Mai jos am postat și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea franceză PERPIGNAN,
departamentul PIRINEII OCCIDENTALI, regiunea OCCITANIA,
din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale ilustrate, un bon
valoric, o acțiune, o medalie, o monedă, un jeton și o insignă locale.
Catedrala Saint Jean
Cercul militar
Cheiul
Colegiul
Castelul Rousillon
Gara
Liceul Francois Arago
Fântâna din Piața Bardou
Marele magazin de damă
Palatul de justiție
Palatul regelui Maiorcăi
Școala militară
Piața colegiului
Piața Republicii
Platanii
Podul peste râul Basse
Poșta
Prefectura
Podul de război peste râul Basse
Școala superioară
Statuia lui Francois Arago
Strada Fusterie
Strada Louis Blanc
Strada Sfântul Martin
Universitatea
Vechi fortificații și Biserica St.Jacques
Vedere
Vedere generală
Arhitectură
Insignă - locală
Jeton local
Medalia locală
Monedă locală
Monedă de carton locală
Bon valoric local - 1 pâine
Acțiune locală
_________xxx_________
CÂTEVA PLACHETE,
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Al 5-lea congres național de insignografie
A XXXIX-a expoziție națională București 14 -16 iunie 2013
Al 5-lea congres național de insignografie
A XXXIX-a expoziție națională București 14 -16 iunie 2013
Biserica Domnița Bălașa
CÂTEVA PLACHETE,
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille)
şi spanioli (edala).
Placheta - A.C.I.R.(Asociația colecționarilor de insigne din România)Al 5-lea congres național de insignografie
A XXXIX-a expoziție națională București 14 -16 iunie 2013
Cu ocazia primului Congres Naţional de Insignografie, de la Petroșani, din zilele de 18 – 20
septembrie 2009, a avut loc şi Adunarea Generală de Constituire a Asociaţiei Colecţionarilor
de Insigne din România (ACIR). Cei 80 de participanţi au votat statutul
asociaţiei şi au ales organul de conducere al acesteia. În baza hotărârii
Judecătoriei Petroşani, Asociaţia a fost înregistrată la grefa acestei
instituţii, în registrul special la nr. 33/16 decembrie 2009. La baza
relaţiilor dintre cei 100 de membrii ai asociaţiei stau 3 principii pe care
dorim să le păstrăm şi asupra cărora insistăm: prietenia, întrajutorarea
colegială şi încrederea reciprocă.
Placheta - A.C.I.R.(Asociația colecționarilor de insigne din România)Al 5-lea congres național de insignografie
A XXXIX-a expoziție națională București 14 -16 iunie 2013
La ora actuală conducerea asociaţiei este în
căutarea unei sigle care să ne reprezinte. Până în prezent, printr-o bună
coordonare din partea ACIR a activităţii s-a reuşit menţinerea reuniunilor
noastre timp de 39 de ediţii consecutive, care de 5 ani au fost ridicate la
rang de congres, având la bază propunerea regretatului col. Dogaru Ioan. Prin
unirea forţelor a două localităţi aflate la mare distanţă (Alexandria -
Petroşani), dar legată printr-o voinţă şi o preocupare comună s-a reuşit spre
bucuria tuturor relizarea menţinerii expoziţiilor naţionale şi implicit a
reuniunilor. De la înfiinţare, ACIR a preluat dificila sarcină de atribuire în
fiecare an a premiilor Floarea de colţ, cea mai importantă distincţie care
recompensează atât colecţionarii membri ACIR, cât şi persoanele care se implică
în menţinerea activităţii insignografice din ţara noastră, sarcină deosebit de
onorantă de care ne-am achitat. În ultimii ani premiul Floarea de Colț a fost
înlocuit prin înmânarea insignei ACIR – Colecționar emerit. Publicaţia oficială a Asociaţiei este
Jurnalul Insignografic, cu apariţie semestrială. Colectivul de redacţie al
Jurnalului este format din trei membri şi un fotograf profesionist.
Palatul
Cercul Militar Național este este o clădire din
Bucureşti care găzduiește instituția centrală de cultură a Armatei române,
cu profil cultural-educativ, artistic, recreativ-distractiv, precum și de
imagine, reprezentare și protocol. Lucrările pentru construcția Palatului
Cercului Militar Național au început în anul 1911, deși terenul unde urma să se
ridice edificiul fusese cedat de Ministerul Domeniilor încă din 1898. Proiectantul
principal al monumentalului Palat al Cercului Militar Național a fost
arhitectul român Dimitrie Maimarolu, în colaborare cu V. Ștefănescu și E.
Doneaud. Beneficiarul lucrării a fost Cercul militar al ofițerilor
din garnizoana București, organizație a ofițerilor români înființată în 15
decembrie 1876. Fondurile necesare au fost adunate din donații,
subscripții și cotizații ale ofițerilor (circa 80%), precum și din subvenții de
stat și împrumuturi rambursabile. Palatul Cercului Militar Național a
fost ridicat pe locul fostei Mănăstiri Sărindar, pe un teren mlăștinos.
Biblioteca Academiei Române - 150 ani
Muzică - numismatică - hărți - stampe - manuscrise
Cu
prilejul împlinirii a 150 de ani de la
înființarea Bibliotecii Academiei Române, Monetăria națională a
statului a lansat în circuitul
medalistic mondial o medalie, în două variante de compoziție metalică, prin
care dorește sa aducă un mic omagiu acestei instituții naționale de mare
prestigiu care adăpostește și valorifică științific patrimoniul cultural
național. Cu o activitate neîntreruptă de 150 de ani, Biblioteca Academiei
Române – cea mai veche și valoroasă bibliotecă a României – a evoluat spre o
bibliotecă de tip patrimonial-enciclopedic, cu o structură specială, unică în
sud-estul Europei. Cea mai mare și mai bogată bibliotecă națională are un dublu
rol: de a păstra vie memoria neamului românesc, prin păstrarea și conservarea
patrimoniului cultural național, pe de o parte, și de a oferi materialul
documentar necesar pentru cercetarea ştiinţifică, îndeosebi pentru cercetarea
desfăşurată în institutele Academiei Române, pe de altă parte. Caracteristicile tehnice ale produsului medalistic sunt;
- Material – argint, puritate – 92,5%, formă – rotundă, diametru – 70 milimetri, greutate – 250 grame, finisaj – patinată, tiraj – 25 exemplare și preț unitar de achiziție cu TVA inclus – 955 lei.
- Material – cupru, formă – rotundă, diametru – 70 milimetri, finisaj – patinată, tiraj – 75 exemplare și preț unitar de achiziție cu TVA inclus – 220 lei.
Academia
Română este
cel mai înalt for de știință și de cultură din România. A fost fondată la data
de 1 aprilie 1866 sub denumirea de Societatea Literară Română, devenită la data
de 1 august 1867 Societatea Academică Română, iar
în anul 1879 Academia Română. Conform statutului, rolul principal
al Academiei constă în cultivarea limbii și literaturii române, stabilirea
normelor de ortografie obligatorii ale limbii române, studierea istoriei
naționale române și cercetarea în cele mai importante domenii științifice.
Academia se compune din membri titulari, membri corespondenți și membri
de onoare, cu toții aleși pe viață. Calitatea de membru poate fi acordată și
post-mortem. Academia este o instituție finanțată, în principal, de la bugetul
de stat și care funcționează autonom. Surse secundare de finanțare pot fi
activitățile proprii sau exploatarea propriului patrimoniu, precum și
donațiile. Are 3 filiale, la Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. În subordinea sa
se află circa 60 de instituții prestigioase și centre de cercetare din
România.
Înfiinţată
în data de 6 august 1867, la un an dupa fondarea Societaţii Academice
Române, Biblioteca Academiei Române a avut de la început
misiunea de a aduna şi conserva în colecţiile sale fondul naţional de
manuscrise şi tipărituri, ilustrând istoria şi cultura românească, precum şi
istoria şi civilizaţia universală. Bibliotecă naţională, colecţiile sale
au o structură enciclopedică, începând cu cele mai vechi texte în limba română
sau în limbile de cancelarie şi cult care au circulat în interioriul spaţiului
românesc, până la ultimele publicaţii de orice tip şi pe orice suport.
Biblioteca Academiei Române este ctitoria mai multor generaţii de cărturari
care, prin donaţii şi o intensă politică de achiziţii, au contribuit la
propăşirea ei. Beneficiară a Depozitului Legal din 1885, are în atribuţiile
sale publicarea bibliografiei retrospective a cărţii şi periodicelor româneşti,
precum şi a unor bibliografii speciale, cum ar fi Bibliografia Mihai Eminescu
sau Bibliografia Războiului de Independenţă, servind documentarea şi cercetarea
asupra ştiinţei şi culturii române. Fondurile sale se cifrează la peste
14 milioane de unităţi, dintre care 3600000 monografii şi 5300000 publicaţii
seriale. Colecţiile speciale, aflate în patrimoniul Bibliotecii Academiei
Române, îi asigură acesteia un loc de frunte printre instituţiile de acest fel
din România. Dintre ele, colecţia de manuscrise este cea mai bogată din ţară,
iar colecţiile Cabinetului de Stampe, cele ale Cabinetului de Numismatică, ale
Cabinetului de Muzică şi ale Cabinetului de Hărţi sunt adevărate puncte de
referinţă în domeniu. Biblioteca Academiei efectuează schimburi de
publicaţii cu alte academii, instituţii ştiinţifice, de învăţământ superior şi
biblioteci din străinatate şi coordonează activitatea schimbului de publicaţii
a altor unităţi ale Academiei Române, fiind în acelaşi timp nucleul unei vaste
reţele formată din bibliotecile filialelor Academiei Române şi ale institutelor
de cercetare ale acesteia. De asemenea, Biblioteca Academiei Române este
biblioteca depozitară a publicaţiilor ONU. Pentru menţinerea la zi a colecţiilor
sale şi pentru a răspunde necesităţilor unei biblioteci moderne, Biblioteca
Academiei Române şi-a axat politica de achiziţii a publicaţiilor străine nu
numai pe achiziţii directe ci, în primul rând, pe schimbul internaţional. În
acelaşi timp, legatele şi donaţiile unor mari personalităţi au constituit o
importantă sursă de îmbogăţire a fondurilor bibliotecii.
Mihai Eminescu
Premiul de excelență - Eminescu
Cercul militar național
Clubul colecționarilor de medalii Mihai Eminescu
Mihai Eminescu (nume real Mihail
Eminovici) (născut 15 ianuarie 1850 la Ipoteşti, judeţul Botoşani şi
decedat la 15 iunie 1889 în Bucureşti) a fost un poet, prozator şi jurnalist
român, socotit de cititorii români şi de critica literară postumă drept cea mai
importantă voce poetică din literatura română. Eminescu a fost activ în
societatea politico-literară Junimea, şi a lucrat ca redactor la Timpul, ziarul
oficial al Partidului Conservator. A publicat primul său poem la vârsta de 16
ani, iar la 19 ani a plecat să studieze la viena. Manuscrisele poetului Mihai
Eminescu, 46 de volume, aproximativ 14000 de file, au fost dăruite Academiei
Române de Titu Maiorescu, în şedinta din 25 ianuarie 1902. Eminescu a fost
internat în data de 3 februarie 1889 la spitalul Mărcuţa din Bucureşti şi apoi
a fost transportat la sanatoriul Caritas. În data de 15 iunie 1889, în jurul
orei 4 dimineaţa, poetul a murit în sanatoriul doctorului Şuţu. În 17 iunie a
fost înmormântat la umbra unui tei din cimitirul Bellu – Bucureşti. A fost ales
post-mortem (28 octombrie 1948) membru al Academiei Române.
Inițial gravorii profesioniști ai Monetăriei Statului și Societății Numismatice Române, iubitori de Eminescu s-au reunit în Gruparea Colecționarilor de Medalii și Insigne Mihai Eminescu a Societății Numismatice Române (G.C.M.I. - M.E. a S.N.R.). Începând cu anul 2000 această grupare a organizat de două ori pe an, pe 15 ianuarie și 15 iunie, în Palatul Parlamentului din București, sala Constantin Brâncuși, Salonul Mihai Eminescu. Ulterior, la data de 30 ianuarie 2009, în cadrul Cercului militar național (fosta Casă centrală a Armatei) s-a constituit Clubul colecționarilor de medalii "Eminescu", care a inițiat baterea unor noi insigne și medalii în memoria poetului național român. Sus admiri logo-ul Clubului colecționarilor de medalii "Eminescu" din cadrul Cercului militar național din București.
E.G.R. - Juriul - 1906 (Expoziția generală română)
Anul jubiliar 1906 a avut o însemnătate aparte în
istoria românilor: se împlineau, 40 ani de domnie a lui Carol I şi 25 ani de la
proclamarea Regatului României dar şi 1800 ani de la cucerirea Daciei de către
împăratul Traian. Comemorarea celor patru decenii de domniei ai regelui a fost
ilustrată de numeroase manifestări ce au avut ca trăsătură comună participarea
reprezentativă a românilor din Regat şi din celelalte provincii româneşti, din
afara hotarelor, capitala căpătând atributul de centru al românismului. Pentru
a marca un astfel de eveniment s-a luat hotărârea organizării unei expoziţii
naţionale în Bucureşti. Au fost luate în calcul mai multe locaţii precum
Cotroceni sau şoseaua Kiseleff, însă decizia a fost luată pornind de la idee mai
veche, din 1894, de transformare a câmpiei mlăştinoase a Filaretului – numit
Câmpul Libertăţii în 1848 – într-un parc naţional care să găzduiască expoziţia
aniversară. La 3 mai 1905 Adunarea Deputaţilor şi la 5 mai 1905 Senatul au
votat proiectul de lege ce autoriza Guvernul să organizeze în Bucureşti o
„Expoziţiune Naţională – expoziţie la care sub anumite condiţiuni şi din
anumite considerente au fost invitate să participe şi unele naţiuni străine”.
Comisarul General al Expoziţiei a fost numit Dr. Constantin I.Istrati, membru
al Academiei, profesor la Universitatea din Bucureşti, senator şi fost
ministru. Lucrările au demarat la 15 mai 1905, iar fundaţiile pentru
Palatul Artelor la 16 august 1905. Intârziată de ploi torenţiale, inaugurarea
Expoziţiei s-a făcut marţi, 6 iunie 1906, la orele 10, de către regele Carol I,
alături de care se afla regina Elisabeta, principele Ferdinand şi principesa
Maria. 100 de trambiţaşi au sunat primirea, iar tunurile de la bateria Calafat
au tras 21 lovituri. Inaugurarea solemnă a avut loc Arenele Romane unde regele
a fost întâmpinat de membrii Guvernului, preşedinţii Camerelor, primarul
capitalei, delegaţi ai Comisiei Europene a Dunării, iar ca invitaţi de onoare
se aflau şi membrii corpului diplomatic, oaspeţi străini, excepţie făcând
ambasadorul Turciei, Kiazim Bey, absent ca urmare a prezentării în Expoziţie a
bateriei Calafat din Războiul de Independenţă şi a diferitelor trofee capturate
cu această ocazie. Efortul organizării în 11 luni al expoziţiei a fost arătat
în discursul de inaugurare rostit de ministrul Agriculturii, Industriei,
Comerţului şi Domeniilor, Ion Lahovari: „am tăiat dealuri, am secat bălţi, am
umplut o vale, am săpat un lac mare şi în mai puţin de un an am scos la lumină
parcul şi grădina expoziţiei. Suprafaţa totală a expoziţiei: 41 ha, pământ
mutat 575.000 m3, construcţii definitive şi provizorii 35.000 m2,
plantaţii de copaci mari 4.000, brazi şi copaci mici 90.000”. Poarta de la
intrarea în parc era în formă de arc de triumf, iar pe aceasta stătea scris:
„credinţă, prevedere, muncă, economie, ştiinţă, pricepere, voinţă, cultură”,
iar sub formă de arc „Expoziţiunea Generală: 106; 1866 – 1906 Domnie
Glorioasă”. Numeroasele pavilioane, circa 165, erau destinate a prezenta
evoluţia României, în plan economic, politic, militar şi cultural în perioada
1866 – 1906. Au fost construite pavilioane ce reprezentau Primaria, Camera de
Comerţ, Palatul de Industrie, Lucrărilor Publice, Pavilionul de Agricultură,
Industria Casnică, Minele, Carierele şi Domeniile, Pavilionul Poştei ş.a.,
arhitectura clădirilor fiind inspirată din diferite monumente arhitecturale
reprezentative ale culturii şi istoriei românilor. Astfel, Pavilionul Regal a
avut ca model mănăstirea Cozia, iar Pavilionul Penitenciarelor un castru roman ce
amintea de latinitatea românilor. Biserica Cuţitul de Argint a fost construită
ca o copie a bisericii ieşene Sf. Nicolae, ctitorită de Ştefan cel Mare la
1491. A fost reconstituită mănăstirea Hurezu din Vâlcea şi Cula
(casa-fortăreaţă construită de către boieri pentru a se apăra de atacurile
turcilor şi tătărilor), copiată după cula familiei Greceanu din acelaşi judeţ.
Centrul expoziţiei îl reprezenta Palatul Artelor, numit şi „Muzeul Trecutului
Nostru” şi devenit Muzeul Militar. In spatele Palatului Artelor a fost
reconstituită Casa de la Poradim, în care a locuit Carol I în timpul războiului
din 1877 – 1878, despre care Ion Lahovari spunea: „din căsuţa din gard şi lut a
ieşit edificiul măreţ al României de sine stătătoare şi al Regatului Român”. Din motive politice au fost atribuite pavilioane unor ţări
străine precum Italia, Elveţia, Franţa, Germania, dar şi Comisiei Europene a
Dunării, care găzduia o hartă în relief a Dunării ce prezentă lucrările
executate la gurile Dunării în 50 ani de existenţă a Comisiei. Pavilionul
Austriei era asezat în faţa celui al Ungariei şi „încorpora” ca o anexă
Pavilionul Bucovinei (construit în forma bisericii din Rădăuţi), urmând
pavilioanele românilor din Transilvania şi Ungaria, din Basarabia, Macedonia şi
Banat. De asemenea a fost construit un lac, insule, o cascadă, o peşteră şi
diferite statui şi ansabluri statuare, un cinematograf, o grădină zoologică,
tobogan etc. Au existat totodată şi pavilioane ale unor intreprinderi
private româneşti şi străine. Trebuie remarcate Turnul lui Vlad Ţepes, un
turn de apă, construit după modelul castelului de la Cheia Argeşului. A fost
reconstituită şi o moschee cu altarul îndreptat spre Mecca (mutată astăzi în
zona Pieptănari). Viceprimarul Romei, şeful delegaţiei Primăriei Romane, a
dăruit oraşului Bucureşti o copie a Lupoaicei Capitoline, ce a fost amplasată
în Palatul Artelor şi care ulterior a avut diferite locaţii (astăzi ea se află
în Piaţa Romană). Printre oaspeţii sosiţi la inaugurare a fost şi o delegaţie a
consiliului comunal al Vienei condusă de primarul Carol Lueger, care a
declarat: „Am venit în România spre a cunoaşte acest popor pentru care nutresc
de mulţi ani cele mai mari simpatii. Vă mulţumesc pentru această primire
prietenească, care mă onorează foarte mult şi de la care nu m-am aşteptat.
Trăiască poporul român!” Ca simplii vizitatori sau ca participanţi la acţiunile
culturale, au venit români atât din Regat cât şi din afara graniţelor, din
Bucovina, Transilvania, Banat, dar şi românii macedoneni. Singurii care nu au
putut participa au fost românii basarabeni, ei neprimind aprobarea puterii
ţariste. In Pavilionul Transilvaniei au fost prezentate, printre altele,
tablouri istorice prezentând marea adunare de la Blaj din 1848, fruntaşii
Memorandumului, un grafic cu situaţia demografică preponderent românescă,
acestea fiind şi motivele pentru care oficialităţile ungare s-au opus până în
ultimul moment la participarea românilor din Transilvania la expoziţie. „Veneau
zilnic reprezentanţii românimii nelibere, primiţi cu o fanatică iubire la gară
şi întovărăşiţi de o nebună bucurie când cetele lor cu mândre costume de acasă
defilau pe Calea Victoriei, în ciuda celor de la Budapesta şi poate a multora
din Viena, care n-aveau ce face când un suveran aliat îşi organiza serbarea cuvenită
şi astfel, simulau că nu văd nimic” scria Nicolae Iorga. La 23 noiembrie a fost
închisă oficial prima mare expoziţie naţională dar de nivel internaţional, ce
se înscria în şirul expoziţiilor universale din acea perioadă (Paris, Liege
etc). Cheltuielile se ridicau la 6600000 lei, veniturile la 1500000 lei la care
se adăugau 3000000 lei parcul, dar şi o mişcare comercială foarte vie ce s-a
resimţit în sporul resurselor indirecte. Bucureştii anului 1906 „deveniseră, în
adevăr, capitala poporului românesc” scria Nicolae Iorga. Insigna postată aici
a fost destinată a fi purtată de membrii juriului. Insigna confecționată din
alamă emailată prezintă în câmpul central trei benzi verticale, emailate în
culorile drapelului național. Peste o bandă orizontală galbenă este aplicată
inscripția cu litere negre de tipar înalte de 5 milimetri – JURIU. Deasupra
acestei benzi orizontale este aplicată inscripția cu litere mari de tipar, înalte de 6,5
milimetri, EGR (Expoziția generală a României), iar dedesubt 1906 (înălțime 5 milimetri - anul
organizării expoziției). Marginea insignei este împodobită cu două ramuri de
măslin dispuse simetric. Insigna are forma aproximativ rotundă, cu diametrul de
38 milimetri, grosimea de 2 milimetri și cântărește 18,9 grame. Insigna a fost
realizată de firma RADIVON din București.
Insigna - Suvenir de la Expoziție - 1906
Spre aducere aminte
vizitatorii puteau să-și achiziționare la un preț modest insigna Souvenir de la
Expoziție 1906.
Insigna - A.C.S. Berceni (Asociația clubul sportiv)
Privim spre viitor
A.C.S. Berceni (Asociația Clubul Sportiv Berceni) a
fost un club de fotbal din localitatea Berceni, azi cartier al
municipiului București, care a evoluat cel mai sus în Liga a II-a. Cele mai
bune rezultate ale clubului au fost obținute în Liha a III-a: locul 2 (sezonul
2009 – 2011) și locul I (sezonul 2012 -
2013). Clubul a beneficiat de un stadion propriu cu 2700 locuri pe scaune,
culorile tradiționale ale echipamentului de joc fiind roșu (pentru jocurile
acasă) și alb (pentru jocurile în deplasare). Clubul a fost înființat în anul
1957 iar la data de 17 noiembrie 2016 s-a retras din campionat.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și câteva locuri frumoase ale Bucureștiului de acum
sau altădată și chiar unele trimiteri poștale ilustrate.
Casa dotațiunii oastei
Biserica Bucur
Biserica Crețulescu
Biserica Sfântul Spiridon
Biserica Sfinții Voivozi
Biserica Stavropoleus
Casa Monteoru
Casa Radio
Casa Alimăneșteanu
Casa Anticarilor
Catedrala Sfântul Iosif
Fântâna Miorița
Berăria Gambrinus
Casa Langhaus
Biserica luterană
Casa Emil LahovaryBiserica Domnița Bălașa
Circul de stat
Banca Belgia
Biserica grecească
Academia de comerț și Cafe High Life
Arsenalul
Biserica Sfântul Gheorghe
Capela Liceului Mihai Viteazu
Palatul regal
Magazinul general de Paris
Palatul funcționarilor publici
Palatul Liga culturală
Palatul studenților în medicină și tinerimea română
Palatul telefoanelor
Spitalele brâncovenești
Spitalul Colței
Statuia lui Lascăr Catargiu
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Hastings Kamuzu Banda, președinte al statului Malawi,
a trăit între anii 1896 - 1997 și a condus între anii 1966 - 1994
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Hastings Kamuzu Banda, președinte al statului Malawi,
a trăit între anii 1896 - 1997 și a condus între anii 1966 - 1994
Câteva vignete de pe acțiuni italienești
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 15.05.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu