Mai jos am postat alte fotografii cu monumente de cultură
şi arhitetctură din localitatea spaniolă AGUILAS, provincia MURCIA.
Cazinoul
Castelul SAN JUAN
Farul
El Hornillo
Rincon del Hornillo
Veleta de El Hornillo
Grup statuar
Monumentul ICAR
Muzeul căilor ferate
***
DOUĂ EPIGRAME
DIN VIAŢĂ
de Ion Romanescu - Buzău
comandor de aviaţie, în rezervă
BOGATUL
S-a străduit zilnic,
din greu,
Să devină un
om cu stare...
Şi într-un fel
a reuşit...
Că a ajuns la
are...stare.
CAPUL
Poate fi cumva
tezaur,
Al ideilor de
aur,
Dar mai poate
fi, bădie,
Şi...suport de
pălărie.
_________xxx_________
CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEŞTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si
apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
C.F.R. - (Căile Ferate Române)
Căile Ferate Române (CFR) este compania națională de transport feroviar a României. CFR administrează infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată din țară. Rețeaua este integrată semnificativ cu alte rețele feroviare europene, oferind servicii paneuropene de transport de pasageri și marfă. CFR, ca instituție, a fost fondată în anul 1880, după ce prima cale ferată pe teritoriul actual al României a fost deschisă în anul 1854. Sus am postat logo-ul Companiei naţionale CFR.
C.F.R. - (Căile Ferate Române)
Prima cale ferată din lume s-a inaugurat în data de 15 septembrie 1850 în Anglia, între oraşele Liverpoool şi Manchester. Pe actualul teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe data de 20 august 1854 și făcea legătura între Oraviţa şi Baziaş.Linia, având o lungime de 62,5 km, a fost folosită inițial doar pentru transportul cărbunelui. De la 12 ianuarie 1855 linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a imperiului austriac. După diverse îmbunătățiri tehnice la linie în următoarele luni, relația Oravița - Baziaș a fost deschisă pentru traficul de pasageri la data de 1 noiembrie 1856.
S.N.C.F.R. - (Societatea Naţională Căile Ferate Române)
Pe data de 1 septembrie 1865, compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei ferate Bucureşti - Giurgiu, date în folosinţă în dat de 26 august 1869. În septembrie 1866 Parlamentul României a aprobat construcția unei linii ferate de 915 km, de la Vârciorova (malul Dunării - judeţul Mehedinţi de astăzi) până în oraşul moldovenesc Roman, trecând prin Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi, şi Tecuci. Costul construcției era la acel timp de 270000 de franci de aur pe kilometru și construcția a fost încredințată consorțiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Roman a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Varciorova - Pitești pe 9 mai 1878.
Locomotiva C.F.R.
Deasupra am postat câteva fotografii cu diferite tipuri de locomotive româneşti care tractează garnituri de tren pe magistralele de oţel ale ţării noastre. România are tradiţie în construcţia de locomotive, în regimul comunist fiind un exportator al acestora.
I.N.M. - C.F.R.
La 10 septembrie 1868 a fost finalizată Gara de Nord din București. Vezi poza de deasupra.
C.F.R. - Caransebeş
Caransebeș este un municipiu în judeţul Caraş Severin, Banat, România, care numără puţin peste 30000 de locuitori. Istoricul ungur Pesty Frigyes (născut la Timișoara) menționa că la 1449 Caransebeșul era cunoscut ca un oraș comercial de prim rang. Caransebeşul a avut sigiliu propriu din cele mai vechi timpuri, pentru că într-un atestat din 1457 se face referire la acesta. Cel mai vechi sigiliu cunoscut este din anul 1503 şi avea imprimată inscripţia "Sigil Civitas Caransebesiensis - 1503". Sus am postat stema actuală a municipiului Caransebeş iar dedesubt o fotografie cu cea mai frumoasă clădire a oraşului.».
Frumoasa clădire a Primăriei municipiului Caransebeş a fost construită în anul 1903, sub mandatul primarului Constantin Burdea.
_____________ooOoo____________
PERSONALITĂŢI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
200 cruzeiros 1984 - Brazilia
Isabel, nume complet Isabel Cristina Leopoldina Augusta Micaela Gabriela Rafaela Gonzaga, fiica cea mare a împăratului Pedro al II-lea al Braziliei şi a soției lui, Teresa Cristina a celor Două Sicilii, a fost moștenitoarea prezumptivă a tronului Braziliei și a purtat titlul de Prințesă Imperială. Ea a trăit în perioada anilor 1846 - 1921.
DOUĂ VIGNETE ŞI SLOGANURI
DE PE CUPOANELE
DE RAŢIONALIZARE A BUNURILOR
DE LARG CONSUM, DIN TIMPUL RĂZBOIULUI CIVIL SPANIOL
Bătălia de la Jarama * 8 - 27 februarie 1937
Colonelul Barron, comandantul Brigăzii 3 naţionaliste,
la podul PINDOQUE
C.N.T. şi F.A.I. - Tovarăşi
C.N.T.= Confederacion Nacional del Trabajo
(Confederaţia Naţională a Muncii)
F.A.I.= La Federación Anarquista Ibérica
(Federaţia Anarhistă Iberică)
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 08.12.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu