Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea austriacă SCHLAGL, municipalitatea
AIGEN-SCHLAGL, bundes landul AUSTRIA SUPERIOARĂ,
din vremuri diferite, și câteva vechi trimiteri poștale.
Muzeul figurilor de ceară
Hotel Westermayer
Mănăstirea
Trimiteri poștale
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE DIN
JUDEȚUL BISTRIȚA-NĂSĂUD
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare,
confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la
şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Centrul cultural municipal "George Coșbuc" Bistrița
Muzeul filatelic - 5 ani
Muzeul filatelic - 5 ani
Filatelia poate fi definită ca studiul şi colecţionarea produselor filatelice, în special a timbrelor. Dar filatelia înseamnă mai mult decât o simplă preocupare pentru frumos. Provocare, informaţie, prietenie şi amuzament sunt doar câteva din caracteristicile unuia dintre cele mai populare hobby-uri din lume, filatelia. De peste 150 de ani, colecţionarea timbrelor este una din preocupările familiilor regale, vedetelor de film, celebrităţilor din lumea sportului şi a altor persoane din viaţa publică. Filatelia este un hobby foarte personal, iar popularitatea sa este determinată de faptul că este flexibil faţă de necesităţile colecţionarului. Înainte de apariţia mărcii poştale, costurile livrării scrisorilor erau achitate de destinatar. Realizarea primelor mărci poştale a revoluţionat serviciile poştale deoarece funcţia de bază a timbrelor o reprezintă plata în avans a unui serviciu poştal. De-a lungul timpului, această funcţie s-a diversificat, dar se bazează pe acelaşi principiu. Mărcile poştale îndeplinesc trei roluri principale: chitanţă cu o anumită valoare pentru o plată în avans a unui serviciu poştal, mijloc de celebrare şi promovare a patrimoniului naţional şi piesă de colecţie. Dar mai presus de orice, marca poştală este un veritabil ambasador al istoriei, culturii şi civilizaţiei umane, deoarece, forma şi funcţia sa îi conferă libertate de mişcare şi posibilitatea de a transmite informaţii în toate colţurile lumii.Timbrul capătă valoare în ochii privitorului fiind totodată o plăcere pentru ochi, prin frumuseţea desenului, a culorii şi a tehnicii de tipărire dar şi un studiu al istoriei, culturii şi civilizaţiei întregii lumi, deoarece îţi poate dezvălui detalii despre evenimente, persoane şi locuri, dar mai ales drumul parcurs de un plic până la destinaţie. Primul timbru din lume a apărut în Marea Britanie şi s-a numit Penny Black.
Optsprezece ani mai târziu, la 15 iulie 1858 a apărut prima emisiune de mărci poştale româneşti intitulată Cap de bour. Emisiunea a fost tipărită în Moldova şi reproduce semnul heraldic de pe stema statului. Prima emisiune de mărci poştale din spaţiul românesc este formată din patru valori: 27, 54, 81 şi 108 parale. Colecţionarea mărcilor poştale a avut un puternic impact in ţara noastră. Acest hobby european a ajuns în spaţiul românesc în jurul anului 1865, în perioada de domnie a lui Alexandru Ioan Cuza. În acea perioadă, colecţionarii individuali sau comercianţii de tutun vindeau primele noastre mărci poştale: Cap de Bour, Principatele Unite sau Cuza. Nevoia de comunicare între colecţionarii de timbre a dus la organizarea lor în diverse societăţi şi cluburi filatelice, acestea având o activitate intensă, în special la începutul secolului al XX-lea. Astăzi, timbrul reprezintă, alături de drapel, imn, stemă şi monedă unul dintre simbolurile noastre naţionale.
Nu
există date concrete legate de edificarea acestui așezământ de cultură, fiind
vehiculate variante ce fac trimiteri la anii 1892, sau 1894, fără a fi aduse
însă și documente probatorii pentru astfel de afirmații. O ilustrată din anul 1907, provenită din
colecția personală a profesorului Oscar Scrabel, care prezintă o ipostază a
clădirii pe axa nord-sud, are inserat în partea sa superioară un text din care
se deduce „aniversarea a 25 de ani de la inaugurarea Uniunii Meseriasilor din
Bistrița, respectiv 21 aprilie 1907. Evident, acest document are o deosebită
importanță în datarea exactă a edificării acestui lăcaș de cultură, cu atât mai
mult cu cât nu există alte informații demne de a fi luate în considerare. De la
început imobilul a avut destinație culturală, dar și de petrecere a timpului
liber în mod plăcut și eficient pentru cei aproximativ 18000 de orășeni cât
avea Bistrița spre finele secolului al XIX-lea, între care majoritatea erau
sași, apoi români, evrei și maghiari. În
mod firesc, inițial, activitățile artistice au fost destul de timide, dar cu
timpul, prin atragerea la activități culturale a intelectualilor orașului,
acestea au căpătat mai mult profesionalism și acuratețe. Astfel într-un timp
relativ scurt de la înființarea acestui lăcaș, în anul1898 este semnalată deja
apariția unei orchestre filarmonice, într-o formulă relativ consistentă sub
raport numeric, iar apoi în anul 1912 un document al vremii precizează
susținerea de către această orchestră a unui spectacol cu Opera „Liliacul” de J.
Strauss, în care alături de cântăreții autohtoni au fost prezenți și soliști ai
Operei din Viena. Au existat formații de teatru în limbile germană, română și
maghiară care au activat în cadrul acestei instituții de cultură. Sunt de
reținut activitățile formațiilor artistice românești care conform unei
invitații din anul 1907 avea următorul conținut: „Teatru, Concert, Petrecere cu
joc”, invitație lansată cu ocazia Adunării Generale a Asociației pentru
Literatură Română și Cultura Poporului Român. Un
alt program de sală, de dată ceva mai recentă enunța la modul lapidar: Azi
miercuri 12 octombrie 1938 în sala Gewerbeverein din Bistrita … „De lemn
Tanase”, fiind prezentat un spectacol extraordinar susținut de celebrul
Constantin Tanase într-un spectacol de 2 acte și 52 de tablouri. În mod cert
activitățile de la această instituție care a devenit un punct de atracție
pentru cetățeni, au fost numeroase și diverse dar din păcate ele provin
sporadic și fragmentat. Mai sunt
încă vii în memoria unor bistrițeni în etate, seratele organizate, balurile și
balurile mascate precum și celebrele kirmes-uri săsești organizate aici. Dupa
nationalizarea din anul 1948 instituția poartă până în anul 1952 denumirea de
Căminul Cultural „George Coșbuc”, iar după această dată Casa Raională de
Cultură „George Coșbuc” Bistrița iar astăzi Centrul Cultural Municipal „George
Coșbuc”. De atunci și până în prezent la această instituție s-au perindat
generații de artiști amatori pe la diferitele formații artistice contribuind în
mod esențial la ridicarea prestigiului culturii bistrițene în țara și în lume.
Deși formațiile sunt constituite în marea lor majoritate din amatori, cei care
le îndruma și coordona erau profesionisti, fapt care apropie valoarea acestora
de cea a profesioniștilor. Formații între care „Cununa de pe Someș”, „Sincron”,
„Appassionata”, „Alexandru Misiuga” sunt și au fost în lunga lor existență
conduse de artiști profesioniști sau atestați ca atare, iar rezultatele
acestora au fost remarcabile. În mod evident Centrului Cultural Municipal din
municipiul Bistrița este în momentul de față centrul convergent al acțiunilor
culturale la nivelul municipiului, dar și al județului, aici putând fi urmărite
atât spectacole ale formațiilor proprii cât și spectacole ale unor instituții
profesioniste din țară și străinatate. Clădirea amplasată pe șantul
fortificației medievale în vecinatatea fostei Portițe a Broaștelor, ocupă o
parcelă cu axul lung paralel cu zidul de incintă, denumirea de azi a
amplasamentului fiind strada Berger Albert, la nr.10. Este o construcție pe
trei niveluri (S+P+1) de plan dreptunghiular compact, realizată după planurile
arhitectului vienez Paul Brang, cel care a caștigat și concursul pentru
edificiul gimnaziului evanghelic, cu fațade pe toate laturile. Fațada principală
situată pe latura de est, simetrică, are partea centrală într-un rezalit
subliniat de frontonul triunghiular și scara de acces marginită de balustrada
din fier sustinută de cate doi stâlpi de secțiune rectangulară. La nivelul
parterului rezalitul are trei deschideri încheiate în partea superioară în arc
semicircular, uși cu două canaturi și supralumină, cu tamplaria modernizată.
Flancurile și intervalele dintre deschideri sunt marcate prin pilaștri
canelați, cu capiteluri dorice. La nivelul etajului este amplasat un balcon cu
balustrada din stâlpi și baluștri, spre care se deschide ușa flancată de
ferestre tripartite de formă dreptunghiulară înaltă, deschiderile în alternanță
cu pilaștri. Frontonul se înalță peste cornișa ritmată de panouri dreptunghiulare
în alternanță cu modilioni profilați. În timpanul frontonului este amplasat un
relief care reprezintă două personaje feminine care susțin un scut decorat cu
volute și țin în mână un manunchi de ramuri. Axele laterale cu flancurile
marcate prin lesene bosate au la nivelul soclului deschiderile dreptunghiulare
ale subsolului. Parterul, delimitat de subsol printr-un brâu dublat de cel
situat pe linia solbancului, are câte o fereastră cu partea superioară
semicirculară marcate de bolțari și cheie de arc. Între parter și etaj este
aplicată o bandă de tencuială de delimitare. Între aceasta și brâul de pe linia
solbancului se interpune o bandă de chenare dreptunghiulare și de romburi. La
etaj lateralele au câte trei ferestre înalte dreptunghiulare, intercalate de
pilaștri canelați cu soclu în formă de diamant. Fațada vestică are și ea partea
mediană într-un ușor rezalit, subliniat de un fronton treptat, decorat cu
panouri dreptunghiulare și lucarne. La nivelul subsolului sunt practicate două
deschideri care deservesc restaurantul Crama veche deschisă pe acest front. La
nivelul parterului se reia dispoziția deschiderilor din fațada principală, cu
trei ferestre ample cu partea superioară în semicerc, intercalate de pilaștri
cu capiteluri dorice, în corpul central și câte o fereastră similare în axele
retrase, laterale. Fațada este flancată de două turnuri octogonale, cu ferestre
înguste, dreptunghiulare, pe laturile expuse, deasupra lor colțurile sunt
decorate cu măști alegorice reprezentând artele, reunite prin ghirlande.
Turnulețele au acoperiș independent în formă de bulb. Fațadele lungi de sud și
nord se dezvoltă pe trei niveluri doar până la nivelul scenei. Fațada de sud
are corpul etajat cu 9 axe continuat spre vest de alte patru axe cu demisol și
parter. Segmentul etajat cu nouă axe este precedat de o terasă cu balustrade
din fier, cu acoperișul sprijinit pe stâlpi de lemn cu două scări de acces.
Corpul etajat are axele doi și opt într-un ușor rezalit. La parter
deschiderile, încheiate în partea superioară în semicerc marcate cu bolțari și
cheie de arc decorate cu măști, sunt delimitate prin pilaștri. Deasupra arcelor
continuă antablamentul desfășurat în axele retrase ale fațadei principale, cu
decor de panouri dreptunghiulare și rombice în alternanță. La etaj, în ax,
ferestre bipartite și tripartite similare celor din fațada principală,
intercalate de pilaștri. Sub cornișa profilată este dispusă o friză de console
și panouri decorative. Axele doi și șapte sunt încoronate de frontoane
triunghiulare întrerupte care evidențiază cele două edicule prismatice cu
acoperiș în formă de bulb. Latura nordică are la nivelul soclului și parterului
amplasate accese secundare, dar la nivelul etajului se păstrează dispoziția
deschiderilor din fațada sudică, dar cu un decor mai discret. Subsolul clădirii
cu accese pe laturile de nord și de vest au spațiile acoperite cu bolți
cilindrice și bolțișoare pe șine metalice. Parterul este organizat în jurul
sălii de spectacole, precedată pe vest de un vestibul din care o scară conduce
la intrarea în sală și două scări laterale la etajul clădirii. Coridoare
longitudinale flanchează la parter și etaj laturile sălii. Sala de spectacole
are pereții ritmați de pilaștri cu capiteluri compozite și la etaj de
balcoanele cu parapete decorate cu motive geometrice și vegetale, reluate și
deasupra scenei. Acoperișul principal, mansardat este încoronat de un edicul
prismatic masiv cu lucarne circulare, colțurile fiind marcate prin mici edicule
cu acoperiș în formă de bulb.
Asociația sportivă "Laminorul" Beclean
Beclean, cunoscut și ca Beclean pe Someș, (în maghiară
- Bethlen, în germană - Bethlen) este un oraș din județul Bistrița Năsăud, care
include și satele: Coldău, Figa și Rusu de Jos. Localitatea
a fost atestată documentar din anul 1236, cu numele Bethleem. Cetatea
a fost construită ulterior, pe cheltuiala familiei nobiliare maghiare Bethlen,
de care se leagă numele localității. În timpul revoltei curuților (1703 -
1711) cetatea a fost serios afectată. În anul 1848 generalul
revoluționar Josef Bem a obținut la Beclean o victorie asupra
trupelor imperiale austriece. La recensământul din anul 2011 orașul număra
10628 locuitori, în scădere față de recensământul anterior (anul 2002 – 10878
locuitori) dintre care: români – 78,5%, maghiari – 13,6%, romi – 3,83% și restul –
necunoscută sau altă etnie. Componența
confesională a orașului Beclean astăzi se prezintă aproximativ astfel: ortodocși – 67,91%, romano catolici – 1,36%, reformați – 11,44%,
penticostali – 8,03%, greco catolici – 2,76%, baptiști – 1,37%, adventiști de
ziua a șaptea – 1,35% și restul – nedeclarată sau altă religie. Dintre
atracțiile turistice ale orașului enumăr:
- Biserica Reformată-Calvină (Piața Libertății) a fost construită în secolul al XV-lea în stil gotic. În această biserică se găsesc morminte ale familiilor nobiliare maghiare Bethlen și Bánffy.
- Primul Castel Bethlen, de pe latura nordică a Pieței Libertății, a fost edificat în secolul al XVIII-lea (1768), în stil baroc. Ancadramente de piatră sculptată; decor de stuc. Parter boltit, un singur etaj. Plan general dreptunghiular. În clădire funcționează în prezent o școală cu profil agricol.
- Al doilea Castel Bethlen,
situat pe latura vestică a Pieței Libertății, găzduiește în prezent Școala
Generală Grigore Silași.
Insignă turistică - Sângeorz
Sângeorz-Băi, mai demult Sângiorgiul
Român, Sângeorzul Român (în dialectul săsesc - Gergn,
Sänt-Jorich, Sänt-Gergn, Gergnâ, în germană - Rumänisch-Sankt-Görgen, Sankt Georgen, Georgenau,
în maghiară - Oláhszentgyörgy, Naszódszentgyörgy)
este un oraș din județul Bistrița Năsăsud, care include și localitățile:
Cormaia și Valea Borcutului. La
recensământul din anul 2011 orașul număra 9679 locuitori, în scădere față de
recensământul anterior (anul 2002 – 10200 locuitori) dintre care: români – 95,21%, romi – 1%, maghiari –
0,31% și restul – necunoscută sau altă etnie. Componența confesională a
orașului Sângeorz-Băi atăzi s eprezintă aproximativ astfel:ortodocși – 69,2%, penticostali – 20,95%, greco
catolici – 5,175 și restul – nedeclarată sau altă religie. dintre atracțiile
turistice ale orașului enumăr:- Biserica de lemn
- Vila nr.1 – monument istoric
- Muzeul de artă contemporană
- Mănăstirea Cormaia
- Turnul cu ceas de la Biserica Sf. Ierah Nicolae
- Izvoarele de apă minerale 1 – 10
- Cariera de marmură
- Biserica greco catolică
Sângeorz-Băi este un mic oraș din România situat în inima Munților Carpați,
care beneficiază de numeroase bogății naturale. Multe izvoare vindecătoare de
apă minerală, peisaje frumoase, atracțiile turistice și oamenii primitori fac
din Sângeorz o locație pe care nu o poți rata. Stațiunea se află în
nord-estul județului Bistrița-Năsăud, în bine-cunoscutul ținut al lui Dracula,
Transilvania. Înconjurată de Munții Carpați, stațiunea beneficiază de un climat
montan care poate fi adăpostul tău în zilele fierbinți de vară. Temperatura
medie anuală este de 7°C. O zonă liniștită în mijlocul naturii, cu ape minerale
și peisaje frumoase, Sângeorz-Băi a atras numeroși scriitori români: Ion Luca
Caragiale, George Coșbuc, Ioan Slavici, Nicolae Iorga, Alexandru Odobescu și
alții. În zona stațiunii există numeroase obiective turistice culturale,
naturale și de relaxare. Poți opta între vizitarea de muzee precum: Muzeul de
Artă Comparată, Casa Memorială Liviu Rebreanu sau George Coșbuc, de
asemenea Cascada Cheilor, Lacul Lala și Parcul Național Munții Rodnei.Orașul, stațiune
balneoclimaterică, a fost atestat încă din 1245, atunci cu numele de “Sanct
Gurgh”, dar apare prima dată ca fiind un loc unde apele minerale vindecă abia
în anul 1770 pe harta Imperiului Austriac. În anul 1876 stațiunea a primit
denumirea de “Hebe” care sugerează proprietățile apelor minerale păstrate până
în ziua de azi, acelea de vindecare și revitalizare a minții și a corpului.
Hotelul Hebe (900 locuri) și câteva vile, conturează la începutul secolului XX
stațiunea balneară, care urma să ajungă una dintre cele mai cunoscute stațiuni
în perioada interbelică și cea a comunismului. Apele minerale de care
stațiunea dispune sunt folosite pentru tratamentele balneoclimaterice care se fac
la bazele moderne proprii de tratament ale hotelului Hebe și hotelului Someșul.
Hotelul Hebe are 3 secții de balneofizioterapie: hidroterapie, termoterapie și
electroterapie. Sub îndrumarea personalului de specialitate, la baza de
tratament a hotelului Someșul se pot efectua proceduri complexe pentru tratarea
diferitelor afecțiuni cum ar fi: afecțiuni ale tubului digestiv, afecțiuni
hepato-biliare, afecțiuni metabolice și de nutriție, afecțiuni asociate. Bazele
dispun de instalații de apă minerală cu băi calde, pentru electroterapie și
hidroterapie, inhalații si aerosoli. Există proceduri cu parafina și nămol
mineral pentru împachetări. De asemenea, există săli de gimnastică medicală. Deasupra am postat stema și o poză a primăriei localității Sângeorz.
Insigna sportivă - Minerul Rodna
Minerul
Rodna este
o echipă de
fotbal de tradiție
din localitatea Rodna, județul Bistrtița Năsăud. Prin evoluțiile sale echipa a
jucat preponderent în seria județeană Bistrtița-Năsăud dar și în liga a III-a a
Campionatului național.
Rodna este o comună din
județul Bistrița-Năsăud care mai include și satul Valea Vinului. Mai demult localitatea
Rodna s-a numit Rodna Veche, Rogna Veche, Rocna (în dialectul
săsesc
- Rodne, Rudne, în limba germană - Alt-Rodna,
Altrodenau, Roden, Rodnen, Rodenau, în traducere "Lunca Tăiată",
în limba maghiară - Radnabánya, Radna, Rodna,
Óradna în traducere Rodna Veche.
Localitatea apare sub diferite denumiri: astfel, la Bofinius și în scrisoarea
Papei Urban IV apare sub numele de Rudana, la Koleseri în „Aurora
romana dacica"- Rudna, apoi sub numele de Rodana,
iar din secolul al XVI-lea încoace, apare sub numele de Rodna în
toate documentele publice. Localitatea este situată în depresiunea
omonimă, la poalele de sud-sud-est ale Munţilor Rodna şi cele de nord-est ale
Munţilor Bârgău, pe cursul superior al râului Someşul Mare, la confluenţa cu
Valea Băilor. La
recensământul
din anul 2002 comuna număra 5777 locuitori, în scădere față de recensământul
anterior (anul 2002), dintre care: români – 85,28%, maghiari –
5,46%, romi – 7,04% și restul – necunoscută sau altă etnie. Componența
confesională a comunei Rodna, astăzi se prezintă aproximativ astfel: ortodocși – 74,55%, romano catolici – 12,34%, penticostali –
5,59%, martori ai lui Iehova - 2,47% și restul – nedeclarată sau altă
religie. Atracțiile turistice ale comunei Rodna și împrejurimi sunt următoarele: Ruinele Bisericii Sfânta
Maria din Rodna, bazilică romanică datând de la începutul secolului al
XIII-lea; Biserica ortodoxă – Rodna; Muzeul de Etnografie și al
Mineritului – Rodna; Casa Scriitorului din satul Valea Vinului; Parcul Național
Munții Rodnei; Rezervația naturală Poiana cu narcise (5 ha); Lacurile
Lala Mare și
Lala Mic; Vârful Ineu din Munții Rodnei;
Insigna - Clubul sportiv școlar Bistrița
Clubul
sportiv școlar
din municipiul Bistrița este o entitate sportivă ce funcționează în cadrul
Liceul cu program sportiv din localitate, care pe lângă programa școlară ca a
oricărui liceu pregătește copii și adolescenți
în diverse ramuri sportive. Instituția de învățământ, situată pe Calea
Moldovei, la nr 18, are personal calificat în pregătirea copiilor în domeniile:
fotbal, atletism , gimnastică artistică și
ritmică, handbal, schi, tenis de masă și volei.Bistrița (în germană Bistritz,
Nösen și în maghiară Beszterce) este un municipiu și reședința județului Bistrița –
Năsăud, provincia istorică Transilvania, România. Împreună cu cele șase
localități componente: Unirea, Slătinița, Ghinda, Viișoara, Sigmir și Sărata,
localitatea se întinde pe o suprafață de 14547 hectare și numără aproximativ
75000 de locuitori. Prima atestare documentară a orașului provine din anul 1241.
Sus am postat stema actuală și stema veche a orașului Bistrița. Mai jos admiri
pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură, din vremuri diferite, din
orașul Bistrița.
Primăria veche
Gimnaziul superior evanghelic
Biserica evanghelică
Șugaletele
Biserica Greco ortodoxă
Sinagoga
Biserica romano-catolică
Banca națională
Direcția silvică
Cazarma Franz Josef
Cinematograful Omnia
Cazinoul maghiar (Azi Centrul cultural)
Casa argintarului
Biserica greco-catolică
Școala de Stat
Bastionul
Bistrița-Năsăud este
un județ din provincia istorică Transilvania, România, care se învecinează cu
județele Cluj la vest, Maramureș la nord, Suceava la est și Mureș la sud. Din
punct de vedere administrativ județul este compus dintr-un municipiu –
Bistrița, 3 orașe – Beclean, Năsăud și Sângeorz - Băi precum și 58 de comune cu
235 de sate. Județul numără aproximativ 278000 de locuitori, se întinde pe o
suprafață de 5355 kilometri pătrați și are reședința administrativă în
municipiul Bistrița. Deasupra am postat stema și harta actuală a județului
Bistrița-Năsăud. Mai jos am postat pozele câtorva monumente de cultură și
arhitectură din acest județ, din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale
ilustrate dar și alte frumoase locuri de vizitat pe aceste meleaguri.
Vederi - comuna Maieru
Biserica - Herina
Vederi - Ilva Mare
Vederi - Ilva Mică
Primăria - Năsăud
Casa memorială Coșbuc - Comuna George Coșbuc
Vederi - Lechința
Hotelul Dracula - Pasul Tihuța
Vederi - Dumitra
Castelul Bela Bethlen - Beclean
Monumentul eroilor - Prundul Bârgăului
Sanatoriul Caritatea, Pavilionul Olivia - Colibița
Cetatea - Ciceu
Castelul grofului Bethlen Pal - Beclean
Primăria - Maieru
Biserica catolică Sfântul Ștefan - Beclean
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Pictor. sculptor, arhitect și om de știință italian
Leonardo da Vinci, a trăit între anii 1452 - 1519
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 28.06.2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu