Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente
de arhitectură și vederi generale din localitatea
italiană CARRARA, renumit centru de
exploatare a marmurei cu același nume,
provincia MASSA, regiunea TOSCANA.
Academia de arte frumoase
Fațada catedralei
Piața ALBERICA
Viaductul
Vedere generală
Cariera de marmură
Exploatarea de marmură
***
PILULELE LUI GAGU
- Dacă anul acesta vor fi alegeri libere, eu aleg Elveția!
- Poker în familie: copilul avea trei de 10, tatăl două dame, mama un valet și bunica doi popi.
- Ieri seară în zona Babadag a avut loc o întălnire la nivel înalt între două avioane supersonice. Părțile au căzut de acord…
- Se spune că vecina nu te lasă. Nu-i adevărat, pe mine mă mai lasă din când în când. Chiar aseară am jucat șah, eu i-am cedat nebunul și ea două ture!
____________xxx___________
UN JETON,
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si
apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice
şi de altă natură, etc.
JETOANELE
sunt piese din metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca
dimensiune monedelor, ce sunt folosite pentru declansarea unui automat de
muzică, pentru procurarea unor bauturi sau mici, ori pentru acces într-o anume
incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele
unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt
folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost
precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi
în plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor
consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la sedinţe,
şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată.
Insignă - A.R.L.U.S. - Al III-lea Congres general - 1950
ARLUS este prescurtarea de la Asociaţia Română pentru
strângerea Legăturilor cu Uniunea Sovietică, o asociaţie al cărei scop
declarat era cunoaşterea reciprocă şi promovarea legăturilor de prietenie
dintre România şi URSS. Iniţiativa de înfiinţare a acestei asociaţii a
aparţinut unui grup de intelectuali "de stânga", care se aflau în
vizită în casa profesorului Constantin I Parhon, în seara zilei de 20 octombrie
1944, devenită apoi "Ziua Prieteniei româno-sovietice". Din această asociaţie
au făcut parte Traian Săvulescu, Dina Cocea şi multi alti intelectuali. Mihail
Sadoveanu a fost chiar preşedinte iar Lascăr Catargiu, vicepresedinte al ARLUS. Deasupra am postat o fotografie cu sediul ARLUS din București, strada Batiște, nr.14.
Insignă - A.R.L.U.S.- Al V-lea Congres -1955
În pozele de deasupra îţi prezint
un carnet de membru al ARLUS precum şi căteva timbre ale epocii care promovau
asociaţia ARLUS.
Insignă - F.R.S.N.- (Federația română de sporturi nautice)
Sporturile nautice sau sporturile acvatice sunt sporturi individuale sau pe echipe care sunt practicate pe apă, în apă, sau sub apă. În funcție de locul de practicare, sporturile acvatice se pot desfășura în piscină, ape curgătoare naturale sau artificiale, lacuri naturale sau artificiale, mări și oceane.
Medalie regalistă - Federația română de sporturi nautice
Enumăr câteva exemple de sporturi nautice pe apă; kaiac canoe, canotaj, iahting, rafting, scuter acvatic, schi nautic, surfing, windsurfing.
Enumăr câteva sporturi nautice în apă: înot, pentatlon modern, polo, sărituri
Enumăr câteva sporturi nautice sub apă: fotbal subacvatic, hochei subacvatic, orientare subacvatică, rugby subacvatic, scufundări, tir subacvatic, vânătoare subacvatică.
Ion Antonescu - Mareșal al României * 1882 - 1946
Această medalie este opera gravorului Constantin Dumitrescu.
Ion Victor Antonescu (născut la data de 2 iunie 1882 în Piteşti şi decedat
la data de 1 iunie 1946 în închisoarea Jilava), a fost un om politic român, ofiţer de
carieră, general, şeful secţiei de operaţii a Marelui Cartier General al Armatei
române în primul război mondial, ataşat militar la Londra şi Paris, comandant
al Şcolii Superioare de Război, şef al Marelui Stat Major, şi Ministru de
Război, iar din 4 septembrie 1940 până în 23 august 1944 a fost prim-ministru
al României şi Conducător al Statului cu puteri dictatoriale.
(Ion Antonescu) - Conducătorul
Mulțumirile patriei * 21 - 23 ianuarie 1941
Ion Antonescu a decis intrarea României în al doilea război mondial de partea puterilor Axei, pe baza promisiunilor lui Hitler că teritoriile româneşti pierdute în 1940 ca urmare a Dictatului de la Viena şi Pactului Ribbentrop Molotov vor fi retrocedate României sub presiunile Germaniei. A fost demis de la conducerea statului de către regele Mihai prin actul de la 23 august 1944. La data de 17 mai 1946 a fost condamnat la moarte pentru crime de război de Tribunalul Poporului din Bucureşti. La 1 iunie 1946 a fost executat prin împuşcare la închisoarea Jilava. Deasupra am postat o fotografii cu Antonescu dând mâna cu militarii români de pe frontul de est.
75 de ani de la demonstrația pionierului aviației Aurel Vlaicu
1 septembrie 1912 * Târgu Mureș
România - Târgu Mureș -1987 - Aerosocfilex
Aurel Vlaicu (născut la data de 19 noiembrei 1882
în localitatea Binţinţi, lângă Orăştie, judeţul Hunedoara şi decedat la data de
13 septembrie 1913 în localitatea Băneşti, lângă Câmpina) a fost un inginer
român, inventator şi pionier al aviaţiei române şi mondiale. În cinstea lui,
comuna Binţinţi se numeşte astăzi Aurel Vlaicu. A terminat Colegiul Reformat al
Liceului Calvin din Orăştie, care din 1919 încoace a fost numit „Liceul Aurel
Vlaicu”, luându-şi bacalaureatul la Sibiu în 1902. Şi-a continuat studiile
inginereşti la Universitatea din Budapesta şi la Ludwig Maximilians Universitat
din Munchen, Germania, obţinând diploma de inginer în 1907. După aceea a lucrat
ca inginer la uzinele Opel din Russelsheim. În 1908 se întoarce la
Binţinţi unde construieşte un planor cu care efectuează un număr de zboruri în
1909. În toamna lui 1909 se mută în Bucureşti şi începe construcţia primului
său avion, Vlaicu I, la Arsenalul
Armatei.
Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviaţiei
mondiale) în iunie 1910. În anul 1911 construieşte un al doilea avion, Vlaicu
II, cu care în 1912 a câştigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii
II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. La 13 septembrie 1913, în
timpul unei încercări de a traversa Munţii Carpaţi, cu avionul său Vlaicu II,
s-a prăbuşit în apropiere de Câmpina, se pare din cauza unui atac de cord.
Monumentul ridicat în
cinstea lui Aurel Vlaicu este foarte cunoscut de toţi cei care iau
drumul staţiunilor montane de pe Valea Prahovei. Este localizat în stânga DN 1,
spre Braşov, în localitatea Băneşti. Amplasarea acestuia marchează locul în
care, la 13 septembrie 1913, pionierului aviaţiei româneşti, Aurel Vlaicu, s-a
prăbuşit cu avionul „Vlaicu-2“, construit şi pilotat de el, în încercarea
temerară de a trece în zbor, pentru prima oară de un român, Munţii Carpaţi, la
fraţii români subjugaţi naţional sub Imperiul Habsburgic. În proxima vecinătate
a monumentului se va amenja un Muzeu al Aviaţiei, unde vor fi expuse
prototipurile avioanelor Vlaicu 1, 2 și 3 precum și primul avion MIG folosit în Aviaţia
Română
Târgu Mureș, mai demult Mureș-Oșorhei, Oșorheiu, Târgul
Mureșului (în limba maghiară Marosvasarhely, Székelyvásárhely,
Vásárhely, Újszékelyvásár, Újvásár, în germană Neumarkt sau Neumarkt am Mieresch, în
latină Novum Forum Siculorum) este reședința și cel mai mare
municipiu din județul Mureș, situat în centrul regiunii istorice Transilvania,
România, pe ambele maluri ale cursului superior al râului Mureș. Orașul numără
aproximativ 150000 de locuitori. Săpăturile efectuate de către arheologul
Istvan Kovacs au confirmat faptul că teritoriul de azi al orașului Târgu
Mureș a fost locuit încă din preistorie. Au fost descoperite o serie de
locuințe preistorice, resturi de oase, vase de lut, obiecte de cremene și de
bronz, mici statuete de pământ datate ca fiind din 2000 Î.Hr. Săpăturile
arheologice au scos la iveală urme umane din epoca pietrei lustruite, a celei
de bronz și din epoca a fierului; s-au descoperit și vestigii aparținând
culturii Criș, cea mai veche cultură neolitică din România. Primele
izvoare scrise privitoare la secui datează din anul 1116, când au fost
menționați, alături de pecenegi, ca alcătuind avangarda cavaleriei
ungare. Ca popor asociat maghiarilor, secuii au fost colonizați în
sistemul de prisăci medievale de-a lungul graniței. Secuii se
aflau în serviciul militar al regilor Ungariei. Astfel, prima mențiune a lor,
din anul 1116 îi descrie ca participanți la bătălia de la Olsava, sub
comanda regelui ungar Ștefan II. Sus am postat stemele interbelică,
comunistă și actuală ale municipiului precum și o poză cu Primăria - Târgu
Mureș.
Jeton - Florian - 5 bani
Nu dețin nicio informația despre acest jeton.
_______________ooo______________
Romania - Acțiune - 1871
Companiile de asigurări "Victoria" din
Cluj (denumire maghiară - Kolozsvar,
denumire germană - Klausenburg)
Câteva vignete de pe bilete spaniole de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 20.05.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu