Pănătău este o
comună din județul Buzău, care include și satele: Begu, Lacu cu Anini,
Măguricea, Plăișor, Râpile, Sibiciu de Jos, Tega și Zaharești, fiind situată în
nord-vestul județului, pe malul stâng al râului Buzău. Comuna este deservită de
o rețea de drumuri comunale, dintre care unul o leagă de orașul vecin
Pătârlagele, traversând râul Buzău. La recensământul din anul 2011 comuna
număra 2537 locuitori, în scădere față de
recensământul anterior (anul 2002 – 2886 locuitori) dintre care: români
- 98,02% și restul – necunoscută sau
altă etnie. Componența confesională a comunei buzoiene Pănătău astăzi se
prezintă aproximativ astfel: ortodocși – 97,63% și restul – nedeclarată sau
altă religie. În anul 1950, comunele Pănătău și Tega au fost arondate raionului
Cislău din regiunea Buzău și apoi (după 1952) din regiunea
Ploiești. În anul 1968, au revenit la județul Buzău, comuna Tega fiind
inclusă în comuna Pănătău; atunci a fost desființată și comuna Sibiciu, satul
Sibiciu de Jos revenind comunei Pănătău. Principala atracție turistică a comunei
este Biserica „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil” a mănăstirii Cârnu din
satul Tega, datând din anul 1545 din timpul domniei voievodului Mircea
Ciobanu al Țării Românești, clasificată ca monument de arhitectură. În rest, alte
nouă obiective din comuna Pănătău sunt incluse pe lista monumentelor istorice
din județul Buzău, ca monumente de interes local. Unul dintre ele este de tipul
sit arheologic, reprezentat de o așezare aparținând culturii Monteoru din Epoca
Bronzului (mileniile al III-lea–al II-lea î.e.n.), aflată la marginea
satului Begu. Alte trei obiective sunt clasificate ca monumente de arhitectură: - casa Cleopatra
Melidoneanu (începutul secolului al XX-lea) din satul Pănătău
- biserica de lemn
„Nașterea Maicii Domnului” de la Râpile (1838)
- biserica
„Cuvioasa Paraschiva” (1876) din satul Tega.
Alte
cinci obiective sunt clasificate ca monumente funerare sau memoriale; este
vorba de cruci de piatră din diferite epoci: cea din fața bisericii din Pănătău
datând de la 1790, cea din fața bisericii din Plăișor (1793), cea de „la muchea
Priporului” din același sat (1825), cea din fața cimitirului din Sibiciu de Jos
(1741) și cea din grădina lui N. Toma din același sat (1842).La
intrarea în curtea bisericii cu hramul “Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”, din
localitatea Pănătău, între brazi, se afla o cruce, din
piatră, a cărei inscripţie ne spune că a fost “Ridicată în amintirea eroilor căzuţi pe câmpul de luptă”, fără a se
preciza în care război. Această cruce a fost dublată de o altă cruce de lemn,
gen troiță, fără nicio inscripţie.În
curtea bisericii cu hramul “Sfântul Ilie” din localitatea Sibiciu de Jos a fost ridicat în anul 1973 un monument de tip
oblelisc, cu cruce şi coroană de lauri, aşezat pe un soclu de formă pătrată,
susţinut de un postament ce are la colţuri obuze legate între ele cu lanţuri.
Pe soclu sunt reprezentate însemnele armatei (două
săbii încrucișate și o cască militară). Inscripţia precizează că acest monument
a fost construit “În cinstea celor căzuţi
pe câmpurile de luptă 1916-1918, 1941-1944”.
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
________xxx________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare,
confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la
şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Facultatea de medicină veterinară
Republica Socialistă România
Medicina
veterinară este
știința care are drept obiectiv apărarea sănătății animalelor. Cuprinde
cunoștințele referitoare la bolile animalelor, la preîntâmpinarea acestor boli,
la tratamentul lor, la igiena animalelor, precum și la ansamblul de măsuri contra
epizootiilor și pentru protecția sănătății oamenilor față de bolile ce se pot
transmite de la animale. În România studiul
la facultatea de medicină veterinară durează șase ani, în prealabil este
necesar absolvirea unui liceu și al unui „examen-concurs de admitere”. La noi
în țară facultăți de medicină militară se găsesc la: București
(prima facultate de profil din Balcani), Cluj, Iași și Timișoara. Medicina
veterinară a apărut o dată cu creșterea animalelor, în perioada începuturilor
societății omenești. La început era aplicată instinctiv, nu exista o
diferențiere între măiestria tămăduirii bolilor la om și animale. Mult mai
târziu această lecuire se va diferenția, devenind o meserie la cei care o
practicau, prin câștigarea încrederii celor care solicitau intervenția.
Treptat, s-a format o etică profesională. Prima școală veterinară din lume a
luat ființă la Lyon, în anul 1762. Deși medicina veterinară s-a practicat
cu mult înainte, prima școală de medicină veterinară a luat ființă în București
(anul 1864), având șase catedre și durata de cinci ani.
Societatea română de televiziune - T.V.R. 2
Un veac de dragoste 7 ianuarie 2001
Societatea Română de
Televiziune, mai simplu Televiziunea
Română (TVR) este instituția publică de televiziune
din România, care își difuzează programele pe patru
canale centrale: TVR 1 , 2 , 3 și Internațional. Pe lângă acestea, mai
funcționează și cele șase studiouri regionale Chișinău, Cluj, Craiova, Iași,
Târgu Mureș și Timișoara. Oficial, prima emisiune profesionistă de televiziune
din România a avut loc în noaptea de 31 decembrie 1956 / 1 ianuarie 1957, din
primul sediu al Televiziunii, din Floreasca, strada Molière Nr.2 . Întreaga
aparatură folosită la început în Televiziunea Română era rusească. Fusese
produsă de Institutul de Inginerie din Leningrad. O echipă rusească a venit la
București în august 1956, pentru a participa la montarea echipamentelor și la
instruirea personalului tehnic. Televiziunea a funcționat în Floreasca până în
anul 1968, când s-a mutat în actualul sediu din Calea Dorobanților. În anul
2003 a fost inaugurat Studioul Pangratti, cu o suprafață de circa 2200 metri
pătrați - platouri și 4000 metri pătrați - birouri, "turnul"
redacțional cu 13 etaje, având nevoie de renovări substanțiale.
Insigna - P.P.R. Partidul pensionarilor din România
Partidul Pensionarilor din România, denumiri vechi – Partidul Pensionarilor și al Protecției Sociale (fondat în anul
2004) și Partidul Popular și al Protecției
Sociale (din data de 14 mai
2005), este un
partid politic din România. Orientarea partidului este una de centru-dreapta,
cu tendințe de stânga dar și de mijloc. Acceptarea numelui – Partidul Popular
și al Protecției Sociale că să atragă și tineri în partid și să aibă
reprezentați în grupul popularilor din Parlamentul European.
Jetonul Rio
Jetoanele sunt piese din
metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune
monedelor și sunt folosite pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru
procurarea unor băuturi sau mici obiecte, ori pentru acces într-o anume
incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele
unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt
folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost
precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi
pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor
consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la ședinţe,
şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată. Piesa
prezentată
mai sus este confecționată din plastic de culoare albă prezentând pe ambele
fețe același desen (niște semne și figuri grafice de culoare roșie grupate în
forma unei inimioare). În multitudinea de semne și figuri se distinge
înscrisul: “Rio”. Piesa este rotundă, are diametrul de
23 milimetri și a fost realizată la comanda Asociației P.A.V.E.L. (Primind Ajutor Viața Este Luminoasă).
Asociația P.A.V.E.L. (Primind Ajutor, Viața Este Luminoasă) este asociația părinților care au copii bolnavi de cancer, leucemii si anemii grave, inregistrată la 10 mai 1996. Este o organizatie caritabila, nonprofit si nonguvernamentala, având sediul central în municipiul București, pe Șoseaua Mihai Bravu, la nr. 311, scara 1, etajul 1, apartamentul 1. Fondată de părinți ai caror copii au trecut prin astfel de boli, asociația mobilizează coeziunea socială și instituțională pentru apararea drepturilor pacienților bolnavi de cancer și este promotor pentru acțiuni de responsabilizare și empatie socială, comunitară, individuală sau instituțională. Asociația P.A.V.E.L. este membra a mai multor federatii, coalitii si aliante nationale si internationale precum: CCI, ECPC, SIOPE, PanCare, UICC, HOPE, IAPO, ICISG, ICPCN, WPA, MASCC, WANGO, Coaliția pentru Cauza Copiilor și Tinerilor cu Cancer (CCCCT) si a FABC. Asociația P.A.V.E.L. există pentru ca ajutorul umanitar, speranța, compasiunea sunt intotdeauna condiții ale supraviețuirii in situațiile dramatice de confruntare cu bolile cronice. Valorile promovate de această asociație sunt: egalitatea de șanse, libertatea de alegere, independența și individualitatea fiecarei persoane, transparența și participarea in acordarea tuturor serviciilor, respectarea confidentialitații si demnitații umane. Beneficiari activității acestei asociații sunt: copiii cu cancer, leucemie sau anemii grave; familiile copiilor cu cancer, leucemie sau anemii grave; persoanele care supraviețuiesc unui cancer din copilărie; instituțiile publice care lucrează in domeniul cancerului la copii si tineri, dar si pacienti adulti cu cancer.
Medalie masonică de recunoștință către membru onorific FR
Școala "Înfrățirea Zion" din Brăila nr. VIII - Peixotto
Produsul medalistic
de mai sus este o medalie masonică de recunoștință - Școala “Înfrățirea Zion” din Brăila Marelui Maestru Peixotto, ce a fost conferită în anul 1874. Ea
provine dintr-o colecție particulară , azi face parte din inventarul Muzeului
de Istorie Națională a României, este
confecționată din bronz, are forma rotundă cu diametrul de 37 milimetri și
cântărește 45,92 grame. Pe avers, pe o bandă circulară, între două cercuri
continue și un cerc perlat este aplicată inscripția: ”ȘCOLA ÎNFRĂȚIREI DE ZION DIN BRĂILA”. În
centru este redat un triunghi (templu), un semn de lojă masonică, mai jos
orizontal este aplicată inscripția: “Nro VIII” și cel mai jos curbat este aplicată
inscripția: “PEIXOTTO”. În centrul reversului, în interiorul a
două cercuri periferice continui este reprezentat soarele (luminatorul) și de jur împrejur este aplicată inscripția:
“MEDALIA DE RECUNOȘTINȚĂ CĂTRE MEMBRU ONORIFIC FR” (francmason).
Benjamin Franklin
Peixotto, consul al SUA în România între anii 1871 – 1875, a fost un membru
marcant al Ordinului masonic B’nai Brith, în care a deținut titlul de Grand
Saar (Mare Preot) timp de trei ani. În anul 1875 a fost înlocuit din funcție de secretarul și
primul său consilier Adolf Stern. La încheierea activității diplomatice s-a
întors în SUA unde a fondat revista Menorah în care a publicat și istoria misiunii
sale în România. În anul 1872 avea gradul 2 în loja Egalitatea. În același an a
fondat în țara noastră Societatea ritualistă “Înfrățirea Zionului” după modelul Ordinului B’nai Brith, în
primii ani fiind și președintele ei cu
titlul de Mare Preot. În anul 1874 existau pe teritoriul țării deja 13 loji, multe din
ele în Moldova. Medalia prezentată aici i-a fost conferită de o astfel de lojă
din Brăila. Există și alte simboluri masonice care apar frecvent pe bijuterii, medalii
și decorații masonice ca de exemplu:
- Compasul – dedicat tuturor masonilor,
semnificând Spiritul
- Echerul – dedicat doar Marelui Maestru,
semnificând Materia, Spațiul, Echilibrul, fără el masonii nu pot șlefui “piatra
brută”
- Steaua în cinci colțuri (pentaclul) –
semnifică Lumina, Inteligența. Știința
- Ramurile de accacia – semnifică Reînnoirea,
Metamorfoza, Inocența
- Litera G – se referea inițial la Geometrie
- știința sacră transmisă, azi cu ample și misterioase încărcături ezoterice.
Temuta, admirata sau dezavuata, Francmasoneria a
jucat si continua sa aiba un rol important in multiple planuri ale Romaniei.
Sub semnul echerului si compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat
evenimente majore ale neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o
considerabila cota in perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie
de masoni. Sintagma este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati
apartineau unor societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi,
Brasov, Chisinau, Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in
lojile pariziene, ii gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri,
Cuza, Negruzzi si I.C. Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12
din 19 prim-ministri au fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai vremii.
Acum, Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala. În fine,
in perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru
Alexandru Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de
Traian Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii
sai masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean, Ioan
Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere.
Prin Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae
al Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta". Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului
enciclopedic „The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai
vastă societate secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită
întinderii în sec. al XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi
însă: „societate discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar
atunci şi acolo unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o
asociaţie secretă, deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din
Antichitate. Însă, potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria
este: „o asociaţie de oameni liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru
binele şi progresul societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a
membrilor săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul,
pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri
sunt uniți de idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe
dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde
spre perfecţionarea omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere
sinceră şi nu ar trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă
această organizație într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o
organizare ermetică, antisocială, complotistă si satanista. Lojele
masonice sunt forme de organizare ale masonilor de oriunde.
__________ooOoo__________
UN BON ROMÂNESC DE IMPOZIT
Regatul României - Ministerul Finanțelor
BON DE IMPOZIT
1000 lei cu dobândă anuală de 4% - 1933
Detaliu vignetă de pe un calendar românesc
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 13.06.2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu