Brădeanu este o comună din județul Buzău,
formată din satele Brădeanu (reședința), Mitropolia și Smârdan. Comuna se
află în zona de câmpie din sudul județului. Flora sălbatică a zonei include
pădurea de stejar brumăriu Brădeanu, întinsă pe 22 ha, singura pădure
cu această specie de stejar din județ. Alături de stejarul brumăriu, în această
pădure mai cresc ulmi, arațari tătărești și peri pădureți. La recensîmântul din
anul 2011 comuna Brădeanu număra 2565 locuitori, în scădere față de
recensământul anterior (anul 2002), dintre care; români –
93,33%, romi – 3,04% și restul – necunoscută sau altă etnie. Strucutura
confesională a populației se prezintă astfel; ortodocși – 96,29% și
restul – nedeclarată sau altă religie. În afară de monumentele eroilor, singurul obiectiv din comuna
Brădeanu inclus pe monumentelor istorice de interesal județean este crucea de
piatră de lângă satul Smârdan, clasificată drept monument funerar de importanță
locală.
În fața bisercii satului cu hramul Sfântul Gheorghe din satul Brădeanu, comuna buzoiană cu același nume, se înalță un monument-cruce așezat pe un soclu de formă pătrată, surmontat de un postament de beton. Pe soclu este montată o placă cu inscripția: “Pe eroii români căzuți pe câmpurile de luptă pentru apărarea țării și slavă sfintei noastre biserici să-i pomenească Domnul Dumnezeul nostru în împărăția Sa, Amin”. Pe postament este construită o mână cu degetele desfăcute și ridicate în semnul victoriei, la baza fiind aplicată inscripția “22 decembrie 1989”. Pe partea din spate a soclului este fixată o cruce din marmură neagră. Pe plăci de metal, montate pe soclu sunt înscrise numele eroilor satului fără a se preciza în care război și-au dat viața pentru patrie. Monumentul a fost ridicat din inițiativa preotului Cățoi dumitru, cu sprijinul enoriașilor în anul 1992.
În anul 1994 din inițiativa preotului Balica Nicolae,
cu sprijinul sătenilor, a fost construită în satul Smârdan, din comuna buzoiană Brădeanu, o cruce din marmură, așezată
pe un soclu de formă cubică, surmontat de un postament în trepte, totul fiind
placat cu marmură și protejat de un gard. Pe spatele crucii este redat în
basorelief un vulture cu cruce. Pe frontispiciu este aplicată inscripția “Slavă eroilor neamului” sub care sunt
înscrise numele eroilor care au căzut al cel de-al doilea război mondial. În
spate este aplicată inscripția “Slavă
eroilor”, sub care sunt inscripționate
numele eroilor din sat care s-au jertfit pentru realizarea României Mari.
xxx
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
_____________xxx_____________
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna C.T.A. (?) - medicină militară
Exigență, seriozitate,
disciplină, onoare, curaj, solidaritate sunt câteva dintre calitățile ce
definesc un cadru militar. Iar atunci când acesta alege să fie și urmaș al lui
Hipocrate, îl definește empatia, simțul responsabilității și profesionalismul.
Dincolo de faptul că este medic, absolventul de Medicină Militară are și pregătire militară, este oricând pregătit
să acționeze în teatrele de operațiuni. Fete și băieți, deopotrivă,
îmbrățișează o carieră dublă: apărarea țării și
a veții pacienților. Nu există diferențe majore între medicina militară și
civilă. Există
același program, la Facultate cursurile și laboratoarele se țin împreună -
colegii civili și militari. Diferența ar exista doar între pregătirea militară
și convocarea de la sfârșitul anului universitar.
Insigna - Școala de ofițeri naviganți aviație - 1952
În anul 1911 au funcţionat în Bucureşti două
şcoli de pilotaj unde au fost brevetaţi primii piloţi militari: Slt. Ştefan
Protopopescu, slt. Gh. Negrescu, slt. Mircea Zorileanu şi slt. Nicolae Capşa.
Metodele de învăţare erau dintre cele mai moderne, având în vedere că primii
piloţi români au învăţat să zboare pe avioanele de şcoală construite în
atelierele de la Chitila. Avioanele erau de tip monoloc, elevii piloţi trebuind
să zboare singuri, fără să fie îndrumaţi în aer de către instructori. La 1
aprilie 1912 a luat fiinţă prima şcoală militară de pilotaj, sub conducerea
maiorului Ion Macri, fiind cea de-a doua şcoală de aviaţie din lume, după cea
din Marea Britanie. Cea de-a doua, „Şcoala de Piloţi Militari şi Civili”, a
fost înfiinţată la 1 august 1912, pe aerodromul Băneasa, de către Valentin
Bibescu. Ambele şcoli militare au avut o activitate fructuoasă, reuşind să
pregătească şi să breveteze circa 100 de piloţi militari, numai în perioada
1912 – 1918. În timpul primului război mondial, Şcoala militară de aviaţie
a fost evacuată pentru scurt timp la Tecuci, apoi la Bârlad, Botoşani şi
Odessa. În perioada interbelică, la Cotroceni a funcţionat Şcoala
pregătitoare de ofiţeri naviganţi, la Tecuci a luat fiinţă Şcoala militară de
pilotaj şi antrenament, iar în Buzău, Şcoala de perfecţionare pentru piloţi de
război, având sarcina continuării pregătirii în zbor a absolvenţilor şcolilor
de la Cotroceni şi Tecuci. Durata şcolii a fost de 2 ani, iar din anul şcolar
1930 – 1931 s-a mărit la 3 ani, în scopul asigurării unei pregătiri superioare,
la nivelul tehnicii de aviaţie care se moderniza şi a exigenţelor
întrebuinţării în luptă a acesteia. Zborul de instrucţie începea, într-o primă
fază, pe avionul Morane-109 şi continua pe avioane de vânătoare de tipul Focker
D-111, Spad-61 sau pe avioane de recunoaştere de tipul Potez-15. La Constanţa a
funcţionat Şcoala de tir şi bombardament.
În 1940 şcolile militare de aviaţie de la
Tecuci şi Buzău au fost mutate pe aerodromul Ziliştea-Boboc, terenul de zbor
aflându-se pe pământurile lui Alexandru Marghiloman, cedate în folosul
aeronauticii şi aviatorilor decoraţi cu Ordinul „Virtutea
Aeronautică”. Intrarea României în războiul de reîntregire naţională, la
22 iunie 1941, aduce aviatorilor de pe aerodromul Ziliştea onoarea de a intra
primii în luptă, într-o misiune de bombardament asupra nordului şi sudului
Chişinăului. După cel de-al II-lea război mondial, în conformitate cu
condiţiile impuse de Comisia Aliată de Control, şcolile militare de aviaţie au fost
desfiinţate. După 1948 învăţământul militar de aviaţie a început să se
reorganizeze în garnizoanele Sibiu, Mediaş şi Tecuci.
În 1953 Şcoala militară de aviaţie nr. 1 de la
Tecuci a primit numele de Şcoala de Ofiţeri de aviaţie „Aurel
Vlaicu”,
iar în 1958 şi-a mutat sediul pe aerodromul Boboc, devenind Şcoala Superioară
de ofiţeri, cu durată de 4 ani, unde se pregăteau atât piloţi militari cât şi
piloţi pentru aviaţia civilă, personal navigant şi nenavigant.
Revoluţia din decembrie
1989 a deschis instituţiei noi perspective. În 1991 Şcoala de Ofiţeri de
Aviaţie „Aurel Vlaicu” s-a transformat în Institutul Militar de Aviaţie „Aurel
Vlaicu”. Începând
cu anul 1997, Institutul Militar de Aviaţie „Aurel Vlaicu” s-a transformat în
Şcoala de Aplicaţie pentru Aviaţie „Aurel Vlaicu”. Sarcinile de formare a
viitoarelor cadre de aviaţie, din punct de vedere teoretic, au fost preluate de
Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Braşov.
La 1 august 2003, ca urmare a procesului de transformare şi redimensionare din cadrul Forţelor Aeriene, Şcoala de Aplicaţie pentru Aviaţie îşi schimbă denumirea în Şcoala de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene şi reuneşte cele trei categorii de arme specifice Forţelor Aeriene: aviaţie, artilerie antiaeriană şi rachete sol–aer şi radiolocaţie. În anul 2007 au fost finalizate două proiecte importante, constând în procesul de modernizare a infrastructurii pistei de decolare şi punerea în funcţiune a simulatorului de zbor al avionului IAR – 99ȘOIM. La 1 septembrie 2008 pentru eficientizarea procesului de instruire, Şcoala de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene s-a reorganizat, înfiinţându-se Centrul de Instruire pentru Forţele Aeriene, structură responsabilă de procesul de învăţare şi instrucţie în şcoală.
La 1 august 2003, ca urmare a procesului de transformare şi redimensionare din cadrul Forţelor Aeriene, Şcoala de Aplicaţie pentru Aviaţie îşi schimbă denumirea în Şcoala de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene şi reuneşte cele trei categorii de arme specifice Forţelor Aeriene: aviaţie, artilerie antiaeriană şi rachete sol–aer şi radiolocaţie. În anul 2007 au fost finalizate două proiecte importante, constând în procesul de modernizare a infrastructurii pistei de decolare şi punerea în funcţiune a simulatorului de zbor al avionului IAR – 99ȘOIM. La 1 septembrie 2008 pentru eficientizarea procesului de instruire, Şcoala de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene s-a reorganizat, înfiinţându-se Centrul de Instruire pentru Forţele Aeriene, structură responsabilă de procesul de învăţare şi instrucţie în şcoală.
Sf Vasile Grigore si Ioan, Maica Domnului, Sf Mina, Stelian și Paraschiva
Sfântul
Mucenic Mina era
egiptean de neam iar cu credinţa creştin şi cu slujba ostaş, pe timpul
împăraților păgâni Diocleţian şi Maximilian, care au dat poruncă să fie uciși
toți creștinii care nu se închină idolilor. Vâzând acestea Mina a părăsit
ostășia și s-a dus în pustietatea munților voind a vorbi cu fiarele decât cu
poporul care se lepăda de Dumnezeu. Odată, cu ocazia unei sărbători păgâne,
Mina coboară din munte, și în fața mulțimii, își declară iubirea de Dumnezeu.
Pentru “sfidarea”
mulțimii este prins, reținut și se încearcă convingerea sa în a se lepăda de
Domnul. Dar el fericit și cu mândrie refuză orice ofertă, ulterior fiind supus
unor cazne de neînchipuit. Într-un final i se cere să aleagă rapid dacă vrea să
fie al păgânilor sau al lui Hristos. Sfântul Mina a răspuns cu mare glas:
"Al lui Hristos am fost, sunt şi voi fi!". La primirea acestui
răspuns trupul sfântului este sfârtecat cu sabia și aruncat în foc. După
stingerea focului niște credincioși au adunat moaștele sfântului, le-au
înfășurat într-o pânză albă, le-au dus în țara sa, și le-au pus la loc de
cinste. În amintirea sfântului s-a construit o biserică iar acolo se întâmplau
minuni celor care se rugau pentru sfântul Mina, curajosul.
Vasile din Cezareea Cappadociei, cunoscut sub numele Vasile cel Mare a
fost un arhiepiscop, considerat doctor al bisericii, alături de Grigore
Teologul și Ioan Gura de Aur. S-a născut în anul 330 și a decedat în anul 379,
trăind toată viața în localitatea Cezareaa din regiunea turcă Cappadocia.
Sf. Grigore Teologul, cunoscut și sub
numele Sf. Grigore din Nazianz), a fost un teolog grec, episcop și părinte al
bisericii, considerat sfânt al bisericilor ortodoxă și catolică. S-a născut în
anul 330 și a decedat în anul 389 (390) în localitatea Nazianz, din aceiași
regiune turcă – Cappadocia.
Ioan Gură de Aur, cunoscut și ca Ioan Chrysostom, a fost arhiepiscop de Constantinopol,
considerat sfânt deopotrivă de bisericile ortodoxă și catolică și venerat ca
doctor al bisericii. S-a născut în anul 347 în localitatea turcă Antiohia și a
decedat la Constantinopol în anul 407.
Insigna - U.T.M. (Uniunea Tineretului Muncitor)
Sus am aplicat stema Uniunii
Tineretului Comunist din România și carnetul de membru UTC. Ea a fost
întemeiată în anul 1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică
11,78% din populația României.
Sus am postat drapelul organizației UTC. Denumirea de UTM s-a menținut atâta vreme cât statul român s-a numit Republica
Populară Română, iar partidul conducător – Partidul Muncitoresc Român.
O.S.P. - (Organizația Sportului Popular)
În decembrie 1912 se
infiinteaza Federatia Societatilor Sportive din Romania (FSSR), reunind
Uniunea Societatilor Romane de Sporturi Atletice, Asociatia cluburilor de
fotbal, Federatia societatilor de sporturi de iarna precum si alte asociatii si
cluburi sportive individuale ce existau la acea vreme. In 1915 se recunoaste
personalitatea juridică a FSSR, aceasta transformandu-se apoi in UFSR, (Uniunea
Federatiilor Sportive din Romania). In anul 1933 existau 11 federatii sportive.
În anul 1929 apare Legea educatiei fizice si se înfiinţează Oficiul National de
Educatie Fizica (ONEF) ca institutie de stat. In 1940 UFSR structura de drept
privat este desfiintata, patrimoniul si activitatea fiind preluate de OSR
(Organizarea sportului românesc), institutie de stat subordonata initial
presidentiei consiliului de ministri si apoi subsecretariatului de stat al
educatiei extrascolare.
OSR este desfiintată prin lege în 1944 si se
reînfiinteaza UFSR, persoana juridica de drept privat care va functiona pe
lângă Ministerul Culturii. UFSR a fost desfiintată în 1946, înfiinţându-se apoi
O.S.P. (Organizatia sportului popular),
institutie de stat care se va restructura şi ea in 1948, federatiile sportive
devenind sectii ale directiei tehnice in 1949. CC al PMR desfiinteaza OSP si
creeaza CCFS (Comitetul de cultura fizica si sport). Iată o parte a
framântărilor organizatorice ale sportului românesc. Să ne mai întrebăm
de ce întârzie să apară rezultate mari în sport?
____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Edmond James de Rothschild
baron și om politic francez care a trăit între anii 1845 - 1934
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
Detaliu vignetă de pe o bancnotă argentiniană
MOUSAIOS - 26.12.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu