Municipiul ARAD este
reședința și cel mai mare oraș al judeţului Arad, situat pe cursul
inferior al râului Mureş, în vestul României. El numără
aproximativ 150000 de locuitori. Municipiul Arad constituie pentru vestul
României un punct important în ceea ce privește industria, și este de asemenea
un nod important în transporturile feroviare, rutiere, având și aeroport.
Istoria Aradului este una îndelungată care începe cu primele așezări umane
pe actuala vatră a orașului, în nordul râului Mureș și mai apoi cu
apariția primei cetăți de pământ situată la Vladimirescu, în jurul
secolului al X-lea. Prima atestare documentară a zonei Aradului ne
parvine din anul 1028. Sus am postat stemele interbelică, comunistă și actuală
dar și drapelul actual al municipiului de pe Mureș.
Deasupra admiri un colaj de imagini
ale aceleași zone din municipiul Arad, realizate la o distanță în
timp, de mai bine de 100 de ani, în speță Clădirea cu farmacie la parter.
Biserica
evanghelică luterană din Arad (vezi imaginile anexate) a fost ridicată în anii 1905 - 1906 în stil
neogotic, după planurile arhitectului Szántay László. În Arad este cunoscută
sub numele de Biserică Roşie, datorită cărămizilor decorative de culoare roşie
cu care au fost acoperite zidurile.
Se remarcă portalul bogat, turnul ascuţit,
altarul dreptunghiular şi orga electropneumatică, lucrată la Timişoara. Turnul
principal ar bisericii are o înălţime de 46 m.Vitralii sunt executate în același
stil neogotic de artistul Josef Polka din Budapesta, amvonul este realizat de
sculptorul György Orr din Cașovia, iar pictura altarului aparține pictorului J.
Umlauf. Orga bisericii, de tip Wegensstein, orgă electropneumatică, a fost
lucrată la Timișoara și instalată în anul 1927.
La inaugurare, biserica a avut
trei clopote în greutate de 1590 kg. În timpul primului război mondial, din
dispoziția autorităților, au fost topite două din cele trei clopote pentru ca
din bronzul lor să se facă proiectile. A rămas doar clopotul “fa”, pentru
chemarea credincioșilor. Clopotele au fost turnate în atelierul turnătoriei
Hönig din Arad, renumită pentru lucrările de turnare în bronz în zona aceasta.
xxx
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insignă specialist clasă - automobile militare
Forțele
militare ale oricărui stat, deci și ale țării nostre, sunt categorisite pe
diverse specialități militare de pregătire și instruire. În baza unor bareme
dinainte stabilite militarii sunt testați periodic asupra nivelului de
pregătire și, dacă corespund acestor bareme, sunt declarați specialiști de
clasă și distinși cu insigne de Specialist
de clasă 1, 2 sau 3, diferite ca model de la o specialitate militară la
alta. Obținerea unei asemenea distincții, meritorii atrage uneori după ea o
promovare în funcție și întotdeauna o creștere neînsemnată a soldei lunare.
Personalul militar care deserveşte şi întreţine tehnica auto face
parte din corpul automobiliştilor
militari. Se ştie că autocamioanele militare au un rol esenţial în
realizarea asigurării de luptă în teren. Automobiliştii militari deservesc şi tehnica specială de luptă,
precum tancuri, transportoare blindate, maşini de luptă ale infanteriei ori
autospeciale din diferite arme (chimic, transmisiuni, etc).
Insigna - Jocuri internaționale
Federația română de hochei
Federaţia română de hochei s-a înfiinţat în anul 1924. Pe
parcursul timpului s-a despărţit în Federaţia română de hochei pe gheaţă şi
Federaţia română de hochei pe iarbă, două foruri sportive naţionale tutelare
distincte care se ocupă de organizarea şi dezvoltarea competiţiilor sportive
specifice fiecărei federaţii. Deasupra am postat logo-ul Federaţiei române de hochei
pe gheaţă şi o poză frumoasă din acest sport.
Uniunea Camerelor de Agricultură - Expoziția 1927
Pentru
susţinerea şi protejarea intereselor agriculturii, zootehniei şi silviculturii
au fost înfiinţate, prin Decretul regal nr. 1209 din 13 aprilie 1925, la nivel
judeţean Camere agricole judeţene, iar la nivel central Uniunea Camerelor de Agricultură. Uniunea Camerelor de Agricultură
avea sediul în Bucureşti, iar sursele de venit proveneau din impozitul
adiţional pe veniturile proprietăţilor agricole şi forestiere, o cotă de 2% din
venitul pădurilor, o cotă de 25% din excedentul izlazurilor comunale,
veniturile anuale ale loturilor agricole, zootehnice şi apicole aparţinând
Ministerului Agriculturii şi Domeniilor.
Prin Decretul regal nr. 977 din 28
aprilie 1936, s-a stabilit ca veniturile Uniunii să reprezinte cota de 10% din
veniturile Camerelor de agricultură. Uniunea Camerelor de Agricultură a fost
constituită cu scopul de a realiza o acţiune unitară a Camerelor de Agricultură
judeţene în domeniul agriculturii, având ca atribuţii:
- îndrumarea şi coordonarea activităţii Camerelor de agricultură, reprezentarea intereselor agriculturii în relaţia cu diverse instituţii publice,
- avizarea proiectelor de legi şi regulamentelor privind agricultura, silvicultura,
- politicile vamale şi de transport,
- susţinerea şi înfiinţarea de şcoli de agricultură,
- organizarea de expoziţii, concursuri, călătorii de studii, pe teme agricole,
- colectarea de date statistice referitoare la agricultură, zootehnie și silvicultură.
Uniunea Camerelor de Agricultură şi-a încetat
activitatea în ianuarie 1938, fondurile acestei instituţii fiind puse la
dispoziţia Ministerului Agriculturii şi Domeniilor. Fostele Camere de
Agricultură județene își au azi corespondentul în Direcțiile Agricole județene.
Insigna - Tehnician fruntaș
C.C. al sind. sfat pop. și gosp.com.
(Comitetul central al sindicatelor, sfatul popular,
gospodăria comunală) - aproximativ
După instaurarea comunismului
în România, regimul a instituit un amplu ansamblu de măsuri de
convingere-impunere-schimbare a conștiinței cetățenilor. Se vorbea despre
“formarea omului nou, constructor și apărător devotat al cuceririlor
revoluționare ale poporului.”Se cerea astfel o eficiență sporită în toate
domeniile de activitate dar și economii de orice fel, “la sânge”. În acest scop
s-a instituit un sistem stufos de insigne și decorații pentru distingerea
oamenilor cu merite în aceste domenii. Aceste distincții acopereau toate
domeniile de activitate, erau confecționate de metal mort, fiind strident
colorate și încărcate cu simboluri comuniste. Și insigna Tehnician fruntaș face parte din acest ansamblu de distincții. De
pe insignă nu lipsesc instrumentele tehnicianului (distanțierul, șublerul și
nivela), fondul roșu al inscripției și laurii de pe margine care simbolizează
“victoria finală” în efortul de creare a “societății socialiste multilateral
dezvoltate” și a “omului nou”.
1 Clasa Dacia 1300 - Tour d'Europe '84
(Turul automobilist al Europei 1984)
Turul Europei 1984 a fost un raliu auto la care au participat diferite automobile printre
care și autoturismul românesc Dacia, Turul s-a desfășurat în perioada 12 – 21
octombrie 1984 pe un traseu de 4500 kilometri prin orașele Einbeck (RFG) –
Praga (Cehoslovacia) – Budapesta (Ungaria) – Oradea (România) – Belgrad
(Iugoslavia) – Munchen (RFG) – Bad Pyrmont (RFG). La competiție au participat
echipaje și autoturisme din RFG, Cehoslovacia, Austria, Ungaria, România,
Iugoslavia. La acest raliu România a fost reprezentată de trei echipaje după cum
urmează:
Dacia 1301 Turbo (Nicu Grigoraș din
Pitești și Dacian Banca din Cluj), Dacia 1301 (Ludovic Balint din Brașov și Constantin
Zărnescu din Pitești) și Dacia 1301 Sport (Ștefan Vasile din București și
Ovidiu Scobai din Pitești).
____________ooOoo_____________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
DIN INDUSTRIA BANCARĂ
Acție una mie (1000) lei 1942 "BANCA ANDREIANA"
Societate anonimă în Rășinari, județul Sibiu
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
Două detalii vignetă de pe acțiuni haitiene
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 26.04.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu