Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente
inconfundabile de cultură și arhitectură
din localitatea germană NEUERUPPIN,
districtul OSTPRIGNITZ-RUPPIN, landul BRANDENBURG,
precum și o insignă, o plachetă și câteva medalii locale.
Biserica SF.MARIA
Templul din grădină
Clădirea GENTZRODEMANOR
Gara
Statuia SABINA
Statuia lui Schinkel
Karl Friedrich Schinkel a fost un renumit arhitect și pictor german care s-a născut în anul 1781 la Neuruppin și a decedat în anul 1841 la Berlin.
Statuia lui Friedrich Wilhelm II
Friedrich Wilhelm II a fost al IV-lea rege al Prusiei care a trăit între anii 1744 - 1797 și a domnit între anii 1786 - 1797.
Statuia lui Gustav Kuhn
Gustav Kuhn este un cunoscut profesor, compozitor și dirijor austriac născut în anul 1945.
Fântâna
Vedere generală
Insignă Neuruppin
Set 2 medalii Neuruppin
Insignă Neuruppin - Theodor Fontane
Plachetă Neuruppin - Theodor Fontane
Theodor Fontane este un scriitor german născut în anul 1819 la Neurppin și decedat în anul 1898 la Berlin.
***
DOUĂ GLUME
DIN PERIOADA COMUNISTĂ
- De câte feluri sunt românii?
- De două feluri: Mulţumiţi, pe care îi caută miliţia economică, şi nemulţumiţi, pe care îi caută securitatea.
Anul aceasta am avut o recoltă medie: mai
proastă decât anul trecut, dar mai bună decât anul viitor.
____________xxx____________
RĂSPUNSUL GHICITORII
din articolul anterior: NAUROY - FRANȚA
Băiatul blondariu este
ELVIS AARON PRESLEY,
cântăreț și actor american (1935 - 1977)
Fetița cu cartea este
REGINA MARIA (1875 - 1938)
soția regelui Ferdinand I al României
Făt Frumos este
IOSIF VISSARIONOVICI STALIN
(1878 - 1953)
revoluționar, om politic și conducător
al Uniunii Sovietice între anii 1922 - 1953
______________xxxxxxxxxxxxx______________
CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si
apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice
şi de altă natură, etc.
C.C.R. - (Clubul Cățărătorilor Români)
Prima formă organizată de alpinism, pe teritoriul actualei Romanii este Siebenburgischer Alpenverein in Kronstadt (Clubul Alpin al Transilvaniei din Brasov) apare in Transilvania, pe fondul influentelor austriece, in mai 1873. Dupa cativa ani (in 1881), acesta a fuzionat cu nou infiintata Siebenburgischer Karpaten Verein – S.K.V (Societatea Carpatina Ardeleana) si devine sectia Brasov a SKV. Contributia Societatii Carpatine Ardelene (infiintata in noiembrie 1880 la Sibiu) la dezvoltarea alpinismului in Transilvania este covarsitoare, iar prin numarul de sectii infiintate pe tot teritoriul Romaniei, s-a transformat in una din cele mai puternice asociatii din tara. Această asociatie a construit 59 de adaposturi si a realizat mai multe drumuri turistice: poteca de la cascada Serbota pana la cabana Negoiu si mai sus, poteca pe Bucsoiu Mare (Deubel), poteca din abruptul Craiului numit astazi "La lanturi” dar care mai poarta inca denumirea de “drumul Deubel” etc. La 1 martie 1884 S.K.V-ul a infiintat un corp de ghizi selectand localnicii doritori, iar sectiunea Sibiu s-a ocupat de instruirea lor. In 1925, SKV-ul infiinteaza si un corp de salvare montana “Alpine Rettungstelle”. Tot membrii SKV-ului sunt cei care au realizat o serie de ascensiuni mai dificile in premiera, ca de exemplu Creasta Arpaselului din Fagarasi in octombrie 1912 sau Custura Saratii in 1921. În vechiul Regat, prima asociatie de alpinism este Societatea Carpatina “Sinaia” infiintata in februarie 1893. Aceasta organizatie a construit mai multe pavilioane in Bucegi (Varful cu Dor, Furnica, Piscul Cainelui, pestera Ialomitei, saua Caraimanului iar in 1900 a construit pavilionul de la vf. Omu care a fost refacut in 1912. Începând cu aceasta asociatie, in vechiul Regat s-au infiintat si alte asociatii de alpinism: Societatea Turistilor Romani (STR), Turing Clubul Romaniei (TCR) din care s-a rupt apoi ADMIR etc. Primele ascensiuni de iarna facute de alpinistii romani s-au facut incepand cu a doua jumatate secolului XIX. In 1857 liceenii Eduard Gusbeth si Eduard Copony au urcat pe vf. Postavaru in luna noiembrie. A doua ascensiune a acestui varf a avut loc abia in 1870, iar prima tura de schi in martie 1895. In Bucegi, A. Berger si Kuhlbrand au urcat la vf. Omu fara schiuri sau rachete, condusi de un ghid, in aprilie 1884. Activitatea fratilor Titeica in abruptul prahovean, din perioada interbelica, este covarsitoare. Ei realizeaza de altfel si prima harta a abruptului. In perioada interbelica miscarea alpina ia avant, mai ales in Bucegi, care devin principalul motor al alpinismului tehnic. Rute de alpinism din ce in ce mai dificile au fost realizate de catre un grup de membri ai asociatiei ADMIR numit „Gruparea Alpina”. Dintre acestia amintesc doar pe Nicu Comanescu, cel care se pare ca a batut primele pitoane in Bucegi si Nae Dimitriu. Cativa ani mai tarziu (1934), „gruparea alpina” se desprinde de ADMIR si infiinteaza Clubul Alpin Roman (CAR), organizatie care a contribuit decisiv la aparitia si dezvoltarea catararii in Romania. Momentul nașteri oficiale a alpinismului tehnic – al cățărării românești - se considera octombrie 1935, cand Niculae Baticu, Dan Popescu si Ion Trandafir realizeaza "Furcile", primul traseu de perete din Bucegi, de gradul 4. Bucegii si mai ales Costila devin principala zona de catarare din Romania. Insignă postată s-a conferit pe timpul regatului românesc.
Aniversare centenară - Corpul 6 armată - Târgu Mureș
1895 - 8 aprilie - 1995
Corpul 6 armată este o mare unitate a armatei române dislocate în garnizoana Târgu Mureș. A fost înființată în data de 8 aprilie 1895. În vremurile actuale a avut indicativul U.M. 01328 Târgu Mureș. Nu am alte informații despre această mare unitate.
C.F.R. - Asoc. gl. prof. TB
C.F.R. - (Căile Ferate Române)
Căile Ferate Române (C.F.R.) este compania națională de transport feroviar a României. CFR administrează infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată din țară. Rețeaua este integrată semnificativ cu alte rețele feroviare europene, oferind servicii paneuropene de transport de pasageri și marfă. CFR, ca instituție, a fost fondată în anul 1880, după ce prima cale ferată pe teritoriul actual al României a fost deschisă în anul 1854. Sus am postat logo-ul Companiei naţionale CFR. Prima cale ferată din lume s-a inaugurat în data de 15 septembrie 1850 în Anglia, între oraşele Liverpoool şi Manchester. Pe actualul teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe data de 20 august 1854 și făcea legătura între Oraviţa şi Baziaş.Linia, având o lungime de 62,5 km, a fost folosită inițial doar pentru transportul cărbunelui. De la 12 ianuarie 1855 linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a imperiului austriac. După diverse îmbunătățiri tehnice la linie în următoarele luni, relația Oravița - Baziaș a fost deschisă pentru traficul de pasageri la data de 1 noiembrie 1856. Pe data de 1 septembrie 1865, compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei ferate Bucureşti - Giurgiu, date în folosinţă în dat de 26 august 1869. În septembrie 1866 Parlamentul României a aprobat construcția unei linii ferate de 915 km, de la Vârciorova (malul Dunării - judeţul Mehedinţi de astăzi) până în oraşul moldovenesc Roman, trecând prin Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi, şi Tecuci. Costul construcției era la acel timp de 270000 de franci de aur pe kilometru și construcția a fost încredințată consorțiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Roman a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Varciorova - Pitești pe 9 mai 1878.
Insignă sporrtivă - C.F.B.R. U
(Clubul de fotbal și rugby Unirea - București)
Nu am niciun fel de informații despre acest club sportiv. Dacă cineva mă poate ajuta cu informații sau poze în acest sens i-aș fi sincer recunoscător.
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
1 milion dolari xxx - China - Bilet funerar
Lyndon Baines Johnson a fost un președinte al Statelor Unite ale Americii care a trăit între anii 1908 - 1973 și a condus între anii 1963 - 1969.
Câteva ornamente decorative marginale de pe
notgelduri (bancnote locale, de necesitate) germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 20.02.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu