marți, 20 mai 2014

CARRARA - ITALIA



Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente 
de arhitectură și vederi generale din localitatea 
italiană CARRARA, renumit centru de 
exploatare a marmurei cu același nume, 
provincia MASSA, regiunea TOSCANA.
  
Academia de arte frumoase
Fațada catedralei
Piața ALBERICA
Viaductul
Vedere generală
Cariera de marmură
Exploatarea de marmură

***

PILULELE LUI GAGU
 ANANIE GAGNIUC - Constanța
  • Dacă anul acesta vor fi alegeri libere, eu aleg Elveția!
  • Poker în familie: copilul avea trei de 10, tatăl două dame, mama un valet și bunica doi popi.
  • Ieri seară în zona Babadag a avut loc o întălnire la nivel înalt între două avioane supersonice. Părțile au căzut de acord…
  • Se spune că vecina nu te lasă. Nu-i adevărat, pe mine mă mai lasă din când în când. Chiar aseară am jucat șah, eu i-am cedat nebunul și ea două ture!

____________xxx___________

UN JETON, 
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI

Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în  articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc. 

JETOANELE sunt piese din metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune monedelor, ce sunt folosite pentru declansarea unui automat de muzică, pentru procurarea unor bauturi sau mici, ori pentru acces într-o anume incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi în plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la sedinţe, şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată. 

Insignă - A.R.L.U.S. - Al III-lea Congres general - 1950
ARLUS este prescurtarea de la Asociaţia Română pentru strângerea Legăturilor cu Uniunea Sovietică, o asociaţie al cărei scop declarat era cunoaşterea reciprocă şi promovarea legăturilor de prietenie dintre România şi URSS. Iniţiativa de înfiinţare a acestei asociaţii a aparţinut unui grup de intelectuali "de stânga", care se aflau în vizită în casa profesorului Constantin I Parhon, în seara zilei de 20 octombrie 1944, devenită apoi "Ziua Prieteniei româno-sovietice". Din această asociaţie au făcut parte Traian Săvulescu, Dina Cocea şi multi alti intelectuali. Mihail Sadoveanu a fost chiar preşedinte iar Lascăr Catargiu, vicepresedinte al ARLUS. Deasupra am postat o fotografie cu sediul ARLUS din București, strada Batiște, nr.14.

Insignă - A.R.L.U.S.- Al V-lea Congres -1955 
În pozele de deasupra îţi prezint un carnet de membru al ARLUS precum şi căteva timbre ale epocii care promovau asociaţia ARLUS.

Insignă - F.R.S.N.- (Federația română de sporturi nautice)
Sporturile nautice sau sporturile acvatice sunt sporturi individuale sau pe echipe care sunt practicate pe apă, în apă, sau sub apă. În funcție de locul de practicare, sporturile acvatice se pot desfășura în piscină, ape curgătoare naturale sau artificiale, lacuri naturale sau artificiale, mări și oceane.

Medalie regalistă - Federația română de sporturi nautice
Enumăr câteva exemple de sporturi nautice pe apă; kaiac canoe, canotaj, iahting, rafting, scuter acvatic, schi nautic, surfing, windsurfing.
Enumăr câteva sporturi nautice în apă: înot, pentatlon modern, polo, sărituri
Enumăr câteva sporturi nautice sub apă: fotbal subacvatic, hochei subacvatic, orientare subacvatică, rugby subacvatic, scufundări, tir subacvatic, vânătoare subacvatică. 

Ion Antonescu - Mareșal al României * 1882 - 1946
Această medalie este opera gravorului Constantin Dumitrescu.
Ion Victor Antonescu (născut la data de 2 iunie 1882 în Piteşti şi decedat la data de 1 iunie 1946 în închisoarea Jilava), a fost un om politic român, ofiţer de carieră, general, şeful secţiei de operaţii a Marelui Cartier General al Armatei române în primul război mondial, ataşat militar la Londra şi Paris, comandant al Şcolii Superioare de Război, şef al Marelui Stat Major, şi Ministru de Război, iar din 4 septembrie 1940 până în 23 august 1944 a fost prim-ministru al României şi Conducător al Statului cu puteri dictatoriale. 
   
(Ion Antonescu) - Conducătorul
Mulțumirile patriei * 21 - 23 ianuarie 1941
Ion Antonescu a decis intrarea României în al doilea război mondial de partea puterilor Axei, pe baza promisiunilor lui Hitler că teritoriile româneşti pierdute în 1940 ca urmare a Dictatului de la Viena şi Pactului Ribbentrop Molotov vor fi retrocedate României sub presiunile Germaniei. A fost demis de la conducerea statului de către regele Mihai prin actul de la 23 august 1944. La data de 17 mai 1946 a fost condamnat la moarte pentru crime de război de Tribunalul Poporului din Bucureşti. La 1 iunie 1946 a fost executat prin împuşcare la închisoarea Jilava. Deasupra am postat o fotografii cu Antonescu dând mâna cu militarii români de pe frontul de est.

75 de ani de la demonstrația pionierului aviației Aurel Vlaicu
1 septembrie 1912 * Târgu Mureș
România - Târgu Mureș -1987 - Aerosocfilex
Aurel Vlaicu (născut la data de 19 noiembrei 1882 în localitatea Binţinţi, lângă Orăştie, judeţul Hunedoara şi decedat la data de 13 septembrie 1913 în localitatea Băneşti, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator şi pionier al aviaţiei române şi mondiale. În cinstea lui, comuna Binţinţi se numeşte astăzi Aurel Vlaicu. A terminat Colegiul Reformat al Liceului Calvin din Orăştie, care din 1919 încoace a fost numit „Liceul Aurel Vlaicu”, luându-şi bacalaureatul la Sibiu în 1902. Şi-a continuat studiile inginereşti la Universitatea din Budapesta şi la Ludwig Maximilians Universitat din Munchen, Germania, obţinând diploma de inginer în 1907. După aceea a lucrat ca inginer la uzinele Opel din Russelsheim. În 1908 se întoarce la Binţinţi unde construieşte un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909. În toamna lui 1909 se mută în Bucureşti şi începe construcţia primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. 
Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviaţiei mondiale) în iunie 1910. În anul 1911 construieşte un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câştigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. La 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munţii Carpaţi, cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbuşit în apropiere de Câmpina, se pare din cauza unui atac de cord.
Monumentul ridicat în cinstea lui Aurel Vlaicu este foarte cunoscut de toţi cei care iau drumul staţiunilor montane de pe Valea Prahovei. Este localizat în stânga DN 1, spre Braşov, în localitatea Băneşti. Amplasarea acestuia marchează locul în care, la 13 septembrie 1913, pionierului aviaţiei româneşti, Aurel Vlaicu, s-a prăbuşit cu avionul „Vlaicu-2“, construit şi pilotat de el, în încercarea temerară de a trece în zbor, pentru prima oară de un român, Munţii Carpaţi, la fraţii români subjugaţi naţional sub Imperiul Habsburgic. În proxima vecinătate a monumentului se va amenja un Muzeu al Aviaţiei, unde vor fi expuse prototipurile avioanelor Vlaicu 1, 2 și 3 precum și primul avion MIG folosit în Aviaţia Română
Târgu Mureș, mai demult Mureș-Oșorhei, Oșorheiu, Târgul Mureșului (în limba maghiară Marosvasarhely, Székelyvásárhely, Vásárhely, Újszékelyvásár, Újvásár, în germană Neumarkt sau Neumarkt am Mieresch, în latină  Novum Forum Siculorum) este reședința și cel mai mare municipiu din județul Mureș, situat în centrul regiunii istorice Transilvania, România, pe ambele maluri ale cursului superior al râului Mureș. Orașul numără aproximativ 150000 de locuitori. Săpăturile efectuate de către arheologul Istvan Kovacs au confirmat faptul că teritoriul de azi al orașului Târgu Mureș a fost locuit încă din preistorie. Au fost descoperite o serie de locuințe preistorice, resturi de oase, vase de lut, obiecte de cremene și de bronz, mici statuete de pământ datate ca fiind din 2000 Î.Hr. Săpăturile arheologice au scos la iveală urme umane din epoca pietrei lustruite, a celei de bronz și din epoca a fierului; s-au descoperit și vestigii aparținând culturii Criș, cea mai veche cultură neolitică din România. Primele izvoare scrise privitoare la secui datează din anul 1116, când au fost menționați, alături de pecenegi, ca alcătuind avangarda cavaleriei ungare. Ca popor asociat maghiarilor, secuii au fost colonizați în sistemul de prisăci medievale de-a lungul graniței. Secuii se aflau în serviciul militar al regilor Ungariei. Astfel, prima mențiune a lor, din anul 1116 îi descrie ca participanți la bătălia de la Olsava, sub comanda regelui ungar Ștefan II. Sus am postat stemele interbelică, comunistă și actuală ale municipiului precum și o poză cu Primăria - Târgu Mureș.

Jeton - Florian - 5 bani
Nu dețin nicio informația despre acest jeton.

_______________ooo______________

Romania - Acțiune - 1871 
Companiile de asigurări "Victoria" din
Cluj (denumire maghiară - Kolozsvar, 
denumire germană - Klausenburg)

Câteva vignete de pe bilete spaniole de loterie

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 20.05.2014

Niciun comentariu: