neamului se pregateste sa intre in Alba Iulia.
15. Epocile culturale: Matei
Basarab, Vasile Lupu (in fundal Cetatea Targoviste si Biserica 3 Ierarhi), Dimitrie Cantemir si Constantin Brancoveanu
(Manastirea Hurezu si mesterul ei Parvu Mutu).
16. Rascoala lui Horia, Closca si
Crisan. Cei trei eroi sunt prezentati in fata bisericii de la Tebea (Tara motilor). Gheorghe Lazar apare ca un personaj de legatura intre acest
episod si cel care reprezinta miscarea lui Tudor Vladimirescu.
17. Domnul Tudor in fruntea
pandurilor intra in Bucuresti si primeste din partea politiei, zapis de consfintire a drepturilor cerute de Adunarea poporului. Alaturi apare
episcopul Argesului si o cula, indicând originea lui Tudor Vladimirescu.
18. Anul 1848, in Transilvania cu
Avram Iancu care porneste la lupta.
19. Anul 1848, in Tara Romaneasca si
Moldova. Bonjuristii fraternizeaza cu taranii.
20. Alexandru Ioan Cuza
improprietareste taranii. In planul al doilea apare Kogalniceanu.
21. Unirea Principatelor in 1859.
Doua femei in costume nationale deapana acelasi fir.
22. Carol I si razboiul de
independenta. Domnitorul primeste un steag capturat de la inamic. In scena apare si I.C. Bratianu.
23. Realizarea intregirii nationale:
1918. Pe front soldati intre sarme ghimpate.
24. Regele Ferdinand I si Romania
Mare. La Alba Iulia regele si regina Maria. In suita apare generalul Berthelot. Toti trec prin fata unor femei ce simbolizeaza Vechiul regat,
Transilvania, Basarabia si Bucovina.
25. Ultima scena ar fi trebuit sa-l
reprezinte pe Carol al II-lea, fondatorul orasului modern, care alaturi de Mihai I coboara in mijlocul poporului pentru a patrona stiintele,
literatura, artele si industria. Varianta aleasa ulterior reprezinta poporul cu steaguri, care sarbatoreste
infaptuirea Romaniei Mari. Din punct de vedere plastic aceasta ultima scena este tratata diferit fata de
restul frescei, culoarea fiind mai vie si desenul mult mai liber.
In ansamblu, fresca
este realizata intr-o maniera oarecum libera, putand vorbi de un stil realist
plat. Dominanta cromatica este rece, abundand in cenusiuri. De aici efectul
general usor estompat, fara accente plastice deosebite. Aceste
caracteristici ale frescei ar putea semnifica la prima vedere ca lucrarea este
lipsita de interes artistic. Totusi, in ansamblul salii aceste date devin
intr-un fel calitati, lucrarea ocupandu-si locul sau cu discretie, ca un fel de
pandant al tonurilor calde de rosu si auriu din luxurianta bogatie decorativa a
cupolei. Slujind frumoasei idei ca istoria nationala trebuie prezentata ca
o carte deschisa, in care fiecare privitor sa gaseasca ceva din maretia
trecutului si astfel sa mediteze la valorile spirituale, morale ale poporului
nostru, fresca Ateneului este semnificativa pentru caracterul emblematic al
monumentului.
Aleea cu sculpturi: În perioada antebelică, aleile Grădinii Ateneului erau
împodobite cu 16 busturi care reprezentau mari oameni politici, de cultură
sau artiști români. Din păcate, acestea nu s-au păstrat, pentru că au fost
distruse în anii regimului comunist: Mihai Eminescu de Ion Georgescu, Mihail
Kogălniceanu de W.C.Hegel, P.S.Aurelian de W. C. Hegel, Ion Ghica
de Iordănescu, Traian Demetrescu de Filip Marin, Dumitru Georgescu Kiriac
de Oscar Han, Ienăchiţă Văcărescu de W. C. Hegel, Constantin Esarcu
de W. C. Hegel, Gavriil Musicescu de Miliţa Petraşcu, C.A. Rosetti de
I. Georgescu, Vasile Urechea-Alexandrescu de W. C. Hegel, generalul Ioan
Emanoil Florescu de I. Georgescu, Grigore Tocilescu, Gheorghe Dem
Teodorescu de Carol Storck, C. I. Stăncescu de W. C. Hegel și Theodor
Şerbănescu de Filip Marin. În prezent, în Grădina Ateneului este
amplasată o singură statuie, cea a lui Mihai Eminescu, executată în bronz, în
1963, de sculptorul Gheorghe D. Anghel.
Filarmonica "George Enescu" este instituţia muzicală reprezentativă a României. Fondată în aprilie 1868, "Societatea Filarmonică Română", sub conducerea lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea propagării culturii muzicale şi popularizării capodoperelor muzicii clasice. Primul concert a avut loc în 15 decembrie acelaşi an, sub bagheta initiatorului sau. După inaugurarea palatului Ateneului Roman, la 5 martie 1889, concertele au inceput sa se desfasoare in aceasta sala, asa cum se intampla si in prezent, Ateneul Roman devenind emblema culturii romanesti si sediu al Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima orchestra simfonica permanenta pana in 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu (1868-1936), iar acestuia, din 1920, George Georgescu (1887-1964), dirijor remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch. In perioada directoratelor lui George Georgescu (1920-1944; 1954-1964), repertoriul s-a modernizat iar Filarmonica a intrat in circuitul muzical international, prin participarea la primele turnee peste hotare si invitarea unor mari personalitati ale lumii muzicale interbelice, între care Jacques Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico Mainardi, Alfred Cortot, Maurice Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin, Herbert von Karajan şi mulţi alţii de calibru universal. Tot lui George Georgescu i se datorează înregistrări discografice de referinţă, ca de pildă integrala simfoniilor de Beethoven. Detalii abundente despre prima sută de ani de activitate apar în volumul „Filarmonica George Enescu din Bucureşti, 1868-1968”, semnat de muzicologul Viorel Cosma. După razboi, instituţia şi-a diversificat activitatea, sub mandatele lui Constantin Silvestri şi George Georgescu: se înfiinţează Corul academic, se constituie un valoros corp de solişti concertişti (instrumentişti şi cântăreţi), diverse ansambluri camerale (de la orchestra pana la trio cu pian). De numele lui George Georgescu se leagă şi concertele memorabile susţinute de Orchestra Filarmonicii, la primele ediţii ale Festivalului Internaţional „George Enescu”. După moartea lui George Enescu, în 1955, Filarmonica îi preia numele. La conducerea acestei instituţii muzicale s-au mai succedat: Mircea Basarab, Dumitru Capoianu, Ion Voicu, Mihai Brediceanu. După căderea regimului comunist, Filarmonica "George Enescu" a recâştigat din strălucirea de odinioară sub conducerea directorului general Cristian Mandeal şi a directorului artistic Nicolae Licareţ. În timpul mandatului dirijorului principal Cristian Mandeal (1991-2010), Orchestra Filarmonicii a realizat pe disc integrala lucrărilor simfonice de George Enescu şi de Johannes Brahms. Pe lângă concertele simfonice şi camerale curente (aproximativ 300 anual), Filarmonica a înregistrat zeci de discuri LP si CD şi a întreprins turnee de răsunet în Europa, Asia şi Extremul Orient, câştigându-şi astfel un binemeritat renume internaţional.
Filarmonica "George Enescu" este instituţia muzicală reprezentativă a României. Fondată în aprilie 1868, "Societatea Filarmonică Română", sub conducerea lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea propagării culturii muzicale şi popularizării capodoperelor muzicii clasice. Primul concert a avut loc în 15 decembrie acelaşi an, sub bagheta initiatorului sau. După inaugurarea palatului Ateneului Roman, la 5 martie 1889, concertele au inceput sa se desfasoare in aceasta sala, asa cum se intampla si in prezent, Ateneul Roman devenind emblema culturii romanesti si sediu al Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima orchestra simfonica permanenta pana in 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu (1868-1936), iar acestuia, din 1920, George Georgescu (1887-1964), dirijor remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch. In perioada directoratelor lui George Georgescu (1920-1944; 1954-1964), repertoriul s-a modernizat iar Filarmonica a intrat in circuitul muzical international, prin participarea la primele turnee peste hotare si invitarea unor mari personalitati ale lumii muzicale interbelice, între care Jacques Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico Mainardi, Alfred Cortot, Maurice Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin, Herbert von Karajan şi mulţi alţii de calibru universal. Tot lui George Georgescu i se datorează înregistrări discografice de referinţă, ca de pildă integrala simfoniilor de Beethoven. Detalii abundente despre prima sută de ani de activitate apar în volumul „Filarmonica George Enescu din Bucureşti, 1868-1968”, semnat de muzicologul Viorel Cosma. După razboi, instituţia şi-a diversificat activitatea, sub mandatele lui Constantin Silvestri şi George Georgescu: se înfiinţează Corul academic, se constituie un valoros corp de solişti concertişti (instrumentişti şi cântăreţi), diverse ansambluri camerale (de la orchestra pana la trio cu pian). De numele lui George Georgescu se leagă şi concertele memorabile susţinute de Orchestra Filarmonicii, la primele ediţii ale Festivalului Internaţional „George Enescu”. După moartea lui George Enescu, în 1955, Filarmonica îi preia numele. La conducerea acestei instituţii muzicale s-au mai succedat: Mircea Basarab, Dumitru Capoianu, Ion Voicu, Mihai Brediceanu. După căderea regimului comunist, Filarmonica "George Enescu" a recâştigat din strălucirea de odinioară sub conducerea directorului general Cristian Mandeal şi a directorului artistic Nicolae Licareţ. În timpul mandatului dirijorului principal Cristian Mandeal (1991-2010), Orchestra Filarmonicii a realizat pe disc integrala lucrărilor simfonice de George Enescu şi de Johannes Brahms. Pe lângă concertele simfonice şi camerale curente (aproximativ 300 anual), Filarmonica a înregistrat zeci de discuri LP si CD şi a întreprins turnee de răsunet în Europa, Asia şi Extremul Orient, câştigându-şi astfel un binemeritat renume internaţional.
De-a lungul secolelor, marii artiști ai lumii au lăsat omenirii moșteniri culturale neprețuite. Arta sculpturii a dat naștere unor capodopere care, prin măreția, valoarea și spectaculozitatea lor, au devenit faimoase. Discobolul lui Miron este o capodoperă a Antichității grecești, ce datează din perioada 460 - 450 Î.Hr. Din păcate, originalul grecesc din bronz nu mai există, însă a devenit celebru prin numeroasele copii realizate în marmură de către artiști din Imperiului roman, atât la scară reală, cât și redimensionate. Celebra sculptură exprimă forța și energia atletică în cel mai armonios și echilibrat mod. Deși, în prezent, se consideră că poziția aruncătorului este nefirească și reprezintă o manieră ineficientă de a arunca discul, sculptura constituie un model de rigurozitate în redarea fiecărui mușchi încordat de pe corpul atletului.
Expoziția filatelică "Aeromfila '79" București 14 -22 oct. 1978
Zborul aeropoștal cu zepelinul pe ruta balcanică - 16 oct 1929
Zborul aeropoștal cu zepelinul pe
ruta balcanică a avut loc în perioada 14 - 22 octombrie 1929 și s-a efectuat pe
traseul Friedrichshaven, Viena, Zemun, Sofia, Bucureşti, Braşov, Sibiu, Viena, Friedrichshaven. Deasupra admiri o carte poştală
din anul 1979 care aniversează 50 de ani de la zborul aeropoștal cu zepelinul.
Aparatul de zbor este surprins deasupra oraşului Braşov.
50 de ani de la inaugurarea primei linii aeriene
naționale române - 24 iunie 1926 - 24 iunie 1976
Cercul numismatic Casa centrală a armatei 1976
Prima
linie de navigație aeriană națională s-a inaugurat în data de 24 iunie 1926 pe ruta București – Galați
– Iași, cu prelungire spre Chișinău de către C.I.D.N.A. (Compania Internațională de
Navigație Aeriană), urmașa C.F.R.N.A
.(Compania Franco-Română de Navigație Aeriană). Compania Franco–Română de Navigație Aeriană a
fost prima companie aeriană din România, prima companie aeriană multinațională
și prima companie aeriană transcontinentală. CFRNA își are originile în
anul 1919. Atunci, n tipul discuțiilor premergătoare Tratatului de pace de
la Trianon, ministrul român Nicolae Titulescu, discutând cu reprezentantul
Franței însărcinat cu dezarmarea, i-a propus crearea unei companii aeriene
comune destinată transportului poștal. În data de 23 aprilie 1920 se
crea societatea CFRNA cu capital romanesc. Legea care a permis înființarea
societății este Decretul 3742 din 12 noiembrie 1920, prin care se
concesiona societății dreptul de transport aerian de mărfuri și pasageri. Investiția inițială, în valoare de 3 milioane de franci, a fost
suportată de bancherul român Aristide Blanck, codeținător al Băncii Marmorosch
Blank. Statul francez a contribuit la capitalul societății cu avioane și
personal. Societatea a început să opereze de la Paris, prima
destinație fiind Strasbourg. Prin aceste prime zboruri compania
capătă experiență și se extinde rapid. În anul 1922 s-a realizat un voiaj
test intre Paris și București pentru a putea realiza toate lucrările
necesare în vederea punerii în funcțiune a acestei rute. S-au amenajat aerogări
în Praga, Viena, Budapesta, Belgrad, capătul liniei fiind la București.
Pentru a fi și mai profitabilă, ruta a fost prelungită până la
Constantinopol. La 1 mai 1920 are loc primul zbor pe această
rută pană la Budapesta, a doua zi continuându-se pană la Constantinopol. Ruta
constituia o alternativă la celebrul Orient Expres. Pentru a fi mai eficientă,
compania a început să efectueze zboruri de noapte, reducând astfel timpul
necesar unei călătorii. În anul 1925 orașul Galați a devenit prima
destinație internă românească pentru linia aeriană, în urma unui experiment
care a durat 62 de zile, pentru a se verifica rentabilitatea liniei. Pe timpul
experimentului linia a fost deservita de avioane Potez XV și piloți militari aflați sub comanda
Direcției Aviației Civile, subordonate Ministerului de Război. Anul următor, în
24 iunie, are loc prima cursă internă oficială a CIDNA (Compania Internațională
de Navigație Aeriană), noua denumire a CFRNA, pe ruta București – Galați - Iași
- Chișinău. La 1 ianuarie 1925 CFRNA își schimba denumirea în CIDNA
(Compania Internațională de Navigație Aeriană). Activitatea societății CIDNA
s-a încheiat în anul 1930, ea lăsând o moștenire ce se continuă în secolul
al XXI-lea în Franța prin Air France și
în România prin Tarom. Sus am postat
logo-ul Companiei Franco–Române de Navigație Aeriană.
București este capitala României, reședința județului Ilfov și,
în același timp, cel mai populat oraș al țării, centru industrial și
comercial al țării. Populația de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009)
face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș ca populație din Uniunea
Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de
oameni, iar specialiștii prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va
depăși patru milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și câteva clădiri reprezentative ale
Bucureștiului.
Primăria
Hotelul Intercontinental
Casa Poporului (Parlamentu)
Palatul de justiție
__________________ooOoo__________________
FOTOCOPIE
DOCUMENT ORIGINAL
Brevetul de pilot
al pionierului aviației române AUREL VLAICU,
emis la Viena în data de 22 iunie 1912
Se poate citi țara și data de naștere a inventatorului
SIEBENBURGEN (denumirea în germană a Transilvaniei) -
16 august 1882
Câteva vignete de pe certificate englezești
Detaliu vignetă de pe un certificat american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 11.09.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu