1. Moneda de mai sus omagiază Turnul observatorului astronomic Klementinium din Praga. Pe aversul
monedei se disting trei reprezentări grafice din stema statului național ceh
(leul ceh și vulturii Moraviei și Sileziei) și înscrisurile 2500 Kc (valoarea
monedei), numele țării și denumirea seriei în limba cehă. Pe revers, în centrul
câmpului monedei, este reprezentat Turnului observatorului astronomic
Klementinium din Praga și o pasăre în zbor, precum și inscripțiile 2006 (anul
emiterii) și denumirea monumentului în limba cehă. Moneda are următoarele caracteristici tehnice: seria – locuri
de patrimoniu industrial, data emiterii – 11.10.2006, valoarea – 2500 coroane,
forma – rotundă, diametrul – 22 milimetri, greutatea – 7,78 grame,
compoziția – aur, calitatea – proof BU (2100 buc) și proof UNC (3800 buc) și designer – Josef
Oplistil.
De-a lungul
timpului, fabrica – muzeu (monument cultural național) Moara de hârtie de
hârtie din Velké Losiny este o destinație atractivă pentru mulți vizitatori.
Aici poate fi admirat fluxul tehnologic al preparării manuale a hârtiei. Muzeul specializat pe hârtie face parte integrantă din Fabrica de hârtie de mână
din Velké Losiny încă din anul 1987. Expozițiile sale permanente prezintă în
primul rând dezvoltarea istorică cu tradițiile vechii producții dar și
începuturile producției moderne de hârtie industrială. Fabrica din Velke este acum una dintre cele mai vechi întreprinderi de
acest tip din Europa. Aici hârtia manuală se produce încă prin procedeul tradițional
din bumbac.
3. Moneda de mai sus omagiază Mina muzeu de la Sevciny. Pe aversul monedei se disting trei
reprezentări grafice din stema statului național ceh (leul ceh și vulturii
Moraviei și Sileziei) și înscrisurile 2500 Kc (valoarea monedei), numele țării
și denumirea seriei în limba cehă. Pe revers, în centrul câmpului monedei, este
reprezentată Mina Sevceny, o stemă
(probabil cea a localității Sevceny), precum și inscripțiile
2007 (anul emiterii) și denumirea fabricii în limba cehă.
Fosta mină Sevciny este astăzi centrul celui mai mare muzeu minier din Republica Cehă. Mina a fost deschisă în anul 1813 pe locul uneia rudimentare din secolul al XVI-lea. Expozițiile muzeului prezintă vizitatorilor bogatul trecut minier al regiunii. Clădirea de intrare oferă o expoziție intitulată Artizanat și industrie tradițională în regiunea Příbram, precum și o expoziție permanentă Clădiri miniere și metalurgice din regiunea Příbram în fotografii istorice. Vizitatorii pot învăța despre dezvoltarea economică, socială și culturală din Evul Mediu până în secolul al XX - lea. Viața în acest domeniu a fost influențată, pe de o parte, de activitatea dominantă a minelor - metalurgice, iar pe de altă parte prin meșteșugurile tradiționale. Deci la Sevciny este o mină turistică subterană de unde s-au extras uraniu și alte substanțe radioactive.
Fosta mină Sevciny este astăzi centrul celui mai mare muzeu minier din Republica Cehă. Mina a fost deschisă în anul 1813 pe locul uneia rudimentare din secolul al XVI-lea. Expozițiile muzeului prezintă vizitatorilor bogatul trecut minier al regiunii. Clădirea de intrare oferă o expoziție intitulată Artizanat și industrie tradițională în regiunea Příbram, precum și o expoziție permanentă Clădiri miniere și metalurgice din regiunea Příbram în fotografii istorice. Vizitatorii pot învăța despre dezvoltarea economică, socială și culturală din Evul Mediu până în secolul al XX - lea. Viața în acest domeniu a fost influențată, pe de o parte, de activitatea dominantă a minelor - metalurgice, iar pe de altă parte prin meșteșugurile tradiționale. Deci la Sevciny este o mină turistică subterană de unde s-au extras uraniu și alte substanțe radioactive.
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
_______xxx_______
O PLACHETĂ,
CÂTEVA MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BIHOR
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille)
şi spanioli (edala).
Dr. Mozes Karoly 1917 - 2005
Carol Mózes
a văzut lumina zilei în 1917 la Oradea, oraşul căruia avea să i se dedice trup
şi suflet. A fost un medic diagnostician de excepţiei şi un profesor cu simţ
pedagogic înnăscut. Toată viaţa şi-a dedicat-o muncii; a vindecat oameni, i-a
instruit şi a întemeiat instituţii. Chiar şi fotografia – pasiunea vieţii sale
– pretindea un volum mare de muncă, iar călătoriile menite să-l relaxeze erau
precedate de o pregătire îndelungată pe parcursul unui an întreg. Era un
polihistor: citea enorm de mult, cu temeinicie şi, graţie memoriei sale ieşite
de comun, şi peste ani de zile îşi amintea în detaliu cele citite. Fiind o
personalitate indisolubil legată de Oradea, numele său jalonează dezvoltarea
învăţământului sanitar mediu din acest oraş. A imortalizat în fotografii una
dintre perioadele cele mai frământate ale Oradiei. De aici s-a inspirat şi
titlul acestei rememorări care pune în oglindă două sintagme: „Carol Mózes
doctorul Oradiei” şi „Oradea Doctorului Carol Mózes”, oraşul fiind reflectat de
imensa colecţie de fotografii pe care doctorul a ne-a lăsat-o moştenire. Aceste
imagini document reprezintă doar o parte din zestrea dăruită Oradiei de
Doctorul Mózes, partea cea mai importantă fiind şcoala medie sanitară –
supranumită de orădeni „Academia Mózes”- care funcţionează şi în prezent,
asigurând un învăţământ sanitar de înaltă calitate. În 1941 şi-a luat licenţa
la Facultatea de Medicină din Cluj, începându-şi activitatea la Spitalul
evreiesc Brody Adél din Budapesta. Curând avea să primească ordinul de mobilizare
în detaşamentul de muncă. Între anii 1942 – 1945 a servit ca medic în
Detaşamentul de muncă 110/17 din Armata Maghiară. A fost alături de camarazii
săi în Ucraina, Bielorusia, Polonia şi Slovacia unde, în ciuda echipamentului
medical rudimentar şi condiţiilor precare, a reuşit să salveze viaţa multora
dintre ei. Pe tot parcursul celor trei ani în care s-a confruntat cu cele mai
cumplite feţe ale neomeniei, Doctorul Mózes a reuşit să rămână Om. În 1945 dr.
Carol Mózes a revenit la Oradea unde avea să urce toate treptele ierarhiei
medicale. În 1971 a fost numit şef de secţie la Spitalul de Boli Infecţioase.
Doctorul nu s-a retras din activitate medicală nici după pensionare, astfel
încât a petrecut 60 de ani neîntrerupţi la patul bolnavilor săi, vindecând atât
prin competenţă cât şi prin dragostea sa de oameni, fără a face vreo diferenţă
între pacienţi, fie ei oamenii cei mai sărmani sau activiştii de partid cei mai
temuţi. De aceea, la Oradea medicul Carol Mózes se bucura de dragostea
bolnavilor şi respectul oraşului. În 1948, la iniţiativa sa, la Oradea au fost
înfiinţate cursurile de pregătire a surorilor medicale. În anul 1968, în Şcoala
Tehnică Sanitară de Asistenţi Sanitari, instituţia pe care orădenii o pomeneau
cu familiaritate drept Academia Mózes, funcţionau 15 specializări. Între anii
1948 – 1968 Doctorul Mózes a fost directorul şcolii, funcţie pe care o cumula
pe lângă activitatea de la spital. Dat fiind că pregătirea cadrelor medii
sanitare reprezenta o orientare nouă în România, Doctorul Carol Mózes a
elaborat primele manuale pe care apoi le-a perfecţionat şi s-au bucurat de
numeroase ediţii succesive. „Tehnica îngrijirii bolnavului” este lucrarea sa de
căpătâi; a cunoscut zece ediţii, dintre care trei postume, servind ca manual
pentru generaţii de cadre medicale. În anul 2003, oraşul său natal i-a conferit titlul de Cetăţean de Onoare. S-a
stins din viaţă în anul 2005.
Insigna turistică - Băile 1 Mai - Oradea
Băile
1 Mai (în maghiară: Püspökfürdő - Baile Episcopiei)
este o localitate-stațiune în comuna Sânmartin, județul Bihor, situată între satele bihorene Haieu, Cordău și Ronțău, recunoscută pentru lacul geo-termal cu flora datând încă din terțiar. Această statiunea balneoclimaterica de
interes national este situata in nord-vestul Romaniei, la 8 kilometri sud de Oradea,
la o altitudine de 140 metri. Datorită pozitiei intr-o padure de stejari
seculari stațiunea dispune de un microclimat specific cu veri moderate termic
si cu ierni blande. Temperatura medie anuala este de 10,5 grade in timp ce
precipitatiile se mentin in jurul valorii de 650 mm anual. Alaturi de climat un
factor important de cura sunt izvoarele minerale termale (21- 46 grade Celsius)
calcice, sulfatate, bicarbonatate, slab radioactive.
Baile 1 Mai sunt cunoscute
pentru tratarea afectiunilor reumatismale inflamatorii, degenerative si
abarticulare, a celor neurologice centrale si periferice (hemipareze), a celor
ginecologice (metroanexite, tulburari de menopauza sau de pubertate). In bazele
de tratament din statiune sunt si instalatii pentru bai cu apa minerala
termala, strand cu apa minerala termala, sala de gimnastica. Faima statiunii 1
Mai si a întregului judet este data de prezenta unei specii tropicale –
monument al naturii – Lotusul Termal (Nymphaea Lotus Thermalis), planta cu
frunze rotunde plutitoare cu marginea dintata si rasfrinta in sus, dintre care
se inalta gingasele flori alb-galbui, cu miros placut parfumat.
Placheta - (Primăria) Oradea - România
Clădirea Primăriei Oradea este emblema arhitectonică a municipiului de pe Crișul
Repede. În urmă cu un secol ochiul ager al pompierului de serviciu, supraveghea
orașul de incendii sau alte pericole ce puteau să apară. Turnul cu ceas, o
mândrețe de construcție, înaltă de 50 de metri a pierit în flăcări împreună cu
acoperișul Primăriei în anul 1944 în luptele de eliberare a orașului. Ulterior,
acoperișul și turnul și-au recăpătat strălucirea de odinioară prin restaurare.
Compoziţia arhitecturală se concentrează în jurul a trei curţi interioare,
clădirea desfășurându-se pe o suprafaţă de 5508 metri pătrați. Faţada
principală şi cea dinspre Criş sunt cele mai spectaculoase ca şi traseu vizual,
clădirea şi apa punându-se reciproc în valoare. Rimanóczy Kalman jr. a
fost un arhitect cu o viziune complexă. A practicat o arhitectură de reprezentare
exprimată stilistic printr-un eclectism cu dominantă neoclasică. Primăria
primeşte un aer impozant datorită rezalitului central, ce concentrează efectele
decorative cu cel mai mare impact vizual. Cele trei registre au ca şi elemente
cheie trei ferestre monumentale încheiate pe traseu semicircular asemeni unor
simbolice arcuri de triumf, ferestre ce marchează marea Sală de şedinţe, în
fapt Sala de Onoare. Monumentalitatea
acestor ferestre este subliniată de coloane angajate cu capitel compozit.
Efectul de eleganţă monumentală este amplificat de coloanele duble ce
flanchează rezalitul central. Un important efect spaţial îl constituie
amplificarea rezalitului la nivelul parterului printr-un pasaj carosabil,
elegant şi funcţional deopotrivă. Nivelul al treilea atinge maximum de efect
plastic prin prezenţa celor patru figuri alegorice şi a grupului statuar ce
încununează maiestuos întrega compoziţie arhitecturală. Urcarea treptelor
Turnului Primăriei este o veritabilă probă sportivă dar care și recompensează ochiul
privitorului: episoade triste și victorioase cu soldați români, luptând sau odihnindu-se, imagini cu Oradea
secolului al XIX-lea , din perioada interbelică și bine înțeles din timpul
comunismului. La etajul trei al turnului se poate admira mecanismul
ceasului și stemele orașului din perioada imperiului Austro-Ungar și până în
prezent. Orologiul turnului cântă la ore fixe „Marşul lui Iancu" şi a fost
construit la începutul secolului XX, în anul 1904 de către un lăcătuş
ceasornicar pe nume Mezey Dezső. În prezent ceasul din Turnul Primăriei este
îngrijit de Nagy Csaba Sándor. Datorită lui, modul de funcţionare a
ceasului s-a schimbat din 1992. Dacă până în 1992 inerţia greutăţii
acţiona ceasul şi pendulul, acum pendulul este acţionat electronic, ducând mişcările
prin axe şi roţi dinţate până la arătătoarele cadranelor. Orologiul este
alcătuit din patru părţi - cadrane, situate în partea superioară pe
fiecare latură a obiectivului. Cadranul din faţă, cel care priveşte spre
Criş, a fost confecţionat din sticlă groasă, numită sticlă de lapte şi era
iluminat din spate. După război, în 1944, cadranul din faţă a fost schimbat,
sticla fiind înlocuită cu tablă, la fel s-a procedat şi pentru celelalte
cadrane. Orologiul a supravieţuit celor două războaie mondiale, iar acoperişul
şi zidul turnului au supravieţuit celor două incendii, primul în 1917, iar la
doilea în 1944. Cadranul ceasului păstrează şi azi urme de gloanţe din timpul
războiului din 1944. La ultimul etaj al turnului sunt montate niște plăcuțe pe
care sunt inscripționate distanțe și săgeți către capitale din Europa și de pe
toate continentele – de la câțiva kilometri până la 15000 de kilometri. Palatul Primăriei din Oradea este
una dintre cele mai reprezentative clădiri ale oraşului Oradea,
care determină totodată silueta caracteristică a zonei centrale, fiind situat
în Piața Unirii, la nr.1 și dominând spaţiul urban din vecinătatea râului
Crişul Repede. Pe acest amplasament a existat până în 1901 o clădire cu o
istorie complexă: primul palat episcopal baroc al oraşului, ridicat de
episcopul Csáky Miklós în jurul anului 1742. După anul 1776 edificiul
cu o faţadă relativ modestă, cu un singur nivel şi dispus în jurul unei curţi
interioare, a găzduit gimnaziul superior catolic, apoi între anii 1780-1874 academia
orădeană, între anii 1874-1896 Arhigimnaziul de stat, în sfârşit în mod
provizoriu şi palatul justiţiei. În anul 1895 au demarat pregătirile în
Consiliul Local în ideea de a face loc unui nou edificiu iar în 1896 a fost
organizat un concurs de arhitectură pentru Noua primărie a urbei. Premiul întâi
al concursului a fost câştigat în egală măsură de arhitectul Rimanóczy
Kálmán jr. şi de alţi doi concurenţi, primului fiind încredinţată
sarcina de a realiza o sinteză a celor trei proiecte. După elaborarea acesteia
lucrările de execuţie au fost licitate şi câştigate de acelaşi arhitect în
calitate de antreprenor general. Executantul acestui măreț proiect a fost
Sztarill Ferenc.
Lucrările de construcţie au început pe 26 februarie 1902 şi au
fost terminate în octombrie 1903, fiind efectuate aproape exclusiv de firme
locale. Şedinţa solemnă de inaugurare a clădirii a avut loc pe 10 ianuarie
1904, pe când șa conducerea orașului se afla Rimler Karoly, primarul cu cea mai
lungă perioadă aflat în funcție din istoria orașului. Clădirea
a fost construită în stil eclectic, cu faţadele ce întrunesc o serie de
elemente preponderent neorenascentiste. Faţadele ansamblului se dezvoltă
de-alungul a două străzi şi a pieţei centrale, compoziţional fiind dominate de
rezalitul cu acoperiş în mansardă şi de turnul de pe latura dinspre Criş.
Aripile clădirii se structurează în jurul a două curţi, simetria planimetrică a
jumătăţii dinspre piaţă fiind dezechilibrată de dezvoltarea aripii nordice,
care se frânge într-un unghi obtuz, urmărind parcelarea veche, până la casa
parohială romano-catolică. Clădirea are un regim de înălţime S+P+2, cu excepţia
rezalitului, care găzduieşte sala festivă ce se dezvoltă pe înălţimea a două
etaje, iar deasupra ei se află spaţiul podului, luminat de ferestre. Dominarea
sălii festive în configuraţia spaţială interioară se proiectează şi pe faţada
principală, acolo unde deasupra celor trei arcade semicirculare ce delimitează
un vestibul deschis, cele trei ferestre mari ocupă aproape toată suprafaţa
dintre coloanele angajate, ce susţin antablamentul. Parterul clădirii este
prevăzut cu bosaje, ce accentuează orizontalitatea, iar în antiteză, elementele
de ritmare ale celor două etaje, pilaştri cu capiteluri corintice susţin
verticalitatea. Registrul de mijloc cu ferestrele mari ale sălii festive este
flancat de două rezalite mai mici, delimitate de perechi de coloane cu
capiteluri ionice şi cu câte un balcon la nivelul etajului întâi. Ferestrele
parterului sunt simple, dreptunghiulare, fiind marcate la partea superioară de
desenul bosajelor, ce sugerează pseudoarce de descărcare. Ferestrele etajului
întâi sunt încoronate de sprâncene arcuite şi cornişe drepte, în timp ce la
etajul secund întâlnim ferestre simple sau duble, cu terminaţii semicirculare.
Rezalitul faţadei principale este încoronat cu un atic complex, format dintr-o
balustradă, elemente de tip edicula şi sculpturi alegorice: o acvilă flancată
de personaje simbolizând comerţul şi industria, iar în rândul inferior
alegoriile ştiinţei, artei, justiţiei şi agriculturii. Turnul, înalt de 50
metri a servit o vreme ca punct de observaţie a incendiilor. Din holul
principal accesul la etajul întâi se face în axul clădirii, printr-o scară
monumentală cu trei rampe. Pictura murală a casei scării a fost realizată
de Ferenc Udvardy. Sala festivă are pereţii bogat decoraţi cu pilaştri,
lesene, frize şi elemente tectonice cu caracter renascentist, fiind prevăzută
şi cu un balcon în consolă arcuită, ce se dezvoltă pe latura vestică. În
mijlocul bolţii se ridică o cupolă eliptică, şi ea bogat decorată. Sala a fost
folosită nu doar pentru şedinţele Consiliului Local ci a găzduit şi numeroase alte
festivităţi.
Turul Oradei - 1938 (ciclism)
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere
bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină
sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs.
Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898.
Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de
concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in
teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment,
care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee
organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si
organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica
a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei
Societatilor Sportive din Romania (FSSR).
Insigna - Fotbal Club Bihor - Oradea - 1902
FC
Bihor este un club de fotbal din Oradea, România.
Fondat în anul 1958, FC Bihor este urmașul unui club mult mai
titrat, C.A. Oradea (club Atletic Oradea), înființat în anul
1910. CA Oradea este una dintre puținele echipe din lume care a câștigat
campionatul în două țari diferite, atât în România cât și în Ungaria. Sus am
postat două logo-uri ale FC Bihor.
Performanțele cele mai importante ale lui FC
Bihor sunt ocuparea locului 7 la finele sezoanelor 1963 – 1964 și 1983 – 1984, respectiv
accederea în semifinalele Cupei României, în sezoanele 1963 - 1964 și 1975 - 1976. Culorile tradiționale de joc pe teren propriu
ale clubului orădean sunt roșu și albastru, iar în deplasare – alb. FC Bihor s-a
înființat la data de 1 aprilie 1958, numindu-se atunci Crișul. A activat
în campionatul regional până în 196 când, a fuzionat cu echipa
fabricii de încălțăminte Solidaritatea preluând numele ASA Crișul.
Din anul 1982 echipa poartă numele FC Bihor. În sezonul 2003 – 2004 echipa a
promovat în Divizia A sub numele FC Oradea, dar după un an a revenit în
eșalonul secund. Echipa a jucat acasă pe stadionul propriu Iuliu Bodola, cu 22500
locuri pe băncuțe, dintre care 9576 scaune montate. Din păcate clubul este
desființat din data de 12 ianuarie 2016. Sus sunt postate două logo-uri ale acestui club.
Sinagoga
Prefectura
Centrul orașului - vedere aeriană
Banca națională română - filiala Oradea
Baroul avocaților
Bazilica și Palatul episcopal romano-catolic
Biserica Premonstratensă
Cafeneau Royal
Cazinoul ofițerilor - Școala specială de jandarmi
Facultatea de medicină
Gara - vedere spre linii
Gara - vedere spre oraș
Hotelul Pannonia și Teatrul
Hotelul Metropol (Palatul Vulturul Negru)
Palatul Vulturul Negru
Monumentul Imre Szacsvay
Palatul de justiție
Palatul episcopal greco-catolic
Palatul episcopiei unite
Strada Armatei române
Strada capucinilor
Ștrandul municipal
Teatrul de stat
Zarda Sfântul Vincent
Castelul Degenfeld Schomburg
Castelul Zichy
Biserica evanghelică
Biserica reformată
Județul
Bihor este situat în provincia
istorică Crișana, în nord-vestul României și are reședința în orașul Oradea.
Județul se întinde pe o suprafață de 7544 kilometri pătrați și numără
aproximativ 575000 de locuitori. Din punct de vedere administrativ-teritorial
județul este format din; 4
municipii – Oradea, Beiuș, Marghita și Salonta; 6 orașe – Aleșd, Nucet,
Săcuieni, Ștei (fost Dr.Petru Groza), Valea lui Mihai, Vașcău precum și
90 de comune. Sus am postat stemele actuale și comuniste ale județului iar jos pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din județul Bihor din vremuri diferite, vechi trimiteri poștale ilustrate dar și poze recente ale unor frumoase locuri de vizita pe aceste meleaguri.
Vedere - Cefa
Peștera - Ghețarul focul viu
Groapa ruginoasă
Peștera Urșilor
Cascada Moara Dracului
Cascada Oșelu
Peștera Cetățile Rădeșei
Casca Bulbuci
Peștera Meziad
Vedere - Băile Felix
Peștera Gălășeni
Cheile Someșului
Cascada Iadolina
Izbucul Ponor
Cascada Miss
Cascada Bohodei
Vedere - Arpășel
Reședința episcopală - Beiuș
Școala generală - Beiuș
Cascada - Bratca
Vedere - Bratca
Vedere - Cadea
Vedere - Cresuia
Vedere - Derna
Sinagoga - Diosig
Complexul UGSR - Băile Felix
Pivnițele - Diosig
Vedere - Inand
Sinagoga - Marghita
Vedere - Remeți
Vedere - Săcuieni
Monumentul Kossuth - Salonta
Colegiul - Salonta
Vedere - Sânmartin
Vedere - Stâna de Vale
Vedere - Tinca Băi
Defileul Crișul Repede
Vedere - Valea lui Mihai
Vedere - Vașcău
Cheile Sigiștelului
Cheile Galbenei
Cazinoul - Băile 1 Mai
Peștera din Valea Rea
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Politician portughez Jose Xavier Mouzinho da Silveira
a trăit între anii 1780 - 1849
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva vignete de pe acțiuni franțuzești
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 24.02.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu