Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea austriacă SCHLIERBACH, bundes
landul AUSTRIA SUPERIOARĂ, câteva trimiteri poștale
ilustrate și o vedere generală.
Mănăstirea
Castelul
Trimiteri poștale
Vedere generală
xxx
O CARICATURĂ
DE COSTEL PĂTRĂȘCAN
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_________xxx________
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare,
confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la
şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Cupa U.T.C. 1986 (baschet)
(Uniunea Tineretului Comunist)
Uniunea
Tineretului Comunist (cunoscută
și prin acronim U.T.C.) a fost organizația de tineret şi
rezerva de militanţi a Partidului Comunist Român. Sus am aplicat stema Uniunii
Tineretului Comunist din România, iar mai jos carnetul de membru și drapelul
U.T.C..
În timpul Republicii Populare Române, organizaţia s-a
numit Uniunea Tineretului Muncitor (acronim U.T.M.) Ea a fost
întemeiată în anul 1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică
11,78% din populația României. Prin Uniunea Tineretului Comunist s-a urmărit
înregimentarea tineretului din fabrici, universități, școli, unități militare,
în vederea transformării acestuia într-un susținător fidel al regimului
dictatorial. Tineretul era supus unei educații în spiritul marxist-leninist și
unui învățământ politic. Se încerca chiar anularea gândirii individuale a
tinerilor. Aceștia luau cunoștință numai despre realizările mult exagerate ale
partidului. Ideologii comunişti împărtăşeau
credinţa că orice ființă umană poate fi transformată radical în urma unui
intens proces de manipulare prin propaganda de masă. Această credinţă a
comuniștilor era întărită de supoziţii sumbre despre natura umană şi a
societăţii. Exista siguranța că, pe scară largă, la nivel social, utilizând
instrumente coercitive şi de control, omul poate fi schimbat, supus,
subordonat, mai ales tineretul în formare. Marxism-leninismul
amesteca fascinaţia faţă de mulţime cu teama şi neîncrederea faţă de aceasta.
Acest lucru se observă foarte bine în atitudinea faţă de tineri. Din cauza
legăturilor slabe cu vechiul regim, aceștia apăreau ca ipostazierea perfectă a
„omului nou” şi ca masă de manevră ideală. Totuși, erau trataţi cu infinită
suspiciune. Reţeaua de organizaţii comuniste s-a întins cu precădere spre
categoriile de populaţie de care regimul îşi lega interesele. Totodată, acestea
erau suspectate ideologic: tinerii, ţăranii, intelectualii, soldaţii şi
muncitorii. După spusele lui Lenin, pentru regimul comunist, aceste organizaţii
aveau menirea de a funcţiona pe post de „curele de transmisie” între Partidul
Comunist şi popor. Stalin a adoptat aceleaşi idei. El considera că, din rândul
organizaţiilor de masă, trebuie să facă parte: asociaţiile fără partid ale
femeilor, organele de presă, uniunile de tineret, sindicatele, cooperativele,
organizaţiile de fabrică şi uzină. Uniunea Tineretului Comunist din România a
fost constituită după modelul sovietic. Prin această organizaţie se reuşea
îndoctrinarea masivă a tinerilor, precum şi implicarea acestora în activităţile
regimului. Se urmărea ca, după terminarea studiilor, tineretul să servească
partidului. Uniunea Tineretului Comunist din România a fost constituită după
modelul sovietic. Prin această organizaţie se reuşea îndoctrinarea masivă a tinerilor,
precum şi implicarea acestora în activităţile regimului. Se urmărea ca, după
terminarea studiilor, tineretul să servească partidului. Uniunea
Tineretului Comunist a fost o organizație de tineri creată de către Partidul
Comunist din România. Prin aceasta se urmărea înregimentarea tineretului român,
din fabrici, universități, școli, unități militare, în vederea transformării
acestuia într-un susținător fidel al regimului dictatorial. În cadrul UTC,
tineretul român era supus unei educații în spiritul marxist-leninist și unui
învățământ politic. Se încerca chiar anularea gândirii individuale a tinerilor.
Aceștia luau cunoștință numai despre realizările mult exagerate ale partidului. În mai toate scrierile din perioada comunistă, cu
privire la Uniunea Tineretului Comunist, se evidenția importanța pe care
aceasta o juca în rândul tuturor tinerilor. UTC se afla sub conducerea
Partidului Comunist Român. Conducerea comunistă aprecia UTC ca fiind acea
organizație care reușește mereu să-și găsească loc în fruntea luptei maselor de
tineri. Aceștia, alături de întregul popor, au acţionat pentru afirmarea
năzuinţelor de unitate şi independenţă naţională, de progres social şi
prosperitate economică a patriei.
Baschetul este unul dintre cele mai răspândite sporturi de echipă din lume; se caracterizează prin finețea, precizia și fantezia exercițiilor tehnice și tactice, prin talia înaltă și calitățile fizice deosebite ale sportivilor, toate acestea implicate într-o luptă sportivă care pretinde spirit de echipă și de sacrificiu, inteligență și rezistență nervoasă. Punctele sunt marcate prin aruncarea mingii (ochire) prin coș de sus; echipa care acumulează mai multe puncte la sfârșitul jocului câștigă. Mingea poate fi făcută să înainteze pe teren prin driblare sau pasând-o altor coechipieri. Actele fizice nesportive sunt penalizate și există restricții asupra modului în care este folosită mingea. De-a lungul timpului, în baschet s-au dezvoltat tehnicile obișnuite de ochire, pasare și driblare, dar și de poziționare a jucătorilor, precum și structurile ofensive și defensive. De obicei, jucătorii cei mai înalți vor ocupa centrul sau una dintre cele două poziții de înaintare, iar jucătorii mai mici de statură sau cei care au viteză și cele mai bune abilități de mânuire a mingii, vor ocupa poziția de pază. În timp ce baschetul competițional are niște reguli bine stabilite, numeroase variante de baschet s-au dezvoltat pentru jocurile ocazionale. În anumite țări, baschetul este un sport popular, cu mulți spectatori.
Insigna - Al V-lea concurs al formațiilor artistice de la sate - 1959
În
timpul regimului comunist se organizau anual concursuri și festivaluri ale
formatiilor artistice de amatori în toate școlile, liceele și instituțiile de
învățământ superior, chipurile pentru a pune în valoare valențele
cultural-artistice ale poporului român, scopul ascuns fiind acela de preamărire
a conducătorilor statului și a realizărilor socialismului. Punctul culminant al
acestor manifestări l-a constituit Festivalul național
Cântarea României. În acest sens regimul a instituit
un amplu ansamblu de măsuri de convingere-impunere-schimbare a conștiinței
cetățenilor. Se vorbea despre “formarea omului nou, constructor și apărător
devotat al cuceririlor revoluționare ale poporului.”Se cerea astfel o eficiență sporită în toate domeniile de activitate
dar și economii de orice fel, la sânge”. În acest scop
s-a instituit un sistem stufos de insigne și decorații pentru distingerea
oamenilor cu merite în aceste domenii. Aceste distincții acopereau toate domeniile
de activitate, erau confecționate de metal mort, fiind strident colorate și
încărcate cu simboluri comuniste. În acest sens
s-au organizat festivaluri și concursuri ale elevilor și pionierilor prin care
se preamăreau realizările partidului comunist la putere. Din această categorie
face parte și insigna de mai sus.
Hristos a Înviat - 2011
Eu sunt învierea și viața
Învierea lui Isus
Hristos (Învierea Domnului) este
un fundament doctrinar și ritual pentru credința creștină - catolică, ortodoxă
și reformată. Este practic temelia bisericii pe care o cunoaștem astăzi. Acest
eveniment este relatat de scrierile vremii și de apostolii lui Hristos. La
început, învierea ca doctrină nu a fost acceptată în Imperiul Roman cu excepția
primilor creștini. Învierea lui Iisus Hristos (Paștele) este cea mai mare
sărbătoare a mai multor biserici ale lumii, printre care și Biserica
ortodoxă română. Învierea domnului este sărbătorită în prima duminică de după
prima Lună plină de după echinocțiul de primăvară și diferă de la un cult
la altul. Sus am postat o icoană ortodoxă ce redă Invierea lui Isus. Prezint mai jos unele dintre cele
mai frumoase obiceiuri de Pași păstrate în anumite zone ale României;
- În Bucovina, fetele se duc în noaptea de înviere în
clopotniță și spală limba clopotului cu apa neînceputa. Cu aceasta apa se spală
pe fata in zorii zilei de Pasti, ca sa fie frumoase tot anul si asa cum alearga
oamenii la Inviere cand se trag clopotele la biserica, asa sa alerge si
feciorii la ele.
- In zona Campulung Moldovenesc, în zorii zilei de
duminica, credinciosii ies in curtea bisericii, se asaza in forma de cerc,
purtand lumanarile aprinse in mana, in asteptarea preotului care sa sfinteasca
si sa bine-cuvanteze bucatele din cosul pascal. In fata fiecarui gospodar este
pregatit un astfel de cos, dupa oranduiala stramosilor. In cosul acoperit cu un
servet tesut cu model specific zonei sunt asezate, pe o farfurie, simbolurile
bucuriei pentru tot anul: seminte de mac (ce vor fi aruncate in rau pentru a
alunga seceta), sare (ce va fi pastrata pentru a aduce belsug), zahar (folosit
de cate ori vitele vor fi bolnave), faina(pentru ca rodul graului sa fie
bogat), ceapa si usturoi (cu rol de protectie impotriva insectelor). Deasupra
acestei farfurii se aseaza pasca, sunca, branza, ouale rosii, dar si ouale
incondeiate, bani, flori, peste afumat, sfecla rosie cu hrean, si prajituri.
Dupa sfintirea acestui cos pascal, ritualul de Pasti se continua in familie.
- La Calarasi, la slujba de Inviere, credinciosii aduc in
cosul pascal, pentru binecuvantare, oua rosii, cozonoc si cocosi albi. Cocosii
sunt crescuti anume pentru implinirea acestei traditii. Ei vestesc miezul
noptii: datina din strabuni spune ca, atunci cand cocosii canta, Hristos a
inviat! Cel mai norocos este gospodarul al carui cocos canta primul. Este un
semn ca, in anul respectiv, in casa lui va fi belsug. Dupa slujba, cocosii sunt
daruiti oamenilor saraci.
- Foarte frumoasa datina se pastreaza in Maramures,
zona Lapusului. Dimineata in prima zi de Pasti, copiii mai mici de 9 ani
merg la prieteni si la vecini sa le anunte Invierea Domnului. Gazda daruieste
fiecarui urator un ou rosu. La plecare, copiii multumesc pentru dar si ureaza
gospodarilor "Sarbatori fericite!". La aceasta sarbatoare, pragul
casei trebuie trecut mai intai de un baiat, pentru ca in acea gospodarie sa nu
fie discordie tot restul anului.
- În Tara Motilor, in noaptea de Pasti se ia toaca de la
biserica, se duce in cimitir si este pazita de feciori. Iar daca nu au pazit-o
bine, si a fost furata, sunt pedepsiti ca a doua zi sa dea un ospat, adica
mancaruri si bauturi din care se infrupta atat "hotii", cat si
"pagubasii". Daca aceia care au incercat sa fure toaca nu au reusit,
atunci ei vor fi cei care vor plati ospatul.
- În Moldova, în dimineața următoare după noaptea
Învierii se pune un ou roșu și unul alb într-un bol cu apă ce trebuie să
conțină monezi, copii trebuie să-și clătească fața cu apă și să-și atingă
obrajii cu ouăle pentru a avea un an plin de bogăție.
Insigna - Deputat 2008 - 2012
Parlamentul României este organul reprezentativ suprem
și unica autoritate legiuitoare a României. Parlamentul este bicameral, fiind
alcătuit din Senat și Camera Deputaților. Conform Constituției
Parlamentul adoptă legi constituționale, legi organice și legi ordinare.
Membrii Camerei Deputaților și ai Senatului sunt aleși prin vot universal în
cele 42 de circumscripții electorale, corespunzătoare celor 41 de județe și
Municipiului București. Camera Deputaților din România este una
din cele două camere ale Parlamentului. Sediile ambelor camere ale
Parlamentului sunt în Palatul Parlamentului (Casa Poporului) din
București.Adunarea (camera) deputaților a fost înființată ca și
cameră inferioară a Parlamentului român, prin Constituția din anul 1866. Modul
de alegere și de funcționare a suferit modificări de-a lungul timpului. Deputaţii
şi senatorii sunt reprezentanţi aleşi ai poporului român, prin care acesta îşi
exercită suveranitatea, în condiţiile prevăzute de Constituţie şi de legile
ţării. În
exercitarea mandatului deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului. După
constituirea legală a Camerei Deputaţilor şi a Senatului, fiecare deputat şi
fiecare senator depune în faţa plenului Camerei din care face parte, întrunită
în şedinţă solemnă, un jurământ de credinţă faţă de ţară şi popor. Jurământul
scris se rosteşte solemn, se semnează de fiecare deputat sau senator şi se
încredinţează spre păstrare preşedintelui Camerei. După constituirea legală a fiecărei Camere, deputaţilor şi senatorilor
li se eliberează legitimaţia de membru al Camerei, semnată de preşedintele
acesteia. Deputaţii şi senatorii primesc un însemn distinctiv al
calităţii lor de reprezentanţi ai poporului, cu dreptul de a-l purta pe toată
durata mandatului, a se vedea insigna de mai sus.
Mandatul de deputat sau de senator se supune regimului juridic prevăzut de
Constituţie şi de prezenta lege, completat cu dispoziţiile regulamentelor
Camerelor Parlamentului. Mandatul de deputat sau de senator nu poate fi
întrerupt, suspendat sau revocat. Activitatea deputaţilor şi senatorilor,
precum şi organizarea şi funcţionarea fiecărei Camere se stabilesc prin
regulament propriu. În vederea asigurării exercitării mandatului deputaţilor şi
senatorilor, resursele financiare aferente desfăşurării activităţii fiecărei
Camere sunt prevăzute în bugetul propriu, pe care îl adoptă fiecare Cameră.
Filip și Rachel Focșeneanu
Școala profesională de fete din București
fondată la 1897 de Filip și Rachel Focșeneanu
Distincțiune pentru silință și bună purtare
- gravor Menachem Carniol fiul -
Produsul medalistic
de mai sus este o medalie masonică premiu școlar oferită elevilor Școlii
profesionale de fete din București, fondate în anul 1897 de soții Filip și Rașel Focșăneanu. Este o medalie cu toartă gravată de Menachem Carniol Fiul. Piesa este
confecționată din bronz, are forma rotundă, cu diametrul de 29 milimetri,
greutatea de 19 grame ce paote fi admirată și astăzi în colecțiile Muzeului
Național de Istorie al României. În centrul câmpului aversului, în interiorul unui
cerc liniar continuu, ÎN sunt redate
busturile lui Filip și Rachel Focșăneanu, orientate spre dreapta, sub ele și
puțin în dreapta, fiind marcat numele gravorului: “CARNIOL FIUL”. Periferic
circular este aplicată inscripia: “ȘCOALA PROFESIONALĂ DE FETE DIN BUCUREȘTI * FONDATĂ LA 1897 DE FILIP ȘI
RACHEL FOCȘĂNEANU *”. În centrul câmpului reversului, și tot în interiorul unui
cerc liniar continuu, este aplicată inscripția orizontală pe cinci rânduri
orizontale: “DISTINCȚIUNE / PENTRU / SILINȚĂ / ȘI / BUNĂ PURTARE”, iar sub ea este marcat un
cartuș pentru înscrierea numelui premiantei. Filip
A. Focșăneanu a
fost un bancher din București care a trăit în perioada 25 octombrie 1832 și a decedat în anul 1913.
El a fost președintele uneia dintre societățile de binefacere din țara noastră,
de dinaintea primului război mondial. Pe filieră masonică a avut următoarea
evoluție: ucenic – 25 septembrie 1873, companion
și
maestru – 19 februarie 1878 și toate
gradele obținute în Loja masonică “Egalitatea”
Există câteva simboluri masonice care apar frecvent pe bijuterii, medalii
și decorații masonice ca de exemplu: - Compasul – dedicat tuturor masonilor,
semnificând Spiritul
- Echerul – dedicat doar Marelui Maestru,
semnificând Materia, Spațiul, Echilibrul, fără el masonii nu pot șlefui “piatra
brută”
- Steaua în cinci colțuri (pentaclul) –
semnifică Lumina, Inteligența. Știința
- Ramurile de accacia – semnifică Reînnoirea,
Metamorfoza, Inocența
- Litera G – se referea inițial la Geometrie
- știința sacră transmisă, azi cu ample și misterioase încărcături ezoterice.
Temuta, admirata sau dezavuata, Francmasoneria a
jucat si continua sa aiba un rol important in multiple planuri ale Romaniei.
Sub semnul echerului si compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat
evenimente majore ale neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o
considerabila cota in perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie
de masoni. Sintagma este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati
apartineau unor societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi,
Brasov, Chisinau, Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in
lojile pariziene, ii gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri,
Cuza, Negruzzi si I.C. Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12
din 19 prim-ministri au fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai
vremii. Acum, Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala.
În fine, in perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru
Alexandru Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de
Traian Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii
sai masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean,
Ioan Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere.
Prin Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae
al Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta". Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici, bazilicile
şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului enciclopedic „The New
Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai vastă societate secretă
din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită întinderii în sec. al XIX-lea a
Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi însă: „societate discretă“).
Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar atunci şi acolo unde a fost
interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o asociaţie secretă, deşi prezintă
asemănări cu Şcolile de Mistere din Antichitate. Însă, potrivit definiţiei
date de masonii înşişi, masoneria este: „o asociaţie de oameni liberi şi de
bune moravuri care conlucrează pentru binele şi progresul societăţii prin
perfecţionarea morală şi intelectuală a membrilor săi.“ Despre Masonerie
există două puncte de vedere: primul, pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o
organizație fraternă, ai căror membri sunt uniți de idealuri comune morale
şi metafizice; în cele mai multe dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă
supremă. Câtă vreme masoneria tinde spre perfecţionarea omului, este
compatibilă cu orice credinţă sau convingere sinceră şi nu ar trebui să apară
probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă această organizație într-o lumină
diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o organizare ermetică, antisocială,
complotistă si satanista. Lojele masonice sunt forme de organizare ale
masonilor de oriunde.
_______________ooOoo_______________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Scriitorul irlandez Oscar Wilde
a trăit între anii 1854 - 1900
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 12.09.2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu