Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură, alte locuri frumoase, vedere generale și
trimiteri poștale din vremuri diferite, dar și câteva insigne
din localitatea austriacă stațiune montană BAD GASTEN,
din bundeslandul SALZBURG.
Biserica Sf. Ion
Cascada
Hotelul Mirabell
Hotelul Mozart
Hotelul Salzburger
Hotelul Sanotel
Hotelul Kaiserhoff
Hotelul Lindehoff
Hotelul Osterreichischer
Hotelul Grand Europe
Sanatoriul
Telecabina
Trimiteri poștale
Vederi generale
Arhitectură locală
Set 4 insigne locale
***
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
______________xxx______________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice,
apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne
sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de
identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică,
civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de
pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Crucea patriarhală
Crucea Patriarhală a fost instituită de către
patriarhul Miron Cristea şi înscrisă ca însemn heraldic special în Stema
Patriarhiei Române, aprobată prin Legea nr. 70, votată în Senatul României la
28 martie 1928, în Adunarea Deputaţilor la 6 aprilie 1928 şi promulgată prin
Decretul Regal nr. 1.148 din 25 aprilie 1928, publicat în "Monitorul
oficial", Partea I, nr. 96 din 3 mai 1928. Acest însemn este format dintr-o cruce greacă, având cele
patru braţe egale, de culoare aurie. La jumătatea celor patru braţe ale primei
cruci se formează încă o cruce, în total patru cruci cu braţe egale, de mărime
mijlocie. La capetele exterioare ale celor patru cruci mijlocii se formează
alte 12 cruci mai mici, cu braţe egale, numărul total al crucilor mari,
mijlocii şi mici fiind 17, iar împreună cu crucea însăşi formează 18 cruci;
simbolic, cifra 1 reprezintă unitatea, iar cifra 8 reprezintă infinitatea. Multiplicarea numărului de
cruci dă acestei distincţii caracterul de cruce
infinită, simbol al dinamicii
vieţii bisericeşti în mărturisirea
iubirii infinite a Preasfintei Treimi. Acest
simbol arată, de asemenea, că posesorul acestui însemn heraldic, adică
Patriarhul, este primul slujitor al comuniunii eparhiilor din Patriarhia
Română, păstorite de ierarhii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române şi
reprezentantul acesteia în comuniunea ortodoxă universală. Crucea Patriarhală pentru clerici şi mireni
este cea mai înaltă distincţie care
se conferă de către Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, la propunerea
ierarhilor eparhioţi, clericilor şi mirenilor cu o activitate meritorie
îndelungată pe tărâm pastoral-misionar, administrativ-bisericesc,
didactic-educativ şi social-filantropic. Crucea Patriarhală simbolizează identitatea Bisericii Ortodoxe Române
Autocefale înălţată la rang de Patriarhie, în comuniune spirituală cu toate
celelalte Biserici Ortodoxe din lume.
Insigna - Lector fruntaș în învățământul agrozootehnic 1963
După instaurarea comunismului
în România, regimul a instituit un amplu ansamblu de măsuri de
convingere-impunere-schimbare a conștiinței cetățenilor. Se vorbea despre
“formarea omului nou, constructor și apărător devotat al cuceririlor
revoluționare ale poporului.”Se cerea astfel o eficiență sporită în toate
domeniile de activitate dar și economii de orice fel, “la sânge”. În acest scop
s-a instituit un sistem stufos de insigne și decorații pentru distingerea
oamenilor cu merite în aceste domenii.
Insigna - Lector fruntaș învățământul agrozootehnic 1963
Aceste distincții acopereau toate
domeniile de activitate, erau confecționate de metal mort, fiind strident
colorate și încărcate cu simboluri comuniste. Și insigna Lector fruntaș (în) învățământul agrozootehnic face
parte din acest ansamblu de distincții. De pe insignă nu lipsesc simbolurile
grafice comuniste care redau bogățiile patriei; roata dințată – industria
țării, spicele de grâu – agricultura țării, cartea deschisă – cultura națională,
soarele – viitorul luminos al țării precum și culorile drapelului național –
roșu, galben și albastru.
Este știu că imediat după colectivizare sătenii erau
invitați (obligați) să participe la cursuri agrozootehnice unde erau puși la
curent cu tehnologiile avansate de cultivare a plantelor și creștere a
animalelor.
Federația română de kaiac-canoe
Istoria canotajului romanesc
a inceput in secolul XIX, in anul 1864 cand un grup de tineri studenti din
Timisoara, intorsi din strainatate de la studii au infiintat pentru placerea
lor, "Societatea de luntrisoare". In anul 1925 se infiinteaza la
Arad, Comisia de Sporturi Nautice din Romania. Aceasta depune, in anul 1927,
cererea de afiliere la Federatia Internationala de Canotaj. Congresul din 19
august 1927 aproba afilierea Federatiei Societatilor Sportive din Romania ca
membru extraordinar al FISA. Prima participare romaneasca la o competitie
oficiala internationala este semnalata in anul 1932 la Campionatul European de
la Belgrad, ca apoi in 1933 la Campionatul European de la Budapesta, Romania a
fost prezenta prima data la Jocurile Olimpice de la Helsinki 1952. Sus am
postat logo-ul Federaţiei române de canotaj. Caiacul este o ambarcațiune de sport pentru o persoană sau mai multe,ascuțită la ambele capete, cu suprafața de alunecare netedă sau în clinuri. Sportivii stau pe fund în ambarcațiune, pe care o propulsează cu una sau două padele (vâsle).
Canoea este o ambarcațiune sportivă ușoară, fără cârmă, cu prora și pupa ascuțite și înălțate, condusă cu ajutorul bagaielor. În canoe pot fi unul sau mai mulți sportive stând în genunchi. Disciplina sportivă care cumulează cele două sporturi se numește caiac-canoe.
Consiliul Europei
Comisia europeană pentru democrație prin drept
Consiliul
Europei este o organizație internațională,
interguvernamentală și regională. A luat naștere la data de 5 mai 1949 și
reunește toate statele democratice ale Uniunii Europene , precum
și alte state din centrul și estul Europei. Este independent de Uniunea
Europeană, este diferit și de Consiliul European sau de ConsilIul Uniunii
Europene și are sediul la Strasbourg, în Franța. Consiliul Europei
are două dimensiuni: una federalistă, reprezentată de "Adunarea
Parlamentară", alcătuită din parlamentari proveniți din parlamentele
naționale, și cealaltă, interguvernamentală, întruchipată de Comitetul
Miniștrilor, alcătuit din miniștrii de externe ai statelor membre. Comitetul
Miniștrilor reprezintă organismul de decizie al Consiliului
Europei. România a aderat la Consiliul Europei (C.E.) ca urmare a deciziei
de la 4 octombrie 1993, formulată prin rezoluţia nr. 37/1993 a Comitetului de
Miniştri al C.E., privind invitarea ţării noastre de a deveni membru al
Consiliului Europei. La data de 7 octombrie 1993, România a semnat documente
statutare şi Convenţia Europeană a Drepturilor şi Libertăţilor Fundamentale ale
Omului, cu ocazia primului Summit al C.E. de la Viena. Aderarea la C.E.,
organizaţie fondată pe principiile respectului pentru drepturile şi libertăţile
fundamentale ale omului, pentru valorile democraţiei şi ale statului de drept,
a constituit o etapă obligatorie în promovarea demersurilor României de aderare
la Uniunea Europeană (U.E.) şi la Organizaţia Tratatului Nord-Atlantic
(N.A.T.O.). România a deținut președinția Comitetului Miniștrilor al
Consiliului Europei în perioada noiembrie 2005 - mai 2006.
Insigna - Prietenii Scânteii
P.M.R. - (Partidul Muncitoresc Român)
Scînteia a fost organul de presă al Partidului Comunist Român,
înainte de căderea lui în decembrie 1989. În zile de 22 și 23 decembrie 1989 au
apărut două numere speciale ale ziarului, sub titlul Scînteia poporului,
tipărit pe o singură față a paginii. Au apărut două numere și după aceea s-a
trecut la titlul Adevărulu, comitetul redacțional rămânând inițial
același. Ziarul Scânteia (după ortografia vremii, devenit Scînteia în
urma reformei ortografice din 1953) a apărut ilegal între 15 august 1931 și
octombrie 1940 în condițiile regimului burghezo-moșieresc. Începând din 21 septembrie
1944 activitatea acestui tip de presă a fost acceptată, prin „Scînteia”
înțelegându-se acel „factor mobilizator în lupta oamenilor muncii pentru
înfăptuirea hotărârilor guvernului, pentru victoria socialismului în
patria noastră”. La ziarul Scânteia au lucrat reporteri și fotoreporteri
calificați, plătiți pentru munca lor specială, dar și reporteri și
corespondenți locali, proveniți din rândul muncitorimii și țărănimii, care
scriau benevol, făcând din aceasta un motiv de mândrie personală.
_____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Reșah Shah
Pahlavi a
fost șahul Iranului (Persiei) din 1925 până în 1941 și a trăit în perioada 1878
– 1944.
DIN INTELIGENȚA
ȘI SPIRITUALITATEA
POPOARELOR LUMII
PROVERBE JAPONEZE
- După ce ai gândit – hotărăște-te, după ce te-ai hotărât – nu te mai gândi.
- Să întrebi e o rușine pentru un minut, să nu știi e o rușine pentru o viață.
- O vază perfectă niciodată nu va ieși din mâinile unui meșter nepriceput.
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni italiene
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 03.08.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu