20 mărci 190x
NOUA GUINEE GERMANĂ
A fost o colonie germană situată
în Oceanul Pacific,
un grup de insule ale
arhipelagurilor
Micronezia și Melanezia,
undeva în nordul continentului
Australia,
centrată pe teritoriuil de astăzi
al statului Papua Noua Guinee.
Colonia a existat între anii 1884
– 1914,
necunoscându-se exact suprafața
și populația sa.
Capitala imperială a coloniei era
Berlin,
iar capitala administrativă a coloniei a fost
Herbertshohe (1884 - 1910) și
Rabaul (1910-1914).
Stema:
Steagul:
Mai jos admiri câteva piese de numismatică, medalistică
și filatelie emise de către acest stat-colonie.
Acțiune financiară
Trimitere poștală
Marcă poștală
Monedă
Jeton
Insignă
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
__________xxx__________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Inspectoratul general al Poliției - România
România - Poliția
Primele atestări privind Poliția Română datează
din vremea lui Neagoe Basarab sau a lui Mihai Viteazu (crearea
instituției agiei), continuă cu domnia lui Mihai Şutzu (organizarea pazei
Capitalei, emiterea primelor acte de identitate și reglementarea portului
armelor) iar din anul 1806, organele de pază și ordine din Capitală primesc
denumirea generică de POLIȚIE. In anul 1821 Tudor
Vladimirescu acorda scutiri de taxe și impozite celor însărcinați să
mențină ordinea publică și să apere proprietatea cetățenilor, iar în 1831, prin
Regulamentele organice, atribuțiile poliției sunt extinse. În timpul Revoluției
de la 1848 are loc reorganizarea poliției, prin apariția instituției
șefului poliției Capitalei căruia i se subordonează Guardia municipală. La 9
iunie 1950 domnitorul Ghica Vodă emite “Cronica polițienească” prin
care, în cele 158 de articole, erau reglementate sarcinile “înaltei poliții” și
"obișnuitei poliții”, ceea ce a constituit momentul creării primei
structuri centrale cu atribuții în organizarea și coordonarea activităților
polițienești. Începând cu Legea de organizare a poliției, a lui Alexandru
Ioan Cuza (4 noiembrie 1860), urmată de Legea lui Vasile
Lascăr (1 aprilie 1903) și de Legea pentru organizarea poliției generale a
statului (8 iulie 1929), competențele organelor de poliție sunt extinse, iar
raporturile cu celelalte structuri ale statului mult mai bine reglementate.
Prin Decretul nr. 25 din 23 ianuarie 1949 se
înființează MILIŢIA, apoi, prin Decretul - Lege nr. 2/27 decembrie
1989 se reînființează Poliția Română ale cărei competențe vor fi reglementate,
ulterior, prin Legea nr. 26 din 18 mai 1994 și prin Legea 218 din 23 aprilie
2002. Deci Miliţia este denumirea nouă a Poliţiei, în regimul comunist.
Politia Romana face parte din
Ministerul de Interne si este institutia specializata a statului, care exercita
atributii privind apararea drepturilor si libertatilor fundamentale ale
persoanei, a proprietatii private si publice, prevenirea si descoperirea
infractiunilor, respectarea ordinii si linistii publice, in conditiile
legii.
Inspectoratul General al Poliției Române are următoarele principale atribuții:
- coordonează şi îndrumă modul de aplicare a măsurilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, a siguranţei cetăţeanului, de prevenire şi combatere a fenomenului infracţional şi de identificare şi contracarare a acţiunilor elementelor care atentează la viaţa, libertatea, sănătatea şi integritatea persoanelor, a proprietăţii private şi publice, precum şi a altor interese legitime ale comunităţii;
- colaborează cu instituţiile şi autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate din Sistemul de Apărare, Ordine Publică şi Securitate Naţională;
- colaborează cu structuri de profil din alte state şi de la nivelul unor instituţii internaţionale pentru prevenirea şi combaterea criminalităţii transfrontaliere şi sprijină constituirea forţelor internaţionale de poliţie;
- desfăşoară activitatea de management a resurselor umane potrivit competenţelor legale;
- coordonează activităţi de cooperare şi relaţii internaţionale;
- coordonează sistemul de control intern - managerial,
- asigură reprezentarea, la nivel instituţional, în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, colaborează cu şefii celorlalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne pentru îndeplinirea sarcinilor şi măsurilor dispuse de conducerea Ministerului Afacerilor Interne;
- coordonează şi îndrumă activitatea structurilor, potrivit competenţelor legale
Clădirea Inspectoratului
General al Poliţiei, este
opera arhitectului Statie Ciortan. Clădirea a fost ridicată între
anii 1914 şi 1926 în stil arhitectonic neoromânesc.
Insigna - (Sportul studențesc)
Sportul Studențesc este o echipă de
fotbal din Bucureşti, România. În palmaresul clubului figurează
un singur trofeu, Cupa Balcanilor, competiție pe care a câștigat-o
în 1979. Pe plan intern, cea mai mare performanță a Studenților a
fost locul doi în Divizia A, ediția 1985 - 1986. Sportul Studențesc a
evoluat și în cupele europene, cel mai bun rezultat fiind înregistrat în 1987,
turul trei în Cupa UEFA. Culorile clubului sunt albul și negrul. Echipa
este supranumită „Gașca nebună”. Clubul sportiv al studenţilor
bucureșteni este unul din cluburile cu cea mai îndelungată istorie. A fost
înființat pe data de 11 februarie 1916, din inițiativa unui grup de studenți și
profesori din capitală, având numele de „Clubul Universitar București”, cu
dublă orientare: fotbal și tenis. Sus am postat emblema clubului de fotbal
Sportul Studenţesc - Bucureşti.
Manipulant - 11656
Se facea ca pe la 1871 apareau in oras primele tramvaie
(trase de cai), iar depoul se afla pe undeva pe la intersectia (de azi) Vasile
Lascar cu Stefan cel Mare, pe strada Teilor. Progresul ajunge catinel si
pe plaiul mioritic, in 1883 vine curentul electric in Bucuresti, astfel incat
in decembrie 1894 aparea si concurenta tramvaiului cu cai,
adica tramvaiul electric, cu care bucurestenii se puteau deplasa din
Cotroceni in Obor.
Desi bidivii poate au sperat sa fie eliberati cat mai
repede din functie si lasati la vatra inapoi la grajd, asta nu s-a intamplat
chiar asa de repede: Societatea Romana de Tramvaiuri a fuzionat cu
noua organizatie, iar in 1909 se adopta si Legea pentru infiintarea
"Societatii comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in
Bucuresti", cunoscuta si drept Societatea de Tramvaie Bucuresti sau
S.T.B. In 1929 se incheie era tramvaielor cu cai. Transportul se face
cu autobuze, care nu semanau nici macar cu ceea ce numim noi azi microbuze, si
cu tramvaie electrice. S.T.B. obtine in 1936 exclusivitatea transportului
bucurestenilor, ocupandu-se atat de oras, cat si de comunele din
jur. Parcul de autobuze avea deja 392 de masini, marcile Renault,
Chevrolet si Henschel, care functionau pe 22 de trasee. In 1949 apare
si primul troleibuz pe traseul Piata Victoriei-Hipodromul Baneasa,
iar in 1950 S.T.B. se redenumeste Intreprinderea de Transport Bucuresti, adica I.T.B.,
cum i-a ramas numele pana după Revoluție.
Ceea ce ni se pare remarcabil este
faptul ca in 1950 I.T.B. era a doua intreprindere din tara ca numar de
angajati: 11000, prima fiind Uzina Resita, cu 22 de mii. Ca o
intreprindere care se respecta, I.T.B. a dezvoltat modele proprii. Vagonul
de mare capacitate pe 4 osii, 1951, si troleibuz romanesc, 1955. In
anii 80 progresul continua: apare troleibuzul dublu-articulat, ale carui
batrane modele inca se mai tarasc pe anumite rute din oras, se
"trage" tramvai peste Podul Grant (in '83), iar in '85 se incepe
productia pentru alte orase: Constanta, Ploiesti, Craiova, Brasov. Din
1990 I.T.B. devine R.A.T.B., iar restul e istorie contemporana. Întreprinderea de
transport București (I.T.B.), nume actual Regia Autonomă de Transport București este
principala companie de transport public de persoane din București și județul
Ilfov. Transportul public de suprafață în București este în responsabilitatea
Regiei Autonome de Transport București (R.A.T.B.), și include un sistem
extensiv de autobuze, troleibuze, tramvaie și o linie de metrou
ușor.
Rețeaua R.A.T.B. este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra
cea mai întinsă de pe continent, constând în 106 linii de autobuz, 18 linii de
troleibuz și 23 linii de tramvai (incluzând și metroul ușor). Începuturile
transportului public în București datează din anul 1871, când este înființată
„Societatea Română de Tramvaiuri”. Pe data de 9 decembrie 1894 circulă primul
tramvai electric în București. După război, numele societății este schimbat în
"Întreprinderea de Transport București" (I.T.B.) și se înființează
prima linie de troleibuz, pe traseul Piața Victoriei – Hipodrom. În anul
1990 „Întreprinderea de Transport București” se transformă în „Regia Autonomă
de Transport București”, serviciile de taxi și maxi-taxi fiind despărțite de
R.A.T.B.. Sus am postat o evolutie a siglelor I.T.B, de-a lungul vremurilor.
Insigna - I.M.U.C. - București
(Întreprinderea mecanică de utilaj chimic)
S.C. I.M.U.C. S.A., (Întreprinderea mecanică de utilaj chimic), nume actual S.C. U.M.U.C. S.A. este specializata in executia
de utilaje pentru industriile chimica, petrochimica si rafinarii, precum si
constructii navale. Societatea a luat ființă la data de 8 februarie 1899 pe
Calea Plevnei, la nr.12 sub numele “FELD et BUDUCH, fabricațiune și
comerciu de aparate și mașini”, specializată pe producerea și desfacerea de
aparate și mașini pentru distilerii și fabrici de conserve. În data de 20
februarie sediul societății se mută la adresa Șoseaua Viilor, la nr. 43. În
anul 1930 societatea a început să se specializeze și în arămire și cazangerie.
În anul 1968 IMUC producea pentru
industriile chimice, perochimice si industria alimentara o gama larga de
utilaje, cum ar fi: rezervoare, recipiente sub presiune, reactoare, masini si
utilaje pentru prelucrarea produselor animale, linii pentru producerea
sucurilor concentrate din fructe, etc. În anul 1973 sediul IMUC se stabileste
in B-dul Metalurgiei nr. 78, Platforma Berceni, unde functioneaza si in
prezent. Astăzi aici se produc rezervoare,
recipiente sub presiune, reactoare, coloane, tancuri de stocare, schimbatoare
de caldura, cuptoare pentru rafinarii, orice fel de constructii metalice, pompe
verticale pentru rafinarii si irigatii, constructii navale, blocsectii de
volum, capace de guri de magazie, outfitting etc. În ultima vreme societatea
și-a extins profilul prin asimilarea in fabricatie de subansamble pentru
domeniul naval, având o cifră de afaceri de 4 milioane euro.
Insigna - Expoziția Târgul Moșilor - București
Incepând cu anul 1920 pe Câmpia Moșilor, din
apropiere de București, se organizează anual târguri de produse agricole
(animale și vegetale). Activitatea intră în limbajul oral ca și Târgul
Moșilor - veritabilă expoziție agricolă. La începutul anului 1925,
Primăria condusă de Ioan E. Costiniu (primar) dă o ordonanţă prin care permite
practicarea comerţului ambulant numai negustorilor olteni, cu autorizaţie după
plata unei taxe de 820 de lei. Cel cu fructe, lapte, peşte şi gaz era permis
doar dacă era practicat cu coşuri, găleţi sau garniţe, iar folosirea căruţelor
sau cărucioarelor trase de animale era interzis. La solicitarea Camerei de
Comerţ şi Industrie din Bucureşti, Primăria pune la dispoziţie întreg Câmpul
Moşilor pentru organizarea Oborului.
Municipiul București este capitala României, reședința județului
Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al țării, centru
industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de locuitori (estimat 1
ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș ca populație
din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună zilnic peste
trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în următorii cinci ani,
totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a localității apare în
anul 1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și pozele unor importante monumente de cultură și
arhitectură bucureștene, din vremuri diferite, dar și trimiteri poștale ilustrate.
Monumentul pompierilor
Piața Sărindar
Șoseaua Giurgiului
Stadionul Republicii
Strada Academiei
Teatrul Liric
Teatrul de operă și balet
Teatrul de vară
Stadionul 23 August
Monumentul Heliade Rădulescu
Piața Senatului
Restaurantul Pădurea Băneasa
Șoseaua Kiseleff
Piața Scânteii
Statuia lui Mihai Viteazu
Monumentul I.C.Brătianu
Piața Poștei
Monumentul lui Gheorghe Lazăr
Strada Mihai Vodă
Strada Baba Novac
Strada Regală
Sala Polivalentă
Templul Coral
Aeroportul Băneasa
Aleea Carmen Sylva
Arhivele Statului
Băile Eforiei și Fântâna Sărindar
Școala Bărăție
Stabilimentele Citroen
Institul Politehnic
Monumentul Eroilor
Casa de Depuneri și Palatul Societății "Agricola"
Piața Ion Brătianu
Șoseaua Colentina
Spitalul militar central
Statuia regele Carol
Atheneul Român și Strada Franklin
Strada Șelari
Monumentul Eroului necunoscut - Parcul Carol
Monumentul Eroilor Aerului
__________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Golda Meir
om politic israelian care a trăit între anii 1898 - 1978
Detaliu vignetă de pe o bancnotă argentiniană
Câteva vignete de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 05.12.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu