Noul muzeul de artă contemporană din New York a fost realizat de companiile Guy Nordenson
Associates și Simpson Gumperts & Heger Inc din acest oraș, după proiectul
lui Saul Denisson de la compania de arhitectură SANAA. Noul Muzeu de Artă
Contemporană din New York este o importantă clădire, cu un concept clar și
un impact puternic. Compania de arhitectură SANAA oferă concepte arhitectonice
foarte clare, remarcabile și recunoscute pe plan internațional. De cele
mai multe ori, motivul este simplitatea și claritatea conceptului și traducerea
sa curată în construcție. Blocurile și clădirile de piatră ale cartierului
new yorkez - Manhatanul inferior - s-au constituit în punctul de plecare al
proiectării acestei construcții.
Muzeul răspunde cutiilor din jur și le strânge
unul peste celălalt în diferite dimensiuni și înălțimi, ca un veritabil joc de
cuburi pentru copii. Prin micșorarea semnificativă a cuburilor, clădirea devine
dinamică și capătă o formă atractivă, fiind diferită, dar și asemănătoare
construcțiilor din vecinătate. Muzeul are galerii publice, spații libere și
flexibile, la primele patru etaje, o sală de audiență "albă" în
subsol, Centrul de Educație la etajul 5, birouri la etajul 6 și o cameră
multifuncțională la etajul 7. Prin schimbarea cutiilor, toate galeriile
beneficiază de iluminare naturală, combinată cu artificială, iar birourile și
localnicii privați de la etajele superioare beneficiază de terase cu priveliști
superbe spre oraș. Dorind să fie o construcție ușoară și curată în masivul
cartier Manhattan, aspectul materialelor și fațadelor a jucat un rol
relevant. Alegerea unui strat de plasă de aluminiu anodizată pe pereții
albi nu este nouă și necunoscută majorității arhitecților. Dar în Muzeu
este folosit ca o peliculă învelită pe toate suprafețele verticale, ca un strat
neclar continuu, care oferă diferite reflexii luminoase și ascunde ferestrele,
ușile și balustradele de pe terase. Rezultatul este o succesiune elegantă,
ușoară și albă a suprafețelor, fără nici o întrerupere sau contaminare cu alte
elemente: o rochie semi-transparentă pentru corpul schimbător al clădirii. Înăuntru,
Muzeul își păstrează ușurința prin suprafețele și plafoanele
albe. Structura de oțel a pereților perimetrului sprijină podelele și le
eliberează de orice coloană. Planul, cu un nucleu descentralizat și un
spațiu liber în jurul său, eficient și flexibil, confirmă claritatea
conceptului arhitectonic.
Liceul nr. 9 din Los Angels este un monument arhitectonic îndrăzneț care și-a
propus să atragă și altfel copii către învățământ. Nu există nici o îndoială că
această liceu deține un loc importnat în dezbaterile privind urbanismul,
planificarea și patronajul arhitectural al orașului. În urmă cu ceva ani
municipalitatea a lansat o campanie de construcții, echivalată la vreo 20 miliarde
de dolari, care includea și construcția unui nou liceu de-a lungul Grand Avenue
din centrul Los Angeles, un cartier unde școlile existente deveniseră
incredibil de supraaglomerate. Cât de important ar trebui să fie arhitectura în
dezvoltarea urbană a unui oraș și mai concret în proiectarea școlilor? Pe lângă
faptul că instituțiile de învățământ trebuie să fie funcționale, să răspundă
necesității imediate, ele trebuie să fie și atrăgătoare ca design?
Directorul
executiv al liceului este de părere că aspectul modernist al instituției de
învățământ este o alternativă bine venită, el dezvoltând în contiința elevilor
un sentiment de mândrie și implicit o voință mai mare de a învăța. În ciuda
dezbaterilor continue asupra designului și a bugetului alocat, frumusețea
arhitecturii interioare și exterioare a liceului este greu de ignorat. Liceul
are la etajul superior o mare sală de spectacole dar și sală de teatru de
ultimă oră, cu 950 locuri pe scaune foarte confortabile.
Hotelul Marques de Riscal se află în mijlocul viilor, cu vedere spre cochetul
oraș El Ciego, capitala viticolă a
regiunii La Rioja. Această proprietate spectaculoasă ca design oferă cazare de
cinci stele, mese și degustări de vinuri într-un cadru de neegalat. Hotelul a
fost proiectat de către arhitectul Frank Gehry, cel care a proiectat și muzeul
Guggenheim din Bilbao. Situat într-o zonă de mare frumusețe, hotelul este
punctul perfect de plecare pentru a explora această frumoasă regiune. În
regiune sunt pivnițe vechi, chiar și de la anul 1862.
Hotelul pune la
dispoziția vizitatorilor în mod gratuit biciclete pentru explorarea zonelor mai
îndepărtate. În cadrul hotelului există două restaurante, o terasă în aer
liber, un bar elegant, o sală confortabilă de biliard, cu vedere la acoperiș,
perfectă pentru momente de relaxare cu o cafea, un cocktail sau un pahar de vin
pe tot parcursul zilei. Hotelul are 43 de camere și o suprafață construită de 3200 metri pătrați, punând la dispoziția oaspeților patru tipuri de
camere:
- Grand Deluxe - complet echipate cu fiecare detaliu de confort și lux și decorate într-un stil cald și contemporan, baie de marmură spațioasă, cadă și duș separat, halat de baie de lux și prosoape pentru 2 persoane, suprafața maximă 45 mp.
- Premium Deluxe: elegante, oferă o priveliște minunată și sunt chiar mai spațioase decât camerele Grand Deluxe, pentru 2 persoane, suprafața maximă 50 mp.
- Executive: combinație perfectă de design inovator, calitate, confort și vederi impresionante, situate în zona SPA, cu vedere la arhitectura uimitoare a hotelului, pentru 2 adulți și un copil, oferă o zonă de luat masa cu o canapea confortabilă, două mese și două scaune, baie spațioasă de marmură, perdele de întuneric, mașină de cafea Nespresso, pat suplimentar disponibil, suprafața maximă 83 mp.
- Gehry: designul inovator al lui Frank O. Gehry este evident în fiecare colț al spectaculoaselor camere Gehry, pentru 2 adulți și un copil, cameră de zi și un living separat, terasă privată, ferestre cu mai multe unghiuri, vederi panoramice superbe, baie marmură spațioasă, baie și duș separat, halate și prosoape de lux, pat suplimentar, suprafață – 72 mp.
xxx
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
_________xxx_________
O MEDALIE ȘI CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Romguard Grup
S.C. ROMGUARD S.R.L. are ca obiect principal
de activitate prestarea de servicii de protecţie şi pază a persoanelor,
obiectivelor, bunurilor şi valorilor, în baza Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare aprobat de Ministerul de Interne - Inspectoratul General al
Poliţiei – Direcţia Poliţiei de Ordine Publică, cu Licenţa nr. 0350/P /
13.05.2005. Sediul central al societății este in Sibiu, pe strada Gimnasticii,
nr. 23 și are o experiență în domeniu de 20 de ani. În funcţie de natura
obiectivelor şi de solicitările beneficiarilor se vor respecta şi regulamentele
de ordine interioară, consemnele generale şi speciale sau alte reglementări
stabilite de comun acord între părţile contractante, privind modul de
organizare şi executare a activităţii de pază, în limitele legale. Dotarea personalului societatii este în
conformitate cu cerinţele Inspectoratului General al Poliţiei şi a legii
333/2003 şi constă în: uniforme distinctive; echipamente
de protecţie; mijloace de comunicaţie radio şi telefonie mobilă; tonfa, spray
paralizant, electroşocuri si detectoare de metale; armament în condiţile
prevazute de lege; autoturisme de control, transport valori şi intervenţie
marcile, Range Rover, Audy,Volkswagen, Peugeot, Dacia Duster și Logan
Medalion - (Biserica ortodoxă română)
Biserica
Ortodoxă Română este
biserică de origine apostolică, întemeiată prin lucrarea misionară a Sfântului
Apostol Andrei care a predicat cuvântul Evangheliei şi în fosta provincie
romană Scythia Minor, teritoriul dintre Dunăre şi vestul
Mării Negre, Dobrogea de astăzi (Sud-Estul României). La 25 aprilie 1885,
Biserica Ortodoxă Română a devenit autocefală (de sine
stătătoare), iar la 25 februarie 1925 a fost ridicată la rangul de Patriarhie,
fiind în comuniune dogmatică, liturgică şi canonică cu celelalte Biserici
Ortodoxe Surori.
Potrivit ultimului recensământ (2002), 86,7% din locuitorii României s-au
declarat creştini ortodocşi. Biserica
Ortodoxă Română este organizată ca Patriarhie şi cuprinde: în ţară: 6 Mitropolii, împărţite în Arhiepiscopii şi Episcopii, cu un
total de 13527 parohii şi filii, deservite de 14.513 preoţi şi diaconi, ce
slujesc în 15218 lăcaşuri de cult; pentru românii ortodocşi din diaspora există
3 Mitropolii (constituite din 3 Arhiepiscopii şi 6 Episcopii) în Europa; o
Arhiepiscopie pe continentul american şi o Episcopie a Australiei şi Noii
Zeelande. Biserica
Ortodoxă Română are 637 de
mănăstiri şi schituri, cu peste 8.000 de monahi şi monahii. Biserica Ortodoxă Română dispune
de: 33 de Seminarii Teologice liceale;11 Facultăţi de Teologie
şi 4 departamente de teologie, incluse în cadrul altor facultăţi, care fac
parte din învăţământul superior de stat, având înscrişi 9365 de studenţi, la
mai multe specializări. Peste 10.000 de cadre didactice predau religia în
şcolile publice. Pe lângă activitatea curentă din parohii, asistenţa religioasă
este asigurată şi în: armată, jandarmerie şi penitenciare, de către 143 de
preoţi; spitale, centre sociale şi unităţi de învăţământ, de către 364 de
preoţi. Instituţii sociale aflate sub directa îndrumare a Bisericii Ortodoxe Române:
121 de centre pentru copii; 35 de centre pentru vârstnici; 106 cantine sociale
şi brutării; 52 de centre de diagnostic şi tratament, cabinete medicale şi
farmacii sociale; 23 de centre de consiliere şi asistenţă a familiilor în
dificultate; 2 centre pentru victimele traficului de fiinţe umane. Biserica
Ortodoxă Română este implicată în derularea unor programe naţionale privind: combaterea
violenţei domestice; revenirea traficului de persoane; prevenirea consumului de
droguri; prevenirea răspândirii HIV-SIDA; integrarea şi incluziunea socială a
categoriilor defavorizate (persoane cu disabilităţi, şomeri ş.a.). Unităţile
componente ale Bisericii Ortodoxe Române sunt: parohia, manastirea,
protopiatul, vicariatul, eparhia (arhiepiscopia si episcopia), mitropolia.
Insigna - Motor presse România
Motor Presse România a fost o
editură care scotea reviste în domeniul automobilistic și al sportului, cu
sediu în București, sectorul 1, strada Intrarea Poiana, la nr.2D. Ea scotea
revistele Auto Motor & Sport, Geo și Univers Moto. Editura era parte a
grupului de presă german Grunehr & Jahr. Astăzi se pare că editura nu mai există.
Insignă - (Marea Lojă Națională a României)
Marea Lojă Națională Română a fost fondată pe data 8 septembrie 1880 de către căpitanul Constantin Moroiu. Până la primul război mondial 27 de loji simbolice se aflau sub jurisdicția sa. În anul 1923, a fost instalat Supremul Consiliu pentru România, iar în 1929 Marea Lojă era compusă din 39 de Loji. Tot în același an 1929, Lojile Transilvănene de Rit Sfântul Ioan se integrau în Marea Jurisdicție Masonică a Marii Loji Naționale din România. În 1930, în Marea Lojă erau înregistrate 58 de Loji compuse din 2793 liberi și acceptați masoni. La data de 5 iunie 1930, Marea Lojă Unită a Angliei recunoștea regularitatea Marii Loji Naționale, condusă de Alteța Sa Principele George Valentin Bibescu. În perioada 1948 – 1990 regimul comunist a interzis francmasoneria în România. Pe 7 mai 1993 Supremul Consiliu pentru România și Marea Lojă Națională din România se întorc din exil în România, înființând Marea Lojă Națională din România. În prezent, MLNR 1880 menține relații fraterne cu Mari Loji din întreaga lume. Enumăr mai jos câteva personalități ale României care au făcut parte din Marea Loja Națională Unită a României: Mihail Mogălniceanu, Titu Maiorescu, Alexandru Vaida-Voievod, Alexandru Paleologu, Mihail Sadoveanu.
22 decembrie 1989 - Ministerul Apărării Naționale
Veniți, veniți, Armata e cu noi!
Veșnică recunoștință eroilor căzuți
în Revoluția din 22 decembroe 1989
Revoluția Română din 1989 a constat într-o serie de proteste, lupte
de stradă și demonstrații în luna decembrie a anului 1989, care au dus la
sfârșitul regimului comunist din România, căderea, judecarea rapidă şi
execuţia liderului Nicolae Ceauşescu și
a soției sale, Elena. Trebuie precizat că înainte de revoluția
română, toate celelalte state est-europene trecuseră în mod pașnic la
democrație.
__________ooOoo__________
UN DOCUMENT DE
ASIGURARE SOCIALĂ
PENTRU MILITARI
Libret de pensiune trimestrială
Ministerul de Războiu
Un detaliu vignetă de pe o bancnotă
fantezie din Antarctica de Vest
Câteva ornamente decorative perieferice
de pe bancnote fanteziei slovace
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 31.10.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu