Mai jos am postat și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură, cărți poștale ilustrate. alte locuri frumoase,
de acum sau de altă dată, din localitatea PAMIERS, departamentul
ARIEGE, regiunea MIDI PIRINEI, câteva vederi generale, un
jeton, un medalion, două insigne și două medalii locale.
Catedrala Sfântul Antonin
Biserica Notre Dame du Champ
Turnul Cordeliers
Turnul Hotel des Monnaies
Turnul Nerviau
O intrare în localitate
Fațada Primăriei
Gara
Halele din Piața Republicii
Piața Republicii
Strada Republicii
Poarta L'Agasse
Podul peste râul Ariege și uzinele
Poșta
Hotelul Dumnezeu
Școala de jandarmi
Strada Sf.Elena
Tribunalul
Turnul Crieu
Spitalul complementar
Strada comercială
Canalul
Cazarma de infanterie
Banca Franței - Str.Porche
Intrarea pe Strada Mare
Strada Mare
Micul Seminar
Monumentul Pierre Bayle
Vederi generale
Trimiteri poștale
Set 2 insigne locale
Jeton local
Medalion local
Set 2 medalii locale
***
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE RÂS
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
__________xxx_________
O PLACHETĂ,
CÂTEVA INSIGNE ȘI MEDALII
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la
piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare
grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de
nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive,
culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Insigna - ITB
(Întreprinderea de transport București)
Se facea
ca pe la 1871 apareau in oras primele tramvaie (trase de cai), iar
depoul se afla pe undeva pe la intersectia (de azi) Vasile Lascar cu Stefan cel
Mare, pe strada Teilor. Progresul ajunge catinel si pe plaiul mioritic, in
1883 vine curentul electric in Bucuresti, astfel incat in decembrie
1894 aparea si concurenta tramvaiului cu cai, adica tramvaiul
electric, cu care bucurestenii se puteau deplasa din Cotroceni in
Obor. Desi bidivii poate au sperat sa fie eliberati cat mai repede din
functie si lasati la vatra inapoi la grajd, asta nu s-a intamplat chiar asa de
repede: Societatea Romana de Tramvaiuri a fuzionat cu noua
organizatie, iar in 1909 se adopta si Legea pentru infiintarea "Societatii
comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti",
cunoscuta si drept Societatea de Tramvaie Bucuresti sau S.T.B. In 1929 se
incheie era tramvaielor cu cai.
Insigna - Controlor ITB 297
(Întreprinderea de transport București)
Transportul se face cu autobuze, care nu
semanau nici macar cu ceea ce numim noi azi microbuze, si cu tramvaie electrice. S.T.B.
obtine in 1936 exclusivitatea transportului bucurestenilor, ocupandu-se atat de
oras, cat si de comunele din jur. Parcul de autobuze avea deja 392 de
masini, marcile Renault, Chevrolet si Henschel, care functionau pe 22 de
trasee. In 1949 apare si primul troleibuz pe traseul Piata
Victoriei-Hipodromul Baneasa, iar in 1950 S.T.B. se redenumeste Intreprinderea
de Transport Bucuresti, adica I.T.B., cum i-a ramas numele pana după
Revoluție. Ceea ce ni se pare remarcabil este faptul ca in 1950 I.T.B. era a
doua intreprindere din tara ca numar de angajati: 11000, prima fiind Uzina
Resita, cu 22 de mii. Ca o intreprindere care se respecta, I.T.B. a
dezvoltat modele proprii. Vagonul de mare capacitate pe 4 osii, 1951,
si troleibuz romanesc, 1955. In anii 80 progresul continua:
apare troleibuzul dublu-articulat, ale carui batrane modele inca se mai
tarasc pe anumite rute din oras, se "trage" tramvai peste Podul Grant
(in '83), iar in '85 se incepe productia pentru alte orase: Constanta,
Ploiesti, Craiova, Brasov. Din 1990 I.T.B. devine R.A.T.B., iar
restul e istorie contemporana.
Insigna - Încasator ITB 16835
(Întreprinderea de transport București)
Întreprinderea de transport București (I.T.B.), nume actual Regia
Autonomă de Transport București este principala companie de transport
public de persoane din București și județul Ilfov. Transportul public de
suprafață în București este în responsabilitatea Regiei Autonome de Transport
București (R.A.T.B.), și include un sistem extensiv de autobuze, troleibuze,
tramvaie și o linie de metrou ușor. Rețeaua R.A.T.B. este una dintre
cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent,
constând în 106 linii de autobuz, 18 linii de troleibuz și 23 linii de tramvai
(incluzând și metroul ușor). Începuturile transportului public în București
datează din anul 1871, când este înființată „Societatea Română de Tramvaiuri”.
Pe data de 9 decembrie 1894 circulă primul tramvai electric în București. După
război, numele societății este schimbat în "Întreprinderea de Transport
București" (I.T.B.) și se înființează prima linie de troleibuz, pe traseul
Piața Victoriei – Hipodrom.
Insigna - Șofer ITB 2479
(Întreprinderea de transport București)
În anul 1990 „Întreprinderea de Transport
București” se transformă în „Regia Autonomă de Transport București”, serviciile
de taxi și maxi-taxi fiind despărțite de R.A.T.B.. Sus am postat o evolutie a siglelor
I.T.B, de-a lungul vremurilor. Pentru delectarea ochiului tău, dragă vizitator,
am mai postat un bilet de călătorie, un certificat provizoriu de acțiuni și
două acțiuni emise de către Societatea comunală a tramvaielor - București.
Placheta - Biserica Sfântul Nicolae Vlădica din Prund - București
Clădită în zilele M.S. Regelui Carol I sub arhipăstoria IPS
Iosif Gheorghian primatul României prin osteneala domnului
Mariu Ion Theodorian președintele epitropiei parohiale MCMIV (1904)
Biserica Sfântul Nicolae
Vlădica este un
important lăcaș de cult bucureștean situat la următoarea adresă; Bd. Regina Maria nr. 13/Str.
11 Iunie nr. 13/Str. Justitiei nr. 34, Sector 4. Prima
biserică ce a purtat denumirea de "Biserica Sf. Nicolae din Prund” s-a
construit între anii 1778 - 1787, cu râvna și ajutorul material al
protopopului Stoica, preoteasa Ilinca și fiica lor Bălașa, pe moșia Vlădichii
din vatra mitropoliei. Biserica veche nu era mare, dar așa cum era, timp de un
veac și jumătate a fost lăcas de închinare pentru locuitorii din mahalaua
Vlădichii, care contribuiseră și ei cu ajutorul lor material la ridicarea
edificiului. În documente de la începutul secolului al XIX-lea se precizează că
unii negustori dăruiesc casele lor bisericii Sf. Nicolae. Câțiva dintre aceștia
sunt: Kir Stoian, Maria lui Stoica dulgheru și Stoian Sin Dumitru. După anul
1820 biserica a avut o seamă de "boieri epitropi" dintre care
nominalizez pe stolnicul Petrache Arion, care devenind căminar, a cumpărat în
anul 1826 niște case de la preotul Sava, pe care văduva Marghioala, soția
căminarului Petrache Arion, în anul 1846 le dăruiește bisericii Sf. Nicolae din
Prund. După moartea căminăresei Marghioala, administrația averilor bisericii
este luată de clucerul Costache Fălcoianu, care a ajutat-o pe căminăreasa în
ultimii ani ai vieții sale. După moartea clucerului, administrația este
preluată de trei epitropi aleși de enoriași în anul 1871: Nicolae Nicolau, N.
Roseanu și Grigore Luchescu, care chiar în anul alegerii demisionează și fac
presiuni să fie realeși prin primărie, spre a uzurpa drepturile de ctitor ale
Marghioalei Arion. După anul 1888 urmează o serie de președinți și epitropi
slabi ca activitate, care se certau, demisionau și în mod practic nu realizau
mare lucru. În anul 1896 se remarcă totuși Pr. Marin Popescu și comerciantul
D.I. Ionescu care au pus temelie pangarului și au construit casele preoților.
În anul 1899 se constituie epitropia sub președintia lui Mariu Teodorian,
avocat al primăriei și mare proprietar, D.I. Ionescu fiind ales de enoriași
preot paroh. În 1899 se fac demersuri la primarul Bucureștiului – Barbu
Ștefănescu Delavrancea – pentru desființarea Bisericii din Prund, și cu avutul
său să se alimenteze fondurile pentru zidirea bisericii Sf. Nicolae Vlădica,
lucrare ce începe a se realiza din septembrie 1899. Vechea biserică, ascunsă în
fundătura dintre Ospiciul Brâncovenesc și Casa Nierischer (vechiul han al
Golescului) este pusă pământ. În decembrie 1901 este ales epitrop Teodor
Petrescu fost judecător de ocol,care își pune toată energia și priceperea
pentru clădirea unei biserici frumoase și încăpătoare. În vederea realizării
acestui ideal încredințează întocmirea planurilor cunoscutului arhitect de
origine belgiană Eduard Leboef. La data de 1 iulie 1902 se pune piatra
fundamentală și lucrarea de construcție se încredințează antreprenorului
L.Forebesc, pentru ca la 7 noiembrie 1904, edificiul să fie complet terminat.
Construirea bisericii, pictura și mobilierul au costat 179083 lei ai timpului
respectiv, sumă ce a fost acoperită din fondul bisericii din Prund, din dobânzi
capitalizate și donațiile Sf. Sinod din Rusia, a d-lui Teodorian, a Mariei
Romanov și Anica Georgescu dar și din alte câteva legate și donații mai mici.
Turnarea clopotelor, diferite veșminte preoțești și alte podoabe necesare, au
fost dăruite de unii enoriași. Pictura a fost executată de pictorul Voinescu și
D.R.Ginolamo în stilul renașterii. Mobilierul este din nuc sculptat și a
fost lucrat în atelierul de la Mislea, constituind o operă unitară, de mare valoare
artistică și măiestrie deosebită. În ziua de 7 noiembrie 1904, biserica Sf.
Nicolae s-a sfințit cu mare fast de către P.S. Nifon Ploieșteanu, dându-se
astfel credincioșilor un nou lăcaș de închinare, demn de începuturile secolului
al XX-lea. La sfințire au luat parte: I.G. Saita prefectul poliției,
St.Teodoreanu șeful de cabinet al Ministrului de Interne, D. Meseidov secretar
la Legația imperiala rusa și D.I. Cornoiu directorul cancelariei Mitropoliei.
Azilul Ghiță și Eliza Cantacuzino
Fondat sub domnia primului rege Carol I, la 1901
Neuitaților mei părinți
Fondator Al.G.Cantacuzino
Azilul Ghiță și Elisa Cantacuzino a fost o clădire cu destinație socială, construită în
București de către familia boierească Ghiță (alternativ Iordache, nume real
Gheorghe) Cantacuzino și soția sa Elisa (nume real Eliza) în anul 1901.
Boierul Gheorghe Cantcuzino s-a născut în București la data 3 martie 1815 iar
soția sa, cu trei ani mai tânără, s-a numit, ca domnișoară, Florescu. Sunt
aproape convins că această clădire nu mai este astăzi în picioare. Se știe că Gheorghe Cantacuzino a fost un boier muntean, pretendent la
tronul Țării Românești. Fiind fiul domnului Șerban
Cantacuzino, Gheorghe ar fi trebuit să-i succeadă tatălui său la tron,
însă cum, în anul 1688 la moartea tatălui său, era de vârstă nepotrivită,
boierii l-au ales și l-au proclamat domn pe Constantin Brâncoveanu. Cel mai
important susținător al pretenției lui Gheorghe la tron a fost Constantin
Bălăceanu, soțul unei fiice a lui Șerban, deci cumnat. Constantin Bălăceanu ar
fi condus în fapt țara, împreună cu mama vlăstarului, dacă reușea impunerea lui
Gheorghe pe tron. A avut în acest scop susținerea imperialilor, însă în Bătălia
de la Zărnești (11/21 august 1690), care s-a terminat cu o
înfrângere dezastruoasă pentru imperiali și prinderea generalului Donat
Heissler, Bălăceanu a fost ucis. Gheorghe Cantacuzino a ajuns mai târziu ban al
Craiovei, după ce Oltenia a fost ruptă din Țara Românească și ocupată de către
austrieci.
Palatul
Cercul Militar Național este este o clădire din București care găzduiește instituția
centrală de cultură a Armatei române, cu profil cultural-educativ, artistic,
recreativ-distractiv, precum și de imagine, reprezentare și
protocol. Lucrările pentru construcția Palatului Cercului Militar Național
au început în anul 1911, deși terenul unde urma să se ridice edificiul fusese
cedat de Ministerul Domeniilor încă din 1898. Proiectantul principal al
monumentalului Palat al Cercului Militar Național a fost arhitectul
român Dimitrie Maimarolu, în colaborare cu V. Ștefănescu și E.
Doneaud. Beneficiarul lucrării a fost Cercul militar al ofițerilor
din garnizoana București, organizație a ofițerilor români înființată în 15
decembrie 1876. Fondurile necesare au fost adunate din donații,
subscripții și cotizații ale ofițerilor (circa 80%), precum și din subvenții de
stat și împrumuturi rambursabile. Palatul Cercului Militar Național a
fost ridicat pe locul fostei Mănăstiri Sărindar, pe un teren mlăștinos.
SC General Turbo SA București 1967 - 1997
(Societatea comercială General Turbo - Societate pe acțiuni)
Compania General Turbo este
principalul producător de echipamente energetice din România și furnizor de
servicii complete conexe activității de bază ce își sediul în București, pe
Șoseaua Berceni, nr.104, sectorul 4. În egală măsură, compania și-a extins prezența pe piețele
externe câștigându-și locul pe o piață competitivă, exigentă și într-o continuă
schimbare. Compania a dobândit în cei peste 45 de ani de
existență, statutul de lider pe piața autohtonă a producerii echipamentelor
energetice complexe pentru domeniul clasic și nuclear. De-a lungul existenței
sale compania a parcurs mai multe
etape de dezvoltare. În prezent este
o companie cu capital integral privat. În urmă cu ani, undeva prin anul
1967, elemente ale actualei companii
existau în cadrul megalomanei întreprinderi comuniste Întreprinderea de Mașini
Grele București (IMGB), fostă FUE (Fabrica de Utilaj Energetic). În anul 1992
General Turbo s-a desprins din IMGB devenind societate pe acțiuni (SA). În
perioada 1995 – 2003 a avut loc procesul de privatizare al comapniei General
Turbo. Pe piața internă, compania și-a adaptat strategia în funcție de cerințe,
materializându-și prezența în special în proiecte de reabilitare,
retehnologizare și modernizare. Pe piețele externe, compania în calitate de
Antreprenor General s-a materializat atât prin realizarea unor proiecte ce avut
drept scop furnizarea la cheie a unor turbogeneratoare noi cât și prin
realizarea unor proiecte complexe de reabilitare.
București este capitala României,
reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al
țării, centru industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de
locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș
ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună
zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în
următorii cinci ani, totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a
localității apare în anul 1459. În anul 1862 devine capitala
României. De atunci suferă schimbări continue, fiind centrul scenei artistice,
culturale și mas - media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura
elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent,
capitala are același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită
în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă
și actuală ale orașului precum și câteva fotografii reprezentând monumente de cultură și arhitectură și câteva trimiteri poștale, din vremuri diferite, din municipiul București.
Palatul telefoanelor
Vila Minovici
Statuia Alexandru Lahovary
Biserica Luterană
Biserica Rusă
Universitatea
Bulevardul Academiei
Bulevardul Carol I și Statuia lui I.C.Brătianu
Bulevardul Nicolae Bălcescu
Arhivele statului
Primăria capitalei
Casa dotațiunii oastei
Casa Luvru
Biserica Colței
Biserica lui Bucur
Bufetul de la Șosea (Kiseleff)
Azilul Domnița Bălașa
Palatul Gr.G.Canatacuzino
Palatul CEC
Biserica Radu Vodă
Biserica Sfinții Voievozi
Băile Eforiei
Aleea Carmen Sylva
Casa Lahovary (azi Ambasada Indoneziei)
Cartierul Băneasa
Aeroportul Băneasa
Monumentul eroilor aerului (Piața Aviatorilor)
Aeroportul international Henri Coandă
Castelul lui Vlad Țepeș (Parcul Carol I)
Lacul din Parcul Carol I
Marele Hotel Franța
Ministerul de Externe
Ministerul Lucrărilor publice
Muzeul Simu
Muzeul zoologic
Muzeul Toma Stelian
Palatul arhiepiscopal catolic
Palatul Camerei de comerț
Palatul Doamnei Crețulescu
Palatul Dunării
Palatul funcționarilor publici
Palatul Ionel I.C.Brătianu
Palatul Jandarmeriei
Palatul Liga culturală
Palatul Monitorul oficial
Palatul poștal
Palatul Victoria (sediul guvernului)
Turnul Colței
Adunarea deputaților
Cercul militar național
Palatul Cotroceni
Arsenalul
Spitalele brâncovenești
Banca națională a României (Str.Lipscani)
Ateneul Român
Templul coral
Muzeul satului
Trimiteri poștale ilustrate
___________ooOoo__________
OAMENI POLITICI
PE BANCNOTELE LUMII
NAPOLEON BONAPARTE a fost un mare lider politic şi militar al Franţei, ale cărui
acţiuni au influenţat puternic politica europeană de la începutul secolului al
XIX-lea. S-a născut la Ajaccio, Corsica în data de 15 august 1769 şi a decedat
pe insula Sfânta Elena la data de 5 mai 1821. A domnit între 20 martie 1804 – 6
aprilie 1814 Și 1 martie 1815 – 22 iunie 1815.
Detaliu vignetă de pe o bancnotă americană
de dinaintea proclamării independenței SUA
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 25.10.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu