Moneda austriacă de
colecție din imagine a fost emisă pentru a celebra trecerea a 700 de ani de existenţă a Primăriei oraşelului Hall. Aversul
monedei prezintă guldenul, moneda emisă de către Primăria Hall în anul 1486,
iar pe revers un satelit deasupra oraşelului Hall, realizând hărţi de precizie.
Se ştie că un metal folosit cu succes în construcţia echipamentelor satelitare
este noibiul, unul dintre metalele din care este confecţionată şi această
monedă. Moneda are următoarele caracteristici tehnice; valoarea – 25 euro, data
emiterii – 29 ianuarie 2003, designeri – Mag. Helmuth Adexlinger şi Herbert
Wahner, diametrul – 34 mm, aliaj – argint/niobium, inel – 9 grame argint cu
puritatea de 90 %, pilula – 6,5 grame niobium cu puritatea de 99,8%,
prețul oficial unitar de vânzare – 51,7 euro, calitatea special
necirculată şi tirajul de 50000 de exemplare.
Orăşelul Hall este situat în landul Tirol şi are o populaţie de
aproximativ 13000 de locuitori. Deasupra admiri stema orăşelului Hall şi două
fotografii cu Primăria şi Turnul Munz din localitatea Hall.
Moneda austriacă de colecție din imagine a fost
emisă pentru a celebra Biserica „Sfântul Leopold”
din localitatea Steinhof. Aversul
monedei prezintă o vedere de ansamblu a bisercii, iar
aversul prezintă doi îngeri, din cei patru, care echipează coloanele de desupra
intrării principale în biserică.
Recent
restaurată, Biserica „Sfântul Leopold” constituie
unul dintre monumentele remarcabile ale arhitecturii „Secession” din capitala
austriacă. Pe înălţimile oraşului, mai puţin vizitată decât edificiile din
cartierele centrale, ea ilustrează geniul arhitectului Otto Wagner, făuritorul
Vienei moderne, şi îmbină rafinat decorul, funcţionalitatea şi armonia proporţiilor.
Dominând ansamblul, biserica concepută integral de Otto Wagner este considerată
astăzi capodopera de arhitectură religioasă a „Secessionului” vienez şi a
stilului „Art Nouveau” internaţional. Ea a făcut la vremea respectivă obiectul
unor polemici între partizanii istoricismului şi cei ai modernităţii. În 1903 a
fost o adevărată ceartă între parlamentari, dar proiectul lui Otto Wagner a fost
acceptat. La origine, sanctuarul trebuia să fie plasat pe coasta colinei înalte
de 310 metri, pe un platou, dar, pentru a evita lucrările prea vaste de
terasament, a fost construit în vârf. Înălţată pe un soclu de gresie înalt de
trei metri, biserica are pereţii din cărămidă acoperiţi în întregime de plăci
de marmură albă de Carrara, fixate cu şuruburi de aluminiu cu capetele aurite
aparente. Acest principiu decorativ este reluat şi la „Casa de Economii”,
ridicată în acelaşi timp de Wagner. În spatele unui aspect utilitar, cuiele de
aluminiu nu sunt decât elemente decorative moderne, înlocuind ornamentele
neobaroce din stuc de la sfârşitul secolului al XIX-lea. Biserica este dominată
de o cupolă aşezată pe un tambur octogonal, acoperită cu plăci de aramă aurite.
În vârful cupolei se înalţă o lanternă surmontată de o semicupolă pe care este
fixată crucea. Arhitectul acordă o atenţie specială proporţiilor edificiului
după principii ce amintesc de Andrea Palladio. Înălţimea faţadei principale
echivalează înălţimea cupolei, în timp ce înălţimea lanternei cu crucea reia
raza cupolei, iar crucea este egală cu diamentrul lanternei. În faţa faţadei
principale se ridică patru coloane, ce poartă fiecare un înger din bronz, cu
aripile aurite, în poziţie de rugăciune, operă a sculptorului Othmar
Schimkowitz (1864-1947). Cupola este flancată de cele două turnuri
dreptunghiulare ale clopotelor, încoronate de figurile gigantice ale sfinţilor
Leopold, patronul Vienei şi Severin, protectorul oraşului Linz, de asemenea din
bronz, cu ornamente aurite, semnate de Richard Luksch (1872-1936). În interior,
claritatea concepţiei este şi mai vizibilă, înălţimea fiind egală cu lungimea
navei. Wagner a reluat aici, mai mult sau mai puţin, aceleaşi elemente ale
faţadei. Pereţii sunt acoperiţi cu plăci de marmură gri deschis până la
înălţimea de trei metri, iar cupola este formată din plăci de ghips şi ciment,
fixate cu suporţi auriţi în formă de T. Şi aici, tehnica de construcţie este
vizibilă şi face parte integrantă din decoraţie. Biserica era prevăzută să
primească 800 de persoane. Wagner a ţinut cont de specificitatea unui ansamblu
de credincioşi format din bolnavi. Băncile sunt gândite numai pentru patru
persoane, cu scopul de a permite o intervenţie rapidă a personalului medical.
Ele au o armătură de aramă ce permite curăţarea şi nu au laterale pentru a
evita accidentele. Podeaua este tot din marmură, înclinată pentru a permite
spălarea şi evacuarea apei. Pentru a evita contaminarea bolnavilor, apa nu
rămânea în agheasmatar. Trebuie apăsat cu degetul un robinet aflat pe perete
pentru a primi apă sfinţită. Pentru coronamentul altarului principal, Wagner a
conceput o bijuterie de artă decorative; un baldachin aurit în întregime, în
formă de dom ajurat, de inspiraţie bizantină, al cărui singur decor este un
cerc de capete de heruvimi încadrate de aripi ornamentale.
Moneda austriacă de colecție din imagine a fost emisă pentru a celebra Clădirea Asociaţiei vieneze de
muzică (Wiener
Musikverein) şi, în mod special, Sala de concerte a Filarmonicii din Viena. Aversul monedei prezintă interiorul Sălii
de concerte iar reversul câteva instrumnete muzicale de orchestră.
Clădirea Asociaţiei
vieneze de muzică (Wiener
Musikverein) adăposteşte
printre altele şi Sala
de concerte a Filarmonicii din Viena.
Datorită acusticii sale apreciate Sala mare este considerată una
dintre cele mai bune săli de concerte din lume. Clădirea, în stil neoclasic,
este situată pe Dumbastrasse. Ridicarea construcţiei a început în anul 1863 iar inaugurarea a
avut loc în data de 6 ianuarie 1870, arhitectul clădirii fiind danezul Teophil
Hansen.
Principala sală de concerte are lungimea de 49 metri, lăţimea de 19
metri şi înălţimea de 18 metri, sala fiind prevăzută cu 1744 locuri pe scaune
şi 300 locuri în picioare. Sus am postat două fotografii cu Clădirea Asociaţiei vieneze de
muzică şi Sala de concerte a Filarmonicii din Viena.
***
DOUĂ EPIGRAME
DIN VIAŢĂ
DE LA AUTORUL ACESTUI BLOG
DE LA BINE LA “MAI BINE”
Şi-acest an e unul bun,
Viaţa nu îmi pare tristă,
Azi tai porcul de Crăciun,
Îl tai, însă ...de pe listă!
NEBUNIA
PROMOŢIILOR LA ROMÂNI
Cinci maşini
de tăiţei
Şi-ncă trei de
ras parchet
A luat baba
din market,
Economisind
...doi lei!
___________xxx____________
CÂTEVA
INSIGNE MILITARE ROMÂNEŞTI
ARMA TRANSMISIUNI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si
apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
50 ani (arma Transmisiuni)
120 ani (arma Transmisiuni)
R 42 Trs * 1972 - 1992
(Regimentul 42 Transmisiuni)
Această unitate a fost înfiinaţată în anul anul 1972 şi este dislocată în garnizoana Râşnov din judeţul Braşov.
65 de ani de la înfiinţarea R 47 Trs - Buzău 1997
(Regimentul 47 Transmisiuni)
R 47 Trs * 1932 - 2002
(Regimentul 47 Transmisiuni)
Această unitate a fost înfiinaţată în anul anul 1932 şi este dislocată în garnizoana Buzău. În urma restructurărilor care au avut loc în armată României a devenit Batalionul 47 Transmisiuni - Buzău.
U.M. (Unitatea militară) 1668 - Bucureşti - 45 (ani)
Denumirea în clar a acestei unităţi militare este Regimentul 48 Transmisiuni.
______________ooOoo______________
PERSONALITĂŢI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
100 franci 1997 - Burundi
Louis Rwagasore a fost un erou al luptei pentru independenţă naţională şi om politic burundez care a trăit în perioada anilor 1932 - 1961.
Două vignete de pe bancnote locale, de necesitate, belgiene
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 21.12.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu