Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea austriacă BAD ISCHL,
renumită stațiune, bundeslandul AUSTRIA SUPERIOARĂ,
câteva trimiteri poștale, vederi aeriene, vederi generale,
un jeton și două insigne locale.
Biserica Calvarul
Castelul de marmură
Biserica Fecioara Maria
Vila Le Har
Biserica parohială
Bustul dr,Franz Wirer
Biserica Sfântul Ilie
Hotelul Bad Post
Biserica Sfântul Nicolae
Muzeul
Poșta
Școala Johann Nestroy
Teatrul
Vila imperială
Trimiteri poștale
Vederi aeriene
Arhitectură locală
Vederi generale
Set 2 insigne locale
Jeton local
xxx
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx___________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN JUDEȚUL BOTOȘANI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Expoziția filatelică și numismatică - Botoșani 9 - 19.5.1985
Filiala A.F.R. Botoșani 9 mai (Asociația filateliștilor români)
Filatelia este un hobby
foarte personal, iar popularitatea sa este determinată de faptul că este
flexibil faţă de necesităţile colecţionarului. Înainte de apariţia mărcii
poştale, costurile livrării scrisorilor erau achitate de destinatar. Realizarea
primelor mărci poştale a revoluţionat serviciile poştale deoarece funcţia
de bază a timbrelor o reprezintă plata în avans a unui serviciu poştal. De-a
lungul timpului, această funcţie s-a diversificat, dar se bazează pe acelaşi
principiu. Mărcile poştale îndeplinesc trei roluri principale: chitanţă cu o
anumită valoare pentru o plată în avans a unui serviciu poştal, mijloc de
celebrare şi promovare a patrimoniului naţional şi piesă de colecţie. Dar mai
presus de orice, marca poştală este un veritabil ambasador al istoriei,
culturii şi civilizaţiei umane, deoarece, forma şi funcţia sa îi conferă
libertate de mişcare şi posibilitatea de a transmite informaţii în toate
colţurile lumii. Timbrul capătă valoare în ochii privitorului fiind totodată o
plăcere pentru ochi, prin frumuseţea desenului, a culorii şi a tehnicii de
tipărire dar şi un studiu al istoriei, culturii şi civilizaţiei întregii lumi,
deoarece îţi poate dezvălui detalii despre evenimente, persoane şi locuri, dar
mai ales drumul parcurs de un plic până la destinaţie. Primul timbru din lume a
apărut în Marea Britanie şi s-a numit Penny Black.Filiala A.F.R. Botoșani 9 mai (Asociația filateliștilor români)
Filatelia poate
fi definită ca studiul şi colecţionarea produselor filatelice, în special a
timbrelor. Dar filatelia înseamnă mai mult decât o simplă preocupare pentru
frumos. Provocare, informaţie, prietenie şi amuzament sunt doar câteva din
caracteristicile unuia dintre cele mai populare hobby-uri din lume, filatelia.
De peste 150 de ani, colecţionarea timbrelor este una din preocupările
familiilor regale, vedetelor de film, celebrităţilor din lumea sportului şi a
altor persoane din viaţa publică.
Optsprezece ani mai târziu,
la 15 iulie 1858 a apărut prima emisiune de mărci poştale româneşti intitulată
Cap de bour. Emisiunea a fost tipărită în Moldova şi reproduce semnul
heraldic de pe stema statului. Prima emisiune de mărci poştale din spaţiul
românesc este formată din patru valori: 27, 54, 81 şi 108 parale. Colecţionarea
mărcilor poştale a avut un puternic impact in ţara noastră. Acest hobby
european a ajuns în spaţiul românesc în jurul anului 1865, în perioada de
domnie a lui Alexandru Ioan Cuza. În acea perioadă, colecţionarii individuali
sau comercianţii de tutun vindeau primele noastre mărci poştale: Cap de Bour,
Principatele Unite sau Cuza. Nevoia de comunicare între colecţionarii de timbre
a dus la organizarea lor în diverse societăţi şi cluburi filatelice, acestea
având o activitate intensă, în special la începutul secolului al XX-lea.
Astăzi, timbrul reprezintă, alături de drapel, imn, stemă şi monedă unul
dintre simbolurile noastre naţionale.
Ziua de 9
mai
este cunoscută drept Ziua Victoriei
Coaliției Națiunilor Unite în cel de-Al Doilea Război Mondial, reprezentând
semnarea actului de capitulare necondiționată a Germaniei naziste, fapt care a
dus la încheierea în Europa a celui de-al doilea război mondial. Cele
mai multe țări din estul Europei, printre care și România, dar și statele care
au aparținut fostei URSS sau fostei Iugoslavii sărbătoresc Ziua Victoriei la 9
mai, în timp ce în Marea Britanie, Franța, Slovacia, Cehia, Norvegia, Țările
Baltice și în unele regiuni din Germania, Ziua Victoriei este sărbătorită în
ziua de 8 mai. Oficial semnarea actului de capitulare a avut loc la 7
mai 1945, ora locală 02.41, în clădirea unui liceu din orașul francez Reims,
unde își avea cartierul general Forța Expediționară Aliată aflat sub conducerea
generalului american Dwight D. Eisenhower. La dorința expresă a
conducătorului sovietic Iosif V. Stalin, în noaptea de 8 spre 9 mai 1945,
procesul de capitulare a Germaniei a fost reluat în cartierul general al
armatei sovietice din Belin-Karlhorst. De această dată, documentul a fost
semnat de către Wilhelm Keitel din partea Înaltului Comandament German, de
mareșalul britanic Arthur William Tedder din partea Forței Expediționare Aliate
și, în calitate de martori, au semnat generalul American Carl Spaatz și
generalul francez Jean de Lattre de Tassigny. În
urma semnării actului de capitulare necondiționată a Germaniei naziste s-a
încheiat, în Europa, cel mai mare conflict din istorie, în care și-au pierdut
viața peste 60 de milioane de oameni, militari și civili. Pentru prima dată,
pierderile civile sunt mai mari decât cele militare. Urmările războiului,
inclusiv schimbările geopolitice, culturale și economice, au fost fără
precedent. Cel de-al doilea război mondial a luat sfârșit odată cu capitularea
Japoniei, în urma bombardamentelor nucleare asupra orașelor Hiroshima și
Nagasaki (6 și 9 august), armistițiul fiind semnat la 2 septembrie, pe puntea
cuirasatului Missouri. Sacrificiul de sânge al României în campania vestică se ridică la aproape 170000 de vieți spulberate, ca să nu mă refer și la pierderile materiale suferite.
Insigna (Mihai Eminescu)
Biblioteca jud. "M.Eminescu" Botoșani
15 ianuarie 1850 - 2010
Progresul cultural al Botoşaniului
din a doua jumătate a secolului al XIX-lea, impunea înfiinţarea, alături de
celelalte lăcaşuri de cultură (liceu, teatru, societăţi culturale) şi a unei
biblioteci publice. Acest lucru s-a infăptuit din iniţiativa lui Th. Boian,
unul dintre primarii cei mai inimoşi şi luminaţi pe care i-a avut oraşul
Botoşani în secolul trecut, prin Hotărârea Consiliului Municipal ce poartă data
de 18 martie 1882. În mod oficial, ea a fost inaugurată la 14 noiembrie
1882, în localul Şcolii nr. 1 de baieţi "Marchian". Primul său
bibliotecar a fost V. Nadejde, învăţător, viitor membru fondator al Ateneului
botoşănean. Pe actele de corespondenţa ale bibliotecii este imprimată o
ştampilă, special confecţionată, cu înscrisul "Romania Biblioteca din
Botoşani 1882". În 1885, biblioteca publica se contopeste cu cea a
Liceului Laurian. Chiar daca, în documentele de arhivă, exista puţine date
concrete despre evoluţia lecturii publice în perioada 1886-1904, biblioteca
publica este mereu prezentă în viaţa spirituală a comunităţii. In 1917 când
biblioteca liceului a ars, va arde şi biblioteca publică cu toată zestrea
ei. După război începe refacerea fondului de carte şi în 1920 ea are: 970
volume consultate şi 1720 cititori. In 1931 creşte numărul de volume ale
bibliotecii (mai ales prin donaţii), în felul acesta, ea putând să desfăşoare o
activitate mai bună: 2368 cititori, 1973 volume consultate. Din anul 1934 găsim în documente
denumirea de bibliotecă comunală, funcţionând în localul Primăverii din strada
Armeană nr. 11. Multe personalităţi îşi donează acum parte din bibliotecile
personale, acestei biblioteci (savantul Gr. Antipa înzestrând-o cu 2000
volume). În 1943 Biblioteca comunală îşi schimbă sediul în casele Tălmaciu,
strada Calea Naţională nr. 275. Ea a fost printre primele instituţii culturale
din oraş refăcute imediat după eliberare. Ziarul "Clopotul" din
1.02.1945, consemnează: "Nu este o întâmplare că în acest oraş există
cea mai mare bibliotecă din nordul Moldovei, conţinând un număr însemnat de
cărţi rare şi deosebit de valoroase. După bombardamentul hitlerist, tinerii
botoşăneni au adunat din case părăsite, de sub ruine, de pe uliţe, de
pretutindeni, cărţi răvăşite", din care, unele se regăsesc în
patrimoniul bibliotecii de azi. În mai 1948, conform unui proces verbal de
predare-primire a mobilierului şi a unui număr de 15.478 volume, putem vorbi de
existenţa unui fond inventariat, o parte din acesta păstrându-se în colecţiile
actuale. În 1951, biblioteca publică din Botoşani, ce purta denumirea de
"Biblioteca comunală" devine bibliotecă regională, iar în 1952,
conform noii împărţiri administrativ-teritoriale, se transformă în bibliotecă
raională.În anul 1968, categoria este de bibliotecă municipală, iar din 1974 şi
în prezent, bibliotecă judeţeană. Prin decret prezidenţial în noiembrie 1982,
la împlinirea a 100 de ani de existenţă bibliotecii i se acordă titlul de Biblioteca Judeţeană "Mihai
Eminescu". Cu o creştere
medie anuală de 18000 volume, patrimoniul actual este constituit din
aproximativ 500000 unităţi bibliotecare (cărţi, periodice, discuri, diafilme,
diapozitive, hărţi, standarde, material audio-video etc.), iar numărul
utilizatorilor activi a depăşit cifra de 150000. Aceasta dovedeşte că Botoşaniul
îşi păstrează tradiţia de oraş cultural. Dorinţa de studiu şi lectură în
continuă dinamică, face din instituţia noastră un reper important în viaţa sa
spirituală. Prin aşezarea sa geografică oraşul nostru se află destul de departe
de marile centre culturale ale ţării. De aceea ne străduim permanent ca prin
fondul de publicaţii şi informaţiile obţinute prin mijloace moderne să
satisfacem cerinţele cele mai diverse ale utilizatorilor noştri.
Insigna - Zilele Teatrului Mihai Eminescu la Botoșani
Ediția a I-a octombrie 2006
Insignă realizată de numismatul și colecționarul
Stelian Brânzei - Botoșani
La Botoșani prima reprezentație în limba
strămoșească a avut loc în 1838, când directorul Școlii Domnești, Nicolini,
asociat cu Costachi Caragiali a început o serie de reprezentanții. La 27
noiembrie 1838 se juca in al patrulea abonament „Uniforma lui Velington”
comedie într-un act de Otto von Kotzetbue. Afișul a fost scris de mână și în el
se anunță că „priveliștea” se va sfârși într-o pantomie în două acte „Troa
Diup” și începutul va fi punct la 6 jumătate ceasuri evropenești. În aceeași
iarnă trupa lui Nicolini a mai jucat piesa „Ștefan cel Mare” de Gh. Asaki și
„Plumper” sau „Amestecătorul în toate” de I.F. Junger. Sala de spectacole era
la Școala Domnească, unde încăpeau 40 de scaune. După zece ani, în iarna
1848-1849 mai mulți boieri și cucoane din Botoșani au jucat teatru pentru
scopuri filantropice, adunându-se suma de 1045 lei în folosul săracilor. În
stagiunea 1857-1858, s-a înființat o trupă teatrală moldovenească în Botoșani,
sub direcîia lui Costachi Bălăceanu și a pitarului Costachi Vasiliu. La 10 mai
o 1858, 70 de boieri și negustori adresează Ministerului de Interne o petiție
prin care cereau „înființarea și statornicirea unui teatru la
Botoșani”. Prin 1860 se construiește prima sală de teatru cunoscută sub
denumirea „Teatrul Petrache Cristea”, Botoșanii fiind astfel printre orașe din
țară care aveau o sală de reprezentanții teatrale după modelul celor din
Occident, cu scenă, doua rânduri de loji, parter, orchestră și celelalte
accesorii. Sala văruită în alb, era jumătate de elipsă, cu despărțiturile de la
loji din scândura vopsite cu alb, fără capitonaj și fără scaune, pe care
publicul și le aducea de acasă în seara reprezentanției. În mijlocul plafonului
atârna un candelabru uriaș, în care erau înfipte vreo două sute de lumânări de
parafină, ce trebuia coborât până jos pentru a putea fi aprinse lumânările.
Stalurile un fel de lavițe cu spătar erau rezervate numai bărbaților. Pentru
orice femeie ar fi fost o lipsă de respect să apară la teatru în stal. Trei
lovituri de butuc în dușumeaua scenei anunțau publicul că reprezentația va avea
să înceapă. Într-o astfel de sală, trupele de teatru străine care treceau prin
punctul de frontieră Burdujeni spre București și de acolo spre Constantinopol,
se abăteau de cele mai multe ori pentru una sau mai multe reprezentanții și la
Botoșani, oraș cu un public iubitor de teatru și mai presus de toate cu o
generație tânără entuziastă. În fiecare toamnă Botoșanii vedea sosind câte o
trupă de actori pentru stagiunea de iarnă! Trupele Pascaly, Alexandrescu,
Poenaru, Popescu, etc. În 1864, angajat ca sufleur al trupei
Vlădicescu-Tardini, era marele nostru botoșănean poetul Mihai Eminescu. El era
angajat și ca scriitor de roluri. Ediția a I-a octombrie 2006
Insignă realizată de numismatul și colecționarul
Stelian Brânzei - Botoșani
Insigna - Zilele Teatrului Mihai Eminescu la Botoșani
Ediția a IV-a octombrie 2009
Insignă realizată de numismatul și colecționarul
Stelian Brânzei - Botoșani
Ediția a IV-a octombrie 2009
Insignă realizată de numismatul și colecționarul
Stelian Brânzei - Botoșani
Pe scena acestui teatru a apărut și actori
străini: Adelina Patti- celebra stea de la Oprea din Paris în
1865. Alături de traduceri din germană sau franceză, erau pe atunci în
mare „favoare” primele lucrări dramatice din literatura română. Iată ce scrie
Veronica Micle despre piesa „Fântâna Blanduziei” de V.Alecsandri, prezentată de
Naționalul bucureștean în 1885 cu Aristița Romanescu și Constantin Nottara:
„... în Botoșani entuziasmul și ovațiile n-au lipsit”. După 1885, din cauza
deteriorării clădirii, spectacolele trupelor ce veneau de la Botoșani se dădeau
în „Sala meseriașilor”. Aici în 1900 însoțită de trupa : „Burgtheater” din
Viena, a dat două reprezentanții cu piesele „Hedda Gabler” și „Strigoii” de
Ibsen, marea tragediană Agatha Bârsescu. În 1901 ia ființă o nouă sală,
„Teatrul Popovici” după numele proprietarului. Aici au jucat Aglae Pruteanu în
„Nora” de Ibsen si „Dama cu camelii” de Al. Dumas-fiul, Ermette Novelli în
„Moartea civilă”, Constantin Tănase în opereta „Husarii la manevră”. Dar
necesitatea unui teatru pe măsura orașului care la început de secol era al
patrulea ca număr al locuitorilor după București, Iași și Galați, a preocupat
mereu pe edilii orașului. În ianuarie 1912 se constituie „Societatea pe
acțiuni-Teatrul Eminescu” având 75 de acționari și un capital de 400000 lei. La
23 septembrie același an, s-a pus piatra fundamentală a construcției acestui
„templu al artei”, care a fost terminată doi ani mai târziu. Clădirea, după
planul arhitectului Grigore Cerchez, în stilul eclectismului de școală
franceză, se compară prin proporții și bogăție a ornamentației cu Teatrul
Național din Iași. A fost inaugurată oficial în seara zilei de 21 decembrie
1914, cu piesa „Lorica noastră” a Naționalului bucureștean. De asemeni elevii
liceelor din localitate au prezentat un program artistic coruri, cântece,
dansuri populare și un tablou alegoric pe tema „Sărmanul Dionis”. Pe scena acestui
teatru au apărut figuri de seamă ale vieții artistice și culturale românești.
Aici a răsunat ultima oară în orașul său natal, cu ocazia „Congresului Ligii
Culurale” a răsunat vocea marelui savant Nicolae Iorga, care a ținut conferință
despre „Cum trebuie înțeles Eminescu” în care l-a cam combătut pe Călinescu. La
8 aprilie 1944, frumoasa clădire a Teatrului „Eminescu” este parțial distrusă
de un bombardament, după care este radical transformată între 1956-1958, când
se reconstruiește, astfel încât vechea compoziție nu mai poate fi identificată.
În septembrie 1958, se inaugurează noul Teatru
„Mihai Eminescu”. Prima stagiune artistică se deschide la 16 octombrie 1958
cu premiera piesei „Mielul turbat” de Aurel Baranga în regia lui Paul Sireteanu
și scenografia lui Constantin Piuliță. De atunci Teatrul „Mihai Eminescu” a
atras atenția și considerația întregii mișcări teatrale românești, aici
prezentându-se în premieră absolută operele lui Nicolae Iorga, Mihail Sorbul,
Eugen Lovinescu, Vasile Voiculescu, etc. Aici a văzut lumina rampei opera
dramatică a „Luceafărului”, patronul teatrului și al întregii spiritualități
românești.
Insignă (Mihai Eminescu)
Simpozionul național "Eminescu"
Carte - Cultură - Civilizație
Ediția a IV-a 15 iunie 2002 - Botoșani
Insignă realizată de numismatul și colecționarul
Stelian Brânzei - Botoșani
Mihai Eminescu (nume
real Mihail Eminovici) (născut 15 ianuarie 1850 la Ipoteşti,
judeţul Botoşani şi decedat la 15 iunie 1889 în Bucureşti) a fost un poet,
prozator şi jurnalist român, socotit de cititorii români şi de critica literară
postumă drept cea mai importantă voce poetică din literature română.
Insignă (Mihai Eminescu)
Simpozionul național "Eminescu"
Carte - Cultură - Civilizație
Ediția a V-a 15 iunie 2003 - Botoșani
Insignă realizată de numismatul și colecționarulStelian Brânzei - Botoșani
Eminescu a
fost activ în societatea politico-literară Junimea, şi a lucrat ca redactor la
Timpul, ziarul oficial al Partidului Conservator. A publicat primul său poem la
vârsta de 16 ani, iar la 19 ani a plecat să studieze la viena. Manuscrisele
poetului Mihai Eminescu, 46 de volume, aproximativ 14000 de file, au fost
dăruite Academiei Române de Titu Maiorescu, în şedinta din 25 ianuarie 1902.
Insignă (Mihai Eminescu)
Simpozionul național "Eminescu"
Carte - Cultură - Civilizație
Ediția a VIII-a 15 iunie 2006 - Botoșani
Insignă realizată de numismatul și colecționarulStelian Brânzei - Botoșani
Eminescu a fost internat în data de 3 februarie 1889 la spitalul Mărcuţa din
Bucureşti şi apoi a fost transportat la sanatoriul Caritas. În data de 15 iunie
1889, în jurul orei 4 dimineaţa, poetul a murit în sanatoriul doctorului Şuţu.
În 17 iunie a fost înmormântat la umbra unui tei din cimitirul Bellu –
Bucureşti. A fost ales post-mortem (28 octombrie 1948) membru al Academiei
Române.
Insigna - Mihai Viteazul - Primul unificator
mai - 1600 - septembrie
Biblioteca județeană "Mihai Eminescu" - Botoșani
Ziua națională a României
Mihai
Viteazul sau Mihai
Bravu (născut în anul 1558 la Târgu de Floci şi decedat la data de 9
august 1601 în Turda) a fost bănișor de Strehaia, stolnic domnesc şi ban al
Craiovei, apoi domnitor al Ţării Româneşti şi, pentru o perioadă, în anul 1600,
conducător de facto al tuturor celor trei ţări medievale care formează România
de astăzi: Ţara Românească, Moldova şi Transilvania.
În conformitate cu articolul 12, alineatul 2 din
Constituţia României, adoptată în anul 2003, data de 1 decembrie este ziua naţională a României.
Această zi a fost adoptată anterior, prin Legea nr.10 din 31 iulie 1990. La 1
decembrie 1918 Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia, constituită din 1228
delegaţi şi sprijinită de peste 100 000 de persoane adunate la eveniment din
toate colţurile Ardealului şi Banatului, a adoptat o rezoluţie care
consfinţeşte unirea tuturor românilor din Transilvania şi întreg Banatul cu
România. Ziua de 1
decembrie 1918 marchează bilanţul luptei pentru întregirea statală, care vine
să încununeze precedentele acţiuni ale fraţilor din Basarabia 27 martie 1918 şi Bucovina 28 noiembrie 1918. Poporul român a
valorificat conjunctura internaţională creată în urma primului război mondial
şi a ştiut să se afirme în contextul mişcării de eliberare a popoarelor şi al
victoriei principiului naţionalităţilor în Europa.
Rezoluţia votată de Marea Adunare
Naţională proclama: deplina libertate naţională pentru toate popoarele
conlocuitoare, egala îndreptăţire şi deplina libertate autonomă confesională,
înfăptuirea desăvârşită a unui regim curat democratic, desăvârşita libertate de
presă, asociere şi întrunire, libera propagandă a tuturor gândurilor omeneşti,
reforma agrară radicală precum și aceleaşi drepturi şi avantaje muncitorilor
români ca şi muncitorilor din statele europene dezvoltate. Legea Unirii a fost
ratificată prin decretul lege nr. 3631 din 11 decembrie 1918 de către regele
Ferdinand I şi votată în unanimitate de Adunarea Deputaţilor în şedinţa din 29
decembrie 1919.
Botoșani este reședința și cel mai mare
oraș al judeţului Botoşani. La 20 februarie 2009 se estima că municipiul
Botoşani ar avea o populație stabilă de 116110 locuitori. Oraşul este
așezat în partea de sud-vest a județului şi este atestat documentar de
pisania Bisericii armene Sf. Maria ce datează din anul 1350. Amplasat
la intersecția principalelor drumuri comerciale, de-a lungul vremii, Botoşaniul
a fost un înfloritor târg al Moldovei și un centru al producției meșteșugărești
româneşti. Orașul este atestat documentar de pisania Bisericii armene
Sfânta Maria care datează din anul 1350. Sus am postat stemele
interbelică, comunistă şi actuală ale oraşului, iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din Botoșani, din vremuri diferite.
Primăria
Biserica Popăuți
Casa C.Anchele
Cazarma Regimentului 8 Roșiori
Biserica Uspenia
Banca națională
Cazarma Batalionului 8 vânători
Casele Văsescu
Cazarma Infanterie 37
Externatul de fete
Gara
Școala israelită
Școala Markian
Școala medie
Spitalul unificat
Tribunalul
Casa Corpului didactic
Casa de cultură
Sediul întreprinderii Electrocontact
Judecătoria
Colegiul Național August Treboniu Laurian
Poșta
Prefectura
Botoșani este
un judeţ situat în nordul regiunii Moldova din România,
care face parte din regiunea de dezvoltare Nord-Est. Judeţul are suprafaţa
de 4986 km.p., numără aproximativ 450000 de locuitori şi are capitala în
municipiul cu acelaşi nume, Botoşani. Ca subunităţi administrative este compus
din 2 municipii - Botoșani, Dorohoi, 5 oraşe - Bucecea, Darabani, Flămânzi,
Săveni, Ștefănești 71 de comune. Deasupra am postat harta, stemele interbelică,
comunistă şi actuală ale judeţului, iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură ale județului Botoșani, din vremuri diferite.
Biserica Mogoșești (azi Ucraina)
Palatul comunal - Dorohoi
Parcul Aurora - Dorohoi
Școala de băieți nr.1 - Dorohoi
Seminarul Pimen Mitropolitul - Dorohoi
Strada Grigore Ghica V. V.
Uzina de fire și fibre sintetice - Săvinești
Proprietatea Vameșu - Dorohoi
Gimnaziul Grigore Ghica V. V.
Proprietatea G.G.Burghele - Dorohoi
_____________ooOoo____________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
ÎN LIMBILE ROMÂNĂ ȘI MAGHIARĂ
DIN INDUSTRIA BANCARĂ
Titlu de cinci acțiuni a 1000 de lei 1928 - total 5000 lei -
Cassa agricolă de păstrare Arad - Cenădana S.A.
(Societate pe acțiuni)
Detaliu vignetă de pe o bancnotă
fantezie din Slovacia
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 06.04.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu