Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură
și arhitectură din localitatea portugheză LOURINHA, districtul
LISABONA și alte locuri de vizitat din vremuri diferite
Biblioteca municipală
Biserica castelului
Biserica San Antonio
Cazarma pompierilor
Palatul de justiție
Capela Maica Domnului
Castelul
Centrul Saude
Muzeul dinozaurilor
Piața municipală
Strada Joao Luis Moura
Arhitectură locală
Strada Antonio
Plaja Areia Branca
***
SCURT
DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
VORBE DE DUH
DE LA ÎANITAȘI
______________xxx______________
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un
obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa
la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii,
de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive,
culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Nicolae Labiș 1935 - 1956 - 1985
"...Eu nu mai sînt
e un cîntec tot ce sînt..."
- Nicolae Labiș
Societatea numismatică română
Nicolae Labiș a fost un poet
român care s-a născut la data de 2 decembrie 1935 în satul Poiana Mărului,
comuna Mălini, județul Suceava și a decedat la data de 22 decembrie 1956 în
București, Criticul Eugen Simion l-a supranumit „buzduganul”
generației șaizeciste. Moartea sa a survenit în urma unui accident de tramvai,
după ce participase la o petrecere, unde s-a consumat și alcool. Sunt păreri că
accidentul a fost pus la cale de către Securitate, deoarece poetul devenise
incomod regimului, prin ultimile sale scrieri.
În ziua de 11
decembrie 1989, la emisiunea politică „Panorama” de la postul TV
Budapesta-1 s-au difuzat imagini video din Timișoara, avându-l în prim plan pe
pastoral reformat Laszlo Tokes, care cerea sprijin pentru a nu fi mutat din
comunitatea religioasă pe care o conducea. Până în ziua de 15 decembrie 1989,
enoriașii și un număr mic de cetățeni ai orașului au vegheat în fața bisericii
din Piața Maria. În acea seară, lucrători ai Securității, în civil, au încercat
arestarea participanților, izbucnind încăierări, care însă nu s-au generalizat
sau extins. La 16 decembrie a
izbucnit un protest în Timișoara, ca
răspuns la încercarea guvernului de a-l evacua pe pastorul reformat Laszlo
Tokes. Pastorul făcuse recent comentarii critice la adresa regimului în mass
media internațională, iar guvernul a considerat că incita la vrajbă etnică. La
cererea guvernului, episcopul său l-a revocat din post, privându-l astfel de
dreptul de a locui în apartamentul la care era îndreptățit ca pastor. Enoriașii
s-au adunat în jurul casei sale, pentru a-l proteja de hărțuire și evacuare.
Mulți trecători, printre care și enoriași ai unei biserci baptiste din apropiere, s-au alăturat
protestului, necunoscând detaliile și aflând de la susținătorii pastorului că
aceasta era o nouă încercare a regimului comunist de a restricționa libertatea
religioasă. Când a devenit evident că mulțimea nu va dispărea, primarul
orașului, Petre Moț a făcut
câteva declarații, sugerând că s-ar fi răzgândit în privința evacuării lui
Tőkés. În același timp, mulțimea crescuse amenințător - și de vreme ce Petre
Moț a refuzat să-și confirme în scris declarația împotriva evacuării
pastorului, mulțimea a început să cânte sloganuri anticomuniste. În consecință,
forțele de miliție și ale securității au intrat în scenă. La orele 7 și 30
minute protestul s-a extins, cauza inițială trecând în planul secund. Unii
protestatari au încercat să incendieze clădirea care găzduia comitetul județean
al P.C.R.: Securitatea a răspuns cu gaze lacrimogene și
jeturi de apă, în timp ce miliția a recurs la forță și la arestarea multora.
Manifestanții s-au mutat în jurul Catedralei Mitropolitane și au plecat în marș
de protest prin oraș, fiind din nou confruntați de forțele de securitate.
Protestele au continuat în ziua următoare, 17 decembrie.
Insigna - Facultatea de farmacie 1973 -1983
Farmacia este, la modul
general, știința și tehnica preparării și distribuirii medicamentelor.
Colocvial, denumirea de farmacie face referire la locul unde se prepară și se
vând medicamentele, conform rețetelor medicale
și normelor din farmacologie. Farmacistul are printre altele datoria de
a explica cumpărătorului și efectele secundare nedorite ale
medicamentului, ca și
despre fenomenul de potențare a două preparate farmocologice. În luna ianuarie,
anul 2013, în România existau aproximativ 7000 de farmacii.
Recensământul populației R.P.R. - Recenzor 1956
(Republica Populară Română)
Recensământul este o operație administrativă care
constă în înregistrarea statistică a datelor supuse observării, spre exemplu:
populația, animalele, vehiculele, etc. dintr-o țară sau dintr-o regiune dată.
Scopul recensământului este obținerea de date statistice privind numărul și
distribuția teritorială a populației, a structurilor sale demografice și
socio-economice, date referitoare la gospodăriile populației, precum și a
condițiilor de locuit a populației țării, date asupra veniturilor populației și
altele.
Datele care se obțin în urma recensământului depind într-o măsură
directă de întrebările care sunt incluse în chestionarele de recensământ, care
pot fi diferite de la un stat la altul în dependență de informația care
necesită a fi obținută în cadrul recensământului. Recensăminte ale populației
în statul modern România au avut loc după cum urmează: 1859 – 1860, 1899, 1912, 1930, 1941, ianuarie 1948,
februarie 1956, martie 1966, ianuarie 1977, 1992, 2002 șI 2011. Recensământul
populaţiei din februarie 1956 a avut ca unitate de
observare „familia”. Rezultatele lui au fost publicate în intervalul 1959-1961,
în 4 volume cu aproximativ 4300 pagini.
A 75-a aniversare a motomecanizării armatei 1917 - 1992
Om și autovehicul - Binomul armatei române
Motomecanizarea armatei române a constat în
introducerea tancurilor şi transportoarelor amfibii blindate în dotarea de
luptă a trupei. Întrevăzând marile posibilităţi ale tancului, România a
fost printre primele ţări din sud-estul Europei care s-a orientat spre
înzestrarea armatei cu tehnică blindată, această nevoie fiind privită ca
izvorând din condiţiile de ordin politico-strategic şi nu pentru a fi la „moda”
zilei.
80 de ani de la începutul motomecanizării armatei române 1917 - 1997
Om și autovehicul - Binomul armatei române
Pentru realizarea acestui scop, un moment cu profunde semnificaţii
pentru istoria armei tancuri în armata română o constituie înfiinţarea primului
batalion de care de luptă. Data constituirii acestuia este incertă. În unele
documente de arhivă este semnalată ziua de 1 august 1919, în altele cea de 1
octombrie 1919. Acest prim batalion de care de luptă, cu garnizoana în localitatea Mihai
Bravu, a constituit de fapt şi prima „subunitate şcolară” a noii arme intrate
în dotarea armatei române.
În poza de sus este reprezentat Transportorul Autoamfibiu Blindat (TAB 71), aflat în dotarea armatei române începând cu anul 1972, dar și a unor unități militare din Republica Moldova și Iugoslavia. Transportorul s-a construit în 2073 exemplare, la Întreprinderea Moreni, în perioada 1970 - 1990, sub patent sovietic. El are următoarele caracteristici tehnico-tactice principale; greutate - 11 tone, lungime - 7,22 metri, lățime - 2,83 metri, înălțime - 2,7 metri, echipaj - 3 oameni (mecanicul conductor, comandantul și trăgătorul), pasageri - 8 militari complet echipați, blindaj - între 6 și 10 milimetri, armament - 1 mitralieră 14,5 milimetri cu 500 cartușe, 1 mitralieră 7,62 milimetri cu 2000 cartușe, motoare - 2 bucăți (tip Saviem SR 225, pe benzină, 8 cilindri în V, răcire cu apă, 2 x 140 CP), transmisie manuală cu 5 viteze și marșarier, gardă la sol - 0,47 metri, capacitate rezervor - 290 litri, autonomie - 500 kilometri, viteza maximă pe șosea - 95 kilometri pe oră.
În poza de sus este reprezentat Transportorul Autoamfibiu Blindat (TAB 71), aflat în dotarea armatei române începând cu anul 1972, dar și a unor unități militare din Republica Moldova și Iugoslavia. Transportorul s-a construit în 2073 exemplare, la Întreprinderea Moreni, în perioada 1970 - 1990, sub patent sovietic. El are următoarele caracteristici tehnico-tactice principale; greutate - 11 tone, lungime - 7,22 metri, lățime - 2,83 metri, înălțime - 2,7 metri, echipaj - 3 oameni (mecanicul conductor, comandantul și trăgătorul), pasageri - 8 militari complet echipați, blindaj - între 6 și 10 milimetri, armament - 1 mitralieră 14,5 milimetri cu 500 cartușe, 1 mitralieră 7,62 milimetri cu 2000 cartușe, motoare - 2 bucăți (tip Saviem SR 225, pe benzină, 8 cilindri în V, răcire cu apă, 2 x 140 CP), transmisie manuală cu 5 viteze și marșarier, gardă la sol - 0,47 metri, capacitate rezervor - 290 litri, autonomie - 500 kilometri, viteza maximă pe șosea - 95 kilometri pe oră.
_______________ooOoo_______________
O OBLIGAȚIUNE
ROMÂNEASCĂ DE STAT
Obligațiune 500 lei aur 1908
Împrumut 5% - Orașul Craiova
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni olandeze
Detaliu vignetă de pe un bilet de loterie spaniol 1958
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 06.04.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu