Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură, trimiteri poștale din orașul italian PALERMO,
provincia SICILIA, dar și o insignă, un jeton și o monedă locale.
Sus am postat o acțiune financiară emisă în acest oraș.
Aeroportul
Biserica Martorana
Biserica San Cataldo
Catedrala
Palatul Normanni
Fântâna Pretoria
Piața Pretoria
Mănăstirea San Giovanni
Gara
Golful Mondello
Grădina botanică
Piața Marina
Portul
Stadionul Renzo Barbera
Strada Maqueda
Teatrul de operă Massimo
Teatrul Politeama
Piața Castel Nuovo
Trimiteri poștale
Insignă locală
Jeton local
Veche monedă locală
***
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
UN DIALOG EPIGRAMATIC
________xxx_______
O INSIGNĂ ȘI
CÂTEVA MEDALII ROMÂNEȘTI
CÂTEVA MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la
piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare
grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de
nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive,
culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Acedmician Elie Carafoli 1901 - 1983
Elie
Carafoli a fost un inginer român, constructor de avioane, considerat unul dintre pionierii domeniului aerodinamicii,
care s-a născut la data de 15 septembrie în localitatea Veria din Grecia,
într-o familie de aromâni, și a decedat la data de 24 octombrie 1983 la
București. Studiile le-a început la Școala Comercială în Salonic și le-a continuat, în România, la
Liceul "Mănăstirea Dealu", apoi în continuare la Școala Politehnică din București. Plecat la Paris, a audiat
cursurile de mecanica fluidelor și cele de aerodinamică la Sorbona, unde
și-a luat doctoratul în fizică-matematică. Intră la Laboratorul Aerotehnic de la Saint-Cyr, unde lucrează alături de Albert Toussaint și Paul Painleve. Aici realizează
un tunel aerodinamic destinat
vizualizării mișcării fluidelor, foarte
mult apreciat la Congresele Internaționale de Aerodinamică, fiind distins în
1928 cu Médaille d'honneur. Întors în tarã, în 1928, este numit
conferentiar de aerodinamicã si mecanica avionului la Scoala Politehnicã din
Bucuresti si inginer sef al Serviciului studii proiectare si încercãri, iar
apoi director al Fabricii de Celule (avioane) de la IAR Brasov, unde va rãmâne
pânã în 1936. Aerodinamica era o disciplinã nouã, care apãruse din necesitatea
de a întelege exact fenomenele ce au loc în jurul avionului, pentru a putea
stabili formele cele mai potrivite pentru aeronavã si pentru a determina cu
precizie fortele care actioneazã pe diversele organe ale acestora, având ca
obiectiv dimensionarea si optimizarea. La IAR Brasov s-a remarcat printr-o
activitate intensã, fiind un specialist în constructia si calculul avioanelor,
concepând, împreunã cu Lucién Virmoux (reprezentantul Uzinelor Blériot Spad),
un avion monoplan cu aripã joasã, IAR-11 CV (în 1930), printre primele de acest
fel din lume. Acest avion de vânãtoare era echipat cu un motor Hispano-Suiza
12Mc, de 500 CP, si a fost destinat depãsirii recordului de vitezã pe bazã de
500 km. Principalele caracteristici ale acestui avion sunt: avergurã 11,5
metri, lungime 6,98 metri, suprafata aripii 18,2 mp, greutate totalã 1510 kg,
vitezã maximã 325 km/orã, plafon 10.000 metri; timp de urcare la 5.000 metri, 5
min. 15 s. Mai târziu, proiecteazã si realizeazã aparatele IAR-14 si IAR-15,
având o contributie si la proiectarea vestitului IAR-80. În 1931 devine
profesor. Cercetãrile sale pentru noi forme si profile de aripã, mai rapide si
mai rezistente, cu vârf rotunjit, au fost consacrate sub numele de profile
Carafoli. În 1933 devine profesor titular definitiv, fiind deja recunoscut
pentru cercetãrile originale privind aripa de anvengurã infinitã, metode de
trasare a profilelor aerodinamice, instalațiile de vizualizare (denumite
Toussaint-Carafoli), teoria suprafetelor portante permeabile, teoria jeturilor
laterale la aripile de avion cu alungire micã; dezvoltã teoria aripii de
anvergurã finitã, studiul interactiunii aripã-fuselaj si aripã-sol, teoria
biplanului, ocupându-se si de aerodinamica supersonicã. Carafoli a rezolvat un
numãr foarte mare de probleme de mecanica fluidelor si de gazodinamicã
generalã. Mai amintim contributiile sale la studiul aripilor deformate, la
determinarea distributiei circulatiei în lungul anvergurii aripii portante, precum
si faptul cã a dat formula generalã a defecțiunii curentului în aval de aripã. Activitatea
lui Elie Carafoli s-a bucurat de o largă prețuire atât în țară, cât și în
străinătate. A fost membru titular al Academiei de Științe din România începând
cu data de 21 decembrie 1937. În anul 1948 devine
membru al Academiei RPR, iar în anul următor membru al
Academiei de Științe din New York. Carafoli a mai fost: membru al
Academiei Internaționale de Astronautică, al Academiei din Toulouse, președinte al Federației Internaționale de Astronautică, din partea căreia a
primit medalia de argint. Pentru meritele sale excepționale în dezvoltarea
industriei aeronautice, în anul 1970, a fost distins cu medalia "Carl Friedrich Gauss".
Direcția Contrainformații și Securitate Militară
Nefas est nocere patriae (E o crimă să fii împotriva patriei)
După încheierea primului război
mondial, în care spiritul de sacrificiu al soldatului român salvase onoarea
armatei, era mai mult decât evident că, printre multiplele cauze care au stat
la originea unor insuccese în luptă, una dintre cele mai importante a fost
incapacitatea forţelor proprii de a-şi proteja informaţiile şi de a contracara
acţiunile de spionaj. Din acest motiv, şeful Biroului Informaţii din Secţia a
II-a a Marelui Cartier General, colonelul Nicolae Condeescu, propunea, în
raportul cu nr. 289 din 28 aprilie 1918, ca după demobilizarea armatei,
stabilită pentru data 1 iulie 1918, să se înfiinţeze, în cadrul M.St.M., o
structură informativă de tip secţie, formată din două birouri: Biroul 1
Informaţii şi Biroul 2
Contrainformaţii.
Propunerea a fost aprobată prin Ordinul de zi nr. 36 din 1 mai 1918, dată care
marchează, oficial, naşterea contrainformaţiilor militare. Ulterior,
activitatea de contrainformaţii
militare s-a
înscris pe o direcţie proprie, astfel că, în anul 1930, generalul Nicolae
Samsonovici îi raporta regelui Carol al II-lea, că „echipa contrainformativă a
M.St.M. a contribuit la descoperirea a 85% din cazurile de spionaj din ţară”. După
al doilea război mondial, odată cu instaurarea regimului comunist, activitatea
contrainformativă va fi asociată cu activitatea Securităţii, iar această
asociere cred că numai istoricii o pot explica, justifica sau contesta. În anul
1990, prin ordinul ministrului apărării naţionale M 41/1990 se înfiinţează
Direcţia Contraspionaj a M.Ap.N. Va
urma un amplu şi continuu proces de transformare, în care denumirea Direcţiei
se va schimba succesiv, sub imperativele impuse de transformarea Armatei şi a
societăţii româneşti – Direcţia Protecţie şi Siguranţă Militară (1997),
Direcţia Siguranţă Militară (2001), Direcţia Contrainformaţii şi Securitate Militară (DCiSM)(2006).
În DCiSM,
de mai mulţi ani, managementul de vârf este fundamentat pe o viziune comună şi
perenă, racordată la viziunea Direcţiei Generale de
Informaţii a Apărării şi,
bineînţeles, la strategia de transformare a armatei române. De aici,
continuitatea procesului de transformare şi, tot de aici, necesitatea de a
lucra numai în echipă. Pe proiecte şi pe obiective clare sau, altfel spus,
inteligent formulate. DCiSM nu este o structură care gravitează în jurul
armatei, ci un element de identitate al sistemului militar, care a evoluat
odată cu acesta, care a avut de parcurs acelaşi drum, cu bune şi rele, iar
determinativul „contrainformaţii” din denumirea Direcţiei nu are semnificaţie
decât în relaţie cu determinativul „militară”. Aşadar, transformarea DCiSM a
avut aceleaşi referenţiale generale, comune tuturor structurilor armatei şi un
obiectiv specific – eficienţa şi interoperabilitatea cu structurile similare
ale NATO/UE. Misiunile DCiSM sunt în relaţie directă cu principalele ameninţări
la adresa securităţii naţionale în domeniul militar – spionajul şi
subversiunea, dar şi cu obiectivul fundamental al activităţii Direcţiei –
contribuţie în fundamentarea deciziilor care asigură stabilitatea şi
funcţionalitatea Armatei României, atât ca element al sistemului de ordine
publică şi siguranţă naţională, cât şi ca parte a NATO/UE. DCiSM este alături
de militari, atât în teatrele de operaţii, cât şi în perioadele de pregătire
pentru misiune şi post-misiune. Deci principala misiune a Direcției este să
ofere la timp decidentului informaţia de care are nevoie pentru a lua decizia
corectă.
Campion RSR (Republica Socialistă România)
Federația română de modelism
Federaţia
Română de Modelism s-a înfiinţat în 1968 în cadrul
fostului Consiliu Naţional pentru Educaţie Fizică şi Sport şi a funcţionat fără
întrerupere sub această denumire, ca federaţie sportivă naţională subordonată
Ministerului Tineretului şi Sportului. Scopul principal al F.R.Md. este
organizarea şi controlul practicării modelismului în România, extinderea
modelismului pe întreg teritoriul ţării, precum şi aplicarea unui sistem
organizat de selecţie, pregătire şi participare în competiţii în vederea
dezvoltării activităţii de performanţă şi obţinerea de rezultate de prestigiu
pe plan naţional şi internaţional. Modelismul
este activitatea de construcție a unor modele (machete) de mașini și aparate
(în special la demonstrațiile din cadrul unor discipline școlare).
În cadrul
modelismului sunt mai multe secții; navomodelism, aeromodelism,
rachetomodelism, etc. (vezi pozele de deasupra).
Direcţia
domenii şi infrastructuri (denumirea veche – Direcția construcții și domenii militare)
este structura
tehnică de specialitate a ministerului - autoritatea în domeniu - care potrivit
reglementărilor în vigoare exercită în Ministerul Apărării Naţionale,
obligaţiile şi responsabilităţile prevăzute de legislaţie pentru proprietar şi
administrator ce vizează fondul imobiliar şi reprezintă investitorul
ministerului pentru obiective de infrastructuri construcţii militare. Ea
coordonează, în specialitate, întreg sistemul de domenii şi infrastructuri la
toate eşaloanele, elaborând norme tehnice, norme de funcţionare, proceduri,
dispoziţii, precizări şi este singura autoritate în domeniu care iniţiază
propuneri de acte normative sau modificări ale celor existente, ce pot avea
impact asupra domeniului de responsabilitate. De asemenea, exercită direct şi
prin unităţile subordonate controlul exploatării cazărmilor şi cel al aplicării
şi respectării legislaţiei şi a regulamentelor militare de specialitate. Sus am
postat steagul de identificare al acestei structuri militare. Responsabilităţile şi
competenţele Direcţiei domenii şi infrastructuri se manifestă în domeniul: administrării proprietăţii imobiliare publice şi
private a Ministerul Apărării Naţionale; elaborării politicii ministerului
privind proprietatea imobiliară, modernizarea, dezvoltarea, menţinerea sau,
după caz, reducerea acesteia prin proiecte şi programe imobiliare specifice;
reprezentării intereselor Ministerului Apărării Naţionale, în relaţiile cu
autorităţile administraţiei centrale şi locale şi cu armatele străine;
controlului de stat în construcţii şi controlului disciplinei în urbanism şi
amenajarea teritoriului, în Ministerul Apărării Naţionale; exercitării
obligaţiilor şi responsabilităţilor prevăzute de lege pentru proprietar;
elaborării propunerilor de acte normative specifice, emiterii de norme tehnice,
dispoziţii şi precizări şi coordonării implementării acestora în întregul
sistem de administrare, exploatare şi mentenanţă a proprietăţii imobiliare a
ministerului; controlului respectării prevederilor legislaţiei în vigoare
privind modul de utilizare a spaţiilor, administrarea şi exploatarea
cazărmilor, starea de întreţinere / reparaţii a proprietăţii imobiliare puse la
dispoziţia categoriilor de forte ale armatei (similar). Sus am postat
fanionul de identificare al acestei structuri militare.
Insigna - Romsilva
Regia autonomă a pădurilor
Regia Națională a Pădurilor
(R.N.P.) - Romsilva funcționează sub autoritatea
Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și are ca scop gospodărirea durabilă
și unitară, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice și ale
normelor de regim silvic, a fondului forestier proprietate publică a statului,
în vederea creșterii contribuției pădurilor la îmbunătățirea condițiilor de
mediu și la asigurarea economiei naționale cu lemn, cu alte produse ale pădurii
și cu servicii specifice silvice, precum și coordonarea și implementarea
programului național de ameliorare genetică a cabalinelor, promovarea pe plan
național și internațional, a exemplarelor de cabaline valoroase din hergheliile
Regiei Naționale a Pădurilor - Romsilva, prin organizarea de competiții
sportive, târguri și expozitii. Totodată, prin intermediul celor 22 administrații
de parcuri, unități cu personalitate juridică, RNP-Romsilva administreaza 23 de
parcuri naționale și naturale în care fondul forestier proprietate publică a
statului are o pondere însemnată, asigurând conservarea biodiversității din
aceste arii protejate.
___________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
PE BANCNOTELE LUMII
Miguel García Granados y Zavala a fost un om politic și de stat guatemalez, care s-a născut la data de 28 septembrie 1809 și a decedat la data de 8 septembrie 1897. Și-a servit țara ca Președinte al statului Guatemala în perioada 29 iunie 1871 – 4 iunie 1873.
Detaliu vignetă de pe o bancnotă românească
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni olandeze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 02.12.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu