1.
Moneda euro franceză de colecție de mai jos celebrează regiunea franceză –
Nord – Pas de Calais. În câmpul aversului, în interiorul unui cerc
periferic liniar continuu, sunt reprezentate trei hexagoane suprapuse dar
poziționate diferit, iar în centrul acestora este marcată valoarea
monedei “EURO 10”. Sub valoare este reprezentată o ramură de stejar
cu vârful spre dreapta, iar deasupra se prezintă o ramură de laur având
vârful orientat tot spre dreapta. Cele două ramuri sunt înconjurate de
inscripția circulară: ”LIBERTE – EGALITE – FRATERNITE” – (Libertate, Egalitate,
Fraternitate – deviza națională unanim acceptată a statului
francez) și “2010” (anul emiterii monedei). Anul este încadrat
de două ornamente decorative abia vizibile ce reprezintă nomogramele gravorului
care a proiectat moneda și ale monetăriei franceze unde s-a realizat această
monedă. În câmpul central al reversului, în interiorul unui cerc periferic
liniar continuu, se prezintă harta regiunii și câteva detalii de pe stema
regiunii. Periferic circular în partea de jos este marcată inscripția: “NORD-PAS
DE CALAIS” (denumirea regiunii în limba franceză). Aproximativ
central sunt aplicate literele majuscule R și F, reprezentând
inițialele numelui statului – Republique Francaise.
Principalele
caracteristici tehnice ale monedei sunt următoarele:
- seria
– regiuni franceze
- anul
emiterii – 2010
- valoarea
– 10 euro
- forma
– rotundă
- diametrul
– 29 milimetri
- greutatea
– 10 grame
- material
compoziție – argint
- titlul
– 90%
- calitatea
– UNC
- tiraj
– 250000 exemplare
Nord-Pas-de-Calais
a
fost una dintre cele 26 regiuni ale Franței
până la reforma administrativă din 2014. Capitala regiunii era orașul Lille,
iar regiunea cuprindea 2 departamente. La 1 ianuarie 2016 a fuzionat
cu Picardia, formând noua regiune Hauts-de-France. Locuită încă din
vremuri periostorice, regiunea Nord-Pas-de-Calais a fost totdeauna una dintre
cele mai strategice și astfel cele mai râvnite regiuni ale Franței. Ea a fost
cucerită pe rând de triburi celtice, de roma, de franci și alemani. A fost
contestată de Anglia, Franța și Burgundia în
timpul războiului de o sută de ani. A fost anexată de Țările de Jos
Spanile în 1598, fiind oferită ca dar de nuntă și reanexată Franței în secolul
al XVII-lea. În timpul secolului al XIX-lea regiunea a suferit o industrializare masivă,
devenind una dintre principalele regiuni industriale ale Franței, a două după
Alsacia-Lorena. În timpul celor două războaie mondiale regiunea a fost
aproape complet ocupată de către Germania.Multe orașe și suprafețe întregi
au fost complet distruse în urma celor patru ani de război de tranșee, regiunea
suferind devastări incomparabile cu cele ale celorlalte regiuni franceze.
Regiunea este puternic urbanizată, peste 83% din locuitori locuind în orașe. Cu
peste 4 milioane de locuitori, reprezintă 7% din populația Franței, are cel mai
mare procentaj de tineri sub 25 de ani și una dintre cele mai scăzute rate ale
mortalității. Regiunea cuprinde opt aglomerații de mai mult de 100.000 de
locuitori dintre care una cu mai mult de 1.000.000 - metropola Lille. Zona
minieră din Nord-Pas-de-Calais a fost înscrisă în anul 2012 pe lista patrimoniului
cultural mondial UNESCO. Regiunea este organizată în 13 arondismente, 156
cantoane și 1546 de comune. 2.
Moneda euro franceză de colecție de mai jos celebrează regiunea franceză –
Pays de la Loire. În câmpul aversului, în
interiorul unui cerc periferic liniar continuu, sunt reprezentate trei
hexagoane suprapuse dar poziționate diferit, iar în centrul acestora este
marcată valoarea monedei “EURO 10”. Sub valoare este reprezentată o
ramură de stejar cu vârful spre dreapta, iar deasupra se prezintă o
ramură de laur având vârful orientat tot spre dreapta. Cele două ramuri
sunt înconjurate de inscripția circulară: ”LIBERTE – EGALITE – FRATERNITE”
– (Libertate, Egalitate, Fraternitate – deviza națională unanim acceptată a
statului francez) și “2010” (anul emiterii monedei). Anul
este încadrat de două ornamente decorative abia vizibile ce reprezintă
nomogramele gravorului care a proiectat moneda și ale monetăriei franceze unde
s-a realizat această monedă. În câmpul central al reversului, în
interiorul unui cerc periferic liniar continuu, se prezintă harta regiunii și
câteva detalii de pe stema regiunii. Periferic circular în partea de jos și
puțin este marcată inscripția: “PAYS DE LA LOIRE” (denumirea regiunii în
limba franceză). Deasupra cuvântului PAYS sunt aplicate literele majuscule R și F, reprezentând
inițialele numelui statului – Republique Francaise.
Principalele
caracteristici tehnice ale monedei sunt următoarele:
- seria
– regiuni franceze
- anul emiterii
– 2010
- valoarea
– 10 euro
- forma
– rotundă
- diametrul
– 29 milimetri
- greutatea
– 10 grame
- material
compoziție – argint
- titlul
– 90%
- calitatea
– UNC
- tiraj
– 200000 exemplare
Pays
de la Loire (în
traducere Ținuturile Loarei) este una dintre cele 18 regiuni ale
Franței. Capitala regiunii este orașul Nantes iar regiunea cuprinde
6 departamente. Regiunea a fost creată în 1955 împreună cu
celelate regiuni ale Franței, dar spre deosebire de acestea, Pays de la Loire
nu corespundea la data creării sale nici unei entități administrative care să o
fi precedat, cele cinci departamente constituente fiind regrupate doar pe considerente
pur administrative, economice și politice. Regiunea cuprinde porțiuni din
vechile provincii franceze Anjou, Bretania, Maine, Perche și Poitou.
Regiunea a fost creată ca o regiune de susținere a orașului Nantes, cel
mai dezvoltat din punct de vedere economic al regiunii. Industria grea este
foarte prezentă în acesta, în apropiere aflându-se Șantierele
Atlanticului unul dintre cele mai mari șantiere navale din Europa. De
asemenea Airbus și Alstom (producătorul trenurilor TGV) au facilități
de producție aici. Organizarea regiunii se prezintă astfel: 14 arondismente,
157 cantoane și
1462 de comune. 3.
Moneda euro franceză de colecție de mai jos celebrează regiunea franceză –
Picardie. În câmpul aversului, în
interiorul unui cerc periferic liniar continuu, sunt reprezentate trei
hexagoane suprapuse dar poziționate diferit, iar în centrul acestora este
marcată valoarea monedei “EURO 10”. Sub valoare este reprezentată o
ramură de stejar cu vârful spre dreapta, iar deasupra se prezintă o ramură de
laur având vârful orientat tot spre dreapta. Cele două ramuri
sunt înconjurate de inscripția circulară: ”LIBERTE – EGALITE – FRATERNITE”
– (Libertate, Egalitate, Fraternitate – deviza națională unanim acceptată a
statului francez) și “2010” (anul emiterii monedei). Anul
este încadrat de două ornamente decorative abia vizibile ce reprezintă
nomogramele gravorului care a proiectat moneda și ale monetăriei franceze unde
s-a realizat această monedă. În câmpul central al reversului, în
interiorul unui cerc periferic liniar continuu, se prezintă harta regiunii și
câteva detalii de pe stema regiunii. Periferic circular în partea stângă-jos
este marcată inscripția: “PICARDIE” (denumirea regiunii în limba
franceză). La partea cea mai de jos sunt aplicate literele majuscule R și F,
reprezentând inițialele numelui statului – Republique
Francaise.
Principalele
caracteristici tehnice ale monedei sunt următoarele:
- seria
– regiuni franceze
- anul
emiterii – 2010
- valoarea
– 10 euro
- forma
– rotundă
- diametrul
– 29 milimetri
- greutatea
– 10 grame
- material
compoziție – argint
- titlul
– 90%
- calitatea
– UNC
- tiraj
– 100000 exemplare
Picardia a fost una
dintre cele 26 regiuni ale Franței de până la reforma administrativă
din 2014. Capitala regiunii era orașul Amines, iar regiunea cuprindea
3 departamente. La 1 ianuarie 2016 a fuzionat cu regiunea Nord-Pas de
Calais, formând noua regiune Hauts
de France. În
regiune au avut loc bătălii importante în timpul celor două războaie mondiale,
aici având loc crâncena bătălie de pe Somme din primul război mondial. Nordul
regiunii a suferit foarte mult în urma crizei economice din ultima perioadă,
dar sudul se bucură de o creștere constantă, în mare partea datorată
proximității față de regiunea pariziană. Organizarea regiunii era următoarea:
13 arondismente, 129 cantoane și 2292 comune.
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx___________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL GALAȚI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Centrul de instrucție al aeronauticii
Tecuci - Bacău 1920 - 2020
La 16 iunie 1920, s-a înființat, pe
aerodromul Tecuci, Centrul de Instrucţie al Aviaţiei. Peste 100 de ani,
continuatoarea tradițiilor militare a acestei prestigioase instituții este Baza
95 Aeriană Erou căpitan aviator Alexandru Şerbănescu, din Bacău. Primele zboruri în preajma Bacăului au loc în septembrie
1911, atunci când aviația română a participat la manevrele regale care s-au
desfășurat între Roman și Pașcani, sub directa supraveghere a principelui
Ferdinand al României. Terenuri de zbor erau în zona Bacăului la Mărgineni și
Roman. În anul 1915, în
comuna Mărgineni, a fost înființat primul aerodrom din județul Bacău. În
preajma intrării României în Primul Război Mondial, a urmat amenajarea unor
aerodromuri militare la Răcăciuni, Gărbovana, Borzești, Onești și Gherăiești. În
slujba aripilor româneşti, povestea Bazei 95 Aeriană Erou căpitan
aviator Alexandru Şerbănescu din Bacău se află la intersecţia perfectă
dintre tradiţie şi modernitate. Este continuatoarea Centrului de Instrucţie al
Aviaţiunii, înființat la 16 iunie 1920, pe aerodromul Tecuci.
După 1945,
Centrul de Instrucţie al Aeronauticii, așa cum fusese redenumit în 1924, a fost
supus unor restructurări şi redislocări. A funcţionat în localităţile Mediaş,
Tecuci, Buzău. În anul 1953, a fost desfiinţat, sarcinile sale fiind preluate
de alte instituţii de învăţământ. La 21 august 1968, colonelul Aurel Niculescu,
comandantul Aviaţiei Române, i-a înmânat comanda aerodromului, devenit atunci
singurul aeroport militar din toată zona Moldovei, colonelului Ioan Puia,
comandantul Centrului de Instrucţie al Piloţilor din Bacău. La 1 decembrie
1968, pe aerodromul Bacău, a renăscut Centrul de Instrucţie al Aviaţiei. În
următorul an, 1969, aveau să ajungă la Bacău aeronavele MiG-21. Prin urmare,
elevii care urmau să zboare cu supersonicul ajungeau mai întâi la Bacău, unde
îşi completau orele necesare zburând cu MiG-ul 15, după care făceau trecerea pe
MiG-21. În perioada 1969-1995,
unitatea de la Bacău a asigurat trecerea pe avionul supersonic a unui număr de peste
500 de piloţi şi a asigurat perfecţionarea pregătirii de specialitate a peste
5.500 de militari din aviaţia militară. La 25 august 1995, a apărut Baza 95
Aeriană de Aviaţie, Vânătoare şi Bombardament, destinată să asigure
pregătirea şi ducerea acţiunilor de luptă ale Grupului 95 Aviaţie Vânătoare,
iar din decembrie 1997 piloţii militari din Baza 95 Aeriană au fost primii care
au executat trecerea pe MiG-21 LanceR, varianta modernizată a
MiG-21, aeronavă ce execută şi în prezent Serviciul de Luptă Poliţie Aeriană.
Insigna sportivă - Fotbal Club Muncitoresc (F.C.M.) Dunărea
F.C.M. Galați, denumiri alternative – F.C.Oțelul Galați (fotbal club), Dunărea Galați sau FCM Dunărea Galați, denumire actuală A.S.C. Oțelul Galați (Asociația Suporter Club Oțelul Galați) este un club profesionist de fotbal din Galați. Echipa s-a înființat conform deciziei Judecătoriei Galați din data de 19 iulie 2016. Echipa joacă pe Stadionul Oțelul, care are o capacitate de circa 13.500 de locuri, toate pe scaune. La sfârșitul anilor 1990, Oțelul s-a clasat sistematic în vârful ierarhiei primei divizii, având participări în cupele europene, iar în sezonul 2010–2011 a reușit să câștige chiar și titlul național. Culorile clubului sunt roșu-alb-albastru. În anul 1964, în urma reorganizării fotbalului gălățean, apare echipa Oțelul, formație care reprezenta nou-realizatul Combinat Siderurgic din localitate. În ediția 1968 – 1939 o găsim pe Oțelul promovată în Divizia B, Seria 1, având în lot jucători buni. În decembrie 1970, după o nouă reorganizare a fotbalului local, Oțelul devine F.C. Galați, care ulterior se transformă în F.C.M. Galați, iar în edițiile 1974 – 1975, 1976 – 1977 și 1979 – 1980 are prezențe în Divizia A (echipa fiind ulterior reorganizată și redenumită Dunărea Galați. Între timp, o parte din jucătorii fostei echipei Oțelul trec la divizionara C Dacia Galați, care, în ediția 1972 – 1973 devine din nou Oțelul și promovează pentru două sezoane în Divizia B, după care retrogradează în Divizia C și apoi dispare. În perioada 1976 – 1981, muncitorii de la Laminorul de benzi la rece al CSG alcătuiesc o nouă echipă, o înscriu în campionatul municipal, câștigând succesiv campionatul municipal, județean și Divizia C.După promovare însă, locul de divizionară "B" și o parte din jucători trec la Victoria Tecuci, care însă retrogradează după numai un sezon. Ceilalți jucători ai echipei activează în Divizia C, la echipa Metalo-sport, care la finele sezonului 1981 – 1982 promovează în divizia secundă, sub conducerea antrenorului Traian Ivănescu.
Cu această ocazie, echipa revine la denumirea
de Oțelul, rămasă de atunci neschimbată. Pentru o perioadă, clubul rămâne forța
a doua din fotbalul gălățean, echipa - fanion a orașului din sudul
Moldovei fiind Dunărea CSU. Totul s-a schimbat însă în cursul
anului 1985, când conducerea fotbalului local a decis ca Oțelul să devină
echipa principală a orașului, în locul echipei Dunărea CSU, care tocmai
pierduse promovarea în prima divizie. În 1986 reușește o
spectaculoasă promovare în primul eșalon fotbalistic. În istoria sa echipa a
jucat cu mari cluburi ale Europei. În data de 7 septembrie 1988, într-o
atmosferă de sărbătoare, în fața a 32000 de spectatori adunați
pe Stadionul Dunărea, Oțelul a învins pe Juventus Torino cu 1-0 prin golul
înscris din penalty de Ion Profir. În retur torinezii au renăscut și au învins
cu 5-a. În anul 2011 Oțelul a obținut primul titlu de campioană a României după
ce a obținut următoarea linie de rezultate: 21 de victorii, 7 egaluri și 6
înfrângeri din 34 de meciuri oficiale jucate în Liga I. La data de 17 iulie
2011, Oțelul a câștigat Super Cupa României împotriva echipei Steaua București
cu scorul de 1-0 prin golul marcat în minutul 15 de către Laurențiu Buș.
Postura de campioană i-a garantat Oțelului o participare event în
grupele UEFA Champions League, tragerea la sorți dovedindu-se neprielnică.
A jucat cu FC Basel, Benfica Lisabona și Manchester United obținând rezultate
modeste. După acel sezon, clubul a fost preluat de omul de afaceri Dan
Adamescu. Deși primise bani din participarea în Liga Campionilor și avea profit
de ordinul milioanelor, acesta a cerut insolvența clubului, mituind judecătorii
în acest sens. Clubul, devalizat, nu a mai putut plăti jucătorii și a
retrogradat. În sezonul 2015-2016, a trebuit să joace și acolo cu juniorii și a
retrogradat în Liga a III-a. Nu a putut ieși din insolvență și a dat faliment
în primăvara lui 2016. Suporterii clubului s-au reunit și au înființat o nouă
echipă în liga a IV-a, pe care o consideră succesoarea Oțelului. Din
primul sezon, echipa a promovat în Liga a III-a și apoi a luptat pentru
promovare. Stadionul gălățean Oțelul este o arenă doar pentru fotbal, fără
pistă de atletism, cu o capacitate de 13.500 de locuri pe scaune. Tribunele I
și II sunt alcătuite din câte cinci sectoare, în timp ce peluzele au trei
sectoare. Proprietarul Arenei este combinatul Arcelor Mittal Galați. Arena
clubului gălățean a fost inaugurată în 1983 și a fost supusă unor
ample lucrări de modernizare în 2006 și 2011. Stadionul beneficiază de o
instalație de nocturnă cu o capacitate de 1400 lucși ce a fost inaugurată pe 5
mai 2011, cu ocazia meciului Oțelul Galați - Universitatea Craiova.
Insignă - Stema municipiului Galați
Stema municipiului Galați se compune dintr-un scut tăiat de un brâu ondulat, de
argint. În partea superioară, pe albastru, o corabie neagră cu două catarge
având pânzele și flamurile din argint, navigând pe o apa; câmpul inferior,
despicat. În cartierul din dreapta, pe roșu, doi pești de argint, ridicați cu
capetele întoarse spre flancurile scutului. În cartierul secund, pe aur, un
caduceu negru. Scutul este timbrat de o coroană murală de argint formată din
șapte turnuri. Semnificația elementelor stemei este următoarea:
- Ambarcațiunea din partea superioara amintește faptul că
acest oraș este un important port la Dunăre, atestarea sa documentară
drept schelă (port) datând, după cum se știe, din secolul al XV-lea.
- Peștii scot în evidență rolul acestui port în dezvoltarea
pescuitului
- Caducelul este atributul zeului Mercur, zeul
comerțului. Acesta simbolizează intensa activitate comercială desfășurată aici,
Galații ajungând în 1711, conform afirmației lui Dimitrie Cantemir, centrul
comercial cel mai important de pe toată Dunărea, statut întărit după spargerea,
în 1774, a monopolului turcesc în zonă, și mai ales după desființarea
definitivă a acestuia, în 1829.
Ultra maraton Galați
Ediția a III-a 1- 2 aprilie 2023 - 24 h
Alergăm pentru tine și pentru ceilalți
Împreună suntem mai puternici - La luptă!
Produsul de mai sus este o medalie
specială realizată de
compania privată orădeană Alex Sztankovits pentru a fi conferită
participanților și sau câștigătorilor competiției Ultramaraton 24 h ce se organizează anual în municipiul Galați,
pădurea Gârboavele.Organizatorul evenimentului este Asociația
Profesionala a Polițiștilor Locali Galati “GALPOL”, în
parteneriat cu Asociația de Sprijin pentru Părinți si Copiii cu Autism Galati –
“APCA” Galati. Competiția constă în trei curse:
- ”Ultramaraton
pe echipe” – separat masculin și feminin, grupuri de 10 – 20 alergători, cu taxă și pauze
admise, maxim 30 de echipe, vârsta minimă admisă – 16 ani, taxa de înscriere –
2000 de lei pentru fiecare echipă
- ”Ultramaraton
individual” – separat masculin și feminin, cu taxă și pauze admise, maxim
100 participanți, vârsta minimă admisă – 16 ani, taxa de înscriere per individ
– 120 lei
- ”Ultramaratonul
copiilor” – cursă simbolică gratuită
Celor care termină cursele li se
oferă medalii de participant (și câștigător când este cazul) dar și diverse
materiale promoționale.Jeton - Șantierul I.C.M.S.G. - 10122
(Întreprinderea de Montaje Siderurgice - Galați)
Jetoanele sunt piese din
metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune
monedelor și sunt folosite pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru
procurarea unor băuturi sau mici obiecte, ori pentru acces într-o anume
incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele
unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt
folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost
precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi
pe plan local
şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor consilii de
administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la ședinţe, şi care,
ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată. Piesa de mai sus este
un jeton emis la comanda ICMSG (Întreprinderea de Constrcuții Montaj Siderugic
Galați). Piesa este confecționată din tablă, are forma unui dreptunghi, cu
chenar, pe ea fiind aplicate inscripțiile: “ICMSG” – numele prescurat al întreprinderii
și numărul 10122 ce-l reprezintă pe un anume lucrător al întreprinderii. Se
presupune că acest jeton era un fel de gaj pentru sculele și echipamentul de
lucru pe care îl primea, desigur contracost, un muncitor la angajarea în întreprindere.
La desfacerea contractului de muncă el preda toate sculele și echipamentul
reprimindu-și suma bănească oferită la angajare. Astfel se manifesta mai multă
grijă în folosirea sculelor și echipamentului de lucru primit, în momentul
angajării.
Pentru realizarea marelui combinat siderurgic gălățean s-a
infiinţat o firmă specializată – I.C.M.R.S.G. (Întreprinderea de construcții
montaje și reparații siderurgice - Galați) – denumită mai
târziu I.C.M.S.G. (Întreprinderea de construcții montaje siderurgice -
Galați), care în doar şase luni a angajat peste 12000 de oameni. Practic,
a golit de meseriaşi satele din sudul Moldovei şi nordul Munteniei. Organizarea
de şantier a început în 1960, în iulie, dar până în iulie 1961 s-a construit
doar infrastructura necesară constructorului. Această companie este
antreprenorul general al combinatului siderurgic, denumit în prezent Mittal Steel. Principalii
acționari ai companiei sunt asociația salariaților și conducerii, care deține
49,16% din titluri, Amerom S.A. - 35,52%, iar alți restul. I.C.M.S.G. a avut în
anul 2007 o cifră de afaceri de aproximativ 18 milioane euro și venitul
net de 377000 euro.
Jeton - U.M.N.G. - 368 MEC
(Uzina mecanică navală - secția Mecanică)
Și
produsul de mai sus este tot un jeton emis, de astă dată, la comanda U.M.N.G. (Uzina Mecanică Navală Galați), fiind confecționat din alamă și având forma
hezagonală. Pe el sunt marcate inscripțiile: “MEC” însemnând
secția Mecanică și UMNG – denumirea prescurtată a întreprinderii precum și
numărul 368 – reprezentând probabil un oarecare lucrător din secția mecanică.
Se presupune că și acest jeton era folosit ca și gaj pentru sculele și
echipamentul de lucru pe care îl primea, desigur contracost, un muncitor la
angajarea în întreprindere. La desfacerea contractului de muncă el preda toate
sculele și echipamentul reprimindu-și suma bănească oferită la angajare. Astfel
se manifesta mai multă grijă în folosirea sculelor și echipamentului de lucru
primit, în momentul angajării.
În anul 1870, Consorțiul Strousberg înființează la
Galați Atelierele Căilor Ferate Române, cu scopul de a fabrica
echipamentele și piesele necesare construirii, reparației și întreținerii
căilor ferate. În anul 1948, Atelierele Căilor Ferate Române au fost
naționalizate, devenind, la data de 05.11.1955, Fabrica de piese de schimb
C.F.R. În anul 1966, Fabrica de piese de schimb C.F.R. devine Uzina Mecanică
Navală, își extinde activitatea și își schimbă domeniul de activitate și
profilul de fabricație în furnizor de echipamente navale pentru toate navele
construite în România și nu numai. În anul 1973 Uzina Mecanică Navală îşi
schimbă denumirea în Întreprinderea Mecanică Navală Galaţi. Din data de
23.11.1990, Întreprinderea Mecanică Navală Galaţi devine societatea comercială
pe acțiuni MENAROM S.A. Galați, ca urmare a reorganizării întreprinderilor de
stat în regii autonome şi societăţi comerciale. La sfârșitul anului 1998,
urmare a privatizării, a devenit societate pe acţiuni cu capital majoritar
privat – compania olandeză ALRICO BV. Începând cu luna octombrie 2007, MENAROM
S.A. a fost preluată de grupul de firme P.E.C. şi, în prezent, funcţionează sub
numele de MENAROM P.E.C. S.A. având acelaşi domeniu de activitate”. Având o
experienţă bogată, de peste 40 de ani în domeniu, capacităţi de producţie apte
să satisfacă cele mai diverse cerinţe tehnologice, precum şi cu un suport uman
cu înalta calificare profesională, Menarom PEC se dovedeşte capabilă a
îmbunătăţi calitatea şi diversitatea produselor sale destinate atât
partenerilor din companiile ţărilor membre UE (Olanda, Germania, Norvegia, Grecia,
Franţa, etc.) cât şi pieţei din România (Şantierul Naval Damen Galaţi,
Şantierele Navale STX Brăila şi Tulcea, Şantierul Naval Giurgiu, Arcelor
Mittal, etc.).Dotarea tehnică a societăţii Menarom PEC se compune din secţii şi
ateliere de producţie în care se realizează o mare varietate de lucrări, pentru
diverse produse şi repere. La execuţia produselor din gama de fabricaţie îşi
aduc contribuţia, printr-un aport tehnic, conceptiv, constructiv şi de
implicare totală şi celelalte departamente, servicii şi compartimente ale
societăţii. Menarom PEC are deplina capabilitate şi disponibilitate de a
răspunde la alte cereri speciale, diverse, având la bază proiectele
beneficiarilor. Adresa de corespondență a societății este: Calea Prutului, nr.
12.
Municipiul Galați este reședința și totodată cel mai
mare oraș al județului Galați situat în sudul Moldovei în apropierea
frontierelor cu Republica Moldova și Ucraina. Conform ultimului recensământ din
2011, populatia orașului era de 249732, fiind al 8-lea oraș din țară ca număr
de locuitori. Este unul dintre cele mai mari centre economice din România,
respectiv Moldova. Orașul Galați are o istorie încărcată și datorită faptului
că este plasat pe Dunăre, cea mai importantă arteră comercial-fluvială europeană,
Canalul Dunăre – Main – Rin. Primele semne ale unei așezări
permanente în zona municipiului Galați s-au găsit pe malul estic al bălții
Mălina (în nord-vestul municipiului), unde s-au descoperit fragmente din
ceramica de tip Stoicani-Aldeni. Prima menționare documentară a
orașului Galati (pe atunci târg) datează din anul 1445 (într-un act
semnat de domnitorul Ștefan al II-lea). Sus am postat stema actuală și
primul sigiliu al târgului Galați și pozele câtorva monumente de cultură și
arhitectură din municipiul Galați, din vremuri diferite.
Casa Duca - Strada Cuza Vodă
Casele Jon Negoescu și Gheoca - Strada Domnească
Tribunalul
Hotel Bristol - Strada Domnească
Hotel Splendid
Fabrica de conserve de pește
Curtea de Apel
Vederi
Galați este un județ
situat în sudul provinciei istorice Moldova, România, cu reședința în orașul cu
același nume. Județul Galati face parte din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est
(împreună cu județele Vrancea, Buzău, Brăila, Constanța și Tulcea), din
Euroregiunea Dunării de Jos (alături de raioanele din sudul Republicii Moldova
și vestul Ucrainei) precum și din Zona Economica Libera
Galați -Giurgiulești-Reni. Acest județ are suprafața de 4466 kilometri pătrați
și numără aproximativ 536000 de locuitori. Ca subunități administrative județul
are în compunere; 2 municipii – Galați și Tecuci, 2 orașe – Târgu Bujor și
Berești precum și 61 de comune. Sus am postat stemele comunistă și actuală
precum și harta județului Galați, iar mai jos fotografiile câtorva monumente de cultură și arhitectură din acest județ, din vremuri diferite, dar și alte frumoase locuri de vizitat.
Popasul Valea Viilor - Băleni
Monumentul eroilor - Brăhășești
Biserica Sfântu Nicolae - Tecuci
Gara - Tulucești
Vederi - Târgu Bujor
Vederi - Negrilești
Mănăstirea - Vladimirești
Vederi - Țigănești
Pod peste râul Siret - Cosmești
Pod peste râul Siret - Barboși
Fabrica de coniac J. Naville - Berheci
_______________ooOoo_______________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
Titlu definitiv
pentru 10 acțiuni nominative a câte 1000 lei
în valoare de 10000 lei
Societatea anonimă română pentru industria animală
S.A.R.P.I.A.
Două detalii vignetă de pe felicitări franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 24.03.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu