Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea austriacă SEITENSTETTEN,
bundeslandul AUSTRIA INFERIOARĂ din vremuri diferite și
câteva trimiteri poștale ilustrate dar și o medalie locală.
Palatul Sfântu Petru
Mănăstirea Benedictinilor
Biblioteca Mănăstirii Benedictinilor
Trimiteri poștale ilustrate
Medalie locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN AFORISM PROPRIU
UN CAREU DE DEFINIȚII
REZOLVAT
O EPIGRAMĂ PROPRIE
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx____________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BRĂILA
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Matei Basarab - 1554 - 2004
550 de ani de la trecerea la cele veșnice

Matei Basarab (uneori și Matei Brâncoveanu) (n. 1580 la Brâncoveni și d. 25 aprilie 1654 la Târgoviște a
fost domnul Țării Românești între anii 1632 – 1654, domnia fiindu-i marcată
de numeroase confruntări cu Vasiel Lupu – domnul Moldovei. Este înmormântat la Mănăstirea Arnota. Pe plan
cultural, Matei Basarab a ctitorit și a refăcut o seamă de lăcașuri de cult.
Prin bunicul său, Vâslan din Caracal, Matei din Brâncoveni (sau
Brâncoveanu) descindea din puternica familie a boierilor Craiovești. Matei
Basarab a fost căpitan în oastea lui Mihai Viteazul, comandant al
detașamentelor oamenilor liberi și breslașilor din Craiova. Matei Basarab a
fost căsătorit cu Elena Năsturel, a patra fiică a marelui logofăt Radu
Năsturel, sora cărturarului Udriște Năsturel. Urmare a darurilor făcute Porții
a fost instalat domn depășind toate intrigile grecești. A mentinut pacea cu
turcii, a încheiat pact de alianță și prietenie cu Gheorghe Rakoczi al
Transilvaniei, precum și cu Sfântu Imperiu Roman, Polonia și Veneția. A avut
mari diferenduri cu domnitorul moldav Vasile Lupe chiar și confruntări militare
învingându-i pe moldoveni la: Focșani (noiembrie 1637), Ojogeni pe Prahova
(decembrie 1639) și Finta pe Ialomița (mai 1653). Epoca lui Matei Basarab a
fost una de înflorire culturală, de închegare a unei școli artistice, fără de
care "explozia" brâncovenească nu ar fi fost posibilă. A fost un
adevarat "Mecena",un protector al culturii, sprijinitor al
ortodoxiei, militând pentru păstrarea nealterată a tradiției ortodoxe. Toate
aceste însușiri ale sale, vor contribui la consacrarea suveranului ca cel mai
mare ctitor ortodox al poporului român, un adevarat patron al bisericii. A
ridicat din temelie peste 30 de biserici la care se adaugă refacerea multor
altora, atât în țara, unde l-a depășit cu mult chiar și pe Ștefan cel Mare,
cât și la Muntele Athos și la sud de Dunăre, la Vidin și Sistov. Mitropolia
Țării Românești beneficiază de danii de sate și imunități fiscale și de
sprijinul domniei pentru refacerea bisericilor. În 1654 Matei Basarab
a plătit taxele pentru întreg muntele Athos. Matei Basarab a fost cel care a
adus o contribuție majoră în înlocuirea limbii slavone cu cea românească, în
viața oficială, religioasă și civilă. El a introdus prima legislație
scrisă: "Pravila mică" (tipărită la Mănăstirea
Govora – 1640. Organizarea armatei a beneficiat de o atenție specială din
partea voievodului, efectivele ajungând la 40.000 de ostași. Totodată, Matei
Basarab dispune construirea unor noi fortificații. Lunga domnie a lui Matei
Basarab a fost o epocă de fervoare religioasă și dezvoltare culturală așa cum o
arată numărul foarte mare (46 – atestate documentar) de ctitorii voievodale
și boierești printre care:
- refacerea din temelii a Episcopiei Buzăului
- mănăstirea Arnota, județul Vâlcea (1633 -
1636)
- mănăstirea Sfinții voivozi din Slobozia
(sfințită în anul 1634)
Jeton - Fabrica de ciment Portland - Brăila
gravor - M. Gerscovici
Jetoanele sunt piese din metal sau alte materiale
nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune monedelor și sunt folosite
pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru procurarea unor băuturi sau
mici obiecte, ori pentru acces într-o anume incintă, etc. Pe unele jetoane este
înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme, magazin, localitate, etc.
În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca număr de ordine. În mod cu
totul special ele au fost precursoarele monedelor metalice, fiind folosite
pentru efectuarea unor plăţi pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă
încasată de membrii unor consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea
la ședinţe, şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată.
Industria națională de ciment din România s-a născut în anii 1889 – 1900 prin
înființarea Fabricii de ciment Portland, din Brăila, de către eminentul inginer
Ioan G. Cantacuzino, om de afaceri școlit la Ecole Centrale de Paris. Sediul central al firmei era la București, dar
fabrica s-a construit la Brăila din rațiuni economice pure – transportul pe
apă, fluviul Dunărea, fiind un enorm avantaj. Fabrica a fost singura ce
deservea teritoriul românesc cu ciment după reţeta englezească a cimentului
Portland, considerat cel mai bun. Dacă la începuturi fabrica a fost o societate
în comandită simplă, în anul 1910, s-a transformat în societate anonimă pe
acţiuni. A fost una din cele mai atractive firme de gen, se spune chiar că ar
fi fost cea mai importantă din sud-estul Europei. Se producea foarte mult și
pentru export. 
Necesitatea înființării fabricii a venit pe fondul
creșterii nevoii de ciment, generată de noile construcții ce se ridicau în țară
pe fondul dezvoltării economice. Lucrările la fabrica brăileană au început în
anul 1899, iar primul ciment s-a produs în anul 1890. De la început fabrica a
fost dotată cu cele mai moderne utilaje de producție, producția din anul 1938 ajungând
la 28 vagoane de ciment pe zi, cu doar 98 de lucrători. Suprafaţa totală
a fabricii brăilene era, la 1900, de 52123 metri pătrați, având la Dunăre o
deschidere de 326 de metri, iar suprafaţa construită era de 11773 metri
pătrați. De-a lungul Dunării, fusese construit un cheu cu o lărgime de 30 de
metri, care permitea ca vapoarele mari să poată acosta aici fără probleme.
Terenul pe care era construită fabrica se afla la 7 metri desupra nivelului
cheiului. Căi ferate industriale permiteau încărcarea materialelor în vagonete,
printr-un elevator dublu electric. De la 1901, exista o cale ferată permanentă
între fabrica de ciment şi Gara Brăila, ale cărei urme s-au putut vedea până de
curând. Calcarul era extras din cariera fabricii, situată în Dobrogea (Topalu,
jud. Constanţa) pe o suprafaţă de 100 de hectare, iar încărcarea se făcea
direct în ceamurile (şlepurile) fabricii, putând încărca, fiecare, 300 metri
cubi de piatră. Iniţial, argila necesară în procesul de producţie era luată de
pe malul Dunării, apoi din Ialomiţa. În primii ani de existenţă a fabricii,
aburul necesar era dat de trei cazane. Două dintre ele erau furnizate de
Sachsische Maschinenfabrik, Chemnitz, Germania, iar al treilea de Babcock &
Wilcox Ltd. Presiunea aburului era de 7 atm. Cazanele, încălzite cu păcură,
aveau un coş de 40 de metri înălţime. Demn de remarcat este faptul că „maşina
principală” avea 373 CP fiind, la acea vreme, cea mai mare maşină cu abur din
România. Deși la început cimentul românesc era primit cu reticență, în scurt
timp clienții convingându-se de calitatea lui. Rezultatele remarcabile obținute
au fost răsplătite de statul român, fabrica primind Diploma de Onoare în cadrul
Expoziției de la București (anul 1894). Chiar și la Expoziția de la Paris, din
anul 1900, fabrica a primit medalia de argint. Ulterior au apărut și alte
fabrici dar cu capital străin (Brașov, Gurahonț, Putna). Alte fabrici cu
capital românesc au apărut la Azuga și apoi la Cernavodă. Cimentul brăilean s-a
vândut din ce în ce mai bine (1899 – 3171 tone,
1891 – 11259 tone, 1899 – 22015 tone, 1942 – în plin război – 33759 tone, cu
doar 149 salariați).

Până în 1945 fabrica a produs și a vândut ciment sub marca
proprie Traian, reprezentată de bustul împăratului Traian. Fabrica dispunea de
o “cazarmă”, ce permitea găzduirea a 36 de oameni,
un magazin și o cantină unde personalul putea servi masa. Pentru plata
alimentelor și meniurilor cumpărate se putea plăti cu jetoanele (înlocuitorii de
monede) prezentate aici, oferite muncitorilor și anticipat. Jetoanele emise de
această fabrică sunt confecționate din materiale diferite (cupru – cele de 5 și 10, alamă – cele de 50 și 100) sunt
rotunde și au diametre diferite (20 – 25 milimetri), toate fiind opera
gravorului M. Gerscovici. Pe reversul lor atrage atenția monograma
întemeietorului fabricii (I.G.C. – Ioan G. Cantacuzino). Se crede că aceste
jetoane au fost folosite începând cu sfârșitul secolului al XIX-lea, până la
începutul primului război mondial. După naționalizare
fabrica a purtat numele “Stânca”. După
1948 producția fabricii a crescut de la an la an ajungând la 204000 tone în
anul 1965.

În anul 1981 Stânca a luat numele “Fabrica de materiale refractare” iar în anul 1992 a dat faliment. În anul 2006 totul s-a demolat, s-a
nivelat, și pe locul renumitei fabrici de ciment a apărut supermarketul “Pic”.
(Sursa-Dorel
Bălăiță – Arheologie industrială cu ajutorul jetoanelor)
Insigna sportivă - Dacia Unirea Brăila


Asociația Fotbal Club 1919 Dacia Unirea Brăila, cunoscut sub numele de Dacia Unirea
Brăila, este un club de fotbal profesionist, ce astăzi (2023)
evoluează în Liga a III-a. Clubul fost înființat în martie 1919 și își dispută
meciurile de acasă pe Stadionul Municipal, cu o capacitate de 20.000 de
locuri, inaugurat în 1974. Prima prezență a echipei în competițiile naționale a
fost înregistrată pe 18 mai 1930 - meci împotriva echipei Juventus București,
atunci în urma câștigării campionatului regional, Dacia Unirea Brăila marchează prima sa evoluție
în Divizia A. Dacia Brăila a luat ființă în 1919 aproximativ
în același timp cu o altă echipă, Unirea. Pană în 1928 când se
realizează fuziunea între cele două colective și apare Dacia Unirea
Brăila fiecare a participat separat, în campionatul regional. În
perioada interbelică echipa a avut șapte prezențe în Divizia B și două în
Divizia A, numele echipei și al clubului schimbându-se de câteva ori: DUIG
(Dacia Unirea Ignatz Goldenberg) în 1937, Dacia Unirea
în 1938 și FC Brăila în 1940. În anii războiului a activat
în "Cupa Eroilor", iar după război, cu numele inițial Dacia Unirea, a
participat la o singură ediție a fostei Divizii C (1946 - 1947), după care
a dispărut din nomenclatorul divizionar. În Divizia B sezonul 1960-1961 își
face apariția CSM Brăila, o primă încercare de concentrare a
forțelor pe plan local (locul 7 în 1960-61, și 8 în 1961-62). În anul următor
devine Progresul care ocupând locul 11, retrogradează în Divizia C, fiind
retrogradată de FRF pentru întrebuințarea de mijloace nepermise
pentru câștigarea unor jocuri. În 1963 își schimbă numele în Laminorul, câștigă
una dintre seriile Diviziei C și revine în Divizia B. Din păcate nu se
menține decât patru sezoane, de fiecare dată având altă denumire: Laminorul - locul
6, Constructorul - locul 6 și Progresul locul 6
și locul 13, la sfârșitul sezonului 1966-1967, retrogradând în Divizia C,
unde după numai un sezon se întoarce în eșalonul secund, unde va evolua pentru
următoarele 22 de sezoane. În această vreme echipa sau mai numit F.C.Brăila și F.C.M. Brăila. Începând de la data
de 21 august 1974 echipa se mută de pe stadionul Progresul
pe Stadionul Municipal. În sezonul Cupei României (1970 - 1971) elimină
divizionarele A Jiul Petrosani și S.C. Bacău, fiind eliminată de Dinamo București
în sferturi de finală. Și în sezonul 1977 – 78 prinde sferturile cupei eliminând
pe F.C.M. Targoviște și Poli Timișoară dar este eliminata de Poli Iași. În anul
1990 după o luptă în trei cu Gloria Buzău și Oțelul Galați revine în Liga I.
După patru sezoane de A echipa revine în B. În sezonul (1997-98) echipa cade în
Liga a III-a pentru ca in 2001 să revină în B. După altă serie de promovări și
retrogradări din anul anul 2018 echipa evoluează constant în Liga a III-a. Cele
mai bune performanțe ale echipei sunt:- 28 martie 1940 – semifinală
Cupa României, pierdută cu Rapid Buc.(0-2)
- 26 iunie 1993 – finala Cupa României, pierdută
cu U. Craiova (0-2)
- 1992 – 1993 – semifinală Cupa Balcanică
Cupa Brăilei 29.02 - 01.03.2020 (hochei pe gheață)
Hocheiul pe gheață este un sport de
iarnă olimpic, de echipă, care se joacă cu crose și cu un puc.
Termenul de hochei, cu origini medievale, este disputat de către francezi
și englezi. O rudimentară formă de hochei a fost atestată în secolul al
XVII-lea în Olanda,unde un grup de oameni, pe patine, se jucau cu un mic disc
pe canalele înghețate. O altă teorie sugerează faptul că hocheiul își are
originea pe continentul american, derivând din jocul similar al americanilor -
lacrosse. În sfârșit, cea mai acceptată teorie este aceea care arată
dezvoltarea hocheiului pe gheață ca o variație a hocheiului pe iarbă. Primele
reguli cu privire la pucul de joc și la numărul de jucători au fost introduse
de un grup de studenți ai unei universități din Montreal – Canada în anul 1870.
Prima ligă profesionistă de hochei s-a înființat în anul 1903 în SUA, iar liga
internațională s-a înființat cinci ani mai târziu la Paris. Primul meci public
de hochei a avut loc la Montreal în anul 1875, iar primele campionate
organizate se cunosc din Europa anului 1910. Hocheiul masculin a devenit sport
olimpic încă din anul 1920, de la Olimpiada de vară de la Anvers. Peste 4 ani,
la Chamonix, a fost introdus în programul Jocurilor de iarnă.

Orașul Ianca - România
Ianca este un
oraș (din 1989) situat în
partea central-estică a județului Brăila și este traversat de șoseaua națională DN2B care
leagă Brăila de Buzău. La Ianca,
din acest drum se ramifică șoseaua județeană DJ211, care duce spre sud spre
Roșiori și Grivița și șoseaua județeană DJ221, care duce spre nord către
Râmnicelu, Cazasu. Prin oraș trece și calea ferată Buzau – Brăila pe care
orașul este deservit de stațiile Ianca și Ianca Sat. Orașul include și
localitățile: Berlești, Gara Ianca, Oprișenești, Perișoru,
Plopu și Târlele Filiu. La recensământul din anul 2021 orașul număra 8969
locuitori, în scădere față de recensământul anterior (anul 2011-10343 locuitori),
dintre care: români – 88,77%,
romi – 2% și restul – alte etnii sau necunoscută. Componența confesională a
orașului brăilean Ianca astăzi se prezintă astfel: ortodocși – 89,6% și restul – alte religii sau
nedeclarată. Satul Ianca a fost înființat în anul 1834. La sfârșitul
secolului al XIX-lea, comuna Ianca era reședința plășii Ianca din județul
Brăila, numărând 1483 locuitori. În 1950, comuna au fost arondată raionului
Făurei din regiunea Galați din 1968 revenind județului Brăila. Trei obiective din orașul Ianca sunt incluse în lista
monumentelor de interes local:- Primul sunt crucile de piatră datând din
secolele al XVIII-lea–al XIX-lea, aflate în cimitirul de lângă biserica din
localitatea Ianca
- Statuia eroilor din Războiul de Independență si Primul Război
Mondial
- Monumentul eroilor din satul Perișoru
Stema oraşului
Ianca se compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite, tăiat
în furcă răsturnată. În dreapta, în câmp verde, se află un mănunchi compus din
3 spice de grâu, alternând cu 3 ştiuleţi de porumb, sub formă de evantai,
deasupra cărora, pe mijloc, se înalţă floarea-soarelui, totul de aur. În
stânga, în câmp auriu, se află o sondă de extracţie albastră. În partea
inferioară, în câmp argintiu, vârful scutului ondulat este albastru. Scutul
este timbrat de o coroană murală de argint cu 3 turnuri crenelate.
Semnificaţiile elementelor însumate ale stemei sunt:
- Spicele de grâu, ştiuleţii de porumb şi
floarea-soarelui simbolizează una dintre ocupaţiile de bază ale locuitorilor,
agricultura, iar numărul lor indică cele 7 localităţi componente ale oraşului.
- Sonda face referire la o altă ocupaţie
importantă a locuitorilor, extracţia de petrol şi gaze.
- Vârful scutului ondulat reprezintă cele două
lacuri din localitate, Ianca şi Plopu.
- Coroana murală cu trei turnuri crenelate
semnifică faptul că localitatea are rangul de oraş.
- Culoarea albastră este simbol al fidelităţii şi
perseverenţei, al cerului, al lumii spirituale.
- Culoarea galbenă (sau aur) semnifică
inteligenţă, prestigiu, virtute, forţă, bogăţie. Reprezintă şi holdele aurii de
grâu din timpul verii.
- Culoarea verde simbolizează onoare, raţiune,
tinereţe, prospeţime, regenerare, libertate şi sănătate.
Liceul tehnologic "Nicolae Titulescu"
Orașul Însurăței, județ Brăila
Pentru implicare, sprijin și dăruire
se acordă această distincție
Domnului Primar al Orașului Însurăței
Ing. IONEL GHEORGHE


In septembrie
1953, a luat fiinta, in comuna Viziru, Scoala mixta de 10 ani. In septembrie
1961 liceul este transferat in localitatea Insuratei sub denumirea de Scoala
Medie Insuratei; In septermbrie 1964, conform HCM nr. 903/6.09.1964, primeste
denumirea de Liceu de cultura generala Insuratei, cu ciclurile primar,
gimnazial si liceal; In septembrie 1978 - liceul trece sub patronajul
Ministerului Agriculturii, devenind Liceu Agricol –imbunatatiri funciare; din
1984 are si clase de scoala profesionala; In septembrie 1990 - scoala redevine
Liceu teoretic, si cu clase de scoala profesionala; În septembrie 1992 - liceul
fuzioneaza cu Scoala Generala nr. 3, sub denumirea de Grup Scolar Industrial,
avand ciclul primar, gimnazial, liceal si profesional. Multi dintre absolventii
scolii s-au realizat profesional, cu responsabilitati deosebite la locul de
munca (profesori universitari, profesori, ingineri, poeti, directori de
marketing, etc).

Însurăței (în trecut și Pârdăleni)
este un oraș din județul Brăila care include și satele: Lacu Rezii,
Măru Roșu și Valea
Călmățuiului. Orașul se află pe malul
drept al râului Călmățui și este traversat de șoseaua DN21
(Brăila, Slobozia, Călărași). La Însurăței, din acest drum se ramifică șoseaua
județeană DJ203, care duce spre vest către Făurei și apoi judeșul Buzău.
La recensământul din anul 2021 orașul număra 5870 locuitori, în scădere față de
recensământul anterior (anul 2011 – 6528 locuitori), dintre care: români – 85,74%, romi – 6,59% și restul –
alte etnii sau necunoscută. Componența confesională a orașului brăilean Însurăței
astăzi se prezintă aproximativ astfel: ortodocși – 91,57% și restul – alte religii sau
nedeclarată. După cum arată și
numele, localitatea principală care dă numele orașului este o creație a
„însurățeilor”, împroprietăriți cu pământ aici după „legea însurățeilor” din
1878 pe locul fostului sat Pârdăleni. Au fost împroprietăriți
atunci 508 locuitori, care au constituit nucleul inițial al orașului de astăzi.
La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Însurăței din plasa Balta, județul
Brăila, numărând 1822 de locuitori. În
1925, comuna Însurăței făcea parte din plasa Viziru și avea 1922 locuitori. În
1950, comuna Însurăței a fost reședința raionului Însurăței, care ulterior a
fost inclus în raionul Brăila, ambele în cadrul regiunii Galați. În perioada
comunistă pe teritoriul actual al orașului Însurăței a apărut comuna Rubla, o
comună specială în care au fost deportați opozanți ai regimului; aici au fost
aduși oameni politici precum liderii țărăniști Corneliu Coposu și Ion
Diaconescu. Din 1968 comuna a revenit judetului Braila iar în 1989 a fost
declarată oraș. Patru
obiective din orașul Însurăței sunt incluse în lista monumentelor de interes
local.
- situl arheologic din punctele „Popina I de
la Rubla” și „Popina II de la Rubla”, la 7 km nord-vest de localitatea
principală a orașului (două așezări neolitice – cultura Boian, două așezări
eneolitice - cultura Gumelnița), o
așezare geto-dacică (sec IV – III i e n), niște morminte din epoca migrațiilor
și o așezare medievală târzie, din secolele al XVII-lea–al XVIII-lea.
- biserica „Sfântul Nicolae” din centrul
localității componente Lacu Rezii, biserică datând din secolul al XIX-lea.
- crucea de piatră din secolul al XVIII-lea
de pe movila „Păduchiosul” din fața fostului centru de vinificație;
- alt grup de cruci de piatră din aceeași
perioadă aflate în cimitirul din Lacu Rezii.
Brăila este un municipiu în sud-estul României
și reședința județului cu același nume. Orașul este situat pe malul stâng
al Dunării. Conform ultimelor estimări oficiale ale Institutului Național
de Statistică, populatia orașului era, în anul 2009, de 211884 de locuitori,
fiind al 10-lea oraș din țară după numărul de locuitori. Brăila este o
veche așezare pe malul stâng al Dunării, apărând cu numele "Drinago"
într-o veche descriere geografică și de călătorii spaniolă, "Libro del
conoscimiento" (1350), dar și pe câteva hărți catalane (Angellino de
Dalorto, 1325 - 1330 și Angelino Dulcert, 1339). Sus am postat stemele 1865 -
1918, interbelică, comunistă și actuală ale municipiului, iar dedesubt pozele
câtorva clădiri inconfundabile ale Brăilei. Prefectura
Casa memorială Panait Istrati din Grădina Mare
Casa Sulioti
Banca Lipovenească
Banca greacă Buna Vestire
Banca Națională
Spitalul Județean de Urgență
Palatul Agriculturii
Biserica Sfinții Arhangheli (fosta Geamie)
Teatrul Maria Filoti
Brăila este un județ din provincia Muntenia,
partea de est a României, care își are reședința în orașul cu același nume.
Județul se întinde pe o suprafață de 4766 kilometri pătrați și numără aproximativ 373000 de
locuitori. Ca subunități administrative județul se compune dintr-un municipiu -
Brăila, 3 orașe - Însurăței, Ianca, Făurei și 40 de comune. Sus
am postat harta, stemele interbelică, comunistă și actuală ale județului, iar
dedesubt pozele câtorva obiective arhitectonice ale județului. Grădina - Lacu Sărat
Biserica - Movila Miresei
Sanatoriul Principele Nicolae - Lacu Sărat (jud.Brăila)
Administrația Băilor - Lacu Sărat
Primăria comunei - Vișani
Primăria comunei - Movila Miresei
Cazinoul - Lacu Sărat
Monumentul eroilor - Perișoru
Mănăstirea Sfântul Pantelimon - Lacu Sărat
Vederi - Băile Câineni - Rm.Sărat (azi jud.Brăila)
___________ooOoo__________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
Acțiune 500 lei - BANCA POIANA
Localitatea Poiana Sibiului, județul Sibiu
Detaliu vignetă de pe un set de șase cupoane de
raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 28.12.2025
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu