Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea maghiară CEGLED, județul PESTA,
din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale ilustrate,
dar și o medalie și o insignă locale
Primăria
Biserica reformată
Gimnaziul Kossuth
Biserica evanghelică
Banca Industriilor
Muzeul Kossuth
Cazarma
Gara
Banca
Strada Gării
Biserica catolică
Monumentul eroilor locali
Piața Rakoczi
Piața Kossuth și Strada Arany
Piața Arpad și Monumentul Kossuth
Piața și Monumentul Kossuth
Muzeul Blaskovich
Piața Kossuth (Primăria)
Strada Morii de vânt
Statuia Lajos Kossuth
Sala sporturilor
Strada Jazberenyi
Monumentul și Grădina Gobody
Piața Arpad
Trimiteri poștale
Vedere generală
Insignă locală
Medalie locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE DIN
MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Siebenburghisch Deutscher Sangerbrund
(Federația corurilor germane din Transilvania)
În
secolele 12-13 imigrează în Transilvania germanii din regiunea
Mossel-Franconia. În mijlocul secolului XIX, un grup de Surori Cântăreţe şi
învăţători, care făceau parte din Fraţii şcolilor creştine, se aşează în
Bucureşti în anul 1852, venind din Nimfenburg Bavaria. În acelaşi an se
infiinţează; BUKARESTER DEUTSCHE LIEDERTAFEL (Corul German din Bucureşti), care
poate fi considerat prima asociaţie corală germană în acest spaţiu, argumentată
şi de insigna corului care consfiinţeşte anul 1852 ca an de constituire, cum
era obiceiul şi atunci. Dacă traducem ad literam cuvintele: „liedertafel” avem:
masa de cântări; iar „liederkranz” avem panou de cântări, ceea ce se aplică
actualmente ca şi cor musical. Corul German din Bucureşti a avut iniţial o
activitate de socializare, concertele şi spectacolele se desfăşurau în săli
mari unde lumea şedea la mese unde se mânca, bea, fuma şi se purtau discuţii,
înainte de 1900 s-a renunţat la activitatea de socializare . Prezenţa la
concerte şi spectacole a devenit mai sobră, tot acum apărând aşa zişii
„spectatori elevaţi”. În 1900 Corul German din Bucureşti avea sediul în Str.
Biserica Enei şi avea următoarea conducere: preşedinte - C.Weinlicht;
Vicepreşedinte - Th.Binder; casier - J.A Reprencht; secretar - H.Zeuder;
economist - G.Hoph si G.Waber; arhivist - E.O.Zeuner; Profesor de muzică -
E.Jakosch; substituţi: A.Dimitriu, E.A.Lessel, C.Mueler şi Rab. Corul a avut o
activitate continuă cu mici întreruperi până în 1943, fiind în acelaşi timp o
pepinieră pentru muzicieni, cântăreţi, instrumentişti şi alţi artişti. Întrucât
asociaţiile corale erau constituite din bărbaţi, totuşi în 1878 la Bucureşti se
înfiinţează un cor de dame, mişcare care se desfiniţează prin 1919, când apar
coruri mixte. În 1902 se serbează la Bucureşti 50 de ani de activitate a
Corului German din Bucuresti. Istoric în 1867 se constituie Federaţia Corală
Germană recomandând constituirea de Federaţii Corale Germane teritoriale.
Astfel că în anul 1892 se constituie Federaţia Corală Germană în România,
coordonând activitatea artistică a germanilor din Valahia şi Moldova. Tot în
1892, din iniţiativa formatiei corale „Hermania” din Sibiu se constituie:
Siebenburghische Deutsche Sangherbund (Federaţia Corurilor Germane din
Transilvania) în 14 august 1892, iar statutul cu 14 paragrafe a fost aprobat de
ministerul de interne în 10 decembrie 1892. Kronstadter Deutsche Liederkranz
(Corul German din Brasov) se constitue în I885. Este interesant că Muzeul
Braşovului acum câtiva ani nu avea această insignă, ea apare în cinci variante
de culoare şi formă în cele doua cataloage ale insignelor săseşti editate în
2018. Insigna
prezentată aici a fost realizată în anul 1892 cu ocazia înființării Federației
Corurilor Germane în Transilvania, în limba germană – SIEBEMBURGHISCH DEUTSCHER
SANGERBUND. Este o insignă mare şi impresionantă, în formă de scut clasic având
înălţimea de 53 milimetri, lăţimea maximă de 35 milimetri şi greutatea de
14,77 grame, forma puţin bombată. În cimierul exterior al insignei avem o harfă
cu patru coarde aşezată pe mijlocul unui arabesc floral de culoarea metalului
galben. Pe marginea scutului emailat este o bandă marginală albastră, cu
lăţimea de 5 milimetri pe care sunt marcate inscripțiile: pe partea stângă:
„SIEBENBURGISCH”; în banda superioară orizontală sub cimierul exterior: „DEUTSCHER”
şi pe partea dreaptă „SANGERBUND”, toate
din tombac galben lustruit. Câmpul insignei este vopsit cu email translucid de
culoare roşie, având în centru stema stilizată a municipiului Sibiu. Insigna
are un sistem de prindere cu arc clasic.
Insigna - B.N.R. (Banca Națională a României)
La
data de 11 aprilie 2015 s-au împlinit 135 de ani de când Principele Carol I a
promulgat legea prin care se înfiinţa Banca Naţională a României, prescurtat
B.N.R. Aceste eveniment a fost realizat în urma demersurilor făcute de
preşedintele Consiliului de Miniştri, I.C.Brătianu, care la data de 27
februarie 1880, a depus în Parlamentul României proiectul legii constitutive a
Băncii Naţionale a României. Banca Naţională a României a emis de-a lungul
anilor mai multe insigne, dar ţinând cont de faptul că nu are nicio evidenţă în
acest sens, va prezint mai jos un singur model dintre acestea. În anul 2006, a
fost emisă o insignă de formă rotundă, cu diametrul de 18 milimetri, având pe
margine un cerc şi în interior în relief, sigla B.N.R. A fost emisă în patru
variante: tombac, tombac vopsit în negru, argint şi aur. Reversul este
anepigraf şi este prevăzut cu un ac închis. Banca Națională a României are sediul central în centrul
vechi al Capitalei, fiind compus din două construcţii unite, dar ridicate în
perioade diferite având trăsături specifice. Eu prezint aici doar câteva
informații despre Palatul vechi al BNR, cu intrarea principală din Strada
Lipscani. În ciuda tentativei lui Alexandru Ioan Cuza de a crea o monedă
naţională – romanatul – dezvoltarea economică a României s-a conturat după
instaurarea monarhie şi mai ales după cucerirea independenţei (1877). În 1874
se construieşte pe Podul Mogoşoaiei (care va fi ulterior redenumită Calea
Victoriei) Palatul CEC, o primă puternică instituţie bancară. În aprilie 1880,
se hotărăşte înfiinţarea BNR, care va funcţiona pentru câţiva ani în nişte
camere improprii. Aceste lucruri, precum şi apropierea de tot centrul economic
bucureştean (reprezentat de hanuri, hoteluri, ziare şi tipografii) din zona Lipscanilor,
determină statul român să cumpere hanul lui Şerban Vodă pentru a construi o
clădire reprezentativă pentru Banca Naţională. La data de 26 februarie
1882, proiectul pentru construcţia acestei clădiri a fost încredinţat
arhitecţilor francezi Cassien Bernard şi Albert Galleron, formaţii la Ecole de
Beaux Arts din Paris. Decizia se poate explica prin faptul că stilul eclectic
cu influenţe franceze reprezenta direcţia urbanistică a Bucureştiului de la
sfârşitul secolului al XIX-lea. Piatra de temelie a fost pusă la 12 iulie 1884,
iar lucrările s-au desfăşurat sub atenta supraveghere a inginerului arhitect
Nicolae Cerchez, asistat de arhitectul E. Băicoianu. În ziua de 1 iulie
1890, construcţia a fost, în linii mari, finalizată. Palatul a cunoscut o perioadă
de activitate febrilă, polarizând în jurul său multe alte sedii de bănci şi
societăţi de asigurări. În sală de marmură, actual Muzeu al BNR-ului, se găsea
o masă mare, de lemn masiv, cu călimări, tocuri, sugative, pentru completat
titluri, unde clienţii putea să completeze actele necesare şi să obţină banii
depuşi. Clădirea adăposteşte şi lucrări de artă de o însemnată valoare,
precum tablouri semnate de Nicolae Grigorescu şi Eugen Voinescu. Sala de
Consiliu este una din cele mai luxoase încăperi, fiind decorată cu motive
florale şi geometrice din stucaturi aurite, dotată cu mobilier în stil Ludovic
al XIV-lea cu scaune în piele de Cordoba, candelabre masive din bronz şi
draperii de brocart roşu-purpură cu broderii în fir de aur, adăpostind pe pereţi
patru picturi monumentale, încastrate în rame masive de stucatură.
A IV-a Conferință Națională a Organizației de Pionieri - 1980
Organizația
Pionierilor a
fost o organizație comunistă a copiilor români de vârstă școlară (8-14 ani).
Era precedată de apartenența la organizația Şoimii Patriei și succedată de
apartenența la Uniunea Tineretului Comunist. La sfârșitul celui de al
doilea război mondial ia naștere organizația „Pionierii României”, pentru
care a fost creată în 1945 revista „Înainte”. Doi ani mai târziu, în 1947, pionierii au fost încadrați în UAER -
Uniunea asociațiilor de elevi din România. Pe 30 aprilie 1949, într-o ședință
festivă la care a participat toată conducerea de partid și stat, 500 de copii
au rostit, în incinta Teatrului Giuleşti (pe atunci Palatul cultural
Gheorghe Gheorghiu-Dej), angajamentul de pionier. În perioada
1949-1966 mișcarea pionierească a fost subordonată Uniunii Tineretului
Comunist.Mai jos e reprezentată o revistă Star spre viitor a pionierilor și
șoimilor patriei, editată de Consiliul Național al Organizației Pionierilor. C.C.
al P.C.R. va adopta, la plenara din aprilie 1966, hotărârea: „Cu privire la
îmbunătățirea activității Organizației Pionierilor”, prin care se stabilea ca
aceasta să aibă organe de conducere proprii (consilii pionierești la diferite
nivele, în frunte cu Consiliul Național al (organizației). În luna
noiembrie a aceluiași an, a avut loc prima conferință națională a Organizației
Pionierilor, la care au fost adoptate principalele documente statutare:
„Statutul unităților și detașamentelor de pionieri din Republica Socialistă
România” și „Regulamentul Consiliilor Organizației Pionierilor din Republica
Socialistă România”. În 1984, la
aniversarea a 35 de la crearea organizației, aceasta avea 2695000 membri.
În Statutul Organizației Pionierilor din Republica Socialistă România
era foarte clar stipulat faptul că este o organizație revoluționară de masă a
copiilor, uniunea tuturor detașamentelor și unităților de pionieri din
Republica Socialistă România, care îi ajută pe pionieri să cunoască și să
înțeleagă politica Partidului Comunist Român, îi mobilizează să participe, după
puterile lor, la înfăptuirea acesteia."Organizația Pionierilor
educă școlarii în spiritul patriotismului socialist, al dragostei și
devotamentului nemărginit față de poporul nostru, față de Republica Socialistă
România, față de Partidul Comunist Român, ajută pe toți copiii să cunoască
tradițiile și trecutul glorios de luptă ale poporului și ale clasei muncitoare
pentru eliberare națională și socială, să îndrăgească frumusețile și bogățiile
țării, le cultivă mândria patriotică pentru realizările obținute în construcția
socialismului."
Insigna - Membru al Organizației de Pionieri
Intrarea în cadrul organizației se făcea într-un
cadru festiv, prin rostirea următorului angajament: „Eu, ...(numele si
prenumele), intrând în rândurile Organizației Pionierilor, mă angajez să-mi
iubesc patria, să învăț bine, să fiu harnic și disciplinat, să cinstesc cravata
roșie cu tricolor." Imnul (neoficial al) organizației era
"Am cravata mea, sunt pionier". În orașele mari s-au constituit
case ale pionierilor. La București Palatul Cotroceni a fost Palat al
Pionierilor în perioada 1949-1976, iar în 1985 a fost inaugurată noua clădire a
Palatului Pionierilor (astazi Palatul Naţional al Copiilor). Organizația
Pionierilor acorda distincții individuale și colective. Cele individuale erau:
tresele, titlurile „Pionier de frunte”, „Cutezătorul”, „Pionier fruntaș în
munca patriotică”, „Meritul pionieresc” și insigne pe genuri de activitate.
Cele colective constau în diplome cum ar fi: „Unitate fruntașă”, „Detașament
fruntaș” și „Grupă fruntașă”. Primii care au avut ideea inregimentarii
ideologice a copiilor si chiar au pus-o in practica au fost fascistii
italieni. In "Noua Roma" anuntata de Mussolini dupa
preluarea puterii in Italia la 22 octombrie 1922, baietii au fost inregimentati
pe categorii de vârsta in patru organizatii fasciste, toti fiind purtatori de
uniforme si insigne si trebuind sa se supuna unor ritualuri specific militare:
"Fiii lupului" pentru baieteii de la patru la opt ani,
"Ballila" pentru cei intre opt si 14 ani, "Avantguardisti"
pentru adolecentii intre 14 si 18 ani si, in fine, "Giovanni
Fascisti" pentru tinerii peste 18 ani, inainte de a deveni membrii ai
partidului fascist italian. Cei ce si-au trait copilaria si adolescenta in anii
comunismului vor recunoaste cu usurinta cum "Fiii Lupului" au devenit
"Soimii Patriei", "Ballila" s-au numit
"Pionieri", iar "Avantguardisti" si "Giovanni
Fascisti" au fost sursa de inspiratie a viitorilor utecisti, care, spre
deosebire de modelul fascist italian, nu au avut o uniforma
proprie. Orice clasa forma un
detasament de pionieri, la fel cum orice scoala generala forma o unitate de
pionieri, iar structurile se esalonau ierarhic pâna sus, in umbra
"conducerii superioare" a partidului comunist. Desigur, nu doar
comunistii români au preluat si amplificat modelul fascist de indoctrinare a
tinerilor: nazistii au creat mult mai celebra organizatie
"Hitlerjugend", care a dat jertfe perfect fanatizate chiar si pe
ruinele fumegânde ale Berlinului, iar sovieticii au dat fenomenului inrolarilor
comsomoliste o dimensiune de masa si un caracter obligatoriu. In România
comunista, a nu fi mai intâi pionier ("Soimii patriei" au aparut
ulterior) si apoi membru al UTC echivala cu o cvasiexcludere de facto din
comunitatea scolara, cu povara unui paria, stigmatizat pentru intreaga cariera
viitoare. Sigur, era ceva foarte, extrem de grav in privinta respectivului daca
nu era membru sau, si mai rau, fusese exclus din rândul pionierilor sau al
utecistilor, deoarece chestia asta ramânea definitiv "la dosarul"
nefericitului. Uniforma de pionier, cu toate accesoriile si eghiletii specifici
diferitelor functii ierarhice de "conducere" (comandant de
detasament, comandant de unitate etc.), ceremoniile ritualice cu trompete si
formule de raport, juramintele de credinta si angajamentele urlate in public,
defilarile si serbarile in fata parintilor, taberele de vara cu regim
preferential si program special, muncile patriotice prestate ostentativ au fost
ingredientele menite sa transpuna in viata retetele leniniste de "spalare
a creierului". In conditiile in care orice alternativa era interzisa in
epoca, sistemul a functionat cateva decenii bune, dar, contrar tezelor
leniniste, doar pe moment: liderii politici actuali ai fostelor tari cu regim
comunist au fost inevitabil pionieri, utecisti si majoritatea chiar membri ai
partidului comunist. (Sursa Net – Calin Hentea)
Jetonul - Bereria Caru cu bere - 10 bani
Jetoanele sunt piese din
metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune
monedelor și sunt folosite pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru
procurarea unor băuturi sau mici obiecte, ori pentru acces într-o anume
incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele
unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt
folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost
precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi
pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor
consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la ședinţe,
şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată. Jetonul
prezentat aici s-a folosit la Berăria “Carul cu bere” din incinta restaurantului cu
același nume din municipiul București. El se folosea ca
piesă-monedă de schimb-garanție de către consumatorii de bere. În momentul când
comanda berea, pe lângă prețul propriu zis al berii, clientul mai dădea încă 10
bani primind la schimb acest jeton. În momentul returnării sticlei (halbei sau
țapului) clientul preda și jetonul, reprimindu-și cei 10 bani. Astfel se
manifesta o grijă mai mare față de sticle, halbe sau țapii de bere, ne mai fiind
lăsate pe oriunde, sustrase sau sparte.
Restaurantul "Caru' cu bere", din strada Stavropoleos 5, este unul dintre reperele consacrate ale Bucureştiului. Loc cunoscut, frecventat și apreciat nu doar de bucureşteni, ci şi de oameni din ţara întreagă şi de străini, Caru’ cu bere funcţionează fără întrerupere de aproape 120 de ani. Această continuitate, benefică oraşului şi clădirii deopotrivă, se datorează în primul rând proprietarului care a construit și, ulterior, extins clădirea ce adăpostește restaurantul. Istoria Carului cu bere este deci legată organic de povestea impresionantă a familiei Mircea, care a asigurat, prin diferiţi membri ai ei, locuirea permanentă în imobilul din strada Stavropoleos. Aceeaşi familie administrează imobilul și astăzi. Frații Mircea (Ion, Gheorghe, Nicolae, Victor și Ignat) erau comercianți berari bine cunoscuți în Capitală la finele secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea, proprietari de localuri, inițial în Hanul Zlătari și Pasajul Macca-Villacrosse şi, mai târziu, pe strada Stavropoleos, Bulevardul Academiei, strada Carol, strada Constantin Mille și în Gara de Nord. Pentru Nicolae Mircea, cel care l-a construit și administrat începând din 1898-1899, restaurantul Caru’ cu bere a însemnat mai mult decât un simplu local. A fost pasiunea lui, afacerea și locuința familiei sale timp de mai bine de un secol. Nicolae Mircea cumpără în 1897 terenul din strada Stavropoleos nr. 5, obține autorizația de construcție în martie 1898 și inaugurează restaurantul în iunie 18991. Proiectul de arhitectură a fost realizat de arhitecții Ziegfried Kofszynski (1858-1932) şi Alois Pesch. Kofszynski concepe și o serie de elemente ale amenajării interioare – mobilier, lambriuri, picturi murale – executate de pictorii-zugravi Conrad Vollrath (Veleanu) și Wilhelm & Friederich Hugo. Imobilul se distinge în zona centrală comercială a orașului la începutul secolului trecut prin silueta fațadei de factură eclectică, de inspirație romantică germană, cu elemente neoclasice și neogotice. Restaurantul ocupa nivelul parterului, fiind compus dintr-o sală principală de dimensiuni mari, cu o organizare simetrică în raport cu axul intrării principale și o sală mică poziționată perpendicular, cu acces direct spre pivnițele destinate depozitării butoaielor de bere și vin. Ambele săli aveau acces spre curtea interioară, unde se aflau dependințele. Alături de restaurant, imobilul cuprindea locuințele și dependințele familiei și angajaților restaurantului, amenajate pe mai multe niveluri – entre-sol (mezanin, desfășurat doar pe suprafața ocupată la parter de sala mică a restaurantului), două etaje și o mansardă. Accesul la etajele 1 și 2 se făcea din strada Stavropoleos, printr-o scară elegantă, acoperită cu un luminator. O a doua scară, adiacentă celei principale, cu intrare și din holul acesteia și din curtea interioară, asigura accesul de serviciu către toate nivelurile (entre-sol, etajele 1 și 2 și mansardă) și era prevăzută pe cele două laturi ale clădirii către curte cu o cursivă care permitea accesul în toate spațiile anexe ale imobilului. Etajul 1 era ocupat de un singur apartament, cu birou, 2 saloane și dormitor către fațada principală, iar către curtea interioară erau orientate sufrageria, bucătăria și spațiile anexe. La etajul 2 erau amenajate două apartamente, ambele compuse din birou, salon, dormitor și sufragerie. La nivelul mansardei se aflau camere pentru angajații restaurantului și pentru servitori, precum şi spații anexe (spălătoria). Imobilul ocupă integral frontul spre strada Stavropoleos. Registrele verticale și orizontale ale fațadei reflectă fidel organizarea sa interioară. În plan vertical se distinge un amplu registru care corespunde la interior restaurantului și apartamentelor și un registru îngust reprezentând scara principală de acces la etaje. Ambele registre sunt ordonate simetric față de axul intrării și marcate prin accente verticale la nivelul acoperișului. În plan orizontal se conturează patru registre corespunzătoare fiecărui nivel al clădirii – parter, etaj 1 și 2 și mansardă, fiecare tratat diferit în ceea ce priveşte raportul plin-gol și tipul de elemente decorative.
Băneasa Forest Run - 2 martie 2020
(Alergare în Pădurea Băneasa)
Produsul de mai sus este o medalie
specială emisă de firma privată orădeană Alex Sztankovits ce s-a conferit
participanților și / sau câștigătorilor competiției de alergare Băneasa Forest Run (Alergare în Pădurea
Băneasa).
Competitia este
organizata de Running Media Consulting SRL si Asociatia Alergam de Placere, și
are ca scop promovarea alergării în aer liber. La înscriere se plătește o taxă
de participare (adult – 100 lei și copil - 50 lei). Baneasa Forest Run este un eveniment de alergare pentru
amatori, cu doua editii anuale, de primavara si de toamna. Fiecare eveniment
este precedat de mai multe antrenamente si urmat de un antrenament de revenire.
Fiecare editie aduce in prim plan o organizatie si o cauza sociala pentru care
alergatorii pot dona. Editia de primavara este despre bucuria de a alerga prin
padure in natura care se trezeste la viata, printre peisaje incantatoare si
verdele crud oferit de primavara, intr-o atmosfera prietenoasa. Ediția de toamnă
are ceva special fiind o alergare pe un covor de frunze aurii. Dar nu e vorba
doar despre alergare, ci si despre peisaje, fosnetul frunzelor uscate sub
picioare, mirosul aerului proaspat si ciripitul pasarilor. Sa nu uitam de
socializarea de la finish, intr-o atmosfera prietenoasa alaturi de prieteni
alergatori. Competiția are trei probe: cros - 12
kilometri, semimaraton – 21 kilometri și proba Family Run – 3 kilometri. Varsta
minima pentru inscrierea la cros este de 14 ani, iar la semimaraton este de 18
ani. Pentru proba Family Run nu exista limita de varsta. Proba Family run – 3
km este o tura populara, necompetitiva, perfecta pentru cei care vor sa faca
miscare in natura pe o distanta accesibila. Este si o ocazie de a petrece timp
impreuna cu familia.
Municipiul București este capitala României,
reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al
țării, centru industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de
locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș
ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună
zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în
următorii cinci ani, totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a localității
apare în anul 1459. În anul 1862 devine capitala României. De
atunci suferă schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și pozele câtorva monumente de cultură și
arhitectură precum și alte locuri frumoase ale Bucureștiului de acum sau
altădată.
Expoziția Generală Română 1906 - Pavilionul Agriculturii
Palatul Regal Cotroceni
Casa de Economii și Consemnațiuni
Muzeul Theodor Aman
Muzeul Național al Țăranului Român (Dimitrie Gusti)
Casă din Șuici, județul Argeș
Monumentul eroilor din Corpul Didactic
Mormântul Eroului Necunoscut
Ministerul de Interne
Ministerul Lucrărilor Publice
Gara de Nord
Monumentul Brătianu
Ministerul de Război
Liceul Ion Luca Caragiale
Institutul Național Zootehnic
Hotelul Princiar
Hotel Bulevard
Hipodromul Băneasa
Hanul Manuc
Bulevardul Elisabeta - Cercul Militar Național
Fabrica de îmbrăcăminte "Cehoslovaca"
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Om de știință, scriitor și profesor sârb Milutin Milankovic,
a trăit între anii 1879 - 1958
Detalii vignetă de pe două felicitări franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 19.03.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu