luni, 25 martie 2019

ALCOVER - SPANIA


Mai jos admiri și alte fotografii care prezintă monumente de
cultură și arhitectură din localitatea spaniolă ALCOVER, 
provincia TARRAGONA, comunitatea autonomă CATALONIA,
din vremuri diferite, trimiteri poștale ilustrate, o vedere generală,
o moneda provizorie de carton și o insignă locale.
Casa Dr. Domingo
Hotelul
Cetatea
Biserica
Piața Primăriei
Poarta
Arhitectură locală
Trimiteri poștale ilustrate
Vedere generală
Monedă locală provizorie de carton
Insignă locală

xxx

UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ

_____________xxx_____________

CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BRAȘOV

Informaţii generale despre medalistică  şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Primul congres internațional de numismatică - Brașov 2012
Era la început veacului al XX-lea. Cultura şi ştiinţa în România prinseseră aripi de zbor stabile şi de perspectivă, precizându-se domeniile şi principiile de activitate. Se trecea acum la culegerea primelor roade ale frământatului şi cu rol de pionierat secol al XIX-lea, când reprezentanţi de frunte ai renaşterii româneşti se dăruiau, cu întreaga lor fiinţă, intereselor naţionale. Unirea Principatelor şi marile reforme ale lui Alexandru Ioan Cuza au deschis larg porţile afirmării învăţământului, ştiinţei şi culturii în România. Publicaţii şi societăţi de tot felul luau fiinţă, croindu-şi drum spre mintea şi inima românilor. În acest context de efervescenţă spirituală, o nouă ştiinţă specială se înfiripa în peisajul intelectual românesc. Informaţiile lui C. Bolliac din „Trompeta Carpaţilor”, referitoare la unele descoperiri monetare, dar mai ales lucrările lui D.A. Sturdza şi primele studii de specialitate ale lui M.C. Sutzu, precum şi alcătuirea unor colecţii monetare, aveau să se constituie ca temelie a ştiinţei numismatice din România. Începutul sec. XX va marca pentru numismatica din ţara noastră un moment de o reală însemnătate. Pe data de 28 decembrie 1903, la iniţiativa unui grup de entuziaşti şi pasionaţi ai acestei discipline, lua fiinţă Societatea Numismatică Română (S.N.R.). Adunarea Generală, în şedinţa sa inaugurală, a votat Statutele Societăţii şi a ales Comitetul de conducere în următoarea alcătuire: D.A. Sturdza, preşedinte de onoare; M.C. Sutzu, preşedinte activ; Gr. Tocilescu, vicepreşedinte; Al. Cantacuzino, secretar; lt. col. G. Iordăchescu, casier contabil; dr. G. Severeanu, subsecretar şi D. Panku, C. Alessandrescu, Carol Storck şi E.D. Mirea, membri. O dată cu adoptarea Statutelor se fixa şi ţelul principal al Societăţii, care îşi propunea „să dezvolte ştiinţa şi arta numismatică” în România." În prezent SNR are filiale în aproape toate județele țării. Sus am postat logo-ul Societății Numismatice Române. 
Atena era o zeiţă, una dintre cele mai mari divinități ale mitologiei greceşti, identificată de către romani cu zeița Minerva. 
Era zeița înțelepciunii, pe care grecii o mai numeau și Pallas Athena sau, pur și simplu, Pallas. Deasupra am postat o poză cu statuia zeiţei Atena care se găseşte la Muzeul Luvru din Paris. Pe listele Societăţii Numismatice Române sunt în prezent 400 de colecţionari plătitori de cotizaţie din care câteva zeci sunt profesionişti care lucrează în muzee, centre de cercetare, universităţi, iar ceilalţi sunt colecţionari răspândiţi prin toată ţara.  
 
Primul congres internaţional de numismatică s-a desfăşurat în perioada 17-21 octombrie la Braşov, în organizarea Societăţii Numismatice Române, a filialei Braşov, Consiliul Judeţean şi Centrul Cultural Reduta Braşov sub deviza “Moneda unește națiunile”. La congresul de la Braşov au participat muzeografi, cercetători, şi colecţionari din România, dar şi renumiţi cercetători din Republica Moldova, Italia, Polonia, Bulgaria, Slovacia, Ucraina. Congresul s-a desfășurat pe două secţiuni: una de numismatică antică, respectiv greco-romană şi medievală începând cu perioada bizantină până spre evul mediu dezvoltat, sec XVI-XVII şi a doua secţiune cu lucrări care corespund epocii moderne şi contemporane respectiv din sec al XVIII-lea până în zilele noastre. Toate lucrările prezentate în cele două secţiuni de cei 70 de participanţi la congres au fost publicate în volum. Insigna postată aici este un scut de tip german pe fond roșu, ce include un scut francez care redă stema municipiului Brașov. Pe insignă se disting următoarele inscripții; sus în dreapta, pe două rânduri BRAȘOV – 2012 și pe marginea scutului german PRIMUL CONGRES INTERNAȚIONAL DE NUMISMATICĂ. Insigna a fost concepută de colonelul în rezervă inginer Ștefan Samoilă și realizată la firma SC Accesorii Prod SRL Oradea într-un tiraj de 100 de exemplare. Insigna are următoarele dimensiuni; înălțimea – 30 milimetri și lățimea – 24 milimetri.  
 
Insigna schalaraffia - Corona 
Schlaraffia este o uniune socială, fondată la Praga în anul 1859, care propăvăduia prietenie masculină, umorul și arta în limitele formei tradiționale, cu excluderea totală a politicii. Devizele uniunii au fost: In arte volputas (în latină) și In der Kunst liegt Veergnugen (în germană) ceea ce în românește ar putea însemna aproximativ – Arta este plăcere. Simbolurile uniunii sunt: UHU – bufnița vultur, ce simbolizează înțelepciunea virtutea și umorul; LULU (ludum ludate- tradus Joacă jocul!), care este salutul membrilor folosit ca aprobare sau laudă și ULUL – strigăt de respingere și de reproș. În lumea Schlaraffia se foloșește limba convențională Schlaraffenlatein. Redarea anilor se făcea prin reducere cu 300 pentru a da activității un iz medieval – de vechime. Unitățile locale (localități propriu zise) purtau denumirea de REYCH și erau numerotate în ordinea înființării:
Nr.100 – Timișoara – TEMESIA (1889 – 1939)
Nr.170 – Sibiu – VILLA HERMANNI (1909 - 1939)
Nr.220 – Cluj – CALUDIOPOLIS (1921 - 1941)
Nr.254 – Bistrița – NOSSEN (1925 - 1941)
Nr.259 – București – VILLA BUCURIANA (1926 - 1936)
Nr.290 – Brașov – CORONA (1930 - 1939) 
Brașov - 3000 metri ciclism locul I - 1935 
Ciclismul este, în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs.   
Printre primii locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al. Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut, sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas” si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km, este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si ”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata ”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre. Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga de 250 m, cu o turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul, velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si, totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma ”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de 333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania, Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea, este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898. Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment, care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei Societatilor Sportive din Romania (FSSR).
Insigna A.B. - Autocamioane Brașov
Steagul Roșu - Brașov
Roman S.A., (denumirea veche - Steagul Roşu) cunoscută și sub numele de Autocamioane Brașov este o întreprindere braşoveană specializată în proiectarea și construcția de autocamioane, autobuze şi autoutilitare. În prezent firma este controlată de omul de afaceri Ioan Nicolae, care deține 91,49 % din acțiunile Roman Brașov prin intermediul Pro Roman Brașov. Întreprinderea a fost înființată în anul 1921 sub numele de ROMLOC, producând pe atunci material rulant, mai târziu motoare şi automobile. În anul 1948 firma ia denumirea de „Steagul Roșu”. Linia de producție a Steagului Roșu a fost pornită în anul 1971 cu un model motorizat Diesel sub licență MAN (achiziționată de statul român în anul 1969 din Germania). Cumpărarea acestei licențe a fost urmată de o amplă dezvoltare tehnologică și umană a Uzinei „Steagul Roșu”. În anul 1989 uzina avea 20000 de salariați și producea 12888 de camioane, din care multe la export. În noiembrie 2008 Roman S.A. Brașov a produs şi primul tractor. 
A.A.B. 1987 - 2012 - 25 ani de la constituire
Asociația aviatorilor brașoveni - Glorie eroilor aviatori
Asociația aviatorilor brașoveni s-a înființat în data de 26 iulie 1900 și are sediul în orașul Brașov, strada Dinicu Golescu, la numărul 2. Principalele obiective asumate ale asociației sunt: acțiuni de propagandă în rândurile tineretului prin organizarea de conferințe și simpozioane, studii și cercetări de istorie a aviației naționale și mondiale, acordarea de sprijin moral și material aviatorilor și familiilor acestora, aflați în nevoi, întâlniri cu veterani aviatori români și străini, etc.  Sus am postat logo-ul acestei asociații. În perioada regimului comunist asociația și-a încetat activitatea, astfel că la data de 16 februarie 1987 s-a reînființat. Brașovul a fost și este considerat leagănul aviației române, mai ales că în cadrul ICA Ghimbav (Intreprinderea de construcții aeronautice), s-a construit renumitul avion de vânătoare IAR-80, numeroase planoare și elicopterele Alouette III (IAR-316B) și Puma 330-H (IAR - 330). Din asociație fac parte aviatori, elicopteriști, planoriști dar și maiștri mecani din Brașov și alte orașe ale țării. Cu ocazia jubileului de 25 de ani al asociație s-au bătut și distribuit trei modele de insigne. În câmpul central al aversului medaliei postate aici este reprezentat un vultur în zbor, purtând în gheare stema municipiului Brașov. Stema este încadrată de inscripțiile 1987 și 2012. Pe marginea insignei este o bandă de culoare roșie, lată de 7 milimetri, mărginită de cercuri galbene. Pe banda roșie este aplicată inscripția, A.A.B. = asociația aviatorilor Brașov, la partea superioară și 25 ANI DE LA CONSTITUIRE, la partea inferioară. În câmpul central al reversului medaliei este redată siluieta unui avion de vânătoare IAR – 80, văzut din lateral. Deasupra avionului e aplicată inscripția GLORIE, iar dedesubt, urmând marginea cercului. inscripția EROILOR NOȘTRI. Pe marginea reversului este o bandă roșie mărginită de cercuri galbene. Pe această bandă este aplicată inscripția ASOCIAȚIA AVIATORILOR BRAȘOVENI. 
 
Brașov (în germană Kronstadt, în maghiară Brassó, în latină Corona; de asemenea pe hărțile vechi trecut Cronstadt sau Brassov, în dialectul săsesc Kruhnen, Krűnen, Krînen) este reședința și cel mai mare municipiu al judeţului Braşov, România precum şi mare centru turistic, industrial, cultural. Potrivit recensământului din anul 2002, a avut o populație de 284596 locuitori, fiind unul dintre cele mai mari orașe din țară. Tradiția și cronicile calendarelor brașovene consideră anul 1203 ca an „în care s-a început zidirea Brașovului”, deși documente și izvoare sigure nu confirmă această dată. Primul act păstrat care a fost emis în Brașov, purtând mențiunea expresă: „Datum in Braso”, a fost emis de regele Ladislau al IV-lea în anul 1288. Deasupra am postat stemele vechi, interbelică, comunistă şi actuală ale oraşului, drapelele de la anul 1600 şi actual al oraşului precum şi pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din orașul Brașov din vremuri diferite.  
Cafeneaua Transilvania
Casa Schutzen
Cazarma
Cercul militar vechi
Cercul militar nou
Restaurantul Cetate
Cetățuia
Cetățuia - Dalul Străjii
Pe după ziduri
Gara cea nouă 
Gara cea veche
Gimnaziul romano catolic
Gimnaziul greco ortodox
Palatul de Finanțe
Monumentul Arpad
Hotelul Carpați
Hotelul Continental
Parcul central
Pietrele lui Solomon
Poarta Ecaterina
Școala germană Madechen
Școala superioară de stat
Cartierul Șchei
Statuia lui Honterus
Teatrul de stat
Poșta
Palatul de justiție - azi Prefectura
Turnul alb
Turnul Sfatului
Universitatea Transilvania
Uzina de apă
Vila Folspani
Vila Kuschamnn
Brașov este un judeţ din România aflat în sud-estul Transilvaniei, care include regiunile istorice Ţara Bârsei, Ţara Făgăraşului şi Altland-ul săsesc. Situat în partea centrală a țării, pe cursul mijlociu al râului Olt, în interiorul arcului Carpatic, judeţul Braşov deține 2,3% din suprafața țării, adică 5351 kilometri pătrați, numără aproximativ 630000 de locuitori şi are capitala în oraşul cu acelaşi nume - Braşov. Ca subunităţi administrative judeţul are în compunere 4 municipii - Brașov, Făgăraș, Săcele și Codlea, 6 oraşe - Predeal, Zărnești, Râșnov, Victoria, Rupea, Ghimbav şi 43 de comune. Deasupra am postat stemele interbelică, comunistă şi actuală ale judeţului, precum şi pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din județul Brașov, din vremuri diferite, dar și alte frumoase locuri de vizitat.  
Vedere - Apața
Biserica evanghelică din Baciu - Săcele
Vedere - Bod
Castelul - Bran
Dispensarul - Bran
Vedere - Budila
Biserica greco catolică - Bunești
Vedere - Cernatu
Hotelul Schwarzburg - Codlea
 
Școala evanghelică - Codlea
Turnul Țesătorilor - Codlea
Gara - Cristian
Vedere - Dumbrăvița
Vedere - Dârste
Piața Unirii cu Biserica luterană - Făgăraș
Biserica romano catolică - Făgăraș
Cazarma de jandarmi - Făgăraș
Vedere - Feldioara
Vedere - Ghimbav
Biserica ortodoxă - Hălchiu
Cazarma - Hălchiu
Vedere - Homorod
Vedere - Mercheașa
Munții Bucegi - Măgura
Vederi - Noua
Vedere - Ormeniș
Școala și Biserica - Paloș
Cabana Poiana - Poiana Stalin
Vedere - Poiana Brașov
Pimăria și Casa Enescu - Poiana Mărului
Casă de odihnă - Poiana Stalin
Telefericul - Poiana Stalin
Vedere - Poiana Stalin
Vederi - Predeal 
Turnul - Prejmer
Vedere  - Racoș
Biserica evanghelică reformată - Râșnov
Biserica română - Râșnov
Vedere - Băile Rodbav
Vedere - Rupea
Biserica evanghelică - Rupea
Vedere - Teliu
Vedere - Ungra 
Vedere - Zărnești
Fabrica de celuloză - Zărnești

__________ooOoo__________

PERSONALITĂȚI POLITICE 
PE BANCNOTELE LUMII
Om politic Jean Bedel Bokassa,
a trăit între anii 1921 - 1996 și a condus
Republica Centrafricană între anii 1976 - 1979

Detaliu vignetă de pe un nodgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)

Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 25.03.2019

Niciun comentariu: