duminică, 4 decembrie 2016

DOESBURG - OLANDA

  

Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea olandeză DOESBURG, 
din vremuri diferite, o vedere aeriană și una generală. Sus
am postat o acțiune financiară emisă în această localitate. 
Biserica Sfântul Martin
Piața centrală
Trimitere poștală
Vedere aeriană
Arhitectură locală

***

O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI

_________xxx________

CÂTEVA INSIGNE 
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI

Informaţii generale despre medalistică  şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Campionatele balcanice universitare 1963 (atletism)
Atletismul apare în România la sfârșitul secolului al XIX-lea, la inițiativa studenților care studiau în țările occidentale. În timpul vacanțelor, aceștia promovau atletismul organizând competiții de alergări, sărituri și aruncări.   Primul concurs organizat de atletism are loc în anul 1882 la București, cu participarea elevilor de la liceele Sf. Sava și Matei Basarab. Treptat, crește interesul pentru activitatea sportivă, în general, și atletism, în particular. Se organizează curse care atrag un număr mare de concurenți, se conturează o literatură de specialitate și sunt organizate competiții pe criterii de vârstă. Mai mult, cu prilejul serbărilor școlare sunt introduse întreceri la alergări și sărituri la mai multe licee din diverse orașe. În anul1912, se înființează Comisia de atletism, alergări pe jos și concursuri, parte din Federația Română a Societăților Sportive. Acea comisie este de fapt precursoarea Federației Române de Atletism (FRA), a 19-a federație pe lista mondială, care în anul 1923 se afiliaza la Federația Internațională de Atletism Amator (IAAF). Primele Campionate Naționale ale României sunt organizate în anul 1914, la 16 probe, și se adresează doar bărbaților. Un an mai târziu, în 1915, se inaugurează la București primul teren de atletism, pe locul care devine ulterior Stadionul Tineretului. Abia din anul 1922, femeile vor avea propriile competiții, iar trei ani mai târziu vor fi organizate primele Campionate Naționale Feminine, precum și primele Campionate pentru juniori. În anul 1928, la Jocurile Olimpice de la Amsterdam, o delegație a Romaniei formată din 10 atleți și 2 atlete participă pentru prima dată la o astfel de competiție, iar în același an debutează Campionatele Universitare din România. În anul 1930, la Atena, atleții români se clasează pe locul al doilea, la prima ediție oficială a Jocurilor Balcanice, iar în anul 1934, la ediția inaugurală a Campionatelor Europene, participă 4 atleți români. În anul 1937, FRA organizează, pentru prima dată în România, Jocurile Balcanice, iar în anul 1948 debutează seria Campionatelor Internaționale ale României, nelipsite din Calendarele Anuale ale FRA. Începând cu anul 1952, atleții români participă cu regularitate la toate marile competiții mondiale și europene și scriu, cu fiecare medalie, istoria atletismului românesc.  
Insigna - Agent statistic - Recensământul populației 
Recensământul este o operație administrativă care constă în înregistrarea statistică a datelor supuse observării, spre exemplu: populația, animalele, vehiculele, etc. dintr-o țară sau dintr-o regiune dată. Scopul recensământului este obținerea de date statistice privind numărul și distribuția teritorială a populației, a structurilor sale demografice și socio-economice, date referitoare la gospodăriile populației, precum și a condițiilor de locuit a populației țării, date asupra veniturilor populației și altele. Datele care se obțin în urma recensământului depind într-o măsură directă de întrebările care sunt incluse în chestionarele de recensământ, care pot fi diferite de la un stat la altul în dependență de informația care necesită a fi obținută în cadrul recensământului.
Insigna - Recensământul populației și a locuințelor
România - 2002
Recensământul din anul 2002 a fost organizat și executat de către Institutul Național de Statistică, în perioada 18 - 27 martie 2002 și a urmărit evoluția față de recensământul din anul 1992 în parametrii demografici, social-economici, etnici și confesionali. Același recensământ a urmărit și evoluția numărului de clădiri, locuințe și gospodării. După prelucrarea formularelor de bază, s-au obținut informații detaliate despre: populația legală, populația stabilă pe grupe de vârstă și sexe, populația după starea civilă, migrația populației, numărul de gospodării și structura acestora, distribuția populației după nivelul de pregătire, precum și după școala pe care o urmează, distribuția populației după participarea la activitatea economică, distribuția populației ocupate pe ocupații și pe profesii, șomajul și durata acestuia, numărul de construcții de locuit și distribuția acestora după anul construcției și după materialul din care este construită, după numărul de locuințe din clădire, dotarea locuințelor și multe altele.
Tour d'Europe 1978 - 1 Dacia - Equipes d'usines - Dacia 1300
Competiția automobilistică (raliul) Tour d'Europe (Turul Europei) a fost inițiată în anul 1956. Această raliu a inclus în numeroase rânduri și teritoriul românesc. La cea 22-a editie a raliului, din anul 1978, printre participanți s-au numărat și trei echipaje românești cu mașini Dacia 1300. Din aceste echipaje au facut parte Ștefan Iancovici, Petre Vezeanu, Ilie Olteanu, Ovidiu Scobai și Constantin Zărnescu. Startul ediției din anul 1978 a fost fixat pentru data de 8 octombrie în orașul vest-german Mainz. Mașinile Dacia 1300, de culoare galbenă, pe care scria România, aveau numerele de concurs 11,12 și 13. Pe data de 9 octombrie competitorii au intrat în România, traversând cele mai pitorești regiuni: Munii Apuseni, Făgăraș, Vidraru, Curtea de Argeș, Câmpulung Muscel și Brasov. Marți 10 octombrie mașinile rămase în concurs stăteau aliniate în parcul închis din Poiana Brașov.
Concurenții români erau acolo în formație completă. Pe 11 octombrie s-a dat startul către Istanbul. Caravana a traversat Bucureștiul, a intrat în Bulgaria pe la Giurgiu și a stopat după 18 ore în Piața Taxim din orașul Istanbul. La Istanbul au ajuns doar 38 de echipaje, dintre cele 54 care au luat startul, printre care și cele trei mașini românești. În etapa a treia a raliului (Istanbul – Trabzon 1600 de kilometri) au apărut probleme de funcționare la motorul mașinii conduse de Iancovici și Vezeanu. Defecțiunea apăruse la una dintre supape. Se impunea înlocuirea completă a chiulasei motorului. Pentru că defecțiunea nu putea fi remediată în plin câmp cei doi concurenți au fost nevoiți să se deplaseze cu mare precauție cale de 200 de kilometri până la Ankara, unde un reușit să înlocuiasca chiulasa motorului în parcul inchis cu una de la mașina de asistență. În Turcia, la aceiași mașină au apărut și alte problem etehnice dar toate au fost remediate în timp oportund de echipa tehnică însoțitoare. În data de 17 octombrie s-a dat plecarea de la Ankara spre Dubrovnik (Iugoslavia). 
Revenite în Europa mașinile românești au prins puteri. Lumea Turului Europei. de la concurenți până la membrii echipajelor de asistență se vedea nevoită să recunoască omogenitatea formației românești, tenaciatea ei și robustetea automobilelor construite la Pitești. La data de 19 octombrie a început ultima etapă pe șoselele asfaltate din Iugoslavia, Austria și R.F.G., o etapă grea, cu medii orare ridicate, care impuneau mersul în forță. Înainte de finishul de la Bad Pyrmont apare o nouă problemă la una dintre mașini. Era iminent abandonul mașinii lui Zărnescu, defectându-se rampa culbutorilor. Deoarece mașinile de asistență era foarte mult rămase în urmă, rezolvarea situației a venit de la reprezentatul firmei Dacia pentru Germania, care a oferit lui Zărnescu rampa de culbutori de pe mașina sa. Pe data de 20 octombrie, după 12 zile de alergare, pe categorii diferite de drumuri, doar 34 de echipaje din cele 54 plecate sosesc la Bad Pyrmont. Toate cele trei mașini romnești au ajuns la sosire demonstrând competența piloților și tehnicienilor români dar și calitatea automobilelor Dacia. 
Dacia 1300 este un autoturism de familie fabricat de compania Dacia între anii 1969 și 1984. Acesta a apărut în urma licenței obținută de la compania franceză Renault, intrând în producție în august 1969 și având la bază modelul Renault. Inițial, modelul dispunea de o singură caroserie berlină cu 4 uși și 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1289 centimetri cubi ce dezvolta 54 de cai putere, o viteză maximă de 144 kilometri la oră și consumul de 9,4 litri. În anul 1970 sunt lansate în fabricație modele 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301 (model destinat numai folosirii ca mașină de serviciu a  Partidului Comunist Român și Securității). Dacia 1301 Lux Super avea dotări ce nu se aflau pe modelele Standard și Lux cum ar fi: instalație radio din fabrică, scaune față supraînălțate, circuit de frână dublu, oglinzi retrovizoare exterioare, oglindă interioară cu poziție zi/noapte, parasolar pasager cu oglindă, torpedou iluminat, brichetă electrică, instalație spălare parbriz electrică, fiind disponibilă în culori închise, precum negru. În anul 1973  începe producția modelelor Break, iar în anul 1975 s-au lansat modelele 1302 și 1303. În perioada 1979 – 1984 s-a realizat modeul Dacia 1310, care avea un design superior și performanțe tehnice îmbunătățite. 
Insigna - Specialist clasa a I-a Poliția militară
Forțele militare ale oricărui stat, deci și ale țării nostre, sunt categorisite pe diverse specialități militare de pregătire și instruire. În baza unor bareme dinainte stabilite militarii sunt testați periodic asupra nivelului de pregătire și, dacă corespund acestor baremei, sunt declarați specialiști de clasă și distinși cu insigne de Specialist de clasă 1, 2 sau 3, diferite ca model de la o specialitate militară la alta. Obținerea unei asemenea distincții, meritorii atrage uneori după ea o promovare în funcție și întotdeauna o creștere neînsemnată a soldei lunare.

 
Istoricul Poliţiei Militare se află în strânsă legătură cu istoricul jandarmeriei române, de unde îşi are originile. Trebuie făcută însă menţiunea că Gendarmeria – denumirea din acea epocă – a fost înfiinţată şi subordonată Ministerului de Resbelu. Primele atestări ale activităţii de „poliţie a trupei” se regăsesc în documentele de „fiinţare a gendarmeriei” din 3 aprilie 1850 emise de Domnul Grigore Alexandru Ghica, iar misiunile specifice au fost consemnate şi în Ordonanţa 896 din 20 iunie 1864 semnată de Domnitorul Al. I. Cuza. Termenul consacrat de Poliţie Militară îşi are originile în anul 1893, când, pe vremea Regelui Carol I, cu aprobarea acestuia, legiuitorul Lascăr Catargiu a promulgat „Legea asupra Gendarmeriei rurale”. De menţionat este faptul că la acea dată, Gendarmeria se găsea în subordinea directă a Ministerului de Război. În perioada următoare, situaţia reală a impus pregătirea şi promulgarea unor noi legi în anii 1908, 1911 şi 1913, precum şi întărirea organizatorică a Jandarmeriei. În perioada 1913 - 1916 s-au produs unele modificări pe linie organizatorică, care au vizat sporirea efectivelor, înfiinţarea unor posturi speciale pentru fabricile din Capitală care produceau materiale pentru armată, înfiinţarea de puncte speciale de pază şi control la toate trecătorile din Carpaţi, precum şi crearea unui detaşament pentru paza regiunilor petrolifere. Începutul anului 1917, găseşte serviciul Jandarmeriei pe lângă Armata de Operaţii. La comandamentele Corpurilor de Armată, precum şi la brigăzile mixte s-a constituit câte un detaşament de jandarmi, sub comanda unui ofiţer de infanterie cu un efectiv redus de jandarmi. La data de 16 aprilie 1917, Detaşamentul de Jandarmi Prahova a primit denumirea de “Detaşament mobil de poliţie al Marelui Cartier General”. De asemenea, unele subunităţi de jandarmi – poliţie militară sunt repartizate serviciilor de pază la lucrările de artă şi fortificaţii, iar altele date ca întăriri în principalele oraşe din Moldova. Cu ocazia demobilizării armatei - care a început la 1 iulie 1918 – formaţiunile de poliţie militară organizează: “punctele de trecere peste demobilizaţi, posturi, patrule şi detaşamente pentru supravegherea acestora, ca demobilizarea să se desfăşoare în linişte”. La decretarea în octombrie 1918 a celei de-a doua mobilizări a armatei române, poliţia militară a contribuit la desfăşurarea acesteia, dar și la menţinerea ordinii şi liniştii în ţară. După intrarea României în al doilea război mondial, la 22 iunie 1941, trupele de poliţie militară au primit misiuni specifice, printre care putem aminti:combaterea acţiunilor teroriste;paza unor obiective economice importante; întărirea măsurilor de ordine internă; contracararea acţiunilor de desant şi a paraşutiştilor, supravegherea elementelor din opoziţie, etc. Odată cu difuzarea Proclamaţiei M.S. Regele Mihai I, conform directivelor date de Guvern, poliţia militară a trecut la executarea misiunilor specifice în condiţiile noii situaţii operative, aducându-şi o contribuţie notabilă şi în etapa a doua a participării României la cel de-al doilea război mondial. La sfârşitul celei de-a doua confragaţii mondiale, Jandarmeria este subordonată din nou Ministerului de Interne, iar formaţiunile specializate de poliţie militară sunt desfiinţate, personalul fiind contopit de alte structuri. Lăsând un gol în activitatea Ministerului Forţelor Armate (fostul Minister de Război), în anul 1947, s-a impus necesitatea înfiinţării unor structuri care să acopere nevoile de menţinere şi control al disciplinei militare, precum şi de îndrumare a circulaţiei autovehiculelor militare. Pentru a nu avea totuşi o putere de acţiune prea mare, care să contravină intereselor partidului unic şi  a reprezentanţilor săi, s-au înfiinţat unele structuri care să compenseze dispariţia poliţiei militare, dar acestea au fost concepute ca elemente disparate, de sine stătătoare – şi în consecinţă destul de ineficiente – cu subordonare şi competenţe diferite: Ordine şi Disciplină, Controlul şi Îndrumarea Circulaţiei, Cercetarea Penală Specială, Închisoarea Militară, etc. Această situaţie s-a perpetuat până în anul 1990, când, după înlăturarea regimului comunist din decembrie 1989, Ministerul Apărării Naţionale a considerat că este necesară înfiinţarea unei structuri unice, cu comandă operaţională eşalonată, conform tendinţelor de modernizare a armatelor şi pregătirea structurii de integrare în N.A.T.O..
Zaharia Stancu 1902 - 1974
Zaharia Stancu a fost un scriitor român, poet, romancier, prozator, director de teatru, jurnalist și publicist, academician și laureat al Premiului Herder, care s-a născut la data de 5 octombrie 1902 în localitatea Salcia, județul Teleorman și a decedat la data de 5 decembrie 1974 la București. A fost și continuă să fie controversat din cauza atitudinii politice reflectate în parte din literatura sa. După absolvirea Facultăţii de Litere şi Filosofie din Bucureşti în anul  1933, Zaharia Stancu a lucrat mai bine de un deceniu ca editor la câteva reviste de circulaţie naţională, precum "Azi", "Lumea Românească", "Revista română". După anul 1945, cariera lui Zaharia Stancu se schimbă radical, devenind unul dintre personajele inconturnabile (de neevitat) ale sferelor puterii cultural-ideologice. A fost director al Teatrului Naţional din Bucureşti (1946-1952, 1958-1968), membru al Comitetului de direcţie al Editurii pentru Literatură şi Artă (din 1948), preşedinte al Uniunii Scriitorilor (1947) şi al Societăţii Scriitorilor Democraţi din România (din 1948). Din 1955, este ales membru titular al Academiei RPR, instituţie reformată pe noi principii politice. În treburile politice, meritele îi fuseseră recunoscute, fiind "ales" deputat în Marea Adunare Naţională (1948-1952). Este şi perioada succesului de care se bucură romanul "Desculţ", publicat în 1948, unul dintre textele obligatorii din bibliografia şcolarului comunist. Cu toate acestea, Zaharia Stancu fusese exclus din Partidului Muncitorilor din România în 1950, pe motiv că – spunea Gheorghe Gheorghiu-Dej – "student fiind, în tinereţe, a avut nişte contacte cu organele de stat burghezo-moşiereşti". Era acuzat, mai precis, că acţionase ca "agent de Siguranţă", iar pe post de procuror-judecător-avocat a fost un complet alcătuit din Ion Gheorghe Maurer, Nicolae Ceauşescu, Alexandru Drăghici și Emil Bodnăraş. Cu toate acestea, serviciile literar-ideologice pe care le făcuse prozatorul erau destul de importante. În anul 1945, Zaharia Stancu publicase cartea "Zile de lagăr", o istorie autobiografică a anului petrecut în lagărul din Târgu-Jiu (1942-1943). La "Lumea Românească", găzduise semnăturile unor ilegalişti, iar în anul 1951, Stancu tipărise volumul de elogii ale mişcării comuniste internaţionale "Călătorind prin URSS". "Note şi impresii de drum". Astăzi, aceste pagini te fac să zâmbeşti amar: "Ai vrea să trăieşti mereu la Moscova, să treci mereu pe lângă zidurile roşii-ruginii ale Kremlinului, vechi parcă de când lumea, să-ţi arunci privirile la sutele de ferestre luminate, întrebându-te: dincolo de care din ele, la acea oră de noapte, când întunericul atârnă ca un ciorchine uriaş deasupra oraşului, lucrează tovarăşul Iosif Vissarionovici Stalin?". După ce în 1964 i s-a trecut cu vederea bănuiala de pact cu Siguranţa, Stancu reprimeşte carnetul roşu, fiind reînscăunat, la un an de la instalarea la putere a lui Ceauşescu, pentru al doilea mandat, la şefia Uniunii Scriitorilor. Nu ştiu dacă am dreptul să judec poziţia unor intelectuali de referinţă ai culturii noastre contemporane, precum: Mihai Ralea, Constantin Neniţescu, Gheorghe Ionescu-Siseşti, Horia Hulubei, Gheorghe Ţiţeica, Dan Bădărău, Tudor Arghezi, Demostene Botez, George Călinescu, Ion Jalea, Gheorghe Dumitrescu, Ion Dumitrescu, care au solicitat carnete de partid în anii 50. Nu ştiu să decriptez nici raţiunile generozităţii austriece faţă de un scriitor tezist precum Zaharia Stancu, căruia i se decernează în 1971 premiul Herder. Aş putea găsi o explicaţie în faptul că Universitatea din Viena şi Fundaţia Alfred Toepfer intuiau că peste secole se va şti din ce în ce mai vag dacă este adevărat sau nu că boierii români puneau botniţă ţăranilor-culegători de struguri. 
(Sursa NET – Jurnalul.ro – Lucian Pricop)

___________ooOoo__________

PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Hadja Aissatou Mafori Bangoura (nume alternativ Mafory Bangoura) a fost un om politic din guineea care s-a născut în anul 1910 și a decedat în anul 1976 la București. A fost ministru afacerilor sociale în guvern, președintele Asociației Femeilor din Guineea și consilieră în problema femeilor pentru președintele statului - Sekou Toure. 

Detaliu vignetă de pe o bancnotă românească

Câteva vignete de pe bilete spaniole de loterie

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 06.12.2016

Niciun comentariu: