Mai jos admiri câteva fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din comunele belgiene BRUNEAHUT
și TOURNAI dar și din satele aparținătoare acestor comune,
din provincia HAINAUT, regiunea VALONIA.
Biserica St. Eleuthere - Lesdain
Biserica St.Marie Madeleine - Howardries
Biserica St.Aybert - Blehaires
Biserica St.Brice - Wez Velvain
Memorialul - Jollain Merlin
Strada satului - Lapaigne
Primăria comunei Brunehaut
Primăria comunei Tournai
Biserica St.Martin - Rongy
Biserica St.Maur
Biserica Sf. Amand - Ere
xxx
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
_________xxx_________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL CONSTANȚA
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Am. Petre Bărbuneanu - 260
1983 - 2003
Nava Amiral Petre I. Bărbuneanu (F-260) este una dintre corvetele aflate în serviciul
Marinei Militare Române (portul de reședință – Mangalia sud). În terminologia
NATO corveta este cunoscută sub denumirea Tetal – I. Nava are
următoarele caracteristici tehnice:
- Anul dării în folosință – 1983
- Tip – corvetă
- Deplasament – 1600 tone – încărcătură completă
- Lungime – 93 metri
- Propulsie – 4 motoare Diesel de 16000 CP
- Viteză maximă de deplasare – 24 noduri (44 km/oră)
- Armament:
- 4 tunuri de 76 mm
- 2 tunuri AA de 30 mm
- 2 mitraliere AA de 14,5 mm
- 4 tuburi torpile 533 mm
- 2 lansatoare rachete RWU 2500
Petre I. Bărbuneanu (născut 6 decembrie 1881, decedat 1979) a fost un amiral român, care a deținut
funcția de comandant al Marinei Militare Române (1937-1940 și 1945-1946).
Asociația sportivă "Dinamo Pompierul" Constanța - 2009
Campionatul de minifotbal - Faza subunitate - locul II - 2009
Asociaţia
Sportivă "Dinamo-Pompierul" Constanţa
își desfășoară activitatea pe lângă Inspectoratul
pentru Situaţii de Urgenţă "Dobrogea" al judeţului Constanţa. În
cadrul asociației se practică cu succes sporturi difeite din care amintesc:
atletismul dar și fotbalul cu varianta
sa miniofotbalul.
Este cunoscut Plutonierul adjutant Gheorghe Romaşcanu din
cadrul I.S.U. Constanța “Dobrogea” și deci membru al acestei asociații, care are
rezultate deosebite în atletism (campion național în probele de 1500 metri plat
și cros 3000 metri, la categoria de vârstă peste 45 de ani). În cadrul
Campionatelor Mondiale ale Poliţiştilor şi Pompierilor de la New York a
câştigat titlul de vicecampion mondial la proba de atletism 1500 metri şi s-a
clasat pe locul IV la proba 3000 metri obstacole, aceiași categorie de vârstă.
Minifotbalul are o istorie
îndelungată în România cât și în întreaga Europă. Cele mai vechi campionate de
minifotbal din România datează încă din anii ’70. Minifotbalul a început să se
joace în curțile școlilor, în stradă, în parcările dintre blocuri, reprezentând
pentru cei mai mulți dintre noi amintiri frumoase fie din copilărie, fie din
tinerețe. Din 2007 minifotbalul românesc intră într-o înaltă dimensiune de
organizare administrativă, făcând un pas important în ceea ce privește
dezvoltarea la nivel național. Din 2007 până în prezent minifotbalul românesc
s-a dezvoltat de la an la an, printr-o creștere rapidă a numărului
campionatelor locale, a echipelor de minifotbal, dar și a competițiilor
organizate la nivel național. Minifotbalul s-a dezvoltat în toată această
perioadă ca un sport separat, cu propriile reguli și propriul regulament de
joc. Minifotbalul se joacă în format 6 la 6, fiecare echipă are câte 5 jucători
de câmp și 1 portar iar suprafața de joc este reprezentată de un gazon
artificial special jocului de minifotbal. În martie 2012 s-a produs și cel mai
important eveniment pentru minifotbalul european, și anume fondarea European
Minifootball Federation (EMF) care reprezintă cel mai amplu proiect destinat
dezvoltării sportului de masă pe continent, după căderea comunismului, aducând
sub aceeași organizare federațiile de minifotbal din întreaga Europă. Minifotbalul
devine prin dezvoltarea sa, mai mult decât un sport care oferă valori
educaţionale, beneficii de sănătate, oportunităţi de socializare şi valoare
sportivă. Jocul de minifotbal devine treptat o stare de spirit, fiind un sport
al nostru, al tuturor, deschis oricui, indiferent de greutate, culoare, vârstă
sau credință. Scopul minifotbalului este de a asigura inclusiv o integrare prin
sport. Federaţia de Minifotbal din România
este o organizaţie născută în anul 2007 din dorinţa de a contribui la
promovarea minifotbalului la toate nivelurile prin stimularea participării
persoanelor de diferite vârste în competiţii sportive dedicate exclusiv
amatorilor. Comitetul Executiv al Federatiei de Minifotbal din Romania este
organul de conducere care coordonează activitatea executivă. Acesta este compus
din Preşedinte şi alţi 4 membri aleşi de Congresul Adunării Generale şi are un
mandat de 4 ani de zile.
Batalionul 341 Infanterie "Rechinii Albi"
Fapte nu vorbe
Misiune de sprijin NATO
Kaf - Afganistan 2016 - 2017
Batalionul
341 Infanterie, supranumit "Rechini albi" a participat cu succes la câteva
misiuni internaționale de luptă. Are un efectiv de aproximativ 400 de militari,
fiind dislocat efectiv în comuna constănțeană Topraisar. Batalionul 341
Infanterie este o unitate de elită a Armatei României și a executat până în
prezent următoarele misiuni externe: „ROFND VIII-X” (2004-2005) în Kosovo,
„IRAQI FREEDOM” (2008-2009) în Irak și ISAF (2006, 2011) în Afganistan. Ca semn
al recunoașterii valorii profesionale, dar și ca o provocare, începând cu anul
2000, Batalionul 341 Infanterie „Constanța” a fost nominalizat să reprezinte
România în cadrul inițiativei regionale SEEBRIG (South Eastern European
Brigade), alături de alte șase state partenere: Albania, Bulgaria, Italia,
Grecia, Macedonia și Turcia. Pentru profesionalismul dovedit pe timpul
participării la numeroase exerciții și misiuni internaționale, drapelul de
luptă al Batalionului 341 Infanterie „ Constanța” este decorat cu următoarele
distincții și medalii: „Emblema de Onoare a Forțelor Terestre”, „Emblema de
Onoare a Statului Major General și medalia „Virtutea Militară în grad de
Cavaler cu însemne de război”. Deasupra am postat o fotografie cu Primăria
comunei Topraisar din județul Constanța.
Insigna - P (Portul) Constanța
Istoria portului
Constanta este strans
legata de cea a orasului Constanta. Desi prima atestare documentara a
Constantei este tarzie (sec.II d.Hr.) - anticul Tomis se descopera, prin
marturii arheologice, inca din sec. VI i.d. Hr. Orasul-port a fost
organizat initial ca un emporion - centru de schimb intre comerciantii greci si
populatiile bastinase. Tomisul va adopta, cu timpul, toate caracteristicile
evolutive ale unui polis grecesc. Influenta greaca se mentine pana in secolul I
i.d.Hr., cand teritoriul situat intre Dunare si Marea Neagra intra sub
stapanire romana. Primii ani ai guvernarii romane au fost consemnati de poetul
Ovidius, exilat la Tomis "inter getesque", din motive ramase inca
necunoscute. Portul cunoaste o viata economica prospera in secolele urmatoare,
iar orasul preia numele imparatului Constantin. In perioada bizantina,
evolutia portului Tomis va fi marcata de numeroasele invazii ale popoarelor
migratoare. Comertul este in scadere, negustorii cauta alte piete, dar portul
nu este dat uitarii, el fiind inregistrat, in continuare, in portulanele si
hartile ragusane, venetiene sau genoveze. De altfel, portul si alte constructii
aferente vor pastra multa vreme denumirea de "genovez", in amintirea
negustorilor si navigatorilor proveniti din acest oras italian. Dupa o
scurta perioada de stapanire romaneasca, "pana la Marea cea Mare",
teritoriul dobrogean este ocupat de armatele Imperiului Otoman. Cronicarii
turci, calatorii europeni sau din Imperiu vor mentiona activitatea portului Kustendge
(denumirea turceasca a orasului), care, desi modesta, va contribui la cresterea
comertului zonal.In 1857 autoritatile turce concesioneaza construirea portului
Constanta si a caii ferate Cernavoda-Constanta companiei engleze "Danube
and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd." Portul Constanta
beneficiaza, pentru prima data, de amenajari si dotari relativ moderne.Dupa
Razboiul de Independenta, in anul 1878, Dobrogea revine Romaniei si, odata cu
aceasta, apar primele preocupari pentru construirea unui port care urma sa
fructifice pozitia strategica a Constantei si avantul economic inregistrat de
tanarul stat. In opinia Regelui Carol I, portul Constanta "va deveni unul
din cele mai insemnate ale Orientului si un izvor de bogatie pentru tara
intreaga". Nu fara greutate, Regele a convins politicienii de valoarea
inestimabila a proiectului. In aceste conditii, statul roman a rascumparat
instalatiile portuare de la compania engleza, a contactat specialisti straini
pentru intocmirea unor proiecte de largire a portului si a investit in
construirea monumentalului pod de la Cernavoda. La 16 octombrie 1896 a avut loc inaugurarea oficiala a
lucrarilor de constructie si modernizare a portului Constanta. In piatra de
temelie a fost depus, de catre Regele
Carol I, documentul care consfintea "intemeierea unui port la
tarmurile vechiului Pont Euxin, unde din veacurile cele mai indepartate
comertul a gasit un loc de adapost, unde atatea monumente istorice ne aduc
aminte vechea dominatie a stramosilor nostri romani si unde s-a sfarsit poetul
Ovidiu."Lucrarile de constructie au inceput dupa proiectul inginerului
I.B. Cantacuzino si au fost continuate cu modificarile propuse de alti doi
ingineri romani de exceptie: Gheorghe Duca si Anghel Saligny. In anul 1899,
conducerea lucrarilor portuare a fost preluata de Saligny, constructorul
podului de la Cernavoda. Pana in 1909, cand a fost inaugurat oficial portul
Constanta, s-au efectuat lucrari de dragaj, au fost ridicate digul de larg, cel
de intrare, cel de sud si cheurile, au fost construite 6 bazine, rezervoarele
de petrol si, nu in ultimul rand, silozurile. Pornind de la aceste dotari,
portul Constanta a operat in 1911 peste 1,4 milioane tone marfuri.
Insigna - Costinești
Costinești,
în
trecut: Mangeapunar este
satul de reședință al comunei cu același nume din județul Constanța ce în anul
2002 avea o populație permanentă de 905
locuitori, care vara se înzecește. Localitatea a evoluat dintr-un mic sat
pescăresc (1960) într-o destinație de vară, foarte populară printre cei tineri
și în special pentru studenți. Un hotel și o serie de complexe cu vile și
bungalouri au fost create în timpul erei comuniste, acestea fiind diferite atât
la stil cât și la confort : cele mai luxoase (unde apa curentă mergea
permanent iar camerele erau des curățate) erau rezervate elitei uteciștilor și
pionierilor, primind și oaspeți comuniști străini, încât unei părți din litoral
i-a rămas, de atunci, porecla de „Golful francezilor”. După 1989, o parte din
ele au fost modernizate dar au fost construite și altele noi, inclusiv vile, în
special în partea de nord a stațiunii, cu standarde europene moderne. Stațiunea
are un lac mic în interiorul țărmului, lacul Costinești, care are o suprafață
de 7 hectare, și adâncime mică, fiind înainte de inundații, separat de mare
printr-un cordon de nisip. Lacul este unicul de pe litoralul României care nu
este alimentat subteran. Datorită gradului de salinitate ridicat s-a format un
strat considerabil de nămol folosit la tratarea bolilor reumatice. Teritoriul
localității Costinești se suprapune pe vechea vatră a unei mici colonii
grecești (emporion) numită Parthenopolis. În Evul Mediu localitatea
era cunoscută sub denumirea de Stratoni, apoi de Mangeapunar pe vremea
turcilor, cu o populație modestă de pescari greci greci (și, mai
târziu, lipoveni) și de oieri Mocani și Tătari. În perioda 1840–1940 satul a fost populat și de așa numiții germani dobrogeni, purtând
în limba acestora denumirea de Büffelbrunnen (în română Fântâna
Bivolilor). Numele de „Costinești” l-a luat de la Emil Costinescu –
latifundiar și om politic de la sfârșitul secolului al XIX-lea. În
anii 1960 apare pe hartă sub denumirea de „Dezrobirea”. În Costinești, turismul
a debutat în anii 1920, cu amatori de pescuit în mare și de cercetări
arheologice (eroziunea falezelor dezgropa în zonă cioburi, bănuți, bucăți de
inscripții) dar și-a luat avântul din 1949, o dată cu inaugurarea primei tabere
destinate pionierilor. Zece ani mai târziu a fost deschisă tabăra
internațională a studenților. În partea de nord a plajei, aproape de țărm, se
află epava vasului grecesc Evanghelia, care aducea portocale la Constanța,
eșuat în anii 1960, aceastǎ epavă fiind una din atracțiile Costineștiului.
Viața de noapte este dezvoltată în mare parte în jurul a trei discoteci în aer liber
(Discotecile Ring, Tineretului și Vox Maris). Deoarece este frecventată în mare
parte de tineri, stațiunea nu doarme niciodată.
Comuna Costinești din județul
Constanța este compusă din două localități: Costinești
(reședința) și Schitu. La recensământul din anul 2011 comuna număra 2866
locuitori, în creștere față de recensământul anterior (anul 2002), dintre care:
români
– 93,61% și restul – necunoscută sau altă etnie. Structura confesională actuală
a populației comunei se prezintă aproximativ astfel: ortodocși
– 92,77% și restul – nedeclarată sau altă religie.
Municipiul
Constanța este situat pe coasta Mării Negre, în
partea de sud-est a României, în regiunea
istorică Dobrogea, reședință a judeţului cu acelaşi nume şi cel mai
mare oraș al regiunii de dezvoltare Sud-Est. Alături de oraşul Cluj
Napoca, Constanța este orașul cu cel mai ridicat standard de viață
din România. Conform recensământului din anul 2011, Constanța avea 254693
locuitori. Constanța este orașul cel mai vechi atestat de pe teritoriul
României. Prima atestare documentară datează din anul 657 Î.E.N., când
pe locul actualei peninsule (și chiar sub apele de azi, în dreptul Cazinoului)
s-a format o colonie greacă, numită Tomis. Deasupra am postat drapelul,
stemele interbelică, comunistă şi actuală ale oraşului, precum şi pozele
câtorva monumente de cultură și arhitectură, din vremuri diferite, din orașul Constanța, dar și alte frumoase locuri de vizitat în acest oraș.
Banca Românească
Biserica Adormirea Maicii Domnului
Catedrala ortodoxă
Cercul militar
Delfinariul
Farul Regele Carol I
Cazinoul și farul
Geamia
Grand Hotel
Hotelul Continental
Hotelul Palace
Muzeul de arheologie
Muzeul Marinei Române
Palatul administrativ
Piața Gării
Piața Independenței
Piața Ovidiu
Plaja Domnița Ileana
Primăria
Portul cu silozurile
Statuia lui Ovidiu
Vedere spre Hotel Carol
Vedere
Județul
Constanța este județul cel mai urbanizat din România, populația
care locuiește în orașe numărând puţin peste 500000 de locuitori din totalul de
aproximativ 760000 de locuitori. Județul este situat în extremitatea SE
a României, are o suprafaţă de 7071 kilometri pătrați, iar capitala
judeţului este oraşul cu acelaşi nume, Constanţa. Ca subunităţi administrative
judeţul are 3 municipii - Constanța, Medgidia și Mangalia, 9 oraşe - Băneasa,
Eforie, Cernavodă, Hârșova, Murfatlar, Năvodari, Negru Vodă, Techirghiol,
Ovidiu şi 58 de comune. Deasupra am postat harta, stemele interbelică,
comunistă şi actuală ale judeţului, iar dedesubt pozele câtorva locuri de
vizitat în acest județ.
Farul - Tuzla
Primăria - Topraisar
Plaja - Costinești
Cetatea - Adamclisi
Vedere - Aurora
Plaja - Carmen Sylva
Vedere - Cernavodă
Plaja - Eforie Nord
Plaja - Eforie Sud
Vile pe malul mării - Eforie
Vedere - Hârșova
Vedere - Histria
Vedere - Jupiter
Plaja - Mamaia
Vedere - Mangalia
Vedere - Medgidia
Vedere - Movila
Vedere - Năvodari
Vedere - Neptun
Vedere - Olimp
Vedere - Saturn
Lacul - Techirghiol
Plaja - Vasile Roaită
Golful francez - Costinești
_________ooOoo_________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTE ROMÂNEȘTI
Elisabeta a II-a, nume real și complet
Elizabeth Alexandra Mary,
suverana Regatului Unit al Marii Britanii
și Irlandei de Nord și
a încă 15 state, membre Commonwealth,
născută în anul 1926, conduce din anul 1952
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni românești
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 15.10.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu