1. Muzeul regal
“Ontario” (ROM) din Toronto - Canada este un muzeu de artă, cultură mondială și istorie naturală, unul dintre cele
mai mari din Canada și America, care primește anual peste un milion de
vizitatori, fiind situat la nord de Queen’s Park cu
intrarea principală din Strada Bloor West.
Muzeul conținând peste 6 milioane
piese expoziționale a fost construit între anii 1910 – 1914 și în mai multe
rânduri extins. Până în anul 1968 Muzeul s-a aflat sub conducerea Universității din Toronto până în 1968, pentru ca
ulterior să devină instituție culturală independentă. Prima extindere a
muzeului a început în data de 12 octombrie 1933 și a constat în ridicare aripii
de est ce a însemnat o cheltuială de 1,8 miliarde dolari americani. La 26
octombrie 1968, muzeul a deschis Planetariul McLaughlin de la capătul de sud al
proprietății, după ce a primit o donație de 2 milioane de dolari de
la colonelul Samuel McLaughlin. Altă importantă extindere a muzeului a fost
realizarea Galeriei Reginei Elisabeta a II-a, în partea de nord a clădirii, în
perioada anilor 1978 – 1984, ceea ce a însemnat o cheltuială de 55 milioane
dolari americani. Proiectarea acestei extinderi a fost recompensată cu Premiul
Guvernatorului General pentru arhitectură. Începând cu 2002, muzeul a trecut
printr-un proiect important de renovare și extindere supranumit Renașterea
ROM. Guvernele Ontario și Canada au contribuit cu 60 de milioane de
dolari la proiect și în plus magnatul Michael Lee-Chin a donat încă 30 milioane
de dolari. Piesa centrală a proiectului, Michael Lee-Chin Crystal, a fost o
completare majoră a cadrului inițial al clădirii.
Structura a fost creată
de arhitectul Daniel Libeskind, al cărui design a fost selectat dintre 50
de finaliști într-o competiție internațională.
Inaugurarea finală a
acestei extinderi a avut loc în data de 2 iunie 2007 iar costul final a fost
de 270 milioane USD. deci, clădirea originală (aripa vestică) a fost
proiectată de arhitecții Frank Darling și John A Pearson, fiind o sinteză a
italianatului și neo-romanticului. Aripă de est orientată spre Queen's Park a
fost proiectată de Alfred H.Chapman și James Oxley, în stil art decorativ
cu influiențe bizantine. Secțiunea
sudică a muzeului, denumită și Centrul curatorial, a fost proiectat de Compania
Toronto Gene Kinoshita. Controversatul Michael Crystal-Crystal
„Crystal”, o extindere a multimilionară a muzeului a fost proiectat de Daniel
Libeskind, incluzând o nouă intrare cu uși glisante pe Bloor Street. Forma
cristalină deconstructivistă este acoperită cu sticlă 25% și aluminiu 75%,
aceste materilae fiind fixate pe un cadru de oțel.Cadrul de oțel a fost
fabricat și asamblat de firma de construcții Walters Inc din Hamilton-Ontario
iar plăcile de aluminiu anodizat s-au fabricat în Germania, la compania Josef
Gartner. Proiectul de extindere Crystal a stârnit păreri divergente în rândul
publicului cunoscător sau mai puțin cunoscător în ale arhitecturii, dar e cert
că a sporit numărul de vizitatori al muzeului.
2. Muzeul Național al Indianului
American (NMAI) – Washington DC, SUA, este o instituție culturală americană care
promovează cunoașterea și înțelegerea culturilor băștinașilor din emisfera
occidentală - trecut, prezent și viitor.
Muzeul lucrează pentru a sprijini
continuitatea culturii și a valorilor tradiționale a populațiilor băștinașe.
Instituția operează în trei locații distincte:
- Muzeul Național al Indianului American, în Mallul Național din Washington DC, inaugurat la data de 21 septembrie 2004
- Muzeul permanent al băștinașilor din New York, fondat în anul 1916
- Centrul de Resurse Culturale, un institut de cercetare și colecționare, localitatea Suitland, statul Maryland.
Firma de inginerie structurală
aleasă pentru acest proiect a fost Severud Associates. În general, băștinașii
americani au îndeplinit rolurile de conducere în proiectarea și funcționarea
muzeului și au urmărit crearea unei atmosfere și experiențe diferite din
muzeele de cultură europeană și euro-americană. Muzeul Național al Indianului
American găzduiește peste 800000 de obiecte, precum și o arhivă fotografică de
125000 de imagini. Muzeul are programe în care savanții și artiștii nativi
americani pot vizualiza colecțiile NMAI pentru a-și îmbunătăți propriile
cercetări și opere de artă. Ca întotdeauna și acest muzeu se bucură de
aprecieri dar și de critici din partea publicului vizitator, specialist sau
nespecialist în problematica băștinașilor americani. Muzeul publică o revistă
trimestrială, numită “Indianul
american”, care se concentrează pe o gamă
largă de subiecte referitoare la băștinașii americani.
3. Biblioteca
națională
ucraineană din Minsk este un ultramodern monument arhitectonic.
Edificiul este structurat
pe 23 de nivele și are aproape 74 de metri înălțime având fațada cea mai spectaculoasă și
luminoasă din întreg spațiul ex-sovietic. În 1989 a avut loc un concurs
internaţional în vederea selecţionării celui mai bun proiect arhitectural de
bibliotecă. Proiectul arhitecţilor Mihail Vinogradov şi Viktor Kramarenko a
câştigat concursul. Arhitecţii au conceput o combinaţie originală de
funcţionalitate şi estetic pentru „Diamantul Belarusului”, aşa cum a fost
denumit iniţial proiectul celor doi. La 1 noiembrie 2002, a fost pusă fundaţia
noii clădiri, care a fost inaugurată în iunie 2006. Clădirea
este concepută sub forma unui diamant - rombicuboctahedron.
Construcția a durat intre 2002 - 2006, deși
proiectul acesta era gata deja în amurgul comunismului. Clădirea
este acoperită de panouri de sticlă care în timpul zilei scânteiază asemenea
unui diamant cu 24 de faţete. Pe timpul nopţii, cele 4646 de leduri îşi schimbă
mereu culorile, oferind locuitorilor un spectacol inedit de lumină şi culoare,
vizibil de la sute de metri distanţă.
Prin 2009
construcția era considerată “printre cele mai urâte din lume”, dar cu siguranță pentru a compromite
realizările regimului politic ucrainian condus de Lucașenko, pentru a nu atrage
turiștii străini, in ideea de a descuraja pe toate căile vizitarea
tării, poate una dintre cele
mai necunoscute ale Europei de ieri și de azi.
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
_________xxx_________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL TELEORMAN
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Întâiul episcop al Episcopiei Alexandriei și Teleormanului
Prea Sfințitul părinte Galaction Stângă
100 de ani de la târnosirea Catedralei din Alexandria
Preasfinţitul
Părinte Galaction, Episcopul Alexandriei şi Teleormanului, pe numele de miream
Galaction Stângă, s-a născut în
data de 17 mai 1953, în comuna Constantin Brâncoveanu, jud. Ialomiţa, din
părinţii Nicolae şi Elena Stângă, la botez primind numele Gheorghe. A urmat
şcoala din localitatea natală, Liceul Teoretic din Slobozia şi Seminarul Teologic
din Bucureşti (1971-1976); Institutul Teologic Universitar din Bucureşti (1977-
1981). În perioada octombrie 1985 – martie 1986 a urmat studii postuniversitare
la Institutul Ecumenic din Bossey (Elveţia). Între timp, a fost tuns în
monahism la schitul Crasna, jud. Prahova, cu numele Galaction (1977); a fost
hirotonit ierodiacon la 28 octombrie 1978 şi ieromonah la 2 noiembrie 1978; în
data de 1 aprilie 1981 a fost numit stareţ al schitului Crasna; la 15 decembrie
1990 a fost numit exarh al mănăstirilor din Arhiepiscopia Bucureştilor, iar în
1994 a fost hirotesit arhimandrit. În 4 iulie 1996 a fost ales Episcop al
nou-înfiinţatei Eparhii a Alexandriei şi Teleormanului, iar în data de 1
septembrie 1996 a fost hirotonit arhiereu şi întronizat în aceeaşi zi în
Alexandria. Sfinția
Sa este și vicepreședinte al Societății Numismatice Române și președinte
al Secțiunii Alexandria.
Sfânta Episcopie a Alexandriei și Teleormanului
Septembrie 1996 - 2006
Catedrala
Episcopală ” Sfântul Alexandru” este
cea mai reprezentativă clădire din Alexandria, lăcaşul fiind considerat
simbolul oraşului. A fost botezată după numele domnitorului Alexandru Ghica,
întemeietorul oraşului iar istoria ei se leagă îndeaproape de cea a reşedinţei
de judeţ. Alexandria s-a înfiinţat în 1834, când o mână de negustori
din Zimnicea şi Mavrodin au cumpărat de la Mitropolia Ţării Româneşti, moşia
Bâcâianca şi au stabilit aici o urbe pentru a putea face comerţ
liber. Oameni cu frică de Dumnezeu, negustorii şi ţăranii care veniseră să
locuiască în noul oraş au vrut o biserică. Încă din 1835, înainte de a se
construi alte clădiri oficiale ale oraşului, a fost ridicată în grabă o biserică
de lemn. Lăcaşul a fost târnosit în ziua de Florii, în 1838, şi a fost închinat
patronului spiritual al oraşului, Sf. Alexandru. Pentru că lăcaşul de
lemn a devenit în scurt timp neîncăpător,obştea din Alexandria a hotărât în
1855 ridicarea unei biserici de cărămidă. S-au comandat 500000 de cărămizi. dar
proiectul a stagnat, în lipsa fondurilor. Proiectul a fost amânat din
cauza banilor vreme de câţiva ani, până în1868 când la sugestia Prefecturii
Teleorman, administraţia oraşului a constituit un Comitet de reconstrucţie a
bisericii.” Se dorea o catedrală, dar costurile privind ridicarea unei
catedrale erau foarte mari, mai mari decât putea suporta atunci urbea. Cu
toate acestea, proiectul se reia prin organizarea la 18 iulie 1868 a unei
licitaţii pentru fabricarea a încă 200000 de cărămizi şi pentru aprovizionarea
cu 15000 kg de var necesare construcţiei”, se menţionează în cartea ” Catedrala
Episcopală Sf Alexandru ”. Biserica a fost ridicată în 1871, dar nu avea încă
turlă. Lucrările de construcţie s-au oprit aici pentru câţiva ani. În
lăcaşul acoperit cu şindrilă şi fără picturi s-au ţinut vreme de ani buni
slujbe. Autorităţile au încercat să facă rost de bani pentru continuarea
construcţiei bisericii apelând inclusiv la colectări de fonduri de la enoriaşi.
În 1871 o trupă de teatru de la Bucureşti a fost invitată să pună în scenă la
Alexandria trupa de teatru ” Formarea oraşului Alexandria”. Piesa a fost jucată
în beneficiul bisericii , dar banii adunaţi nu au fost suficienţi pentru
continuarea lucrării. Pentru că lucrările s-au tot amânat, şindrila de pe
acoperiş a început să cedeze iar în 1873 din cauza deteriorării biserica a fost
închisă, la decizia Mitropoliei. Mai marii bisericii au deschis chiar o
anchetă asupra construcţiei ridicate în Alexandria. Eăzboiul de Independenţă şi
situaţia politică tulbure din ţară au făcut ca în următorii ani ridicarea
catedralei să fie iar amânată . ” Abia în 1883, Primăria din Alexandria fiind
condusă de un consiliu avându-l în frunte pe primarul Ştefan Mândreanu a
decis să acorde prioritate reluării proiectului de finalizare a construcţiei
bisericii. Astfel , în vederea asigurării fondurilor necesare pentru reluarea
construcţiei Bisericii, Primăria a organiat o loterie publică pentru care
Librăria Socec a tipărit 120.000 de bilete de loterie cu valoarea de 1 leu
bucata”, mai aflăm din cartea ” Catedrala Episcopală Sf Alexandru
Suma strânsă a fost insuficientă. Loteria s-a reluat în 1884, dar banii
necesari tot nu au fost strânşi. Situaţia bisericii care se deteriora pe zi ce
trece în lipsa lucrărilor necesare a fost cel mai aprins subiect de discuţie al
anilor în reşedinţa de judeţ a Teleormanului. În plus, din cauza stării
lăcaşulu, Mitropplia a închis biserica de mai multe ori de-alungul anilor. Abia
după ce primăria a vândut o casă din patrimoniul local şi a scos în arendă 200
de hectare, s-au strâns bani pentru demararea construcţiei. Lucrările s-au
reluat în 1895. Catedrala a fost finalizată abia în 1898. Pe 2000 de m.p.
în Catedrala ” Sf. Alexandru” pot fi văzute picturile lui Ştefan Luchian.
Pictorul a fost angajat în 1896 de primăria oraşului pentru a picta biserica.
Autorităţile i-au cerut lui Luchian să execute lucrarea în cinci luni. Luchian
a acceptat şi a făcut echipă cu Constantin Artachino şi Constantin Pascally. ”
Se prevedea prin contract ca pictura interioară să fie gata la 1 octombrie
1898, urmând ca exteriorul bisericii să se completeze cât mai urgent după
această dată”, mai aflăm din cartea ” Catedrala Episcopală Sf Alexandru ”.
Timpul nu le-a permis pictorilor să execute toată lucrarea de pictură
interior şi exterior şi atunci ei s-au rezumat să execute numai tablourile din
biserică, adică icoanele. Parterul bisericii a fost pictat de Ştefan
Luchian iar turla mare şi pandantivii, de pictorul Artachino. Catedrala a cărei
construcţie a durat 29 de ani impresionează şi astăzi. Lăcaşul are 42 de metri
lungime şi 26 de metri lăţime, iar la ridicarea ei au fost folosite peste un
milion de cărămizi. Catapeteasma are zece metri, este realizată în stil
neogotic iar policandrul este lucrat la Viena. Catedrala se prezintă sub forma
de cruce în interior şi navă în exterior, având la intrare o frumoasă tindă
străjuită de coloane lucrate în stil corintian. Timpul şi intemperiile naturii
şi-au pus amprenta, de-alungul anilor, asupra simbolului oraşului.
Biserica a fost afectată de cutremurele din 1940 şi 1977 şi a avut nevoie de
reparaţii capitale. Între anii 1997-2012 Catedrala a fost restaurată .
S-au efectuat ample efectuat lucrări de consolidare, subzidire, reamenajări
exterioare la învelitoare. O parte din pictură a fost refăcută de către o
echipă de restauratori. Pictura a fost resfiinţită la data de 30 august
2012, de către Preasfinţitul părinte Episcop Galaction al Alexandriei şi
Teleormanului. Sarcofagul în care odihneşte domnitorul Alexandru Ghica a fost
adus la catedrala din Alexandria în 1994. Monumentul funerar închinat lui Ghica
a fost comandat de Alexandru Ioan Cuza imediat după moartea lui Alexandru
Dimitrie Ghica . Sarcofagul este împodobit cu spadă, sceptru, mantie de
hermină, coroana regală . Odată cu aducerea în lăcaşul din Alexandria a
osemintelor domnitorului., catedrala a devenit necropolă domnească.
Insigna - U.R.B. Alexandria
Hotărârea de Guvern nr. 280 din 23 martie 1971 privind
înfiinţarea Fabricii de rulmenţi
Alexandria în cadrul Grupului de uzine pentru fabricaţia de rulmenţi
Braşov, prevedea: "Pe data de 1 aprilie 1971 se înfiinţează, în
cadrul Grupului de uzine pentru fabricaţia de rulmenţi Braşov, de sub
îndrumarea şi controlul Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini,
Fabrica de rulmenţi Alexandria, cu sediul în oraşul Alexandria, judeţul
Teleorman, care va avea ca obiect fabricarea de rulmenţi. Fabrica de
rulmenţi Alexandria se organizează şi va funcţiona potrivit prevederilor legale
privind organizarea şi funcţionarea întreprinderilor şi organizaţiilor
economice de stat”. Concernul Koyo
Seiko din Japonia a preluat, în 1998, pachetul de 51% din acțiunile societății
comerciale Rulmenți Alexandria, valoarea totală a tranzacției (pretul
acțiunilor și investițiile asumate) fiind de 57 milioane de
dolari Vânzările Koyo România Alexandria au fost de 75,9 milioane
lei în anul 2000. Uzina de la Alexandria produce cele mai utilizate
tipuri de rulmenți, care reprezintă mai mult de 60% din consumul total al
pieței.
A XXXIII-a Expoziție națională de de insigne
Alexandria 1-2 septembrie 2007
Societatea numismatică română
Era la început de
veac XX. Cultura şi ştiinţa în România prinseseră aripi de zbor stabile şi de
perspectivă, precizându-se domeniile şi principiile de activitate. Se trecea
acum la culegerea primelor roade ale frământatului şi cu rol de pionierat secol
al XIX-lea, când reprezentanţi de frunte ai renaşterii româneşti se dăruiau, cu
întreaga lor fiinţă, intereselor naţionale. Unirea Principatelor şi marile
reforme ale lui Alexandru Ioan Cuza au deschis larg porţile afirmării
învăţământului, ştiinţei şi culturii în România. Publicaţii şi societăţi de tot
felul luau fiinţă, croindu-şi drum spre mintea şi inima românilor. În
acest context de efervescenţă spirituală, o nouă ştiinţă specială se înfiripa
în peisajul intelectual românesc. Informaţiile lui C. Bolliac din „Trompeta
Carpaţilor”, referitoare la unele descoperiri monetare, dar mai ales
lucrările lui D.A. Sturdza şi primele studii de specialitate ale lui M.C.
Sutzu, precum şi alcătuirea unor colecţii monetare, aveau să se constituie ca
temelie a ştiinţei numismatice din România. Începutul sec. XX va marca pentru
numismatica din ţara noastră un moment de o reală
însemnătate. Pe data de 28 decembrie 1903, la iniţiativa unui grup de
entuziaşti şi pasionaţi ai acestei discipline, lua fiinţă Societatea
Numismatică Română (S.N.R.). Adunarea Generală, în şedinţa sa inaugurală, a
votat Statutele Societăţii şi a ales Comitetul de conducere în următoarea
alcătuire: D.A. Sturdza, preşedinte de onoare; M.C. Sutzu, preşedinte activ;
Gr. Tocilescu, vicepreşedinte; Al. Cantacuzino, secretar; lt. col. G.
Iordăchescu, casier contabil; dr. G. Severeanu, subsecretar şi D. Panku, C.
Alessandrescu, Carol Storck şi E.D. Mirea, membri. O dată cu adoptarea
Statutelor se fixa şi ţelul principal al Societăţii, care îşi propunea „să
dezvolte ştiinţa şi arta numismatică” în România." În prezent S.N.R. are
filiale în aproape toate județele țării. Sus am postat logo-ul Societății
Numismatice Române.
Atena era o zeiţă, una dintre cele mai mari
divinități ale mitologiei greceşti, identificată de către romani cu
zeița Minerva. Era zeița înțelepciunii, pe care grecii o mai numeau
și Pallas Athena sau, pur și simplu, Pallas. Deasupra am postat o poză cu
statuia zeiţei Atena care se găseşte la Muzeul Luvru din Paris.
Numismatica (gr. numisma și lat. nummus, -
monedă, ban) este știința auxiliară a istoriei având drept obiect de
cercetare tipurile de monede, descrierea lor, descifrarea legendelor,
materialul din care sunt monedele confecționate și raporturile dintre
diferitele categorii de monedă. O ramură a numismaticii, medalistica se
ocupă cu studiul medaliilor. Monedele au apărut din timpuri străvechi, ca
obiecte din materiale nemetalice folosite pe rol bani. Neștiutorii includ și
studiul bancnotelor lumii în numismatică, ceea ce este greșit. Pentru lămuriri
citește mai jos!
Notafilia este denumirea pasiunii de a colecționa, cerceta și
studia bancnotele lumii. Moneda de hârtie a fost, fără îndoială, introdusă
de negustorii de ceai chinezesc, la începutul secolului al X-lea, pentru
încheierea marilor tranzacții folosind bilete la ordin. Administrația
chineză adoptă, în mod oficial, bancnotele în anul 1024. Prima mențiune
occidentală a unei forme de bancnotă a fost făcută de către Marco
Polo, la sfârșitul secolului al XIII-lea. Prima bancă din Europa
care a emis bancnote a fost Riksbank din
Stockholm, în anul 1658.
Insigna - A.C.I.R.
(Asociația colecționarilor de insigne din România)
Mai jos prezint un
scurt istoric al mișcării insignografice din România. La începutul anilor 1950 în ţara noastră
existau câteva colecţii remarcabile de insigne, în marea majoritate amestecate
însă între cele de monede, medalii sau timbre. Începutul unei colecţii organizate
de insigne în România o datorăm lui Dogaru Ioan care încă din 1948 a început să
îşi ordoneze piesele după anumite criterii şi tematici. Peste două decenii
militarul de carieră Dogaru Ioan are o idee deosebită de a prezenta într-o
expoziţie o parte din colecţia sa care acum număra peste 4200 de piese. Şi
astfel, la data de 24 martie 1968 este semnat în mod oficial actul de naştere
al insignografiei româneşti la Casa Centrală a Armatei, actualmente Cercul
Militar Naţional. Expoziţia a întrunit toate elementele specifice unei
manifestări de ţinută: invitaţie tipărită, afiş, catalog şi ceea ce a fost cel
mai important, insignă proprie. Evenimentul a fost mediatizat în revistele
Magazin, Flacăra şi Viaţa Militară. Un impact mediatic în activitatea insignografică
din ţară l-a avut expoziţia itinerantă de insigne realizată de col. Dogaru
Ioan, la Casele armatei din Braşov, Iaşi, Bacău, Constanţa, respectiv la
Palatul Pionierilor de la Cotroceni. La 7 ani de la expoziţia de insigne din
capitală, are loc la Petroşani prima întâlnire pe ţară a colecţionarilor de
insigne (2 - 3 august 1975), rod al colaborării a trei colecţionari de marcă
din ţară: col. (r) Dogaru Ioan - Bucureşti, Milovan Pavel - Timişoara şi Dula
Aurel – Petroşani. Următoarele întâlniri anuale au avut loc la Timişoara,
Craiova, Bucureşti- Casa Centrală a Armatei, Petroşani, Arad, Tg. Mureş
etc. După 1989, activitatea noastră a trecut printr-o perioadă foarte
dificilă, iar timp de 10 ani toate întâlnirile au avut loc la Petroşani. Trecând
peste acest şoc, ne-am reorganizat şi a apărut ideea înfiinţării unei asociaţii
care să degreveze Societatea Numismatică Română de activitatea insignografică
care a luat un avânt deosebit în România. Cu ocazia
primului Congres Naţional de Insignografie, de la Petroșani,
din zilele de 18 – 20 septembrie 2009, a avut loc şi Adunarea Generală de
Constituire a Asociaţie Colecţionarilor de Insigne din România (ACIR). Cei 80
de participanţi au votat statutul asociaţiei şi au ales organul de conducere al
acesteia. În baza hotărârii Judecătoriei Petroşani, Asociaţia a fost
înregistrată la grefa acestei instituţii, în registrul special la nr. 33/16
decembrie 2009. La baza relaţiilor dintre cei 100 de membrii ai asociaţiei stau
3 principii pe care dorim să le păstrăm şi asupra cărora insistăm: prietenia,
întrajutorarea colegială şi încrederea reciprocă. La ora actuală conducerea
asociaţiei este în căutarea unei sigle care să ne reprezinte. Până în prezent,
printr-o bună coordonare din partea ACIR a activităţii s-a reuşit menţinerea
reuniunilor noastre timp de 39 de ediţii consecutive, care de 5 ani au fost
ridicate la rang de congres, având la bază propunerea regretatului col. Dogaru
Ioan. Prin unirea forţelor a două localităţi aflate la mare distanţă
(Alexandria - Petroşani), dar legată printr-o voinţă şi o preocupare comună s-a
reuşit spre bucuria tuturor relizarea menţinerii expoziţiilor naţionale şi
implicit a reuniunilor. De la înfiinţare, ACIR a preluat dificila sarcină de
atribuire în fiecare an a premiilor
Floarea de colţ, cea mai
importantă distincţie care recompensează atât colecţionarii membri ACIR, cât şi
persoanele care se implică în menţinerea activităţii insignografice din ţara
noastră, sarcină deosebit de onorantă de care ne-am achitat. Publicaţia
oficială a Asociaţiei este Jurnalul Insignografic, cu apariţie semestrială.
Colectivul de redacţie al Jurnalului este format din trei membri şi un fotograf
profesionist.
Societatea S Mariaj - Turnu Măgurele
Deși
am căutat, lumea internetului nu mi-a oferit nicio informație despre insigna
sau Societatea S Mariaj din Turnu
Măgurele. Eu cred că ar putea fi vorba despre o asociație, societate sau
agenție matrimonială. Dacă cineva ar putea oferi ceva informații în legătură
cu acest produs medalistic i-aș fi sincer recunoscător.
Alexandria este
un municipiu și reședința județului Teleorman, Muntenia, România. Orașul
este așezat în sudul Câmpiei Române, pe partea dreaptă a râului
Vedea, la 88 km distanță de capitala României - București. Întemeiat în
anul 1834, după planurile urbanistice elaborate de inginerul austriac Otto von
Moritz (cel ce lucrase planurile orașelor Brăila și Giurgiu și avea să
execute, mai târziu, planul viitorului oraș Turnu Severin), orașul și-a luat
numele domnitorului de atunci al Țării Românești, Alexandru Dimitrie Ghica (1834
- 1842) ale cărui oseminte se găsesc depuse astăzi într-un monumental sarcofag
din incinta Catedralei Episcopale "Sfântul Alexandru" din municipiu.
Sus am postat stema actuală a municipiului, iar mai jos pozele câtorva
monumente de cultură și arhitectură din municipiul Alexandria, din vremuri
diferite.
Statuia lui Alexandru Ioan Cuza din Grădina publică
Gara
Direcția județeană de finanțe
Pavilionul din Grădina publică
Podul peste râul Videle
Prefectura
Sediu bancar
Catedrala domnească și episcopală Sfântul Alexandru
Hotelul Parc
Primăria
Biserica Sfinții Apostoli Petru și Pavel
Cimitirul eroilor
Cinematograful Patria
Moara Brătescu
Teleorman este un județ
din România, provincia istorică Muntenia, cu reședința în orașul Alexandria.
Județul se întinde pe 5790 kilometri pătrați și numără aproximativ 360000 de
locuitori. Din punct de vedere administrativ-teritorial județul este compus din
3 municipii (Alexandria, Roșiorii de Vede și Turnu Măgurele), 2 orașe (Zimnicea
și Videle) precum și 92 de comune. Sus am postat stema actuală și harta
județului Teleorman, iar mai jos pozele câtorva monumente de cultură și
arhitectură din acest județ, din timpuri diferite, alte frumoase locuri de
vizitat pe aceste meleaguri dar și câteva trimiteri poștale ilustrate din acest
județ, din vremuri diferite.
Vederi - Roșiorii de Vede
Biserica Sfântul Haralambie - Turnu Măgurele
Biserica Sfântul Nicolae - Țigănești
Gara - Roșiorii de Vede
Gara - Turnu Măgurele
Primăria - Roșiorii de Vede
Primăria - Zimnicea
Primăria - Videle
Banca națională - Turnu Măgurele
Sfatul popular raional - Turnu Măgurele
Palatul administrativ - Turnu Măgurele
Gimnaziul - Turnu Măgurele
Poliția portului - Turnu Măgurele
Școala de băieți nr. 1 - Turnu Măgurele
Vederi - Județul Teleorman
Cazarma Regimentului 20 Infanterie - Turnu Măgurele
Cazarma Regimentului 4 Călărași - Turnu Măgurele
Spitalul județean - Turnu Măgurele
Tribunalul - Turnu Măgurele
Cetatea Turris - Turnu Măgurele
Monumentul independenței - Turnu Măgurele
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Regele spaniol Carlos I
a trăit între anii 1500 - 1558
a condus între anii 1516 - 1556,
Detaliu vignetă de pe o acțiune românească
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni olandeze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 29.11.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu