Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea austriacă BOHEIMKIRCHEN,
bundeslandul AUSTRIA INFERIOARĂ dar și câteva trimiteri
poștale ilustrate din vremuri diferite.
cultură și arhitectură din localitatea austriacă BOHEIMKIRCHEN,
bundeslandul AUSTRIA INFERIOARĂ dar și câteva trimiteri
poștale ilustrate din vremuri diferite.
Primăria și Templul
Templul
Restaurantul Transilvania
Școala superioară
Școala
Biserica Lanzendorf
Grădinița
Trimiteri poștale
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
__________xxx__________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Ateneul român din București
MDCCCLXXXVI - MDCCCLXXXIX (1886 - 1889)
Admirațiune, recunoștință comitelui
ANGELO DE GUBERNATIS
ilustrului amic al României cu ocasiunea
jubileului său de 60 ani - București 1900 aprilie 7
Ateneul
Român este
o sală de concerte din Bucureşti, clădire situată pe Calea Victoriei, în
Piața George Enescu (partea nordică a Pieței Palatului). Tot aici se află şi
sediul Filarmonicii George Enescu. Edificiu-simbol al culturii nationale,
Ateneul Roman, construit in inima Bucurestilor in perioada anilor 1886-1889, a
devenit exponentul arhitectonic si spiritual nu doar al unui oras, al unei
Capitale, ci al unei natiuni. Aici au conferentiat marile personalitati si
savanti ai Romaniei, aici au concertat toti consacratii si tinerii artisti
profesionisti ai tarii, aici au urcat pe podium multe formatii si solisti de
nivel mondial, aici s-au lansat “in prima auditie“ capodopere ale literaturii
muzicale autohtone, aici s-au organizat primele expozitii ample, retrospective de
pictura si sculptura ale maestrilor artei plastice nationale, aici s-au
perindat regi si regine, oameni politici si oaspeti de seama de peste hotare
spre a participa la evenimente de importanta nationala si universala intr-un
cuvant, la Ateneul Roman s-au petrecut momente de anvergura istorica ce s-au
inscris in cartea de aur a poporului nostru. Putini stiu astazi ca Palatul
Ateneului Roman s-a cladit cu banii dintr-o subscriptie publica, in urma
organizarii unei loterii nationale (500.000 de bilete in valoare de un leu),
apelul adresat cetatenilor de naturalistul Constantin Esarcu (1836-1898),
fondatorul Societatii Ateneul Roman, sunand ca o chemare populara, printr-un
slogan de-a dreptul comic si banal: "Dati un leu pentru Ateneu!".
Ideea apelului s-a transformat surprinzator intr-o lectie de unitate, de
trezire a constiintei nationale. Conceputa de arhitectul francez Albert
Galleron, dupa cercetarile stiintifice si indicatiile lui Alexandru Odobescu,
revizuite si completate de un manunchi de specialisti romani (Al. Orascu, Ion
Mincu, Ion Socolescu, Grigore Cerkez, Cucu Starostescu), cladirea de forma
circulara s-a datorat valorificarii fundatiilor deja existente din Gradina
Episcopiei ce urmau sa serveasca ridicarii unui circ. Inspirat din vechile temple
grecesti, edificiul surprinde la prima vedere printr-o colonada istorica ce
sustine un fronton triunghiular. La parter, impresionantul hol din marmura
inglobeaza cele 12 coloane dorice de sustinere a salii de concerte. Patru scari
monumentale in spirala de tip baroc din marmura de Carrara, desfasurate cu
balcoane la etajul intermediar, fac legatura cu sala si anexele (birouri, sali
de repetitii, cabine pentru solisti si dirijor etc.). Dispuse sub forma
vechilor amfiteatre greco-romane, cele aproape 1.000 de locuri (trei zone de
parter si doua randuri circulare cu 52 de loji, la mijloc cu o loja centrala)
ofera o vizibilitate perfecta din orice colt si o auditie impecabila.
Perfectiunea sunetului se datoreaza imensei cupole (bogat decorata) care
"absoarbe" fondul instrumental si vocal de pe podium, spre a-l
distribui prin reverberație către auditori, cu întreaga gamă de armonice până
la cele mai fine culori timbrale și nuanțe. Se pare că acustica excepțională a
cavității sonore, proprii Ateneului Roman, a plasat sala printre cele mai
reușite construcții de acest gen nu doar din Europa, ci din întreaga lume.
Fresca, evocând istoria poporului român în 25 de episoade, realizată timp de
cinci ani de către pictorul Costin Petrescu, orga instalată în anul 1939, în urma
ajutorului material al lui George Enescu, numeroasele îmbunătățiri tehnice
produse după cutremurele de pământ și bombardamentul din 1944, de la sfârșitul
celui de al doilea război mondial, dar mai ales modificările din anii 1966-1967
(introducerea aerului conditionat, refacerea tavanului, schimbarea fotoliilor,
redistribuirea lojilor, lărgirea avanscenelor etc.) au transformat Ateneul
Roman într-un complex arhitectural singular în centrul Capitalei. De peste o
jumătate de veac, a devenit sediul Filarmonicii "George Enescu", iar
din 1958 "Cartierul general" al Festivalurilor Internationale
"George Enescu". Templu al artei și culturii românești, Ateneul
Român rămâne, la cei 120 de ani, nu doar o clădire de patrimoniu universal,
reprezentativă ca arhitectură pentru România și Balcani (cu trimitere la
antichitatea grecească), ci și un simbol de tradiție spirituală a unui popor.
Iar dacă fundația circulară inițială, nicicând nu a fost visată de fondatori,
arhitecți și constructori ca formă ideală pentru un monument arhitectonic (au
existat glasuri în epocă ce au criticat soluția tehnică insolită), iată că
timpul a hărăzit urmașilor culturii vechii Dacii să devină o scenă turnantă nu
doar a istoriei, ci și a artei în contextul Europei. "Călare" pe trei
secole (fundația ecvestră s-a dovedit bazaltică), Ateneul Roman și-a deschis
larg porțile unor spirite universale luminate, ce și-au dat întâlnire la
București, spre a se înfrăți cu autohtonii meleagurilor de la gurile Dunării.
Deși ctitorii au visat ca toate artele surori să-si afle locul sub cupola
acestui for cultural, totuși se pare ca puțini și-au dat seama ca acustica
naturală excepțională a sălii oferă doar muzicii un climat de afirmare plenară,
singulară, devenind casă parintească pentru marile personalități și talente ale
lumii. A concerta pe podiumul Ateneului Roman din Bucuresti echivalează astăzi
în arta lirică cu apariția pe scena Teatrului Scala din Milano. Templul din
inima Capitalei, zidit în urmă cu 120 de ani, s-a transformat în "cartea
de vizită" nepieritoare a României contemporane. (autorul acestei
prezentări - muzicolog Viorel Cosma)
Despre Fresca
Ateneului Român. In sfera
aceluiasi interes pentru decoratie intra si preocuparea constanta formulata de
C. Exarhu si Al. Odobescu inca din 1888, de a se realiza o monumentala fresca
pe peretele circular al salii, fresca ce trebuie sa evoce momentele cele mai
importante ale istoriei noastre nationale, dar in acelasi timp sa creeze o
imagine fidela a specificitatii sufletului romanesc.Propunand in anul 1901, un
proiect in spiritul celor aratate mai sus pictorul Stefan Popescu dorea
realizarea acestei picturi de 300 mp pe panza, considerand ca astfel nu va
trebui sa fie inchisa sala pentru un timp. Dar lipsa de fonduri suficiente face
ca proiectul sa taraganeze multi ani. In sfarsit, este acceptat proiectul prof.
Costin Petrescu pentru realizarea unei fresce ce reprezinta in 25 de episoade
momente importante din istoria romanilor. Fondurile au provenit din subscriptie
publica. Lucrarea în lungime de 75 mp și lățime de 3 metri, începută în
1933 în tehnica "al Fresco" va fi inaugurata la 26 mai
1938. Consideram ca este interesanta o succinta descriere a scenelor
deoarece valoarea lor ideatica este net superioara valorii artistice, fapt ce
nu ne surprinde avand in vedere caracterul programatic al lucrarii si
necesitatea de a supune compozitia, desenul si culoarea spatiului oferit,
intr-un ansamblu cu anumite coordonate plastice si decorative. Dar să urmărim
succesiunea episoadelor:
1. Traian pătrunde în Dacia.
Imparatul este prezentat in statul sau major, langa podul peste Dunare de
la Turnu Severin.
2. Colonizarea Daciei. In
fundal se vede monumentul de la Adam-Clissi. Legionarii patrund in Dacia.
3. Contopirea dacilor cu
romanii este prezentata prin idila dintre o tanara daca si un soldat roman.
Stela funerara reprezinta o piesa gasita in timpul sapaturilor de la Alba
Iulia.
4. La orizont o sentinela
romana strajuieste hotarul. Norii negri simbolizeaza apropiatele invazii
barbare.
5. Invazia barbarilor.
6. Inceputul vietii romanesti
patriarhale. Norii se risipesc, iar populatia coboara din munti si
ridica locuinte si lăcășe de închinare.
7. Statornicirea: taranul
roman isi pregateste armele: arcul si securea.
8. Descalecatul: de peste
munti se iveste un cavaler calare, pe care populatia il primeste cu paine si
sare.
9. Statul Militar:
Mircea cel Batran parlamenteaza cu trimisii turci.
10. Statul Administrativ: in curtea
Manastirii Moldovita, Alexandru cel Bun imparte dregatoriile statului.
11. Cruciada romanilor: Iancu de
Hunedoara, Vlad dracul si Stefan al doilea ridica o oaste pentru izgonirea
turcilor. In fundal apare castelul de la Hunedoara si Cetatea Poenari de la
Arges. Figura lui Tepes Voda se zareste ca o umbra misterioasa.
12. Vremea lui Stefan cel Mare. Un
taran isi face lance din fierul coasei. Stefan in fata Cetatii
Sucevei primeste pe trimisii Papei care ii aduc spada si titlul de
"Ostas al lui Christ".
13. Epoca de pace si credinta.
Neagoe Basarab si familia sa ies din Biserica episcopala de la Curtea
de Arges (deasupra lojii Romaniei).
14. Epoca lui Mihai Viteazul.
Domnitorul intregitor al neamului se pregateste sa intre in Alba Iulia.
15. Epocile culturale: Matei
Basarab, Vasile Lupu (in fundal Cetatea Targoviste si Biserica 3
Ierarhi), Dimitrie Cantemir si Constantin Brancoveanu (Manastirea Hurezu
si mesterul ei Parvu Mutu).
16. Rascoala lui Horia, Closca si
Crisan. Cei trei eroi sunt prezentati in fata bisericii de la Tebea
(Tara motilor). Gheorghe Lazar apare ca un personaj de legatura intre
acest episod si cel care reprezinta miscarea lui Tudor Vladimirescu.
17. Domnul Tudor in fruntea
pandurilor intra in Bucuresti si primeste din partea politiei, zapis
de consfintire a drepturilor cerute de Adunarea poporului. Alaturi apare
episcopul Argesului si o cula, indicând originea lui Tudor Vladimirescu.
18. Anul 1848, in Transilvania cu
Avram Iancu care porneste la lupta.
19. Anul 1848, in Tara Romaneasca si
Moldova. Bonjuristii fraternizeaza cu taranii.
20. Alexandru Ioan Cuza
improprietareste taranii. In planul al doilea apare Kogalniceanu.
21. Unirea Principatelor in 1859.
Doua femei in costume nationale deapana acelasi fir.
22. Carol I si razboiul de
independenta. Domnitorul primeste un steag capturat de la inamic. In
scena apare si I.C. Bratianu.
23. Realizarea intregirii nationale:
1918. Pe front soldati intre sarme ghimpate.
24. Regele Ferdinand I si Romania
Mare. La Alba Iulia regele si regina Maria. In suita apare
generalul Berthelot. Toti trec prin fata unor femei ce simbolizeaza
Vechiul regat, Transilvania, Basarabia si Bucovina.
25. Ultima scena ar fi trebuit sa-l
reprezinte pe Carol al II-lea, fondatorul orasului modern, care alaturi
de Mihai I coboara in mijlocul poporului pentru a patrona stiintele,
literatura, artele si industria. Varianta aleasa ulterior reprezinta
poporul cu steaguri, care sarbatoreste infaptuirea Romaniei Mari. Din
punct de vedere plastic aceasta ultima scena este tratata diferit fata de
restul frescei, culoarea fiind mai vie si desenul mult mai liber.
In ansamblu, fresca este realizata
intr-o maniera oarecum libera, putand vorbi de un stil realist plat. Dominanta
cromatica este rece, abundand in cenusiuri. De aici efectul general usor
estompat, fara accente plastice deosebite. Aceste caracteristici ale
frescei ar putea semnifica la prima vedere ca lucrarea este lipsita de interes
artistic. Totusi, in ansamblul salii aceste date devin intr-un fel calitati,
lucrarea ocupandu-si locul sau cu discretie, ca un fel de pandant al tonurilor
calde de rosu si auriu din luxurianta bogatie decorativa a cupolei. Slujind frumoasei idei ca istoria
nationala trebuie prezentata ca o carte deschisa, in care fiecare privitor sa
gaseasca ceva din maretia trecutului si astfel sa mediteze la valorile
spirituale, morale ale poporului nostru, fresca Ateneului este semnificativa
pentru caracterul emblematic al monumentului.
Aleea cu sculpturi: În perioada antebelică, aleile Grădinii Ateneului erau
împodobite cu 16 busturi care reprezentau mari oameni politici, de cultură
sau artiști români. Din păcate, acestea nu s-au păstrat, pentru că au fost
distruse în anii regimului comunist: Mihai Eminescu de Ion Georgescu, Mihail
Kogălniceanu de W.C.Hegel, P.S.Aurelian de W. C. Hegel, Ion Ghica
de Iordănescu, Traian Demetrescu de Filip Marin, Dumitru Georgescu Kiriac
de Oscar Han, Ienăchiţă Văcărescu de W. C. Hegel, Constantin Esarcu
de W. C. Hegel, Gavriil Musicescu de Miliţa Petraşcu, C.A. Rosetti de
I. Georgescu, Vasile Urechea-Alexandrescu de W. C. Hegel, generalul Ioan
Emanoil Florescu de I. Georgescu, Grigore Tocilescu, Gheorghe Dem
Teodorescu de Carol Storck, C. I. Stăncescu de W. C. Hegel și Theodor
Şerbănescu de Filip Marin. În prezent, în Grădina Ateneului este
amplasată o singură statuie, cea a lui Mihai Eminescu, executată în bronz, în
1963, de sculptorul Gheorghe D. Anghel.
Filarmonica "George Enescu" este
instituţia muzicală reprezentativă a României. Fondată în aprilie 1868,
"Societatea Filarmonică Română", sub conducerea lui Eduard Wachmann,
avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea
propagării culturii muzicale şi popularizării capodoperelor muzicii clasice.
Primul concert a avut loc în 15 decembrie acelaşi an, sub bagheta initiatorului
sau. După inaugurarea palatului Ateneului Roman, la 5 martie 1889,
concertele au inceput sa se desfasoare in aceasta sala, asa cum se intampla si
in prezent, Ateneul Roman devenind emblema culturii romanesti si sediu al
Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima orchestra simfonica permanenta
pana in 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu (1868-1936), iar acestuia, din 1920,
George Georgescu (1887-1964), dirijor remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch.
In perioada directoratelor lui George Georgescu (1920-1944; 1954-1964),
repertoriul s-a modernizat iar Filarmonica a intrat in circuitul muzical
international, prin participarea la primele turnee peste hotare si invitarea
unor mari personalitati ale lumii muzicale interbelice, între care Jacques
Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico Mainardi, Alfred Cortot, Maurice
Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin, Herbert von Karajan şi mulţi alţii de
calibru universal. Tot lui George Georgescu i se datorează înregistrări
discografice de referinţă, ca de pildă integrala simfoniilor de
Beethoven. Detalii abundente despre prima sută de ani de activitate apar
în volumul „Filarmonica George Enescu din Bucureşti, 1868-1968”, semnat de
muzicologul Viorel Cosma. După razboi, instituţia şi-a diversificat
activitatea, sub mandatele lui Constantin Silvestri şi George Georgescu: se
înfiinţează Corul academic, se constituie un valoros corp de solişti concertişti
(instrumentişti şi cântăreţi), diverse ansambluri camerale (de la orchestra
pana la trio cu pian). De numele lui George Georgescu se leagă şi concertele
memorabile susţinute de Orchestra Filarmonicii, la primele ediţii ale
Festivalului Internaţional „George Enescu”. După moartea lui George Enescu, în
1955, Filarmonica îi preia numele. La conducerea acestei instituţii muzicale
s-au mai succedat: Mircea Basarab, Dumitru Capoianu, Ion Voicu, Mihai
Brediceanu. După căderea regimului comunist, Filarmonica "George
Enescu" a recâştigat din strălucirea de odinioară sub conducerea
directorului general Cristian Mandeal şi a directorului artistic Nicolae
Licareţ. În timpul mandatului dirijorului principal Cristian Mandeal
(1991-2010), Orchestra Filarmonicii a realizat pe disc integrala lucrărilor
simfonice de George Enescu şi de Johannes Brahms. Pe lângă concertele simfonice
şi camerale curente (aproximativ 300 anual), Filarmonica a înregistrat zeci de
discuri LP si CD şi a întreprins turnee de răsunet în Europa, Asia şi Extremul
Orient, câştigându-şi astfel un binemeritat renume internaţional.
Placheta - Campionatele europene de tir
București - 1983
Federaţia
română de tir sportiv este
forul tutelar care conduce, organizează şi dezvoltă acest jos sportiv în
România. Această federaţie este responasibilă de organizarea tuturor
competiţiilor sportive de tir, la toate nivelurile de vârstă şi pregătire, în
toate structurile societăţii româneşti. Pe data de 7 februarie 1934 se înființează Federația
Română de Tir (F.R.T.), urmând ca doi ani mai târziu, F.R.T. să se
afilieze Uniunii Internaționale de Tir (U.I.T.). În data de 29 iunie 1946 Banca
Națională a României cumpără de la Societate, terenurile donate de către
domnitorul Alexandru Ioan Cuza și donează Societății de Dare la Semn 65 de
hectare din Pădurea Băneasa, ceea ce va deveni mai târziu poligonul Tunari, în
prezent Poligonul de Tir Sportiv "Iosif Sârbu". La Jocurile Olimpice
de la Helsinki (1952 - ediția a XII- a) au participat 69 de țări, România fiind
la a treia participare unde trăgătorul Iosif Sîrbu avea să deschidă drumul
medaliilor de aur olimpic pentru țara noastră. În anul 1955, România
organizează primul Campionat European de Tir la Poligonul Tunari. F.R.T. își
schimbă denumirea în Federația Română de Tir Sportiv (F.R.T.S.) în
anul 1999. Sus am aplicat logo-ul
Federaţiei române de tir sportiv.
După descoperirea utilizării prafului de pușcă la armele de
foc, începând cu secolul al XII- lea, perfecționarea tehnicilor de mânuire a
armelor a fost o preocupare primordială în rândul militarilor și, implicit, a
aristocrației momentului. Armele de foc nu au fost folosite doar pe plan
militar ci și în activitățile de agrement și vânătoare. În acest fel, apare o
preocupare permanentă pentru îmbunătățirea calităților tehnice și de
manevrabilitate ale armelor, fapt ce a dus la crearea unor structuri
organizatorice ce aveau ca rol formarea deprinderilor specifice utilizării
eficiente a acestora. La jumătatea secolului al XVII- lea, în anul 1640, la
Lucerna în Elveția, se înființează prima Societate de Tir din lume.
Ulterior, numărul societăților, organizațiilor și al cluburilor de gen, în care
își desfășurau activitatea de pregătire majoritatea trăgătorilor, începe să
crească considerabil în toate regiunile din Europa. În
anul 1741 sunt organizate primele concursuri de tir organizate de către
Regimentul Regal de Infanterie în câmpia de nord a Aradului, pentru ofițerii
regimentului. În anul 1831 s-a constituit Asociația Cetățenescă de Tir din
Municipiul Arad. În ceea ce privește dezvoltarea sportivă a tirului, în afară
de contribuția laturii militare, un deosebit aport la această dezvoltarea a
venit din partea unor societăți de vânătoare, în cadrul cărora erau organizate
cursuri de pregătire a vânătorilor și care își desfășurau activitatea pe mai
multe domenii de vânătoare de la Arad, Săvârșin, Șiria, Șiman, Chișinău-Criș și
Pecica. Pe data de 5 mai 1862, ia ființă prima societate de tir, la nivel
național, denumită : "Societatea Română de arme și dare la semn"
având sediul stabilit la București, iar la numai un an de la înființarea ei,
"Societatea Română de arme și dare la semn" avea un număr de 120 de
membri și 5 membri de onoare. Pe data de 9 septembrie 1865, prin înaltul Decret
Domnesc nr.1147, publicat în Monitorul Oficial nr.200 din 11/23 septembrie,
sunt aprobate și recunoscute oficial statutele Societății Române de arme și
dare la semn. În urma acestui decret, Domnitorul Alexandru Ioan Cuza donează
societății din terenul Mânăstirii Radu – Vodă – teren trecut în patrimoniul statului
– o suprafață de 47514 mp , pentru a-l folosi drept poligon de tir cu condiția
ca acest teren să nu fie înstrăinat. Terenul donat s-a adăugat la cel pe care
societatea îl avea deja în folosință și care era poziționat în zona Clubului
Progresul. Prima participare a unor trăgători români la un concurs
internațional a fost în anul 1919 la Le Mans – Franța, unde românii au cucerit
locul doi. La acest concurs au participat trăgători de elită din toate țările
aliate în primul război mondial. În anul 1924, România participă la Jocurile
Olimpice de la Paris cu un lot de trăgători, unde Constantin Tomescu ocupă
locul 18.
A.R.A. Asociația română a apei - București - România
10 ani 1995 - 2005
Asociația română a apei (A.R.A.) a fost înființată în anul 1995 și are sediul în București,
sectorul 6, Splaiul Independenței, nr. 202 H, blocul 2, tronson 1, scara A,
parter, apartament 2. Sediul ARA mai este cunoscut și sub numele “Casa apei”.
Din statutul asociației reiese că ARA este o
asociație autonomă, profesională, neguvernamentală și nonprofit, de interes
comunitar cu personalitate juridică dobândită prin Ordonanța de Guvern nr.
26/30 ianuarie 2000. Principalele activități desfășurate de ARA sunt:- Inițierea, elaborarea și promovarea proiectelor legislative în sectorul de activitate
- Activități de cercetare științifică
- Organizarea de conferințe, simpozioane, dezbateri, seminarii, expoziții
- Publicarea de materiale informative și rezultate ale unor cercetări
- Realizarea de consultanță tehnică, economică, managerială și expertize
- Colaborări și asocieri cu organisme similare sau cu interese convergente scopului, cu unități economice de învățământ, cercetare, proiectare din țară și din afară
- Editarea unor publicații periodice, cu caracter tehnico informativ
- Organizarea structurilor și formelor de perfecționare profesională în domeniu
- Ameliorarea și modelarea reperelor instituționale, tehnice și informaționale
- Ocazional, din necesitatea procurării de fonduri suplimentare în vederea îndeplinirii scopului ARA, se pot desfășura și activități economice, cu respectarea prevederilor legale.
Insigna - Ghid B.T.T. - Agenția București
(Biroul de turism pentru tineret)
Până la instaurarea
comunismului, turismul românesc organizat se desfăşura prin intermediul
asociaţiilor şi cluburile de turism existente. Primul Club Alpin a luat
fiinţă în Braşov la 10 mai 1873.
Cea mai veche asociaţie este S.K.V. –
Siebenbürgischer Karpaten Verein, înfiinţată la Sibiu la 28 noiembrie 1880 şi
dizolvată în 1944. Această asociaţie a avut cei mai mulţi membri (germani,
români, maghiari şi alte naţionalităţi) şi cele mai multe secţii, a construit
cele mai multe drumuri şi cabane (59), a editat 56 de Anuare, a înfiinţat un
corp de călăuze brevetate şi primele echipe de salvare în munţi. La 2
aprilie 1926 a luat fiinţă Turing-Clubul României, având mai multe secţii în
ţară. A construit cabane, a efectuat marcaje turistice şi a publicat Calendar
săptămânal, transformat în Enciclopedia Turistică Românească. Sub egida
T.C.R. au apărut şi alte publicaţii. Grupul Alpin Brav, transformat în
1937 în Clubul Carpatin Român, a fost înfiinţat de câţiva elevi de la liceul
Mihail Viteazul, căpătând personalitate juridică la 18 martie 1936. Acesta a
construit cabana Brav, devenită Caraiman. Asociaţia turistică România
Pitorească a luat fiinţă în Bucureşti la 21 mai 1930. A construit cabana
Ciucaş, a tipărit un an revista România Pitorească şi apoi Buletinul România
Pitorească. Clubul Alpin Român s-a construit la 18 martie 1934. A construit
Căminul Alpin – Buşteni, un refugiu la intrarea în Valea Coştilei şi şi-a
cumpărat un sediu în Bucureşti. A tipărit Buletinul Alpin şi apoi Buletinul
Clubului Alpin Român. A practicat alpinismul şi căţărarea, înfiinţând în 1938
prima şcoală de căţărare modernă în România, fiind organizat pe trei
secţii. Asociaţia Piatra Craiului a fost creaţia unui pensionar militar.
A închiriat de la călugări cabanele „Decebal” şi „Bucegi”, din apropierea
peşterii Ialomiţei. Activitatea acestor asociaţii a fost în general
alpinismul. Ele au fondat în 1934 Federaţia Societăţilor de Turism şi Alpinism,
iar din februarie 1936, data înfiinţării O.N.T. (Oficiul Naţional de Turism),
în parte au fost patronate şi de acesta. În cadrul O.N.T. au
existat Birouri județene și Birou național de turism pentru tineret
(B.T.T.).
Insigna - BETA
BETA, denumire
veche, I.P.R.S. (Întreprinderea de piese radio și semiconductori) Băneasa a fost o companie producătoare de componente electronice
și aparatură electronică și electrotehnică din România, înființată în anul 1962. Compania se întindea pe o
platformă de 14 hectare în inima complexului de vile din Pipera. În anul
2006, I.P.R.S. avea în proprietate două terenuri; 118845 mp în Voluntari și
2498 mp în sectorul 2 din București, evaluate atunci la 20 milioane de euro. În anul 2002 în această întreprindere
lucrau 870 de specialist. În
septembrie 2003, pachetul majoritar de acțiuni a fost cumpărat de către
Compania Ogharit Trading CO
Siria, controlată de omul de afaceri Omar Hayssam. Ogharit Trading a venit cu
o ofertă de 3,1 milioane de euro în care era inclusă și plata datoriilor
societății. Dar, după aceea, statul român a șters aproape toată datoria
I.P.R.S., astfel că în realitate Ogharit Trading a cumpărat societatea pentru
suma de 140000 de euro. După ce au preluat societatea, sirienii nu au făcut
nici o investiție. S-a vorbit la un moment dat doar de camioane care
plecau din întreprindere încărcate cu „fier vechi”. Este un exemplu de proastă privatizare
specific românească. Sus am
postat logo-ul și o poză cu sediul I.P.R.S. Băneasa.
Insignă - București '92
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul
1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind
centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie
mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul
Paris”. În prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un
județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul,
stema și mai jos fotografiile câtorva monumente de cultură și arhitectură bucureștene din vremuri diferite.
Casa Dotațiunii Oastei
Strada Lipscani
Azilul Elena Doamna
Bufetul de la Șosea
Casa General Rosetti
Muzeul satului - Casa tradițională Chiojd, jud Buzău
Expoziția generală română 1906 - Palatul Artelor
Mausoleul din Parcul Carol I
Cartierul Ferentari
Casa anticarilor
Casa Lahovary
Casa Langhaus
Biserica Zlătari
Calea Rahovei
Expoziția generală română 1906 - Ospătăria regală
Expoziția generală română 1906 - Castelul Vlad Țepeș
Biserica Domnița Bălașa
Camera de comerț și Bursa
Cartierul Drumul Taberei - Complexul Favorit
Biserica ortodoxă Sfânta Vineri - Drumul Taberei
Banca Națională a României
Biserica catolică Adormirea Maicii Domnului - Drumul Taberei
Academia militară
Palatul CEC
Băile Eforiei și Fântâna Sărindar
Muzeul satului
Casa tradițională din comuna Drăguș, jud. Brașov
Azilul Ghiță și Eliza Cantacuzino
Bulevardul Colței
Calea Griviței
Cartierul Giulești
Vedere
Muzeul Curtea Veche
Muzeul satului - Biserica de lemn
din comuna Dragomirești, jud. Maramureș
Pasajul Obor
Muzeul satului
Casă tradițională comuna Borlova, jud. Caraș Severin
Piața Universității
Muzeul satului
Casă tradițională din comuna Calu Iapa, jud. Neamț
Restaurantul Carul cu Bere
Expoziția generală română 1906 - Pescăriile statului
Spitalul Brâncovenesc
Muzeul satului - Casă tradițională din
comuna Fundul Moldovei, jud. Suceava
Muzeul satului
Casă tradițională din comuna Goicea. jud. Dolj
Calea Victoriei - Palatul Regal
Bulevardul Aviatorilor
Palatul Societății Uniunea germanilor
____________ooOoo____________
POLIȚĂ
DE ASIGURARE ROMÂNEASCĂ
PHONIX
Societate de asigurare asupra vieții - 5 sept.1934
Direcțiunea generală - Viena
Direcțiunea pentru România - București
Două vignete de pe bilete spaniole de loterie
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni germane
MOUSAIOS - 18.06.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu