Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură
și arhitectură din localitatea olandeză DEN BURG, comuna
TEXEL, provincia OLANDA DE NORD, câteva trimiteri
poștale ilustrate din vremuri diferite dar și două insigne locale.
Deasupra am postat o acțiune din satul DEN BURG.
Farul Eirland
Biserica Hervormde
Hotelul Kogerstaete
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
Set 2 medalii locale
***
DIN ÎNȚELEPCIUNEA
POPOARELOR LUMII
Cine cade pentru
dreptate se scoală redepe. - Turcia
Drumul spre casa unui prieten
nu e niciodată prea lung. - Danemarca
nu e niciodată prea lung. - Danemarca
Dacă destinul ne face să râdem,
înseamnă
ca nu am înțeles poanta. - India
___________xxx__________
O PLACHETĂ,
CÂTEVA MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat
ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice,
purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice
şi de altă natură, etc.
Conform
DEX (Dicţionarului explicativ al limbii române),
PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară,
care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii
şi se oferă ca recompensă la concursuri,
alte întreceri de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi.
Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are
originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din
metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din
latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni
(medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).
Centenarul Parcului Carol I * 1906 - 2006
Oficiul național pentru cultul eroilor
România - Parcul Carol I - Castelul lui Țepeș
Parcul
Carol,
numit Parcul Libertății în anii 1948-1991, este un parc
amplasat în sectorul 4, municipiul București, pe Dealul Filaretului. Inițiativa
de amenajare a «Parcului Carol I» i se datorează exclusiv luivIon N.Lahovary,
ministrul domeniilor în guvernul condus de George Gr.Cantacauzino, pentru a
sluji ca loc principal de organizare a „Expoziției Generale Române, cu prilejul
celor 40 de ani de domnie glorioasă a M.S.R Carol I. Parcul a fost amenajat
între anii 1900 – 1906 după
planurile arhitectului peisagist elvețian francez Eduard Redont și a fost inaugurat
în 1906 pentru a sărbători
40 de ani de domnie a regelui Carol I. Prima săpătură la terasamente a fost făcută la data
de 15 iunie 1905. Lucrările de amenajare au impus mutarea din loc a circa
575000 metri cubi de pământ, pentru săparea lacului, pentru arene, pentru
modelarea terenului după plan. Suprafața
inițială a parcului a fost de 36 hectare, suprafața totală atingând în final 41
hectare din care pe 2 hectare s-a amenajat un lac de agrement. Parcul este
amenajat în stil mixt, cu o latură peisagistică dominantă, vegetația fiind
amplasată în jurul Aleii Centrale - construită într-un stil geometric. Sub
grija grădinarilor horticultori Samuel și Louis Leyvraz au fost plantați 4206 arbori mari, 5983 arbori coniferi, 48215
arbuști precum și numeroase plante și flori. Parcul conținea și o mică grădină
zoologică, ale cărei elemente au fost ulterior transferate la grădina zoologică
Băneasa, precum și câteva pavilioane expoziționale și clădiri anexate acestora.
Conform planurilor întocmite de Ștefan Burcuș, Victor G. Ștefănescu și Ion
D. Berindey a fost construit un castel de apă, denumit Cetatea lui Vlad Țepeș. În fața
Palatului Artelor, devenit ulterior Muzeul Militar până în 1938, an în care
palatul a luat foc și a fost demolat după cutremurul din 1940, a fost
construită o cascadă mare după planurile arhitecților Petculescu și Schindl.
Cascada era străjuită de 3 sculpturi realizate de Filip Marin, Dimitrie
Paciurea și Karl Storck.Cele 3 sculpturi sunt Frumoasa adormită și 2 sculpturi
care reprezintă 2 tineri nud, cunoscute sub denumirea de Giganții.
După
construirea Mausoleului, giganții
au fost mutați pe marginea aleii Centrale a parcului, aproape de intrarea
dinspre Piața 11 iunie, iar Frumoasa adormită a
fost mutată în Parcul Herăstrău.
În interiorul parcului au fost construite
Arenele Române, un complex destinat spectacolelor în aer liber, și o moscheie,în
apropierea lacului de agrement. În perioada așa-zisei „puteri populare” condusă
de nomenclatura regimului comunist, între anii 1960-1963, Parcul Carol, care
imediat după 1947 fusese redenumit «Parcul Libertății», a suferit schimbări
importante. Majoritatea monumentelor au fost demolate iar unele au fost mutate
cum a fost cazul moscheii «Hunchiar-Regele Carol I», aflată astăzi în Piața
Pieptănari. Esplanada a fost lărgită, devenind monumentală. La capătul ei, pe
locul Muzeului Militar (fostul Palat al Artelor), a fost construit sub
coordonarea arhitectului Ovidiu Maitek (n.1925) Mausoleul, care s-a numit pe vremea
aceea „Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului și a patriei,
pentru socialism”. În anul 2004, guvernul Adrian Năstase a decis „transmiterea terenului în
suprafață de 52700 de metri pătrați, situat în Parcul Carol, în administrarea
Patriarhiei Române (...)” pentru
a se construi acolo Catedrala Mântuirii Neamului Românesc, pe locul ocupat de
Mausoleu, care urma să fie demolat și mutat în Parcul Tineretului. Traian Băsescu, în
calitate de primar al Capitalei, s-a opus, s-a judecat și a câștigat procesele
cu autoritățile (Primăria sectorului 4 și Consiliul general) care au emis
autorizații pentru construirea Catedralei, astfel că ideea a fost abandonată și
s-a ales alt amplasament pentru catedrală. Fostul castel de apă, denumit Castelul lui Țepeș Vodă,
deoarece se intenționa să fie o reconstituire a Cetății Poenari, a devenit
sediul Oficiului Național pentru Cultul
Erolilor.
Castelul Vlad
Țepeș
a fost construit în anul 1906, cu ocazia organizării, pe Câmpia Libertății, a
Expoziției Generale Române, prilejuită de jubileul a 40 de ani de domnie a
Regelui Carol I. Prin amintita expoziție, autoritățile de la București au vrut
să arate vizitatorilor, printre care mulți străini, modul în care a progresat
România în perioada 1866-1906. Destinația inițială a construcției a fost
crearea unui turn de apă care să alimenteze această expoziție. Totuși,
arhitectura inițială a lucrării nu corespundea cerințelor estetice ale Regelui
Carol și nici nu era la înălțimea evenimentului pentru care urma să fie
ridicată. Drept
urmare, construită după planurile arhitecților Ștefan Burcuș și V. Ștephănescu,
clădirea a reprodus, la scară mică, Cetatea Poenari, ridicată în secolul al
XIV-lea de Vlad Țepeș, domnitorul Țării Românești, în locul numit Cheia
Argeșului, de pe Plaiul Loviștei, județul Argeș. De aici și denumirea sub care
este cunoscută clădirea în prezent.Turnul castelului, înalt de aproximativ 20
de metri și cu un diametru de 9 metri, adăpostea un bazin cilindric de fontă,
cu o capacitate de 200 de metri cubi și un diametru de 6 metri. Acesta umplea
aproape întreg interiorul turnului, nelăsând loc decât unei scări înguste, în
spirală, care urcă până aproape de acoperiș. Bazinul a fost turnat în
atelierele lui Oscar Maller. Din
turnul castelului, de pe o platformă special amenajată, se putea admira Parcul
Carol I și panorama Bucureștilor. Un contrafort puternic, terminat cu un
pridvor de lemn, susține turnul ca să nu se prăbușească, iar în dreapta se află
un zid crenelat de piatră, terminat în colț cu un alt turn de dimensiuni mai
mici. Bazinul de apă nu a funcționat însă niciodată. La vremea respectivă,
castelul a fost destinat expunerii de obiecte de artă. Familia regală a revenit
la castel în nenumărate rânduri pentru a admira tablourile cu motive
religioase. Începând cu anul 1914, din turnul fortăreței, fizicianul Emil
Giurgea realiza transmisiuni radiotelegrafice. În
anii de după Primul Război Mondial, castelul a fost transformat într-o cazarmă
destinată corpului de gardă de la Mormântul Ostașului Necunoscut, aflat în
apropiere, în fața Muzeului Militar Național. După strămutarea Eroului
Necunoscut la Mărășești și inaugurarea, la 30 decembrie 1963, a mausoleului din
apropiere, clădirea din Parcul Carol I a continuat să fie folosită de militarii
destinați pazei acestuia. După
1990, clădirea a fost utilizată drept Corp de gardă pentru o subunitate de
jandarmi, care îndeplinea misiuni de pază la câteva instituții bancare din
Capitală. Din 30 septembrie 2004, prin Hotărârea de Guvern nr. 1585, Castelul
Vlad Țepeș a devenit sediul Oficiului Național pentru Cultul Eroilor. Ulterior,
prin H.G. 198 din anul 2011, imobilul a trecut din administrarea O.N.C.E în administrarea
M.Ap.N.. Prin Ordinul Ministrului Culturii și Patrimoniului Național nr.
2653/2010, castelul a fost clasat în Lista monumentelor istorice. În 2007,
Castelul Țepeș a fost expertizat în clasa I de risc seismic. Pentru eliminarea
eventualelor riscuri, s-au început lucrări de consolidare specifice clădirii.
Prima
institutie care si-a asumat nobila misiune de cinstire a memoriei si faptelor
eroilor a fost Societatea Mormintelor Eroilor Cazuti in Razboi. Infintata la 12
septembrie 1919, prin Inaltul Decret Lege nr. 4106, semnat de Regele Ferdinand,
acest organism era chemat “sa vorbeasca viitorimii despre jertfele si izbanzile
noastre, despre frumusetea virtutilor ostasesti si despre nezdruncinata tarie a
sufletului romanesc”. Societatea a functionat sub inaltul patronaj al
Reginei Maria, ca presedinte de onoare, si al IPS. Mitropolitul Primat Miron
Cristea, ca presedinte executiv, devenit ulterior Patriah al Romaniei. Din anul
1927, acesta si-a scimbat denumirea in Societatea “Cultul Eroilor”, iar in 1940
s-a numit Asezamantul National <> pentru Cultul Eroilor. Dupa abdicarea
Regelui Mihai I si proclamarea Republicii, prin Decretul nr. 48 din 29 mai
1948. Asezamantul National “Regina Maria” pentru Cultul Eroilor a fost
desfintat, atributiunile si patrimoniul acestuia fiind transferate Ministerului
Apararii Nationale. Hegemonia U.R.S.S. adusa de cel de-al Doilea Razboi Mondial
a condus la impanzirea teritoriului tarii cu monumente dedicate “Ostasului
Sovietic Eliberator”, in detrimentul eroilor romani. Abia din 1975, in
conditiile emaniciparii de sub tutela Uniunii Sovietice, cand s-a elaborat
Decretul Lege al Consiliului de Stat nr. 117/1975 avand ca obiect reglementarea
operelor comemorative de razboi, incepe sa se manifeste, destul de modest,
cultul fata de eroii neamului. Dupa evenimentele din decembrie 1989, la
initiativa unui grup de ofiteri, a fost infintat Comitetul National pentru
Restaurarea si Ingrijirea Monumentelor si Cimitirelor Eroilor -C.N.R.I.M.C.E.. Prin
Sentinta Civila nr. 664, din 19 noiembrie 1991, data de Judecatoria Sectorului
1 Bucuresti, asociatia a dobandit personalitate juridica, iar in baza ordinului
ministrului apararii nationale, general locotenent Niculae Spiroiu, a primit
acordul de a functiona sub patronajul Ministerului Apararii Nationale, avand
sediul Conducerii Comitetului in cladirea Palatului Cercului Militar National
din strada str. Constantin Mille, nr. 1, etaj 4. La scurt timp, prin Hotararea
Sfantului Sinod Nr. 3036 din 19-20 iunie 1992, Comitetul a primit aprobarea de
a functiona sub Obladuirea Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Romane, avand ca
parinte spiritual pe Parintele Patriarh Teoctist. La conferinta nationala
din 28 august 1997, C.N.R.I.M.C.E. a revenit la denumirea Asociatia Nationala
“Cultul Eroilor”, asumandu-si misiunea de a prelua obiectivele “Asezamantului
National << Regina Maria>> pentru Cultul Eroilor”. Infiintat
din necesitatea de a pune capat degradarii si profanarii operelor comemorative
de razboi si a cimitirelor de onoare ale eroilor, C.N.R.I.M.C.E. a trecut la
reorganizarea filialelor in teritoriu, reusind, in mai putin de un an, sa
infinteze 32 de filiale judetene si numeroase subfiliale orasenesti si
comunale, in conducerea carora au fost cooptate persoane cu responsabilitati si
putere de decizie din cadrul administratilor locale, fosti comandanti de garnizoane
si regimente, slujitori ai bisericii, cadre didactice, oameni de cultura,
veterani de razboi si cadre militare in rezerva si in retragere.
XV - 1963 - București - R.P.R.
(Republica Populară Română - atletism}
Atletismul apare
in Romania la sfarsitul secolului XIX, la initiativa studentilor care studiau
in tarile occidentale. In timpul vacantelor, acestia promovau atletismul
organizand competitii de alergari, sarituri si aruncari. Primul concurs
organizat de atletism are loc in 1882 la Bucuresti, cu participarea elevilor
de la liceele Sf. Sava si Matei Basarab. Treptat, creste interesul pentru
activitatea sportiva, in general, si atletism, in particular. Se organizeaza
curse care atrag un numar mare de concurenti, se contureaza o literatura de
specialitate si sunt organizate competitii pe criterii de varsta. Mai mult, cu
prilejul serbarilor scolare sunt introduse intreceri la alergari si sarituri la
mai multe licee din diverse orase. In 1912, se
infiinteaza Comisia de atletism, alergari pe jos si concursuri, parte din
Federatia Romana a Societatilor Sportive. Acea comisie este de fapt
precursoarea Federatiei Romane de Atletism (F.R.A.), a 19-a federatie pe lista
mondiala, care in 1923 se afiliaza la I.A.A.F.(Federația international de
atletism amator).
De-a lungul secolelor, marii artiști
ai lumii au lăsat omenirii moșteniri culturale neprețuite. Arta sculpturii a
dat naștere unor capodopere care, prin măreția, valoarea și spectaculozitatea
lor, au devenit faimoase. Discobolul lui Miron este o
capodoperă a Antichității grecești, ce datează din perioada 460 - 450 Î.Hr. Din
păcate, originalul grecesc din bronz nu mai există, însă a devenit celebru prin
numeroasele copii realizate în marmură de către artiști din Imperiului roman,
atât la scară reală, cât și redimensionate. Celebra sculptură exprimă
forța și energia atletică în cel mai armonios și echilibrat mod. Deși, în
prezent, se consideră că poziția aruncătorului este nefirească și reprezintă o
manieră ineficientă de a arunca discul, sculptura constituie un model de
rigurozitate în redarea fiecărui mușchi încordat de pe corpul atletului.
Plachetă - Centrul de Cercetări Ştiinţifice Medico-Militare
Insignă - (Centrul de Cercetări Ştiinţifice Medico-Militare)
Astfel, prin HCM nr. 2423/31.10.1968, Centrul de
Radiobiologie şi Biologie Moleculară a fost preluat de la Ministerul Sănătăţii
şi trecut în subordinea Ministerului Forţelor Armate al R.S.R începând cu 1
Decembrie 1968, sub denumirea de Centrul de Radiobiologie, ce avea ca obiectiv
cercetarea ştiinţifică în domeniul protecţiei medicale împotriva efectelor
armei nucleare; prin ordin al Marelui Stat Major, în anul 1969 au fost extinse
atribuţiile şi la celelalte componente ale armelor de distrugere în masă, iar
titulatura a devenit Centrul de Cercetări Ştiinţifice Medico-Militare,
neschimbată până în prezent. Unitatea a fost atestată ca instituţie de
cercetare ştiinţifică conform HG.551/2007 prin Decizia A.N.C.S. nr. 9806/2008.
Insignă - (Centrul de Cercetări Ştiinţifice Medico-Militare)
C.C.S.M.M. a contribuit semnificativ la dezvoltarea unor specialități medicale în
domeniul radiobiologiei, toxicologiei, neuropsihofarmacologiei, dar şi la
fondarea Catedrei de farmacologie, toxicologie și psihofarmacologie sub
coordonarea Acad. Victor Voicu şi a Prof. univ. dr. Radu Macovei, prin
parteneriat cu U.M.F „Carol Davila” şi Spitalul de Urgență Floreasca.
Activitatea ştiinţifică a instituţiei se desfăşoară în cadrul Planului
Sectorial de Cercetare Dezvoltare al M.Ap.N, coordonat de Departamentul pentru
Armamente prin Direcţia Tehnică şi Programe de Înzestrare, în cadrul Planului
Naţional de Cercetare-Dezvoltare-Inovare prin proiecte finanţate de Autoritatea
Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi prin Planul Intern, aprobat de şeful
Direcţiei Medicale, dar şi prin contracte cu agenţi economici. De-a lungul
timpului, specialiştii CCSMM au participat la misiuni naţionale şi
internaţionale, fiind prezenţi în teren/teatre de operaţii din Irak, Somalia şi
Angola, sau furnizând produse inovative de protecţie împotriva efectelor S.T.L..
Insignă - (Centrul de Cercetări Ştiinţifice Medico-Militare)
C.C.S.M.M. a participat cu specialişti la constituirea Spitalului Militar din Golf,
prima misiune medico-militară românească în afara țării. Pe plan naţional,
personalul a participat la acţiuni privind: diminuarea efectelor unor accidente
(Fabrica de apă grea Halânga); expertize epidemiologice în arboviroze (pentru
precizarea cauzei epidemiei de meningo-encefalită cu virus West Nile), în
epidemiile de antrax, pentru identificarea unor potenţiali agenţi CBRN prin
verificarea corespondenţei şi a unor colete suspecte după atacurile teroriste
cu antrax; exerciţii comune cu structuri din Sistemul Naţional de Apărare
Ordine Publică şi Siguranţă Naţională (Braşov şi Câmpulung Muscel – 2008, BIOEX
– Tulcea 2009 şi TTX Chişinău, R. Moldova 2010).
Subliniez participarea
specialiştilor la manifestări ştiinţifice internaţionale şi naţionale precum:
Conferinţele Militare Medicale de Protecţie Antichimică şi Radionucleară din
Germania, Congresele Internaţionale de Farmacologie, Toxicologie Clinică şi
Terapeutică şi Congresele Cercetătorilor şi Inventatorilor din România, Târgul
Internaţional de Invenţii şi Idei Practice „Invest-Invent” (activitate
apreciată cu o medalie de aur, o diplomă de excelenţă şi o diplomă de onoare),
EXPOMIL 2011 şi 2013, Congresele Anuale de Medicină Militară Balcanică,
Simpozionul internaţional NATO-STO pe tema efectelor biologice ale expunerii la
radiaţii ionizante şi contramăsuri şi Congresul de medicină veterinară, etc. Sus am postat logo-ul și fanionul de identificare al acestei structuri militare.
Metroul București
Magistrala 1 Metrou - Realizarea tronsonului I - București M
Metroul bucureştean este un sistem de metrou care deserveşte capitala
României - Bucureşti. Reţeaua este administrată de compania Metrorex şi este
printre cele mai folosite sisteme de transport în comun din România. În iulie
2011, reţeaua de transport a metroului bucureştean se întindea pe 68,2 km de
cale dublă, existând patru magistrale cu 49 de staţii, iar distanţa medie între
două staţii este de 1,5 kilometri.
În 2010, metroul din Bucureşti a
transportat 177,23 milioane de pasageri, media pe zilele lucrătoare depăşeşte
în mod frecvent numărul de 600000 de călători transportaţi. Reţeaua de metrou
din Bucureşti este mai mare decât reţelele similare din Praga, Amsterdam sau
Budapesta.
Primele tentative de a construi un
metrou în Bucureşti datează din anii 1909 – 1910, când se negocia cu firma
Siemens & Halske din Belgia concesionarea construirii liniilor de tramvai.
Propunerea a fost reluată în anii 1929 – 1930, când se discuta Planul de
sistematizare a Capitalei, în cadrul comisiei conduse de arhitectul Duiliu
Marcu, dar a rămas fără efecte concrete. Între anii 1936 – 1940, când în
Bucureşti au fost întreprinse ample lucrări de modernizare, s-a pus din nou
problema construirii metroului, ca singura soluţie de preluare a fluxurilor de
călători într-un oraş cu aproape 1 milion de locuitori. Izbucnirea celui de-al
doilea război mondial a blocat şi această iniţiativă. Lucrările efective de
construcţie a metroului din Bucureşti au început abia în anul 1975. Prima linie
s-a inaugurat în anul 1979 între staţiile Timpuri noi şi Semănătoarea.
Insignă - A.S. Mecanică Fină - București
Intreprinderea Mecanică Fină București este o companie românească specializată în
producția aparatelor de măsură și control. Societatea activează în domeniul
producției de aparatură și instrumente de măsură, verificare și control,
producând diferite tipuri de manometre, presostate, termostate, conectori,
cronotahografe. Mecanica
Fina a fost infiintata în anul 1923 sub numele de "Societatea de
Exploatari Tehnice (S.E.T.) avand ca scop organizarea productiei de avioane. In
acesta perioada se executa mai multe prototipuri de avioane, dintre care, in
anul 1930, al patrulea prototip al avionului "SET 4" de conceptie
proprie, inregistreza un mare success. După război trece la fabricatia masiva
de piese de schimb pentru material rulant contribuind la repunerea in functiune
a parcului de vagoane C.F.R., distruse de razboi.
M.F. - 50 de ani 1925 - 1975
Semicentenarul Întreprinderii Mecanică Fină
În preioada 1947-1948 - Mecanica Fina produce instrumente
medicale, material pentru linii telefonice, reductoare pentru tuburile de
oxigen si altele. Din anul 1953 compania a fost complet restructurata
tehnologic si organizatoric pentru productia de aparate de masura si de
control, devenind prima in topul intreprinderilor din tara. În anul 1991 întreprinderea
s-a divizat in patru societati comerciale independente: Diasfin, Sigmafina,
Carmesin si Mecanica Fina care preia o suprafata construita de 55.000 m.p. si
continua productia industriala de aparate de masura si control. În anul 2000 compania
se privatizează iar în anul 2009, avand in vedere locatia centrala a imobilelor,
oprește complet producția industrială, devinind Property Company. Actualmente vechile clădirile sunt in curs de
demolare-transformare, aici deschizându-se spatii comerciale noi.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul
1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind
centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie
mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul
Paris”. În prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un
județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul,
stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului precum și câteva locuri
frumoase ale Bucureștiului de acum sau altădată și chiar unele trimiteri poștale
ilustrate.
Academia de Poliție "Alexandru Ioan Cuza"
Ateneul Român
Academia tehnică militară
Muzeul George Enescu
Palatul regal
Palatul C.E.C. - (Casa de Economii și Consemnațiuni)
Muzeul național de istorie
Muzeul de istorie naturală "Grigore Antipa"
Muzeul Țăranului român
Palatul Ghica - Tei
Teatrul evreiesc de stat
Magazinul universal "Unirea"
Calea Victoriei
Hotelul Athenee Palace
Palatul de Justiție
Palatul D-lui Al.G.Florescu
Casa Scânteii
Banca națională (azi Muzeul BNR)
Palatul Poștal
Aeroportul internațional Băneasa
Calea Moșilor
Gara Filaret
Cazarma Alexandria
Trimiteri poștale
____________ooOoo___________
UN CERTIFICAT
FINANCIAR ROMÂNESC
BILINGV, ÎN LIMBILE
ROMÂNĂ ȘI FRANCEZĂ
Regatul României - Împrumutul de consolidare amortizabil
Certificat fracționar 100 franci francezi 1934 - 4,5% - Tranșa A
Câteva vignete de pe acțiuni românești
Detaliu vignetă de pe un bilet de loterie spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 4.12.2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu