Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea cehă RADONICE, denumire
germană RODNITZ, regiunea STREDOCESKY, din vremuri
diferite, câteva trimiteri poștale ilustrate și o insignă locală.
Strada Gării
Poșta
Monumentul eroilor locali
Piața
Banca și Biserica
Centrul localității
Strada Ligasova
Trimiteri poștale
Arhitectură locală
Insignă locală
xxx
DIN INTELIGENȚA
ȘI SPIRITUALITATEA
POPOARELOR LUMII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
(Bricul Mircea) 80 ani 1928 - 2008
Bricul
Mircea este
numele a două nave din dotarea Marinei Române. Întâiul Bric Mircea, o
corabie de tip goeletă construită integral din lemn, a funcţionat
între anii 1882 şi 1944, iar cel de-al doilea „Bric Mircea”, o navă
barc clasa A, construită din metal, dotat atât cu pânze cât şi cu un motor
Diesel naval, a fost lansat în data de 22 septembrie 1938 la ora 15 şi 48 de
minute şi se mai află în funcţiune şi astăzi ca navă şcoală. “Numai
navele cu panze pot forma adevarati marinari” a spus cândva
amiral Eustatiu Sebastian (1856-1943). “Pe bric s-au calit navigatorii nostrii
si-au invatat aspra scoala a marii, ducand cu mandrie in
tarile straine falnicul tricolor romanesc” a completat amiral Petre
Barbuneanu (1881-1976). La 3 iulie 1939, MIRCEA pleaca in
primul sau mars de instructie in Marea Mediterana unde face escale in porturile
Palermo, Toulon, Palma, Gibraltar, Alger si Alexandria. Ultima escala a
marsului ce cuprindea vizite in Siria, Cipru si Insulele Grecesti, a fost
anulata o data cu atacul german asupra Poloniei. Astfel, pe data de 3
septembrie 1939, MIRCEA, intra in portul Constanta si acosteaza in
dana militara. Declansarea celui de-al doilea razboi mondial avea sa
insemne pentru nava-scoala MIRCEA, inceputul unei lungi perioade,
de peste 25 de ani, in care nu a mai executat marsuri de practica de lunga
durata si reprezentare a Marinei Militare si a Romaniei in afara Marii Negre. Conducerea
Marinei Militare a decis pentru siguranta, ca MIRCEA sa fie
dus, la 19 februarie 1941, la Braila, pe bratul Arapu. Aici a stationat pana in
vara anului 1944, continuand insa sa fie utilizat ca nava-scoala. La inceputul
lunii septembrie 1944, nava-scoala MIRCEA, impreuna cu alte nave
romanesti au fost preluate de sovietici sub forma de captura si incadrate in
flota proprie din Marea Neagra. In urma repetatelor interventii ale
autoritatilor romane, oficialitatile sovietice au decis ca nava-scoala sa fie
retrocedata Romaniei. Astfel, doi ani mai tarziu, la 27 mai 1946, s-a
desfasurat in portul Constanta festivitatea de preluare a navei-scoala MIRCEA de
la echipajul sovietic si reincadrarea ei in Marina Romana. La ceremonialul
retrocedarii au participat din partea Romaniei, Regele Mihai I, membri ai
guvernului, reprezentanti ai armatei si Marinei Militare, ofiteri superiori
sovietici precum si un numeros public. Peste 70 de ani in
care promotii de marinari romani si-au facut ucenicia pe MIRCEA, s-au
identificat mandri cu nava scoala, facand ca marina romaneasca sa aiba
distinctie printre celelalte tipuri de arme. La bordul navei s-au pregatit
marinari destoinici, profesionisti pe drumul fara pulbere, infruntand
capriciile marii. Echipajul dar si cadetii ce s-au instruit pe MIRCEA au
privit de fiecare data cu emotie si mandrie steagul scump al patriei fluturand
in inalturi. Nimeni nu se indoieste ca MIRCEA este un
real ambasador al Fortelor Navale si poporului roman in lume. MIRCEA nu
este doar o scoala a cunostintelor marinaresti, ci si un bastion al
calirii caracterelor, al increderii si solidaritatii celor ce l-au servit timp
de 70 de ani. “Servesc marina, servesc patria”, este gandul
unanim al echipajului, al cadetilor ce deprind practic tainele marinaresti.
Departe de tara, de casa si de cei dragi, toti au gasit in MIRCEA marea
familie, la bine si la greu, actionand cu solidaritate si profund atasament.
Asa au putut, de fiecare data sa depasesca momentele de teama, nerabdare,
incertitudini. S-a demonstrat cu prisosinta ca in cei peste 70 de
ani de existenta MIRCEA este o
adevarata scoala a curajului, profesiei si barbatiei.
Federația română de tenis
Federaţia română de tenis (de câmp), fosta Federaţie
sportivă română de tenis este forul tutelar
românesc care se ocupă de organizarea competiţiilor sportive specifice jocului
de tenis de câmp. Sus am postat logo-ul Federaţiei române de tenis.
Tenisul de câmp modern a apărut inițial în Anglia, la
sfârșitul secolului al XIX-lea ca si “tenis de camp”. Dupa crearea sa,
tenisul s-a raspandit mai intai in clasa superioara a lumii engleze,
apoi, incet-incet, in intreaga lume. Tenisul este acum un sport olimpic
si este practicat de toate clasele sociale, indiferent de bani si de
varsta, inclusiv de persoanele aflate in scaun cu rotile. In mod remarcabil
regulile sale de bază au ramas neschimbate din anul 1890. In 1874,
maiorul Walter Wingfield a achizitionat drepturile de brevet pentru
echipamente si reguli de joc. In acelasi an, primele instante judecatoresti de
tenis au aparut in Statele Unite. Jocul s-a raspandit curand in diferite parti
ale lumii cum ar fi Rusia, Canada, China si India. Terenurile de crochet au
servit ca terenuri de tenis in acea perioada. Primul teren de tenis a fost
conceput de Wingfield si a fost in forma de clepsidra. Acest a fost mai scurt
decat terenul modern pe care il avem astazi. Cel mai vechi turneu de tenis a avut loc în anul 1877 la Wimbledon-Anglia, câștigat de Spencer Gore.
A.Ch. (Asociația Chinologică)
Chinologie (din greacă: kyn,
-"câine"; și logos, -"știință") este știința
care se ocupă cu studiul și creșterea câinilor. Arăt încontinuare
câteva dintre momentele dezvoltării chinologiei românești prin activitatea
chinologilor arădeni. In anul 1921 au luat fiinta Clubul Foxterrieri din Arad
si Clubul Amatorilor de Caini de Politie din Arad. Aceste doua cluburi au
organizat activitatea chinologica din Arad si din judetele invecinate,
stimuland dezvoltarea miscarii chinologice. Dintre manifestarile chinologice
organizate in acea perioada de chinologii aradeni amintim expozitia clubului de
Fox Terrier din anul 1929 la care au participat peste 200 de exemplare,
aproximativ 100 fiind din Arad. Activitatea chinologica a fost intrerupta
de cel de al doilea razboi mondial. Anul 1969 este un an
important pentru chinologia romana, este anul infiintarii asociatiei
chinologice. La data de 17 noiembrie 1969 s-a infiintat la Arad Asociatia de
Crescut si Dresat Caini din Romania, prima asociatie chinologica din Romania si
care a fost aprobata de Consiliul de Ministri din R.S.R. In anul 1972, cu
ajutorul chinologilor maghiari Asociatia Chinologica Romana este admisa ca
membra al Federatiei Chinologice Internationale. Chinologii aradeni au avut in
acea perioada o intensa activitate pentru popularizarea cainilor de rasa in
randul oamenilor. De asemenea sau tiparit mai multe publicatii de specialitate:
revista „Ciinele”, colectia „Totul despre câini” care cuprinde patru carti:
„Micul ghid canin”, Reproductia speciei canine”, „Eredopatologie canina” si
„Zoopsihologie canina”. Din anul 1972 pana in anul 1976 Asociatia
Chinologica Romana a functionat in cadrul AVIROM, care a avut sediul central la
Arad, organism care includea alaturi de crescatorii de caini, crescatorii de
pasari de curte si porumbei si era sub controlul direct al Ministerului
Agriculturii. Prima expozitie s-a organizat in anul 1971 pe stadionul
fabricii arădene de zahar. Expozitiile incepeau intotdeauna cu parada
raselor, demonstratii de dresaj, curse de ogari. In anul 1976 s-a organizat, pe
stadionul Gloria, una dintre cele mai mari expozitii chinologice din Romania,
fiind prezenti peste 800 de caini. In anul 1978, la Arad, s-a
infiintat prima scoala nationala de dresaj si s-a organizat prima tabara de
dresaj. De la infiintare anual s-au organizat la Arad expozitii
chinologice. Asociatia chinologica din Arad a organizat in anul 2002 si anul
2005 Campionatul Europei Centrale si de Est considerat cel mai important
eveniment continental organizat sub egida F.C.I..
Insigna - A.G.V.P.S.
(Asociația Generală a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi)
Asociaţia
Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România (A.G.V.P.S.) este
persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, care reprezintă, în
plan intern, interesele a peste 150 de asociaţii afiliate, în care sunt
înscrişi peste 90% din vânătorii români şi peste 80% din pescarii cu domiciliul
sau rezidenţa în România, iar în plan extern, interesele tuturor vânătorilor şi
pescarilor sportivi din ţara noastră. Data de 5 iunie 1919 reprezintă
momentul constituirii „Uniunii Generale a Vânătorilor”, iar cea de 26 mai 1922,
data de naştere a „Uniunii Generale a Vânătorilor din România”. Această formă
de organizare a suferit mai multe transformări și convulsii până să ajungă la
formatul de astăzi. Au fost perioade când au existat și organizații paralele în
acest domeniu de activitate. Sus am postat logo-ul Asociației generale a
vânătorilor și pescarilor sportivi din România. Cerbul, denumire ştiinţifică
- Cervus elaphus - este un mamifer ierbivor. Caracteristice
pentru cerb sunt coarnele ramificate care, de obicei, cresc numai la masculi și
culoarea brun-roșcată. Ca ordin de mărime, masculii au greutăți cuprinse între
180 - 300 kg, iar ciutele între 80 - 150 kg. Masculii pierd coarnele la
începutul fiecărei luni martie, fenomen care se întinde, în funcție de vârsta
și vigurozitatea fiecăruia dintre cerbi, chiar până în luna mai. La viței,
atunci când împlinesc vârsta de 1 an, în luna mai, începe creșterea primului
rând de coarne, creștere care se termină în septembrie. Aceste coarne sunt, de
regulă, sulițe lungi de 20 - 30 cm, fără rozete. Un cerb poate trăi până la 20
de ani. Cerbul se adăpostește în zonele cu păduri întinse, care cuprind
porțiuni de poieni sau luminișuri cu izvoare, care le oferă liniște și posedă
surse de hrană. Sezonul de vânătoare este cuprins între 1 septembrie - 15
decembrie pentru masculi, iar pentru ciute se termină mai târziu, la 15
februarie. Trofeul îl constituie coarnele cu craniu sau cu o parte din acesta.
Bijuterie masonică - lojă brașoveană
Produsul medalistic prezentat mai sus este o Bijuterie masonică ce conține diverse simboluri ale
ordinului masonic (echer, compas, raportor, ciocan, cele trei coloane încadrate
în triunghiul echilateral etc), toate incluse într-un cerc cu diametrul de 45
milimetri și care a aparținut unei loje masonice brașovene. Piesa poate fi
admirată în prezent în colecțiile Muzeului Brukenthal din Sibiu. Vorbind etimologic, Francmasoneria este o asociaţie a
zidarilor (masoni) liberi (adjectivul ,,franc” desemna în Evul Mediu francez pe
cineva scutit de dările feudale). Cuvântul franc-mason, încetăţenit la noi prin
secolul al XVIII-lea de un cleric, vine prin filiera franceză; sensul
termenului fiind identic şi în celelalte limbi europene: freemason în engleză,
Freimaurer în germană şi liberi muratori în italiană. Situaţia privilegiată a
acestei asociaţii a constructorilor medievali – căreia putem să-i spunem :
breaslă - vine din faptul că membrii ei erau constructorii bisericilor şi
catedralelor. Toate domurile şi catedralele artei gotice au fost ridicate de
francmasoni între secolele X -XVII, aceasta fiind principala îndeletnicire a
Francmasoneriei. Francmasoneria a fost, ca orice breaslă medievală, o societate
secretă. Membrii ei aveau: parole, semne, vestimentaţie specială şi un alfabet
secret. Exista de asemenea un ritual simbolic, un simbolism al obiectelor (mai
ales al uneltelor de zidărie) şi un mit fundamental – mitul despre uciderea lui
Hiram, arhitectul templului lui Solomon, care a fost ucis de trei calfe cu
uneltele lor: rigla, cleştele (compasul) şi ciocanul de lemn (maiul), devenite
apoi simboluri în Francmasonerie. De asemenea locurile în care a fost lovit
Hiram au căpătat şi ele o valoare simbolică pentru masoni: gâtul – sediul
vieţii materiale, inima – sediul sufletului şi fruntea sediul inteligenţei.
În
continuare voi enumera simbolurile masonice întâlnite pe insigne şi anume:
ECHERUL şi COMPASUL, sunt simboluri de bază ale masoneriei, necesare pentru
ridicarea unor edificii stabile şi drepte. Ele constituie alături de Biblie
(simbolul Cărţii Sacre), cele trei Mari Lumini ale Masoneriei. Echerul este
simbolul rectitudinii morale în conduită, ale cinstei şi onestităţii iar
compasul, simbolul patimilor (lăcomie, mânie, judecată nedreaptă, intoleranţă,
egoism), al cunoaşterii şi priceperii. Fără compas nu se poate alcătui un
echer, iar fără un echer nu se poate construi un Templu. FIRUL CU PLUMB PENTRU
NIVEL, este elementul echilibrului interior şi sugerează ideea ascensiunii
stabile, liniare, trasând o linie verticală infinită care conduce la
perfecţiune. Semnifică capacitatea de a construi un sistem de referinţă. CIOCANUL
şi DALTA, semnifică necesitatea de a uni acţiunea cu gândul. Ciocanul
reprezintă forţa voinţei iar dalta discernământul, inteligenţa şi fineţea.
Combinarea celor două determină perfecţionarea treptată a operei. RIGLA, este
emblema perfecţiunii şi a ordinii, este din timpuri străvechi instrumentul de
comparaţie a mărimii de măsurare a armoniei proporţiilor. Este şi simbolul
celor 24 de ore ale zilei, dintre care o parte trebuie dedicate gândului, una
lucrului, una odihnei şi un celor care au nevoie de ajutor. MISTRIA,
simbolizează binefacerea, precum şi dorinţa de al ajuta pe cel care are nevoie,
exprimă bunătatea, caritatea dar şi voinţa fiinţei umane. DELTA, numită şi
triunghiul lui Solomon. Are forma unui triunghi echilateral şi este
reprezentarea geometrică a lui trei (principiul triplicităţii). În tradiţia
creştină semnifică trinitatea iar în mai multe filozofii divinitatea ca
perfecţiune. În Templu, Delta are în centru fie litera G, căreia i se dau mai
multe interpretări (Dumnezeu – God, Cunoaştere – Gnosi, Geometrie, Geneza), fie
tetragrama ebraică, fie schema pitagorică, fie ochiul divin – simbol al
principiului creator, fie soarele – principiul luminos al vieţii. OCHIUL
ATOTVĂZĂTOR, simbol al Divinităţii şi, prin analogie, al atributelor cele mai importante
pentru om: iubirea, ştiinţa, dreptatea, şi mila. Una dintre cele mai importante
reprezentări ale Ochiului Atotvăzător se găseşte pe bancnota de un dolar. Ea
reproduce Marele Sigiliu al Statelor Unite. SOARELE şi LUNA, reprezintă
alternanţa şi echilibrul între zi şi noapte între alb şi negru, între
activitate şi repaos, dialectica contrariilor. Soarele simbolizează Masculinul,
fiind de aceea simbolul Originii, al Începutului, al raţiunii care luminează
tenebrele şi iluminează spiritele. Luna simbolizează Femininul, obscurul,
intuiţia, caracterul schimbător al formelor. ZODIACUL, după etinomul grecesc,
,,cerc cu figuri animale” , era, conform definiţiei platonice, ,,imaginea
cerului”. În masonerie zodiacul este folosit ca sistem simbolic şi nu are caracter
divin sau astrologic, ci înfăţişează o viziune cosmologică a universului.
ACACIA (SALCÂMUL), este cel mai important dintre simbolurile vegetale ale
masoneriei simbolizând principiul nemuririi gradului de Maestru. Salcâmul este
simbolul speranţei şi al existenţei sufletului dincolo de moartea fizică şi
conservarea energiei indestructibile a vieţii. COLOANELE, simbolizează
dualitatea. Prima coloană simbolizează elementul feminin, aerul, suflul ce
alimentează viaţa, sensibilitate, înţelepciune iar a doua elementul masculin,
focul, căldura vitală devoratoare, activitatea, suflu alchimiştilor. Din
duplicitatea celor două se naşte dihotomia între vertical şi orizontal, între
valorile terestre şi cele ale aerului, căutarea contrariilor şi principiilor
complementare. Coloanele mai înseamnă perpendicularitate, stabilitate,
echilibru, joc controlat al dinamicii între urcuş şi coborâşi. MOZAICUL,
pavimentul cu dale albe şi negre este simbolul binarului, al opoziţiei între o
entitate şi alta, între spirit şi materie, între adevăr şi fals, între bine şi
rău, între frumos şi urât, sugerând în acelaşi timp şi dinamica compoziţiei
între contrarii. LITERA ,,G”, simbol al geometriei şi unul dintre simbolurile
lui Dumnezeu (God în limba engleză). Este asociat adesea cu echerul şi compasul
alcătuind simbolul Masoneriei. Marea Lojă Națională din
România (M.L.N.R.) a fost înființată în anul 1993 sub
patronajul Marelui Orient al Italiei și la inițiativa unor cercuri
masonice americane. La momentul înființări, mai exista încă o organizație
masonică în România având același nume, înființată pe filieră franceză, care
însă în anul 1996 a fost redenumită în Marea Lojă Națională Unită din
România (MLNUR) iar în 2010 în Marea Lojă Națională Română 1880 (MLNR
1880). În anul 2001, o parte a MLNUR, s-a unit cu MLNR, dorind să unifice
masoneria regulară recunoscută. Pe 24 ianuarie 2008, două mari organizații
masonice, Marea Lojă Națională din România și Marea Lojă a României au fuzionat
devenind MLNR, aceasta editând revista Atelierul Masonic. Temuta, admirata sau dezavuata, Francmasoneria a
jucat si continua sa aiba un rol important in multiple planuri ale Romaniei.
Sub semnul echerului si compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat
evenimente majore ale neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o
considerabila cota in perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie
de masoni. Sintagma este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati
apartineau unor societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi,
Brasov, Chisinau, Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in
lojile pariziene, ii gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri,
Cuza, Negruzzi si I.C. Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12
din 19 prim-ministri au fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai
vremii. Acum, Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala.
În fine, in perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru
Alexandru Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de
Traian Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii
sai masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean,
Ioan Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere.
Prin Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae
al Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta". Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului
enciclopedic „The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai
vastă societate secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită
întinderii în sec. al XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi
însă: „societate discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar
atunci şi acolo unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o
asociaţie secretă, deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din
Antichitate. Însă, potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria
este: „o asociaţie de oameni liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru
binele şi progresul societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a
membrilor săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul,
pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri
sunt uniți de idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe
dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde
spre perfecţionarea omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere
sinceră şi nu ar trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă
această organizație într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o
organizare ermetică, antisocială, complotistă si satanista. Lojele
masonice sunt forme de organizare ale masonilor de oriunde.
Insigna - A.S. (?)
Produsul medalistic de mai sus este o insignă care suscită mare
interes din partea colecționarilor. Deși reprezentarea grafică este clară
înscrisul A S pune multe semne de întrebare. Nu se știe exact ce ar putea
însemna. Sunt păreri care susțin că ar putea însemna: Asociație
sportivă, Asociație studențească sau Asociație științifică. Eu personal sunt
tentat să cred că piesa a fost realizată de o asociație studențească de la un
institut de teatru (arta spectacolului).
_________ooOoo_________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Walter Scott scriitor scoțian,
a trăit între anii 1771 - 1832
Detalii vignete de pe două felicitări franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 13.03.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu