Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură și
arhitectură din localitatea belgiană ASSE (denumirea valonă ASSCHE),
districtul FLEMICH BRABANT, regiunea FLANDRA.
Biserica gotică SF.MARTIN
Biserica SF.HUBERT
Capela
Arhitectură locală
***
SĂ CUGETĂM!
___________xxx___________
O PLACHETĂ,
CÂTEVA INSIGNE ȘI MEDALII
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de
obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi
se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn
de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Nicolaus Testemițanu (Nicolae Testemițanu)
Universitas medicinae et pharmaciae
(Unitatea de medicină și farmacie)
Nicolae Testemițanu (născut la data
de 1 august 1927 și decedat la data de 20 septembrie 1986) a fost un reputat
chirurg și om politic din Republica Moldova, din perioada sovietică. Între anii
1963 – 1968 a fost ministru al sănătății al (R.S.S.M.) Republicii
Sovietice Socialiste Moldovenești, funcție din care a fost demis pentru
politica sa de încurajare a promovării cadrelor locale (a băștinașilor
moldoveni/români) în medicina națională și împotrivirea sa, față de politica de
rusificare forțată a Basarabiei promovată de Partidul Comunist al
Moldovei. Nicolae Testemițanu a fost înțeles și remarcat numai după moartea sa,
în memoria lui fiind bătute medalii și denumite cu numele său străzi și
edificii. Numele lui Nicolae Testemițanu îl poartă Universitatea de Medicină
din Chișinău.
Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie din Republica Moldova este
o instituție de învățământ superior de stat din municipiul Chișinău. Sediul principal
al instituției se află pe Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 165. Institutul și-a
început activitatea la 20 octombrie 1945, având o singură facultate, cea de
Medicină Generală, care cuprindea 13 catedre în cadrul cărora își făceau
studiile 996 de studenți. Procesul instructiv-didactic era realizat de 130 de
profesori și 34 de medici. În decursult timpului, au fost înființate și alte
facultăți în cadrul Institutului și anume: Facultatea de Pediatrie (1954),
Facultatea de Stomatologie (1959), Facultatea de Medicină Preventivă (1963) și
Facultatea de Farmacie (1964). Din anul 1990 Institutul poartă numele lui
Nicolae Testemițanu. La data de 25 iulie 1991 Institutul de Stat de Medicină
"Nicolae Testemițanu" din Chișinău a fost reorganizat ca
Universitate. În anul 1995, instituției i s-a dat un nou nume - Universitatea
de Stat de Medicină și Farmacie "Nicolae Testemițanu". Sus am postat logo-ul și sediul central al Universității de Stat de Medicină și Farmacie din Republica Moldova.
N.R. - (Navigația română)
Bătută de Cercul numismatic C.C.A. -(Casa centrală a Armatei)
125 de ani de la înființarea Comisiei europene a Dunării 1856 - 1981
Nava "Tudor Vladimirescu"
Comisia
Europeană a Dunării (1856-1938)
a fost un organism internaţional înfiinţat după încheierea Războiului Crimeii
şi semnarea Tratatului de pace de la Paris din 18/30 martie 1856 şi care
stabilea neutralitatea Mării Negre, retrocedarea către Moldova a trei
judeţe din sudul Basarabiei şi libera circulaţie pe Dunăre, aflată
sub supravegherea unei comisii internaționale. Aceste decizii politice
reflectau noile interese economice în zonă ale puterilor occidentale. Comisia
Europeană a Dunării a ajutat la modernizarea localităţii Sulina şi a
regiunii înconjurătoare. Odată cu apariţia acestui organism internaţional, s-au
rezolvat, în mare parte, problemele legate de traficul ilicit şi de banditism. Sir
Charles A. Hartley, numit „Părintele Dunării”, a fost în perioada 1856 - 1871 inginerul - şef al C.E.D.. După acest an şi până la decesul său din
1905 el a fost consultant pe probleme de navigaţie fluvială şi maritimă şi
a participat la construirea şi modificarea a numeroase porturi, printre care şi
cel din Constanța. Hartley a fost iniţiatorul numeroaselor lucrări tehnice
din Delta Dunării, care şi-au pus amprenta pe navigaţia fluvială din zonă până
în zilele noastre. El este autorul soluţiilor de regularizare a cursului
Dunării, prin amenajarea provizorie a părţii maritime a braţului Sulina şi a
regularizării întregului braţ Sfântul Gheorghe în vedera utilizării pentru
navigaţie. Dacă în cazul braţului Sfântul Gheorghe, costurile uriaşe
presupuse de proiect au împiedicat declanşarea lucrărilor, succesul neaşteptat
al lucrărilor iniţiale de pe braţul Sulina a dus la continuarea lucrărilor pe
întreaga sa lungime, nu doar pe porţiunea maritimă. Sus este reprezentat
steagul Comisie Europene a Dunării.
Cel mai vechi vapor
din lume, aflat la Galati, are motor cu aburi mai batran decat Romania si e
condus cu joystick-ul. În 1854, pe vremea cand Romania nici nu exista pe harta lumii, navei Tudor Vladimirescu i se faceau ultimele
teste. Vaporul a fost faurit in atelierele ungare "Ganzdanubius" din
Budapesta, fiind dotata cu o masina cu aburi de ultimul tip la acea vreme.
Pentru ca pe atunci nu se inventase nici macar elicea, vaporul a fost conceput
sa inainteze cu zbaturi, pale din lemn montate la periferia unei roti. Nava a
fost initial un impingator care trebuia sa ajute navele fluviale care treceau
prin zona dunareana a Portilor de Fier. Dupa primul razboi mondial, Romania a
luat drept prada de razboi vaporul, ajuns in dotarea armatei austro-ungare.
Romanii i-au schimbat numele in "Sarmisegetuza", au reconstruit-o in
1919 si au relansat-o la apa transformand-o in pasager. In 1954 a fost adusa la
Tulcea si aici si-a facut veacul pana in 1993, cand a fost scoasa pe mal si
dusa la Parcul Rece. Aici putea sa ajunga victima sigura pentru hotii de fier
vechi. Piesele de la motor, din cupru, cantarind tone, au fost ascunse de
privirile hotilor de fier vechi, pentru ca cineva care nu a tinut prea mult la
valoarea estetica le daduse cu vopsea verde. In 2003, cei de la compania Navrom
s-au gandit sa renoveze vaporul. Din momentul in care a fost relansat la apa,
"Tudor Vladimirescu" a devenit cel mai vechi vapor fluvial in
functiune, pentru ca e singurul care si-a pastrat motorul original cu aburi.
Reprezentantii companiei au facut demersuri catre autoritatile ungare pentru a
gasi mai multe documente in arhivele lor care sa-i demonstreze vechimea. Daca
ar exista aceste documente, nava ar putea intra in Cartea Recordurilor.
"Pana acum nu am primit nici un raspuns de la autoritatile ungare.
Incercam sa cautam singuri acele documente", ne-a dezvaluit un
reprezentant al Navrom. In acest moment nu oricine poate sa viziteze vaporul.
Acesta e folosit pentru intalniri de afaceri ale companiei sau pentru diverse
intruniri care primesc girul Navrom. Pentru a inchiria nava nu numai ca iti
trebuie acordul Navrom, dar trebuie sa fii pregatit sa scoti si o groaza de
bani din buzunar. "Tudor Vladimirescu" are tarif ca la taxi: se
taxeaza intai pornirea 1.500 de euro, iar apoi se plateste cate 500 de euro pe
ora de navigare. Costurile mari se justifica si prin consumul imens de
carburant pe care il are masina cu aburi: 640 de litri de motorina pe ora!
(Initial era conceputa sa consume pacura). Nu e insa nici un risc ca vaporul sa
ramana in mijlocul Dunarii fara combustibil, intrucat rezervorul are o
capacitate de 38 de tone. Pentru ca sistemul de manevrare al carmei era prea
zgomotos, specialistii au inlocuit timona cu un dispozitiv din era
calculatorului: joystick-ul. (Alex Nedea, Carmen Plesa – Jurnalul.ro)
Insignă sportivă militară - R.P.R.
(Republica Populară Română)
Aviația este ramura aeronauticii care se ocupă de
construcția, funcționarea și utilizarea aeronavelor mai grele decât aerul. Prin „aviație” se mai înțelege
totalitatea avioanelor și personalului care le deservesc. După scop și
destinație, aviația se împarte în: aviația civilă și aviația militară. La
rândul ei aviația civilă se împarte în: aviația de transport, aviația utilitară și
aviația sportivă. Aviația sportivă are ca scopă principal recrutarea de tineri pentru a deveni piloți sau
parașutiști. În cadrul aviației sportive sunt organizate activități de zbor cu
sau fără motor (planorism) pentru piloții sportivi, precum și activități de
parasitism și aeromodelism.
Insignă - O.N.E.F. (Organizația națională de educație fizică)
În decembrie 1912 se infiinteaza Federatia Societatilor Sportive din Romania (F.S.S.R.), reunind
Uniunea Societatilor Romane de Sporturi Atletice, Asociatia cluburilor de
fotbal, Federatia societatilor de sporturi de iarna precum si alte asociatii si
cluburi sportive individuale ce existau la acea vreme. In 1915 se recunoaste
personalitatea juridică a F.S.S.R., aceasta transformandu-se apoi in U.F.S.R,
(Uniunea Federatiilor Sportive din Romania). In anul 1933 existau 11 federatii
sportive. În anul 1929 apare Legea educatiei fizice si se înfiinţează Oficiul National de Educatie Fizica
(O.N.E.F.) ca institutie de stat. In 1940 U.F.S.R. structura de drept
privat este desfiintata, patrimoniul si activitatea fiind preluate de O.S.R.
(Organizarea sportului românesc), institutie de stat subordonata initial
presidentiei consiliului de ministri si apoi subsecretariatului de stat al
educatiei extrascolare. O.S.R. este desfiintată prin lege în 1944 si se
reînfiinteaza U.F.S.R., persoana juridica de drept privat care va functiona pe
lângă Ministerul Culturii. U.F.S.R. a fost desfiintată în 1946, înfiinţându-se
apoi O.S.P. (Organizatia sportului popular), institutie de stat care se va
restructura şi ea in 1948, federatiile sportive devenind sectii ale directiei
tehnice in 1949. C.C. al P.M.R. desfiinteaza O.S.P. si creeaza C.C.F.S.
(Comitetul de cultura fizica si sport). Iată o parte a framântărilor
organizatorice ale sportului românesc. Să ne mai întrebăm de ce întârzie
să apară rezultate mari și în sportul românesc?
______________ooOoo______________
INSEMNE MILITARE STRĂINE
Set 3 insigne de identificare a unor unități militare
din armata regala olandeză în timpul
celui de-al doilea război mondial
Câteva vignete de pe acțiuni egiptene
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
con_dorul@yahoo.com
MOUISAIOS - 12.12.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu