Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură și
arhitectură, precum și câteva trimiteri poștale ilustrate din localitatea
franceză NOGENT LE ROY, departamentul EURE ET LOIRE,
regiunea CENTRE (Centru).
Biserica St.Sulpice
Castelul
Casa L'Obrador
Turnul medieval L'Ormaye
Eoliana veche
Eoliana nouă
Abația Coulombs
Biserica Coulombs
Biserica St.Lagere
Școala de fete
Spitalul
Gara veche
Gara nouă
Vila Tivoli
Arhitectură locală
Trimiteri poștale ilustrate
***
DOUĂ
EPIGRAME
DIN
VIAȚĂ
RĂSTĂLMĂCIREA
UNUI ADEVĂR BIBLIC
de Ica Ungureanu – Buzău
Pe
Eva, cred că-ntr-adevăr,
Din Rai, Preasfântu-a alungat-o;
Nu pentru c-a mâncat un măr,
Cât pentru faptul c-a mâncat-o.
Din Rai, Preasfântu-a alungat-o;
Nu pentru c-a mâncat un măr,
Cât pentru faptul c-a mâncat-o.
MOTIVARE
de la autorul acestui blog
Adevăr grăiesc și eu,
Martor, îmi e Dumnezeu,
Dânsa s-a șters cu urzici
Și-a rămas cu… mâncărici
___________xxx___________
O MEDALIE,
CÂTEVA INSIGNE ȘI
MĂRTURII DE BOTEZ ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insignă - L.Catargiu
Lascăr Catargiu, sau Lascăr Catargi s-a născut la data de 1 noiembrie 1823 în Iaşi şi a decedat la 30 martie 1899 în Bucureşti.
În memoria marelui om de stat
Lascăr Catargiu 1823 - 1899
Pelerinagiu 1900
Lascăr Catargiu a fost un om politic
român, prim ministru al României în patru mandate. În anul 1866 a devenit unul dintre cei trei membri
ai Locoteneţei Domneşti care a
condus statul român de la abdicarea lui Alexandru Ioan Cuza şi până la
înscăunarea domnitorului Carol I. Medalia de mai sus este realizată de către unul dintre gravorii Casei regale a României - Radivon fiul.
Mărturiile de botez (în
special cele vechi) sunt piese metalice de forma unor monede, medalii, sau
jetoane care se conferă copilului și nașilor săi de botez, în semn de respect
și amintire. Adesori acestea sunt confecționate din argint și au forme diferite
(în general rotunde, dar si ovale sau chiar poligonale).
Mărturie de botez - Născut 1904
Mai întotdeauna pe mărturiile de botez se inscripționează numele copilului botezat, al nașilor săi de botez,
dar și data nașterii și botezului copilului. Adeseori pe mărturiile de botez se
gravează și unele imagini(chipul unui bebeluș dezbrăcat, un preot care scufundă
bebeblușul în scăldătoare sau un porumbel (reprezentând sfântul duh) care se
coboară asupra scăldătorii în care este scufundat (botezat) copilul.
Alianța Populară Ungară,
altfel denumită Federația Populară
Ungară (acronim F.N.O.) a fost formațiunea
politică a maghiarimii din Romînia, între anii sau 1944 – 1953. Această
formațiune politică s-a înființat la data de 16 octombrie 1944 la Brașov sub
numele provizoriu Federația muncitorească a maghiarilor din România.
Insignă sportivă - Campionatele mondiale - 1967 - România (Lupte)
De-a
lungul timpurilor, luptele libere la români s-au constituit în forme de
manifestare a identităţii naţionale, prin concursuri ad-hoc, în cadrul
sărbătorilor populare, unde tinerii îşi măsurau puterile. In privinţa
sporturilor de luptă practicate cu diverse ocazii pe teritoriul românesc
amintim;
a) „Harţa”
– sau turnirul, cunoscut şi practicat în Ţara Românească. Cronicarii vremurilor
amintesc de participarea unei echipe de cavaleri români în anul 1414 pe timpul
domniei lui Mircea cel Bătrân la Buda (Ungaria) iar Vlad Ţepeş a fost chiar
premiat la o astfel de întrecere în Austria. Există chiar şi o baladă, care s-a
păstrat de-a lungul timpului şi care redă extrem de expresiv detalii privind
această formă de întrecere;
b)
„Pehlivănia” – sau lupta corp la corp, cunoscută şi practicată în Dobrogea. In
anul 1679 Ion Neculce povesteşte despre o logodnă precizând că
românii „s-au veselit două săptămâni cu feluri de feluri de muzici şi de
giocuri şi de pehlivani şi de pusei. …adusese şi un pehlivan hindiu harap
carele făcea jocuri minunate şi nevăzute pe locurile noastre, iute om era şi
vârtos.”
c)
„Trânta” – cunoscută ca fiind o componentă de bază din categoria jocurilor
atletice autohtone, care prin afinitatea sa în rândul tinerilor şi prin
efectele asupra calităţilor fizice şi morale ale practicantţilor a constituit
permanent motiv de inspiraţie pentru creatorii de folclor. Aria de de
răspândire a trântei a fost largă, aceasta îmbrăcând pe alocuri caracteristici
specifice zonei de practicare. Cele mai cunoscute forme de practicare ale
trântei au fost: lupta ciobănească; lupta oltenească sau de curea (cu sau
fară piedică); lupta dreaptă cu apucare în cruce; lupta cu fixarea brâului și
lupta cu piedică. Prin diversitatea formelor sale, prin ecoul căpătat in
folclor şi prin personajele pe care ie-a păstrat vii de-a lungul timpului,
trânta – putem afirma fară riscul de a greşi – a contribuit la îmbogăţirea
tezaurului cultural românesc. Culegătorii de folclor au remarcat adesea
frecvenţa cu care apare „lupta pe cinstite” sau trânta în diverse balade sau
legende, transmise prin viu grai de-a lungul timpului. Poveştile populare
avându-l ca erou pe Făt-Frumos constituie exemple grăitoare privind aprecierea
de care se bucura trânta ca modalitate de a soluţiona pe calea cea mai dreaptă
orice conflict sau vrajbă. Baladele lui Mihu Copilu, Vidra, Ghiţă Cătănuţă,
Gheorghiţă Zătrean, Păunaşul Codrilor etc. reflectă fiecare în parte secvenţe
ale „luptei pe dreptate” şi evidenţiază profilul loial, cinstit şi plin de
virtute al învingătorului în lupta sa împotriva răului. Mulţi ani mai
târziu (în jurul anilor 1960), valanţele creatoare născute prin practica
trântei de către tineretul din mediul rural au fost remarcate şi de către
conducerea comunistă a României.
Astfel „trânta sub formă de luptă dreaptă cu
apucare în cruce…a fost introdusă cu ani în urmă în cadrul spartachiadei tineretului
iar din anul 1968 începe să se desfăşoare Campionatul Naţional Sătesc de Trântă
dotat cu Cupa U.T.C. în cadrul activităţilor sportive de masă sub egida
DACIADEI. Apreciind efectele pozitive ale practicării trântei asupra
organismului, precum şi aptitudinile tinerilor de la sate pentru practicarea
acestui sport naţional, Ministerul Educaţiei şi învăţământului (n,a. de la acea
vreme) a hotărât, începând cu anul 1985, introducerea trântei în Programa
şcolară de educaţie fizică din mediul sătesc, la clasele VII- VIII şi
IX-X. ” Campionatul naţional sătesc de trântă s-a desfăşurat în
cadrul a patru etape: – etapa locală (pe asociaţie sportivă); – etapa pe
comună; – etapa pe judeţ; – finala pe ţară; Competiţia s-a organizat exclusiv
pentru tinerii de la sate având vârsta cuprinsă între 14-19 ani, ce concurau în
limitele a 6 categorii de greutate (56, 62, 68, 76, 87, + 87kg) iar aceştia nu
trebuiau să fie legitimaţi la vreo secţie sportivă de profil, neavând
clasificare sportivă. In privinţa regulilor de desfăşurare a competiţiilor de
trântă, corpul de arbitri, suprafaţa de luptă, echipament de concurs şi chiar
tehnica de luptă s-au remarcat similitudinicu competiţiile de lupte
greco-romane. Dacă trânta s-a perpetuat în timp la nivelul mediului rural,
dezvoltarea luptelor sportive în România s-a produs în mediul
urban. Primul contact al mişcării sportive româneşti cu luptele
competiţionale s-a petrecut în ultima decadă a sec XIX sub forma franceză
acestora (lupte greco-romane). Această formă de pionierat a luptelor de concurs
era făcută cunoscută publicului amator pe arenele circurilor de către luptători
străini (în special francezi), profesionişti. Prima menţionare a acestui
tip de eveniment se consemnează în anul 1892 când pe arena circului „Sidoli” din
Bucureşti se produc primele demonstraţii de lupte profesioniste sub conducerea
francezului Doublier care a dat şi primele lecţii particulare. Un an mai
târziu, în 1893, cu ocazia unei serbări desfăşurate în parcul Cişmigiu din
Bucureşti au avut loc şi primele „întreceri între puternici”. Aceste evenimente
aveau un caracter sporadic dar au trezit interesul publicului amator de
evenimente sportive şi după o scurtă acalmie,
în 1900 şi 1901 am fost iarăşi vizitaţi de luptători
străini care şi-au etalat virtuţile şi abilităţile pe arena
circurilor. Urmarea imediată a apetitului demonstrat de către publicul
român pentru astfel de evenimente a fost organizarea unor aşa-zise „Campionate
ale României” numite impropriu astfel, şi care aveau principal obiectiv câştigul
financiar. Cu prilejul unui astfel de eveniment în 1902 se face
remarcat şi primul luptător român cu reale calităţi, pe numele său Mitică Dona
care îşi începe la scurtă vreme activitatea internaţională, participând la o
serie de turnee tot în cadrul circurilor. După anul 1905 au început să
apară şi primele societăţi sportive cu profil de lupte. Astfel, s-a organizat
un concurs de lupte pe plan local de către „Societatea centrală română de arme
şi dare la semn” (Societatea Tirul) iar medalia de aur a fost adjudecată de
către acelaşi M. Dona. (Sursa NET - Federatia romană de lupte - Apariţia
şi dezvoltarea luptelor în România). Luptele sportive sunt de două feluri;
libere, în care adversarul poate fi prins (cuprins) de oriunde,
și greco-romane, în care adversarul nu pate fi cuprins de sub talie. Sus, sub insignă, am postat logo-ul Federaţiei
române de lupte.
Insignă - C.C.S. - R.P.R.
(Consiliul de conducere al sindicatelor - Republica Populară Română)
Uniunea Generală a Sindicatelor din România (UGSR)
a fost un sindicat din perioada comunistă în România, care a avut 7,5
milioane de membri și a fost desființat la data de 25 decembrie 1990.
Sindicatul a fost înființat la data de 11 iunie 1945, ca unic sindicat din
România, sub numele de Confederația Generală a Muncii, moștenind întregul
patrimoniu al sindicatelor din perioada precedentă. Din 1966 se numește Uniunea
Generală a Sindicatelor din România (U.G.S.R.). Sus am postat logo-ul U.G.S.R..
Toți membrii sindicatului dețineau un carnet de membru - poza de sus. Organul
de presă al U.G.S.R. a fost publicația „Munca” - poza de mai jos..
U.G.S.R. a
fost reînființată la data de 9 februarie 2010 și a fost recunoscut
ulterior de instanță care a dispus înregistrarea organizației în Registrul
Special al Tribunalului București la data de 12 aprilie 2010.
_____________ooOoo_____________
INSEMNE MILITARE STRĂINE
Set 3 insigne de identificare a unor unități militare
din armata regală olandeză în timpul
celui de-al doilea război mondial
Câteva ornamente decorative marginale
de pe acțiuni italienești
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 30.10.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu