Prin Legea
pentru înfiinţarea Casei pentru Ajutorul
Şcoalelor din 20 ianuarie 1883, se înfiinţa în Bucureşti o instituţie cu
scopul de a primi şi administra toate donaţiile ce se vor face pentru propăşirea
şcolilor. Administraţia averii Casei pentru Ajutorul Şcoalelor se încredinţa
unui consiliu de administraţie şi supraveghere compus din ministrul Instrucţiei
Publice, ca preşedinte, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie, guvernatorul
Băncii Naţionale, rectorii universităţilor, preşedintele Academiei Române şi
directorul Casei de Depuneri, Consemnaţiuni şi Economie.
Consiliul de
Administraţie nu putea să dea altă destinaţie fondurilor sau veniturilor Casei,
decât aceea ce va fi hotărâtă de către donatori şi trebuia să aducă la
cunoştinţa regelui şi corpurilor legiuitoare, printr-un raport special şi
detaliat, starea financiară a instituţiei, întrebuinţarea veniturilor şi
rezultatele obţinute. La contabilitatea Ministerului Instrucţiunii Publice se
păstra un registru special în care se înscriau veniturile, conform titlurilor
de proprietate sau recipiselor de depunere,precum şi plăţile efectuate. Casa pentru Ajutorul Şcoalelor a
funcţionat până în anul 1896 dar, activitatea ei, a fost de fapt inexistentă
din cauză că nu a avut o bună organizare.
Prin Legea pentru refacerea
clădirilor şcolare primare şi înfiinţarea Casei Şcoalelor, promulgată în timpul
ministeriatului lui Petre Poni, la 9 martie 1896, a fost definit precis scopul
şi sarcinile instituţiei nou create asigurând totodată posibilitatea realizării
lor. Casa Şcoalelor, înfiinţată pe lângă Ministerul Instrucţiunii Publice avea
menirea de a administra toate fondurile create prin prezenta lege sau prin alte
legi şcolare, în scopul de a ajuta comunele la construirea localurilor de şcoli
primare şi la dotarea acestor şcoli cu mobilierul şi materialul didactic
necesar, de a administra, supraveghea şi controla toate fondurile destinate
învăţământului care provin din legate sau donaţii.Bugetul Casei urma să fie supus în fiecare an,
de către ministrul Instrucţiunii, aprobării Adunării Deputaţilor, iar conturile
de gestiune Curţii de Conturi. Pentru a putea împrumuta comunele cu fondurile
necesare lucrărilor de construire a localurilor de şcoli, începând cu 1 aprilie
1897, Casa Şcoalelor primea de la stat suma de 30 milioane lei, vărsată în timp
de 6 ani, câte 5 milioane lei anual. Totodată, toate fundaţiile şcolare care,
prin actele lor de înfiinţare nu erau puse sub o administraţie specială, au
trecut sub administraţia Casei Şcoalelor care, a primit dreptul de a le
controla. Subvenţiile din partea
Casei Şcoalelor se acordau comunelor sau judeţelor din următoarele fonduri pe
care le administra: fondurile
donate de particulari, cu destinaţia de a servi la construcţii sau înzestrări
şcolare; fondurile donate de
particulari în folosul învăţământului, însă fără destinaţie hotărâtă; fondurile care,după diversele
dispoziţii ale legii învăţământului primar sau ale altor legi,trebuie să fie
vărsate Casei Şcoalelor; fondurile
provenind din plata taxelor şcolare datorate de elevii străini. Sumele care
rămâneau disponibile din aceste fonduri, în fiecare an, după plata
subvenţiilor, puteau fi întrebuinţate de Casa Şcoalelor pentru dotarea şcolilor
cu material didactic sau pentru crearea de diverse mijloace, având drept scop
progresul învăţământului primar. Legea
din 1896 va suferi mai multe modificări în anii 1906, 1910, 1919 care vizau, în
principal, o mai bună organizare şi extindere a atribuţiilor Casei.
În baza Decretului-Lege nr. 2837 din 5
iulie 1919 , instituţia se va numi Casa
Şcoalelor şi a Culturii Poporului, exprimând astfel, şi în denumire, dublul
său scop, de a lucra pentru progresul învăţământului şi de a îndruma munca
pentru ridicarea poporului, de a crea, administra şi controla instituţii de
cultură pentru popor şi a încuraja orice manifestare cu caracter cultural. Structura Casei Şcoalelor şi a
Culturii Poporului, ca instituţie anexă autonomă a Ministerului Instrucţiunii
şi Cultelor, cuprindea trei secţiuni: Secţia Administrativă cu serviciile
contabilităţii şi contenciosului; Secţia
Pedagogică cu serviciile muzeului pedagogic, muzeului de istorie naturală,
laboratoarelor, materialului didactic, publicaţiilor, bibliotecilor şi
conferinţelor pedagogice și Secţia Culturii Poporului cu birourile economic,
educaţie fizică şi sănătate, cultural şi artistic; Prin această nouă organizare se statua
obligaţia de a administra şi controla toate publicaţiile, bibliotecile şi
conferinţele pedagogice, muzeele şi laboratoarele şcolare, materialul didactic
din învăţământ. Casa Şcoalelor,
începând cu anul înfiinţării, îşi va lărgi treptat sfera de acţiune, ajungând
la o structură tot mai complexă, bine statuată de Legea de organizare şi
funcţionare a Ministerului Instrucţiunii şi Cultelor din anul 1930, partea
II-a, referitoare la Casa Şcoalelor şi a Culturii Poporului şi, mai ales, de
Regulamentul pentru aplicarea ei, din 30 martie 1931. Pe lângă exacta precizare
a atribuţiilor legate de administrarea şi punerea în valoare a bunurilor, de
orice categorie, care i s-au pus la dispoziţie, pentru asigurarea bazei
materiale a învăţământului, Regulamentul fixa atribuţiile legate de o
activitate sistematică şi permanentă îndreptată spre ridicarea culturală a
maselor. Potrivit acestora, Casa Şcoalelor trebuia să se preocupe de realizarea
unui plan editorial complex, în cadrul căruia primau lucrările valoroase de
ştiinţă, literatură şi artă; dezvolta mai departe acţiunea metodică de formare
a gustului pentru citit în popor, de sporire a cunoştinţelor acestuia despre
lucruri şi fapte folositoare, de trezire şi dezvoltare a simţului estetic dar,
mai ales, de educaţie cetăţenească, de dragoste de pământul strămoşesc,
învăţându-l să cinstească faptele de virtute civică.
Prin Legea pentru modificarea unor
articole din Legea Ministerului Instrucţiunii din 1 iulie 1930, referitoare la
Casa Şcoalelor şi a Culturii Poporului , această instituţie rămâne în
continuare autonomă, cu personalitate juridică şi cu patrimoniu distinct de cel
al statului. Prin schimbările aduse, legiuitorul urmărea să reliefeze, mai
distinct, triplul aspect al activităţii sale: de persoană juridică care-şi
administrează propriul patrimoniu, provenit din donaţii şi legate instituite de
particulari pentru nevoile învăţământului şi diverse acţiuni culturale, de
reprezentantă a statului în materie de administrare a bunurilor şcolare şi de
reprezentantă a statului în executarea controlului acestuia asupra fundaţiilor
şi instituţiilor şcolare sau culturale din administraţia proprie. Totodată,
legea încerca să simplifice procedura complicată, potrivit căreia Casa
Şcoalelor, atât pentru apărarea patrimoniului propriu, cât şi a bunurilor
şcolare proprietatea statului, putea să se prezinte în justiţie numai în baza
unei autorizaţii speciale, date de ministru, pentru fiecare caz în parte Casa
Şcoalelor îşi va păstra structura şi atribuţiile până la desfiinţarea sa în
anul 1948. Putem aprecia ca foarte
importante unele dintre realizările acestei institutii: dotarea școlilor cu material didactic,
înființarea de biblioteci pe lângă școli – pentru elevi și adulți, înființarea
de cercuri culturale sub conducerea cadrelor didactice, înființarea unor școli
pentru adulți, organizarea de șezători sătești pentru femeile din domeniul
rural, mai ales iarna, săptămânal, unde se predau lecţii de cusături, împletituri, gospodărie,
igienă, creşterea şi îngrijirea copiilor deci, aveau mai mult caracter practic.
Uneori, se organizau şi seri de lectură cu caracter instructiv, moral sau
distractiv. Efectele pozitive ale acestor şezători au fost: stimularea dragostei
de şcoală, grija faţă de menţinerea ordinei şi curăţeniei, amplificarea
spiritului de tovărăşie şi a interesului pentru diferite activităţi practice şi
sunt pe larg ilustrate de documentele fondului. Casa Şcoalelor a prevăzut în bugetul
său sume pentru sprijinirea elevilor săraci cu haine, cărţi, tratamente
medicale, a înfiinţat şi a întreţinut cantine şcolare, a acordat împrumuturi
cadrelor didactice, în rate şi fără dobândă, a organizat excursii în timpul
verii, tabere şi colonii şcolare, a acordat burse şi ajutoare elevilor şi
studenţilor merituoşi, a dispus traducerea şi publicarea unor lucrări valoroase
de pedagogie în ediţii ieftine, la îndemâna învăţătorilor şi profesorilor,
precum şi a unor manuale şcolare. Alături de editarea „Bibliotecii pedagogice”,
Casa Şcoalelor a desfăşurat o prodigioasă activitate editorială publicând
lucrări literare clasice româneşti, lucrări originale privitoare la istoria
patriei, ştiinţele naturii, geografie, geologie, mineralogie, astronomie etc.
precum şi traduceri şi prelucrări care să fie accesibile maselor largi. Politică
şcolară, dusă dincolo de limitele şcolii, iniţiată de Spiru Haret şi înfăptuită
prin Casa Şcoalelor, a urmărit antrenarea intelectualităţii progresiste în
opera de ridicare a stării culturale a poporului. E important de reținut că în patrimoniul
Casei Şcoalelor au intrat, de-a lungul vremii, prin donaţii sau testamente,
numeroase bunuri imobiliare: terenuri, clădiri, păduri, iazuri, mori, în unele
cazuri, însoţite de actele de proprietate. Prin programul său, prin măsurile
întreprinse în multiple direcţii de activitate, prin rezultatele obţinute, Casa
Şcoalelor a contribuit din plin, într-un răstimp de peste cinci decenii, la
propăşirea şcolii şi a culturii româneşti.
***
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
_________xxx_________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN JUDEȚUL VASLUI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la
piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare
grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de
nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive,
culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Principesa Elena Bibescu, născută Kostaki Epureanu 1855 - 1902
Omagiul Academiei bârlădene la centenar - 18 octombrie 2002
Această medalie este realizată de gravorul
Monetăriei naționale a României - Mihai Fetița
Elena Bibescu a
fost o pianistă română care s-a născut în anul 1855 la Bârlad și a decedat la data de
18 octombrie 1902 la Iași. Fiica
liderului conservator Manolache Kostaki Epureanu şi a Mariei Sturdza
Bârlădeanu, a studiat pianul doi ani la Viena, unde a fost distinsă de
Conservatorul Imperial cu o medalie şi o diplomă de onoare. Urmează apoi
cursuri timp de un an cu Anton Rubinstein, pianist de faimă mondială şi
director al Concertelor Imperiale Ruse şi al Societăţii Muzicale din
Petersburg, şi cu Marc de la Nux, la Paris. A debutat, pe data 14
februarie 1873, la un concert pentru săraci, susţinut pe scena Teatrului Mare
din București. În acea seară, prinţul Alexandru Bibescu, fiul fostului domnitor Gheorghe Bibescu, i-a cerut mâna şi a obţinut-o. Astfel a devenit ruda prin
alianţă a influentelor familii nobile Brâncoveanu, Filipescu, Cantacuzino,
Caraman-Chimay, de Noailles ş.a. „Prin căsătoria Elenei Kostaki Epureanu cu
prinţul Alexandru Bibescu, se întâlneau pentru prima oară la această înălţime două
neamuri opuse nu numai prin locul de obârşie, Moldova Kostăkeştilor şi Oltenia
Bibeştilor, ci şi prin poziţia … faţă de Alexandru Ioan Cuza: Manolache
Kostaki Epureanu era pro-Cuza, Gheorghe Dimitrie Bibescu anti-Cuza, deşi
unionist în felul lui...” Saloanele ei muzicale ţinute la Bucureşti sau Paris
erau frecventate de cei mai importanţi artişti ai timpului, precum şi de
aristocraţia europeană, Franz Liszt, Richard Wagner, Ignacy Jan Paderewski,
Anatole France, Ambroise Thomas, Camille Saint-Saëns, Claude Debussy, Edouard
Vuillard, Jules Massenet, Henri Vieuxtemps, Vincent d’Indy, Anton Rubinstein,
Sternfeld Heller, Charles Gounod sau Marcel Proust. Fiii ei, Anton şi Emanuel
Bibescu, apropiaţi ai lui Marcel Proust, au avut un rol însemnat în geneza romanului À
la recherche du temps perdu. A fost marea prietenă a reginei Elisabeta, pe
care a influenţat-o în multe privinţe. La recitalul oferit de ea la Teatrul
Naţional din Bucureşti, în decembrie 1881, sub patronajul reginei şi în
prezenţa perechii regale, Elena Bibescu a interpretat partitura de pian din
uvertura la Wilhelm Tell, de Gioacchino Rossini. A avut un rol
foarte important în impunerea în conştiinţa publică franceză a lui George
Enescu, care a debutat componistic, în anul 1898, cu Poema Română.
Acesta o considera ca a doua sa mamă, închinându-i întreaga operă de până la Oedip.
Cu un an înainte Enescu interpretase Concertul pentru vioară şi
orchestră (reducţie pentru pian) de Felix Mendelssohn-Bartholdy şi Sonata
Kreutzer de Beethoven, în salonul principesei şi acompaniat de ea,
cunoscând mulţi muzicieni celebri. După un şir de concerte în care l-a
acompaniat, tânărul muzician era consacrat, iar meritul protectoarei sale
recunoscut. În scandalul creat de idila dintre principele moştenitor Ferdinand şi
Elena Văcărescu, Carol I a privit-o pe Elena Bibescu ca pe o complice
activă în ţesătura de intrigi şi a obligat-o să părăsească ţara. Elena Bibescu
a murit în floarea vârstei, la 47 de ani, în urma unui cancer gastric. Nu au
rămas înregistrări ale partiturilor abordate de ea deşi s-a scris în presa
vremii că aceasta intra într-un fel de transă când degetele atingeau clapele
pianului şi îşi încheia concertele intrând într-un leşin profund. Pe atunci,
aceste manifestări nu erau considerate semne de o posibilă boală gravă, ci
dăruirea extremă, o dovadă că artista trăia pasajul interpretativ cu pasiune.
Academia Bârlădeană este o
societate culturală înființată la Bârlad în anul 1915. Societatea și-a
întrerupt activitatea după anul 1957, dar a fost reînființată în anul 1990,
astăzi editând o revistă trimestială ce poartă același nume, Academia Bârlădeană. Primul
președintele de onoare al Academiei a fost scriitorul Alexandru Vlahuță, iar
președinte în exercițiu a fost poetul George Tutoveanu. Bârladul perioadei
interbelice se caracterizează printr-o foarte bogată producție literară de o
incontestabilă valoare, cu o contribuiție de luat în seamă, reprezentând
publicistică, operă și talente literare. Sub auspiciile Societății „Academia
Bârlădeană” au fost tipărite reviste, volume de literatură și au fost
organizate manifestări culturale ample. Printre membrii acestei asociații s-au
numărat Nichifor Crainic, Pamfil Șeicaru, Atanasie Mândru George Tașcă și Ion
Buzdugan. Reînființarea Academiei este meritul unui grup de intelectuali
bârlădeni dintre care s-a distins C.D.Zeletin, care a fost ales Președinte de
onoare.
Astăzi publicația Academia Bârlădeană susține editarea de volume ale scriitorilor locali cât și
publicarea de lucrări ce tratează diferite aspecte ale istoriei și vieții
culturale bârlădene.
Insigna - Brigada 17 Artilerie "General Alexandru Tell" Bârlad
85 de ani de existență 1 noiembrie 1915 - 1 noiembrie 2000
Brigada
17 Artilerie Bârlad moşteneşte tradiţiile de luptă ale
Regimentului 3 Artilerie grea, înfiinţat la 1 noiembrie 1916 prin Decretul
regal nr. 2354 din data de 28.10.1915 şi dislocat în garnizoana Chitila. În
perioada interbelică regimentul a fost dislocat în garnizoana Galaţi. În data
de 29 august 1945 regimentul a fost demobilizat în garnizoana Roman, iar după
exact un an redislocat în garnizoana Bacău. Din data de 4 noiembrie 1949 acest
regiment a fost dislocat în garnizoana Bârlad, fosta cazarmă a regimentului 23
Artilerie. În urma restructurărilor armatei, prin desfiinţarea sau contopirea
unor unităţi, în data de 25 ianuarie 1961, această unitate îşi dezvoltă ştatul
de oragnizare devenind Brigada 17 Artilerie - Rupere. Din decembrie 1975
unitatea se numeşte simplu; Brigada 17 Artilerie. Cu ocazia împlnirii a 75 de
ani de la înfiinţare, unităţii i se adaugă numele onorific "General
Alexandru Tell".
100 ani de la nașterea aviatorului Gh.Negrescu
pionier al aviației românești 26.01.1988
Societatea numismatică română - Secția Bârlad
Gheorghe
Negrescu a fost un general român, erou aviator din primul război
mondial, unul dintre pionierii aviației române, fiind al treilea aviator
brevetat în România și al doilea ca pilot militar. S-a născut în anul 1187 la
Fruntișeni, Vaslui și a decedat în anul 1977 la București. În anul 1907 a
absolvit Liceul Gheorghe Roșca Codreanu din Bârlad. În timpul primului război
mondial a îndeplinit peste 20 de misiuni de recunoaștere aeriană pe teritoriul
Bulgariei, fiind comandantul escadrilei „Farman 2”. În cadrul luptelor, avionul
său a fost lovit de două ori, fiind obligat să aterizeze forțat. Ajuns general,
a fost pensionat la numai 53 de ani, Ion Antonescu considerându-l simpatizant
al Mișcării Legionare. După 1950 a suferit nenumărate persecuții și din partea
comuniștilor, permițându-i-se să reia legătura cu aviația abia în anul 1965.
Insigna - Un an de rodnică activitate 22.12.1985 - 22.12.1986
Societatea numismatică română - Secția Bârlad
Era cândva pe la începutul secolului al XX-lea. Cultura
şi ştiinţa în România prinseseră aripi de zbor stabile şi de perspectivă,
precizându-se domeniile şi principiile de activitate. Se trecea acum la
culegerea primelor roade ale frământatului şi cu rol de pionierat secol al
XIX-lea, când reprezentanţi de frunte ai renaşterii româneşti se dăruiau, cu
întreaga lor fiinţă, intereselor naţionale. Unirea Principatelor şi marile reforme
ale lui Alexandru Ioan Cuza au deschis larg porţile afirmării învăţământului,
ştiinţei şi culturii în România. Publicaţii şi societăţi de tot felul luau
fiinţă, croindu-şi drum spre mintea şi inima românilor. În acest context de efervescenţă spirituală, o nouă ştiinţă
specială se înfiripa în peisajul intelectual românesc. Informaţiile lui C.
Bolliac din „Trompeta Carpaţilor”, referitoare la unele descoperiri
monetare, dar mai ales lucrările lui D.A. Sturdza şi primele studii de
specialitate ale lui M.C. Sutzu, precum şi alcătuirea unor colecţii monetare,
aveau să se constituie ca temelie a ştiinţei numismatice din România. Începutul
sec. XX va marca pentru numismatica din ţara noastră un moment de o
reală însemnătate.
Pe data de 28 decembrie 1903,
la iniţiativa unui grup de entuziaşti şi pasionaţi ai acestei discipline, lua
fiinţă Societatea Numismatică Română (SNR). Adunarea Generală, în
şedinţa sa inaugurală, a votat Statutele Societăţii şi a ales Comitetul de
conducere în următoarea alcătuire: D.A. Sturdza, preşedinte de onoare; M.C.
Sutzu, preşedinte activ; Gr. Tocilescu, vicepreşedinte; Al. Cantacuzino,
secretar; lt. col. G. Iordăchescu, casier contabil; dr. G. Severeanu,
subsecretar şi D. Panku, C. Alessandrescu, Carol Storck şi E.D. Mirea, membri.
O dată cu adoptarea Statutelor se fixa şi ţelul principal al Societăţii, care
îşi propunea „să dezvolte ştiinţa şi arta numismatică” în România." În prezent SNR are filiale în aproape toate județele
țării. Sus am postat logo-ul Societății Numismatice Române.
Numismatica (gr. numisma și lat. nummus, - monedă, ban) este știința
auxiliară a istoriei având drept
obiect de cercetare tipurile de monede, descrierea lor, descifrarea legendelor,
materialul din care sunt monedele confecționate și raporturile dintre
diferitele categorii de monedă. O ramură a numismaticii, medalistica se
ocupă cu studiul medaliilor. Monedele au apărut din timpuri străvechi, ca
obiecte din materiale nemetalice folosite pe rol bani. Neștiutorii includ și
studiul bancnotelor lumii în numismatică, ceea ce este greșit. Pentru lămuriri
citește mai jos!
Notafilia este denumirea pasiunii de a
colecționa, cerceta și studia bancnotele lumii. Moneda de hârtie a fost,
fără îndoială, introdusă de negustorii de ceai chinezesc, la începutul
secolului al X-lea, pentru încheierea marilor tranzacții folosind bilete
la ordin. Administrația chineză adoptă, în mod oficial, bancnotele
în anul 1024. Prima mențiune occidentală a unei forme de bancotă a fost
făcută de către Marco Polo, la sfârșitul secolului al XIII-lea. Prima bancă din Europa care a emis
bancnote a fost Riksbank din
Stockholm, în anul 1658.
Set 2 insigne - Vaslui '86 și '90
(Festivalul internațional de umor "Constantin Tănase") Vaslui
Festivalul internațional de umor "Constantin
Tănase" este un festival internațional de teatru
de comedie, caricatură și umor, ce se desfășoară începând cu anul 1970 la
Vaslui. În luna octombrie, oameni de cultură, creatori în cele mai diverse
domenii purtând pecetea participării la sublinierea optimismului și bunei
dispoziții caracteristice românului, colective teatrale, competitori întru
perfecționarea mijloacelor artistice pentru transpunerea grafică, literară,
fotografică, scenică a umorului, cu totii sunt oaspeţii Vasluiului, care se
mândreşte cu numele de capitala umorului românesc. Festivalul cuprinde: secțiune
de interpretare; literatură satirico-umoristică; salon
internațional de caricatură cu două secțiuni (grafică satirică și portrete
șarjă);
salon de artă fotografică umoristică; teatru
umoristic și film de comedie. Sus am postat
afişul ediţiei din anul 2012 a festivalului de umor vasluian.
Constantin Tănase (născut la data de 5 iulie 1880 în Vaslui şi decedat
la data de 29 august 1945 în București) a fost un actor de scenă și de vodevil,
celebru cupletist și o figură cheie în teatrul de revistă românesc.
Gara
Primăria
Hotelul Racova
Prefectura
Casa de cultură "Constantin Tănase"
Muzeul județean "Ștefan cel Mare"
Casa Mavrocordat
Palatul administrativ și de justiție
Teatrul național
Gimnaziul Kogălniceanu
Aleea principală a Grădinii publice - Bârlad
Casa Belloescu - Bârlad
Banca națională - Bârlad
Statuia lui Cuza, Biserica și Casa Belloescu - Grivița
Cinema Victoria - Bârlad
Strada Principală și Librăria P.P.Frumuzachi - Bârlad
Palatul administrativ - Bârlad
Piața Sfântul Ion - Bârlad
Școala de meserii - Bârlad
Școala normală de băieți - Bârlad
Școala normală de fete - Bârlad
Gara Bârlad
Spitalul de urgență - Bârlad
Berăria Mănăstireanu - Huși
Casa de cultură - Bârlad
Vedere - Huși
Vedere generală - Huși
Trimitere poștală
___________ooOoo___________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
Titlu definitiv pentru 50 acțiuni nominative
a câtea 1000 lei în valoare de lei 50000 din 1937
Societatea anonimă română pentru
industria animală S.A.R.P.I.A.
Detaliu vignetă de pe o bancnotă americană
de dinaintea proclamării independenței SUA
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 04.11.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu