1. Banca națională a Cambodgiei purcede la schimbarea bancnotelor comune destinate efectuării schimburilor economice.
Pentru exemplificare, aici admiri doar vechea și noua bancnotă de 10000 riel. Pe aversul vechii bancnote este reprezentat chipul lui Norodon Sihanouk iar pe revers Palatul regal camabodgian. Norodom Sihanouk a fost un rege al
Cambodgiei, care a trăit în perioada 31 octombrie 1922 – 15 octombrie 2012 și a
condus statul în perioadele 1941 – 1955 și 1993 – 2004.
Palatul Regal al Cambodgiei a fost construit din inițiativa regelui
Norodon Sihanouk la momentul mutării capitalei statului de la Oudong la Phnom
Penh. În perioadele când familia regală nu este prezentă palatul este deschis
spre vizitare publicului larg.
Pe aversul noii bancnote este reprezentat chipul lui Norodom Sihamoni iar pe revers templul Neak Pean. Norodom Sihamoni este actualul rege al
Cambodgiei. El s-a născut la data de 14 mai 1953 și conduce statul din anul
2004, fiind fiul cel mare al fostului rege Norodon Sihanouk și al reginei Monineath. El este instructor de dans clasic
și până la întronare a fost ambasadorul Cambodgiei la UNESCO.
Neak Pean (în traducere din limba khmeră - Șerpii
încolăciți) este un templu budist construit în secolul al XII-lea sub domnia
regelui Jayavarman VII. Templul este situat pe o insulă artificială circulară
din imediata vecinătatea a orașului Angkor – vechea capitală a imperiul khmer.
2. Banca națională a statului african Burundi la înlocuirea bancnotelor aflate în circulație. Pentru exemplificare aici îți prezint doar vechea și noua bancnotă de 10000 franci.
Deși bancnotele au designul complet diferit personajele prezentate pe avers sunt aceleași: Louis Rwagasore și Melchior Nadadaye.
Prințul Louis Rwagasore este un erou
național al luptei pentru independență națională a statului Burundi, care s-a
născut la data de 10 ianuarie 1932 și a decedat la data de 13 octombrie 1961.
Îmbrățișând doctrina naționalistă a ajuns chiar primul ministru al statului.
Pe aversul bancnotei noi este reprezentat chipul lui William Arrol iar pe revers Podul Forth. Sir William Arrol a fost un om
politic liberal și inginer constructor de poduri scoțian, care s-a născut la
data de 13 februarie 1839 și a decedat la data de 20 februarie 1913. El a
construit podul Fort.
Podul Forth (Forth Bridge) este un pod de cale
ferată, construit în consolă, undeva în estul Scoției, la 14 kilometri est de
Edinburgh. Podul proiectat de inginerii englezi Sir John Fowler, Sir
Benjamin Baker și construit de compania inginerului Sir William Arrol a devenit
un simbol al Scoției. Construcția podului a început în anul 1882, inaugurarea
având loc în data de 4 martie 1890. Podul are lungimea de 2467 metri iar cea
mai largă deschidere de consolă măsoară 521 de metri.
xxx
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
_________xxx________
CÂTEVA
INSIGNE ȘI MEDALII
DIN JUDEȚUL CONSTANȚA
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Baza 3 Logistică teritorială "Marea Neagră"
Responsabilitatea este prețul măreției
Insigna - 3 (Baza 3 Logistică teritorială "Marea Neagră")
Baza 3 Logistică teritorială "Marea Neagră" - 5 ani
Baza 3 Logistică teritorială "Marea Neagră"
Responsabilitatea este prețul măreției
Baza 3 Logistică teritorială "Marea Neagră"
Responsabilitatea este prețul măreției
Baza 3 Logistică teritorială “Marea Neagră” este o structură militară a Armatei
române, dislocate în garnizoana Mangalia și face parte din structura Statului
Major al Forţelor Navale, însă cu subordonare pe linie de specialitate față de
Comandamentul Logistic Întrunit. Inițial această structură militară a fost
creată în anul 2007, ca un centru căruia i-au fost subordonate șase depozite.
Apoi din anul 2010, an în care s-a transformat în bază de sprijin logistic,
alte unități și subunități specializate în domeniu i-au fost subordonate.
Astăzi prin cele 12 structuri – un depozit central, depozite mixte, depozite
zonale și birouri de transporturi militare – gestionează stocuri operative și
strategice, asigură sprijinul logistic al structurilor de luptă, organizează și
conduce activități de scoatere din funcțiune / declasare și valorificare a
bunurilor materiale, de menținere în stare de funcționare a echipamentelor
militare, de operaționalizare și menținere la operaționalizare a structurilor
logistice la nivel NATO. Deasupra am postat fanionul de identificare al acestei structuri militare.
Centrul militar zonal Constanța 1968 - 2008
Ministerul Apărării
Centrul militar zonal Constanța 1968 - 2008
Consiliul județean
Dintre atribuţiile centrelor
militare enumăr aici doar câteva: conducerea activităţilor de asigurare
materială şi financiară, de menţinere a ordinii şi disciplinei militare şi a
executării serviciului de garnizoană şi de gardă în unităţile dislocate în garnizoană;
rezolvarea problemelor de cazare a trupelor dislocate în garnizoană, inclusiv a
trupelor în trecere spre şi dinspre front; organizarea şi conducerea
activităţilor privind apărarea locală antiaeriană; asigurarea efectivelor
necesare pentru diferite activităţi destinate participării la
înlăturarea efectelor loviturilor din aer ale inamicului asupra oraşului,
repararea căilor de comunicaţii, înlăturarea efectelor unor calamităţi;
achiziţionarea de resurse materiale (alimente, echipament, carburanţi) şi
trimiterea acestora pe front. Trebuie precizat că doar unele dintre centrele
militare județene (de sector) au statut de centre
militare zonale, lor
subordonându-li-se de fapt centrele militare județene din zona de
responsabilitate.
Insigna - Facultatea de medicină - Constanța
Facultatea de medicină Constanța își desfășoară activitatea în cadrul Universității “Ovidius” din Constanța. Adresa facultății este: Aleea
Universităţii, nr.1, corpul B. În Facultatea de Medicină din Constanţa, pentru
ciclul de studii universitare de licenţă, admiterea se organizează pe domenii
de licenţă la următoarele specializări: Medicină în limba română (6 ani),
Medicină în limba engleză (6 ani), Asistenţă Medicală Generală (4 ani) și
Balneofiziokinetoterapie şi recuperare (3 ani).
Insigna - Facultatea de științe economice
Constanța 2001 - 2005
Profilul economic se
regăsește în cadrul Universităţii “Ovidius” din Constanţa începând cu anul
universitar 1990–1991. La început a funcţionat sub forma unei secţii
de Ştiinţe Economice la nivelul Facultăţii de
Ştiinţe şi ulterior la nivelul Facultăţii de Matematică şi
Ştiinţe Economic. Facultatea de
Ştiinţe Economice, ca unitate distinctă s-a înfiinţat în anul
universitar 1995-1996 prin H.G.
nr. 568/1995 şi O.M.I.
nr. 4620/1995. Analizând schimbările intervenite de la an la an în
mediul economico-social al regiunii, respectiv creşterea activităţii economice
şi din alte domenii decât turism şi comerţ, în special din sectorul serviciilor
financiar-bancare, corelat cu opţiunea manifestată de absolvenţii de liceu, s-a
considerat oportună înfiinţarea unor noi specializări în cadrul facultăţii, şi
anume: Contabilitate şi
Informatică de Gestiune, Finanţe
şi Bănci, precum şi Marketing şi Management.
Oferta educaţională a facultăţii s-a diversificat nu numai prin
creşterea numărului de specializări cerute pe piaţa muncii, dar şi prin formele
de învăţământ practicate. Astfel, sesizând tendinţa de perfecţionare a
pregătirii profesionale s-au înfiinţat studii aprofundate şi studii masterale în domeniile turismului, comerţului,
serviciilor, afacerilor internaţionale, contabilităţii, administrării şi
auditului proiectelor de afaceri. În acelaşi timp, pe lângă învăţământul de zi, s-a introdus în
structură şi învăţământul la
distanţă. Misiunea Facultăţii este de a pregăti specialişti cu studii
superioare în domeniile- specializările din structură, la nivelul actualelor
cerinţe de pe piaţa muncii şi exigenţelor prevăzute prin Cadrul Naţional al
Calificărilor din Învăţământul Superior.
Portul Constanța - România
Gara maritimă - Farul Carol I - 1896
Istoria portului
Constanta este strans legata de cea a orasului Constanta. Desi prima
atestare documentara a Constantei este tarzie (sec.II D.Hr.) - anticul Tomis se
descopera, prin marturii arheologice, inca din sec. VI Î.Hr.. Orasul-port a
fost organizat initial ca un emporion - centru de schimb intre comerciantii
greci si populatiile bastinase. Tomisul va adopta, cu timpul, toate
caracteristicile evolutive ale unui polis grecesc. Influenta greaca se mentine
pana in secolul I i.d.Hr., cand teritoriul situat intre Dunare si Marea Neagra
intra sub stapanire romana. Portul cunoaste o viata economica prospera in
secolele urmatoare, iar orasul preia numele imparatului Constantin. Dupa o
scurta perioada de stapanire romaneasca, "pana la Marea cea Mare",
teritoriul dobrogean este ocupat de armatele Imperiului Otoman. Cronicarii
turci si calatorii europeni vor mentiona activitatea portului Kustendge
(denumirea turceasca a orasului), care, desi modesta, va contribui la cresterea
comertului zonal. In 1857 autoritatile turce concesioneaza construirea portului
Constanta si a caii ferate Cernavoda-Constanta companiei engleze "Danube
and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd." Portul Constanta
beneficiaza, pentru prima data, de amenajari si dotari relativ moderne. Dupa
Razboiul de Independenta, in anul 1878, Dobrogea revine Romaniei si, odata cu
aceasta, apar primele preocupari pentru construirea unui port care urma sa
fructifice pozitia strategica a Constantei si avantul economic inregistrat de
tanarul stat. In opinia Regelui Carol I, portul Constanta "va deveni unul
din cele mai insemnate ale Orientului si un izvor de bogatie pentru tara
intreaga". Nu fara greutate, Regele a convins politicienii de valoarea
inestimabila a proiectului. In aceste conditii, statul roman a rascumparat
instalatiile portuare de la compania engleza, a contactat specialisti straini
pentru intocmirea unor proiecte de largire a portului si a investit in
construirea monumentalului pod de la Cernavoda. La 16 octombrie 1896 a avut loc
inaugurarea oficiala a lucrarilor de constructie si modernizare a portului
Constanta. In piatra de temelie a fost depus, de catre Regele Carol I,
documentul care consfintea "intemeierea unui port la tarmurile vechiului
Pont Euxin, unde din veacurile cele mai indepartate comertul a gasit un loc de
adapost, unde atatea monumente istorice ne aduc aminte vechea dominatie a
stramosilor nostri romani si unde s-a sfarsit poetul Ovidiu." Lucrarile de
constructie au inceput dupa proiectul inginerului I.B. Cantacuzino si au fost
continuate cu modificarile propuse de alti doi ingineri romani de exceptie:
Gheorghe Duca si Anghel Saligny. In anul 1899, conducerea lucrarilor portuare a
fost preluata de Saligny, constructorul podului de la Cernavoda. Pana in 1909,
cand a fost inaugurat oficial portul Constanta, s-au efectuat lucrari de
dragaj, au fost ridicate digul de larg, cel de intrare, cel de sud si cheurile,
au fost construite 6 bazine, rezervoarele de petrol si, nu in ultimul rand,
silozurile. In actul comemorativ din 1909 se exprima "nadejdea ca Dumnezeu
va harazi Romaniei liniste si imbelsugare, ca sa putem ispravi cat mai curand
portul intreg, menit sa slujeasca la propasirea economica a scumpei noastre
patrii."
Municipiul Constanța este situat pe coasta Mării Negre, în
partea de sud-est a României, în regiunea
istorică Dobrogea, reședință a judeţului cu acelaşi nume şi cel mai
mare oraș al regiunii de dezvoltare Sud-Est. Alături de oraşul Cluj
Napoca, Constanța este orașul cu cel mai ridicat standard de viață
din România. Conform recensământului din anul 2011, Constanța avea 254693
locuitori. Constanța este orașul cel mai vechi atestat de pe teritoriul
României. Prima atestare documentară datează din anul 657 ÎEN, când
pe locul actualei peninsule (și chiar sub apele de azi, în dreptul Cazinoului)
s-a format o colonie greacă, numită Tomis. Deasupra am postat drapelul,
stemele interbelică, comunistă şi actuală ale oraşului, precum şi pozele
câtorva monumente de cultură și arhitectură din municipiul Constanța, din vremuri diferite, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Farul genovez
Moscheea Carol I
Cazinoul
Vechiul Cerc militar
Grand Hotel
Delfinariu
Hotelul Bristol - Strada Carol
Hotelul Palace
Plaja Mamaia
Hotelul Regal
Palatul Prințului Sturdza
Sfânta Episcopie
Farul
Muzeul de artă
Palatul administrativ
Vedere - Saturn
Vedere - Costinești
Mănăstirea Peștera Sfântului Andrei
Cheile Dobrogei
Cetatea Carsium - Hârșova
Monumentul Tropaeum - Adamclisi
Canaralele - Hârșova
Plaja - Eforie Sud
Vedere - Eforie Nord
Vedere - Eforie
Casa Cotovu - Hârșova
Vedere - Mangalia
Vedere - Năvodari
Vedere - Neptun
Vedere - Olimp
Vedere - Saturn
Vedere - Vasile Roaită
Vedere Venus
Muzeul marinei militare - Mangalia
Sanatoriul balnear - Mangalia
__________ooOoo_________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
DIN INDUSTRIA
MATERIALELOR DE CONSTRUCȚII,
ÎN LIMBILE ROMÂNĂ,
FRANCEZĂ ȘI GERMANĂ
Acțiune la purtător de 200 lei 1910
"TITAN" - Societatea anonimă
a fabricilor de materiale de construcție - București
"TITAN" - Societatea anonimă
a fabricilor de materiale de construcție - București
Detaliu vignetă de pe o bancnotă
fantezie din Slovacia
Câteva detalii vignetă de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 13.04.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu